- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Všude je korupce,byla,je a bude.Jako normální občas si koupím jízdenku a neřeším nic ostatního,nemá to cenu a jako občan nic nezmůžu.Jízda na černo se mi nevyplatí.
mám auto ( sportovní ) hromadnou dopravu nepoužívám
Minule tady někdo nadhodil Prague Card. Soukromá turistická karta, u které má turista jízdné pražskou MHD zdarma. Resp. karta je pěkně drahá a má zajistit zvýhodněné vstupy do pražských památek. Pokud si návštěvu dobře naplánujete, můžete na vstupném ušetřit. Jinak je to jen pěkně předražená legitka.
Nevíte jak se fakticky využívá? Přijde mi, že je obtížné ji plně využít, aby turista na nějakou slevu vůbec dosáhl. Nečekám, že je jednotlivý prodej karet velký. Pokud ale cestovka dobře zorganizuje návštěvu Prahy, může mít tato karta velký význam. Jinými slovy, šikovná cestovka dostává bonus od Prahy na vyrobení "nízkonákladového" zájezdu.
Na YouTube je návod, jak kartu recyklovat a Prahu obrat jak o jízdné, tak o vstupné. Jako šikovná cestovka, při recyklaci karet celého zájezdu, protočím pravidelně 60 turistů Prahou zcela zdarma a tisícové zisky beru do vlastní kapsy. Praha je tak štědrým městem! Zdalipak na takové úniky nějací revizoři vůbec dohlédnou? Zatím mi tady nikdo z DPP neodpověděl.
Jeden autobus turistů, co projde Prahou načerno, může představovat 70 - 110 tis. Kč zisku do vlastní kapsy na úkor zisku Prahy. Tak trochu mi takový vývar staví snažení revizorů na hlavu.
Nevím jak moc maluji čerty na zeď? Třeba jde o novou a dobře fungující službu, jejíž možnost zneužití je nízká. Video o propagaci karty vidělo již 10 lidí. Manažeři Prahy a karty tam uvádí, že turistům s kartou odpadne mj. nepřehledný a problematický nákup jízdenek pro pražskou MHD.
Video o recyklaci karty viděly necelé 3000 lidí a radí si, aby video rychle zmizelo a možnost recyklace se stala informací jen pro zasvěcené.
Jak vyrobit zloděje? No přece zavedením kontrol a pokut!
Pražská MHD je silně dotovaná. Proč ji nedotovat o 20% více a zrušit jízdné pro Pražany zcela? Jízdné je jen ekonomickou perličkou na dortu. Stačila by pražská OpenCard, která by opravňovala držitele jezdit zdarma. Určitě by se našly třeba ekologické a sociální důvody takového opatření.
O to víc bych se soustředil na výběr jízdného od turistů a návštěvníků. počítám, že takový systém by byl přínosný, mnohem levnější na provoz a snížil by logicky počet černých pasažérů.
Resp. jaký smysl má vytvořit virtuální poplatek nehradící cenu služby a hrát si na soukromý "výchovný orgán", který trestá "virtuální zloděje", kteří tak jako tak 3/4 jízdného fakticky uhradili ze svých daní? Vcelku samolibý a samozvaný Kocourkov.
Jinak mi přijde, že současný systém černé pasažéry úmyslně generuje. Pročpak nemají studenti a senioři možnost koupit si lítačku na 12 měsíců? Pročpak se drží takové cenové rozdíly jízdenky oproti lítačce? Pročpak Praha nenabízí stejnou dotaci Pražanům jezdícím MHD nahodile? (Praha by samozřejmě dotovala i mnoho mimopražských - studentů, Středočechů... Jenže na to také dostává největší díl na hlavu ze státního rozpočtu oproti jiným městům. A nejen Praha, ale i Brno, Plzeň, Ostrava.)
Pražan pomocí kuponu dosahuje na celodenní jízdné v ceně 13-20 Kč. Již jen rozdíly cen mezi kupony jsou nemorální, nemorální jsou rozdílné ceny jízdného na kupony a jízdenky. Chybí tady jízdenka Pražana kolem 10 Kč a celodenní jízdenka Pražana kolem 20 Kč. Což by pomohlo náhodně jezdícím Pražanům a řidičům.
Krásná představa, jak za zlatých starých časů pokuty neexistovaly a lidé se k sobě chovali slušně. Až na to, že Miladu Horákovou vykoply z gymnázia, když se v roce 1918 účastnila coby studentka protiválečné demonstrace. Podobně se vedlo studentům, co hráli fotbal... On možná bez TV věděl každý o každém všechno, a taková černá jízda pro státního zaměstnance sice neznamenala pokutu, ale ztrátu zaměstnání, postavení, příjmu, rodiny a konec pod mostem mezi bezdomovci.
proč mi to mažete? revizoři skutečně jsou póvl
A taky zedníci, pokladní, pošťáci...
A kde je zmíněn Gustav Anděl???
Mě by jen zajímalo, kam se všechny ty peníze vytrácejí? Nejen že MHD mají Veliké příjmy z prodeje jízdenek a tramvajenek, ale ještě dostávají dotace od státu několik miliard (např. Pražská mhd) Takže abych to schrnul. Stát (my) dáváme dotace (daně) na MHD + nás nutí kupovat jízdenky. Když jízdenku nemáte zaplatíte až o 75x více než za jízdenku. Posledně co jsem zaregistroval tak dotace pro DPP činila cca 9 miliard korun. Jde pouze o zlodějnu a snahu vydělat na lidech. Nějaký revizor je nejvíc zbytečný povolání. Normální člověk by takovou práci nemohl dělat...
1) ty dotace jsou snad 2x vyšší než příjem z jízdenek
2) zbytečné povolání? Vždyť by nikdo neplatil. Nepřeskočilo ti?
Tzv. smluvní pokuta, či přirážka k jízdnému, která z 20 Kč udělá např. 800 Kč mi přijde přehnaná. Přesněji řečeno, pokud je dotyčný chycen opakovaně a je tak jasné, že jezdí bezplatně úmyslně, nemám s tím problém, ale pokud se to stane poprvé, tak se jedná o prkotinu, spíše jen o zapomenutí či ztrátu a pokutovat dotyčného cca 40 násobkem jízdného mi přijde nepřiměřené.
Jde o to, že nikde jide to takto nefunguje. Zkuste si představit, že by všichni chycení zloději a tuneláři museli zapaltit 40 násobek škody.. Krásná představa, leč nereálná. A tam je přitom na rozdíl od pasažéra bez jízdenky prokázán úmysl..
(Nečekám souhlas, je mi jasné, že většina zde bude především šít do notorických černých pasažérů.)
Já souhlasím, i když nejsem černý pasažér, vlastně žádný, poněvadž hromadné dopravní prostředky nevyužívám. Přesto souhlasím s tím co píše Tomáš. Takový násobek pokuty bych souhlasil u recidivistu, a ne u prvního prohřešku.
Co se týče pokuty, řekl bych, že pokud člověk jezdí metrem denně do práce a zpět (plus další přesuny v rámci práce nebo po práci) přes centrum města, tak je kontrolován několikrát měsíčně, já mám dojem, že snad i několikrát týdně. Za měsíc bych zaplatil na pokutách víc, než kolik stojí celoroční kupón. Jiná věc jsou ale nějaké okrajové busové linky jezdící jednou za hodinu třeba v neděli večer, když jedete pár stanic, to se jízda na černo podle mě bohužel vyplatí.