Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chtěla na podzim rozjet sdílení bicyklů. Nestihne to

Veřejné sdílení kol pod hlavičkou metropole, které mělo odstartovat nejpozději na podzim letošního roku, se neuskuteční. Konečné rozhodnutí o bikesharingu totiž nejspíš padne až po komunálních volbách, projekt by se tak mohl rozjet nejdříve v létě příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T41o33m 17P72á83l76e57k 1301286939968

Město by toto nemělo vůbec dotovat. Je to nesmysl a pokud by to mělo smysl, tak už by se toho nějaký podnikavec ujal. ;-O

0/0
17.7.2014 22:28

P41a79v96e45l 16N11o86v10á79k 7701706639263

No u nás na vesnici něco podobnýho funguje. Má to ale jedno velký ALE. Tady to bude zase tunel. U nás kola daly sami lidi co je nepotřebují a doma překážejí. V Praze se za to bude asi platit. Tady je to všechno zdarma. Kola se v Praze musí vracet ke stojanu. U nás člověk prostě kam dojede tam ho nechá stát. (největší koncetrace kol je stejně u hospody ;-D ). No jak říkám u nás to funguje, ale v Praze to bude stát akorát peníze a smysl nic moc... At lidi radši jezdí MHD když už nemají na auto....

+1/0
15.7.2014 22:25

L48u25c18i51a26n 68P58a68p56a58z43i22a63n 5344407381735

Vláda na pražském magistrátu toho nestihne více.

0/0
9.7.2014 8:33

T25o77m95a78s 15N81o16v41o98t45n56y 3751536758449

Tak nejde o kola, ty jsou teďka jen v módě, to pomine jako každá módní vlna. Jde samozřejmě o to, co nejvíc podojit rozpočty na dotacích, dokud to jde. A ten zelený automatí evegreen o lepším městě, to je jen taková omáčka pro ovečky kolem...

+2/−2
8.7.2014 22:51
Foto

D86a11v71i95d 76M76a58t56ě40j79ů 2925632877938

No tak zbyva jen v podzimnich volbach vypakovat TOP09 a dalsi rozhazovace nasich dani z Magistratu a je po problemu s nazvem bikesharing.

+6/−3
8.7.2014 22:09

J88a41k37u41b 33R22o36u51s 3613230834792

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
8.7.2014 22:35

D77a10v89i61d 88H50o76l36c79m64a87n 8834625296499

Proč mám u každého projektu v ČR pocit, že to zas bude tunel?

+7/0
8.7.2014 21:42

M43i19l77o42š 84S39e64t49í87k 3259949594210

Protože se prakticky vždy váš posit po čase změní v jistotu?

0/0
9.7.2014 8:36

R55o92m21a40n 68L45a53c46n30ý 1884275780799

Praha je pro ježdění na kole místo - nesmysl

+2/−4
8.7.2014 20:59

T18o26m87a50s 75N51o81v45o98t70n96y 3341986268579

Ale ať si Filler, Cvach a podobní levičáci na kole klidně jezdí - ale neomezují svou úchylkou většinu a hlavně ať si to všechno dělají za svý.... Aha, pak by je to samozřejmě už nezajímalo, tak proto ;-)

+2/0
8.7.2014 22:53

K60a56t52e21ř17i90n96a 24K24o10z67á67k69o37v86á 2258651125258

Myslím, že za 2 týdny od spuštění akce už tam žádná kola nebudou.

+1/−2
8.7.2014 20:42

T93o21m13á67š 36K76a80p41l47a76n 8333889923923

Náhodou fungování spolu s městským mobiliářem (tj. autobusovými/tramvajovými zastávkami) mi náhodou dává velký smysl - jsou vhodně a hustě rozmístěné, kdo využije kolo může dál pokračovat MHD a vice versa, bývá u nich dostatečný prostor, kam by se stojan na pár kol vešel, je u nich vývod datového i elektrického vodiče (důležité pro sledování vytíženosti a případný přesun kol) a zároveň provozovatel mobiliáře už nyní funguje jako reklamní agentura nebo s nějakou má nastavené vztahy, neboť provoz zastávek živí reklamami, tj. tato firma jen přidá do seznamu ploch pro své zákazníky i plochu na kolech.

A jakkoliv tedy tato praktika zní dost korupčně tak JCDecaux má podle toho přehledu s bikesharingem v jiných evropských městech zkušenosti.

Tj. rozhodně bych ji á priori neodsuzoval, nicméně určitě bych vypsal nějak inteligentně 3 výběrová řízení, tedy zvlášť kola, zvlášť mobiliář a dohromady. To by pak bylo zcela čisté.

P.S.: přijde mi směšný ten argument prahy 1, že tam je kol moc. Přijde mi, že chtějí chránit ty lupiče, co tam pronajímají segwaye a taxikáře.

+4/0
8.7.2014 20:26

M70i10l30o27š 30S53e79t90í67k 3379939324400

Tak segwayáři a taxikáři jistě odsypávají někomu na radnici více, než nějací cyklisti, že ;-)

0/0
9.7.2014 8:39

L73u53b12o55š 82B34ř41e57z87i32n69a 2362543150741

Bude i tento projekt stát  Prahu  miliardu?

+10/0
8.7.2014 20:16
Foto

M12i13r21o41s40l90a87v 95S49t48e42i23n32e10r 1505125478193

V ČR je to fantazie. Kola si rozeberou "neviditelní" i domácí raz dva, zbydou jenom vraky.

+2/−1
8.7.2014 20:12

M56a37r60e55k 18K94o94l69e61b95a 9565275703462

Na Severní Moravě "bikesharing" funguje už dávno, necháte kolo zaparkované třeba u obchodu a pak už se jen díváte, jak na něm zvesela ujíždí nějaký "mladík" ;-D

+21/0
8.7.2014 19:55

M28i48l43o79š 15S34e94t84í68k 3779989524710

Nejen na severní Moravě :-)

+1/0
9.7.2014 8:52

M92a10r66c98e35l 29P87a22v90l52í12k 7621184928309

a autorské organizácie začnú - podobne ako pri knihách v knižniciach.

0/0
8.7.2014 19:50

J44o60h45a93n 40Z47i28n62g47e53l 2551305486191

JCDecaux! Tak odtud vítr vane.

+2/−1
8.7.2014 19:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.