Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chtěla na podzim rozjet sdílení bicyklů. Nestihne to

Veřejné sdílení kol pod hlavičkou metropole, které mělo odstartovat nejpozději na podzim letošního roku, se neuskuteční. Konečné rozhodnutí o bikesharingu totiž nejspíš padne až po komunálních volbách, projekt by se tak mohl rozjet nejdříve v létě příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T41o83m 93P86á21l22e75k 1281806779828

Město by toto nemělo vůbec dotovat. Je to nesmysl a pokud by to mělo smysl, tak už by se toho nějaký podnikavec ujal. ;-O

0/0
17.7.2014 22:28

P12a80v26e33l 60N40o56v67á20k 7101206349293

No u nás na vesnici něco podobnýho funguje. Má to ale jedno velký ALE. Tady to bude zase tunel. U nás kola daly sami lidi co je nepotřebují a doma překážejí. V Praze se za to bude asi platit. Tady je to všechno zdarma. Kola se v Praze musí vracet ke stojanu. U nás člověk prostě kam dojede tam ho nechá stát. (největší koncetrace kol je stejně u hospody ;-D ). No jak říkám u nás to funguje, ale v Praze to bude stát akorát peníze a smysl nic moc... At lidi radši jezdí MHD když už nemají na auto....

+1/0
15.7.2014 22:25

L28u49c74i51a35n 11P36a33p19a69z75i62a66n 5424197341365

Vláda na pražském magistrátu toho nestihne více.

0/0
9.7.2014 8:33

T40o76m78a89s 98N50o69v79o14t52n67y 3101106928619

Tak nejde o kola, ty jsou teďka jen v módě, to pomine jako každá módní vlna. Jde samozřejmě o to, co nejvíc podojit rozpočty na dotacích, dokud to jde. A ten zelený automatí evegreen o lepším městě, to je jen taková omáčka pro ovečky kolem...

+2/−2
8.7.2014 22:51

D53a79v81i75d 97M98a15t84ě15j74ů 2445972387128

No tak zbyva jen v podzimnich volbach vypakovat TOP09 a dalsi rozhazovace nasich dani z Magistratu a je po problemu s nazvem bikesharing.

+6/−3
8.7.2014 22:09

J42a42k77u31b 94R85o57u28s 3703950134962

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
8.7.2014 22:35

D47a75v58i30d 57H80o19l11c16m53a27n 8644155416709

Proč mám u každého projektu v ČR pocit, že to zas bude tunel?

+7/0
8.7.2014 21:42

M93i84l34o15š 70S51e12t20í34k 3319789974740

Protože se prakticky vždy váš posit po čase změní v jistotu?

0/0
9.7.2014 8:36

R87o34m19a84n 71L10a60c38n35ý 1834265630889

Praha je pro ježdění na kole místo - nesmysl

+2/−4
8.7.2014 20:59

T36o94m88a24s 22N25o62v25o62t43n45y 3891416558449

Ale ať si Filler, Cvach a podobní levičáci na kole klidně jezdí - ale neomezují svou úchylkou většinu a hlavně ať si to všechno dělají za svý.... Aha, pak by je to samozřejmě už nezajímalo, tak proto ;-)

+2/0
8.7.2014 22:53

K65a33t97e77ř82i43n23a 80K43o42z92á14k80o42v67á 2108181515818

Myslím, že za 2 týdny od spuštění akce už tam žádná kola nebudou.

+1/−2
8.7.2014 20:42

T24o17m31á19š 18K62a44p59l35a90n 8723949393543

Náhodou fungování spolu s městským mobiliářem (tj. autobusovými/tramvajovými zastávkami) mi náhodou dává velký smysl - jsou vhodně a hustě rozmístěné, kdo využije kolo může dál pokračovat MHD a vice versa, bývá u nich dostatečný prostor, kam by se stojan na pár kol vešel, je u nich vývod datového i elektrického vodiče (důležité pro sledování vytíženosti a případný přesun kol) a zároveň provozovatel mobiliáře už nyní funguje jako reklamní agentura nebo s nějakou má nastavené vztahy, neboť provoz zastávek živí reklamami, tj. tato firma jen přidá do seznamu ploch pro své zákazníky i plochu na kolech.

A jakkoliv tedy tato praktika zní dost korupčně tak JCDecaux má podle toho přehledu s bikesharingem v jiných evropských městech zkušenosti.

Tj. rozhodně bych ji á priori neodsuzoval, nicméně určitě bych vypsal nějak inteligentně 3 výběrová řízení, tedy zvlášť kola, zvlášť mobiliář a dohromady. To by pak bylo zcela čisté.

P.S.: přijde mi směšný ten argument prahy 1, že tam je kol moc. Přijde mi, že chtějí chránit ty lupiče, co tam pronajímají segwaye a taxikáře.

+4/0
8.7.2014 20:26

M25i72l12o84š 47S79e54t23í23k 3549819294210

Tak segwayáři a taxikáři jistě odsypávají někomu na radnici více, než nějací cyklisti, že ;-)

0/0
9.7.2014 8:39

L81u81b93o42š 37B48ř59e40z37i43n23a 2882253480821

Bude i tento projekt stát  Prahu  miliardu?

+10/0
8.7.2014 20:16
Foto

M87i89r70o46s62l58a64v 68S65t24e69i70n37e10r 6938764373885

V ČR je to fantazie. Kola si rozeberou "neviditelní" i domácí raz dva, zbydou jenom vraky.

+2/−1
8.7.2014 20:12

M51a61r76e40k 58K45o55l79e23b87a 9385875943322

Na Severní Moravě "bikesharing" funguje už dávno, necháte kolo zaparkované třeba u obchodu a pak už se jen díváte, jak na něm zvesela ujíždí nějaký "mladík" ;-D

+21/0
8.7.2014 19:55

M41i70l35o33š 83S44e65t62í26k 3239379274660

Nejen na severní Moravě :-)

+1/0
9.7.2014 8:52

M76a31r40c43e66l 85P10a73v85l15í56k 7401344908829

a autorské organizácie začnú - podobne ako pri knihách v knižniciach.

0/0
8.7.2014 19:50

J45o76h40a76n 28Z47i39n65g74e69l 2911915336881

JCDecaux! Tak odtud vítr vane.

+2/−1
8.7.2014 19:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.