- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Město by toto nemělo vůbec dotovat. Je to nesmysl a pokud by to mělo smysl, tak už by se toho nějaký podnikavec ujal.
No u nás na vesnici něco podobnýho funguje. Má to ale jedno velký ALE. Tady to bude zase tunel. U nás kola daly sami lidi co je nepotřebují a doma překážejí. V Praze se za to bude asi platit. Tady je to všechno zdarma. Kola se v Praze musí vracet ke stojanu. U nás člověk prostě kam dojede tam ho nechá stát. (největší koncetrace kol je stejně u hospody ). No jak říkám u nás to funguje, ale v Praze to bude stát akorát peníze a smysl nic moc... At lidi radši jezdí MHD když už nemají na auto....
Vláda na pražském magistrátu toho nestihne více.
Tak nejde o kola, ty jsou teďka jen v módě, to pomine jako každá módní vlna. Jde samozřejmě o to, co nejvíc podojit rozpočty na dotacích, dokud to jde. A ten zelený automatí evegreen o lepším městě, to je jen taková omáčka pro ovečky kolem...
No tak zbyva jen v podzimnich volbach vypakovat TOP09 a dalsi rozhazovace nasich dani z Magistratu a je po problemu s nazvem bikesharing.
Proč mám u každého projektu v ČR pocit, že to zas bude tunel?
Protože se prakticky vždy váš posit po čase změní v jistotu?
Praha je pro ježdění na kole místo - nesmysl
Ale ať si Filler, Cvach a podobní levičáci na kole klidně jezdí - ale neomezují svou úchylkou většinu a hlavně ať si to všechno dělají za svý.... Aha, pak by je to samozřejmě už nezajímalo, tak proto ;-)
Myslím, že za 2 týdny od spuštění akce už tam žádná kola nebudou.
Náhodou fungování spolu s městským mobiliářem (tj. autobusovými/tramvajovými zastávkami) mi náhodou dává velký smysl - jsou vhodně a hustě rozmístěné, kdo využije kolo může dál pokračovat MHD a vice versa, bývá u nich dostatečný prostor, kam by se stojan na pár kol vešel, je u nich vývod datového i elektrického vodiče (důležité pro sledování vytíženosti a případný přesun kol) a zároveň provozovatel mobiliáře už nyní funguje jako reklamní agentura nebo s nějakou má nastavené vztahy, neboť provoz zastávek živí reklamami, tj. tato firma jen přidá do seznamu ploch pro své zákazníky i plochu na kolech.
A jakkoliv tedy tato praktika zní dost korupčně tak JCDecaux má podle toho přehledu s bikesharingem v jiných evropských městech zkušenosti.
Tj. rozhodně bych ji á priori neodsuzoval, nicméně určitě bych vypsal nějak inteligentně 3 výběrová řízení, tedy zvlášť kola, zvlášť mobiliář a dohromady. To by pak bylo zcela čisté.
P.S.: přijde mi směšný ten argument prahy 1, že tam je kol moc. Přijde mi, že chtějí chránit ty lupiče, co tam pronajímají segwaye a taxikáře.
Tak segwayáři a taxikáři jistě odsypávají někomu na radnici více, než nějací cyklisti, že ;-)
Bude i tento projekt stát Prahu miliardu?