Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiče brzdí v Praze opravy a uzavírky, v kolonách čekají desítky minut

Přestože aut bývá v Praze o prázdninách až o třetinu méně, řidiči průjezd městem rozhodně snazší nemají. Mohou za to četné uzavírky a opravy silnic a tramvajových tratí. Někde řidiči v kolonách čekají i desítky minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A73n26n 33R97y64b84á72ř54o57v65á 7389689228

Problém je, že směrem od R7a R6 není žádné dostatečně velké P+R parkoviště, tudíž opravdu je pro všechny mimopražské levnější, časově výhodnější jet autem. Dalším kamenem úrazu je, a to autor v článku nezmínil, i zvýšení intervalů absolutně veškeré hromadné dopravy tím pádem veškeré návaznosti na mimopražskou dopravu jsou v háji.

0/0
4.7.2014 8:35
Foto

D81a96v32i84d 83K27r45á85s74e45n62s68k68ý 7337290577

A že má Praha velmi dobře fungující systém hromadné dopravy, to nikoho z těch "autistů" popojíždějících v kolonách nenapadne? ;-D Nebo je to pro ně takový mentální problém, zvednout zadel a udělat tři kroky na tramvaj či na metro?

+4/−11
3.7.2014 19:44

J17a20n 12M45o72h53y54l76a 6742169279461

A že 60-80% těch lidí to auto prostě potřebuje nebo jim vychází výhodněji, vás "autobusáky" nenapadne?

+5/−3
3.7.2014 20:06

M87a73r90e92k 24T93u81r18n63o71v96e69c 7935602970796

Bez citace nějakého seriózního průzkumu můžu říct, že si ta procenta jen cucáte z prstu. :-) Samozřejmě, že jsou relace, kde to autem bude rychlejší (a klidně i levnější - i pro jednoho člověka). Zvlášť po vylomeninách, co ROPRD* vymýšlí v posledních letech...

Ale spousta lidí (netroufám si říct, jestli většina - ta čísla prostě nemám) se přesunuje na trasách, kde ta MHD může být dobrou alternativou, jen se jim do ní prostě nechce. Přeci je to ta "socka". A já v ní potkávám i slovutné chirurgy a univerzitní profesory... A to nemluvím o děkanech, co jezdí do práce na kole. :-)

Tak šup sem s nějakými citacemi těch průzkumů, prosím prosím, smutně koukám. :-) Ať se ta diskuse někam posune...

* Regionální Organizátor Pražské Retardované Dopravy

+1/0
4.7.2014 9:07

T70o39m94á60š 52Z95e50m55a36n 3335488374525

Ftip?

Ok, mám pro vás bojovku: Dostaňte se z Kamýku do Suchdola na 7:00 ráno;)

Jak úžasné vám MHD přijde teď?

+4/0
3.7.2014 22:46
Foto

D54a20v77i98d 97K96r11á54s68e53n74s51k21ý 7937450227

Ne, myslím to samozřejmě vážně. Ve spoustě případů je MHD jistě nepoužitelná - ale troufám si tvrdit, že i nadpoloviční většina jízd autem je zbytečných.

0/0
4.7.2014 1:46

J42o51s22e55f 74B16r45o20ž66e92k 7913335452661

Na MHD se ročně doplácí 5 miliard. Ti co jedou autem jedou za své a z každého ujetého Km platí hodně vysoké daně. 

Někdo je prostě parazit a někdo není.

+2/0
4.7.2014 10:41

J90i54ř53í 64K18r61e29j70č94í62k 2967358114846

Je to 12 miliard, ale pořád podstatně míň než kolik se ročně vrazí do údržby a budování silnic...

0/−1
4.7.2014 11:51

J30o19s41e12f 14B42r92o80ž35e81k 7773475732661

psal jsem o MHD v Praze. Do údržby a budování silnic se určitě taky vrazí hodně peněz - ale opět jsme v Praze a v Praze je to míň než do MHD. A jak už jsem psal předtím, řidiči při ujetí každého kilometru platí hodně velké daně z PHM, ostatní jen používají a neplatí (chodci, kolaři, ti v autobusech apod.).

+1/0
4.7.2014 13:28

J41i15ř15í 76K18r11e61j29č96í56k 2847838924706

Taky píšu o MHD v Praze. Rok 2014 - 12 mld do MHD, 16 mld do IAD. U MHD jde o finální částku, u IAD jen velké akce a rozpočet TSK, co jsem za 5 minut dohledal, pravda není to "podstatný" rozdíl, ale taky není nikde řečeno, že je to v případě IAD kompletní suma...

0/0
4.7.2014 23:22

V55á59c57l48a15v 59Z89e57l61i88n28k12a 2722200283702

No, pokud je někde situace neúnosná, tak ulici zavřít pro tzv. "jednoválce", jak lidi z fakulty dopravní někdy nazývají auta, ve kterých si válí zadnici jenom jeden člověk. Vjezd povolen bude mít MHD, auta s více pasažéry a samozřejmě rezidenti, vozy IZS, zásobování a tak podobně. Není zase takový problém ošetřit, aby tam mohli ti, co skutečně musí. Ostatní milovníci pohodlíčka si to objedou jinudy a holt někde i počkají. Stačí jen chtít, ale to je v tomto státě kámen úrazu.

+3/−9
3.7.2014 17:49

J85a70n 86M61o38h88y56l30a 6262989329111

To vám ten socík tak chybí, že byste nejraději zase diktoval, co má kdo dělat? Dle průzkumů (mimo jiné i z té dopravky) velká většina těch řidičů prostě autem musí/je to pro ně zásadně výhodnější, takže zas takový rozdíl by to nedělalo. Ale dělat chytrého s jedním slangovým pojmem z dopravky, to jde snadno samozřejmě. Praha je středověký typ města s postupně sázenými a úzkými ulicemi, tady prostě ty problémy budou vždy, je jen otázka, jak velké - a při větších opravách budou vždycky velké.

+5/−3
3.7.2014 18:19

V21á83c27l30a48v 32Z35e75l34i38n42k24a 2762830533252

Žádný socík mi nechybí. Dokonce i s tou většinou, co jet autem musí, bych za jistých okolností souhlasil i když někde je to hodně sporné a je to otázka úhlu pohledu. Ono by totiž úplně postačilo, kdyby si přestala vozit zadnici ta cca třetina, která si tím, že nejezdí "sockou" leda tak masíruje ego. Někdy se fakt až královsky bavím nad tím, jaké nuly, ale naprosté a totální nuly ohrnují nos nad MHD.

+3/−6
3.7.2014 18:25

J57a16n 38M51o10h35y69l24a 6962409429651

Jako ukázková nula úplně stejně ohrnujete nos nad autisty, takže já vašemu názoru moc nepřikládám.

+1/−1
3.7.2014 20:07

M12a37r32e15k 37T87u45r76n71o96v62e50c 7835522460576

Můžete prosím poskytnout odkazy na alespoň některé z těch průzkumů, které zmiňujete? Bylo to publikováno v nějakých odborných časopisech? Fakt bych si o takových průzkumech rád něco přečetl, zajímaly by mě nejen výsledky, ale i metodika.

Nejsem žádný fanatik z protiAutoMatu - sám se třeba do práce dopravuji nejrůznějšími možnými způsoby - jen pěšky jsem to zatím moc nezkoušel, to by mi cesta trvala tak 1,5-2 hodiny. Ale jinak jezdím jak MHD, občas autem (když třeba potřebuji převézt něco většího), teď přes léto to zkouším na kole. Ale i ve svém okolí jsem měl lidi, kteří autem prostě jezdit "museli", byť by to MHD měli bez přestupu za 10 minut. Takhle raději skoro každý den nadávali, jak je zase o čtvrt hodiny zdrželo hledání místa pro zaparkování... :-)

+2/0
4.7.2014 8:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.