Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiče brzdí v Praze opravy a uzavírky, v kolonách čekají desítky minut

Přestože aut bývá v Praze o prázdninách až o třetinu méně, řidiči průjezd městem rozhodně snazší nemají. Mohou za to četné uzavírky a opravy silnic a tramvajových tratí. Někde řidiči v kolonách čekají i desítky minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A91n34n 89R77y48b96á57ř70o34v97á 7359369688

Problém je, že směrem od R7a R6 není žádné dostatečně velké P+R parkoviště, tudíž opravdu je pro všechny mimopražské levnější, časově výhodnější jet autem. Dalším kamenem úrazu je, a to autor v článku nezmínil, i zvýšení intervalů absolutně veškeré hromadné dopravy tím pádem veškeré návaznosti na mimopražskou dopravu jsou v háji.

0/0
4.7.2014 8:35
Foto

D72a66v58i63d 86K28r67á72s36e54n97s40k22ý 7647730947

A že má Praha velmi dobře fungující systém hromadné dopravy, to nikoho z těch "autistů" popojíždějících v kolonách nenapadne? ;-D Nebo je to pro ně takový mentální problém, zvednout zadel a udělat tři kroky na tramvaj či na metro?

+4/−11
3.7.2014 19:44

J62a15n 59M92o78h42y22l84a 6562979909241

A že 60-80% těch lidí to auto prostě potřebuje nebo jim vychází výhodněji, vás "autobusáky" nenapadne?

+5/−3
3.7.2014 20:06

M23a45r59e64k 32T70u98r18n72o13v19e69c 7465362660126

Bez citace nějakého seriózního průzkumu můžu říct, že si ta procenta jen cucáte z prstu. :-) Samozřejmě, že jsou relace, kde to autem bude rychlejší (a klidně i levnější - i pro jednoho člověka). Zvlášť po vylomeninách, co ROPRD* vymýšlí v posledních letech...

Ale spousta lidí (netroufám si říct, jestli většina - ta čísla prostě nemám) se přesunuje na trasách, kde ta MHD může být dobrou alternativou, jen se jim do ní prostě nechce. Přeci je to ta "socka". A já v ní potkávám i slovutné chirurgy a univerzitní profesory... A to nemluvím o děkanech, co jezdí do práce na kole. :-)

Tak šup sem s nějakými citacemi těch průzkumů, prosím prosím, smutně koukám. :-) Ať se ta diskuse někam posune...

* Regionální Organizátor Pražské Retardované Dopravy

+1/0
4.7.2014 9:07

T58o82m53á78š 32Z72e71m53a26n 3955148634175

Ftip?

Ok, mám pro vás bojovku: Dostaňte se z Kamýku do Suchdola na 7:00 ráno;)

Jak úžasné vám MHD přijde teď?

+4/0
3.7.2014 22:46
Foto

D19a10v34i15d 24K93r50á55s32e13n51s49k87ý 7987210867

Ne, myslím to samozřejmě vážně. Ve spoustě případů je MHD jistě nepoužitelná - ale troufám si tvrdit, že i nadpoloviční většina jízd autem je zbytečných.

0/0
4.7.2014 1:46

J93o32s56e13f 28B40r84o98ž68e53k 7123155252251

Na MHD se ročně doplácí 5 miliard. Ti co jedou autem jedou za své a z každého ujetého Km platí hodně vysoké daně. 

Někdo je prostě parazit a někdo není.

+2/0
4.7.2014 10:41

J77i33ř75í 30K72r15e64j81č69í59k 2777448304796

Je to 12 miliard, ale pořád podstatně míň než kolik se ročně vrazí do údržby a budování silnic...

0/−1
4.7.2014 11:51

J87o24s98e77f 68B49r55o27ž34e65k 7153435212341

psal jsem o MHD v Praze. Do údržby a budování silnic se určitě taky vrazí hodně peněz - ale opět jsme v Praze a v Praze je to míň než do MHD. A jak už jsem psal předtím, řidiči při ujetí každého kilometru platí hodně velké daně z PHM, ostatní jen používají a neplatí (chodci, kolaři, ti v autobusech apod.).

+1/0
4.7.2014 13:28

J60i86ř31í 85K98r46e80j36č32í55k 2177748774146

Taky píšu o MHD v Praze. Rok 2014 - 12 mld do MHD, 16 mld do IAD. U MHD jde o finální částku, u IAD jen velké akce a rozpočet TSK, co jsem za 5 minut dohledal, pravda není to "podstatný" rozdíl, ale taky není nikde řečeno, že je to v případě IAD kompletní suma...

0/0
4.7.2014 23:22

V46á47c73l39a66v 46Z44e28l44i74n52k33a 2662280893202

No, pokud je někde situace neúnosná, tak ulici zavřít pro tzv. "jednoválce", jak lidi z fakulty dopravní někdy nazývají auta, ve kterých si válí zadnici jenom jeden člověk. Vjezd povolen bude mít MHD, auta s více pasažéry a samozřejmě rezidenti, vozy IZS, zásobování a tak podobně. Není zase takový problém ošetřit, aby tam mohli ti, co skutečně musí. Ostatní milovníci pohodlíčka si to objedou jinudy a holt někde i počkají. Stačí jen chtít, ale to je v tomto státě kámen úrazu.

+3/−9
3.7.2014 17:49

J61a88n 84M80o76h18y40l68a 6442699189521

To vám ten socík tak chybí, že byste nejraději zase diktoval, co má kdo dělat? Dle průzkumů (mimo jiné i z té dopravky) velká většina těch řidičů prostě autem musí/je to pro ně zásadně výhodnější, takže zas takový rozdíl by to nedělalo. Ale dělat chytrého s jedním slangovým pojmem z dopravky, to jde snadno samozřejmě. Praha je středověký typ města s postupně sázenými a úzkými ulicemi, tady prostě ty problémy budou vždy, je jen otázka, jak velké - a při větších opravách budou vždycky velké.

+5/−3
3.7.2014 18:19

V45á84c84l98a16v 47Z56e89l44i81n46k22a 2122310843212

Žádný socík mi nechybí. Dokonce i s tou většinou, co jet autem musí, bych za jistých okolností souhlasil i když někde je to hodně sporné a je to otázka úhlu pohledu. Ono by totiž úplně postačilo, kdyby si přestala vozit zadnici ta cca třetina, která si tím, že nejezdí "sockou" leda tak masíruje ego. Někdy se fakt až královsky bavím nad tím, jaké nuly, ale naprosté a totální nuly ohrnují nos nad MHD.

+3/−6
3.7.2014 18:25

J54a85n 41M32o55h69y38l31a 6612619129731

Jako ukázková nula úplně stejně ohrnujete nos nad autisty, takže já vašemu názoru moc nepřikládám.

+1/−1
3.7.2014 20:07

M82a73r93e93k 19T73u43r73n33o36v59e80c 7785752250816

Můžete prosím poskytnout odkazy na alespoň některé z těch průzkumů, které zmiňujete? Bylo to publikováno v nějakých odborných časopisech? Fakt bych si o takových průzkumech rád něco přečetl, zajímaly by mě nejen výsledky, ale i metodika.

Nejsem žádný fanatik z protiAutoMatu - sám se třeba do práce dopravuji nejrůznějšími možnými způsoby - jen pěšky jsem to zatím moc nezkoušel, to by mi cesta trvala tak 1,5-2 hodiny. Ale jinak jezdím jak MHD, občas autem (když třeba potřebuji převézt něco většího), teď přes léto to zkouším na kole. Ale i ve svém okolí jsem měl lidi, kteří autem prostě jezdit "museli", byť by to MHD měli bez přestupu za 10 minut. Takhle raději skoro každý den nadávali, jak je zase o čtvrt hodiny zdrželo hledání místa pro zaparkování... :-)

+2/0
4.7.2014 8:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.