Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura chce překreslit pražský okruh, ministr mu naslouchá

Víc na sever a na východ. To je plán, jak pohnout se zablokovanou stavbou Pražského okruhu, zjistila MF DNES. Ministru dopravy Antonínu Prachařovi ho předložil podnikatel Radim Jančura jako reprezentant autodopravců, jejichž vozy trčí v dlouhých kolonách zejména při cestě ze severu na jih republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O94n12d36ř58e29j 40F95u86c26h69s 2743428583515

Jasně, už vidím, jak jásají obyvatelé Úval, Škvorce, Křenic Sibřiny a dalšího tuctu obcí, kterých se to bude týkat. A to tam jistě stavěli s tím, že v ÚP nic není narozdíl od Běchovic.... Takže místo jedněch NIMBYstů v Běchovicích se hledají jiní neunavení... Tak a teď už jen hledat nějaký vzletný název pro občanské sdružení... Chjo...  :-/

0/0
7.7.2014 16:53

J13o98s78e18f 19K96o50m58á63r50e17k 5514542464499

Vida, tak nejdřív to na severu byl svaz obcí a teď už je to nadace Romana Jančury :)

0/0
7.7.2014 12:23

J51a53k85u84b 14N28o86v31o12t40n73ý 1704188660925

Ten návrh je totálně praštěnej. Prodloužením trasy se zvyšuje zátěž pro město, protože ho budou řidiči ignorovat. Dále, v článku se píše, že je okruh veden po plánované silnici. Ano, jenže tou silnicí je přeložka silnice II/101 (aglomerační okruh), ta má sloužit k tomu, aby vyvedla dopravu z center vesnic, které jsou pražskými satelity. Má jít v základu o dvouproudou silnici, na kterou bude přivaděč skoro z každé vesnice. Dálnice tuto dopravu z vesnic nevyvede, protože nájezdy již z logiky nemohou být od sebe po 1 km. Východní a jižní část (slepá mapa to neukazuje) je vedena v těsných blízkostech vesnic, kdy je mezi nimi vzdálenost i méně než 500 m. Nevím, kde se vzala úspora 30 mld, když to bude znamenat protihlukové valy skoro po celé délce. V okolí Úval zřejmě dlouhý most, kolem Jiren a Horoušan je omezení kvůli plynovodu (ochranná pásma), není mi jasné, jak se může 6 proudovka vymotat kolem Škvorce, Zlaté atd. vždyť tam je to rovněž zastavěno.

U této varianty čekám odpor desítek postižených vesnic, ale hlavně ničemu neprospěje - pro osobní automobily je nevhodná a pro náklaďáky nevýhodná.

A co se týče spekulací s pozemky... Myslíte si, že pozemky, které si někdo za koupil podél plánovaného okruhu ztratí na ceně? Naopak, z jediného možného komerčního využití (sklady, nákupní centra...) se jejich využití může změnit na "zastavitelné území pro bydlení" a jelikož jsou v Praze, jejich cena raketově naroste.

+3/0
7.7.2014 10:19

M78i69c50h51a40l 24D48o61l91e23ž91a12l 6563502204421

Ja si nepreju aby se v Ceske Republice cokoliv stavelo a jsem ochotny zalozit na to obcanske sdruzeni....

0/−1
7.7.2014 10:08

K54a38r61e28l 67V90o14h15n62o57u34t 4328339920327

Sever ok, ale na východě je to moc vytažené ven. S takovýmto okruhem to z D8 a D1 bude pro tranzitní náklad stále lepší vnitřkem než po okruhu.

0/0
7.7.2014 9:24

M70i42c47h76a77l 82S38t81e57b22l16o 5259621754567

Super - hlavně už to ale postavte!!!

A hlavní prioritou musí být spojení D1 D 11!R^!!

+2/−1
7.7.2014 8:29

V16á63c78l81a56v 25Z64e45l89i68n36k95a 2232780953802

Naprosto geniální. Zejména ta severní část. Co takhle poslat ten okruh až za Kralupy pane Jančura, to by nešlo? Anebo na východě až za Český Brod, nebo za Poříčany anebo že by až za Nymburk? To by bylo vůbec naprosto ideální jako okruh. Proboha ať se ti nadační pošuci podívají, jak byl původně plánován dálniční okruh kolem Prahy a hlavně proč byl tak plánován. Pro Prahu a její okruh bohužel padnul komunismus trochu moc brzo. Pár let navíc a už by s tím žádní pobláznění aktivisté nemohli nic moc udělat.

Zatím totiž stále platí, že okruh, pokud má skutečně plnit svou funkci ve všech ohledech, nemůže ležet deset nebo více kilometrů od hranice města. Pokud se tak stane, tak je ideálně založeno na to, že bude zejt prázdnotou. To si fakt ti hoši myslí, že všichni budou chtít jezdit i desítky kilometrů navíc. Kdo bude jen trochu moci, tak to střihne přes město, protože se to bude vyplácet i s nějakým tím zdržením.

Kdy proboha dostane tenhle národ rozum? Proč se pořád naslouchá aktivistům a ne inženýrům? To nám fotovoltaika nestačila? Rodí se další neskutečná hovadina, ale všichni nadšeně jásají. Až se to ukáže, že je to hovadina, a že nakonec bude nutné postavit jakýsi vnitřní pseudookruh v zásadě v původně plánované trase, aby se Praze skutečně ulevilo, tak budou všichni řvát, ať za to někdo nese odpovědnost.

+13/−3
6.7.2014 22:53

M69a86r18t38i54n 31R27a85y49m31a66n 4282798893238

Koukam, ze jste odbornik na dopravu. Vnejsi okruh mesta neni urcen pro obyvatele. Jeho ukol je odvest mimo mesto nezadouci (tranzitni) dopravu a pro lidi z mesta ma slouzit vnitrni okruh (Blanka, Jizni spojka). Tento navrh je mnohem lepsi nez puvodni, ktery mel byt zbytecne drahy a komplikovany a vesmes prosazen (ze dvou moznych variant), protoze radni spekulovali s pozemky v teto oblasti.

+1/−5
7.7.2014 8:17

M31a75r80e98k 22H25r18u39b56y 6247362831978

Tenhle navrh ma zasadni vadu - jeho realizace by se prodlouzila o dalsi desitky let. Pri pruznosti statni spravy v CR to v podstate znamena likvidaci jakekoli vystavby. A je rozhodne lepsi (mozna z vaseho pohledu) spatny okruh nez zadny

0/0
7.7.2014 9:59

J95a35n 22B27a22r31t46ů87n66ě61k 9762208819183

Ale no tak, když už tak pořádně (což je min. 6 pruhový okruh s parametry dálnice pod Suchdolem).

0/0
7.7.2014 13:44

T93o47m85á19š 23Z71e82m86a73n 3565598254895

No, tak v tom se právě pletete, okruh slouží oběma druhům dopravy..

+3/0
7.7.2014 11:35

J56a65n 42M57o55h19y12l77a 6192739519911

Přesněji řečeno tranzitní dopravě vůči dané oblasti a tangenciální dopravě v rámci dané oblasti. To druhé je ta část, která je poměrně dost citlivá na vzdálenost okruhu od Prahy.

0/0
7.7.2014 13:46

J95a90n 27B94a62r62t86ů89n77ě29k 9722938469253

V čem je složitý? v tunelu ve skále pod Suchdolem a mostu přes Vltavu? To snad nemyslíte vážně? Přečtěte si něco o stavbách a pak nebudete povídat nesmysly. Priority jsou někde jinde, než je vaše představa.

0/0
7.7.2014 13:43

J11i89ř11í 86K36o17c97u58r63e11k 6925154275948

Ono by to chtělo takovou pěknou věc: Přestavět pár úzkých hrdel na železnici.

Konkrétně Kolín, Kutná Hora (moderní lokomotivy tam kvůli zastaralé zabezpečovačce nesmí) a Brno (neodsouvat, směrováním nákladní dopravy přes osobní nádraží se propustnost pro nákladní dopravu rozhodně nezlepší*).

Aby si pak dopravce řekl: "V Hamburku naložím na vlak, za 40 hodin a 1/10 nafty je vlak v Maďarsku" A ne aby cestou přes ČR x-krát slyšel: "Musíte počkat půl (dvě) hodiny až bude volná trať. A těch 400 km z Děčína do Břeclavi jel pod 5 hodin a ne půl dne.

*) Odsouvači mohou tvrdit, že v Brně žádný nákladní vlak nejezdí - není totiž z budovy Magistráru vidět, jede jinudy.

+6/0
6.7.2014 18:55

P90a60v37e15l 38M63o14r69a14v77e98c 3142679292978

R^R^R^

0/0
6.7.2014 20:43

P39a70v78e93l 67O28b33d57r46ž78á14l75e93k 6116254178362

Železnice má zásadnější problémy - a to hlavně minimální operativnost.

Málokdo dneska potřebuje dopravovat celé vlaky stovek tun z A do B. A ten, kdo ano, tak železnici normálně používá (uhlí, železo, dřevo, ruda, auta...).

Zásadní většina přepravy jsou zásilky v jednotkách tun mezi obrovským množstvím destinací odesílané v náhodných časech. A to není železnice principiálně schopná zajistit v časech konkurujících kamionům ... viz principy vlakotvorby.

A s tím nic neudělá rekonstrukce tratí. Leda postavit druhou železniční síť jen pro nákladní dopravu, ze státního postavit vlečky a rozdávat dopravcům lokomotivy zadarmo, aby jeli i s jedním-dvěma vagóny napřímo. Což je samozřejmě nesmysl.

+2/0
7.7.2014 10:22

P54e88t41r23a 28K78o88u29d30e20l38k72o80v96á 3539921874594

Já jsem pro, už aby to bylo...

0/0
6.7.2014 18:15

M32a92r11e59k 75H91r31u66b36y 6437942851468

Paráda,  takže dostavba se posouvá do nedohledna. Dalších 70 let se budou akorát malovat čáry v mapě... :-/

+8/0
6.7.2014 18:14

M56a40r29e98k 90T34ů96m23a 4622518486782

Okruh by měl mít alespoň těch 6 pruhů neboť až se dokončí, to bude jedna z nejfrekventovanějších silnic u nás. Jinak varianta podobná k té od Vančury by mohla být lepší, tedy co se týče alespoň severozápadu a severu. Východní část bych nechal postavit, tak jak už bylo plánováno s využitím již postaveného úseku mezi Černým Mostem a Běchovicemi.

+2/0
6.7.2014 16:28

J86a19n 39B66a89r84t55ů83n72ě51k 9352388119943

Minimálně 6 pruhů je nezbytné, s tím naprosto souhlasím, však to srovnejme s obdobně velkým Mnichovem, kde mnohdy i ty tři pruhy v jednom směru praskají ve švech a otevírá se odstavný pruh jako čtvrtý pruh (to je také jeden z důvodů, proč parametry dálnice mají nesporně větší výhodu než eRka). U frekventovaných křížení (např. právě s D1) by pak měl být dvojitý odbočovací pruh při sníždění směrem doprava (náklady stoupnou zanedbatelně, ale výrazným způsobem to uleví.

Bohužel mám pocit, že v ČR nemáme nebo nepuštíme kvalitní urbanisty k řešení těchto významných projektů a začíná to u menších projektů, pak třeba nikdo nemyslí na P+R nebo tvorba městské zeleně spočívá v tom, že se pro "zavření huby" vysadí kytky nebo zasadí stromky, nicméně tvorba neformálních ploch mizí (skoro ani nejsem zvědavej, jak dopadne Letenská pláň po rekultivaci nutné díky zásahu Blankou).

+1/0
6.7.2014 18:08

J52a63n 94M85o87h69y54l27a 6162169549631

Jen poznámka - do plánování páteřní infrastruktury se zapojují (přesněji, měli by se zapojovat) především dopraváci, ne urbanisté, jinak v zásadě souhlasím.

0/0
7.7.2014 13:49

P57e17t51r 12N91o72v11o67t50n94y 3179142849932

Tak sem misto te slepe mapy dejte opravdovou i stou Jancurovou čarou. Ať se pobavíme. Resp. ať se pobaví lidi v těch vesnicich, kde je už udajne plánována 6prouda dalnice.

+2/−1
6.7.2014 15:43

J26a98n 37P27š73e39n24i44č50k33a 2710368223472

TO mas tezky, kolo prahy jse vsude nejake osidleni a kdyz nahodou ne, tak je tam posledni zbytek prirody.

Ale ano, v plne mape by to bylo ferovejsi.

Jedno je ale fakt, momentalne je to v Kralupech napalici, pac tam je prvni most od Prahy.

+1/0
6.7.2014 16:28

J82o43s54e43f 80T12r24ö11g65l 8659452806746

Regionální varianta okruhu by měla být "jen" čtyřproudová, tím, že nebude míchat dálkovou a městskou dopravu nebudou intenzity na šestipruh.

Naopak pokud se postaví trasa kolem Černého Mostu, tak tam bude i plánovaných 6 pruhů pravděpodobně málo.

0/0
6.7.2014 20:40

J52i87n11d61r13a 22H85o11j13e31r 2973112684685

Jančura prodělává čím dál více, tak by se mu pár set mega za studii hodilo. Další miliony zaplatí ANO jako výpalné Zemanovu kámošovi Podzimkovi za studii průplavu, a to vše z našich peněz. Po skončení volebního období budeme bez nových dálnic, se zfušovanou rekonstrukcí té staré, zato se spoustou studií. Jo a Babiš bude mít Agroferto - ČEZ.

+1/−3
6.7.2014 15:27

M41a17r23t84i27n 43R86u32z98i70c45k76a 1712568426647

Nechci nic rikat, ale tohle je presne trasa o ktere mluvim uz 15 let,... Severni varianta mezi R7 a D8 je i mnohem levnejsi nez propagovana soucasna varianta, ...

Jeste by to chtelo aby nekoho kompetentniho napadlo uvazovat i o variante mestskeho okruhu po prumyslove, kbelske a liberecke s podpovrchovou variantou mezi Bulovkou/Strizkovem a Pelc-Tyrolkou...

0/−5
6.7.2014 14:49

J82i82n91d36r98a 43H83o67j35e55r 2463932934425

Akorát se bude dál jezdit z jednoho konce Prahy na druhý přes centrum. A osobáky budou mít dále sever - jih nejkratší přes Václavák.

+5/0
6.7.2014 15:29

J92a39n 68B25a23r96t43ů66n43ě21k 9162218799863

motáte městský okruh a obchvat Prahy, to jsou dvě rozdílné věci, které se nemají protínat, natož pak být totožné, ale okruh má být uvnitř Prahy procházející tunelovým komplexem Blanka, Jižní spojkou, Průmyslovou, Spojovací a podél řeky pod Bulovkou zpátky do tunelu. Naopak obchvat Prahy by měl vést kolem města a hlavně by měl mít dostatečnou kapacitu a parametry dálnice, podívejte se třeba na Mnichov, tam je to vcelku názorné a město je obdobně velké jako Praha.

+1/0
6.7.2014 17:59

M75a84r77e98k 77H14r60u62b34y 6957212971528

Ovšem okruh kolem Mnichova byl hotov za pár let, ten pražský se počítá na desetiletí a dokončení je stále v nedohlednu :-/

+2/0
6.7.2014 18:17

J40o11s35e17f 86T88r24ö13g19l 8309352626476

V čemž ale dost prsty Pražská radnice a ŘSD. Když pominu odpor Suchdola (a nově Běchovic), tak při porjektování spáchali zásadní chyby, díky kterým mohla být celá příprava shozena zpět na dnešní začátek (namátkou např. do územního plánu se dostala trasa bližší zástavbě než bylo hodnoceno v posudku EIA apod.).

+1/0
6.7.2014 20:43

M31a88r52e33k 21H85r46u50b10y 6917432401828

Projekty jsou hotove vice nez 70 let, problem je realizace. V tom ma prsty RSD a ministerstvo dopravy (Magistrat tentokrat ne...)

0/0
7.7.2014 10:01

T24o55m26á54š 89Z26e44m92a82n 3145188254935

Okruh okolo Mnichova nebyl nikdy dokončen..

+1/0
6.7.2014 22:19

R22a37d55o73m59í70r 22K88r88u56p52i13č70k58a 9604302500575

Tak z Jancury se po staviteli dalnic a konstrukteru vlaku ted stal kartograf? Jen skoda, ze tento odbornik na vsechno o tom vzdy umi akorat dobre tlachat, ale vysledky pak stoji za ho...uby.

+5/−6
6.7.2014 13:36

L11u94d11ě51k 73F13u27x86a 9936780334757

:-) Chtěl bych mít jen desetinu jeho týdeního "výsledku".......

+5/0
6.7.2014 13:47

J72i97n43d93r50a 52H66o94j82e28r 2463692854985

Víte, kolik prodělal za poslední rok? Pokud rychle nepodojí stát, tak půjde do kopru.

0/−1
6.7.2014 15:30

J52a93n 28S14p54á14l36e61n15ý 4537453611167

Tak povídejte, kolik loni prodělal?

+3/0
6.7.2014 19:52

J15a25n 58M74o20h46y24l53a 6342269769781

V nejhorším prostě odstřihne ty vlaky, jinak mu vše ostatní celkem slušně vydělává. Dost na to, aby z toho zatáhnul i ty prodělečné vlaky.

0/0
7.7.2014 13:51

M36a54t77ú59š 66B10e59n97a17k 9188444672573

Takéto veci nerieši kartograf, ale urbanista a potom nasledujú daľšie profesie ako dopravný projektanti.

Kartograf sa v podstate ani do takýchto projektov nezapája.

+3/0
6.7.2014 14:19

A18n47t75o29n13í24n 89Z94e48l40e42n77ý 2744103181786

Může jim půjčit barevné ořezané tužky.

0/0
6.7.2014 23:01

R93o36b45e53r92t 18Š88i81m36e87č76e65k 6355611368658

hádejte, kdo bude příště kandidovat na prezidenta

0/0
6.7.2014 14:36

P90a73v60e48l 17N44o89v58a28k 2699880788577

V článku uváděná "klíčová výhoda", že je v tom místě plánována silnice, kterou už schválil v územním plánu Středočeský kraj, je ve skutečnosti velký nesmysl a nemluví pro serioznost článku. Je tam plánovaná silnice, k jinému účelu a s úplně jinými parametry než by byla dálnice. Plánovaná silnice má mimo jiné svést hustou dopravu z rozrůstajících se satelitů všude v dané lokalitě, aby nevedla přes úzké uličky středu Jiren. Byla navržena a schválena s jinými parametry a k jinému účelu než by byla dálnice. Proto vede v blízkosti obcí a přes obce. Žádná dálnice tam rozhodně schválena nebyla.  A myslím, že by se mělo nejdřív dodělat to, co je rozestavěné a pak uvažovat o dalších okruzích, které by ale vedli až za "rozrostlou Prahou" a ne skrz právě postavené satelity.

+9/0
6.7.2014 12:36

L55u52d20ě63k 58F75u74x66a 9926560104677

No, a tenhle návrh na změnu mi přijde, že tu "rozrostlou Prahu " respektuje. Jasně, vždycky to někoho naštve. Když vám před barákem postaví dálnici..... . Jenže co s tím? Má mi být líto lidí ze satelitů kteří mají dvě a více aut? Proč, vždyť oni tu dálnici (obchvat) využijí nejvíce.

+2/−1
6.7.2014 13:50

R80a92d67o69s96l86a59v 57K15l89a96u44d82a 5274668694532

Oni se do těch satelitů stěhují kvůli klidu. Oni nepotřebují nějaký okruh, který je navíc nezavede do Prahy, ale jen okolo.

+1/−1
6.7.2014 13:54

M78a41r68t81i47n 46R39u57z94i45c81k78a 1202488636957

Nekteri zase chteji vice klidu ve meste, to mate tezke, ... Mesto a satelity maji mit fungujici MHD a primestskou dopravu a nikoliv hustou silnicni a kamionovou dopravu v ulicich, aby se pak lide kvuli klidu stehovali za mesto...

+3/−1
6.7.2014 14:53

J88i40n69d33r64a 71H69o30j96e64r 2863812224765

Až tenhle návrh někdo schválí, tak bude Praha o dalších 30 km dále. Na to vemte jed! ;-)

+1/0
6.7.2014 15:35

R98a28d68o76s94l21a27v 50K24l32a23u90d65a 5274778204682

Myslíte jako že Praha bude okupovat Kladno, Kralupy, Mělník.....?:-P  Praha se rozrůstat nemůže, nemá kam.

0/0
6.7.2014 20:57

J59a48n 49B46a44r87t59ů15n25ě44k 9792508769233

Hlavně ať ten obchvat má minimálně 6 pruhů, nechápu, jak je možné uvažovat o 4. Šest pruhů je absolutní minimum, podívejme se na křížení D1 s R1, jak to tam ve špičce vypadá.

Když už stavět tak pořádně, to znamená min. 6 pruhů, parametry dálnice (ne rychlostní silnice) a z hlediska dopravy ekonomičtější varianta, což je určitě ta kratší pod Suchdolem, nicméně o přesné trase se dá relevatně spekulovat. Šetřit na pruzích nebo, že bude mít trasa prudší spády, oblouky budou mít menší poloměr a nájezdy nebudou dostatečně plynulé (jako tomu je u rychlostních silnic) je nesmysl. V Německu bourají staré dálnice, které jsou dosti strmé a klikaté (ale přesto splňují požadavky na dálnici!) a staví místo toho přípočařejší, tak snad v tomto ohledu nebudem opět 30 let za nima

+3/0
6.7.2014 12:09

J73á85n 34B25a84d24i32o65v51s29k88ý 2229104566686

NIMBY byli jsou a budou.

+2/0
6.7.2014 12:08

J59á51n 79B82a41d72i90o55v58s31k18ý 2109264566716

A všechny bych je odstřihl od všeho veřejného.

+1/0
6.7.2014 12:12

J80a15n 36B72a18r74t30ů47n36ě42k 9542858629243

A pak nikdy nic nebude. Vždy bude ten, komu to půjde kolem dvorku proti, takže vybrat ideální variantu a stavět. V případě omezení (či snížení kvality života) existují kompenzace např. vyvlastnění, ze kterého postižený omezením získá nemalé plus.

0/0
6.7.2014 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.