Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura chce překreslit pražský okruh, ministr mu naslouchá

Víc na sever a na východ. To je plán, jak pohnout se zablokovanou stavbou Pražského okruhu, zjistila MF DNES. Ministru dopravy Antonínu Prachařovi ho předložil podnikatel Radim Jančura jako reprezentant autodopravců, jejichž vozy trčí v dlouhých kolonách zejména při cestě ze severu na jih republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O37n79d87ř71e20j 93F60u18c36h15s 2383248733175

Jasně, už vidím, jak jásají obyvatelé Úval, Škvorce, Křenic Sibřiny a dalšího tuctu obcí, kterých se to bude týkat. A to tam jistě stavěli s tím, že v ÚP nic není narozdíl od Běchovic.... Takže místo jedněch NIMBYstů v Běchovicích se hledají jiní neunavení... Tak a teď už jen hledat nějaký vzletný název pro občanské sdružení... Chjo...  :-/

0/0
7.7.2014 16:53

J50o83s32e90f 86K77o92m51á12r42e52k 5834602874139

Vida, tak nejdřív to na severu byl svaz obcí a teď už je to nadace Romana Jančury :)

0/0
7.7.2014 12:23

J12a54k33u24b 48N26o58v39o82t26n20ý 1914638800485

Ten návrh je totálně praštěnej. Prodloužením trasy se zvyšuje zátěž pro město, protože ho budou řidiči ignorovat. Dále, v článku se píše, že je okruh veden po plánované silnici. Ano, jenže tou silnicí je přeložka silnice II/101 (aglomerační okruh), ta má sloužit k tomu, aby vyvedla dopravu z center vesnic, které jsou pražskými satelity. Má jít v základu o dvouproudou silnici, na kterou bude přivaděč skoro z každé vesnice. Dálnice tuto dopravu z vesnic nevyvede, protože nájezdy již z logiky nemohou být od sebe po 1 km. Východní a jižní část (slepá mapa to neukazuje) je vedena v těsných blízkostech vesnic, kdy je mezi nimi vzdálenost i méně než 500 m. Nevím, kde se vzala úspora 30 mld, když to bude znamenat protihlukové valy skoro po celé délce. V okolí Úval zřejmě dlouhý most, kolem Jiren a Horoušan je omezení kvůli plynovodu (ochranná pásma), není mi jasné, jak se může 6 proudovka vymotat kolem Škvorce, Zlaté atd. vždyť tam je to rovněž zastavěno.

U této varianty čekám odpor desítek postižených vesnic, ale hlavně ničemu neprospěje - pro osobní automobily je nevhodná a pro náklaďáky nevýhodná.

A co se týče spekulací s pozemky... Myslíte si, že pozemky, které si někdo za koupil podél plánovaného okruhu ztratí na ceně? Naopak, z jediného možného komerčního využití (sklady, nákupní centra...) se jejich využití může změnit na "zastavitelné území pro bydlení" a jelikož jsou v Praze, jejich cena raketově naroste.

+3/0
7.7.2014 10:19

M97i23c39h35a94l 72D95o30l77e86ž24a59l 6853462684771

Ja si nepreju aby se v Ceske Republice cokoliv stavelo a jsem ochotny zalozit na to obcanske sdruzeni....

0/−1
7.7.2014 10:08

K50a76r56e48l 12V35o69h50n91o12u66t 4728609130607

Sever ok, ale na východě je to moc vytažené ven. S takovýmto okruhem to z D8 a D1 bude pro tranzitní náklad stále lepší vnitřkem než po okruhu.

0/0
7.7.2014 9:24

M82i58c47h60a14l 85S47t57e77b16l80o 5369931694397

Super - hlavně už to ale postavte!!!

A hlavní prioritou musí být spojení D1 D 11!R^!!

+2/−1
7.7.2014 8:29

V44á78c95l79a50v 24Z22e13l90i58n21k13a 2642540803932

Naprosto geniální. Zejména ta severní část. Co takhle poslat ten okruh až za Kralupy pane Jančura, to by nešlo? Anebo na východě až za Český Brod, nebo za Poříčany anebo že by až za Nymburk? To by bylo vůbec naprosto ideální jako okruh. Proboha ať se ti nadační pošuci podívají, jak byl původně plánován dálniční okruh kolem Prahy a hlavně proč byl tak plánován. Pro Prahu a její okruh bohužel padnul komunismus trochu moc brzo. Pár let navíc a už by s tím žádní pobláznění aktivisté nemohli nic moc udělat.

Zatím totiž stále platí, že okruh, pokud má skutečně plnit svou funkci ve všech ohledech, nemůže ležet deset nebo více kilometrů od hranice města. Pokud se tak stane, tak je ideálně založeno na to, že bude zejt prázdnotou. To si fakt ti hoši myslí, že všichni budou chtít jezdit i desítky kilometrů navíc. Kdo bude jen trochu moci, tak to střihne přes město, protože se to bude vyplácet i s nějakým tím zdržením.

Kdy proboha dostane tenhle národ rozum? Proč se pořád naslouchá aktivistům a ne inženýrům? To nám fotovoltaika nestačila? Rodí se další neskutečná hovadina, ale všichni nadšeně jásají. Až se to ukáže, že je to hovadina, a že nakonec bude nutné postavit jakýsi vnitřní pseudookruh v zásadě v původně plánované trase, aby se Praze skutečně ulevilo, tak budou všichni řvát, ať za to někdo nese odpovědnost.

+13/−3
6.7.2014 22:53

M63a15r35t20i97n 13R87a31y26m46a90n 4192898333288

Koukam, ze jste odbornik na dopravu. Vnejsi okruh mesta neni urcen pro obyvatele. Jeho ukol je odvest mimo mesto nezadouci (tranzitni) dopravu a pro lidi z mesta ma slouzit vnitrni okruh (Blanka, Jizni spojka). Tento navrh je mnohem lepsi nez puvodni, ktery mel byt zbytecne drahy a komplikovany a vesmes prosazen (ze dvou moznych variant), protoze radni spekulovali s pozemky v teto oblasti.

+1/−5
7.7.2014 8:17

M87a24r96e41k 36H38r80u17b79y 6417442351578

Tenhle navrh ma zasadni vadu - jeho realizace by se prodlouzila o dalsi desitky let. Pri pruznosti statni spravy v CR to v podstate znamena likvidaci jakekoli vystavby. A je rozhodne lepsi (mozna z vaseho pohledu) spatny okruh nez zadny

0/0
7.7.2014 9:59

J22a36n 36B54a22r61t10ů41n40ě64k 9142338809923

Ale no tak, když už tak pořádně (což je min. 6 pruhový okruh s parametry dálnice pod Suchdolem).

0/0
7.7.2014 13:44

T91o29m96á74š 21Z81e68m86a83n 3765408824615

No, tak v tom se právě pletete, okruh slouží oběma druhům dopravy..

+3/0
7.7.2014 11:35

J36a76n 53M13o28h70y53l94a 6682349649821

Přesněji řečeno tranzitní dopravě vůči dané oblasti a tangenciální dopravě v rámci dané oblasti. To druhé je ta část, která je poměrně dost citlivá na vzdálenost okruhu od Prahy.

0/0
7.7.2014 13:46

J45a21n 66B86a81r66t76ů31n15ě10k 9232878229463

V čem je složitý? v tunelu ve skále pod Suchdolem a mostu přes Vltavu? To snad nemyslíte vážně? Přečtěte si něco o stavbách a pak nebudete povídat nesmysly. Priority jsou někde jinde, než je vaše představa.

0/0
7.7.2014 13:43

J59i45ř39í 66K48o69c44u30r27e79k 6135874605298

Ono by to chtělo takovou pěknou věc: Přestavět pár úzkých hrdel na železnici.

Konkrétně Kolín, Kutná Hora (moderní lokomotivy tam kvůli zastaralé zabezpečovačce nesmí) a Brno (neodsouvat, směrováním nákladní dopravy přes osobní nádraží se propustnost pro nákladní dopravu rozhodně nezlepší*).

Aby si pak dopravce řekl: "V Hamburku naložím na vlak, za 40 hodin a 1/10 nafty je vlak v Maďarsku" A ne aby cestou přes ČR x-krát slyšel: "Musíte počkat půl (dvě) hodiny až bude volná trať. A těch 400 km z Děčína do Břeclavi jel pod 5 hodin a ne půl dne.

*) Odsouvači mohou tvrdit, že v Brně žádný nákladní vlak nejezdí - není totiž z budovy Magistráru vidět, jede jinudy.

+6/0
6.7.2014 18:55

P61a31v48e33l 37M49o56r98a33v75e27c 3882589252838

R^R^R^

0/0
6.7.2014 20:43

P15a70v52e89l 40O57b16d44r33ž94á96l43e74k 6756464698112

Železnice má zásadnější problémy - a to hlavně minimální operativnost.

Málokdo dneska potřebuje dopravovat celé vlaky stovek tun z A do B. A ten, kdo ano, tak železnici normálně používá (uhlí, železo, dřevo, ruda, auta...).

Zásadní většina přepravy jsou zásilky v jednotkách tun mezi obrovským množstvím destinací odesílané v náhodných časech. A to není železnice principiálně schopná zajistit v časech konkurujících kamionům ... viz principy vlakotvorby.

A s tím nic neudělá rekonstrukce tratí. Leda postavit druhou železniční síť jen pro nákladní dopravu, ze státního postavit vlečky a rozdávat dopravcům lokomotivy zadarmo, aby jeli i s jedním-dvěma vagóny napřímo. Což je samozřejmě nesmysl.

+2/0
7.7.2014 10:22

P62e88t70r84a 47K91o48u87d19e20l87k40o43v72á 3529551714114

Já jsem pro, už aby to bylo...

0/0
6.7.2014 18:15

M94a97r26e17k 39H31r72u42b87y 6147542591648

Paráda,  takže dostavba se posouvá do nedohledna. Dalších 70 let se budou akorát malovat čáry v mapě... :-/

+8/0
6.7.2014 18:14

M57a98r79e29k 56T62ů94m44a 4852148966902

Okruh by měl mít alespoň těch 6 pruhů neboť až se dokončí, to bude jedna z nejfrekventovanějších silnic u nás. Jinak varianta podobná k té od Vančury by mohla být lepší, tedy co se týče alespoň severozápadu a severu. Východní část bych nechal postavit, tak jak už bylo plánováno s využitím již postaveného úseku mezi Černým Mostem a Běchovicemi.

+2/0
6.7.2014 16:28

J68a95n 34B44a63r62t69ů32n29ě74k 9682158649723

Minimálně 6 pruhů je nezbytné, s tím naprosto souhlasím, však to srovnejme s obdobně velkým Mnichovem, kde mnohdy i ty tři pruhy v jednom směru praskají ve švech a otevírá se odstavný pruh jako čtvrtý pruh (to je také jeden z důvodů, proč parametry dálnice mají nesporně větší výhodu než eRka). U frekventovaných křížení (např. právě s D1) by pak měl být dvojitý odbočovací pruh při sníždění směrem doprava (náklady stoupnou zanedbatelně, ale výrazným způsobem to uleví.

Bohužel mám pocit, že v ČR nemáme nebo nepuštíme kvalitní urbanisty k řešení těchto významných projektů a začíná to u menších projektů, pak třeba nikdo nemyslí na P+R nebo tvorba městské zeleně spočívá v tom, že se pro "zavření huby" vysadí kytky nebo zasadí stromky, nicméně tvorba neformálních ploch mizí (skoro ani nejsem zvědavej, jak dopadne Letenská pláň po rekultivaci nutné díky zásahu Blankou).

+1/0
6.7.2014 18:08

J63a55n 26M28o16h98y15l64a 6382749859731

Jen poznámka - do plánování páteřní infrastruktury se zapojují (přesněji, měli by se zapojovat) především dopraváci, ne urbanisté, jinak v zásadě souhlasím.

0/0
7.7.2014 13:49

P71e36t24r 47N10o63v40o12t41n40y 3139452639682

Tak sem misto te slepe mapy dejte opravdovou i stou Jancurovou čarou. Ať se pobavíme. Resp. ať se pobaví lidi v těch vesnicich, kde je už udajne plánována 6prouda dalnice.

+2/−1
6.7.2014 15:43

J90a95n 94P34š78e15n59i50č97k31a 2800398873772

TO mas tezky, kolo prahy jse vsude nejake osidleni a kdyz nahodou ne, tak je tam posledni zbytek prirody.

Ale ano, v plne mape by to bylo ferovejsi.

Jedno je ale fakt, momentalne je to v Kralupech napalici, pac tam je prvni most od Prahy.

+1/0
6.7.2014 16:28

J84o68s90e69f 15T88r76ö95g60l 8929592306156

Regionální varianta okruhu by měla být "jen" čtyřproudová, tím, že nebude míchat dálkovou a městskou dopravu nebudou intenzity na šestipruh.

Naopak pokud se postaví trasa kolem Černého Mostu, tak tam bude i plánovaných 6 pruhů pravděpodobně málo.

0/0
6.7.2014 20:40

J11i42n60d24r84a 25H69o45j45e73r 2423782604935

Jančura prodělává čím dál více, tak by se mu pár set mega za studii hodilo. Další miliony zaplatí ANO jako výpalné Zemanovu kámošovi Podzimkovi za studii průplavu, a to vše z našich peněz. Po skončení volebního období budeme bez nových dálnic, se zfušovanou rekonstrukcí té staré, zato se spoustou studií. Jo a Babiš bude mít Agroferto - ČEZ.

+1/−3
6.7.2014 15:27

M65a75r72t49i77n 81R10u23z62i55c43k54a 1922628116297

Nechci nic rikat, ale tohle je presne trasa o ktere mluvim uz 15 let,... Severni varianta mezi R7 a D8 je i mnohem levnejsi nez propagovana soucasna varianta, ...

Jeste by to chtelo aby nekoho kompetentniho napadlo uvazovat i o variante mestskeho okruhu po prumyslove, kbelske a liberecke s podpovrchovou variantou mezi Bulovkou/Strizkovem a Pelc-Tyrolkou...

0/−5
6.7.2014 14:49

J97i73n85d55r39a 45H96o88j29e25r 2133622244335

Akorát se bude dál jezdit z jednoho konce Prahy na druhý přes centrum. A osobáky budou mít dále sever - jih nejkratší přes Václavák.

+5/0
6.7.2014 15:29

J55a95n 72B19a25r12t93ů27n86ě80k 9362288419473

motáte městský okruh a obchvat Prahy, to jsou dvě rozdílné věci, které se nemají protínat, natož pak být totožné, ale okruh má být uvnitř Prahy procházející tunelovým komplexem Blanka, Jižní spojkou, Průmyslovou, Spojovací a podél řeky pod Bulovkou zpátky do tunelu. Naopak obchvat Prahy by měl vést kolem města a hlavně by měl mít dostatečnou kapacitu a parametry dálnice, podívejte se třeba na Mnichov, tam je to vcelku názorné a město je obdobně velké jako Praha.

+1/0
6.7.2014 17:59

M60a39r80e25k 51H81r71u22b80y 6857172201458

Ovšem okruh kolem Mnichova byl hotov za pár let, ten pražský se počítá na desetiletí a dokončení je stále v nedohlednu :-/

+2/0
6.7.2014 18:17

J36o51s87e62f 84T20r10ö40g20l 8979962896916

V čemž ale dost prsty Pražská radnice a ŘSD. Když pominu odpor Suchdola (a nově Běchovic), tak při porjektování spáchali zásadní chyby, díky kterým mohla být celá příprava shozena zpět na dnešní začátek (namátkou např. do územního plánu se dostala trasa bližší zástavbě než bylo hodnoceno v posudku EIA apod.).

+1/0
6.7.2014 20:43

M13a95r79e68k 67H58r19u78b57y 6807632731808

Projekty jsou hotove vice nez 70 let, problem je realizace. V tom ma prsty RSD a ministerstvo dopravy (Magistrat tentokrat ne...)

0/0
7.7.2014 10:01

T98o80m73á33š 60Z38e38m93a83n 3805598384475

Okruh okolo Mnichova nebyl nikdy dokončen..

+1/0
6.7.2014 22:19

R64a55d37o59m97í70r 26K54r91u78p18i83č16k48a 9514862270725

Tak z Jancury se po staviteli dalnic a konstrukteru vlaku ted stal kartograf? Jen skoda, ze tento odbornik na vsechno o tom vzdy umi akorat dobre tlachat, ale vysledky pak stoji za ho...uby.

+5/−6
6.7.2014 13:36
Foto

L39u80d30ě45k 28F41u38x34a 9726380634737

:-) Chtěl bych mít jen desetinu jeho týdeního "výsledku".......

+5/0
6.7.2014 13:47

J12i94n86d18r30a 70H23o12j53e14r 2743202824365

Víte, kolik prodělal za poslední rok? Pokud rychle nepodojí stát, tak půjde do kopru.

0/−1
6.7.2014 15:30

J80a54n 51S53p31á54l41e92n42ý 4647183821347

Tak povídejte, kolik loni prodělal?

+3/0
6.7.2014 19:52

J90a40n 66M41o90h80y62l25a 6432819219601

V nejhorším prostě odstřihne ty vlaky, jinak mu vše ostatní celkem slušně vydělává. Dost na to, aby z toho zatáhnul i ty prodělečné vlaky.

0/0
7.7.2014 13:51

M43a65t56ú59š 37B37e26n70a18k 9578124522283

Takéto veci nerieši kartograf, ale urbanista a potom nasledujú daľšie profesie ako dopravný projektanti.

Kartograf sa v podstate ani do takýchto projektov nezapája.

+3/0
6.7.2014 14:19

A86n19t52o56n62í93n 74Z65e62l39e76n61ý 2724183771906

Může jim půjčit barevné ořezané tužky.

0/0
6.7.2014 23:01

R55o28b39e17r71t 20Š92i97m37e84č15e79k 6555171308328

hádejte, kdo bude příště kandidovat na prezidenta

0/0
6.7.2014 14:36

P18a39v47e61l 74N15o90v34a57k 2669670108937

V článku uváděná "klíčová výhoda", že je v tom místě plánována silnice, kterou už schválil v územním plánu Středočeský kraj, je ve skutečnosti velký nesmysl a nemluví pro serioznost článku. Je tam plánovaná silnice, k jinému účelu a s úplně jinými parametry než by byla dálnice. Plánovaná silnice má mimo jiné svést hustou dopravu z rozrůstajících se satelitů všude v dané lokalitě, aby nevedla přes úzké uličky středu Jiren. Byla navržena a schválena s jinými parametry a k jinému účelu než by byla dálnice. Proto vede v blízkosti obcí a přes obce. Žádná dálnice tam rozhodně schválena nebyla.  A myslím, že by se mělo nejdřív dodělat to, co je rozestavěné a pak uvažovat o dalších okruzích, které by ale vedli až za "rozrostlou Prahou" a ne skrz právě postavené satelity.

+9/0
6.7.2014 12:36
Foto

L29u59d74ě53k 61F40u66x55a 9346880794467

No, a tenhle návrh na změnu mi přijde, že tu "rozrostlou Prahu " respektuje. Jasně, vždycky to někoho naštve. Když vám před barákem postaví dálnici..... . Jenže co s tím? Má mi být líto lidí ze satelitů kteří mají dvě a více aut? Proč, vždyť oni tu dálnici (obchvat) využijí nejvíce.

+2/−1
6.7.2014 13:50

R41a62d64o65s89l60a81v 83K69l41a49u10d47a 5534928534332

Oni se do těch satelitů stěhují kvůli klidu. Oni nepotřebují nějaký okruh, který je navíc nezavede do Prahy, ale jen okolo.

+1/−1
6.7.2014 13:54

M25a47r62t36i39n 36R90u84z29i79c63k67a 1902518826237

Nekteri zase chteji vice klidu ve meste, to mate tezke, ... Mesto a satelity maji mit fungujici MHD a primestskou dopravu a nikoliv hustou silnicni a kamionovou dopravu v ulicich, aby se pak lide kvuli klidu stehovali za mesto...

+3/−1
6.7.2014 14:53

J72i94n68d59r70a 91H10o77j49e21r 2453892434135

Až tenhle návrh někdo schválí, tak bude Praha o dalších 30 km dále. Na to vemte jed! ;-)

+1/0
6.7.2014 15:35

R61a92d23o62s80l65a64v 98K78l36a34u39d97a 5744618134152

Myslíte jako že Praha bude okupovat Kladno, Kralupy, Mělník.....?:-P  Praha se rozrůstat nemůže, nemá kam.

0/0
6.7.2014 20:57

J72a58n 58B63a39r30t57ů64n64ě75k 9692358619853

Hlavně ať ten obchvat má minimálně 6 pruhů, nechápu, jak je možné uvažovat o 4. Šest pruhů je absolutní minimum, podívejme se na křížení D1 s R1, jak to tam ve špičce vypadá.

Když už stavět tak pořádně, to znamená min. 6 pruhů, parametry dálnice (ne rychlostní silnice) a z hlediska dopravy ekonomičtější varianta, což je určitě ta kratší pod Suchdolem, nicméně o přesné trase se dá relevatně spekulovat. Šetřit na pruzích nebo, že bude mít trasa prudší spády, oblouky budou mít menší poloměr a nájezdy nebudou dostatečně plynulé (jako tomu je u rychlostních silnic) je nesmysl. V Německu bourají staré dálnice, které jsou dosti strmé a klikaté (ale přesto splňují požadavky na dálnici!) a staví místo toho přípočařejší, tak snad v tomto ohledu nebudem opět 30 let za nima

+3/0
6.7.2014 12:09

J79á48n 39B46a59d16i97o37v30s42k17ý 2409684806446

NIMBY byli jsou a budou.

+2/0
6.7.2014 12:08

J67á70n 78B74a58d42i83o69v54s13k38ý 2829424326106

A všechny bych je odstřihl od všeho veřejného.

+1/0
6.7.2014 12:12

J98a33n 18B10a72r53t28ů35n32ě65k 9552668599303

A pak nikdy nic nebude. Vždy bude ten, komu to půjde kolem dvorku proti, takže vybrat ideální variantu a stavět. V případě omezení (či snížení kvality života) existují kompenzace např. vyvlastnění, ze kterého postižený omezením získá nemalé plus.

0/0
6.7.2014 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.