Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura chce překreslit pražský okruh, ministr mu naslouchá

Víc na sever a na východ. To je plán, jak pohnout se zablokovanou stavbou Pražského okruhu, zjistila MF DNES. Ministru dopravy Antonínu Prachařovi ho předložil podnikatel Radim Jančura jako reprezentant autodopravců, jejichž vozy trčí v dlouhých kolonách zejména při cestě ze severu na jih republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O67n13d87ř78e29j 72F84u95c25h46s 2963798343785

Jasně, už vidím, jak jásají obyvatelé Úval, Škvorce, Křenic Sibřiny a dalšího tuctu obcí, kterých se to bude týkat. A to tam jistě stavěli s tím, že v ÚP nic není narozdíl od Běchovic.... Takže místo jedněch NIMBYstů v Běchovicích se hledají jiní neunavení... Tak a teď už jen hledat nějaký vzletný název pro občanské sdružení... Chjo...  :-/

0/0
7.7.2014 16:53

J23o21s40e95f 50K54o88m87á56r72e65k 5774522244179

Vida, tak nejdřív to na severu byl svaz obcí a teď už je to nadace Romana Jančury :)

0/0
7.7.2014 12:23

J88a49k28u74b 14N69o97v60o58t57n98ý 1584638430135

Ten návrh je totálně praštěnej. Prodloužením trasy se zvyšuje zátěž pro město, protože ho budou řidiči ignorovat. Dále, v článku se píše, že je okruh veden po plánované silnici. Ano, jenže tou silnicí je přeložka silnice II/101 (aglomerační okruh), ta má sloužit k tomu, aby vyvedla dopravu z center vesnic, které jsou pražskými satelity. Má jít v základu o dvouproudou silnici, na kterou bude přivaděč skoro z každé vesnice. Dálnice tuto dopravu z vesnic nevyvede, protože nájezdy již z logiky nemohou být od sebe po 1 km. Východní a jižní část (slepá mapa to neukazuje) je vedena v těsných blízkostech vesnic, kdy je mezi nimi vzdálenost i méně než 500 m. Nevím, kde se vzala úspora 30 mld, když to bude znamenat protihlukové valy skoro po celé délce. V okolí Úval zřejmě dlouhý most, kolem Jiren a Horoušan je omezení kvůli plynovodu (ochranná pásma), není mi jasné, jak se může 6 proudovka vymotat kolem Škvorce, Zlaté atd. vždyť tam je to rovněž zastavěno.

U této varianty čekám odpor desítek postižených vesnic, ale hlavně ničemu neprospěje - pro osobní automobily je nevhodná a pro náklaďáky nevýhodná.

A co se týče spekulací s pozemky... Myslíte si, že pozemky, které si někdo za koupil podél plánovaného okruhu ztratí na ceně? Naopak, z jediného možného komerčního využití (sklady, nákupní centra...) se jejich využití může změnit na "zastavitelné území pro bydlení" a jelikož jsou v Praze, jejich cena raketově naroste.

+3/0
7.7.2014 10:19

M38i94c76h42a13l 12D97o25l60e80ž48a50l 6943342544521

Ja si nepreju aby se v Ceske Republice cokoliv stavelo a jsem ochotny zalozit na to obcanske sdruzeni....

0/−1
7.7.2014 10:08

K20a15r63e97l 76V52o47h46n69o85u90t 4988489460177

Sever ok, ale na východě je to moc vytažené ven. S takovýmto okruhem to z D8 a D1 bude pro tranzitní náklad stále lepší vnitřkem než po okruhu.

0/0
7.7.2014 9:24

M68i63c17h92a87l 25S16t13e45b89l69o 5839851564397

Super - hlavně už to ale postavte!!!

A hlavní prioritou musí být spojení D1 D 11!R^!!

+2/−1
7.7.2014 8:29

V72á27c20l97a75v 23Z73e45l20i96n10k16a 2262890583522

Naprosto geniální. Zejména ta severní část. Co takhle poslat ten okruh až za Kralupy pane Jančura, to by nešlo? Anebo na východě až za Český Brod, nebo za Poříčany anebo že by až za Nymburk? To by bylo vůbec naprosto ideální jako okruh. Proboha ať se ti nadační pošuci podívají, jak byl původně plánován dálniční okruh kolem Prahy a hlavně proč byl tak plánován. Pro Prahu a její okruh bohužel padnul komunismus trochu moc brzo. Pár let navíc a už by s tím žádní pobláznění aktivisté nemohli nic moc udělat.

Zatím totiž stále platí, že okruh, pokud má skutečně plnit svou funkci ve všech ohledech, nemůže ležet deset nebo více kilometrů od hranice města. Pokud se tak stane, tak je ideálně založeno na to, že bude zejt prázdnotou. To si fakt ti hoši myslí, že všichni budou chtít jezdit i desítky kilometrů navíc. Kdo bude jen trochu moci, tak to střihne přes město, protože se to bude vyplácet i s nějakým tím zdržením.

Kdy proboha dostane tenhle národ rozum? Proč se pořád naslouchá aktivistům a ne inženýrům? To nám fotovoltaika nestačila? Rodí se další neskutečná hovadina, ale všichni nadšeně jásají. Až se to ukáže, že je to hovadina, a že nakonec bude nutné postavit jakýsi vnitřní pseudookruh v zásadě v původně plánované trase, aby se Praze skutečně ulevilo, tak budou všichni řvát, ať za to někdo nese odpovědnost.

+13/−3
6.7.2014 22:53

M89a22r86t47i27n 39R46a77y56m21a34n 4172258443798

Koukam, ze jste odbornik na dopravu. Vnejsi okruh mesta neni urcen pro obyvatele. Jeho ukol je odvest mimo mesto nezadouci (tranzitni) dopravu a pro lidi z mesta ma slouzit vnitrni okruh (Blanka, Jizni spojka). Tento navrh je mnohem lepsi nez puvodni, ktery mel byt zbytecne drahy a komplikovany a vesmes prosazen (ze dvou moznych variant), protoze radni spekulovali s pozemky v teto oblasti.

+1/−5
7.7.2014 8:17

M13a34r50e83k 60H25r30u43b29y 6527952971598

Tenhle navrh ma zasadni vadu - jeho realizace by se prodlouzila o dalsi desitky let. Pri pruznosti statni spravy v CR to v podstate znamena likvidaci jakekoli vystavby. A je rozhodne lepsi (mozna z vaseho pohledu) spatny okruh nez zadny

0/0
7.7.2014 9:59

J83a64n 64B96a24r73t50ů31n82ě73k 9512828129223

Ale no tak, když už tak pořádně (což je min. 6 pruhový okruh s parametry dálnice pod Suchdolem).

0/0
7.7.2014 13:44

T48o45m14á91š 41Z20e19m89a92n 3545208364925

No, tak v tom se právě pletete, okruh slouží oběma druhům dopravy..

+3/0
7.7.2014 11:35

J69a78n 67M93o31h40y85l93a 6912559369921

Přesněji řečeno tranzitní dopravě vůči dané oblasti a tangenciální dopravě v rámci dané oblasti. To druhé je ta část, která je poměrně dost citlivá na vzdálenost okruhu od Prahy.

0/0
7.7.2014 13:46

J50a92n 57B30a59r98t10ů58n13ě80k 9962248609633

V čem je složitý? v tunelu ve skále pod Suchdolem a mostu přes Vltavu? To snad nemyslíte vážně? Přečtěte si něco o stavbách a pak nebudete povídat nesmysly. Priority jsou někde jinde, než je vaše představa.

0/0
7.7.2014 13:43

J87i49ř92í 70K19o86c86u79r80e51k 6255794305518

Ono by to chtělo takovou pěknou věc: Přestavět pár úzkých hrdel na železnici.

Konkrétně Kolín, Kutná Hora (moderní lokomotivy tam kvůli zastaralé zabezpečovačce nesmí) a Brno (neodsouvat, směrováním nákladní dopravy přes osobní nádraží se propustnost pro nákladní dopravu rozhodně nezlepší*).

Aby si pak dopravce řekl: "V Hamburku naložím na vlak, za 40 hodin a 1/10 nafty je vlak v Maďarsku" A ne aby cestou přes ČR x-krát slyšel: "Musíte počkat půl (dvě) hodiny až bude volná trať. A těch 400 km z Děčína do Břeclavi jel pod 5 hodin a ne půl dne.

*) Odsouvači mohou tvrdit, že v Brně žádný nákladní vlak nejezdí - není totiž z budovy Magistráru vidět, jede jinudy.

+6/0
6.7.2014 18:55

P25a28v56e88l 76M97o89r26a60v69e43c 3552199772898

R^R^R^

0/0
6.7.2014 20:43

P87a80v52e42l 66O52b46d10r30ž46á49l15e70k 6216164158792

Železnice má zásadnější problémy - a to hlavně minimální operativnost.

Málokdo dneska potřebuje dopravovat celé vlaky stovek tun z A do B. A ten, kdo ano, tak železnici normálně používá (uhlí, železo, dřevo, ruda, auta...).

Zásadní většina přepravy jsou zásilky v jednotkách tun mezi obrovským množstvím destinací odesílané v náhodných časech. A to není železnice principiálně schopná zajistit v časech konkurujících kamionům ... viz principy vlakotvorby.

A s tím nic neudělá rekonstrukce tratí. Leda postavit druhou železniční síť jen pro nákladní dopravu, ze státního postavit vlečky a rozdávat dopravcům lokomotivy zadarmo, aby jeli i s jedním-dvěma vagóny napřímo. Což je samozřejmě nesmysl.

+2/0
7.7.2014 10:22

P77e58t42r84a 33K18o47u61d73e70l87k32o37v62á 3769191894914

Já jsem pro, už aby to bylo...

0/0
6.7.2014 18:15

M70a71r46e63k 98H78r27u35b52y 6367922281158

Paráda,  takže dostavba se posouvá do nedohledna. Dalších 70 let se budou akorát malovat čáry v mapě... :-/

+8/0
6.7.2014 18:14

M54a64r62e76k 60T45ů15m63a 4722158806912

Okruh by měl mít alespoň těch 6 pruhů neboť až se dokončí, to bude jedna z nejfrekventovanějších silnic u nás. Jinak varianta podobná k té od Vančury by mohla být lepší, tedy co se týče alespoň severozápadu a severu. Východní část bych nechal postavit, tak jak už bylo plánováno s využitím již postaveného úseku mezi Černým Mostem a Běchovicemi.

+2/0
6.7.2014 16:28

J81a57n 76B92a82r72t94ů79n29ě44k 9422438249583

Minimálně 6 pruhů je nezbytné, s tím naprosto souhlasím, však to srovnejme s obdobně velkým Mnichovem, kde mnohdy i ty tři pruhy v jednom směru praskají ve švech a otevírá se odstavný pruh jako čtvrtý pruh (to je také jeden z důvodů, proč parametry dálnice mají nesporně větší výhodu než eRka). U frekventovaných křížení (např. právě s D1) by pak měl být dvojitý odbočovací pruh při sníždění směrem doprava (náklady stoupnou zanedbatelně, ale výrazným způsobem to uleví.

Bohužel mám pocit, že v ČR nemáme nebo nepuštíme kvalitní urbanisty k řešení těchto významných projektů a začíná to u menších projektů, pak třeba nikdo nemyslí na P+R nebo tvorba městské zeleně spočívá v tom, že se pro "zavření huby" vysadí kytky nebo zasadí stromky, nicméně tvorba neformálních ploch mizí (skoro ani nejsem zvědavej, jak dopadne Letenská pláň po rekultivaci nutné díky zásahu Blankou).

+1/0
6.7.2014 18:08

J62a66n 97M65o20h68y54l64a 6432679749851

Jen poznámka - do plánování páteřní infrastruktury se zapojují (přesněji, měli by se zapojovat) především dopraváci, ne urbanisté, jinak v zásadě souhlasím.

0/0
7.7.2014 13:49

P25e73t84r 37N97o66v64o70t26n31y 3509422689632

Tak sem misto te slepe mapy dejte opravdovou i stou Jancurovou čarou. Ať se pobavíme. Resp. ať se pobaví lidi v těch vesnicich, kde je už udajne plánována 6prouda dalnice.

+2/−1
6.7.2014 15:43

J96a48n 84P19š31e28n61i11č81k47a 2650168933222

TO mas tezky, kolo prahy jse vsude nejake osidleni a kdyz nahodou ne, tak je tam posledni zbytek prirody.

Ale ano, v plne mape by to bylo ferovejsi.

Jedno je ale fakt, momentalne je to v Kralupech napalici, pac tam je prvni most od Prahy.

+1/0
6.7.2014 16:28

J46o26s23e18f 28T96r56ö31g94l 8909462756776

Regionální varianta okruhu by měla být "jen" čtyřproudová, tím, že nebude míchat dálkovou a městskou dopravu nebudou intenzity na šestipruh.

Naopak pokud se postaví trasa kolem Černého Mostu, tak tam bude i plánovaných 6 pruhů pravděpodobně málo.

0/0
6.7.2014 20:40

J53i42n41d25r65a 95H55o70j16e79r 2333452554335

Jančura prodělává čím dál více, tak by se mu pár set mega za studii hodilo. Další miliony zaplatí ANO jako výpalné Zemanovu kámošovi Podzimkovi za studii průplavu, a to vše z našich peněz. Po skončení volebního období budeme bez nových dálnic, se zfušovanou rekonstrukcí té staré, zato se spoustou studií. Jo a Babiš bude mít Agroferto - ČEZ.

+1/−3
6.7.2014 15:27

M24a91r46t71i90n 71R52u33z98i17c41k23a 1712168746527

Nechci nic rikat, ale tohle je presne trasa o ktere mluvim uz 15 let,... Severni varianta mezi R7 a D8 je i mnohem levnejsi nez propagovana soucasna varianta, ...

Jeste by to chtelo aby nekoho kompetentniho napadlo uvazovat i o variante mestskeho okruhu po prumyslove, kbelske a liberecke s podpovrchovou variantou mezi Bulovkou/Strizkovem a Pelc-Tyrolkou...

0/−5
6.7.2014 14:49

J93i71n55d50r18a 68H49o31j10e20r 2483502404465

Akorát se bude dál jezdit z jednoho konce Prahy na druhý přes centrum. A osobáky budou mít dále sever - jih nejkratší přes Václavák.

+5/0
6.7.2014 15:29

J89a72n 72B72a42r39t57ů28n55ě13k 9342298429343

motáte městský okruh a obchvat Prahy, to jsou dvě rozdílné věci, které se nemají protínat, natož pak být totožné, ale okruh má být uvnitř Prahy procházející tunelovým komplexem Blanka, Jižní spojkou, Průmyslovou, Spojovací a podél řeky pod Bulovkou zpátky do tunelu. Naopak obchvat Prahy by měl vést kolem města a hlavně by měl mít dostatečnou kapacitu a parametry dálnice, podívejte se třeba na Mnichov, tam je to vcelku názorné a město je obdobně velké jako Praha.

+1/0
6.7.2014 17:59

M83a51r33e48k 94H63r84u60b88y 6147242541518

Ovšem okruh kolem Mnichova byl hotov za pár let, ten pražský se počítá na desetiletí a dokončení je stále v nedohlednu :-/

+2/0
6.7.2014 18:17

J24o70s79e33f 12T92r61ö27g67l 8509972736456

V čemž ale dost prsty Pražská radnice a ŘSD. Když pominu odpor Suchdola (a nově Běchovic), tak při porjektování spáchali zásadní chyby, díky kterým mohla být celá příprava shozena zpět na dnešní začátek (namátkou např. do územního plánu se dostala trasa bližší zástavbě než bylo hodnoceno v posudku EIA apod.).

+1/0
6.7.2014 20:43

M93a74r26e52k 25H88r35u25b47y 6577862981548

Projekty jsou hotove vice nez 70 let, problem je realizace. V tom ma prsty RSD a ministerstvo dopravy (Magistrat tentokrat ne...)

0/0
7.7.2014 10:01

T76o61m38á82š 67Z58e86m86a42n 3575748794325

Okruh okolo Mnichova nebyl nikdy dokončen..

+1/0
6.7.2014 22:19

R35a79d16o25m10í34r 74K59r68u19p43i46č88k35a 9294352760225

Tak z Jancury se po staviteli dalnic a konstrukteru vlaku ted stal kartograf? Jen skoda, ze tento odbornik na vsechno o tom vzdy umi akorat dobre tlachat, ale vysledky pak stoji za ho...uby.

+5/−6
6.7.2014 13:36
Foto

L92u33d56ě26k 10F87u84x82a 9496850574617

:-) Chtěl bych mít jen desetinu jeho týdeního "výsledku".......

+5/0
6.7.2014 13:47

J62i54n18d31r57a 61H34o94j17e51r 2933462784335

Víte, kolik prodělal za poslední rok? Pokud rychle nepodojí stát, tak půjde do kopru.

0/−1
6.7.2014 15:30

J67a60n 65S44p80á56l75e19n79ý 4287403271847

Tak povídejte, kolik loni prodělal?

+3/0
6.7.2014 19:52

J87a11n 17M91o91h74y95l71a 6742279559641

V nejhorším prostě odstřihne ty vlaky, jinak mu vše ostatní celkem slušně vydělává. Dost na to, aby z toho zatáhnul i ty prodělečné vlaky.

0/0
7.7.2014 13:51

M41a98t60ú18š 57B92e48n14a25k 9288954942823

Takéto veci nerieši kartograf, ale urbanista a potom nasledujú daľšie profesie ako dopravný projektanti.

Kartograf sa v podstate ani do takýchto projektov nezapája.

+3/0
6.7.2014 14:19

A69n25t26o52n73í89n 90Z39e76l45e93n10ý 2594113701816

Může jim půjčit barevné ořezané tužky.

0/0
6.7.2014 23:01

R60o91b43e20r78t 49Š57i24m11e31č34e91k 6235681688148

hádejte, kdo bude příště kandidovat na prezidenta

0/0
6.7.2014 14:36

P21a18v32e59l 79N29o10v37a63k 2359640628667

V článku uváděná "klíčová výhoda", že je v tom místě plánována silnice, kterou už schválil v územním plánu Středočeský kraj, je ve skutečnosti velký nesmysl a nemluví pro serioznost článku. Je tam plánovaná silnice, k jinému účelu a s úplně jinými parametry než by byla dálnice. Plánovaná silnice má mimo jiné svést hustou dopravu z rozrůstajících se satelitů všude v dané lokalitě, aby nevedla přes úzké uličky středu Jiren. Byla navržena a schválena s jinými parametry a k jinému účelu než by byla dálnice. Proto vede v blízkosti obcí a přes obce. Žádná dálnice tam rozhodně schválena nebyla.  A myslím, že by se mělo nejdřív dodělat to, co je rozestavěné a pak uvažovat o dalších okruzích, které by ale vedli až za "rozrostlou Prahou" a ne skrz právě postavené satelity.

+9/0
6.7.2014 12:36
Foto

L17u97d91ě76k 31F64u36x62a 9846140304677

No, a tenhle návrh na změnu mi přijde, že tu "rozrostlou Prahu " respektuje. Jasně, vždycky to někoho naštve. Když vám před barákem postaví dálnici..... . Jenže co s tím? Má mi být líto lidí ze satelitů kteří mají dvě a více aut? Proč, vždyť oni tu dálnici (obchvat) využijí nejvíce.

+2/−1
6.7.2014 13:50

R11a51d52o64s98l25a17v 76K88l88a51u78d21a 5124418914162

Oni se do těch satelitů stěhují kvůli klidu. Oni nepotřebují nějaký okruh, který je navíc nezavede do Prahy, ale jen okolo.

+1/−1
6.7.2014 13:54

M55a53r84t93i57n 92R33u42z24i90c13k42a 1512358146127

Nekteri zase chteji vice klidu ve meste, to mate tezke, ... Mesto a satelity maji mit fungujici MHD a primestskou dopravu a nikoliv hustou silnicni a kamionovou dopravu v ulicich, aby se pak lide kvuli klidu stehovali za mesto...

+3/−1
6.7.2014 14:53

J91i77n76d56r71a 64H19o56j85e76r 2283562224645

Až tenhle návrh někdo schválí, tak bude Praha o dalších 30 km dále. Na to vemte jed! ;-)

+1/0
6.7.2014 15:35

R29a33d43o56s39l60a44v 72K53l58a29u32d83a 5334138434472

Myslíte jako že Praha bude okupovat Kladno, Kralupy, Mělník.....?:-P  Praha se rozrůstat nemůže, nemá kam.

0/0
6.7.2014 20:57

J63a46n 76B29a33r63t44ů43n89ě43k 9372188799743

Hlavně ať ten obchvat má minimálně 6 pruhů, nechápu, jak je možné uvažovat o 4. Šest pruhů je absolutní minimum, podívejme se na křížení D1 s R1, jak to tam ve špičce vypadá.

Když už stavět tak pořádně, to znamená min. 6 pruhů, parametry dálnice (ne rychlostní silnice) a z hlediska dopravy ekonomičtější varianta, což je určitě ta kratší pod Suchdolem, nicméně o přesné trase se dá relevatně spekulovat. Šetřit na pruzích nebo, že bude mít trasa prudší spády, oblouky budou mít menší poloměr a nájezdy nebudou dostatečně plynulé (jako tomu je u rychlostních silnic) je nesmysl. V Německu bourají staré dálnice, které jsou dosti strmé a klikaté (ale přesto splňují požadavky na dálnici!) a staví místo toho přípočařejší, tak snad v tomto ohledu nebudem opět 30 let za nima

+3/0
6.7.2014 12:09

J75á29n 58B71a79r98d94i94o53v66s28k34ý 6285379499803

NIMBY byli jsou a budou.

+2/0
6.7.2014 12:08

J84á52n 51B39a64r19d45i45o94v68s97k22ý 6495269179633

A všechny bych je odstřihl od všeho veřejného.

+1/0
6.7.2014 12:12

J72a82n 52B12a34r61t33ů44n51ě67k 9922198109983

A pak nikdy nic nebude. Vždy bude ten, komu to půjde kolem dvorku proti, takže vybrat ideální variantu a stavět. V případě omezení (či snížení kvality života) existují kompenzace např. vyvlastnění, ze kterého postižený omezením získá nemalé plus.

0/0
6.7.2014 12:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.