Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Smlouva bez cen. Praha neví, za kolik nakoupí náhradní díly na tramvaje

Praha uzavřela se společností Škoda Transportation smlouvu na nové tramvaje, v níž se zavázala,že bude od dodavatele nakupovat i náhradní díly. Nebyly tam ale uvedeny ceny. To teď město musí napravovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16a97v23e37l 48M50a83š77e59k 9436731755678

Největší levá na celém článku je, že novinář, jistě "neúmyslně", opomněl v celém článku zmínit, že smlouvu uzavřelo předchozí magistrátní vedení, nikoliv to současné, které musí celou situaci zachraňovat!!! 

NEPAŘÍ IDNES NÁHODOU BABIŠOVI???

+3/−3
7.7.2014 23:54

M82a23r68e86k 19H86r68u96b95y 6647652331138

Především dost pravděpodobně smlouvu neuzavřel magistrát,  ale DP. Každopádně pod smlouvou je jistě podepsaný konkrétní člověk,  a ten by také měl nést odpovědnost.

+2/0
8.7.2014 0:09

M83i77l34a98n 66M84a84j30e19r92č63í57k 1720850754206

tak to se pletete, nákup tramvají od Škody Transport (14T i 15T) uzavírala rozhodně (dle mne cela nesmyslně) Praha (rada města či, na její pokyn, jí podřízení magistrátní úředníci) - jako zřizovatel a jediný (100%) vlastník DPP!

+1/0
8.7.2014 23:19

A25n40t87o43n70í92n 10Z19e32l33e67n43ý 2624193431566

Pokud není společenská objednávka, (rozuměj, není potřeba někoho odstavit nebo vést předvolební kampaň) žádná jména se psát nebudou.

Vaši investigativní novináři.

+2/0
8.7.2014 6:39

J13i45ř65í 15K52r59e76j88č90í47k 2737308154396

Největší "levá" je, že takový článek vůbec vzniknul. 

Vázání záruky na dodávky originálních náhradních dílů není jen obvyklé, nýbrž naprosto běžné ve většině obchodních vztahů mezi výrobcem a zákazníkem.

Asi jako kdybyste si do nové Oktávky namontoval díly z vrakoviště a pak na ně uplatňoval záruku u výrobce vozu...

+1/0
8.7.2014 15:47

J45i11ř91í 85L79i34b77e89r 6428900770242

Asi se dost špatně určují ceny na náhradní díly pro výrobky, které jsou kusovou výrobou. Každý výrobce předpokládá, že se jednotlivé komponenty nepokazí v době životnosti výrobku, byť jsou od subdodavatelů. To, které náhradní díly budou potřeba je věštění z křišťálové koule. Samozřejmě spotřební díly - obložení brzd, nášlapy na schodech tramvaje, žárovky ve světlech - tam se dá životnost zodpovědně odhadnout a cena garantovat.

+3/−2
7.7.2014 21:18

R76a42d26o51s66l98a58v 16K54l36a29u70d67a 5644628984522

Kusovou výrobou? ;-D  Těch tramvají bude jezdit jen v Praze 250. To není nic kusového. Přesná cena jednotlivých komponent je přirozeně stanovená, jinak by nikdo tramvaje nevyrobil. Ty tramvaje nejsou určeny do muzea, ale do provozu v ulicích Prahy. A tam dochází poměrně často ke střetu s nějakým vozidlem, které může na tramvaji poškodit v podstatě cokoliv. Nejde o žárovky, ale o skutečné komponenty, počínaje skly a konče motory.

+4/−3
7.7.2014 21:29

J33i29ř79í 14L91i86b66e50r 6768390190782

Promiňte, ale automobily se obvykle vyrábějí v deseti, nebo stotisícových sériích. Ze zkušeností se pak dá určit i spotřeba náhradních dílů. U kusové výroby, jako jsou tramvaje, je potřeba náhradních dílů úkolem pro věštce. nejlépe technicky vzdělaného a dobře placeného ;-D

+1/0
7.7.2014 21:41

R23a13d74o37s37l82a43v 71K49l79a73u70d97a 5844188804312

Nějak nechápu, jak souvisí spotřeba náhradních dílů s jejich ceníkem. Je naprosto běžné, že i výrobce speciálního stroje dodává ceník náhradních dílů. Jestliže výrobce podmiňuje záruku jím určenými náhradními díly, pak musí předem oznámit kolik stojí.

+2/−1
7.7.2014 21:57

J27i24ř70í 77L46i19b70e96r 6208830540592

Mám pocit, že oba mluvíme stejně, ale různými slovy. Pracuji u firmy, která prodává stroje, kdy je jejich sériovost mezi 50 až 1000 kusy ročně. Ceníky náhradních dílů máme platné od června do června následujícího roku. Pak se ceny náhradních dílů mění - některé zlevní, některé podraží. Pokud zákazník chce po nás vědět, kolik bude stát náhradní díl za pět let, pak ho zdvořile požádáme, ať nám sdělí vývoj inflace na příštích pět let v zemích EU, a také to, co v příštích pěti letech udělá ČNB s kursem koruny vůči Euru. Pokud toto zázník ví, pak mu sdělíme cenu náhradního dílu za pět let. :-) Uznávám, že článek je psán velice obecně - není definováno, na jaké období by měla být cena náhradních dílů garantována. Seriózní výrobce ji garantuje maximálně na rok.

+3/−1
7.7.2014 22:16

R10a89d69o49s36l41a33v 53K43l39a81u29d37a 5134528554192

Přirozeně že nemůžete garantovat přesnou cenu za pět let. Ale máte současný ceník, podle kterého se lze +- orientovat. Tohle s tramvajemi pěkně smrdí. DP (magistrát) vyjednal nižší cenu za tramvaje, lze tedy předpokládat, že výrobce tramvají bude uměle navyšovat vše ostatní.

+7/0
7.7.2014 22:24

J15i17ř77í 84L29i58b24e47r 6118750920132

Když to pojmeme takto, tak s Vámi zcela souhlasím.

+1/0
7.7.2014 22:30

M39a27r98e87k 22H48r89u13b30y 6717532841368

Jinak také není problém ceny pravidelně aktualizovat. Pokud ale nejsou dohodnuty,  je to o poznání těžší ;-)

0/0
8.7.2014 0:11

L86u87k42a50s 50N43o65v25a87k 4149769763738

Tak je jasne, ze kdyz se usmlouvala cena, zlepsila vybava tak se cast z teto uspory promitne jinde.

Nelze se divit vyrobci, ze pokud chci zaruku bude pozadovat jim proverene (schvalene) dily a ne treba cinsky napodobeniny.....

Na druhou stranu by bylo od DP logicke, aby vedel priblizne ceny dilu v €...., jenze logika vDP nefunguje, meb sou tam jiste i jine zajmy....

+1/0
8.7.2014 0:23

R79a40d54o11s35l64a40v 49K14l21a82u40d24a 5634628514872

Já se nedivím výrobci. V jeho zájmu je pochopitelně maximální zisk.  Problém je v radních a jiných úřednících.

+1/0
8.7.2014 7:15

J43o62s92e57f 41C70í81s95a60ř 7417372870500

co to tam sedí za diletanty?8-o aha, to jde z eráru, tak nic :-/

+8/0
7.7.2014 20:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.