Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Smlouva bez cen. Praha neví, za kolik nakoupí náhradní díly na tramvaje

Praha uzavřela se společností Škoda Transportation smlouvu na nové tramvaje, v níž se zavázala,že bude od dodavatele nakupovat i náhradní díly. Nebyly tam ale uvedeny ceny. To teď město musí napravovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96a26v57e40l 49M10a19š22e86k 9126881935408

Největší levá na celém článku je, že novinář, jistě "neúmyslně", opomněl v celém článku zmínit, že smlouvu uzavřelo předchozí magistrátní vedení, nikoliv to současné, které musí celou situaci zachraňovat!!! 

NEPAŘÍ IDNES NÁHODOU BABIŠOVI???

+3/−3
7.7.2014 23:54

M84a53r73e80k 37H58r61u30b61y 6257392611498

Především dost pravděpodobně smlouvu neuzavřel magistrát,  ale DP. Každopádně pod smlouvou je jistě podepsaný konkrétní člověk,  a ten by také měl nést odpovědnost.

+2/0
8.7.2014 0:09

M42i26l63a71n 69M11a43j69e11r19č40í85k 1290980244886

tak to se pletete, nákup tramvají od Škody Transport (14T i 15T) uzavírala rozhodně (dle mne cela nesmyslně) Praha (rada města či, na její pokyn, jí podřízení magistrátní úředníci) - jako zřizovatel a jediný (100%) vlastník DPP!

+1/0
8.7.2014 23:19

A90n78t34o42n61í73n 17Z63e15l84e75n26ý 2344453111286

Pokud není společenská objednávka, (rozuměj, není potřeba někoho odstavit nebo vést předvolební kampaň) žádná jména se psát nebudou.

Vaši investigativní novináři.

+2/0
8.7.2014 6:39

J77i98ř66í 92K57r25e41j86č59í70k 2837448434946

Největší "levá" je, že takový článek vůbec vzniknul. 

Vázání záruky na dodávky originálních náhradních dílů není jen obvyklé, nýbrž naprosto běžné ve většině obchodních vztahů mezi výrobcem a zákazníkem.

Asi jako kdybyste si do nové Oktávky namontoval díly z vrakoviště a pak na ně uplatňoval záruku u výrobce vozu...

+1/0
8.7.2014 15:47

J18i58ř46í 41L69i45b14e28r 6868680180982

Asi se dost špatně určují ceny na náhradní díly pro výrobky, které jsou kusovou výrobou. Každý výrobce předpokládá, že se jednotlivé komponenty nepokazí v době životnosti výrobku, byť jsou od subdodavatelů. To, které náhradní díly budou potřeba je věštění z křišťálové koule. Samozřejmě spotřební díly - obložení brzd, nášlapy na schodech tramvaje, žárovky ve světlech - tam se dá životnost zodpovědně odhadnout a cena garantovat.

+3/−2
7.7.2014 21:18

R65a83d35o26s44l65a17v 22K18l29a41u30d40a 5754468474822

Kusovou výrobou? ;-D  Těch tramvají bude jezdit jen v Praze 250. To není nic kusového. Přesná cena jednotlivých komponent je přirozeně stanovená, jinak by nikdo tramvaje nevyrobil. Ty tramvaje nejsou určeny do muzea, ale do provozu v ulicích Prahy. A tam dochází poměrně často ke střetu s nějakým vozidlem, které může na tramvaji poškodit v podstatě cokoliv. Nejde o žárovky, ale o skutečné komponenty, počínaje skly a konče motory.

+4/−3
7.7.2014 21:29

J89i88ř72í 30L20i76b26e78r 6928740650232

Promiňte, ale automobily se obvykle vyrábějí v deseti, nebo stotisícových sériích. Ze zkušeností se pak dá určit i spotřeba náhradních dílů. U kusové výroby, jako jsou tramvaje, je potřeba náhradních dílů úkolem pro věštce. nejlépe technicky vzdělaného a dobře placeného ;-D

+1/0
7.7.2014 21:41

R59a22d96o83s57l58a57v 60K42l36a28u36d31a 5864878274262

Nějak nechápu, jak souvisí spotřeba náhradních dílů s jejich ceníkem. Je naprosto běžné, že i výrobce speciálního stroje dodává ceník náhradních dílů. Jestliže výrobce podmiňuje záruku jím určenými náhradními díly, pak musí předem oznámit kolik stojí.

+2/−1
7.7.2014 21:57

J10i93ř97í 66L45i95b79e44r 6788550160182

Mám pocit, že oba mluvíme stejně, ale různými slovy. Pracuji u firmy, která prodává stroje, kdy je jejich sériovost mezi 50 až 1000 kusy ročně. Ceníky náhradních dílů máme platné od června do června následujícího roku. Pak se ceny náhradních dílů mění - některé zlevní, některé podraží. Pokud zákazník chce po nás vědět, kolik bude stát náhradní díl za pět let, pak ho zdvořile požádáme, ať nám sdělí vývoj inflace na příštích pět let v zemích EU, a také to, co v příštích pěti letech udělá ČNB s kursem koruny vůči Euru. Pokud toto zázník ví, pak mu sdělíme cenu náhradního dílu za pět let. :-) Uznávám, že článek je psán velice obecně - není definováno, na jaké období by měla být cena náhradních dílů garantována. Seriózní výrobce ji garantuje maximálně na rok.

+3/−1
7.7.2014 22:16

R47a50d89o51s97l58a16v 43K46l81a26u88d85a 5494628704462

Přirozeně že nemůžete garantovat přesnou cenu za pět let. Ale máte současný ceník, podle kterého se lze +- orientovat. Tohle s tramvajemi pěkně smrdí. DP (magistrát) vyjednal nižší cenu za tramvaje, lze tedy předpokládat, že výrobce tramvají bude uměle navyšovat vše ostatní.

+7/0
7.7.2014 22:24

J97i33ř87í 98L62i92b80e66r 6558230250272

Když to pojmeme takto, tak s Vámi zcela souhlasím.

+1/0
7.7.2014 22:30

M48a78r13e51k 52H94r85u37b83y 6327372811828

Jinak také není problém ceny pravidelně aktualizovat. Pokud ale nejsou dohodnuty,  je to o poznání těžší ;-)

0/0
8.7.2014 0:11

L78u27k76a19s 80N94o42v18a97k 4799319273198

Tak je jasne, ze kdyz se usmlouvala cena, zlepsila vybava tak se cast z teto uspory promitne jinde.

Nelze se divit vyrobci, ze pokud chci zaruku bude pozadovat jim proverene (schvalene) dily a ne treba cinsky napodobeniny.....

Na druhou stranu by bylo od DP logicke, aby vedel priblizne ceny dilu v €...., jenze logika vDP nefunguje, meb sou tam jiste i jine zajmy....

+1/0
8.7.2014 0:23

R83a56d18o84s52l44a90v 25K96l13a23u47d42a 5544768424612

Já se nedivím výrobci. V jeho zájmu je pochopitelně maximální zisk.  Problém je v radních a jiných úřednících.

+1/0
8.7.2014 7:15

J75o94s16e25f 82C75í14s56a74ř 7287812190500

co to tam sedí za diletanty?8-o aha, to jde z eráru, tak nic :-/

+8/0
7.7.2014 20:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.