Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Smlouva bez cen. Praha neví, za kolik nakoupí náhradní díly na tramvaje

Praha uzavřela se společností Škoda Transportation smlouvu na nové tramvaje, v níž se zavázala,že bude od dodavatele nakupovat i náhradní díly. Nebyly tam ale uvedeny ceny. To teď město musí napravovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38a56v35e24l 86M13a94š67e58k 9866321565488

Největší levá na celém článku je, že novinář, jistě "neúmyslně", opomněl v celém článku zmínit, že smlouvu uzavřelo předchozí magistrátní vedení, nikoliv to současné, které musí celou situaci zachraňovat!!! 

NEPAŘÍ IDNES NÁHODOU BABIŠOVI???

+3/−3
7.7.2014 23:54

M17a27r60e98k 30H96r29u66b92y 6727702511278

Především dost pravděpodobně smlouvu neuzavřel magistrát,  ale DP. Každopádně pod smlouvou je jistě podepsaný konkrétní člověk,  a ten by také měl nést odpovědnost.

+2/0
8.7.2014 0:09

M62i42l94a44n 36M82a79j56e98r87č61í19k 1690950434286

tak to se pletete, nákup tramvají od Škody Transport (14T i 15T) uzavírala rozhodně (dle mne cela nesmyslně) Praha (rada města či, na její pokyn, jí podřízení magistrátní úředníci) - jako zřizovatel a jediný (100%) vlastník DPP!

+1/0
8.7.2014 23:19

A36n30t22o54n77í98n 31Z72e64l79e25n15ý 2754453821636

Pokud není společenská objednávka, (rozuměj, není potřeba někoho odstavit nebo vést předvolební kampaň) žádná jména se psát nebudou.

Vaši investigativní novináři.

+2/0
8.7.2014 6:39

J72i68ř50í 61K71r23e60j48č75í91k 2187388984896

Největší "levá" je, že takový článek vůbec vzniknul. 

Vázání záruky na dodávky originálních náhradních dílů není jen obvyklé, nýbrž naprosto běžné ve většině obchodních vztahů mezi výrobcem a zákazníkem.

Asi jako kdybyste si do nové Oktávky namontoval díly z vrakoviště a pak na ně uplatňoval záruku u výrobce vozu...

+1/0
8.7.2014 15:47

J10i84ř47í 66L52i57b95e48r 6628200320792

Asi se dost špatně určují ceny na náhradní díly pro výrobky, které jsou kusovou výrobou. Každý výrobce předpokládá, že se jednotlivé komponenty nepokazí v době životnosti výrobku, byť jsou od subdodavatelů. To, které náhradní díly budou potřeba je věštění z křišťálové koule. Samozřejmě spotřební díly - obložení brzd, nášlapy na schodech tramvaje, žárovky ve světlech - tam se dá životnost zodpovědně odhadnout a cena garantovat.

+3/−2
7.7.2014 21:18

R55a67d73o80s62l15a96v 45K10l55a81u55d22a 5694738784852

Kusovou výrobou? ;-D  Těch tramvají bude jezdit jen v Praze 250. To není nic kusového. Přesná cena jednotlivých komponent je přirozeně stanovená, jinak by nikdo tramvaje nevyrobil. Ty tramvaje nejsou určeny do muzea, ale do provozu v ulicích Prahy. A tam dochází poměrně často ke střetu s nějakým vozidlem, které může na tramvaji poškodit v podstatě cokoliv. Nejde o žárovky, ale o skutečné komponenty, počínaje skly a konče motory.

+4/−3
7.7.2014 21:29

J89i92ř72í 74L28i24b29e37r 6788400160762

Promiňte, ale automobily se obvykle vyrábějí v deseti, nebo stotisícových sériích. Ze zkušeností se pak dá určit i spotřeba náhradních dílů. U kusové výroby, jako jsou tramvaje, je potřeba náhradních dílů úkolem pro věštce. nejlépe technicky vzdělaného a dobře placeného ;-D

+1/0
7.7.2014 21:41

R29a86d50o49s43l14a79v 12K21l54a33u11d53a 5594548134912

Nějak nechápu, jak souvisí spotřeba náhradních dílů s jejich ceníkem. Je naprosto běžné, že i výrobce speciálního stroje dodává ceník náhradních dílů. Jestliže výrobce podmiňuje záruku jím určenými náhradními díly, pak musí předem oznámit kolik stojí.

+2/−1
7.7.2014 21:57

J53i81ř83í 27L62i72b27e58r 6158370530542

Mám pocit, že oba mluvíme stejně, ale různými slovy. Pracuji u firmy, která prodává stroje, kdy je jejich sériovost mezi 50 až 1000 kusy ročně. Ceníky náhradních dílů máme platné od června do června následujícího roku. Pak se ceny náhradních dílů mění - některé zlevní, některé podraží. Pokud zákazník chce po nás vědět, kolik bude stát náhradní díl za pět let, pak ho zdvořile požádáme, ať nám sdělí vývoj inflace na příštích pět let v zemích EU, a také to, co v příštích pěti letech udělá ČNB s kursem koruny vůči Euru. Pokud toto zázník ví, pak mu sdělíme cenu náhradního dílu za pět let. :-) Uznávám, že článek je psán velice obecně - není definováno, na jaké období by měla být cena náhradních dílů garantována. Seriózní výrobce ji garantuje maximálně na rok.

+3/−1
7.7.2014 22:16

R52a83d74o90s68l79a67v 40K15l78a65u92d75a 5744448684712

Přirozeně že nemůžete garantovat přesnou cenu za pět let. Ale máte současný ceník, podle kterého se lze +- orientovat. Tohle s tramvajemi pěkně smrdí. DP (magistrát) vyjednal nižší cenu za tramvaje, lze tedy předpokládat, že výrobce tramvají bude uměle navyšovat vše ostatní.

+7/0
7.7.2014 22:24

J30i67ř68í 25L45i34b57e31r 6588660240322

Když to pojmeme takto, tak s Vámi zcela souhlasím.

+1/0
7.7.2014 22:30

M90a37r76e36k 56H67r69u58b19y 6847792851718

Jinak také není problém ceny pravidelně aktualizovat. Pokud ale nejsou dohodnuty,  je to o poznání těžší ;-)

0/0
8.7.2014 0:11

L85u74k26a89s 50N86o37v58a85k 4849689843388

Tak je jasne, ze kdyz se usmlouvala cena, zlepsila vybava tak se cast z teto uspory promitne jinde.

Nelze se divit vyrobci, ze pokud chci zaruku bude pozadovat jim proverene (schvalene) dily a ne treba cinsky napodobeniny.....

Na druhou stranu by bylo od DP logicke, aby vedel priblizne ceny dilu v €...., jenze logika vDP nefunguje, meb sou tam jiste i jine zajmy....

+1/0
8.7.2014 0:23

R17a59d26o68s19l22a53v 18K24l50a87u66d29a 5164748204612

Já se nedivím výrobci. V jeho zájmu je pochopitelně maximální zisk.  Problém je v radních a jiných úřednících.

+1/0
8.7.2014 7:15

J45o87s81e53f 58C59í41s41a18ř 7797862730140

co to tam sedí za diletanty?8-o aha, to jde z eráru, tak nic :-/

+8/0
7.7.2014 20:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.