Diskuze

Chceme víc místa v centru Prahy, volají cyklisté. Není kde brát, slyší

Chceme více prostoru v ulicích centra, volají cyklisté v Praze. Jenže není téměř kde brát. Už nyní Praha 1 vytýká kolařům, že jezdí v protisměru a po chodnících. Často kličkují mezi chodci a ti se zlobí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Bicy8-okl se ale počítá jako nemotorové vozidlo, nepatří tedy na silnici?

0 0
možnosti

Bicykl patři vlastně kamkoli, kde nepřekáží. Rozhodně tedy nikoli na chodník, omezeně na silnici, ne do lesa, polní cesty jsou v pohodě. Pokud tedy nebudou agresivně dorážet na traktory, kombajny atd.

0 0
možnosti

S podobnou logikou budou chtít za chvíli své pruhy i jezdci na koních, případně segwayích.

Osobní automobil je v současné úrovni vývoje civilizace primárním dopravním prostředkem, s tím nic nenadělá libovolný počet petic. Nikdo neříká, že ideální, ale nic lepšího vymyšleno zatím nebylo. Z hledika univerzálnosti, operativnosti a snadnosti použití, výdrže a přepravní kapacity.

Kolo je naopak primárně sportovní náčiní, použitelné pro dopravu jen jednotkami % obyvatel a pouze v určitých místech a ročních obdobích (že existují lidé, kteří jsou schopní dojíždět celoročně 30km denně do práce na kole, není relevantní argument - kolik takových je?).

Proto cyklisté prostě nemají nárok usurpovat si větší část veřejného prostoru, než odpovídá důležitosti jejich formy dopravy (počítáno třeba v osobokilometrech za den).

Praha je středověké město, kde není dost místa pro splnění požadavků všech a IAD má mít preferenci, dokud se nevymyslí něco výhodnějšího.

Čistě politicky je samozřejmě preferovanější MHD, která už z principu nedostahuje rozumných parametrů v operativnosti (mimo nejužšího centra, v rámci kterého se lae dopravuje málokdo).

0 0
možnosti

Chyba je vůbec ve vyhrazení prostoru jen jednomu typu vozidel. Mnohem efektivnější je nechat dostatečně širokou komunikaci, na které mohou koexistovat všechna vozidla. 

---- 

S vozidly Segway moc nežertujte - asi někdo dobře zaplatil, takže tato motorová vozidla jsou blízka úřednímu prohlášení za chodce! ;-€

0 0
možnosti

Tak to o té náplavce, že na hladkých dlaždicích, kde je namalovaný symbol cyklisty snad každých dvacet metrů, tak to slyším prvně. Pokud zde tedy mají přednost chodci, tak ten, kdo tam nechal ty symboly nakreslit, je totální hlupák. Jediná možná náprava je okamžitě symboly odstranit a u vjezdů na náplavku pověsit cedule s informací, jak to vlastně je. A v tu chvíli cyklisti, jedeme po silnici, jinak nás chodci, díky magistrátu, celkem oprávněně naházejí i s kolama do Vltavy.

0 0
možnosti

Cedule s informací? Jsou tam dopravní značky, které situaci určují jasně a jednoznačně.

0 0
možnosti

Az zacnou vyuzivat existujici cyklostezky a prestanou ohrozovat chodce na chodnicich, tak proc ne, ale do te doby na..at!!

1 1
možnosti

R65a55d61e51k 30K34o49p11a48r

16. 7. 2014 15:49

Pumpičkáři by zase chtěli všechno (auta, tramvaje, lidi, značky,...) zrušit a zakázat, aby mohli po dobu max. 90 dní v roce jezit jako magoři, plivat kolem sebe iontové nápoje z bidonů, lemtat pívo v každém stánku, který potkaj a pak se večer v putyce chvástat, komu všemu co a kde natřeli...

Daňový přínos z cyklistiky je nula, takže mlčet, žmoulat čepice a doufat, že někde v lese bude pár metrů nové stezky...

2 3
možnosti

Takže z iontových nápojů, bidonů a piva v putice se neplatí daně, vy "daňový přínose"? ;-D

2 0
možnosti

Souhlasím. Lehce problém je ve slově "se postaví". Cyklostezka se totiž sama nepostaví a už vůbec ne zdarma. Čili pokud chtějí cyklisté někde cyklostezku, měli by si založit třeba sdružení, vybrat peníze a za utržené peníze si cyklostezku postavit (a klidně pak vybírat od cyklistů mýto, stejně jako platí řidiči mýto, silniční daň a spotřební daň)

0 0
možnosti

V Praze je spíš problém v tom, že v centru není kde stavět. Prostor by se musel sebrat mnoha uživatelům, aby bylo možné ho přidělit na občasné použití cyklisty.

2 0
možnosti

J71a52n 28Z79a15b10a66b39a

16. 7. 2014 11:13

Vážené cyklobazny, zalezte si se svými šlapacími nesmysly na předražené cyklostezky nebo lesní cesty a laskavě neotravujte život normálním lidem.

7 4
možnosti

P62a66v15e62l 57S50l87a64m25a

16. 7. 2014 12:38

Je až neuvěřitelné co lze zažít jako řidič či chodec. Na pěší zoně se prohánějí jak na velodromu , z chodníku skočí rovnou do jízdního pruhu klidně před autobus., za snížené viditelnosti ani náznak osvětlení ,přes přechod pro chodce nechodí ale jezdí ale pořád řvou jak jsou utiskovaní. Přísný dohled a pokud to nejde jinak vypustit duše a zahodit ventilky!!

4 1
možnosti

Jsem rád, že po včerejší zteči automaťáků se na diskuzi vrátil zdravý rozum.

Nevadí mi, že cyklisté (a kdokoliv další - tedy řidiči a pěší) páchají přestupky, vadí mi když někomu škodí.

1 1
možnosti

Je to vždy o vzájemné toleranci, ale na druhou stranu se podívejme do Holandska, Francie - tam je na silnici pánem cyklista - pokud jej nejde předjet zhruba nejméně

1,5 m vzdáleností auto-kolo, musí jet auto za cyklistou.

Buďme upřímní, pro auta se dělá mnohem více než pro kola, kde jste velmi zranitelní.

Vím o čem píši, protože mě loni automobilista ( blbec) srazil na kruhovém objezdu - prý mě neviděl).

4 0
možnosti

V Praze je podíl cyklo na přepravních výkonech zcela zanedbatelný. 

Brát tedy ze sdíleného prostoru velkou část a věnovat ji pro silně sezónní využití tak malému počtu lidí je nehorázné plýtvání.

6 3
možnosti

Lomecký je vůbec zvláštní tvor. Tramvaje odmítá, cyklisty odmítá a z Václaváku by nejraději udělal stropní desku obřího parkoviště s "elegantními" výjezdovými rampami do všech směrů...kde by se dále parkovalo (chce pomocí IAD natáhnout do okolí Václaváku více jak 100tis. lidí denně). Rv

2 1
možnosti
  • Nejčtenější

Po napadení v autoservisu v Řepích zemřel muž, druhého policisté zadrželi

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  14:55

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma

16. dubna 2024  16:33

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela

14. dubna 2024  17:09,  aktualizováno  19:59

Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...

Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr

18. dubna 2024  17:45,  aktualizováno  21:55

Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nesvítilo se tam, řekl policistům muž, který se vloupal do domu střelce z fakulty

18. dubna 2024  11:51

Po čtyřměsíčním pátrání policie zadržela muže podezřelého z vloupání do dvou domů v Hostouni na...

V Holešovicích vzniká nový park. Část už je otevřená, zbytek zpřístupní v létě

19. dubna 2024  12:11

Městská část Praha 7 v pátek zpřístupnila část vznikajícího parku U Vody poblíž mostu Barikádníků....

Správu Pražského hradu povede ekonom Vyhnánek, bývalý náměstek primátora

19. dubna 2024  10:18,  aktualizováno  11:20

Správa pražského hradu v pátek oznámila jméno nového ředitele. Stane se jím dosavadní ředitel...

Nechte auto doma. Slavia bojuje proti bezohledným řidičům u Edenu

19. dubna 2024  9:47

Trpělivost došla. Městská policie na Praze 10 společně s fotbalovým klubem SK Slavia Praha...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...