- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bicykl se ale počítá jako nemotorové vozidlo, nepatří tedy na silnici?
Bicykl patři vlastně kamkoli, kde nepřekáží. Rozhodně tedy nikoli na chodník, omezeně na silnici, ne do lesa, polní cesty jsou v pohodě. Pokud tedy nebudou agresivně dorážet na traktory, kombajny atd.
S podobnou logikou budou chtít za chvíli své pruhy i jezdci na koních, případně segwayích.
Osobní automobil je v současné úrovni vývoje civilizace primárním dopravním prostředkem, s tím nic nenadělá libovolný počet petic. Nikdo neříká, že ideální, ale nic lepšího vymyšleno zatím nebylo. Z hledika univerzálnosti, operativnosti a snadnosti použití, výdrže a přepravní kapacity.
Kolo je naopak primárně sportovní náčiní, použitelné pro dopravu jen jednotkami % obyvatel a pouze v určitých místech a ročních obdobích (že existují lidé, kteří jsou schopní dojíždět celoročně 30km denně do práce na kole, není relevantní argument - kolik takových je?).
Proto cyklisté prostě nemají nárok usurpovat si větší část veřejného prostoru, než odpovídá důležitosti jejich formy dopravy (počítáno třeba v osobokilometrech za den).
Praha je středověké město, kde není dost místa pro splnění požadavků všech a IAD má mít preferenci, dokud se nevymyslí něco výhodnějšího.
Čistě politicky je samozřejmě preferovanější MHD, která už z principu nedostahuje rozumných parametrů v operativnosti (mimo nejužšího centra, v rámci kterého se lae dopravuje málokdo).
Chyba je vůbec ve vyhrazení prostoru jen jednomu typu vozidel. Mnohem efektivnější je nechat dostatečně širokou komunikaci, na které mohou koexistovat všechna vozidla.
----
S vozidly Segway moc nežertujte - asi někdo dobře zaplatil, takže tato motorová vozidla jsou blízka úřednímu prohlášení za chodce!
Tak to o té náplavce, že na hladkých dlaždicích, kde je namalovaný symbol cyklisty snad každých dvacet metrů, tak to slyším prvně. Pokud zde tedy mají přednost chodci, tak ten, kdo tam nechal ty symboly nakreslit, je totální hlupák. Jediná možná náprava je okamžitě symboly odstranit a u vjezdů na náplavku pověsit cedule s informací, jak to vlastně je. A v tu chvíli cyklisti, jedeme po silnici, jinak nás chodci, díky magistrátu, celkem oprávněně naházejí i s kolama do Vltavy.
Cedule s informací? Jsou tam dopravní značky, které situaci určují jasně a jednoznačně.
Az zacnou vyuzivat existujici cyklostezky a prestanou ohrozovat chodce na chodnicich, tak proc ne, ale do te doby na..at
Pumpičkáři by zase chtěli všechno (auta, tramvaje, lidi, značky,...) zrušit a zakázat, aby mohli po dobu max. 90 dní v roce jezit jako magoři, plivat kolem sebe iontové nápoje z bidonů, lemtat pívo v každém stánku, který potkaj a pak se večer v putyce chvástat, komu všemu co a kde natřeli...
Daňový přínos z cyklistiky je nula, takže mlčet, žmoulat čepice a doufat, že někde v lese bude pár metrů nové stezky...
Takže z iontových nápojů, bidonů a piva v putice se neplatí daně, vy "daňový přínose"?
Souhlasím. Lehce problém je ve slově "se postaví". Cyklostezka se totiž sama nepostaví a už vůbec ne zdarma. Čili pokud chtějí cyklisté někde cyklostezku, měli by si založit třeba sdružení, vybrat peníze a za utržené peníze si cyklostezku postavit (a klidně pak vybírat od cyklistů mýto, stejně jako platí řidiči mýto, silniční daň a spotřební daň)
V Praze je spíš problém v tom, že v centru není kde stavět. Prostor by se musel sebrat mnoha uživatelům, aby bylo možné ho přidělit na občasné použití cyklisty.
Vážené cyklobazny, zalezte si se svými šlapacími nesmysly na předražené cyklostezky nebo lesní cesty a laskavě neotravujte život normálním lidem.
Je až neuvěřitelné co lze zažít jako řidič či chodec. Na pěší zoně se prohánějí jak na velodromu , z chodníku skočí rovnou do jízdního pruhu klidně před autobus., za snížené viditelnosti ani náznak osvětlení ,přes přechod pro chodce nechodí ale jezdí ale pořád řvou jak jsou utiskovaní. Přísný dohled a pokud to nejde jinak vypustit duše a zahodit ventilky!!
Jsem rád, že po včerejší zteči automaťáků se na diskuzi vrátil zdravý rozum.
Nevadí mi, že cyklisté (a kdokoliv další - tedy řidiči a pěší) páchají přestupky, vadí mi když někomu škodí.
Je to vždy o vzájemné toleranci, ale na druhou stranu se podívejme do Holandska, Francie - tam je na silnici pánem cyklista - pokud jej nejde předjet zhruba nejméně
1,5 m vzdáleností auto-kolo, musí jet auto za cyklistou.
Buďme upřímní, pro auta se dělá mnohem více než pro kola, kde jste velmi zranitelní.
Vím o čem píši, protože mě loni automobilista ( blbec) srazil na kruhovém objezdu - prý mě neviděl).
V Praze je podíl cyklo na přepravních výkonech zcela zanedbatelný.
Brát tedy ze sdíleného prostoru velkou část a věnovat ji pro silně sezónní využití tak malému počtu lidí je nehorázné plýtvání.
Lomecký je vůbec zvláštní tvor. Tramvaje odmítá, cyklisty odmítá a z Václaváku by nejraději udělal stropní desku obřího parkoviště s "elegantními" výjezdovými rampami do všech směrů...kde by se dále parkovalo (chce pomocí IAD natáhnout do okolí Václaváku více jak 100tis. lidí denně).