Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové nádraží v pražské Hostivaři bude stát miliardu, postaví ho Viamont

Ústecká firma Viamont postaví za téměř miliardu korun novou železniční zastávku v pražské Hostivaři. Vyplývá to z Věstníku veřejných zakázek. V investici bude zahrnuta také modernizace kolejiště v délce dvou kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85a85v83e31l 86S30o52b46o51t74k84a 5700854

Viamont? Řebíček? To ODS docházejí peníze??

0/0
16.7.2014 16:47

P13e33t40r 87G16r44i27v87a25l46s78k22ý 6762134669283

to je zase diskuse bez jakýchkoliv zjištění informací......

koukněte na tohle, ať alespoň víte, co a jak......

https://www.youtube.com/watch?v=zyQoFHSOuqM&list=UUtVjlMyQZvmpEpiPY_li8mw

0/0
16.7.2014 12:11
Foto

S11t39a48n93i67s58l94a75v 77M34í87č16e59k 3168805185116

Pro mě je to srdeční záležitost tahle Hostivař, doufám, že to alespoň udělají hezké.

Jen bych se chtěl zeptat. Redaktor se byl podívat na tu jeho "málo využívanou" strašnickou zastávku?? Dyť to nemůže myslet vážně. Prý málo využívaná...;-D

Pro Petra Svobodu platí totéž o jeho "průměrné autobusové zastávce na okraji Prahy". Běž se tam někdy podívat ráno, když přijíždí vlak za vlakem a z každého se vysype minimálně padesát lidí.

+2/0
16.7.2014 12:07

M77a77r25c83e25l46a 89K67u97l68í83š18k17o74v42á 5839569837413

Když někde vidím VIAMONT, tak si představuji Řebíčka (ministra dopravy) a jeho "tunely"...

...Řebíček svůj třetinový podíl ve Viamontu prodal před vstupem do politiky. V majetkovém přiznání poté uvedl, že za něj dostal čtvrt miliardy korun. Média v posledních letech ale opakovaně upozorňovala, že hodnota firmy prudce vzrostla poté, co Řebíček usedl do křesla ministra dopravy. Firma začala dostávat významné zakázky zejména od institucí, které spadaly pod Řebíčkův resort....

15.11.2011 09:18, Zdroj: ČTK

Bývalý ministr dopravy a nynější majoritní vlastník fotbalové Slavie Aleš Řebíček prodal svůj podíl ve stavební a dopravní firmě Viamont celkem za 750 milionů Kč. Píše to dnešní Mladá fronta Dnes, podle níž to Řebíček poprvé přiznal na setkání s fanoušky, kteří se ptali na jeho majetkové poměry. Suma je přitom víc než dvojnásobek toho, co vyplývalo ze starších majetkových přiznání.... tak už podle tohoto si můžu domyslet, proč je zakázka tak "drahá"8-o;-€ 

...V červenci 2012 na sebe společnost podala insolvenční návrh. K 24. červenci 2012 měla jen čtyři zaměstnance, všechny na rodičovské dovolené!! Ke stejnému datu vykázala účetní hodnotu aktiv ve výši 104 milionů korun, z toho 41 milionů nelikvidní dluhopisy Via Chem Group splatné v roce 2013...

Této firmě bych nedala postavit ani chlívek pro prasata!!!!

0/0
15.7.2014 22:06

M47i19c64h81a92l 39C65h91a98l19u85p71a 6408680119313

Tak za kolik to bude? Vejdou se do 1500 milionů?

0/0
15.7.2014 20:02

P59e33t60r 32V19i52m21r 9140174791

Miliardu? Zcela nově budovaná vlaková zastávka Kačerov u metra stojí jen 17 milionů !

0/−7
15.7.2014 15:52

R65o13b96e51r40t 47P33r54a60ž36á39k 4678606115320

Taky Kačerov neleží na koridoru. A rozdíl mezi zastávkou a stanicí si někde najděte, odborníku.

+8/−1
15.7.2014 16:01

P16e33t75r 98V59i97m45r 9760164401

souhlasím je na koridoru, otázkou je zda potenciál využití Hostivaře je vetší než plánované zastávky blíže centru : Zahradní město a Eden. Miliarda sem, miliarda tam, že ano ? Hlavně co nejvíce nákladných projektů aby se lidé měli dobře:-P

0/0
16.7.2014 13:20

Ř62e95h60o79ř 24V98l22a70s87á32k 2854364941216

To opravdu nejde srovnávat.

+1/−1
15.7.2014 16:02

Ř44e41h92o44ř 56V69l33a92s92á70k 2174304141796

Kdybyste chtěl nastavit laťku ještě přísněji, tak doporučuji:

http://ekonomika.idnes.cz/zastavka-varnsdorf-pivovar-kocour-duj-/eko-doprava.aspx?c=A140124_113936_eko-doprava_neh

0/0
15.7.2014 16:56

R41o79b16e15r61t 74P34r16a70ž57á98k 4568246675480

Ani když to omínusujete, nestanete se odborníkem:-P

+2/0
15.7.2014 16:04
Foto

M40a43r83t47i48n 13Š48u63b14r82t 1715821914725

On je maličko rozdíl v doplnění pár nástupištních panelů ke stávající trati a zřízení přístupových tras a v tom rekonstruovat celou stanici, obě zhlaví, tedy všechny výhybky a koleje, celé podloží ve stanici i na přilehlých úsecích, budovat nová nástupiště, podchody, most přes Průmyslovou ulici apod...

+3/0
15.7.2014 17:47

R67o86m53a90n 91P65o18l89á15č30e88k 5586689175

Ale i tak mi to přijde trochu moc. Jediné co tam může stát dost peněz je asi ten most, ale jestli to bude ala Trojský, tak by to taky nemusela být extra závratná částka...

+1/0
15.7.2014 18:20

Ř85e72h98o70ř 76V77l34a32s76á85k 2294424911766

Řekl bych, že to bude dost prodražovat, pokud to chtějí předělávat za provozu. Což asi chtějí.

0/0
16.7.2014 0:11
Foto

M66a51r56t90i61n 32Š77u84b41r68t 1705761564745

Ano, to je samozřejmě ten největší problém u podobných železničních optimalizací. Stále musí být funkční jedna, v Hostivaři dokonce dvě koleje. Je tam spousta etap, přepojování kolejí, dočasných stavů, most přes Průmyslovou se vlastně dělá napůl a tohle všechno leze hrozně do peněz. Kdyby se ta trať prostě zavřela, úspora by samozřejmě byla asi v úrovni čtvrtiny až třetiny nákladů, také by se to postavilo rychleji, což také znamená tu úsporu. Ale přece jen po té trati jezdí denně asi 23 000 lidí jen ve vlacích PID a to už je tak velké číslo, že se zachování provozu vyplatí.

+2/0
16.7.2014 20:46

M35a93r41e28k 23H88r93u96b95y 6977832311958

2 km koleji a rekonstrukce budovy za miliardu? Nekdo si objednal nadrazi ze zlata? 8-o

+1/0
15.7.2014 15:20

R89o61b30e24r15t 45P74r96a38ž62á47k 4128766545630

Ono nejde zdaleka jen o budovu.

+1/0
15.7.2014 15:41

R94o24m38a17n 16P57o75l12á60č35e10k 5736629775

Taky se zarážím nad cenou nádraží.. .V místech by stačila zastávka se 4 kolejemi (2 s nástupištěm, dvě pro průjezdy rychlíků) Nádraží je klasický styl Rakousko - Uhersko...

Kdyby to spíš nasypali do Zahradního města, kde je podstanější dopravní uzel...

+2/−1
15.7.2014 14:47

P56e59t93r 63K48o56u88t50e17c50k61ý 6504380597957

A nákladní doprava co? Jo aha, to se přece odvozí po silnici... :(

+1/0
15.7.2014 20:22

Ř37e54h25o66ř 68V37l10a56s94á55k 2434944421586

Určitě si chtějí ponechat možnost používat to jako uzel.

0/0
16.7.2014 0:15

P20a59v42e62l 15S51o97b52o50t67k41a 5630814

Viamont? Řebíček? ODS? Miliarda? Docházejí vám peníze?

+4/0
15.7.2014 14:03

M93a76r10e15k 33M11ü35l65l56e87r 3797449793776

Eden, Řebíček?

+1/0
15.7.2014 14:10

A15l59e32x85a56n75d83r 17K14o88s41t59k72a 5159126349286

Eurovia, též velmi, ale velmi kvalitní firma.

+1/0
15.7.2014 15:00

P62e20t43r 62S47v69o15b50o11d31a 1874736363136

Nádraží v Hostivaři za miliardu? S podchodem? Kdo tohle vymejšlí? Vždyť je tam průchod lidí asi jako na průměrné autobusové zastávce na okraji Prahy. Silně to zavání stylem "Jooo, když to platí Unie, tak to postavíme megavelký a je jedno, že to bude celkem k ničemu, hlavně, že si někdo namastí kapsu na zakázce". Případně stylem "Čim větší zakázku vypíšem, tim víc nám kápne do kapsičky"

+3/−2
15.7.2014 13:54

M96a57r25e10k 54H40r81u83b27y 6467272921928

Vzhledem ke konstrukci cen v Praze je realna cena necelych 100 mio, koeficient pro kamarady z penez EU je tech x10 :-/

0/0
15.7.2014 15:23

R11o44b68e74r92t 51P85r55a26ž26á67k 4708966845260

Asi jste si nějak neuvědomil, že P.-Hostivař leží na (budoucí) koridorové trati Praha- Č. Budějovice (-Linz). Takže by bylo poněkud hloupé, kdyby tam courali přes koleje lidi. Deset nebo sto.

+2/−1
15.7.2014 15:37

R51o35b81e84r26t 24P14r56a74ž57á85k 4338726325370

A k té ceně: Vzhledem k tomu, že Hostivař je ve stavu více méně jako za Franze Josefa, investovat se bude do zab. zař., vysokorychlostních výhybek apod.

0/−1
15.7.2014 15:40

P59e44t10r 52S22v57o98b85o28d97a 1434606213116

OK, tomuhle argumentu rozumim. Já jenom prostě vim, jaké je to dnes nádražíčko a kolik milionů má miliarda.

0/0
15.7.2014 15:51

P98e82t86r 68P84a98c11k94a 4919209175841

Někde jsem viděl, že celý ten úsek trati, kde je zastávka Praha - Strašnice má být zrušen a vlaky mají jezdit v prostoru současného opuštěného seřaďovacího nádraží.

+1/0
15.7.2014 13:39

Ř29e63h28o27ř 93V10l31a52s93á40k 2204614831726

Pokud zruší zastávku Praha-Strašnice, tak by to dávalo smysl.

0/0
15.7.2014 14:55

J38a76n 81Č98á96s26l70a94v63a 9555850497852

Ta nástupiště jsou ostrovní. Ostrůvková na železnici nemáme.

+3/−1
15.7.2014 13:29

D62a51v60i43d 14Č59e12r50n24ý 8664649791260

Viamont? Je to ta Řebíčkova firma přes kterou dojil ze státního svůj majetek a nyní je v úpadku? 8-o

+3/0
15.7.2014 12:56

J66a21n 79Č56á88s56l57a33v24a 9375650247372

Ne, není.

0/0
15.7.2014 13:31

V18i86k12y92r 32B62o47h24u80m65i41l 87S59t28r79a23n36s36k67y 9427428466539

Určitě se "s tím" sveze i i přebudování současného viaduktu kam se sotva vejdou tramvaje vedle sebe Na Padesátý. Mimochodem, dle Magistrátu tu měla fungovat zastávka ČD + autobusy a tram MHD NEJPOZDĚJI od roku 2011;-DRv

+2/0
15.7.2014 12:55

D38a52v75i38d 60P39r14a28ž45á15k 6474452732416

Magistrát míní, EU mění :-)

+1/0
15.7.2014 12:56
Foto

M37a63r70t56i62n 28Š96u97b89r56t 1675961144435

Hlavně mění stát a SŽDC. Investice na kolejích i na území Prahy jsou státní investice a radnice ani pražský magistrát nemají moc šancí ovlivnit, kdy na kterou trať přijde řada.

0/0
15.7.2014 17:56
Foto

M24a39r87t69i75n 54Š65u49b92r20t 1715841304365

To není součástí této etapy stavby, ta končí cca u hradla někde nad malešickou spojkou. To je až další etapa.

+2/0
15.7.2014 17:55

O36n69d23ř22e41j 76L61i93š40k77a 3700882904206

Není Viamont v úpadku už cca 4 roky?

0/0
15.7.2014 12:49

Ř55e76h47o13ř 70V16l23a11s89á18k 2564144651816

Že bych byl nadšený ze zrušení zastávky ve Strašnicích, to tedy ne. Na druhou stranu z hlediska dostupnosti na metro snad bude skoro jedno  jestli člověk půjde Strašnice-Strašnická, nebo Zahradní město-Skalka.

Přičemž tu druhou trasu by navíc mohly rozumně obsloužit autobusy a to takovým způsobem, že pěšky člověk neujde skoro nic. Kdyby tam dali i koleje, bylo by to lepší, ale to bych asi chtěl moc.

+4/−1
15.7.2014 12:47

R96o31b63e52r55t 21Š77i63m30e97č83e90k 6125461768928

hlavně nejít pěšky :)

+1/0
15.7.2014 12:48

Ř39e96h82o75ř 58V81l64a93s46á26k 2644294551216

Což o to, já sám se pěšky projdu rád. Ale přes Prahu zacpanou auty mne to moc nebaví. A pokud bude hromadná doprava svým zákazníkům nutit půlkilometrové až kilometrové přestupy, tak asi bude Praha zacpaná i nadále.

+8/−1
15.7.2014 12:57

R32o32b30e56r37t 57P79r49a34ž47á63k 4438986835820

Vy to tam asi moc neznáte, co? Jinak by vás nenapadlo chodit pěšky ze "Zahru" na Skalku. O vzdálenost opravdu nejde.

+1/0
15.7.2014 16:06

J72i32ř32í 98V53i41n63k74l68e97r 1311727800879

aha , tak já myslel že ta firma je v konkurzu poté co zafungovala jako pračka na Řebíčkovi prachy a předražené státní zakázky. A heleďme ta firma vstala z popela;-D, tak tipněme si, kolik budou vícepráce a opravy? ;-D

+9/0
15.7.2014 12:41

J60a74n 61Č97á10s51l71a68v78a 9265290647802

Do 20% ceny dle SOD jako všude jinde. Reklamace hradí dotčená firma ne stát.

0/0
15.7.2014 13:34

J26a43r51o20s27l30a94v 61P42o91l96e33n22s77k90y 5656814689

Jen aby pri reklamaci nebyla zase v upadku ;-D

0/0
15.7.2014 15:18

V59í58t 76J53ů59z12a 8672476851828

Snad není nutné lhát, že strašnická zastávka je málo využívaná.

+15/0
15.7.2014 12:38

M30i60l62a30n 36K21ř97e93č52e63k 8795614621

poprvé to vidím černý na bílým, to si snad dělají legraci!!;-€ Zahraďák i Eden jsou od metra daleko!

+4/0
15.7.2014 12:42

D66a65v22i28d 16P13r28a59ž89á86k 6604472952306

Zastávka Zahradní město bude k metru blíže než Nádraží Strašnice! Navíc bude obsluhována mnohem více autobusy než současná zastávka. Ono je nutné vědět, kde ty zastávky přesně budou a nebrat to pouze podle názvu :-)

+1/−1
15.7.2014 12:55
Foto

M66a65r96t59i25n 61Š56u75b59r70t 1455691904515

Zastávka Praha-Strašnice, pokud půjdete největšími zkratkami a ulici V Olšinách přelezete přes klandry, tak je 620 metrů od metra Strašnická. Zastávka Praha-Zahradní Město je 700 metrů od stanice Skalka s tím, že jdete zcela přímo po stejném chodníku. Z hlediska návazné dopravy ovšem od zastávka Praha-Zahradní Město k metru A pojede podstatně více autobusových linek v podstatně kratším intervalu (+ i ta linka 26 ke Strašnické) a to ze společné zastávky tramvají a autobusů v podjezdu přímo pod železniční zastávkou. Tj. na rozdíl od zastávky Praha-Strašnice bude MHD blíže, současně dojede k metru také rychleji, a to přímo ke vstupu do metra Skalka za 1-2 minuty jízdou po přímé ulici... Tj. pokud někdo přestupuje na metro A, určitě se mu situace nezhorší.

+1/0
15.7.2014 18:04

M78a66r86i26o 94P78e24t89r92ů 9467553281791

Taky mě to zaskočilo, když u většiny vlaků ráno a přes den vždycky cca desítka lidí projde. Na druhou stranu je pravda, že pokud zprovozní zastávku v Edenu, byly by docela blízko za sebou. Otázkou je, jak bude ta nová zastávka využívaná a zda aspoň tak jako ta Strašnická

+1/0
15.7.2014 12:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.