Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové nádraží v pražské Hostivaři bude stát miliardu, postaví ho Viamont

Ústecká firma Viamont postaví za téměř miliardu korun novou železniční zastávku v pražské Hostivaři. Vyplývá to z Věstníku veřejných zakázek. V investici bude zahrnuta také modernizace kolejiště v délce dvou kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75a89v88e30l 17S38o65b96o33t85k39a 5980754

Viamont? Řebíček? To ODS docházejí peníze??

0/0
16.7.2014 16:47

P98e58t42r 15G15r36i67v51a27l43s32k22ý 6752124729263

to je zase diskuse bez jakýchkoliv zjištění informací......

koukněte na tohle, ať alespoň víte, co a jak......

https://www.youtube.com/watch?v=zyQoFHSOuqM&list=UUtVjlMyQZvmpEpiPY_li8mw

0/0
16.7.2014 12:11
Foto

S67t15a70n61i52s98l36a80v 21M31í97č40e68k 3928225265476

Pro mě je to srdeční záležitost tahle Hostivař, doufám, že to alespoň udělají hezké.

Jen bych se chtěl zeptat. Redaktor se byl podívat na tu jeho "málo využívanou" strašnickou zastávku?? Dyť to nemůže myslet vážně. Prý málo využívaná...;-D

Pro Petra Svobodu platí totéž o jeho "průměrné autobusové zastávce na okraji Prahy". Běž se tam někdy podívat ráno, když přijíždí vlak za vlakem a z každého se vysype minimálně padesát lidí.

+2/0
16.7.2014 12:07

M55a96r49c64e66l43a 23K64u66l57í55š66k18o40v35á 5929799647793

Když někde vidím VIAMONT, tak si představuji Řebíčka (ministra dopravy) a jeho "tunely"...

...Řebíček svůj třetinový podíl ve Viamontu prodal před vstupem do politiky. V majetkovém přiznání poté uvedl, že za něj dostal čtvrt miliardy korun. Média v posledních letech ale opakovaně upozorňovala, že hodnota firmy prudce vzrostla poté, co Řebíček usedl do křesla ministra dopravy. Firma začala dostávat významné zakázky zejména od institucí, které spadaly pod Řebíčkův resort....

15.11.2011 09:18, Zdroj: ČTK

Bývalý ministr dopravy a nynější majoritní vlastník fotbalové Slavie Aleš Řebíček prodal svůj podíl ve stavební a dopravní firmě Viamont celkem za 750 milionů Kč. Píše to dnešní Mladá fronta Dnes, podle níž to Řebíček poprvé přiznal na setkání s fanoušky, kteří se ptali na jeho majetkové poměry. Suma je přitom víc než dvojnásobek toho, co vyplývalo ze starších majetkových přiznání.... tak už podle tohoto si můžu domyslet, proč je zakázka tak "drahá"8-o;-€ 

...V červenci 2012 na sebe společnost podala insolvenční návrh. K 24. červenci 2012 měla jen čtyři zaměstnance, všechny na rodičovské dovolené!! Ke stejnému datu vykázala účetní hodnotu aktiv ve výši 104 milionů korun, z toho 41 milionů nelikvidní dluhopisy Via Chem Group splatné v roce 2013...

Této firmě bych nedala postavit ani chlívek pro prasata!!!!

0/0
15.7.2014 22:06

M67i46c32h98a31l 61C92h83a37l36u81p33a 6318160739303

Tak za kolik to bude? Vejdou se do 1500 milionů?

0/0
15.7.2014 20:02

P14e32t61r 11V70i57m95r 9850504801

Miliardu? Zcela nově budovaná vlaková zastávka Kačerov u metra stojí jen 17 milionů !

0/−7
15.7.2014 15:52

R24o13b89e72r47t 88P37r41a57ž10á32k 4978286135720

Taky Kačerov neleží na koridoru. A rozdíl mezi zastávkou a stanicí si někde najděte, odborníku.

+8/−1
15.7.2014 16:01

P59e84t37r 83V33i34m59r 9430204301

souhlasím je na koridoru, otázkou je zda potenciál využití Hostivaře je vetší než plánované zastávky blíže centru : Zahradní město a Eden. Miliarda sem, miliarda tam, že ano ? Hlavně co nejvíce nákladných projektů aby se lidé měli dobře:-P

0/0
16.7.2014 13:20

Ř69e28h63o19ř 20V50l46a57s50á46k 2894924641886

To opravdu nejde srovnávat.

+1/−1
15.7.2014 16:02

Ř92e95h88o58ř 72V96l16a14s57á37k 2214714681116

Kdybyste chtěl nastavit laťku ještě přísněji, tak doporučuji:

http://ekonomika.idnes.cz/zastavka-varnsdorf-pivovar-kocour-duj-/eko-doprava.aspx?c=A140124_113936_eko-doprava_neh

0/0
15.7.2014 16:56

R26o56b63e68r79t 51P76r70a72ž32á46k 4598856495760

Ani když to omínusujete, nestanete se odborníkem:-P

+2/0
15.7.2014 16:04
Foto

M65a82r66t30i48n 90Š37u44b11r69t 1225241644695

On je maličko rozdíl v doplnění pár nástupištních panelů ke stávající trati a zřízení přístupových tras a v tom rekonstruovat celou stanici, obě zhlaví, tedy všechny výhybky a koleje, celé podloží ve stanici i na přilehlých úsecích, budovat nová nástupiště, podchody, most přes Průmyslovou ulici apod...

+3/0
15.7.2014 17:47

R51o29m20a88n 21P61o98l66á37č21e10k 5456339985

Ale i tak mi to přijde trochu moc. Jediné co tam může stát dost peněz je asi ten most, ale jestli to bude ala Trojský, tak by to taky nemusela být extra závratná částka...

+1/0
15.7.2014 18:20

Ř77e50h19o82ř 82V61l53a16s35á68k 2134774891566

Řekl bych, že to bude dost prodražovat, pokud to chtějí předělávat za provozu. Což asi chtějí.

0/0
16.7.2014 0:11
Foto

M11a57r37t78i81n 53Š95u61b34r50t 1815311314545

Ano, to je samozřejmě ten největší problém u podobných železničních optimalizací. Stále musí být funkční jedna, v Hostivaři dokonce dvě koleje. Je tam spousta etap, přepojování kolejí, dočasných stavů, most přes Průmyslovou se vlastně dělá napůl a tohle všechno leze hrozně do peněz. Kdyby se ta trať prostě zavřela, úspora by samozřejmě byla asi v úrovni čtvrtiny až třetiny nákladů, také by se to postavilo rychleji, což také znamená tu úsporu. Ale přece jen po té trati jezdí denně asi 23 000 lidí jen ve vlacích PID a to už je tak velké číslo, že se zachování provozu vyplatí.

+2/0
16.7.2014 20:46

M85a10r32e86k 42H21r44u69b56y 6537182911108

2 km koleji a rekonstrukce budovy za miliardu? Nekdo si objednal nadrazi ze zlata? 8-o

+1/0
15.7.2014 15:20

R44o93b51e85r43t 70P52r65a78ž82á31k 4638796135260

Ono nejde zdaleka jen o budovu.

+1/0
15.7.2014 15:41

R26o67m10a60n 40P97o30l35á46č26e44k 5776219405

Taky se zarážím nad cenou nádraží.. .V místech by stačila zastávka se 4 kolejemi (2 s nástupištěm, dvě pro průjezdy rychlíků) Nádraží je klasický styl Rakousko - Uhersko...

Kdyby to spíš nasypali do Zahradního města, kde je podstanější dopravní uzel...

+2/−1
15.7.2014 14:47

P10e83t69r 89K52o60u66t82e64c48k59ý 6784880167277

A nákladní doprava co? Jo aha, to se přece odvozí po silnici... :(

+1/0
15.7.2014 20:22

Ř11e33h62o18ř 28V53l88a53s56á60k 2114244681146

Určitě si chtějí ponechat možnost používat to jako uzel.

0/0
16.7.2014 0:15

P68a98v91e40l 35S78o98b60o72t36k51a 5580434

Viamont? Řebíček? ODS? Miliarda? Docházejí vám peníze?

+4/0
15.7.2014 14:03

M12a60r11e61k 19M23ü17l45l91e80r 3697929853216

Eden, Řebíček?

+1/0
15.7.2014 14:10

A40l22e38x51a45n97d77r 94K49o66s47t62k37a 5289496599356

Eurovia, též velmi, ale velmi kvalitní firma.

+1/0
15.7.2014 15:00

P65e68t20r 85S91v55o98b91o10d60a 1684766273326

Nádraží v Hostivaři za miliardu? S podchodem? Kdo tohle vymejšlí? Vždyť je tam průchod lidí asi jako na průměrné autobusové zastávce na okraji Prahy. Silně to zavání stylem "Jooo, když to platí Unie, tak to postavíme megavelký a je jedno, že to bude celkem k ničemu, hlavně, že si někdo namastí kapsu na zakázce". Případně stylem "Čim větší zakázku vypíšem, tim víc nám kápne do kapsičky"

+3/−2
15.7.2014 13:54

M46a48r66e67k 48H44r84u16b59y 6657162211438

Vzhledem ke konstrukci cen v Praze je realna cena necelych 100 mio, koeficient pro kamarady z penez EU je tech x10 :-/

0/0
15.7.2014 15:23

R23o55b84e88r94t 41P54r13a33ž75á34k 4488666395580

Asi jste si nějak neuvědomil, že P.-Hostivař leží na (budoucí) koridorové trati Praha- Č. Budějovice (-Linz). Takže by bylo poněkud hloupé, kdyby tam courali přes koleje lidi. Deset nebo sto.

+2/−1
15.7.2014 15:37

R44o47b18e28r32t 44P10r23a69ž59á11k 4258506595180

A k té ceně: Vzhledem k tomu, že Hostivař je ve stavu více méně jako za Franze Josefa, investovat se bude do zab. zař., vysokorychlostních výhybek apod.

0/−1
15.7.2014 15:40

P53e79t79r 21S84v45o24b71o73d44a 1714286223726

OK, tomuhle argumentu rozumim. Já jenom prostě vim, jaké je to dnes nádražíčko a kolik milionů má miliarda.

0/0
15.7.2014 15:51

P42e29t80r 14P35a70c22k56a 4879889985221

Někde jsem viděl, že celý ten úsek trati, kde je zastávka Praha - Strašnice má být zrušen a vlaky mají jezdit v prostoru současného opuštěného seřaďovacího nádraží.

+1/0
15.7.2014 13:39

Ř42e25h38o93ř 26V14l53a25s31á54k 2674544541226

Pokud zruší zastávku Praha-Strašnice, tak by to dávalo smysl.

0/0
15.7.2014 14:55

J29a75n 44Č83á60s25l87a50v37a 9395290217242

Ta nástupiště jsou ostrovní. Ostrůvková na železnici nemáme.

+3/−1
15.7.2014 13:29

D87a95v96i91d 90Č22e71r13n98ý 8424789271660

Viamont? Je to ta Řebíčkova firma přes kterou dojil ze státního svůj majetek a nyní je v úpadku? 8-o

+3/0
15.7.2014 12:56

J74a96n 50Č87á61s36l59a23v50a 9465220137382

Ne, není.

0/0
15.7.2014 13:31

V83i34k91y86r 97B74o15h88u64m28i34l 62S76t42r81a19n29s42k64y 9657928496899

Určitě se "s tím" sveze i i přebudování současného viaduktu kam se sotva vejdou tramvaje vedle sebe Na Padesátý. Mimochodem, dle Magistrátu tu měla fungovat zastávka ČD + autobusy a tram MHD NEJPOZDĚJI od roku 2011;-DRv

+2/0
15.7.2014 12:55

D98a49v77i92d 60P11r47a59ž83á87k 6624382462216

Magistrát míní, EU mění :-)

+1/0
15.7.2014 12:56
Foto

M22a43r14t22i77n 20Š78u26b34r84t 1925761134305

Hlavně mění stát a SŽDC. Investice na kolejích i na území Prahy jsou státní investice a radnice ani pražský magistrát nemají moc šancí ovlivnit, kdy na kterou trať přijde řada.

0/0
15.7.2014 17:56
Foto

M13a56r47t45i43n 44Š92u47b30r81t 1535861264675

To není součástí této etapy stavby, ta končí cca u hradla někde nad malešickou spojkou. To je až další etapa.

+2/0
15.7.2014 17:55

O49n73d23ř14e45j 96L17i98š60k52a 3240382214816

Není Viamont v úpadku už cca 4 roky?

0/0
15.7.2014 12:49

Ř24e92h98o83ř 96V26l56a37s50á27k 2934124281736

Že bych byl nadšený ze zrušení zastávky ve Strašnicích, to tedy ne. Na druhou stranu z hlediska dostupnosti na metro snad bude skoro jedno  jestli člověk půjde Strašnice-Strašnická, nebo Zahradní město-Skalka.

Přičemž tu druhou trasu by navíc mohly rozumně obsloužit autobusy a to takovým způsobem, že pěšky člověk neujde skoro nic. Kdyby tam dali i koleje, bylo by to lepší, ale to bych asi chtěl moc.

+4/−1
15.7.2014 12:47

R23o32b68e89r92t 20Š76i59m70e88č41e15k 6235141958938

hlavně nejít pěšky :)

+1/0
15.7.2014 12:48

Ř30e15h32o20ř 32V36l82a68s88á10k 2214224331956

Což o to, já sám se pěšky projdu rád. Ale přes Prahu zacpanou auty mne to moc nebaví. A pokud bude hromadná doprava svým zákazníkům nutit půlkilometrové až kilometrové přestupy, tak asi bude Praha zacpaná i nadále.

+8/−1
15.7.2014 12:57

R19o42b78e42r84t 38P83r33a44ž10á15k 4638326195520

Vy to tam asi moc neznáte, co? Jinak by vás nenapadlo chodit pěšky ze "Zahru" na Skalku. O vzdálenost opravdu nejde.

+1/0
15.7.2014 16:06

J91i13ř52í 41V55i95n87k78l17e51r 1851497980119

aha , tak já myslel že ta firma je v konkurzu poté co zafungovala jako pračka na Řebíčkovi prachy a předražené státní zakázky. A heleďme ta firma vstala z popela;-D, tak tipněme si, kolik budou vícepráce a opravy? ;-D

+9/0
15.7.2014 12:41

J92a98n 63Č36á73s78l98a36v79a 9285660207952

Do 20% ceny dle SOD jako všude jinde. Reklamace hradí dotčená firma ne stát.

0/0
15.7.2014 13:34

J69a32r14o68s14l72a26v 96P96o68l80e77n10s30k62y 5706904979

Jen aby pri reklamaci nebyla zase v upadku ;-D

0/0
15.7.2014 15:18

V88í83t 32J51ů10z50a 8372576391538

Snad není nutné lhát, že strašnická zastávka je málo využívaná.

+15/0
15.7.2014 12:38

M64i32l33a73n 45K98ř28e56č12e81k 8815754821

poprvé to vidím černý na bílým, to si snad dělají legraci!!;-€ Zahraďák i Eden jsou od metra daleko!

+4/0
15.7.2014 12:42

D13a94v40i82d 57P73r57a45ž64á87k 6304772352736

Zastávka Zahradní město bude k metru blíže než Nádraží Strašnice! Navíc bude obsluhována mnohem více autobusy než současná zastávka. Ono je nutné vědět, kde ty zastávky přesně budou a nebrat to pouze podle názvu :-)

+1/−1
15.7.2014 12:55
Foto

M28a31r63t40i55n 43Š72u41b73r44t 1165411104125

Zastávka Praha-Strašnice, pokud půjdete největšími zkratkami a ulici V Olšinách přelezete přes klandry, tak je 620 metrů od metra Strašnická. Zastávka Praha-Zahradní Město je 700 metrů od stanice Skalka s tím, že jdete zcela přímo po stejném chodníku. Z hlediska návazné dopravy ovšem od zastávka Praha-Zahradní Město k metru A pojede podstatně více autobusových linek v podstatně kratším intervalu (+ i ta linka 26 ke Strašnické) a to ze společné zastávky tramvají a autobusů v podjezdu přímo pod železniční zastávkou. Tj. na rozdíl od zastávky Praha-Strašnice bude MHD blíže, současně dojede k metru také rychleji, a to přímo ke vstupu do metra Skalka za 1-2 minuty jízdou po přímé ulici... Tj. pokud někdo přestupuje na metro A, určitě se mu situace nezhorší.

+1/0
15.7.2014 18:04

M15a67r18i25o 22P11e29t55r69ů 9677783831801

Taky mě to zaskočilo, když u většiny vlaků ráno a přes den vždycky cca desítka lidí projde. Na druhou stranu je pravda, že pokud zprovozní zastávku v Edenu, byly by docela blízko za sebou. Otázkou je, jak bude ta nová zastávka využívaná a zda aspoň tak jako ta Strašnická

+1/0
15.7.2014 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.