Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové nádraží v pražské Hostivaři bude stát miliardu, postaví ho Viamont

Ústecká firma Viamont postaví za téměř miliardu korun novou železniční zastávku v pražské Hostivaři. Vyplývá to z Věstníku veřejných zakázek. V investici bude zahrnuta také modernizace kolejiště v délce dvou kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60a32v67e55l 17S61o36b37o58t84k97a 5770604

Viamont? Řebíček? To ODS docházejí peníze??

0/0
16.7.2014 16:47

P20e62t90r 92G12r63i38v52a64l84s49k64ý 6312874979613

to je zase diskuse bez jakýchkoliv zjištění informací......

koukněte na tohle, ať alespoň víte, co a jak......

https://www.youtube.com/watch?v=zyQoFHSOuqM&list=UUtVjlMyQZvmpEpiPY_li8mw

0/0
16.7.2014 12:11
Foto

S37t73a23n45i59s56l18a66v 27M14í91č65e64k 3928755865746

Pro mě je to srdeční záležitost tahle Hostivař, doufám, že to alespoň udělají hezké.

Jen bych se chtěl zeptat. Redaktor se byl podívat na tu jeho "málo využívanou" strašnickou zastávku?? Dyť to nemůže myslet vážně. Prý málo využívaná...;-D

Pro Petra Svobodu platí totéž o jeho "průměrné autobusové zastávce na okraji Prahy". Běž se tam někdy podívat ráno, když přijíždí vlak za vlakem a z každého se vysype minimálně padesát lidí.

+2/0
16.7.2014 12:07

M11a33r68c31e15l55a 34K75u53l94í47š27k89o84v73á 5379759307213

Když někde vidím VIAMONT, tak si představuji Řebíčka (ministra dopravy) a jeho "tunely"...

...Řebíček svůj třetinový podíl ve Viamontu prodal před vstupem do politiky. V majetkovém přiznání poté uvedl, že za něj dostal čtvrt miliardy korun. Média v posledních letech ale opakovaně upozorňovala, že hodnota firmy prudce vzrostla poté, co Řebíček usedl do křesla ministra dopravy. Firma začala dostávat významné zakázky zejména od institucí, které spadaly pod Řebíčkův resort....

15.11.2011 09:18, Zdroj: ČTK

Bývalý ministr dopravy a nynější majoritní vlastník fotbalové Slavie Aleš Řebíček prodal svůj podíl ve stavební a dopravní firmě Viamont celkem za 750 milionů Kč. Píše to dnešní Mladá fronta Dnes, podle níž to Řebíček poprvé přiznal na setkání s fanoušky, kteří se ptali na jeho majetkové poměry. Suma je přitom víc než dvojnásobek toho, co vyplývalo ze starších majetkových přiznání.... tak už podle tohoto si můžu domyslet, proč je zakázka tak "drahá"8-o;-€ 

...V červenci 2012 na sebe společnost podala insolvenční návrh. K 24. červenci 2012 měla jen čtyři zaměstnance, všechny na rodičovské dovolené!! Ke stejnému datu vykázala účetní hodnotu aktiv ve výši 104 milionů korun, z toho 41 milionů nelikvidní dluhopisy Via Chem Group splatné v roce 2013...

Této firmě bych nedala postavit ani chlívek pro prasata!!!!

0/0
15.7.2014 22:06

M84i42c10h63a54l 33C75h96a70l71u87p71a 6188610889303

Tak za kolik to bude? Vejdou se do 1500 milionů?

0/0
15.7.2014 20:02

P64e38t40r 31V27i87m68r 9160604701

Miliardu? Zcela nově budovaná vlaková zastávka Kačerov u metra stojí jen 17 milionů !

0/−7
15.7.2014 15:52

R48o36b29e28r37t 88P71r64a11ž42á11k 4688236965390

Taky Kačerov neleží na koridoru. A rozdíl mezi zastávkou a stanicí si někde najděte, odborníku.

+8/−1
15.7.2014 16:01

P57e62t14r 64V32i38m64r 9110644181

souhlasím je na koridoru, otázkou je zda potenciál využití Hostivaře je vetší než plánované zastávky blíže centru : Zahradní město a Eden. Miliarda sem, miliarda tam, že ano ? Hlavně co nejvíce nákladných projektů aby se lidé měli dobře:-P

0/0
16.7.2014 13:20

Ř97e44h98o92ř 95V72l93a13s83á83k 2484774511436

To opravdu nejde srovnávat.

+1/−1
15.7.2014 16:02

Ř98e10h53o59ř 56V29l95a25s43á91k 2694354641506

Kdybyste chtěl nastavit laťku ještě přísněji, tak doporučuji:

http://ekonomika.idnes.cz/zastavka-varnsdorf-pivovar-kocour-duj-/eko-doprava.aspx?c=A140124_113936_eko-doprava_neh

0/0
15.7.2014 16:56

R38o41b82e35r63t 20P38r53a72ž70á15k 4688176655390

Ani když to omínusujete, nestanete se odborníkem:-P

+2/0
15.7.2014 16:04
Foto

M22a89r78t21i70n 65Š32u83b15r53t 1455211824115

On je maličko rozdíl v doplnění pár nástupištních panelů ke stávající trati a zřízení přístupových tras a v tom rekonstruovat celou stanici, obě zhlaví, tedy všechny výhybky a koleje, celé podloží ve stanici i na přilehlých úsecích, budovat nová nástupiště, podchody, most přes Průmyslovou ulici apod...

+3/0
15.7.2014 17:47

R16o33m70a18n 52P73o51l10á22č24e41k 5146549365

Ale i tak mi to přijde trochu moc. Jediné co tam může stát dost peněz je asi ten most, ale jestli to bude ala Trojský, tak by to taky nemusela být extra závratná částka...

+1/0
15.7.2014 18:20

Ř82e54h86o21ř 40V84l30a12s89á23k 2934844151576

Řekl bych, že to bude dost prodražovat, pokud to chtějí předělávat za provozu. Což asi chtějí.

0/0
16.7.2014 0:11
Foto

M77a80r28t98i55n 52Š66u47b44r60t 1635901864215

Ano, to je samozřejmě ten největší problém u podobných železničních optimalizací. Stále musí být funkční jedna, v Hostivaři dokonce dvě koleje. Je tam spousta etap, přepojování kolejí, dočasných stavů, most přes Průmyslovou se vlastně dělá napůl a tohle všechno leze hrozně do peněz. Kdyby se ta trať prostě zavřela, úspora by samozřejmě byla asi v úrovni čtvrtiny až třetiny nákladů, také by se to postavilo rychleji, což také znamená tu úsporu. Ale přece jen po té trati jezdí denně asi 23 000 lidí jen ve vlacích PID a to už je tak velké číslo, že se zachování provozu vyplatí.

+2/0
16.7.2014 20:46

M76a64r79e65k 20H94r11u59b66y 6337802961798

2 km koleji a rekonstrukce budovy za miliardu? Nekdo si objednal nadrazi ze zlata? 8-o

+1/0
15.7.2014 15:20

R13o43b56e23r66t 68P93r31a40ž95á41k 4588116695440

Ono nejde zdaleka jen o budovu.

+1/0
15.7.2014 15:41

R19o35m56a49n 97P18o34l34á43č37e73k 5196559285

Taky se zarážím nad cenou nádraží.. .V místech by stačila zastávka se 4 kolejemi (2 s nástupištěm, dvě pro průjezdy rychlíků) Nádraží je klasický styl Rakousko - Uhersko...

Kdyby to spíš nasypali do Zahradního města, kde je podstanější dopravní uzel...

+2/−1
15.7.2014 14:47

P24e93t27r 57K72o62u14t86e46c95k31ý 6914890457687

A nákladní doprava co? Jo aha, to se přece odvozí po silnici... :(

+1/0
15.7.2014 20:22

Ř47e17h19o35ř 65V49l41a75s41á98k 2714784181226

Určitě si chtějí ponechat možnost používat to jako uzel.

0/0
16.7.2014 0:15

P85a92v59e48l 13S26o11b24o11t38k17a 5400314

Viamont? Řebíček? ODS? Miliarda? Docházejí vám peníze?

+4/0
15.7.2014 14:03

M87a59r27e15k 28M87ü65l95l29e64r 3837889773826

Eden, Řebíček?

+1/0
15.7.2014 14:10

A27l85e57x11a82n94d74r 60K13o71s53t85k29a 5669326169796

Eurovia, též velmi, ale velmi kvalitní firma.

+1/0
15.7.2014 15:00

P27e34t27r 52S25v23o92b52o89d51a 1254656383746

Nádraží v Hostivaři za miliardu? S podchodem? Kdo tohle vymejšlí? Vždyť je tam průchod lidí asi jako na průměrné autobusové zastávce na okraji Prahy. Silně to zavání stylem "Jooo, když to platí Unie, tak to postavíme megavelký a je jedno, že to bude celkem k ničemu, hlavně, že si někdo namastí kapsu na zakázce". Případně stylem "Čim větší zakázku vypíšem, tim víc nám kápne do kapsičky"

+3/−2
15.7.2014 13:54

M58a35r43e83k 37H52r37u33b45y 6567372561548

Vzhledem ke konstrukci cen v Praze je realna cena necelych 100 mio, koeficient pro kamarady z penez EU je tech x10 :-/

0/0
15.7.2014 15:23

R61o42b68e97r72t 23P83r66a64ž59á39k 4118716645570

Asi jste si nějak neuvědomil, že P.-Hostivař leží na (budoucí) koridorové trati Praha- Č. Budějovice (-Linz). Takže by bylo poněkud hloupé, kdyby tam courali přes koleje lidi. Deset nebo sto.

+2/−1
15.7.2014 15:37

R92o52b58e93r73t 96P94r59a85ž82á94k 4638526925880

A k té ceně: Vzhledem k tomu, že Hostivař je ve stavu více méně jako za Franze Josefa, investovat se bude do zab. zař., vysokorychlostních výhybek apod.

0/−1
15.7.2014 15:40

P70e25t67r 68S40v20o31b53o52d52a 1534186923746

OK, tomuhle argumentu rozumim. Já jenom prostě vim, jaké je to dnes nádražíčko a kolik milionů má miliarda.

0/0
15.7.2014 15:51

P14e81t64r 86P78a40c91k97a 4429819575661

Někde jsem viděl, že celý ten úsek trati, kde je zastávka Praha - Strašnice má být zrušen a vlaky mají jezdit v prostoru současného opuštěného seřaďovacího nádraží.

+1/0
15.7.2014 13:39

Ř81e82h25o77ř 58V41l72a74s88á23k 2424134331476

Pokud zruší zastávku Praha-Strašnice, tak by to dávalo smysl.

0/0
15.7.2014 14:55

J70a98n 16Č51á29s87l11a84v81a 9105390757722

Ta nástupiště jsou ostrovní. Ostrůvková na železnici nemáme.

+3/−1
15.7.2014 13:29

D61a96v72i82d 84Č20e73r37n48ý 8374739921220

Viamont? Je to ta Řebíčkova firma přes kterou dojil ze státního svůj majetek a nyní je v úpadku? 8-o

+3/0
15.7.2014 12:56

J45a28n 85Č89á48s61l63a41v69a 9915900907622

Ne, není.

0/0
15.7.2014 13:31

V69i64k95y11r 24B48o82h68u20m76i26l 40S56t92r58a19n32s70k41y 9577178526819

Určitě se "s tím" sveze i i přebudování současného viaduktu kam se sotva vejdou tramvaje vedle sebe Na Padesátý. Mimochodem, dle Magistrátu tu měla fungovat zastávka ČD + autobusy a tram MHD NEJPOZDĚJI od roku 2011;-DRv

+2/0
15.7.2014 12:55

D98a90v61i77d 22P40r91a15ž80á90k 6324502192416

Magistrát míní, EU mění :-)

+1/0
15.7.2014 12:56
Foto

M46a23r35t20i52n 34Š50u68b59r90t 1675141324465

Hlavně mění stát a SŽDC. Investice na kolejích i na území Prahy jsou státní investice a radnice ani pražský magistrát nemají moc šancí ovlivnit, kdy na kterou trať přijde řada.

0/0
15.7.2014 17:56
Foto

M30a58r43t54i26n 81Š96u19b61r69t 1695371284715

To není součástí této etapy stavby, ta končí cca u hradla někde nad malešickou spojkou. To je až další etapa.

+2/0
15.7.2014 17:55

O44n48d34ř52e49j 77L84i57š16k46a 3630282414396

Není Viamont v úpadku už cca 4 roky?

0/0
15.7.2014 12:49

Ř41e69h19o17ř 18V54l83a31s57á77k 2334364431376

Že bych byl nadšený ze zrušení zastávky ve Strašnicích, to tedy ne. Na druhou stranu z hlediska dostupnosti na metro snad bude skoro jedno  jestli člověk půjde Strašnice-Strašnická, nebo Zahradní město-Skalka.

Přičemž tu druhou trasu by navíc mohly rozumně obsloužit autobusy a to takovým způsobem, že pěšky člověk neujde skoro nic. Kdyby tam dali i koleje, bylo by to lepší, ale to bych asi chtěl moc.

+4/−1
15.7.2014 12:47

R60o64b49e25r15t 78Š34i20m66e25č64e53k 6605721528958

hlavně nejít pěšky :)

+1/0
15.7.2014 12:48

Ř89e97h50o67ř 77V91l60a62s29á72k 2874234891556

Což o to, já sám se pěšky projdu rád. Ale přes Prahu zacpanou auty mne to moc nebaví. A pokud bude hromadná doprava svým zákazníkům nutit půlkilometrové až kilometrové přestupy, tak asi bude Praha zacpaná i nadále.

+8/−1
15.7.2014 12:57

R29o23b43e57r96t 50P96r48a22ž62á15k 4308136925520

Vy to tam asi moc neznáte, co? Jinak by vás nenapadlo chodit pěšky ze "Zahru" na Skalku. O vzdálenost opravdu nejde.

+1/0
15.7.2014 16:06

J63i93ř21í 77V61i86n34k84l75e58r 1681147860959

aha , tak já myslel že ta firma je v konkurzu poté co zafungovala jako pračka na Řebíčkovi prachy a předražené státní zakázky. A heleďme ta firma vstala z popela;-D, tak tipněme si, kolik budou vícepráce a opravy? ;-D

+9/0
15.7.2014 12:41

J42a89n 20Č30á20s95l51a20v13a 9755120977512

Do 20% ceny dle SOD jako všude jinde. Reklamace hradí dotčená firma ne stát.

0/0
15.7.2014 13:34

J85a87r61o56s87l66a19v 64P78o76l44e37n68s93k37y 5676974379

Jen aby pri reklamaci nebyla zase v upadku ;-D

0/0
15.7.2014 15:18

V45í19t 52J79ů71z93a 8982916961118

Snad není nutné lhát, že strašnická zastávka je málo využívaná.

+15/0
15.7.2014 12:38

M53i89l45a74n 62K45ř48e95č23e12k 8795464771

poprvé to vidím černý na bílým, to si snad dělají legraci!!;-€ Zahraďák i Eden jsou od metra daleko!

+4/0
15.7.2014 12:42

D41a62v23i75d 92P51r12a23ž51á14k 6474662882976

Zastávka Zahradní město bude k metru blíže než Nádraží Strašnice! Navíc bude obsluhována mnohem více autobusy než současná zastávka. Ono je nutné vědět, kde ty zastávky přesně budou a nebrat to pouze podle názvu :-)

+1/−1
15.7.2014 12:55
Foto

M15a26r67t56i95n 69Š17u20b87r41t 1685731324555

Zastávka Praha-Strašnice, pokud půjdete největšími zkratkami a ulici V Olšinách přelezete přes klandry, tak je 620 metrů od metra Strašnická. Zastávka Praha-Zahradní Město je 700 metrů od stanice Skalka s tím, že jdete zcela přímo po stejném chodníku. Z hlediska návazné dopravy ovšem od zastávka Praha-Zahradní Město k metru A pojede podstatně více autobusových linek v podstatně kratším intervalu (+ i ta linka 26 ke Strašnické) a to ze společné zastávky tramvají a autobusů v podjezdu přímo pod železniční zastávkou. Tj. na rozdíl od zastávky Praha-Strašnice bude MHD blíže, současně dojede k metru také rychleji, a to přímo ke vstupu do metra Skalka za 1-2 minuty jízdou po přímé ulici... Tj. pokud někdo přestupuje na metro A, určitě se mu situace nezhorší.

+1/0
15.7.2014 18:04

M40a53r95i57o 97P41e21t26r58ů 9287163491941

Taky mě to zaskočilo, když u většiny vlaků ráno a přes den vždycky cca desítka lidí projde. Na druhou stranu je pravda, že pokud zprovozní zastávku v Edenu, byly by docela blízko za sebou. Otázkou je, jak bude ta nová zastávka využívaná a zda aspoň tak jako ta Strašnická

+1/0
15.7.2014 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.