Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pryč s nevkusem. Nový manuál radí, jak udělat Prahu hezčí

Pryč s nevzhlednými prostranstvími. Nový manuál, který v červnu schválilo hlavní město, určuje nová pravidla pro jejich tvorbu. Architekti Kanceláře veřejného prostoru Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR), kde dokument vznikl, věří, že pomůže udělat Prahu hezčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a14n 41D21l56o25u84h24ý 8906520833730

;-D Muzeiní oáza. Napřed musí dokončit okruh, pak můžou něco dělat s magistrálou. Jinak zablokují dopravu v Praze definitivně. :-/

0/−1
21.7.2014 15:02
Foto

M79a88r12t93i58n 80Š36u78b61r71t 1385151204375

Pořád se nedaří tento pohled na věc v médiích, u politiků i veřejnosti vyvrátit. Magistrála a provoz na ní nemá s okruhy téměř zhola nic společného. Tranzit přes centrum z hranice Prahy na hranici Prahy je max. 2-3 % ve špičce, jen v noci někde 5-8%. Tranzit přes centrum od Jižní spojky na Vychovatelnu je pořád jen 20 - 25%. Pokud po magistrále jede denně od Chodova směrem do centra 50 000 aut, tak na Nuselský most jich z tohoto počtu dojede už jen 22 000 a do Holešovic 3 000. Naprosto drtivá většina cest po magistrále má vztah k Praze 4 a 7, Novému Městu, Vinohradům, Žižkovu, Karlínu a Letné. Třeba samotné otevření Blanky má význam jen pro cca 1 000 cest z těch 50 000. Tj. Blanka, která je nejblíže, má 2 % dopad na děj na magistrále. Na stejné úrovni by byl východní Městký okruh, s dopadem max. 2-4% na intenzity v centru, které by se ale ihned dorovnaly vnitroměstskými cestami. Pokud jde o Pražský okruh okolo města, tam je souvislost s magistrálou v centru ve dne téměř nulová, z 50 000 vozidel v jednom směru denně by se týkala max. stovek vozidel, což se v centru vůbec nepozná. Tj. pokud se s magistrálou bude "něco dělat" hned, tak dopady budou stejné, jako by Praha měla třeba 5 hotových okruhů.

+1/0
22.7.2014 9:51

M68i56c83h20a56l 39J43a89n69k51o 7735769906484

Ta lávka je k ničemu. Kdyby byla autobusová zastávka posunutá blíže k tramvajím, aby se dalo rozumně přestupovat, bohatě by stačil ten přechod u křižovatky s Vršovickou (i dnes, když je zastávka v nesmyslně odsunuté poloze, je cesta přes něj rychlejší než přes komerční lávku). Co naopak chybí je přechod u železničního viaduktu (na tlačítko, aby nezdržoval dopravu).

0/0
21.7.2014 12:09
Foto

M43a10r28t94i89n 12V65á98c29l72a79v 3454608753930

No konečně

0/0
20.7.2014 11:38

J63i75ř36í 11K28o55c37u39r79e95k 6545404895288

Benzínka bez střechy? No to je výmysl... Jo v Nevadě nebo Kalifornii dobré, tam stačí slunečník. Jenže Praha není kousek od Las Vegas.

+1/−1
20.7.2014 1:28

J60o29s80e89f 86K45l61a52t 3439247173701

Počítám,že než bude katalog výrobků,tak se utratí pár miliard za výrobky od známých

+3/−1
19.7.2014 15:55

J69o37s21e40f 20K77l67a94t 3159747473751

To sepsal nějakej alternativní vegan?

+5/−4
19.7.2014 15:53

T71o92m15á69š 48S97o44u71k75u79p 4673525980550

Ten paskvil jsem přečetl a pokud se jím bude někdo řídit, tak se máme na co těšit. Silnice zúžit, dopravu zpomalit. Snad nebudu potřebovat záchranku nebo hasiče, asi by se ke mě nedostali včas.

+5/−3
19.7.2014 15:10

T72o40m42á21š 42S22o92u57k85u10p 4283495840750

A kdyby někoho zajímalo jak zklidňování dopadlo v mé ulici, tady je obrázek.

http://s22.postimg.org/aqdt6y4e9/20140715_112310.jpg

+3/−1
19.7.2014 15:29

T71o93m22á84š 81Z15e27m93a40n 3905148444785

Ano, jen se přidávají komplikace.

Jako cyklista jsem po zklidnění jedné kdysi 4 proudé silnice (kde mívali řidiči spoustu místa na bezpečné objíždění mé osoby) začal jezdit po chodníku.. 

U každého přechodu vznikly ostrůvky, zúžení a hlavně ostré zatáčky jizdního pruhu a cyklopruhu - tedy se jízdní dráhy aut a cyklistů téměř kříží.

+1/−1
19.7.2014 15:55
Foto

M45a94r88t68i67n 40Š64u15b37r62t 1935421344815

Toto není zklidnění, toto je "debilizace" veřejného prostoru, která plyne z toho, že je teď in používat zelené balisety ke všemu, k čemu kohosi napadne. Ze snímku je patrné, že tato úprava akorát zaneřádí celý prostor, neslouží ani pěším, ani cyklistům, ani nezlepšuje možnosti parkování, ani nepřidává zeleň, maximálně možná zjednodušuje pohyb vozidel a jejich rozhled v křižovatce. Ale za strašnou estetickou cenu. Jako kdyby stejná úprava byla podle toho manuálu, tak by na fotografii pravděpodobně byl v místě té obludnosti chodník, dva stromy, lavičky, asi i několik parkovacích nebo zásobovacích stání a pěší trasa podél Sinkulovy ulice by vedla přímo podél ulice a ne stále s odskokem 50 metrů do ulice Marie Cibulkové.

+5/−1
19.7.2014 16:01

J24a16n 14D50l97o23u68h98ý 8816670813700

Jakto že nepřidává zeleň? Ty patníky jsou přeci zelené ;-€

0/0
21.7.2014 15:06

M93a37r78c10e50l 17H96r42o57c62h 9959419602

;-DR^

0/0
19.7.2014 18:09
Foto

M18a30r70t44i40n 28Š52u56b32r13t 1865351494155

Musel jsem se do vaší ulice zajít podívat a musím uznat, že něco takového se jen tak nevidí. Chce se mi říct, že náš ústav se Vám mými ústy co nejsrdečněji omlouvá...ale náš Ústav dopravního inženýrství Bém v roce 2007 zrušil. Takže prostě jen hluboká osobní omluva, fakt se stydím, že je možné nakreslit a hlavně realizovat takovou estetickou zrůdnost...

Nemá to vůbec žádné znaky zklidnění či znaky zvýšení bezpečnosti. Třeba to pravé odbočení ze Sinkulovy do Marie Cibulkové je stále zachováno v krásném parabolickém oblouku, kde se auto do přechodu vyřítí dosti slušnou rychlostí. Jen je to celé pro jistotu osloupkováno....

+1/0
20.7.2014 9:51

T30o20m46á22š 31S85o95u46k36u35p 4373225860440

A to vše ve jménu zvyšování parkovací kapacity, které následně vykompenzovali zrušením zhruba poloviny míst v ulici Mikuláše z Husi kde, vzhledem k častým sportovním akcím na tamním hřišti, je situace obvzláť tragická. Ale tohle je z dílny Prahy 4, a u té už jsem si na "jeden krok dopředu, dva kroky zpět" tak nějak zvykl.

0/0
20.7.2014 17:00

A91l34e60x20a71n89d89r 92K96o63s51t48k39a 5249706339916

Ona pumpa na Žižkově tam patrně stojí déle, než co jsou tito "radiči" na světě.

+4/−2
19.7.2014 15:07

J73i10n11d75ř31i21c49h 73Š55k63o70p92e44k 4175281400175

Pumpa bez přístřešku ;-D No možná v zemi, kde prší pár dní v roce. U nás blbost

+4/−3
19.7.2014 14:27
Foto

M63a97r51t76i62n 59Š25u37b22r81t 1705811564815

Myslím, že cílem bylo sdělit, že pumpy ve městech se kdysi skutečně stavěly daleko méně velikášsky a bez přilehlých obchodů a služeb, kterých je v okolí z hlediska potravin a dalších možných nákupů dost. Jenže pak začaly klasické "dálniční" stavby pump pronikat i do městské zástavby a to často zcela bezohledně. Nemyslím si, že je něco špatného se nad takovým trendem aspoň zamyslet.

+8/0
19.7.2014 15:39

A75l12e43x62a21n85d67r 69K23o21s45t26k36a 5289986619566

Možná, ale pouštět se zrovna do té Žižkovské.. A) jsme v ČR, stejně to musí mít nějakou boudu. (bez zabezpečení by tam ráno nebyly ani stojany) A tady je ta bouda možná tak 3*4 metry.. Menší prakticky nelze. A hlavně B) estetická hodnota benzínky je ještě zázrak ve srovnání s mimořádně škaredou budovou odborů hned vedle. Ale jinak máte pravdu, určitě by šlo nové nějak více integrovat.. Třeba mě napadá do těch různých obřích nákupních center s parkovištěm (nejlépe vícepatrovým) že by prostě mohla být někam přidána i benzínka. Ostatně, měla by tam i kšeft, pokud by nabízela palivo za normální cenu.

+1/−1
19.7.2014 16:18
Foto

M33a18r31i59e 72M80e24t20l50i84c48k18á 9381784901972

No, ale je rozdíl, jestli je tam bouda 3*4 metry a nebo objekt 200*300 m a o to tady jde. Možná by bylo dobré se zamyslet, že město je pro lidi, ne pro auta.....

+4/−1
19.7.2014 16:21

T80o94m90á11š 53Z16e54m48a92n 3835408404455

Auta = lidi.

Lidé auty jezdí, protože jim auta výrazně pomáhají v jejich životech.

+1/−5
19.7.2014 16:34
Foto

M33a96r37i60e 34M47e73t34l32i12c30k28á 9521704101292

Já nevím, pro mne člověk znamená stokrát víc než auto. Auta   něčem pomáhají, v něčem ne. A taky jak komu, že......

+4/0
19.7.2014 17:28

M61i83l42a53n 27M54a32j18e60r13č26í62k 1810650874506

Takže použiji-li Vaši rovnici, že vše co lidem (někdy) pomáhá = lidi, tak platí "oheň = lidi".

To je ovšem naprostý nesmysl, protože 100% platí pořekadlo "oheň je dobrý sluha, ale zlý pán" a dovoluji si tvrdit, že to samé platí i o autě, protože svádí lidi k lenivosti a tato bude jednou zkázou celého lidstva!

0/0
19.7.2014 21:19

M83i73l26a86n 20M57a14j41e26r73č58í92k 1690820114456

ani nevím, jestli není pod úroveň o estetice nejen veřejného prostoru (ale jakékoliv) diskutovat s někým, kdo "Dům odborových svazů, bývalý palác Všeobecného penzijního ústavu = významnou funkcionalistickou stavbu a památku" (viz  http://cs.wikipedia.org/wiki/D%C5%AFm_odborov%C3%BDch_svaz%C5%AF  či http://www.praguecityline.cz/pamatky/dum-odborovych-svazu  ) dokáže nazvat "mimořádně škaredou budovou odborů"!

+1/0
19.7.2014 21:14

M53a29r41c10e97l 86H28r78o74c29h 9989319302

Souhlasím, pro takového estéta, jako jste vy, je pod úroveň diskutovat s lidmi, kteří ty krychličky poležené vedle sebe považují za odpornost.

0/−1
19.7.2014 21:20

J21a51n 65K24r79á44t77k53ý 9222190133

Marceli Hrochu, vy za estetické považujete tak leda králikárnu na dvorku.

Dům odborových svazů je exkluzivní funkcionalistická stavba, zapsaná jako objekt v UNESCO. Podle vás tedy všichni ti, kteří tuto budovu projektovali a vystavěli byli hlupáci? Jste trapný, třeba rozumíte kvalitě svěráku v Kolbence, ale k architektuře raději nevyslovujte svůj postoj.[>-]

+1/0
20.7.2014 11:08

A79n10t36o53n94í39n 47Z77e11l80e18n62ý 2344863511956

Hodnotit kvalitu architektury mohou pouze odborníci kteří složili zkoušky před přehrávkovou komisí ONV.

0/0
20.7.2014 20:51

L55u47k22a90s 57P81a20v15l31i92c77e89k 4478331900416

Spis by jsi se mel zamyslet nad tim na cem ma takova pumpa marzi a z ceho vydelava penize.  Napovim ti: Benzin to neni.

0/0
12.8.2014 4:57

J20a38k30u96b 59R73o82u45s 3803310304492

Tady je zase někdo chytrej 8-o Autoři manuálu evidentně vůbec nemají tucha o problémech normálního člověka...

+4/−3
19.7.2014 14:01

V12á88c40l36a37v 47J31e15b10a27v54ý 8960899313326

Méně aut, více stromů. Méně ožralů, feťáků, bezdomovců, heren a zastaváren.

Tvrdě trestat pejskaře za pokálený chodníky a kuřáky za odhozený vajgly. Praha je jeden velký psí záchod okořeněný tunami nedopalků.

Nezastavovat už žádné volné prostranství v širším centru budovami, ale udělat z toho jedině parky a hřiště. Prázdných domů je v centru dost, tak ať si je developeři zrekonstruují.

+14/−1
19.7.2014 13:47

V11i60k57t39o77r 88Š76e52d95i66v54ý 8466811640766

Tak si ta volná prostranství kupte a postavte hřiště.

+1/−2
19.7.2014 22:16

P20e36t61r 70H12n41i62l50i62c10a 3116857409911

Zní to pěkně. V reportérech CT navrhovali omezení barvy materiálů reklam jen na přírodní (v centru), to se mi líbí. Mě by všudepřítomna reklama ani nevadila, kdyby lépe zapadala. To by snížilo její efekt, ale kdby to tak bylo stejný pro všechny, tak by to ani tolik vadit nemuselo, ne?

+2/0
19.7.2014 13:19
Foto

M82a33r17i38e 51M80e83t32l91i51c59k35á 9461444691822

Jenže pak jedete kolem krásného domu, vyzdobeného sgrafity a polovina domu je zakryta velkoplošnou reklamou na velkoplošné rádio. Takže podle mne by se měly velmi zpřísnit podmínky pro to, kde reklama může být.

+3/0
19.7.2014 16:24

T11o49m50á33š 17Z28e44m29a28n 3895488194945

Pumpa bez střechy? Tedy na tankující bude pršet?

Zabudované odpadkové kontejnery jsou tak drahé, že nemohou být všude (nehledě na obtížnost jejich vyprazdňování).

"Interakce" mezi osazenstvi laviček je obvykle to poslední co si člověk přeje.

Podchody a nadcohdy jsou naopak požehnáním - jako pěší nebo řidič nemusím řešit co dělá druhá strana a nerušeně si jdu či jedu, navíc z nadchodů bývá místy i výhled a lépe přehlédnete okolí (skvělý je ten na Vyšehradě/Nuseláku) , přechody jsou cesou do pekel.

Opět se ukazuje, že to vymýšlí jen kavárenský aktivista, který živen ze státního rozpočtu, uvažuje jen v intencích "až bude 25°C a slunečno, tak se po rovině projedu na kole" nebo "budu korzovat mezi kavárnami"  a zcela mu uniká realita ostatních obyvatel "v 8:00 musím být tady a tady, pak pojedu s tímhle a tímhle sem, pak musím vyzvednout děti ze školy a hodit je na keramiku tam a tam, a v mezičase nakoupit tady a tohle", pro které je korzování a "interakce s bezdomovci" to poslední co je zajímá.

+9/−6
19.7.2014 12:43
Foto

M38a75r13i45e 59M22e43t47l17i40c82k91á 9861434191202

S podchody a nadchody je to dost problém - ne každý je mladý, ne každý je zdravý.... Já musela několik let chodit o berlích a můžu říct, že podchody a nadchody se pro mne staly neskutečným prokletím. O tom jak nevhodné pro lidi se sníženou pohyblivostí jsou nízkopodlažní autobusy se tu ani nebudu zmiňovat.

+5/0
19.7.2014 13:14

T76o94m27á80š 79Z98e61m45a17n 3845648874865

Třeba na Chodově jsou bezperiérové - vyjedete z metra a pak jen jdete po nadchodu/pavlači kam protřebujete. V podstatě je to ideál.

A při chůzi o berlích mne nezajímala vzdálenost, ale složitost - tedy ideálně žádné schody a pod.

0/0
19.7.2014 13:28

T20o60m42á73š 37Z62e75m56a88n 3855328364445

*bezbariérové

0/0
19.7.2014 13:38
Foto

M92a18r66i40e 29M84e34t18l50i93c31k38á 9251394231672

No právě, tedy pokud jsem vyloučila nadchod/podchod kvůli schodům, znamenalo to leckdy velkou vzdálenost,kterou jsem musela obejít abych se dostala k cíli.

0/0
19.7.2014 16:19

P37e74t57r 54H59n96i78l50i27c59a 3796437629861

Málo cestujete na Západ. Vy používáte nadchody a podchody? Pokud to jde, tak si zkracuju cestu. Podchody na sídlišti k tomu přímo vybízí. A nejen tam, i v okolí Hlaváku je to špína.

+4/0
19.7.2014 13:23

T19o94m53á44š 15Z53e77m76a64n 3795628784685

Ano využívám, v čem je problém?

0/−1
19.7.2014 13:29

J65a20n 45B22í32l62e88k 7604202734813

Asi máte štěstí, že je podchod udržovaný, na rozdíl např. pod konečnou tramvají č. 16 a 25 na Poděbradské ulici mezi sídlištěm Lehovec a novým obchodem Penny:-(

+1/0
19.7.2014 13:48
Foto

M84a94r38t26i22n 69Š14u90b55r63t 1845351834795

Většinou je problém v tom, že podchody jsou zanedbané, místem přepadení, pomočené a nikdo je nestíhá udržovat, protože běžná údržba chodníku je třeba jednou za měsíc, dva, někdy i tři, v podchodu je třeba uklízet každý den. Dále jsou podchody mladšími lidmi nevyužívané a ti pak přebíhají vozovku všude okolo, nebo z hlediska bezbariérovosti ty nájezdové a sjezdové rampy zaberou obrovské množství prostoru. Jen si tak vybavuju odpudivý podchodový labyrint na Vltavské, podchod u Státní opery, kde se stala i vražda, stísněný podchod nad Muzeem, který nezachránila ani instalace stánků, spíše naopak, podchody v Čelakovského sadech, kde si píchají narkomani. Téměř kdekoliv je podchod či nadchod, tam je nějaký problém se vzhledem, přístupností, bezpečností nebo příšerně nákladnou údržbou, která se pak logicky zanedbává. Třeba relativně slušný podchod na Kačerově uklidíte a za půl hodiny byste mohl začít znovu. Když to vymalujete, hned je to počmárané, když dáte nové osvětlení, do týdne je nějaké poškozené. Když dáte kamery, nezaplatíte jejich provoz...a většinou jsou také brzy poškozené. Nic z tohoto nemusíte při povrchových trasách řešit. Navíc třeba v centru kvůli vzájemným křížením ulic auta stojí u křižovatek stejně a povrchové přechody maximálně mohou výhledově mírně omezit pravá odbočení. Třeba na takovém Jiřáku přijede ke křižovatce vozíčkář, nebo maminka s kočárkem a je v troubě. A mladý člověk samozřejmě křižovatku někde přeběhne, což je též nebezpečné.

+7/0
19.7.2014 14:19

A34l69e88x60a19n77d90r 80K38o23s39t81k46a 5569806729356

Přesně tak. A ono ani není nutné, aby lidé do toho podchodu ten humáč házeli úmyslně. Listí, pytlíky, pet láhve.. Jak to unáší vítr, dost podchodů funguje jako vysavač.. Pěkně se to tam sbírá.

+1/0
19.7.2014 15:25
Foto

N97a30ď71a 58D20u24b60c63o94v74á 7715320144805

Musím se usmát, už dávno, když se budovalo Jižní Město, lidi říkali, silnice nahoře, lidi dole, ale je to tam naopak. Lidi se honili na nadchody, podchody a na tzv.pavlače. Přechody přes silnice se zřídily v posledních letech pod vybudovanými nadchody a podchody :-) , což je krok zpět...

+1/0
19.7.2014 12:21

T60o41m97á92š 98Z10e10m95a89n 3145658254855

Mně tam ty nadchody naopak vyhovují, navíc jsou sjízdné i na kole;)

0/−1
19.7.2014 13:08

R40o32m56a20n 81K37r85a14t21o31c23h54v37í96l 6246127296574

Ta lávka ve Vršovicích je supr, díky ní tam nemusí být přechod a díky tomu tam nejsou incidenty chodců s auty ani zbytečné semafory.

+3/−2
19.7.2014 11:46

J34a41n 54S30p15á58l87e72n35ý 4967333811537

;-D

Stačí se podívat na fotku, ty semafory tam jsou stejně, protože je tam křižovatka.. :-)

0/0
19.7.2014 12:31

J53i97r74i 32J71a28v61u50r76e93k 7796482192846

Ty semafory tam dali o dost později, než tam byla ta lávka. A jsou tam akorát k vzteku. (Což nic nemění na tom, že pro přecházení jinam, než do toho obchoďáku je ta lávka nepoužitelná.)

+2/0
19.7.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.