Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pryč s nevkusem. Nový manuál radí, jak udělat Prahu hezčí

Pryč s nevzhlednými prostranstvími. Nový manuál, který v červnu schválilo hlavní město, určuje nová pravidla pro jejich tvorbu. Architekti Kanceláře veřejného prostoru Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR), kde dokument vznikl, věří, že pomůže udělat Prahu hezčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a73n 54D49l53o55u93h64ý 8106330473780

;-D Muzeiní oáza. Napřed musí dokončit okruh, pak můžou něco dělat s magistrálou. Jinak zablokují dopravu v Praze definitivně. :-/

0/−1
21.7.2014 15:02
Foto

M66a40r10t61i27n 19Š28u81b36r83t 1435501464645

Pořád se nedaří tento pohled na věc v médiích, u politiků i veřejnosti vyvrátit. Magistrála a provoz na ní nemá s okruhy téměř zhola nic společného. Tranzit přes centrum z hranice Prahy na hranici Prahy je max. 2-3 % ve špičce, jen v noci někde 5-8%. Tranzit přes centrum od Jižní spojky na Vychovatelnu je pořád jen 20 - 25%. Pokud po magistrále jede denně od Chodova směrem do centra 50 000 aut, tak na Nuselský most jich z tohoto počtu dojede už jen 22 000 a do Holešovic 3 000. Naprosto drtivá většina cest po magistrále má vztah k Praze 4 a 7, Novému Městu, Vinohradům, Žižkovu, Karlínu a Letné. Třeba samotné otevření Blanky má význam jen pro cca 1 000 cest z těch 50 000. Tj. Blanka, která je nejblíže, má 2 % dopad na děj na magistrále. Na stejné úrovni by byl východní Městký okruh, s dopadem max. 2-4% na intenzity v centru, které by se ale ihned dorovnaly vnitroměstskými cestami. Pokud jde o Pražský okruh okolo města, tam je souvislost s magistrálou v centru ve dne téměř nulová, z 50 000 vozidel v jednom směru denně by se týkala max. stovek vozidel, což se v centru vůbec nepozná. Tj. pokud se s magistrálou bude "něco dělat" hned, tak dopady budou stejné, jako by Praha měla třeba 5 hotových okruhů.

+1/0
22.7.2014 9:51

M90i60c65h19a46l 36J96a63n73k20o 7545539806784

Ta lávka je k ničemu. Kdyby byla autobusová zastávka posunutá blíže k tramvajím, aby se dalo rozumně přestupovat, bohatě by stačil ten přechod u křižovatky s Vršovickou (i dnes, když je zastávka v nesmyslně odsunuté poloze, je cesta přes něj rychlejší než přes komerční lávku). Co naopak chybí je přechod u železničního viaduktu (na tlačítko, aby nezdržoval dopravu).

0/0
21.7.2014 12:09

M52a41r33t23i37n 93V45á54c62l87a84v 3334818303450

No konečně

0/0
20.7.2014 11:38

J64i91ř28í 64K20o15c56u10r19e71k 6805684295148

Benzínka bez střechy? No to je výmysl... Jo v Nevadě nebo Kalifornii dobré, tam stačí slunečník. Jenže Praha není kousek od Las Vegas.

+1/−1
20.7.2014 1:28

J12o97s52e98f 73K37l54a15t 3899187233511

Počítám,že než bude katalog výrobků,tak se utratí pár miliard za výrobky od známých

+3/−1
19.7.2014 15:55

J63o66s30e64f 83K48l22a40t 3909897193881

To sepsal nějakej alternativní vegan?

+5/−4
19.7.2014 15:53

T87o60m86á31š 27S65o36u83k72u72p 4923675790300

Ten paskvil jsem přečetl a pokud se jím bude někdo řídit, tak se máme na co těšit. Silnice zúžit, dopravu zpomalit. Snad nebudu potřebovat záchranku nebo hasiče, asi by se ke mě nedostali včas.

+5/−3
19.7.2014 15:10

T83o76m45á89š 64S72o59u29k95u43p 4583545150600

A kdyby někoho zajímalo jak zklidňování dopadlo v mé ulici, tady je obrázek.

http://s22.postimg.org/aqdt6y4e9/20140715_112310.jpg

+3/−1
19.7.2014 15:29

T14o45m65á89š 67Z61e18m64a47n 3655548134865

Ano, jen se přidávají komplikace.

Jako cyklista jsem po zklidnění jedné kdysi 4 proudé silnice (kde mívali řidiči spoustu místa na bezpečné objíždění mé osoby) začal jezdit po chodníku.. 

U každého přechodu vznikly ostrůvky, zúžení a hlavně ostré zatáčky jizdního pruhu a cyklopruhu - tedy se jízdní dráhy aut a cyklistů téměř kříží.

+1/−1
19.7.2014 15:55
Foto

M94a84r36t81i56n 90Š90u79b41r20t 1175221724985

Toto není zklidnění, toto je "debilizace" veřejného prostoru, která plyne z toho, že je teď in používat zelené balisety ke všemu, k čemu kohosi napadne. Ze snímku je patrné, že tato úprava akorát zaneřádí celý prostor, neslouží ani pěším, ani cyklistům, ani nezlepšuje možnosti parkování, ani nepřidává zeleň, maximálně možná zjednodušuje pohyb vozidel a jejich rozhled v křižovatce. Ale za strašnou estetickou cenu. Jako kdyby stejná úprava byla podle toho manuálu, tak by na fotografii pravděpodobně byl v místě té obludnosti chodník, dva stromy, lavičky, asi i několik parkovacích nebo zásobovacích stání a pěší trasa podél Sinkulovy ulice by vedla přímo podél ulice a ne stále s odskokem 50 metrů do ulice Marie Cibulkové.

+5/−1
19.7.2014 16:01

J33a86n 37D11l31o32u77h39ý 8676210873310

Jakto že nepřidává zeleň? Ty patníky jsou přeci zelené ;-€

0/0
21.7.2014 15:06

M24a39r26c25e37l 34H27r16o14c26h 9199479722

;-DR^

0/0
19.7.2014 18:09
Foto

M28a32r14t22i54n 84Š58u56b53r94t 1915481424665

Musel jsem se do vaší ulice zajít podívat a musím uznat, že něco takového se jen tak nevidí. Chce se mi říct, že náš ústav se Vám mými ústy co nejsrdečněji omlouvá...ale náš Ústav dopravního inženýrství Bém v roce 2007 zrušil. Takže prostě jen hluboká osobní omluva, fakt se stydím, že je možné nakreslit a hlavně realizovat takovou estetickou zrůdnost...

Nemá to vůbec žádné znaky zklidnění či znaky zvýšení bezpečnosti. Třeba to pravé odbočení ze Sinkulovy do Marie Cibulkové je stále zachováno v krásném parabolickém oblouku, kde se auto do přechodu vyřítí dosti slušnou rychlostí. Jen je to celé pro jistotu osloupkováno....

+1/0
20.7.2014 9:51

T74o84m73á62š 58S52o87u79k12u58p 4263795900960

A to vše ve jménu zvyšování parkovací kapacity, které následně vykompenzovali zrušením zhruba poloviny míst v ulici Mikuláše z Husi kde, vzhledem k častým sportovním akcím na tamním hřišti, je situace obvzláť tragická. Ale tohle je z dílny Prahy 4, a u té už jsem si na "jeden krok dopředu, dva kroky zpět" tak nějak zvykl.

0/0
20.7.2014 17:00

A44l73e16x79a32n84d21r 83K14o20s45t17k75a 5769396799686

Ona pumpa na Žižkově tam patrně stojí déle, než co jsou tito "radiči" na světě.

+4/−2
19.7.2014 15:07

J70i41n42d77ř73i46c50h 33Š73k20o69p78e25k 4425521360415

Pumpa bez přístřešku ;-D No možná v zemi, kde prší pár dní v roce. U nás blbost

+4/−3
19.7.2014 14:27
Foto

M76a62r97t56i73n 35Š86u51b10r61t 1775531424525

Myslím, že cílem bylo sdělit, že pumpy ve městech se kdysi skutečně stavěly daleko méně velikášsky a bez přilehlých obchodů a služeb, kterých je v okolí z hlediska potravin a dalších možných nákupů dost. Jenže pak začaly klasické "dálniční" stavby pump pronikat i do městské zástavby a to často zcela bezohledně. Nemyslím si, že je něco špatného se nad takovým trendem aspoň zamyslet.

+8/0
19.7.2014 15:39

A71l35e80x86a98n32d36r 13K40o37s16t84k43a 5869196939506

Možná, ale pouštět se zrovna do té Žižkovské.. A) jsme v ČR, stejně to musí mít nějakou boudu. (bez zabezpečení by tam ráno nebyly ani stojany) A tady je ta bouda možná tak 3*4 metry.. Menší prakticky nelze. A hlavně B) estetická hodnota benzínky je ještě zázrak ve srovnání s mimořádně škaredou budovou odborů hned vedle. Ale jinak máte pravdu, určitě by šlo nové nějak více integrovat.. Třeba mě napadá do těch různých obřích nákupních center s parkovištěm (nejlépe vícepatrovým) že by prostě mohla být někam přidána i benzínka. Ostatně, měla by tam i kšeft, pokud by nabízela palivo za normální cenu.

+1/−1
19.7.2014 16:18
Foto

M65a91r43i34e 12M48e90t18l43i85c14k47á 9591974331222

No, ale je rozdíl, jestli je tam bouda 3*4 metry a nebo objekt 200*300 m a o to tady jde. Možná by bylo dobré se zamyslet, že město je pro lidi, ne pro auta.....

+4/−1
19.7.2014 16:21

T41o25m46á71š 70Z26e54m54a76n 3405708524425

Auta = lidi.

Lidé auty jezdí, protože jim auta výrazně pomáhají v jejich životech.

+1/−5
19.7.2014 16:34
Foto

M97a79r65i65e 73M68e59t90l86i79c91k55á 9831604401272

Já nevím, pro mne člověk znamená stokrát víc než auto. Auta   něčem pomáhají, v něčem ne. A taky jak komu, že......

+4/0
19.7.2014 17:28

M69i54l33a67n 35M44a62j96e61r34č28í29k 1720180574926

Takže použiji-li Vaši rovnici, že vše co lidem (někdy) pomáhá = lidi, tak platí "oheň = lidi".

To je ovšem naprostý nesmysl, protože 100% platí pořekadlo "oheň je dobrý sluha, ale zlý pán" a dovoluji si tvrdit, že to samé platí i o autě, protože svádí lidi k lenivosti a tato bude jednou zkázou celého lidstva!

0/0
19.7.2014 21:19

M24i77l71a42n 70M49a78j42e67r47č72í65k 1550840894336

ani nevím, jestli není pod úroveň o estetice nejen veřejného prostoru (ale jakékoliv) diskutovat s někým, kdo "Dům odborových svazů, bývalý palác Všeobecného penzijního ústavu = významnou funkcionalistickou stavbu a památku" (viz  http://cs.wikipedia.org/wiki/D%C5%AFm_odborov%C3%BDch_svaz%C5%AF  či http://www.praguecityline.cz/pamatky/dum-odborovych-svazu  ) dokáže nazvat "mimořádně škaredou budovou odborů"!

+1/0
19.7.2014 21:14

M97a70r26c98e53l 82H87r74o22c40h 9309209702

Souhlasím, pro takového estéta, jako jste vy, je pod úroveň diskutovat s lidmi, kteří ty krychličky poležené vedle sebe považují za odpornost.

0/−1
19.7.2014 21:20

J96a66n 67K60r29á47t36k67ý 9262490963

Marceli Hrochu, vy za estetické považujete tak leda králikárnu na dvorku.

Dům odborových svazů je exkluzivní funkcionalistická stavba, zapsaná jako objekt v UNESCO. Podle vás tedy všichni ti, kteří tuto budovu projektovali a vystavěli byli hlupáci? Jste trapný, třeba rozumíte kvalitě svěráku v Kolbence, ale k architektuře raději nevyslovujte svůj postoj.[>-]

+1/0
20.7.2014 11:08

A22n61t27o55n12í94n 59Z88e68l72e43n81ý 2834583321966

Hodnotit kvalitu architektury mohou pouze odborníci kteří složili zkoušky před přehrávkovou komisí ONV.

0/0
20.7.2014 20:51

L77u28k58a82s 74P66a11v46l36i12c67e87k 4268391140606

Spis by jsi se mel zamyslet nad tim na cem ma takova pumpa marzi a z ceho vydelava penize.  Napovim ti: Benzin to neni.

0/0
12.8.2014 4:57

J44a58k82u13b 85R74o22u94s 3843280244202

Tady je zase někdo chytrej 8-o Autoři manuálu evidentně vůbec nemají tucha o problémech normálního člověka...

+4/−3
19.7.2014 14:01

V18á96c94l26a47v 63J76e44b28a70v78ý 8630789523886

Méně aut, více stromů. Méně ožralů, feťáků, bezdomovců, heren a zastaváren.

Tvrdě trestat pejskaře za pokálený chodníky a kuřáky za odhozený vajgly. Praha je jeden velký psí záchod okořeněný tunami nedopalků.

Nezastavovat už žádné volné prostranství v širším centru budovami, ale udělat z toho jedině parky a hřiště. Prázdných domů je v centru dost, tak ať si je developeři zrekonstruují.

+14/−1
19.7.2014 13:47

V11i58k33t85o10r 83Š27e51d78i97v87ý 8486941240726

Tak si ta volná prostranství kupte a postavte hřiště.

+1/−2
19.7.2014 22:16

P17e61t70r 25H27n21i90l58i89c31a 3236667959661

Zní to pěkně. V reportérech CT navrhovali omezení barvy materiálů reklam jen na přírodní (v centru), to se mi líbí. Mě by všudepřítomna reklama ani nevadila, kdyby lépe zapadala. To by snížilo její efekt, ale kdby to tak bylo stejný pro všechny, tak by to ani tolik vadit nemuselo, ne?

+2/0
19.7.2014 13:19
Foto

M23a64r42i16e 21M42e51t95l27i65c86k32á 9951204971942

Jenže pak jedete kolem krásného domu, vyzdobeného sgrafity a polovina domu je zakryta velkoplošnou reklamou na velkoplošné rádio. Takže podle mne by se měly velmi zpřísnit podmínky pro to, kde reklama může být.

+3/0
19.7.2014 16:24

T83o78m56á78š 75Z64e90m71a89n 3275848404215

Pumpa bez střechy? Tedy na tankující bude pršet?

Zabudované odpadkové kontejnery jsou tak drahé, že nemohou být všude (nehledě na obtížnost jejich vyprazdňování).

"Interakce" mezi osazenstvi laviček je obvykle to poslední co si člověk přeje.

Podchody a nadcohdy jsou naopak požehnáním - jako pěší nebo řidič nemusím řešit co dělá druhá strana a nerušeně si jdu či jedu, navíc z nadchodů bývá místy i výhled a lépe přehlédnete okolí (skvělý je ten na Vyšehradě/Nuseláku) , přechody jsou cesou do pekel.

Opět se ukazuje, že to vymýšlí jen kavárenský aktivista, který živen ze státního rozpočtu, uvažuje jen v intencích "až bude 25°C a slunečno, tak se po rovině projedu na kole" nebo "budu korzovat mezi kavárnami"  a zcela mu uniká realita ostatních obyvatel "v 8:00 musím být tady a tady, pak pojedu s tímhle a tímhle sem, pak musím vyzvednout děti ze školy a hodit je na keramiku tam a tam, a v mezičase nakoupit tady a tohle", pro které je korzování a "interakce s bezdomovci" to poslední co je zajímá.

+9/−6
19.7.2014 12:43
Foto

M94a51r92i95e 38M22e11t30l35i39c80k65á 9951294281292

S podchody a nadchody je to dost problém - ne každý je mladý, ne každý je zdravý.... Já musela několik let chodit o berlích a můžu říct, že podchody a nadchody se pro mne staly neskutečným prokletím. O tom jak nevhodné pro lidi se sníženou pohyblivostí jsou nízkopodlažní autobusy se tu ani nebudu zmiňovat.

+5/0
19.7.2014 13:14

T10o55m14á36š 93Z20e24m70a22n 3865658844655

Třeba na Chodově jsou bezperiérové - vyjedete z metra a pak jen jdete po nadchodu/pavlači kam protřebujete. V podstatě je to ideál.

A při chůzi o berlích mne nezajímala vzdálenost, ale složitost - tedy ideálně žádné schody a pod.

0/0
19.7.2014 13:28

T51o30m70á61š 77Z41e34m74a36n 3545278124665

*bezbariérové

0/0
19.7.2014 13:38
Foto

M70a77r36i52e 45M82e34t74l70i97c64k40á 9651904251982

No právě, tedy pokud jsem vyloučila nadchod/podchod kvůli schodům, znamenalo to leckdy velkou vzdálenost,kterou jsem musela obejít abych se dostala k cíli.

0/0
19.7.2014 16:19

P85e23t50r 88H43n69i53l25i23c75a 3586667509681

Málo cestujete na Západ. Vy používáte nadchody a podchody? Pokud to jde, tak si zkracuju cestu. Podchody na sídlišti k tomu přímo vybízí. A nejen tam, i v okolí Hlaváku je to špína.

+4/0
19.7.2014 13:23

T30o38m98á48š 92Z22e14m50a19n 3395428294685

Ano využívám, v čem je problém?

0/−1
19.7.2014 13:29

J94a94n 90B79í75l93e19k 7454392274263

Asi máte štěstí, že je podchod udržovaný, na rozdíl např. pod konečnou tramvají č. 16 a 25 na Poděbradské ulici mezi sídlištěm Lehovec a novým obchodem Penny:-(

+1/0
19.7.2014 13:48
Foto

M53a30r88t91i82n 91Š67u20b98r21t 1405231714445

Většinou je problém v tom, že podchody jsou zanedbané, místem přepadení, pomočené a nikdo je nestíhá udržovat, protože běžná údržba chodníku je třeba jednou za měsíc, dva, někdy i tři, v podchodu je třeba uklízet každý den. Dále jsou podchody mladšími lidmi nevyužívané a ti pak přebíhají vozovku všude okolo, nebo z hlediska bezbariérovosti ty nájezdové a sjezdové rampy zaberou obrovské množství prostoru. Jen si tak vybavuju odpudivý podchodový labyrint na Vltavské, podchod u Státní opery, kde se stala i vražda, stísněný podchod nad Muzeem, který nezachránila ani instalace stánků, spíše naopak, podchody v Čelakovského sadech, kde si píchají narkomani. Téměř kdekoliv je podchod či nadchod, tam je nějaký problém se vzhledem, přístupností, bezpečností nebo příšerně nákladnou údržbou, která se pak logicky zanedbává. Třeba relativně slušný podchod na Kačerově uklidíte a za půl hodiny byste mohl začít znovu. Když to vymalujete, hned je to počmárané, když dáte nové osvětlení, do týdne je nějaké poškozené. Když dáte kamery, nezaplatíte jejich provoz...a většinou jsou také brzy poškozené. Nic z tohoto nemusíte při povrchových trasách řešit. Navíc třeba v centru kvůli vzájemným křížením ulic auta stojí u křižovatek stejně a povrchové přechody maximálně mohou výhledově mírně omezit pravá odbočení. Třeba na takovém Jiřáku přijede ke křižovatce vozíčkář, nebo maminka s kočárkem a je v troubě. A mladý člověk samozřejmě křižovatku někde přeběhne, což je též nebezpečné.

+7/0
19.7.2014 14:19

A61l25e59x91a11n46d47r 34K40o21s94t54k80a 5629756709916

Přesně tak. A ono ani není nutné, aby lidé do toho podchodu ten humáč házeli úmyslně. Listí, pytlíky, pet láhve.. Jak to unáší vítr, dost podchodů funguje jako vysavač.. Pěkně se to tam sbírá.

+1/0
19.7.2014 15:25
Foto

N36a28ď62a 19D74u94b60c30o29v46á 7585370114835

Musím se usmát, už dávno, když se budovalo Jižní Město, lidi říkali, silnice nahoře, lidi dole, ale je to tam naopak. Lidi se honili na nadchody, podchody a na tzv.pavlače. Přechody přes silnice se zřídily v posledních letech pod vybudovanými nadchody a podchody :-) , což je krok zpět...

+1/0
19.7.2014 12:21

T95o78m48á62š 32Z73e82m23a66n 3335518824505

Mně tam ty nadchody naopak vyhovují, navíc jsou sjízdné i na kole;)

0/−1
19.7.2014 13:08

R67o51m79a71n 65K28r58a64t52o79c17h43v61í50l 6276157856274

Ta lávka ve Vršovicích je supr, díky ní tam nemusí být přechod a díky tomu tam nejsou incidenty chodců s auty ani zbytečné semafory.

+3/−2
19.7.2014 11:46

J14a93n 62S66p52á95l66e95n32ý 4387143531787

;-D

Stačí se podívat na fotku, ty semafory tam jsou stejně, protože je tam křižovatka.. :-)

0/0
19.7.2014 12:31

J94i17r70i 18J46a78v78u16r57e38k 7286772292826

Ty semafory tam dali o dost později, než tam byla ta lávka. A jsou tam akorát k vzteku. (Což nic nemění na tom, že pro přecházení jinam, než do toho obchoďáku je ta lávka nepoužitelná.)

+2/0
19.7.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.