Diskuze

Pryč s nevkusem. Nový manuál radí, jak udělat Prahu hezčí

Pryč s nevzhlednými prostranstvími. Nový manuál, který v červnu schválilo hlavní město, určuje nová pravidla pro jejich tvorbu. Architekti Kanceláře veřejného prostoru Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR), kde dokument vznikl, věří, že pomůže udělat Prahu hezčí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J18a60n 64D97l34o79u29h28ý

21. 7. 2014 15:02

;-D Muzeiní oáza. Napřed musí dokončit okruh, pak můžou něco dělat s magistrálou. Jinak zablokují dopravu v Praze definitivně. :-/

0 1
možnosti
Foto

Pořád se nedaří tento pohled na věc v médiích, u politiků i veřejnosti vyvrátit. Magistrála a provoz na ní nemá s okruhy téměř zhola nic společného. Tranzit přes centrum z hranice Prahy na hranici Prahy je max. 2-3 % ve špičce, jen v noci někde 5-8%. Tranzit přes centrum od Jižní spojky na Vychovatelnu je pořád jen 20 - 25%. Pokud po magistrále jede denně od Chodova směrem do centra 50 000 aut, tak na Nuselský most jich z tohoto počtu dojede už jen 22 000 a do Holešovic 3 000. Naprosto drtivá většina cest po magistrále má vztah k Praze 4 a 7, Novému Městu, Vinohradům, Žižkovu, Karlínu a Letné. Třeba samotné otevření Blanky má význam jen pro cca 1 000 cest z těch 50 000. Tj. Blanka, která je nejblíže, má 2 % dopad na děj na magistrále. Na stejné úrovni by byl východní Městký okruh, s dopadem max. 2-4% na intenzity v centru, které by se ale ihned dorovnaly vnitroměstskými cestami. Pokud jde o Pražský okruh okolo města, tam je souvislost s magistrálou v centru ve dne téměř nulová, z 50 000 vozidel v jednom směru denně by se týkala max. stovek vozidel, což se v centru vůbec nepozná. Tj. pokud se s magistrálou bude "něco dělat" hned, tak dopady budou stejné, jako by Praha měla třeba 5 hotových okruhů.

1 0
možnosti

Ta lávka je k ničemu. Kdyby byla autobusová zastávka posunutá blíže k tramvajím, aby se dalo rozumně přestupovat, bohatě by stačil ten přechod u křižovatky s Vršovickou (i dnes, když je zastávka v nesmyslně odsunuté poloze, je cesta přes něj rychlejší než přes komerční lávku). Co naopak chybí je přechod u železničního viaduktu (na tlačítko, aby nezdržoval dopravu).

0 0
možnosti

Benzínka bez střechy? No to je výmysl... Jo v Nevadě nebo Kalifornii dobré, tam stačí slunečník. Jenže Praha není kousek od Las Vegas.

1 1
možnosti

J15o25s71e16f 10K95l25a85t

19. 7. 2014 15:55

Počítám,že než bude katalog výrobků,tak se utratí pár miliard za výrobky od známých

3 1
možnosti

J23o27s31e87f 55K28l77a79t

19. 7. 2014 15:53

To sepsal nějakej alternativní vegan?

5 4
možnosti

Ten paskvil jsem přečetl a pokud se jím bude někdo řídit, tak se máme na co těšit. Silnice zúžit, dopravu zpomalit. Snad nebudu potřebovat záchranku nebo hasiče, asi by se ke mě nedostali včas.

5 3
možnosti

A kdyby někoho zajímalo jak zklidňování dopadlo v mé ulici, tady je obrázek.

http://s22.postimg.org/aqdt6y4e9/20140715_112310.jpg

3 1
možnosti

Ona pumpa na Žižkově tam patrně stojí déle, než co jsou tito "radiči" na světě.

4 2
možnosti

Pumpa bez přístřešku ;-D No možná v zemi, kde prší pár dní v roce. U nás blbost

4 3
možnosti
Foto

Myslím, že cílem bylo sdělit, že pumpy ve městech se kdysi skutečně stavěly daleko méně velikášsky a bez přilehlých obchodů a služeb, kterých je v okolí z hlediska potravin a dalších možných nákupů dost. Jenže pak začaly klasické "dálniční" stavby pump pronikat i do městské zástavby a to často zcela bezohledně. Nemyslím si, že je něco špatného se nad takovým trendem aspoň zamyslet.

8 0
možnosti

J60a95k40u30b 84R89o41u55s

19. 7. 2014 14:01

Tady je zase někdo chytrej 8-o Autoři manuálu evidentně vůbec nemají tucha o problémech normálního člověka...

4 3
možnosti