Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajový průzkum: 9, 22 a zastávka Anděl jsou nejvytíženější v Praze

Pražské tramvaje denně svezou více než milion cestujících. Ukázal to dubnový průzkum dopravního podniku (DPP). Nejvytíženějšími jsou dlouhodobě linky 9 a 22, nejvíce lidí potom vystoupí a nastoupí v zastávce Anděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a40k34u96b 53R96o34u20s 3733570494312

Ještě pár let zpátky byla MHD v Praze na vysoké úrovni, ale dnes už je opravdu jezdit pražskou MHD absolutně nedůstojné... Rv Díky ROPIDe!!!!

+1/−1
22.7.2014 12:24

J97a19n 88M83o82h40y47l48a 6702259589601

ROPID ale skutečně nemůže za to, že má za úkol plánovat městskou dopravu s čím dál méně prostředky...

0/0
22.7.2014 13:59

J28i67ř89í 37P27e98r24o94u38t23k53a 4812881483723

Zkouška

0/0
22.7.2014 9:23
Foto

B87o75h45u88s81l73a47v 47R87e72j70d73a 9121658718693

Bydlím na Žižkově. Přibyla tady spousta hostelů, ubytoven - výsledkem je neustále přeplněný BUS 207, 133, 136. A to nemluvím o tom, že cizinci ve valné většině jezdí na černo. A naši nepřizpůsobiví spoluobčané taktéž. Pánové z DP, pojďte se povozit v přeplněných autobusech! O tramvajích 5, 9, 10, 16, 26 ani nemluvě, o nočních spojích už raději vůbec mluvit nebudu. To je cesta jako do pekel! Patřím k těm poctivcům, co si kupuje roční legitimaci na MHD. Ale vůbec se nedivím těm, kteří jezdí na černo. Vozit se jako dobytek a ještě za to platit? Odpovězte si sami. A ještě jedna poznámka: bylo perfektní, když tramvaj č.11 jezdila alespoň ve špičkách na Spojovací. Samozřejmě opět končí na Olšanských hřbitovech! Chtěl bych poznat osobně ty umělce z DP, kteří o těchto linkách rozhodují. Kdysi jezdil BUS i Hlavní nádraží - Ohrada. To byla paráda! Dnes? Děs-běs!!!Rv!!

+3/−2
22.7.2014 1:08

V83o10j86t57ě82c81h 74O59r55á88l58e93k 7804203745886

O linkách nikdo z DP nerozhoduje...než začnu kritizovat, zjistím si základní informace ;)

+5/−1
22.7.2014 4:15

J53a26r93o66m80í75r 85K72a51p32l11a54n 7528604752174

O linkách nerozhodují umělci z DPP, ale umělci z firmy ROPID. Zkuste si na firmu ROPID stěžovat na magistrátě u radního Pařízka.

+6/−1
22.7.2014 9:05

A65n51n78a 78S32t75u13d13e75n58á 8409989916722

Bych rada videla fotku toho, cemu jeste rikaji nepreplneny. Pravdepodobne dokud jdou zavrit dvere, tak je ok, jinak se neda vysvetlit tech pouhych 272 z 5830...

+2/−1
21.7.2014 23:49

J87o42s82e22f 78P31a55l96a80t39a 1823912901115

maximální kapacita pražských tramvají je (maximálně) 8 osob na metr čtvereční, to si dost dobře neumím představit

0/0
22.7.2014 4:59

J15í88ř85í 13N66o57v48o38t59n97ý 2802875734249

O vikendu cely den jezdi tramvaj c.3 pouze jeden vagon. Tohle fakt vymyslel jenom hlupak. Tramvaj je preplnena a lidi se do ni nevejdou

+10/0
21.7.2014 23:47
Foto

M86a57r10t81i68n 75Š72u70b55r59t 1865871744825

Ovšem dřív jezdily 2 vagony po 15 minutách, dnes jezdí jeden po 7-8 minutách. Ovšem právě ten jeden, když se maličko zdrží, tak vytváří pro cestující situace, kdy mají pocit, že se nabídka zhoršila, bo se nevejdou. Takže při zvýšení nákladů (2 řidiči - byť s tím se v kalkulaci Ropidu nepočítá) a stejném počtu vozů, došlo ke zhoršení dopravy. Ale zase pro objektivní pohled je nabízen poloviční interval než dříve.

+2/0
22.7.2014 10:15
Foto

B39r10o56n76i78s32l73a91v 65G48a97b85r83y11š 2392259631

"Z výsledků vyplývá, že během uvedeného časového období pražské tramvaje přepravily 1 051 093 cestujících. To je o dvacet tisíc cestujících méně než v roce 2011 a téměř šedesát tisíc méně než v roce 2008. Pravdou však je, že předchozí průzkumy vznikaly v jiném časovém období (2011 květen, 2008 březen)."

- Mám jednoduchou otázku: jaké kroky chce ROPID učinit, aby zvýšil počet cestujících v MHD? Domnívám se, že trend bude stále klesat a cestující se změní na řidiče, kteří budou v kolonách troubit na další řidiče.

"Průzkum také ukázal, že 272 spojů z celkového počtu 5 830 sledovaných takzvaně „nevyhovuje“, tedy jejich vozy byly přeplněné. Při minulém sčítání to bylo „jen“ 179 spojů."

- Nedivím se. Soupravy totiž byly vyměněny za sólovozy. Pochopil bych, kdyby byl snížen interval. Ale on zůstal stejný a navíc se mnohde i prodloužil. Znamená to, že DPP nabízí čím dál méně kapacity k přepravě.

Jelikož už v Praze nejsem, ROPID už tak nesleduju. Ale existuje něco, aspoň jediná věc od ROPIDu, na kterou může být Pražák pyšný?

+12/0
21.7.2014 23:11

J39a92n 95M97o98h50y19l77a 6132529159161

Podívejte se jak funguje MHD v jiných Evropských městech jako Paříž nebo Londýn a pak pochopíte, co je skutečně špatná úroveň hromadné dopravy.

0/−8
22.7.2014 0:26
Foto

M27a36r92t86i92n 77Š71u20b16r15t 1445241394795

Kde byly soupravy vyměněny za sólovozy? Linka 13 přibyla k lince 11, linka 5 měla sólovůz už v roce 2008. Linka 6 měla sólovůz též, linka 2 také. Pravda, trasy těch linek se změnily tak, že sólovůz často vychytá lidi, co čekají na soupravu (5/26) (11/13)¨(6/18) apod. Problém je, že celkově ve městě je nbídka skoro stále stejná, jen je změnami linkového vedení rozprostřena nerovnoměrně tak, že někde jezdí tramvaje zcela prázdné a o kousek vedle, nebo na stejné křižovatce v kolmém směru naopak ve stejný okamžik skoro nepobírají. Třeba večer na Karláku jezdí od Moráně rovně tramvaje 3+18+24 většinou obsazené jen několika sedícími, zatímco 10+16 směrem na Pavlák téměř nedovírají dveře.

+1/0
22.7.2014 10:20
Foto

B31r59o93n83i16s31l57a72v 13G86a44b66r74y69š 2632809791

Kde? No hlavně na lince 3, jak už tady někdo psal. Souhlasím s tím, že roztržením soupavy byl vytvořen poloviční interval, ale když si na to lidi zvyknou, začnou jezdit každých 7-8 minut. Z čehož vyplývá, že nárůstem počtu přepravených lidí by měla růst i kapacita pro tyto cestující.

Nechci se s Vámi hádat, čtu Váš blog a je výborný, hledám inspiraci pro své články a svůj výzkum. Ale podívejte se třeba do Plzně. Linka 2 jezdí o víkendech po 7-8 minutách a taky sólo. Pokud by se zvýšila poptávka po přepravě linkou 2, uznáte za vhodné, že by si pak zasloužila soupravu nebo vůz s vyšší kapacitou. A předpokládám, že dopravce tak učiní. Ale v případě Prahy se tak nestalo.

A sám jste to vlastně zmínil. Změnou linkového vedení je nabídka nerovnoměrně rozprostřena. Zopakuju opět jednoduchou otázku: co chce ROPID dělat, aby zvýšil počet přepravených cestujících?

+1/0
22.7.2014 17:01
Foto

M33a32r82t87i45n 54Š80u77b82r12t 1315761454255

Předchozí příspěvek byl reakcí na ten výše.

Jinak úroveň pražské MHD je stále vysoká, problémem je trend, který od roku 2008 nabrala. A ten je rozhodně směrem ke zhoršování při nezměněných, ba rostoucích nákladech.

+1/0
22.7.2014 12:38

M33a87r91e45k 73T63u72r71n83o55v32e51c 7865652450146

To je ale hloupý argument. Stejně tak můžu říct: Podívejte se do Mogadišu, tam nemají metro a tramvaje vůbec...

Lidi nadávají na pražskou hromadnou dopravu proto, protože si ještě pamatují, že bylo lépe a sami mohou pozorovat zhoršení během posledních několika málo let. V ROPIDu sedí minimálně 2 samolibí exoti, kteří vymýšlí pitomosti a nejsou pak ochotní připustit chybu. Viz rozdělení autobusové linky přes Strahov a jiné "chujoviny"...

+2/0
22.7.2014 13:10
Foto

B67r33o70n48i68s53l75a98v 50G36a71b11r28y85š 2122919351

Zahraniční provozy nelze srovnávat doslova. Můžete jen odkoukat něco, co mají jinde, ale nikdy ne do puntíku, protože to, co se osvědčilo v Paříži, nemusí fungovat v Praze. Ale o srovnávání moje otázka nebyla.

0/0
22.7.2014 16:50

M13a42r44t97i33n 48W57a91l40l85n18e33r 6715820964310

Ja mám nejradsi fotbalovou tramvaj 26. Skoda, ze z Vitezneho namesti nejede misto na Sarku k Dukle na Podbabu!

+3/0
21.7.2014 22:41

M59i60c44h21a10l 20P64a63š30e96k 5151197960728

A od Anděla pak vždy společně vyjíždějí linky 12, 14 a 20 směr Barrandov. 10 až 15 minut pauza. A znovu. A zase pauza.

+9/0
21.7.2014 22:20

P42a29v60e50l 67S79l43a22d42o29v38n13í69k 6297363517576

Pro Ropid je jistě zajímavé, že nejméně vytížené jsou linky, kde jezdí pouze sólovůz. A že jsou nejvytíženější 9 a 22 je zajisté signálem pro ROPID, aby obě linky bez náhrady zrušil. Vykáží tím vysokou úsporu a zvýšení počtu cestujících na ostatních linkách.

+5/0
21.7.2014 20:27

P94a84v92e93l 23S29l93a13d52o81v10n86í33k 6387913377196

Na to se průzkum dělat nemusel, stačilo se zeptat lidí. A tím, že mám tu čest tramvajemi jezdit a srovnávat výsledky průzkumu, tak bych řekl, že I.P. Pavlova je ještě vytíženější než Anděl.

+1/−2
21.7.2014 20:23

J88a12r24o73s20l63a12v 98B19r76ü41m66m97e32r 7444903926

Je přeplnější, ale ve špičkách jede na Andělu jedna tramvaj za druhou ze 4 směrů, tomu Ípák nemůže konkurovat, jelikož se tam tolik tramvají nevejde.

+9/0
21.7.2014 20:28

P45a89v69e31l 84S33l74a57d72o65v23n27í38k 6767563137826

Měl jsem tu čest jezdit v dubnu z Anděla, tak vím, o čem mluvím. Docela by mě zajímalo, jestli k vytížení IPP počítali i linky 11 a 13, které staví poněkud za rohem.

+2/0
21.7.2014 21:28

V95l97a58d30i84m95í89r 79H49o18l39ý 8114521716337

Ale kdyby se zeptali lidí, nedostala by zakázku a provizi z ní, firma provádějící tyhle zbytečné průzkumy, že ano.

+3/0
21.7.2014 23:54

P55a65v40e68l 92H27a95m66p34l 9130880787776

I.P.Pavlova může být vizuálně plnější, protože na Andělu jde vlastně o dvě zastávky na jedné křižovatce, zatímco na I.P.Pavlova to musí obsloužit jediná.

0/0
22.7.2014 14:35

P34e61t13r 74V52i79n92t67r44l89í61k 3926714711

na Anděla někdo potřeboval průzkum? Ale pořád to není zas tak hrozné...

+3/−1
21.7.2014 19:38

H64o47n78z66a 92F26á15t86o37r 2339845794360

Hmmm, zajímavé, zajímavé. Možná bych na některé věci přišel i bez průzkumu. Třeba na to, že tramvaje jsou plné před osmou ráno...

+10/0
21.7.2014 18:58

R39o67m88a36n 67P98o33l55á45č29e60k 5336289195

Hlavně by měli uvest jak to funguje...

1) Sčítat je jenom v prvním voze soupravy a většinou tak na 2. pořadích linky ( Běžná linka má průměrně 15 pořadí, 9 a 22 se už blíží ke 40).

2) Druhý vůz je dopočítán nějaký koeficientem, protože se počítá, že je prázdnější...

3) Přesnost průzkumu prováděného studenty za den volna bude mít hodně rezervy...

+5/0
21.7.2014 18:42

L30u79k23á59š 75N35o82v15á14k 4406416262243

R^

0/0
22.7.2014 8:53

J39a54n94a 19P58i47n91t65r43o58v20á 5346630132810

Zajímavé-tram č.9 jako II. nejvytíženější a proto byla odebrána posilující dříve č. 16 a nahrazena č. 11-ovšem nyní o prázdninách na konečnou na Spojovací nejezdí! Takže děkujeme-ale takovéto průzkumy nás dokáží leda tak nas*at, protože nic neřeší a náhodou i ukazují to-nač stále cestující poukazují (oprávněně)!

+20/−2
21.7.2014 18:41

R37o79m78a43n 47P79o84l36á13č14e74k 5586569265

Bere se to jako celek. 9 je na stojáka cca od Žižkova po Anděl, pak je to o denní době a návozu z/do Řep.

16 nebyla ani tak posilou jako nabídkou jet na metro A bez přestupu. Ted si musíte popojet ML9 na ML10+16 na Biskupcovu a pak zafárat...

Doporučuji si pořádně pročíst programy stran, které kandidují na Vaši radnici a tím se řídit. ;-)

+3/−2
21.7.2014 18:45

M17a23r11t83i93n 28S24o13u13č45e92k 6728243203311

No vedení ROPIDu asi tyhle průzkumy moc nečte. Spíš linky na zrušení losujou jak ve sportce ty míčky s číslama ;-D

+21/0
21.7.2014 18:40
Foto

R75o67b20e90r33t 94P78l76o37c44h 4866592751613

Neni tady vůbec uváděna páteřní linka 17. Bojim se aby jí chytrolíni z ROPIDu nezrušili...

+1/0
21.7.2014 19:39

V71a77c61l64a61v 39K82u60b77i47s 5941681369947

17ka neni tak atraktivni pro cestujici. 22ka je pro lidi i pro turisty. 9ka ma studenty i obycejny lidi. 17ka je v casti sve trasy takova vyletni ja teda pres den nikdy nemel problem si v ni sednout. Navic je dobre v urcitych usecich duplikovatelna. Na ruseni neni videl bych ji co do vytizenosti 8 - 10 misto.

+3/0
21.7.2014 20:11

R84o24m32a76n 81P90o20l41á60č48e35k 5496499135

17 je vytížená max na Palackého náměstí, potom je tam pár jedinců co chce na metro A na Staroměstskou a za Staroměstskou? Maximálně když je hokej a nebo Matějská

+1/−1
21.7.2014 21:30
Foto

R19o59b98e48r47t 74P68l58o42c95h 4626482521233

Nevim no, ale já myslim, že 17ka je dostatečně vytížená minimálně v úsecích z Braníka a Podolí na Palackého náměstí a v opačném směru (když jezdí celou trasu) tak bývá hodně zaplněná i z oblasti Kobylis. Jinak je pravda, že to je hodně výletní trasa pro turisty.

0/0
22.7.2014 3:53

J13a57n 61B50u43b11e39n 4423750607

Jelikoz jsme v Cechach, tak pocitam, ze do tydne nekoho napadne zrusit linku 9 a 22 ;-D

+18/0
21.7.2014 18:38

H63o90n46z48a 11K79o73z50e97l 8324229522964

Kolikpak stal tenhle prospesny pruzkum?

+2/−2
21.7.2014 18:26

R55o65m26a45n 85P75o84l11á23č42e76k 5446979105

Myslím, že skoro nic, protože jestli je to jako vždy, tak ho dělají studenti podnikové školy.

Ono to i pak svědčí o jeho přesnosti ;-)

+5/−1
21.7.2014 18:39

M81o36n46i54k57a 19R64o47l18l42o92v97á 5783152256985

Maličko bych se těch studentů zastala,mnoho lidí ten lístek co jim "průzkumník" dá prostě zahodí.Jinak máte pravdu,zas tak moc ten průzkum nežerou.

0/0
22.7.2014 8:58
Foto

M50a42r38t17i63n 27Š31u58b42r85t 1195431284155

Tramvajový průzkum se nedělá s lístky, které dostávají cestující do rukou. Tak se dělá pouze komplexní průzkum metra. Průzkum v tramvajích spočívá v tom, že v každém voze má být sčítač a ten pohledem "počítá" kolik lidí vystoupilo a nastoupilo, což je při poměrně zaplněné tramvaji poměrně složité.

+2/0
22.7.2014 10:08

J70a63n 10M66o40h72y63l33a 6222699699191

Tyhle průzkumy se dělat musí, protože jiná cesta jak změřit přesný počet cestujících a jejich přibližný pohyb prostě v dnešní Praze (i přes mongoloidy blábolící o velkém bratrovi nebo malé sestřenici) prostě neexistuje.

+2/0
22.7.2014 0:28
Foto

M21a68r35t30i37n 76Š67u30b44r97t 1385811104415

Nemyslím si, že by se měly dělat průzkumy tramvají najednou v jeden den. Třeba letos se dělal v době, kdy byla výluka v Holešovicích a to hodně snižuje relevantnost dat ze severní části sítě. Navíc takový průzkum v jeden den výrazně ovlivňují mimořádné situace a nehody. Velmi bych se přimlouval za změnu metodiky a průběžné sčítání svazků několika linek v nějakých lokalitách. Tj. např. sčítat linky 3 a 17 (Modřany), pak 4, 9, 10, 16 (Plzeňská) a pak třeba 3, 10, 17 (sever). Postupně jsou jednotlivé linky nasčítány víckrát a průměrná čísla pak více odpovídají realitě. A neprůměrná čísla zase víc charakterizují různá období roku v daných lokalitách.

+1/0
22.7.2014 10:12

J93a17n 46R93e90z42n87i74c56e82k 7632592987540

Takze po tech optimalizacich v minulych letech mame 50% narust preplnenosti pri poklesu cestujicich.

+26/0
21.7.2014 18:26
Foto

M44a50r74t97i43n 10Š93u19b88r72t 1765971744915

Dobrý postřeh. Bude vysvětleno nemožností průzkumy srovnávat... ;-)

+6/0
21.7.2014 22:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.