Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajový průzkum: 9, 22 a zastávka Anděl jsou nejvytíženější v Praze

Pražské tramvaje denně svezou více než milion cestujících. Ukázal to dubnový průzkum dopravního podniku (DPP). Nejvytíženějšími jsou dlouhodobě linky 9 a 22, nejvíce lidí potom vystoupí a nastoupí v zastávce Anděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a62k32u50b 97R63o57u27s 3193650654112

Ještě pár let zpátky byla MHD v Praze na vysoké úrovni, ale dnes už je opravdu jezdit pražskou MHD absolutně nedůstojné... Rv Díky ROPIDe!!!!

+1/−1
22.7.2014 12:24

J17a36n 44M56o94h19y11l51a 6822929259661

ROPID ale skutečně nemůže za to, že má za úkol plánovat městskou dopravu s čím dál méně prostředky...

0/0
22.7.2014 13:59

J58i58ř56í 95P56e25r32o20u64t31k42a 4742751853583

Zkouška

0/0
22.7.2014 9:23
Foto

B54o37h43u32s95l64a47v 22R86e25j58d46a 9801638798583

Bydlím na Žižkově. Přibyla tady spousta hostelů, ubytoven - výsledkem je neustále přeplněný BUS 207, 133, 136. A to nemluvím o tom, že cizinci ve valné většině jezdí na černo. A naši nepřizpůsobiví spoluobčané taktéž. Pánové z DP, pojďte se povozit v přeplněných autobusech! O tramvajích 5, 9, 10, 16, 26 ani nemluvě, o nočních spojích už raději vůbec mluvit nebudu. To je cesta jako do pekel! Patřím k těm poctivcům, co si kupuje roční legitimaci na MHD. Ale vůbec se nedivím těm, kteří jezdí na černo. Vozit se jako dobytek a ještě za to platit? Odpovězte si sami. A ještě jedna poznámka: bylo perfektní, když tramvaj č.11 jezdila alespoň ve špičkách na Spojovací. Samozřejmě opět končí na Olšanských hřbitovech! Chtěl bych poznat osobně ty umělce z DP, kteří o těchto linkách rozhodují. Kdysi jezdil BUS i Hlavní nádraží - Ohrada. To byla paráda! Dnes? Děs-běs!!!Rv!!

+3/−2
22.7.2014 1:08

V22o21j49t57ě81c96h 98O68r62á68l18e84k 7844253785356

O linkách nikdo z DP nerozhoduje...než začnu kritizovat, zjistím si základní informace ;)

+5/−1
22.7.2014 4:15

J62a44r35o64m33í48r 86K32a36p61l90a58n 7438384172614

O linkách nerozhodují umělci z DPP, ale umělci z firmy ROPID. Zkuste si na firmu ROPID stěžovat na magistrátě u radního Pařízka.

+6/−1
22.7.2014 9:05

A28n50n78a 94S27t73u47d15e79n60á 8349969956842

Bych rada videla fotku toho, cemu jeste rikaji nepreplneny. Pravdepodobne dokud jdou zavrit dvere, tak je ok, jinak se neda vysvetlit tech pouhych 272 z 5830...

+2/−1
21.7.2014 23:49

J52o77s39e73f 30P11a37l27a23t85a 1563252191935

maximální kapacita pražských tramvají je (maximálně) 8 osob na metr čtvereční, to si dost dobře neumím představit

0/0
22.7.2014 4:59

J73í71ř16í 70N20o74v56o76t63n60ý 2842825494189

O vikendu cely den jezdi tramvaj c.3 pouze jeden vagon. Tohle fakt vymyslel jenom hlupak. Tramvaj je preplnena a lidi se do ni nevejdou

+10/0
21.7.2014 23:47
Foto

M90a85r42t17i71n 12Š64u94b72r89t 1595771874965

Ovšem dřív jezdily 2 vagony po 15 minutách, dnes jezdí jeden po 7-8 minutách. Ovšem právě ten jeden, když se maličko zdrží, tak vytváří pro cestující situace, kdy mají pocit, že se nabídka zhoršila, bo se nevejdou. Takže při zvýšení nákladů (2 řidiči - byť s tím se v kalkulaci Ropidu nepočítá) a stejném počtu vozů, došlo ke zhoršení dopravy. Ale zase pro objektivní pohled je nabízen poloviční interval než dříve.

+2/0
22.7.2014 10:15
Foto

B48r50o77n13i86s89l88a70v 65G59a34b88r23y42š 2132819951

"Z výsledků vyplývá, že během uvedeného časového období pražské tramvaje přepravily 1 051 093 cestujících. To je o dvacet tisíc cestujících méně než v roce 2011 a téměř šedesát tisíc méně než v roce 2008. Pravdou však je, že předchozí průzkumy vznikaly v jiném časovém období (2011 květen, 2008 březen)."

- Mám jednoduchou otázku: jaké kroky chce ROPID učinit, aby zvýšil počet cestujících v MHD? Domnívám se, že trend bude stále klesat a cestující se změní na řidiče, kteří budou v kolonách troubit na další řidiče.

"Průzkum také ukázal, že 272 spojů z celkového počtu 5 830 sledovaných takzvaně „nevyhovuje“, tedy jejich vozy byly přeplněné. Při minulém sčítání to bylo „jen“ 179 spojů."

- Nedivím se. Soupravy totiž byly vyměněny za sólovozy. Pochopil bych, kdyby byl snížen interval. Ale on zůstal stejný a navíc se mnohde i prodloužil. Znamená to, že DPP nabízí čím dál méně kapacity k přepravě.

Jelikož už v Praze nejsem, ROPID už tak nesleduju. Ale existuje něco, aspoň jediná věc od ROPIDu, na kterou může být Pražák pyšný?

+12/0
21.7.2014 23:11

J66a49n 52M43o73h77y65l39a 6752869129691

Podívejte se jak funguje MHD v jiných Evropských městech jako Paříž nebo Londýn a pak pochopíte, co je skutečně špatná úroveň hromadné dopravy.

0/−8
22.7.2014 0:26
Foto

M51a75r46t83i96n 98Š75u63b45r42t 1715151134945

Kde byly soupravy vyměněny za sólovozy? Linka 13 přibyla k lince 11, linka 5 měla sólovůz už v roce 2008. Linka 6 měla sólovůz též, linka 2 také. Pravda, trasy těch linek se změnily tak, že sólovůz často vychytá lidi, co čekají na soupravu (5/26) (11/13)¨(6/18) apod. Problém je, že celkově ve městě je nbídka skoro stále stejná, jen je změnami linkového vedení rozprostřena nerovnoměrně tak, že někde jezdí tramvaje zcela prázdné a o kousek vedle, nebo na stejné křižovatce v kolmém směru naopak ve stejný okamžik skoro nepobírají. Třeba večer na Karláku jezdí od Moráně rovně tramvaje 3+18+24 většinou obsazené jen několika sedícími, zatímco 10+16 směrem na Pavlák téměř nedovírají dveře.

+1/0
22.7.2014 10:20
Foto

B53r46o15n52i39s15l59a57v 56G94a90b39r97y96š 2432389191

Kde? No hlavně na lince 3, jak už tady někdo psal. Souhlasím s tím, že roztržením soupavy byl vytvořen poloviční interval, ale když si na to lidi zvyknou, začnou jezdit každých 7-8 minut. Z čehož vyplývá, že nárůstem počtu přepravených lidí by měla růst i kapacita pro tyto cestující.

Nechci se s Vámi hádat, čtu Váš blog a je výborný, hledám inspiraci pro své články a svůj výzkum. Ale podívejte se třeba do Plzně. Linka 2 jezdí o víkendech po 7-8 minutách a taky sólo. Pokud by se zvýšila poptávka po přepravě linkou 2, uznáte za vhodné, že by si pak zasloužila soupravu nebo vůz s vyšší kapacitou. A předpokládám, že dopravce tak učiní. Ale v případě Prahy se tak nestalo.

A sám jste to vlastně zmínil. Změnou linkového vedení je nabídka nerovnoměrně rozprostřena. Zopakuju opět jednoduchou otázku: co chce ROPID dělat, aby zvýšil počet přepravených cestujících?

+1/0
22.7.2014 17:01
Foto

M34a59r94t78i56n 64Š46u46b94r28t 1845951904855

Předchozí příspěvek byl reakcí na ten výše.

Jinak úroveň pražské MHD je stále vysoká, problémem je trend, který od roku 2008 nabrala. A ten je rozhodně směrem ke zhoršování při nezměněných, ba rostoucích nákladech.

+1/0
22.7.2014 12:38

M17a11r12e72k 61T43u31r50n96o27v22e69c 7865362500146

To je ale hloupý argument. Stejně tak můžu říct: Podívejte se do Mogadišu, tam nemají metro a tramvaje vůbec...

Lidi nadávají na pražskou hromadnou dopravu proto, protože si ještě pamatují, že bylo lépe a sami mohou pozorovat zhoršení během posledních několika málo let. V ROPIDu sedí minimálně 2 samolibí exoti, kteří vymýšlí pitomosti a nejsou pak ochotní připustit chybu. Viz rozdělení autobusové linky přes Strahov a jiné "chujoviny"...

+2/0
22.7.2014 13:10
Foto

B83r33o46n44i37s75l93a69v 93G51a36b94r74y67š 2222619371

Zahraniční provozy nelze srovnávat doslova. Můžete jen odkoukat něco, co mají jinde, ale nikdy ne do puntíku, protože to, co se osvědčilo v Paříži, nemusí fungovat v Praze. Ale o srovnávání moje otázka nebyla.

0/0
22.7.2014 16:50

M19a94r48t22i89n 42W36a45l72l25n72e38r 6595460344760

Ja mám nejradsi fotbalovou tramvaj 26. Skoda, ze z Vitezneho namesti nejede misto na Sarku k Dukle na Podbabu!

+3/0
21.7.2014 22:41

M18i91c44h90a17l 62P70a66š73e96k 5661737370978

A od Anděla pak vždy společně vyjíždějí linky 12, 14 a 20 směr Barrandov. 10 až 15 minut pauza. A znovu. A zase pauza.

+9/0
21.7.2014 22:20

P70a31v47e11l 73S73l22a93d87o84v34n53í93k 6487583967776

Pro Ropid je jistě zajímavé, že nejméně vytížené jsou linky, kde jezdí pouze sólovůz. A že jsou nejvytíženější 9 a 22 je zajisté signálem pro ROPID, aby obě linky bez náhrady zrušil. Vykáží tím vysokou úsporu a zvýšení počtu cestujících na ostatních linkách.

+5/0
21.7.2014 20:27

P77a96v45e37l 43S45l53a44d74o13v40n58í29k 6757623487156

Na to se průzkum dělat nemusel, stačilo se zeptat lidí. A tím, že mám tu čest tramvajemi jezdit a srovnávat výsledky průzkumu, tak bych řekl, že I.P. Pavlova je ještě vytíženější než Anděl.

+1/−2
21.7.2014 20:23

J51a45r39o88s24l86a74v 43B28r31ü96m28m77e45r 7224783576

Je přeplnější, ale ve špičkách jede na Andělu jedna tramvaj za druhou ze 4 směrů, tomu Ípák nemůže konkurovat, jelikož se tam tolik tramvají nevejde.

+9/0
21.7.2014 20:28

P18a75v58e30l 72S85l19a67d38o29v76n28í84k 6537743347286

Měl jsem tu čest jezdit v dubnu z Anděla, tak vím, o čem mluvím. Docela by mě zajímalo, jestli k vytížení IPP počítali i linky 11 a 13, které staví poněkud za rohem.

+2/0
21.7.2014 21:28

V85l19a90d36i42m67í56r 22H55o69l20ý 8264531156227

Ale kdyby se zeptali lidí, nedostala by zakázku a provizi z ní, firma provádějící tyhle zbytečné průzkumy, že ano.

+3/0
21.7.2014 23:54

P79a82v62e82l 89H95a74m85p19l 9250380767166

I.P.Pavlova může být vizuálně plnější, protože na Andělu jde vlastně o dvě zastávky na jedné křižovatce, zatímco na I.P.Pavlova to musí obsloužit jediná.

0/0
22.7.2014 14:35

P14e97t53r 77V43i34n69t87r60l71í98k 3846314871

na Anděla někdo potřeboval průzkum? Ale pořád to není zas tak hrozné...

+3/−1
21.7.2014 19:38

H14o39n96z21a 67F18á59t74o78r 2419935504640

Hmmm, zajímavé, zajímavé. Možná bych na některé věci přišel i bez průzkumu. Třeba na to, že tramvaje jsou plné před osmou ráno...

+10/0
21.7.2014 18:58

R13o29m94a61n 55P58o40l82á78č63e16k 5286989375

Hlavně by měli uvest jak to funguje...

1) Sčítat je jenom v prvním voze soupravy a většinou tak na 2. pořadích linky ( Běžná linka má průměrně 15 pořadí, 9 a 22 se už blíží ke 40).

2) Druhý vůz je dopočítán nějaký koeficientem, protože se počítá, že je prázdnější...

3) Přesnost průzkumu prováděného studenty za den volna bude mít hodně rezervy...

+5/0
21.7.2014 18:42

L78u55k23á74š 31N28o96v89á64k 4306216982783

R^

0/0
22.7.2014 8:53

J93a45n89a 92P13i63n91t74r47o94v68á 5786880682410

Zajímavé-tram č.9 jako II. nejvytíženější a proto byla odebrána posilující dříve č. 16 a nahrazena č. 11-ovšem nyní o prázdninách na konečnou na Spojovací nejezdí! Takže děkujeme-ale takovéto průzkumy nás dokáží leda tak nas*at, protože nic neřeší a náhodou i ukazují to-nač stále cestující poukazují (oprávněně)!

+20/−2
21.7.2014 18:41

R55o97m23a42n 14P11o41l74á51č62e48k 5376899805

Bere se to jako celek. 9 je na stojáka cca od Žižkova po Anděl, pak je to o denní době a návozu z/do Řep.

16 nebyla ani tak posilou jako nabídkou jet na metro A bez přestupu. Ted si musíte popojet ML9 na ML10+16 na Biskupcovu a pak zafárat...

Doporučuji si pořádně pročíst programy stran, které kandidují na Vaši radnici a tím se řídit. ;-)

+3/−2
21.7.2014 18:45

M11a96r71t89i37n 29S83o98u68č70e37k 6158333243631

No vedení ROPIDu asi tyhle průzkumy moc nečte. Spíš linky na zrušení losujou jak ve sportce ty míčky s číslama ;-D

+21/0
21.7.2014 18:40
Foto

R47o37b35e58r27t 10P94l87o64c10h 4646612401873

Neni tady vůbec uváděna páteřní linka 17. Bojim se aby jí chytrolíni z ROPIDu nezrušili...

+1/0
21.7.2014 19:39

V61a37c21l39a36v 19K15u86b77i91s 5961501279787

17ka neni tak atraktivni pro cestujici. 22ka je pro lidi i pro turisty. 9ka ma studenty i obycejny lidi. 17ka je v casti sve trasy takova vyletni ja teda pres den nikdy nemel problem si v ni sednout. Navic je dobre v urcitych usecich duplikovatelna. Na ruseni neni videl bych ji co do vytizenosti 8 - 10 misto.

+3/0
21.7.2014 20:11

R39o43m44a40n 13P69o27l47á83č88e61k 5546519785

17 je vytížená max na Palackého náměstí, potom je tam pár jedinců co chce na metro A na Staroměstskou a za Staroměstskou? Maximálně když je hokej a nebo Matějská

+1/−1
21.7.2014 21:30
Foto

R71o94b48e63r83t 43P17l39o49c53h 4956132331203

Nevim no, ale já myslim, že 17ka je dostatečně vytížená minimálně v úsecích z Braníka a Podolí na Palackého náměstí a v opačném směru (když jezdí celou trasu) tak bývá hodně zaplněná i z oblasti Kobylis. Jinak je pravda, že to je hodně výletní trasa pro turisty.

0/0
22.7.2014 3:53

J27a29n 71B49u17b96e47n 4473310357

Jelikoz jsme v Cechach, tak pocitam, ze do tydne nekoho napadne zrusit linku 9 a 22 ;-D

+18/0
21.7.2014 18:38

H28o94n57z57a 67K92o91z51e29l 8534429362224

Kolikpak stal tenhle prospesny pruzkum?

+2/−2
21.7.2014 18:26

R35o55m77a25n 55P98o37l11á63č25e31k 5446609785

Myslím, že skoro nic, protože jestli je to jako vždy, tak ho dělají studenti podnikové školy.

Ono to i pak svědčí o jeho přesnosti ;-)

+5/−1
21.7.2014 18:39

M44o34n79i39k63a 96R11o26l62l17o88v43á 5913952386195

Maličko bych se těch studentů zastala,mnoho lidí ten lístek co jim "průzkumník" dá prostě zahodí.Jinak máte pravdu,zas tak moc ten průzkum nežerou.

0/0
22.7.2014 8:58
Foto

M41a68r96t75i39n 22Š94u71b90r68t 1165791284675

Tramvajový průzkum se nedělá s lístky, které dostávají cestující do rukou. Tak se dělá pouze komplexní průzkum metra. Průzkum v tramvajích spočívá v tom, že v každém voze má být sčítač a ten pohledem "počítá" kolik lidí vystoupilo a nastoupilo, což je při poměrně zaplněné tramvaji poměrně složité.

+2/0
22.7.2014 10:08

J55a92n 51M71o56h90y50l18a 6172559819701

Tyhle průzkumy se dělat musí, protože jiná cesta jak změřit přesný počet cestujících a jejich přibližný pohyb prostě v dnešní Praze (i přes mongoloidy blábolící o velkém bratrovi nebo malé sestřenici) prostě neexistuje.

+2/0
22.7.2014 0:28
Foto

M57a76r97t92i90n 48Š66u71b28r91t 1355291194465

Nemyslím si, že by se měly dělat průzkumy tramvají najednou v jeden den. Třeba letos se dělal v době, kdy byla výluka v Holešovicích a to hodně snižuje relevantnost dat ze severní části sítě. Navíc takový průzkum v jeden den výrazně ovlivňují mimořádné situace a nehody. Velmi bych se přimlouval za změnu metodiky a průběžné sčítání svazků několika linek v nějakých lokalitách. Tj. např. sčítat linky 3 a 17 (Modřany), pak 4, 9, 10, 16 (Plzeňská) a pak třeba 3, 10, 17 (sever). Postupně jsou jednotlivé linky nasčítány víckrát a průměrná čísla pak více odpovídají realitě. A neprůměrná čísla zase víc charakterizují různá období roku v daných lokalitách.

+1/0
22.7.2014 10:12

J58a50n 26R67e35z19n57i55c37e69k 7752452137850

Takze po tech optimalizacich v minulych letech mame 50% narust preplnenosti pri poklesu cestujicich.

+26/0
21.7.2014 18:26
Foto

M47a83r76t55i66n 31Š66u22b10r43t 1905171864375

Dobrý postřeh. Bude vysvětleno nemožností průzkumy srovnávat... ;-)

+6/0
21.7.2014 22:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.