Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajový průzkum: 9, 22 a zastávka Anděl jsou nejvytíženější v Praze

Pražské tramvaje denně svezou více než milion cestujících. Ukázal to dubnový průzkum dopravního podniku (DPP). Nejvytíženějšími jsou dlouhodobě linky 9 a 22, nejvíce lidí potom vystoupí a nastoupí v zastávce Anděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a86k51u27b 44R54o84u66s 3603760334362

Ještě pár let zpátky byla MHD v Praze na vysoké úrovni, ale dnes už je opravdu jezdit pražskou MHD absolutně nedůstojné... Rv Díky ROPIDe!!!!

+1/−1
22.7.2014 12:24

J51a78n 98M43o14h81y93l98a 6402629669951

ROPID ale skutečně nemůže za to, že má za úkol plánovat městskou dopravu s čím dál méně prostředky...

0/0
22.7.2014 13:59

J23i66ř18í 71P59e22r88o93u77t98k49a 4122361333223

Zkouška

0/0
22.7.2014 9:23
Foto

B89o20h23u23s20l90a33v 45R92e77j34d15a 9901838358483

Bydlím na Žižkově. Přibyla tady spousta hostelů, ubytoven - výsledkem je neustále přeplněný BUS 207, 133, 136. A to nemluvím o tom, že cizinci ve valné většině jezdí na černo. A naši nepřizpůsobiví spoluobčané taktéž. Pánové z DP, pojďte se povozit v přeplněných autobusech! O tramvajích 5, 9, 10, 16, 26 ani nemluvě, o nočních spojích už raději vůbec mluvit nebudu. To je cesta jako do pekel! Patřím k těm poctivcům, co si kupuje roční legitimaci na MHD. Ale vůbec se nedivím těm, kteří jezdí na černo. Vozit se jako dobytek a ještě za to platit? Odpovězte si sami. A ještě jedna poznámka: bylo perfektní, když tramvaj č.11 jezdila alespoň ve špičkách na Spojovací. Samozřejmě opět končí na Olšanských hřbitovech! Chtěl bych poznat osobně ty umělce z DP, kteří o těchto linkách rozhodují. Kdysi jezdil BUS i Hlavní nádraží - Ohrada. To byla paráda! Dnes? Děs-běs!!!Rv!!

+3/−2
22.7.2014 1:08

V98o30j55t14ě76c45h 22O17r47á87l39e57k 7524383965176

O linkách nikdo z DP nerozhoduje...než začnu kritizovat, zjistím si základní informace ;)

+5/−1
22.7.2014 4:15

J80a69r14o88m26í48r 55K15a88p30l25a93n 7358174972194

O linkách nerozhodují umělci z DPP, ale umělci z firmy ROPID. Zkuste si na firmu ROPID stěžovat na magistrátě u radního Pařízka.

+6/−1
22.7.2014 9:05

A52n59n50a 81S79t28u45d53e97n16á 8759329606752

Bych rada videla fotku toho, cemu jeste rikaji nepreplneny. Pravdepodobne dokud jdou zavrit dvere, tak je ok, jinak se neda vysvetlit tech pouhych 272 z 5830...

+2/−1
21.7.2014 23:49

J92o63s79e27f 34P31a79l45a32t59a 1733502251555

maximální kapacita pražských tramvají je (maximálně) 8 osob na metr čtvereční, to si dost dobře neumím představit

0/0
22.7.2014 4:59

J30í27ř80í 40N88o29v15o92t86n25ý 2362615344599

O vikendu cely den jezdi tramvaj c.3 pouze jeden vagon. Tohle fakt vymyslel jenom hlupak. Tramvaj je preplnena a lidi se do ni nevejdou

+10/0
21.7.2014 23:47
Foto

M89a20r72t32i53n 23Š37u60b23r18t 1825761394165

Ovšem dřív jezdily 2 vagony po 15 minutách, dnes jezdí jeden po 7-8 minutách. Ovšem právě ten jeden, když se maličko zdrží, tak vytváří pro cestující situace, kdy mají pocit, že se nabídka zhoršila, bo se nevejdou. Takže při zvýšení nákladů (2 řidiči - byť s tím se v kalkulaci Ropidu nepočítá) a stejném počtu vozů, došlo ke zhoršení dopravy. Ale zase pro objektivní pohled je nabízen poloviční interval než dříve.

+2/0
22.7.2014 10:15

B37r90o17n39i13s88l33a80v 35G44a42b41r69y10š 6755644890

"Z výsledků vyplývá, že během uvedeného časového období pražské tramvaje přepravily 1 051 093 cestujících. To je o dvacet tisíc cestujících méně než v roce 2011 a téměř šedesát tisíc méně než v roce 2008. Pravdou však je, že předchozí průzkumy vznikaly v jiném časovém období (2011 květen, 2008 březen)."

- Mám jednoduchou otázku: jaké kroky chce ROPID učinit, aby zvýšil počet cestujících v MHD? Domnívám se, že trend bude stále klesat a cestující se změní na řidiče, kteří budou v kolonách troubit na další řidiče.

"Průzkum také ukázal, že 272 spojů z celkového počtu 5 830 sledovaných takzvaně „nevyhovuje“, tedy jejich vozy byly přeplněné. Při minulém sčítání to bylo „jen“ 179 spojů."

- Nedivím se. Soupravy totiž byly vyměněny za sólovozy. Pochopil bych, kdyby byl snížen interval. Ale on zůstal stejný a navíc se mnohde i prodloužil. Znamená to, že DPP nabízí čím dál méně kapacity k přepravě.

Jelikož už v Praze nejsem, ROPID už tak nesleduju. Ale existuje něco, aspoň jediná věc od ROPIDu, na kterou může být Pražák pyšný?

+12/0
21.7.2014 23:11

J71a96n 29M55o21h85y51l96a 6112279689131

Podívejte se jak funguje MHD v jiných Evropských městech jako Paříž nebo Londýn a pak pochopíte, co je skutečně špatná úroveň hromadné dopravy.

0/−8
22.7.2014 0:26
Foto

M71a57r22t89i98n 64Š94u17b95r57t 1445361194835

Kde byly soupravy vyměněny za sólovozy? Linka 13 přibyla k lince 11, linka 5 měla sólovůz už v roce 2008. Linka 6 měla sólovůz též, linka 2 také. Pravda, trasy těch linek se změnily tak, že sólovůz často vychytá lidi, co čekají na soupravu (5/26) (11/13)¨(6/18) apod. Problém je, že celkově ve městě je nbídka skoro stále stejná, jen je změnami linkového vedení rozprostřena nerovnoměrně tak, že někde jezdí tramvaje zcela prázdné a o kousek vedle, nebo na stejné křižovatce v kolmém směru naopak ve stejný okamžik skoro nepobírají. Třeba večer na Karláku jezdí od Moráně rovně tramvaje 3+18+24 většinou obsazené jen několika sedícími, zatímco 10+16 směrem na Pavlák téměř nedovírají dveře.

+1/0
22.7.2014 10:20

B38r88o22n52i37s83l58a27v 20G78a19b59r25y15š 6655424110

Kde? No hlavně na lince 3, jak už tady někdo psal. Souhlasím s tím, že roztržením soupavy byl vytvořen poloviční interval, ale když si na to lidi zvyknou, začnou jezdit každých 7-8 minut. Z čehož vyplývá, že nárůstem počtu přepravených lidí by měla růst i kapacita pro tyto cestující.

Nechci se s Vámi hádat, čtu Váš blog a je výborný, hledám inspiraci pro své články a svůj výzkum. Ale podívejte se třeba do Plzně. Linka 2 jezdí o víkendech po 7-8 minutách a taky sólo. Pokud by se zvýšila poptávka po přepravě linkou 2, uznáte za vhodné, že by si pak zasloužila soupravu nebo vůz s vyšší kapacitou. A předpokládám, že dopravce tak učiní. Ale v případě Prahy se tak nestalo.

A sám jste to vlastně zmínil. Změnou linkového vedení je nabídka nerovnoměrně rozprostřena. Zopakuju opět jednoduchou otázku: co chce ROPID dělat, aby zvýšil počet přepravených cestujících?

+1/0
22.7.2014 17:01
Foto

M70a63r76t62i86n 29Š50u70b44r79t 1565931244615

Předchozí příspěvek byl reakcí na ten výše.

Jinak úroveň pražské MHD je stále vysoká, problémem je trend, který od roku 2008 nabrala. A ten je rozhodně směrem ke zhoršování při nezměněných, ba rostoucích nákladech.

+1/0
22.7.2014 12:38

M91a45r37e56k 61T84u57r89n83o54v54e46c 7425792480496

To je ale hloupý argument. Stejně tak můžu říct: Podívejte se do Mogadišu, tam nemají metro a tramvaje vůbec...

Lidi nadávají na pražskou hromadnou dopravu proto, protože si ještě pamatují, že bylo lépe a sami mohou pozorovat zhoršení během posledních několika málo let. V ROPIDu sedí minimálně 2 samolibí exoti, kteří vymýšlí pitomosti a nejsou pak ochotní připustit chybu. Viz rozdělení autobusové linky přes Strahov a jiné "chujoviny"...

+2/0
22.7.2014 13:10

B89r51o63n55i72s72l42a31v 51G68a70b81r92y14š 6125334950

Zahraniční provozy nelze srovnávat doslova. Můžete jen odkoukat něco, co mají jinde, ale nikdy ne do puntíku, protože to, co se osvědčilo v Paříži, nemusí fungovat v Praze. Ale o srovnávání moje otázka nebyla.

0/0
22.7.2014 16:50

M27a27r24t87i57n 13W56a52l80l79n32e18r 6495860694320

Ja mám nejradsi fotbalovou tramvaj 26. Skoda, ze z Vitezneho namesti nejede misto na Sarku k Dukle na Podbabu!

+3/0
21.7.2014 22:41

M93i89c14h39a67l 87P29a13š15e15k 5911237750968

A od Anděla pak vždy společně vyjíždějí linky 12, 14 a 20 směr Barrandov. 10 až 15 minut pauza. A znovu. A zase pauza.

+9/0
21.7.2014 22:20

P79a52v30e50l 25S62l34a61d41o47v16n13í91k 6927203237116

Pro Ropid je jistě zajímavé, že nejméně vytížené jsou linky, kde jezdí pouze sólovůz. A že jsou nejvytíženější 9 a 22 je zajisté signálem pro ROPID, aby obě linky bez náhrady zrušil. Vykáží tím vysokou úsporu a zvýšení počtu cestujících na ostatních linkách.

+5/0
21.7.2014 20:27

P81a10v58e97l 23S96l92a37d38o96v20n81í52k 6217433767836

Na to se průzkum dělat nemusel, stačilo se zeptat lidí. A tím, že mám tu čest tramvajemi jezdit a srovnávat výsledky průzkumu, tak bych řekl, že I.P. Pavlova je ještě vytíženější než Anděl.

+1/−2
21.7.2014 20:23

J98a78r86o97s70l16a97v 42B58r65ü32m64m95e36r 7924913136

Je přeplnější, ale ve špičkách jede na Andělu jedna tramvaj za druhou ze 4 směrů, tomu Ípák nemůže konkurovat, jelikož se tam tolik tramvají nevejde.

+9/0
21.7.2014 20:28

P20a22v26e97l 66S54l36a23d86o65v23n78í87k 6367723357186

Měl jsem tu čest jezdit v dubnu z Anděla, tak vím, o čem mluvím. Docela by mě zajímalo, jestli k vytížení IPP počítali i linky 11 a 13, které staví poněkud za rohem.

+2/0
21.7.2014 21:28

V92l40a35d13i21m92í60r 64H63o40l69ý 8724421706267

Ale kdyby se zeptali lidí, nedostala by zakázku a provizi z ní, firma provádějící tyhle zbytečné průzkumy, že ano.

+3/0
21.7.2014 23:54

P88a48v11e30l 59H84a42m34p59l 9840830507836

I.P.Pavlova může být vizuálně plnější, protože na Andělu jde vlastně o dvě zastávky na jedné křižovatce, zatímco na I.P.Pavlova to musí obsloužit jediná.

0/0
22.7.2014 14:35

P59e38t86r 42V62i66n10t97r29l65í43k 3126234661

na Anděla někdo potřeboval průzkum? Ale pořád to není zas tak hrozné...

+3/−1
21.7.2014 19:38

H50o53n93z95a 88F49á35t52o75r 2329605154750

Hmmm, zajímavé, zajímavé. Možná bych na některé věci přišel i bez průzkumu. Třeba na to, že tramvaje jsou plné před osmou ráno...

+10/0
21.7.2014 18:58

R28o37m51a75n 11P93o11l20á43č54e38k 5636329485

Hlavně by měli uvest jak to funguje...

1) Sčítat je jenom v prvním voze soupravy a většinou tak na 2. pořadích linky ( Běžná linka má průměrně 15 pořadí, 9 a 22 se už blíží ke 40).

2) Druhý vůz je dopočítán nějaký koeficientem, protože se počítá, že je prázdnější...

3) Přesnost průzkumu prováděného studenty za den volna bude mít hodně rezervy...

+5/0
21.7.2014 18:42

L12u11k93á51š 40N20o92v44á39k 4566866732303

R^

0/0
22.7.2014 8:53

J14a17n61a 63P81i56n89t81r70o76v88á 5416170222550

Zajímavé-tram č.9 jako II. nejvytíženější a proto byla odebrána posilující dříve č. 16 a nahrazena č. 11-ovšem nyní o prázdninách na konečnou na Spojovací nejezdí! Takže děkujeme-ale takovéto průzkumy nás dokáží leda tak nas*at, protože nic neřeší a náhodou i ukazují to-nač stále cestující poukazují (oprávněně)!

+20/−2
21.7.2014 18:41

R16o98m65a42n 65P10o33l51á80č80e30k 5946819835

Bere se to jako celek. 9 je na stojáka cca od Žižkova po Anděl, pak je to o denní době a návozu z/do Řep.

16 nebyla ani tak posilou jako nabídkou jet na metro A bez přestupu. Ted si musíte popojet ML9 na ML10+16 na Biskupcovu a pak zafárat...

Doporučuji si pořádně pročíst programy stran, které kandidují na Vaši radnici a tím se řídit. ;-)

+3/−2
21.7.2014 18:45

M96a94r87t36i72n 96S13o80u89č56e16k 6418663403331

No vedení ROPIDu asi tyhle průzkumy moc nečte. Spíš linky na zrušení losujou jak ve sportce ty míčky s číslama ;-D

+21/0
21.7.2014 18:40

R15o19b32e96r47t 37P40l89o54c17h 4296792641793

Neni tady vůbec uváděna páteřní linka 17. Bojim se aby jí chytrolíni z ROPIDu nezrušili...

+1/0
21.7.2014 19:39

V82a60c61l18a97v 72K80u10b15i43s 5251511349187

17ka neni tak atraktivni pro cestujici. 22ka je pro lidi i pro turisty. 9ka ma studenty i obycejny lidi. 17ka je v casti sve trasy takova vyletni ja teda pres den nikdy nemel problem si v ni sednout. Navic je dobre v urcitych usecich duplikovatelna. Na ruseni neni videl bych ji co do vytizenosti 8 - 10 misto.

+3/0
21.7.2014 20:11

R19o35m33a43n 91P27o75l70á96č96e44k 5556669145

17 je vytížená max na Palackého náměstí, potom je tam pár jedinců co chce na metro A na Staroměstskou a za Staroměstskou? Maximálně když je hokej a nebo Matějská

+1/−1
21.7.2014 21:30

R43o28b53e26r47t 10P17l94o54c33h 4686662521153

Nevim no, ale já myslim, že 17ka je dostatečně vytížená minimálně v úsecích z Braníka a Podolí na Palackého náměstí a v opačném směru (když jezdí celou trasu) tak bývá hodně zaplněná i z oblasti Kobylis. Jinak je pravda, že to je hodně výletní trasa pro turisty.

0/0
22.7.2014 3:53

J14a87n 80B94u13b31e80n 4283830857

Jelikoz jsme v Cechach, tak pocitam, ze do tydne nekoho napadne zrusit linku 9 a 22 ;-D

+18/0
21.7.2014 18:38

H87o47n14z21a 63K64o72z51e16l 8754659852894

Kolikpak stal tenhle prospesny pruzkum?

+2/−2
21.7.2014 18:26

R98o14m33a11n 23P80o10l73á34č74e70k 5666189255

Myslím, že skoro nic, protože jestli je to jako vždy, tak ho dělají studenti podnikové školy.

Ono to i pak svědčí o jeho přesnosti ;-)

+5/−1
21.7.2014 18:39

M49o51n45i33k24a 44R66o37l10l95o94v41á 5883592266605

Maličko bych se těch studentů zastala,mnoho lidí ten lístek co jim "průzkumník" dá prostě zahodí.Jinak máte pravdu,zas tak moc ten průzkum nežerou.

0/0
22.7.2014 8:58
Foto

M75a48r27t96i81n 89Š79u30b66r47t 1825211624725

Tramvajový průzkum se nedělá s lístky, které dostávají cestující do rukou. Tak se dělá pouze komplexní průzkum metra. Průzkum v tramvajích spočívá v tom, že v každém voze má být sčítač a ten pohledem "počítá" kolik lidí vystoupilo a nastoupilo, což je při poměrně zaplněné tramvaji poměrně složité.

+2/0
22.7.2014 10:08

J42a54n 54M48o33h10y70l52a 6512509339701

Tyhle průzkumy se dělat musí, protože jiná cesta jak změřit přesný počet cestujících a jejich přibližný pohyb prostě v dnešní Praze (i přes mongoloidy blábolící o velkém bratrovi nebo malé sestřenici) prostě neexistuje.

+2/0
22.7.2014 0:28
Foto

M14a36r15t81i90n 49Š57u73b97r32t 1485201434585

Nemyslím si, že by se měly dělat průzkumy tramvají najednou v jeden den. Třeba letos se dělal v době, kdy byla výluka v Holešovicích a to hodně snižuje relevantnost dat ze severní části sítě. Navíc takový průzkum v jeden den výrazně ovlivňují mimořádné situace a nehody. Velmi bych se přimlouval za změnu metodiky a průběžné sčítání svazků několika linek v nějakých lokalitách. Tj. např. sčítat linky 3 a 17 (Modřany), pak 4, 9, 10, 16 (Plzeňská) a pak třeba 3, 10, 17 (sever). Postupně jsou jednotlivé linky nasčítány víckrát a průměrná čísla pak více odpovídají realitě. A neprůměrná čísla zase víc charakterizují různá období roku v daných lokalitách.

+1/0
22.7.2014 10:12

J71a24n 65R76e60z54n74i36c63e50k 7852492357260

Takze po tech optimalizacich v minulych letech mame 50% narust preplnenosti pri poklesu cestujicich.

+26/0
21.7.2014 18:26
Foto

M89a33r96t76i73n 20Š85u52b25r83t 1555421634875

Dobrý postřeh. Bude vysvětleno nemožností průzkumy srovnávat... ;-)

+6/0
21.7.2014 22:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.