- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ještě pár let zpátky byla MHD v Praze na vysoké úrovni, ale dnes už je opravdu jezdit pražskou MHD absolutně nedůstojné... Díky ROPIDe
ROPID ale skutečně nemůže za to, že má za úkol plánovat městskou dopravu s čím dál méně prostředky...
Bydlím na Žižkově. Přibyla tady spousta hostelů, ubytoven - výsledkem je neustále přeplněný BUS 207, 133, 136. A to nemluvím o tom, že cizinci ve valné většině jezdí na černo. A naši nepřizpůsobiví spoluobčané taktéž. Pánové z DP, pojďte se povozit v přeplněných autobusech! O tramvajích 5, 9, 10, 16, 26 ani nemluvě, o nočních spojích už raději vůbec mluvit nebudu. To je cesta jako do pekel! Patřím k těm poctivcům, co si kupuje roční legitimaci na MHD. Ale vůbec se nedivím těm, kteří jezdí na černo. Vozit se jako dobytek a ještě za to platit? Odpovězte si sami. A ještě jedna poznámka: bylo perfektní, když tramvaj č.11 jezdila alespoň ve špičkách na Spojovací. Samozřejmě opět končí na Olšanských hřbitovech! Chtěl bych poznat osobně ty umělce z DP, kteří o těchto linkách rozhodují. Kdysi jezdil BUS i Hlavní nádraží - Ohrada. To byla paráda! Dnes? Děs-běs!
O linkách nikdo z DP nerozhoduje...než začnu kritizovat, zjistím si základní informace ;)
Bych rada videla fotku toho, cemu jeste rikaji nepreplneny. Pravdepodobne dokud jdou zavrit dvere, tak je ok, jinak se neda vysvetlit tech pouhych 272 z 5830...
maximální kapacita pražských tramvají je (maximálně) 8 osob na metr čtvereční, to si dost dobře neumím představit
O vikendu cely den jezdi tramvaj c.3 pouze jeden vagon. Tohle fakt vymyslel jenom hlupak. Tramvaj je preplnena a lidi se do ni nevejdou
Ovšem dřív jezdily 2 vagony po 15 minutách, dnes jezdí jeden po 7-8 minutách. Ovšem právě ten jeden, když se maličko zdrží, tak vytváří pro cestující situace, kdy mají pocit, že se nabídka zhoršila, bo se nevejdou. Takže při zvýšení nákladů (2 řidiči - byť s tím se v kalkulaci Ropidu nepočítá) a stejném počtu vozů, došlo ke zhoršení dopravy. Ale zase pro objektivní pohled je nabízen poloviční interval než dříve.
"Z výsledků vyplývá, že během uvedeného časového období pražské tramvaje přepravily 1 051 093 cestujících. To je o dvacet tisíc cestujících méně než v roce 2011 a téměř šedesát tisíc méně než v roce 2008. Pravdou však je, že předchozí průzkumy vznikaly v jiném časovém období (2011 květen, 2008 březen)."
- Mám jednoduchou otázku: jaké kroky chce ROPID učinit, aby zvýšil počet cestujících v MHD? Domnívám se, že trend bude stále klesat a cestující se změní na řidiče, kteří budou v kolonách troubit na další řidiče.
"Průzkum také ukázal, že 272 spojů z celkového počtu 5 830 sledovaných takzvaně „nevyhovuje“, tedy jejich vozy byly přeplněné. Při minulém sčítání to bylo „jen“ 179 spojů."
- Nedivím se. Soupravy totiž byly vyměněny za sólovozy. Pochopil bych, kdyby byl snížen interval. Ale on zůstal stejný a navíc se mnohde i prodloužil. Znamená to, že DPP nabízí čím dál méně kapacity k přepravě.
Jelikož už v Praze nejsem, ROPID už tak nesleduju. Ale existuje něco, aspoň jediná věc od ROPIDu, na kterou může být Pražák pyšný?
Podívejte se jak funguje MHD v jiných Evropských městech jako Paříž nebo Londýn a pak pochopíte, co je skutečně špatná úroveň hromadné dopravy.
Ja mám nejradsi fotbalovou tramvaj 26. Skoda, ze z Vitezneho namesti nejede misto na Sarku k Dukle na Podbabu!
A od Anděla pak vždy společně vyjíždějí linky 12, 14 a 20 směr Barrandov. 10 až 15 minut pauza. A znovu. A zase pauza.
Pro Ropid je jistě zajímavé, že nejméně vytížené jsou linky, kde jezdí pouze sólovůz. A že jsou nejvytíženější 9 a 22 je zajisté signálem pro ROPID, aby obě linky bez náhrady zrušil. Vykáží tím vysokou úsporu a zvýšení počtu cestujících na ostatních linkách.
Na to se průzkum dělat nemusel, stačilo se zeptat lidí. A tím, že mám tu čest tramvajemi jezdit a srovnávat výsledky průzkumu, tak bych řekl, že I.P. Pavlova je ještě vytíženější než Anděl.
Je přeplnější, ale ve špičkách jede na Andělu jedna tramvaj za druhou ze 4 směrů, tomu Ípák nemůže konkurovat, jelikož se tam tolik tramvají nevejde.