Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro bude opět jezdit v noci, slibuje Pražanům před volbami trojkoalice

Obnovíme víkendový noční provoz metra. To před podzimními komunálními volbami slibuje Pražanům koalice zelených, KDU-ČSL a Starostů. Metro by mělo jezdit v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli až do dvou hodin ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

2915854318923

strčte si noční provoz do ... a raději obnovte staré intervaly. už dlouho jsem nezažil, že by na Budějovickou nepřijelo metro narvané, a to v obou směrech. Intervaly Áčka jsou taktéž katastrofické, béčkem nejezdím, tak mě někdo doplňte :)

+2/0
23.7.2014 6:34

Z84d33e25n27ě71k 31Z40a11b78a97v69a 1552574266404

Blíží se volby, tak nejprve zavedeme nesmyslný BUS pruh na Jižní spojce (autobus jsem v něm nikdy neviděl, vždy jel v levém - má to logicky jednodušší) a potom ho s velkou slávou zase zrušíme, aby voliči viděli... 

Tohle už předvádělo duo Bém-Štainer. Dík, nechci, nejsme ovce;-€

+1/0
23.7.2014 5:12

Z98d15e28n51ě48k 97Z95a51b28a66v69a 1942434286694

P.S. no a s tím metrem to bude podobné...

0/0
23.7.2014 5:13

M38a34r50e57k 37Š34i85m60o97n 2404467318658

Jsem spíš pro, aby noční provoz měl v první hodině 20minutové intervaly a ne 30 minutové, protože ty vozy jsou strašně plné, jinak ať to klidně zůstane. Prodloužení metra je podle mě zbytečně drahé a metro není zařízeno na neukáznené opilce.

Nejhorší je čas mezi půlnocí a jednou, denní už nejezdí a noční ještě pořádně taky ne, takže někde, kde se přes den jezdí v 5minutových intervalech a v noci v 15 minutových (dvě linky v taktu) čekáte 40 minut.

+4/0
22.7.2014 18:06

A49l74e44x73a17n70d46r 60K49o47s33t95k42a 5149586579766

Ehm, když byla tato akce skutečně v provozu, tak jsem se vracel MHD nametený poměrně často.. A mohu vážené slibovače ujistit, že ožralý cestující má obrovský problém zjistit, jestli je vlastně ještě čtvrtek a musí na noční tramvaj, nebo už víkend a má jít na metro. A rozhodně jsem v tom nebyl sám, přišlo mi, že se po zastávkách bezcílně motalo docela dost lidí.

+1/−1
22.7.2014 15:30
Foto

S86t21a40n49i72s28l97a29v 90T53e48s16a87ř 9147264422564

Vážení zastupitelé, měli byste si přestat vozit zadky ve služebních autech a začít používat MHD. Pak byste zjistili, že Praha mnohem víc potřebuje, aby se tramvajemi a metrem nevozili opilci a smradlaví bezdomovci bez jízdenek. Až nás, platící cestující, zbavíte tohoto lidského ODPADU, pak si můžete vymýšlet ptákoviny typu metro v noci nebo klimatizované tramvaje. A taky si to pak můžete zaplatit z vlastní kapsy.

+9/0
22.7.2014 15:14

A76l82e91x62a33n96d67r 30K90o11s53t24k32a 5759386839216

Klima v tramvaji by se přes léto hodila. Ani by nebylo nutné, aby vnitřek ochlazovala, ale aby dovnitř hnaný vzduch měl jen těch 30C jako ten venku a ne (po průchodu přes rozpálenou střechu) 50C.

+4/0
22.7.2014 15:37

T28o16m81á91š 30Z75e24m81a62n 3325398714455

tzn postačí střešní větrák který bude vzduch odsávat.

0/0
22.7.2014 18:14

L31a90d49i65s31l65a94v 52M89a53t20u57l70a 3731829950252

Nákup voličů opět v plném proudu :-/

+11/0
22.7.2014 14:32

T24o63m94á68š 97B43í49l35ý 2105680197

Jedině pozitivní je tato zpráva pro většinu ožralů. bezdomovců a černých pasažérů. Všichni ostatní platící jsou chudáci, co do tohoto spoje vlezli ;-€

+5/−1
22.7.2014 14:17

J98i10ř66í 94K83h69e19i13l 9586114200433

Tak lepší ožrala v metru, než ožrala za volantem vidící 3 silnice a snažící se jet tou prostřední.;-D;-D

+2/0
22.7.2014 16:16

M41a30r74t94i34n 31B55r92e27j66c48h67a 3434130462861

Totální blbost, To bude jezdit 1 za hodinu, aby to nebylo prodělečné? A co navazující linky? Městapo na každé stanici? Taková populistická kravina, která i kdyby prošla, tak pod takovými náklady ji zase do roka zruší a na to může slyšet jen blázen. 8-o

+12/−2
22.7.2014 13:38

Z51d24e64ň61k55a 94K51a32z57d35o86v60á 6702345943

Nevím proč se tak rozčilujete, v titulku píší, že metro bude jezdit v noci před volbami.:-P;-D:-P PS a co slíbí nám Nepražákům?

0/0
22.7.2014 14:25

M14a80r32t74i93n 13B19r28e78j17c50h52a 3604410332911

Ale já se nerozčiluji, konstatuji. To už tu jednou bylo a ukázalo se to, jako naprosto ztrátové. Jinak nevím co slíbí Vám Nepražákům, protože tady jde o volby komunální a ty se týkají komunálních politiků Prahy. Ale nedivil bych se, kdyby Vám ve Vašich komunálních volbách slibovali taky nějaké kraviny. ;-)

+1/0
22.7.2014 14:44

V47á82c67l88a92v 48K64a47f88t96a26n 7685469693846

No, mně by jako nepražákovi noční metro bodlo :)

0/0
23.7.2014 10:03

T67o32m62á66š 45Z68e19m43a77n 3335448574215

Byl bych rád aby, magistrát méně řešil volnočasové aktivity obyvatel a více se zaměřil na jejich pracovní a rodinné potřeby = produktivní.

Asi se všichni shodneme, že potřeba dostat se do práce/školy/úřadu/nemocnice by měla být značně nadřazena potřebě dostat se opilý z hospody a nebo zajezdit si na kolečkových bruslích.

Omezili jsme denní spoje a te´d ušetřené prostředky vyhodíme na vožení převážně opilců? Ano, i v noci jezdí část pracujících, ale myslím že na síť metra jich dost není.

+4/−1
22.7.2014 13:26

M13a44r19e98k 65Š87i14m92o80n 2414557488428

Jel jste někdy noční tramvají? Většina jsou normální lidi jedoucí z plesu, z divadla a z hospody, opilí jsou kontrolovaně. V létě pár skupinek cizinců, kteří bývají hlučnější. Všichni ale zanechali svoje peníze v pražských podnicích a zaplatili přitom nemalou spotřební daň a DPH.

+4/0
22.7.2014 18:09
Foto

M43a76r76t44i72n 58Š92u48b27r88t 1925951634825

Tato věc vypadá na první pohled báječně... Ale už po minulém zavedení narazila na zásadní problém. Prodloužený provoz metra znamená současnou nutnost prodloužit denní provoz drtivé většiny denních autobusových a tramvajových linek - a to zaplatit. Na metro totiž u jeho stanic navazují denní linky. Jenže takto pozdě večer už i ty denní linky nemohou jezdit všechny po 15-20 minutách, na to ve městě plošně už tolik lidí není. Takže metro jezdí dále až do dvou hodin po 10 minutách, ale když z něho vylezete, nenavazuje na něj dostatečná návazná doprava, protože by jí nikdo nezaplatil. A pak často stejně jdete pěšky, nebo voláte taxíka.

Právě proto máme noční provoz, kde jsou autobusové a tramvajové linky trasovány tak, aby pokryly plošně celé území v okamžiku, kdy metro nejede. Tj. daleko levnější a funkčnější by pro zlepšení noční dopravy bylo mírně zkrátit intervaly na nočních linkách, případně na některé tramvajové noční linky v tomto období nasadit soupravy (byť bude problém v Lazarské). Otázkou do diskuse by bylo u tramvají např. opustit centrální přestup v Lazarské a část linek vést tangenciálně s tím, že by byly zajištěny přestupy ve více bodech jen mezi některými linkami. Určitě v noci chybí přímé linky ve vazbách Anděl - Pavlák, Strašnice - Palmovka, Anděl - Dejvice. 

Trošku mě zaráží, že trojkoalice hovoří v jednom textu o tom neuváženě zvýšit náklady na provoz a současně si stěžuje, že jsou ty náklady vysoké. Právě prodloužení provozu metra byl jeden ze zářezů, který pražské MHD moc neprospěl... 

Pak je ještě jedna možnost, k prodlouženému provozu metra provozovat už noční linky povrchové dopravy. Ale to známe ze Štědrého dne a Silvestra, kdy jede ještě metro C a nad ním jedou prázdné noční busy vlastně ve stejné trase. A když z metra vylezete, na řadě míst vaším směrem pak nenavazuje nic. Takže to také není rozhodně systémové řešení...

+17/0
22.7.2014 13:16

L13u14k44á53š 44N37o61v12á78k 4976606792413

souhlasím s Vámi...a naopak s tímto bodem našeho programu zásadně nesouhlasím, není to vůbec šťastné...

+1/0
22.7.2014 13:42
Foto

M75a14r36t76i23n 34Š11u90b41r98t 1155741504185

Ono je těžké nepodlehnout pokušení toto slíbit. Byla to diskutovaná otázka a řada lidí to vítá. Je to pěkné heslo na billboard a volby jsou prostě o jasných a srozumitelných heslech a slibech. To se nedá nic dělat. Volič nebude číst složité rozbory souvislostí a každá strana něco slíbit musí...

0/0
22.7.2014 14:27

M92i23l51a23n 44M82a84j98e57r37č95í28k 1860390634786

Jenže "pěkné heslo na bilboard" by mohlo také znít trochu obecněji = "posílení MHD o víkendových nocích", ale přitom ve výsledku jeho realizace by byla účelnější = přesně podle Vámi výše uvedeného Pá+SO kapacitnějšího - častějšího spojení (např. místo intervalu 30min cca do 2:00hod interval 20min) či vypravením na některé linky souprav/(či spíše)kloubových TRAM místo sólo vozů.

+3/0
22.7.2014 17:46

M26i63l40a81n 88M22a50j75e67r93č72í51k 1140980694126

jó, i zavedení Vámi uvedených tangenciálních spojení v noci = (alespoň částečné) snížení počtu lidí vezených přes Lazarskou (a navíc tam přestupujících).

Osobně mi naopak vadí, že ROPID (již před pár lety) zrušil dokonce 1 denní TRAMvajové tangenciální spojení Palmovka =M=B - Želivského =M=A (prosím ostatní neplést s Želivského-strojimport a o dvě zastávky dále stanicí Flora =M=A).

Osobně vidím jako nejvhodnější zavedení 4 následujících celodenních (nonstop provozovaných) TRAMvajových tangenciálních linek:

1. Petřiny(=M=A) - Hradčanská(=M=A) - Vltavská(=M=C) - Palmovka(=M=B) - Ohrada - Spojovací

2 (v budoucnu Bohnice -) Kobylisy(=M=C) - Bulovka - Palmovka(=M=B) - NNŽ - Želivského =M=(A) (výhledově vedena po nových TT jižně na Slavie - Spořilov - Jižní město) - Strašnická(=M=A) - Kubánské nám.

3. Černokostelecká - Strašnická(=M=A) -Otakarova (v budoucnu Pankrác =M=C - Dvorce - Lihovar - Smíchovské nádraží(=M=B) - Anděl(=M=B) - Kotlářka - Motol (v budoucnu Nemocnice Motol =M=A - nemocnice Na Homolce - Vypich - Bílá hora) Sídliště Řepy (v budoucnu místo této nové 2. TRAM noční linky sem/odtud od Malovanky současná noční linka 57 Nemocnice Motol =M=A - nemocnice Na Homolce) 4.) Sídliště Barrandov - Hlubočepy - Smíchovské nádraží(=M=B) - Anděl(=M=B) -Újezd - Malostranská(=M=A) - Hradčanská(=M=A) - Vítězné nám. - Podbaba (v budoucnu nejlépe Císařský ostrov - Trojský zámek/ZOO - Na Kazance - Trojská - Kobylisy(=M=C) - Ládví(=M=C) - Sídliště Ďáblice

+1/0
22.7.2014 18:38

M36i43l48a60n 65M62a77j94e41r28č76í39k 1580360934476

naopak určitě bych pak

A) zrušil noční:

l.59 (+ kvůli tomu prodloužil l.51 z radošovické na Nádraží Hostivař)

l.55 (kvůli tomu v nočním provozu l.3 uvedená výše prodloužena z Černokostelecké na UDDP)

(+ kvůli zrušení obou výše uvedených linek, zavedení centrální noční linky:

Olšanské hřbitovy - Mezi hřbitovy - Olšanská - Husinecká - Hlavní nádraží - Václavské nám. - Lazarská - Karlovo nám. - IPP - Vršovické nám. - Čechovo nám. - Kubánské nám. - Radošovická) B) (kvůli plánovanému prodloužení výše uvedené celodenní tangenciální linky 4) výhledově odklonit l.53 od Trojské přes Na Kazance - Trojský zámek/ZOO - Císařský ostrov na Suchdol

0/0
22.7.2014 19:22
Foto

P21a24t44r73i91k 61C95h51r47z 4838289712419

Také souhlasím. Noční doprava je v Praze koncipovaná velmi dobře, z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že je rychlejší a pohodlnější (méně přestupů) než denní. Jedinou její nevýhodou je, že jezdí po jiných trasách, takže se nehodí pro lidi, kteří si přesně nezjistí spoje a jejich návaznost (třeba nejezdí v danou dobu pravidelně).

Navíc by bylo méně času na noční úklid metra. Jsem rovněž pro zachování současného stavu. Případně noční linky více vést po trase metra tak, aby člověk "po paměti" věděl čím jet a kde přestoupit.

+2/0
22.7.2014 14:10
Foto

M79a10r87t34i69n 83Š48u78b97r26t 1485681984625

Já si myslím, že by bylo vhodné se zaměřit na citlivá období a úseky, kdy je noční doprava skutečně přetížená. Plus řešit možná zvýšení podílu linek v těch tangenciálních směrech a vytvoření většího počtu přestupních bodů na obvodu centra místo jediného centrálního (u tramvají). Byť i jeho význam by z větší části zachován zůstal. Návrh trojkoalice je bohužel z velké míry populistický, protože zejména mladí lidé celkem jednoznačně prodloužení provozu metra vítají. Bohužel stejně jako trojkoalice asi trošku nedohlédnou všech souvislostí.

+2/0
22.7.2014 14:24

M22a81r91e48k 72Š56i60m36o68n 2354767508398

Centrální přestupní zastávka je podle mě dobrý systém, mimocentrální přestupy jsou také (například Hradčanská).

0/0
22.7.2014 18:13
Foto

M91a11r75t47i90n 46Š24u41b39r51t 1695741864255

Ale stále více přibývá stížností lidí, že se strašně zdrží při cestách z Anděla na Vinohrady nebo z Anděla do Dejvic. To máte přes Lazarskou ještě s 5-6 minut čekáním a do Dejvic ještě přes Nám. Republiky a Strossmayerovo nám. Určitě by pomohlo vložení podobných linek, které by současně poměrně přetížené Lazarské ulevily.

0/0
22.7.2014 21:02
Foto

P48a94v75e75l 74F38r48u23m59e97r20t 5707204147218

Hm a jakej interval bude muset mít pětivozové kapacitní metro mezi 1 a 2 ráno, aby nejezdilo poloprázdné a nebylo to vození vzduchu? Půl hodiny? A to se kvůli tomu bude ve všech stanicích naplno svítit a budou jezdit naprázdno všechny dlouhé eskalátory, které nemají funkci zpomalení při neaktivitě? Hm, to bude efektivita jak pra.e.

+15/0
22.7.2014 13:14

P74e20t82r 39M90á47l12e60k 7355129536663

bože, to je zase ptákovina. Každý rok se snižuje četnost spojů (busy, tramvaje...) a budou utrácet za takovou ptákovinu. Pár tragédů ožralých jezdilo tím metrem, když jsem tím jel 2x. A kategorie, která takhle jezdí, tak autem nejezdí a nehodovost pod vlivem chlastu tím rozhodně nesníží ;-)

+7/0
22.7.2014 13:13

R33u70d22a 27S60l57a17v65í60k 5913598476121

A hned po volbách to zase zarazíme...:-P

0/0
22.7.2014 13:10

J26i42ř12í 65M75a79c41e12k 3665295674391

Mnohem víc bych uvítal, kdyby se něco udělalo s intervaly metra v sobotu a neděli vpodvečer - občas se do céčka člověk nemá šanci narvat.

+4/0
22.7.2014 13:05
Foto

R82a49d22e87k 69P72o32l17i15c77k11ý 6411463621624

Opět sliby-vše je nehospodárné v systému nalezneme úspory a naráz vše půjdeRv

Omyl-provoz státu, krajů a obcí a jejich podniků vždy bude nehospodárný zejména před volbami-po volbách to bude opět vše v pořádku;-€

0/0
22.7.2014 13:01

K54a53r28e24l 72B80a23r58t44á46č84e54k 9702509102135

hospodarny provoz bude az prestanou reditele manazeri starostove myslet na sebe a svoji kapsu zacnou byt pro lidi ale to se nikdy nestane...

0/0
22.7.2014 13:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.