Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro bude opět jezdit v noci, slibuje Pražanům před volbami trojkoalice

Obnovíme víkendový noční provoz metra. To před podzimními komunálními volbami slibuje Pražanům koalice zelených, KDU-ČSL a Starostů. Metro by mělo jezdit v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli až do dvou hodin ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

2355514798943

strčte si noční provoz do ... a raději obnovte staré intervaly. už dlouho jsem nezažil, že by na Budějovickou nepřijelo metro narvané, a to v obou směrech. Intervaly Áčka jsou taktéž katastrofické, béčkem nejezdím, tak mě někdo doplňte :)

+2/0
23.7.2014 6:34

Z27d57e79n90ě26k 59Z23a58b30a36v75a 1822254586504

Blíží se volby, tak nejprve zavedeme nesmyslný BUS pruh na Jižní spojce (autobus jsem v něm nikdy neviděl, vždy jel v levém - má to logicky jednodušší) a potom ho s velkou slávou zase zrušíme, aby voliči viděli... 

Tohle už předvádělo duo Bém-Štainer. Dík, nechci, nejsme ovce;-€

+1/0
23.7.2014 5:12

Z95d97e12n40ě46k 37Z10a89b74a61v74a 1952304316164

P.S. no a s tím metrem to bude podobné...

0/0
23.7.2014 5:13

M95a62r44e85k 75Š47i46m89o67n 2754347718848

Jsem spíš pro, aby noční provoz měl v první hodině 20minutové intervaly a ne 30 minutové, protože ty vozy jsou strašně plné, jinak ať to klidně zůstane. Prodloužení metra je podle mě zbytečně drahé a metro není zařízeno na neukáznené opilce.

Nejhorší je čas mezi půlnocí a jednou, denní už nejezdí a noční ještě pořádně taky ne, takže někde, kde se přes den jezdí v 5minutových intervalech a v noci v 15 minutových (dvě linky v taktu) čekáte 40 minut.

+4/0
22.7.2014 18:06

A30l43e40x54a79n60d48r 20K33o21s42t67k26a 5679156399516

Ehm, když byla tato akce skutečně v provozu, tak jsem se vracel MHD nametený poměrně často.. A mohu vážené slibovače ujistit, že ožralý cestující má obrovský problém zjistit, jestli je vlastně ještě čtvrtek a musí na noční tramvaj, nebo už víkend a má jít na metro. A rozhodně jsem v tom nebyl sám, přišlo mi, že se po zastávkách bezcílně motalo docela dost lidí.

+1/−1
22.7.2014 15:30
Foto

S62t91a37n23i39s23l47a39v 82T12e59s17a43ř 9647224642254

Vážení zastupitelé, měli byste si přestat vozit zadky ve služebních autech a začít používat MHD. Pak byste zjistili, že Praha mnohem víc potřebuje, aby se tramvajemi a metrem nevozili opilci a smradlaví bezdomovci bez jízdenek. Až nás, platící cestující, zbavíte tohoto lidského ODPADU, pak si můžete vymýšlet ptákoviny typu metro v noci nebo klimatizované tramvaje. A taky si to pak můžete zaplatit z vlastní kapsy.

+9/0
22.7.2014 15:14

A69l40e30x29a25n69d81r 94K72o51s12t27k58a 5799406599266

Klima v tramvaji by se přes léto hodila. Ani by nebylo nutné, aby vnitřek ochlazovala, ale aby dovnitř hnaný vzduch měl jen těch 30C jako ten venku a ne (po průchodu přes rozpálenou střechu) 50C.

+4/0
22.7.2014 15:37

T22o41m44á71š 89Z30e91m25a96n 3585888134885

tzn postačí střešní větrák který bude vzduch odsávat.

0/0
22.7.2014 18:14

L55a30d12i11s96l74a19v 31M46a32t54u27l66a 3711459210332

Nákup voličů opět v plném proudu :-/

+11/0
22.7.2014 14:32

T31o28m57á27š 52B79í29l53ý 2785200387

Jedině pozitivní je tato zpráva pro většinu ožralů. bezdomovců a černých pasažérů. Všichni ostatní platící jsou chudáci, co do tohoto spoje vlezli ;-€

+5/−1
22.7.2014 14:17
Foto

J14i28ř21í 92K91h83e94i81l 9246574810653

Tak lepší ožrala v metru, než ožrala za volantem vidící 3 silnice a snažící se jet tou prostřední.;-D;-D

+2/0
22.7.2014 16:16

M50a93r74t19i88n 53B33r57e55j13c72h37a 3704540712131

Totální blbost, To bude jezdit 1 za hodinu, aby to nebylo prodělečné? A co navazující linky? Městapo na každé stanici? Taková populistická kravina, která i kdyby prošla, tak pod takovými náklady ji zase do roka zruší a na to může slyšet jen blázen. 8-o

+12/−2
22.7.2014 13:38

Z49d82e57ň28k63a 79K26a27z21d60o34v81á 6752635953

Nevím proč se tak rozčilujete, v titulku píší, že metro bude jezdit v noci před volbami.:-P;-D:-P PS a co slíbí nám Nepražákům?

0/0
22.7.2014 14:25

M75a48r61t16i32n 76B70r39e98j55c61h81a 3114550822321

Ale já se nerozčiluji, konstatuji. To už tu jednou bylo a ukázalo se to, jako naprosto ztrátové. Jinak nevím co slíbí Vám Nepražákům, protože tady jde o volby komunální a ty se týkají komunálních politiků Prahy. Ale nedivil bych se, kdyby Vám ve Vašich komunálních volbách slibovali taky nějaké kraviny. ;-)

+1/0
22.7.2014 14:44

V46á22c90l41a41v 98K63a12f70t77a56n 7965379283506

No, mně by jako nepražákovi noční metro bodlo :)

0/0
23.7.2014 10:03

T80o91m17á95š 87Z18e48m49a36n 3775528574715

Byl bych rád aby, magistrát méně řešil volnočasové aktivity obyvatel a více se zaměřil na jejich pracovní a rodinné potřeby = produktivní.

Asi se všichni shodneme, že potřeba dostat se do práce/školy/úřadu/nemocnice by měla být značně nadřazena potřebě dostat se opilý z hospody a nebo zajezdit si na kolečkových bruslích.

Omezili jsme denní spoje a te´d ušetřené prostředky vyhodíme na vožení převážně opilců? Ano, i v noci jezdí část pracujících, ale myslím že na síť metra jich dost není.

+4/−1
22.7.2014 13:26

M12a96r25e71k 37Š38i86m69o84n 2314637758838

Jel jste někdy noční tramvají? Většina jsou normální lidi jedoucí z plesu, z divadla a z hospody, opilí jsou kontrolovaně. V létě pár skupinek cizinců, kteří bývají hlučnější. Všichni ale zanechali svoje peníze v pražských podnicích a zaplatili přitom nemalou spotřební daň a DPH.

+4/0
22.7.2014 18:09
Foto

M59a45r53t29i72n 11Š80u15b79r89t 1935581944235

Tato věc vypadá na první pohled báječně... Ale už po minulém zavedení narazila na zásadní problém. Prodloužený provoz metra znamená současnou nutnost prodloužit denní provoz drtivé většiny denních autobusových a tramvajových linek - a to zaplatit. Na metro totiž u jeho stanic navazují denní linky. Jenže takto pozdě večer už i ty denní linky nemohou jezdit všechny po 15-20 minutách, na to ve městě plošně už tolik lidí není. Takže metro jezdí dále až do dvou hodin po 10 minutách, ale když z něho vylezete, nenavazuje na něj dostatečná návazná doprava, protože by jí nikdo nezaplatil. A pak často stejně jdete pěšky, nebo voláte taxíka.

Právě proto máme noční provoz, kde jsou autobusové a tramvajové linky trasovány tak, aby pokryly plošně celé území v okamžiku, kdy metro nejede. Tj. daleko levnější a funkčnější by pro zlepšení noční dopravy bylo mírně zkrátit intervaly na nočních linkách, případně na některé tramvajové noční linky v tomto období nasadit soupravy (byť bude problém v Lazarské). Otázkou do diskuse by bylo u tramvají např. opustit centrální přestup v Lazarské a část linek vést tangenciálně s tím, že by byly zajištěny přestupy ve více bodech jen mezi některými linkami. Určitě v noci chybí přímé linky ve vazbách Anděl - Pavlák, Strašnice - Palmovka, Anděl - Dejvice. 

Trošku mě zaráží, že trojkoalice hovoří v jednom textu o tom neuváženě zvýšit náklady na provoz a současně si stěžuje, že jsou ty náklady vysoké. Právě prodloužení provozu metra byl jeden ze zářezů, který pražské MHD moc neprospěl... 

Pak je ještě jedna možnost, k prodlouženému provozu metra provozovat už noční linky povrchové dopravy. Ale to známe ze Štědrého dne a Silvestra, kdy jede ještě metro C a nad ním jedou prázdné noční busy vlastně ve stejné trase. A když z metra vylezete, na řadě míst vaším směrem pak nenavazuje nic. Takže to také není rozhodně systémové řešení...

+17/0
22.7.2014 13:16

L97u71k64á62š 88N51o91v98á72k 4616846692983

souhlasím s Vámi...a naopak s tímto bodem našeho programu zásadně nesouhlasím, není to vůbec šťastné...

+1/0
22.7.2014 13:42
Foto

M40a79r95t70i52n 29Š14u58b12r94t 1175151504765

Ono je těžké nepodlehnout pokušení toto slíbit. Byla to diskutovaná otázka a řada lidí to vítá. Je to pěkné heslo na billboard a volby jsou prostě o jasných a srozumitelných heslech a slibech. To se nedá nic dělat. Volič nebude číst složité rozbory souvislostí a každá strana něco slíbit musí...

0/0
22.7.2014 14:27

M66i32l17a31n 23M42a24j87e96r29č67í73k 1340910594716

Jenže "pěkné heslo na bilboard" by mohlo také znít trochu obecněji = "posílení MHD o víkendových nocích", ale přitom ve výsledku jeho realizace by byla účelnější = přesně podle Vámi výše uvedeného Pá+SO kapacitnějšího - častějšího spojení (např. místo intervalu 30min cca do 2:00hod interval 20min) či vypravením na některé linky souprav/(či spíše)kloubových TRAM místo sólo vozů.

+3/0
22.7.2014 17:46

M91i43l12a12n 49M34a82j29e50r38č89í64k 1950760574576

jó, i zavedení Vámi uvedených tangenciálních spojení v noci = (alespoň částečné) snížení počtu lidí vezených přes Lazarskou (a navíc tam přestupujících).

Osobně mi naopak vadí, že ROPID (již před pár lety) zrušil dokonce 1 denní TRAMvajové tangenciální spojení Palmovka =M=B - Želivského =M=A (prosím ostatní neplést s Želivského-strojimport a o dvě zastávky dále stanicí Flora =M=A).

Osobně vidím jako nejvhodnější zavedení 4 následujících celodenních (nonstop provozovaných) TRAMvajových tangenciálních linek:

1. Petřiny(=M=A) - Hradčanská(=M=A) - Vltavská(=M=C) - Palmovka(=M=B) - Ohrada - Spojovací

2 (v budoucnu Bohnice -) Kobylisy(=M=C) - Bulovka - Palmovka(=M=B) - NNŽ - Želivského =M=(A) (výhledově vedena po nových TT jižně na Slavie - Spořilov - Jižní město) - Strašnická(=M=A) - Kubánské nám.

3. Černokostelecká - Strašnická(=M=A) -Otakarova (v budoucnu Pankrác =M=C - Dvorce - Lihovar - Smíchovské nádraží(=M=B) - Anděl(=M=B) - Kotlářka - Motol (v budoucnu Nemocnice Motol =M=A - nemocnice Na Homolce - Vypich - Bílá hora) Sídliště Řepy (v budoucnu místo této nové 2. TRAM noční linky sem/odtud od Malovanky současná noční linka 57 Nemocnice Motol =M=A - nemocnice Na Homolce) 4.) Sídliště Barrandov - Hlubočepy - Smíchovské nádraží(=M=B) - Anděl(=M=B) -Újezd - Malostranská(=M=A) - Hradčanská(=M=A) - Vítězné nám. - Podbaba (v budoucnu nejlépe Císařský ostrov - Trojský zámek/ZOO - Na Kazance - Trojská - Kobylisy(=M=C) - Ládví(=M=C) - Sídliště Ďáblice

+1/0
22.7.2014 18:38

M48i73l34a76n 65M40a71j37e83r51č81í75k 1120770944226

naopak určitě bych pak

A) zrušil noční:

l.59 (+ kvůli tomu prodloužil l.51 z radošovické na Nádraží Hostivař)

l.55 (kvůli tomu v nočním provozu l.3 uvedená výše prodloužena z Černokostelecké na UDDP)

(+ kvůli zrušení obou výše uvedených linek, zavedení centrální noční linky:

Olšanské hřbitovy - Mezi hřbitovy - Olšanská - Husinecká - Hlavní nádraží - Václavské nám. - Lazarská - Karlovo nám. - IPP - Vršovické nám. - Čechovo nám. - Kubánské nám. - Radošovická) B) (kvůli plánovanému prodloužení výše uvedené celodenní tangenciální linky 4) výhledově odklonit l.53 od Trojské přes Na Kazance - Trojský zámek/ZOO - Císařský ostrov na Suchdol

0/0
22.7.2014 19:22
Foto

P39a12t72r12i47k 37C41h48r86z 4798839512599

Také souhlasím. Noční doprava je v Praze koncipovaná velmi dobře, z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že je rychlejší a pohodlnější (méně přestupů) než denní. Jedinou její nevýhodou je, že jezdí po jiných trasách, takže se nehodí pro lidi, kteří si přesně nezjistí spoje a jejich návaznost (třeba nejezdí v danou dobu pravidelně).

Navíc by bylo méně času na noční úklid metra. Jsem rovněž pro zachování současného stavu. Případně noční linky více vést po trase metra tak, aby člověk "po paměti" věděl čím jet a kde přestoupit.

+2/0
22.7.2014 14:10
Foto

M91a30r71t20i35n 60Š66u82b16r60t 1715741274965

Já si myslím, že by bylo vhodné se zaměřit na citlivá období a úseky, kdy je noční doprava skutečně přetížená. Plus řešit možná zvýšení podílu linek v těch tangenciálních směrech a vytvoření většího počtu přestupních bodů na obvodu centra místo jediného centrálního (u tramvají). Byť i jeho význam by z větší části zachován zůstal. Návrh trojkoalice je bohužel z velké míry populistický, protože zejména mladí lidé celkem jednoznačně prodloužení provozu metra vítají. Bohužel stejně jako trojkoalice asi trošku nedohlédnou všech souvislostí.

+2/0
22.7.2014 14:24

M51a16r26e72k 43Š77i66m65o73n 2834547108468

Centrální přestupní zastávka je podle mě dobrý systém, mimocentrální přestupy jsou také (například Hradčanská).

0/0
22.7.2014 18:13
Foto

M92a38r77t59i86n 85Š34u59b61r14t 1915521444545

Ale stále více přibývá stížností lidí, že se strašně zdrží při cestách z Anděla na Vinohrady nebo z Anděla do Dejvic. To máte přes Lazarskou ještě s 5-6 minut čekáním a do Dejvic ještě přes Nám. Republiky a Strossmayerovo nám. Určitě by pomohlo vložení podobných linek, které by současně poměrně přetížené Lazarské ulevily.

0/0
22.7.2014 21:02
Foto

P25a33v50e10l 37F30r40u89m41e69r17t 5507724927358

Hm a jakej interval bude muset mít pětivozové kapacitní metro mezi 1 a 2 ráno, aby nejezdilo poloprázdné a nebylo to vození vzduchu? Půl hodiny? A to se kvůli tomu bude ve všech stanicích naplno svítit a budou jezdit naprázdno všechny dlouhé eskalátory, které nemají funkci zpomalení při neaktivitě? Hm, to bude efektivita jak pra.e.

+15/0
22.7.2014 13:14

P55e86t64r 34M24á73l54e37k 7115849886913

bože, to je zase ptákovina. Každý rok se snižuje četnost spojů (busy, tramvaje...) a budou utrácet za takovou ptákovinu. Pár tragédů ožralých jezdilo tím metrem, když jsem tím jel 2x. A kategorie, která takhle jezdí, tak autem nejezdí a nehodovost pod vlivem chlastu tím rozhodně nesníží ;-)

+7/0
22.7.2014 13:13

R47u88d12a 34S29l98a33v50í42k 5323838276791

A hned po volbách to zase zarazíme...:-P

0/0
22.7.2014 13:10

J16i12ř95í 17M52a46c22e41k 3335165264361

Mnohem víc bych uvítal, kdyby se něco udělalo s intervaly metra v sobotu a neděli vpodvečer - občas se do céčka člověk nemá šanci narvat.

+4/0
22.7.2014 13:05
Foto

R28a30d80e70k 94P49o25l47i37c92k10ý 6391453861514

Opět sliby-vše je nehospodárné v systému nalezneme úspory a naráz vše půjdeRv

Omyl-provoz státu, krajů a obcí a jejich podniků vždy bude nehospodárný zejména před volbami-po volbách to bude opět vše v pořádku;-€

0/0
22.7.2014 13:01

K51a92r32e13l 46B53a17r70t57á30č58e48k 9752609232825

hospodarny provoz bude az prestanou reditele manazeri starostove myslet na sebe a svoji kapsu zacnou byt pro lidi ale to se nikdy nestane...

0/0
22.7.2014 13:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.