Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro bude opět jezdit v noci, slibuje Pražanům před volbami trojkoalice

Obnovíme víkendový noční provoz metra. To před podzimními komunálními volbami slibuje Pražanům koalice zelených, KDU-ČSL a Starostů. Metro by mělo jezdit v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli až do dvou hodin ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

2205204268263

strčte si noční provoz do ... a raději obnovte staré intervaly. už dlouho jsem nezažil, že by na Budějovickou nepřijelo metro narvané, a to v obou směrech. Intervaly Áčka jsou taktéž katastrofické, béčkem nejezdím, tak mě někdo doplňte :)

+2/0
23.7.2014 6:34

Z89d89e88n69ě79k 67Z22a14b29a28v34a 1652324726934

Blíží se volby, tak nejprve zavedeme nesmyslný BUS pruh na Jižní spojce (autobus jsem v něm nikdy neviděl, vždy jel v levém - má to logicky jednodušší) a potom ho s velkou slávou zase zrušíme, aby voliči viděli... 

Tohle už předvádělo duo Bém-Štainer. Dík, nechci, nejsme ovce;-€

+1/0
23.7.2014 5:12

Z47d48e63n95ě82k 52Z56a91b70a17v20a 1312424966134

P.S. no a s tím metrem to bude podobné...

0/0
23.7.2014 5:13

M45a53r16e51k 70Š92i56m49o75n 2574747548888

Jsem spíš pro, aby noční provoz měl v první hodině 20minutové intervaly a ne 30 minutové, protože ty vozy jsou strašně plné, jinak ať to klidně zůstane. Prodloužení metra je podle mě zbytečně drahé a metro není zařízeno na neukáznené opilce.

Nejhorší je čas mezi půlnocí a jednou, denní už nejezdí a noční ještě pořádně taky ne, takže někde, kde se přes den jezdí v 5minutových intervalech a v noci v 15 minutových (dvě linky v taktu) čekáte 40 minut.

+4/0
22.7.2014 18:06

A15l13e77x83a41n57d55r 23K42o73s94t60k29a 5819786489466

Ehm, když byla tato akce skutečně v provozu, tak jsem se vracel MHD nametený poměrně často.. A mohu vážené slibovače ujistit, že ožralý cestující má obrovský problém zjistit, jestli je vlastně ještě čtvrtek a musí na noční tramvaj, nebo už víkend a má jít na metro. A rozhodně jsem v tom nebyl sám, přišlo mi, že se po zastávkách bezcílně motalo docela dost lidí.

+1/−1
22.7.2014 15:30
Foto

S69t18a68n74i22s82l93a39v 25T53e71s89a88ř 9517934462534

Vážení zastupitelé, měli byste si přestat vozit zadky ve služebních autech a začít používat MHD. Pak byste zjistili, že Praha mnohem víc potřebuje, aby se tramvajemi a metrem nevozili opilci a smradlaví bezdomovci bez jízdenek. Až nás, platící cestující, zbavíte tohoto lidského ODPADU, pak si můžete vymýšlet ptákoviny typu metro v noci nebo klimatizované tramvaje. A taky si to pak můžete zaplatit z vlastní kapsy.

+9/0
22.7.2014 15:14

A24l86e75x61a74n29d63r 39K49o92s86t68k90a 5549206789666

Klima v tramvaji by se přes léto hodila. Ani by nebylo nutné, aby vnitřek ochlazovala, ale aby dovnitř hnaný vzduch měl jen těch 30C jako ten venku a ne (po průchodu přes rozpálenou střechu) 50C.

+4/0
22.7.2014 15:37

T88o10m42á16š 20Z73e62m40a69n 3675668704485

tzn postačí střešní větrák který bude vzduch odsávat.

0/0
22.7.2014 18:14

L36a51d45i41s16l26a72v 27M16a77t28u80l34a 3231139840142

Nákup voličů opět v plném proudu :-/

+11/0
22.7.2014 14:32

T74o14m11á87š 19B86í35l79ý 2615560157

Jedině pozitivní je tato zpráva pro většinu ožralů. bezdomovců a černých pasažérů. Všichni ostatní platící jsou chudáci, co do tohoto spoje vlezli ;-€

+5/−1
22.7.2014 14:17

J93i17ř57í 24K13h97e57i54l 9626744800913

Tak lepší ožrala v metru, než ožrala za volantem vidící 3 silnice a snažící se jet tou prostřední.;-D;-D

+2/0
22.7.2014 16:16

M72a88r69t28i17n 92B17r87e57j64c65h65a 3774610612101

Totální blbost, To bude jezdit 1 za hodinu, aby to nebylo prodělečné? A co navazující linky? Městapo na každé stanici? Taková populistická kravina, která i kdyby prošla, tak pod takovými náklady ji zase do roka zruší a na to může slyšet jen blázen. 8-o

+12/−2
22.7.2014 13:38

Z84d11e32ň65k68a 91K74a29z33d79o60v37á 6142225113

Nevím proč se tak rozčilujete, v titulku píší, že metro bude jezdit v noci před volbami.:-P;-D:-P PS a co slíbí nám Nepražákům?

0/0
22.7.2014 14:25

M24a40r69t12i93n 28B90r14e90j48c37h38a 3954620122361

Ale já se nerozčiluji, konstatuji. To už tu jednou bylo a ukázalo se to, jako naprosto ztrátové. Jinak nevím co slíbí Vám Nepražákům, protože tady jde o volby komunální a ty se týkají komunálních politiků Prahy. Ale nedivil bych se, kdyby Vám ve Vašich komunálních volbách slibovali taky nějaké kraviny. ;-)

+1/0
22.7.2014 14:44

V81á79c78l93a61v 94K36a72f38t72a92n 7595219983846

No, mně by jako nepražákovi noční metro bodlo :)

0/0
23.7.2014 10:03

T88o88m30á11š 89Z74e74m61a48n 3175678374965

Byl bych rád aby, magistrát méně řešil volnočasové aktivity obyvatel a více se zaměřil na jejich pracovní a rodinné potřeby = produktivní.

Asi se všichni shodneme, že potřeba dostat se do práce/školy/úřadu/nemocnice by měla být značně nadřazena potřebě dostat se opilý z hospody a nebo zajezdit si na kolečkových bruslích.

Omezili jsme denní spoje a te´d ušetřené prostředky vyhodíme na vožení převážně opilců? Ano, i v noci jezdí část pracujících, ale myslím že na síť metra jich dost není.

+4/−1
22.7.2014 13:26

M11a30r46e94k 29Š56i93m73o97n 2564877598518

Jel jste někdy noční tramvají? Většina jsou normální lidi jedoucí z plesu, z divadla a z hospody, opilí jsou kontrolovaně. V létě pár skupinek cizinců, kteří bývají hlučnější. Všichni ale zanechali svoje peníze v pražských podnicích a zaplatili přitom nemalou spotřební daň a DPH.

+4/0
22.7.2014 18:09
Foto

M50a56r44t25i42n 92Š94u55b42r49t 1455421824155

Tato věc vypadá na první pohled báječně... Ale už po minulém zavedení narazila na zásadní problém. Prodloužený provoz metra znamená současnou nutnost prodloužit denní provoz drtivé většiny denních autobusových a tramvajových linek - a to zaplatit. Na metro totiž u jeho stanic navazují denní linky. Jenže takto pozdě večer už i ty denní linky nemohou jezdit všechny po 15-20 minutách, na to ve městě plošně už tolik lidí není. Takže metro jezdí dále až do dvou hodin po 10 minutách, ale když z něho vylezete, nenavazuje na něj dostatečná návazná doprava, protože by jí nikdo nezaplatil. A pak často stejně jdete pěšky, nebo voláte taxíka.

Právě proto máme noční provoz, kde jsou autobusové a tramvajové linky trasovány tak, aby pokryly plošně celé území v okamžiku, kdy metro nejede. Tj. daleko levnější a funkčnější by pro zlepšení noční dopravy bylo mírně zkrátit intervaly na nočních linkách, případně na některé tramvajové noční linky v tomto období nasadit soupravy (byť bude problém v Lazarské). Otázkou do diskuse by bylo u tramvají např. opustit centrální přestup v Lazarské a část linek vést tangenciálně s tím, že by byly zajištěny přestupy ve více bodech jen mezi některými linkami. Určitě v noci chybí přímé linky ve vazbách Anděl - Pavlák, Strašnice - Palmovka, Anděl - Dejvice. 

Trošku mě zaráží, že trojkoalice hovoří v jednom textu o tom neuváženě zvýšit náklady na provoz a současně si stěžuje, že jsou ty náklady vysoké. Právě prodloužení provozu metra byl jeden ze zářezů, který pražské MHD moc neprospěl... 

Pak je ještě jedna možnost, k prodlouženému provozu metra provozovat už noční linky povrchové dopravy. Ale to známe ze Štědrého dne a Silvestra, kdy jede ještě metro C a nad ním jedou prázdné noční busy vlastně ve stejné trase. A když z metra vylezete, na řadě míst vaším směrem pak nenavazuje nic. Takže to také není rozhodně systémové řešení...

+17/0
22.7.2014 13:16

L71u21k66á63š 92N15o35v43á52k 4456646462103

souhlasím s Vámi...a naopak s tímto bodem našeho programu zásadně nesouhlasím, není to vůbec šťastné...

+1/0
22.7.2014 13:42
Foto

M38a10r38t78i60n 42Š40u59b28r54t 1225211944575

Ono je těžké nepodlehnout pokušení toto slíbit. Byla to diskutovaná otázka a řada lidí to vítá. Je to pěkné heslo na billboard a volby jsou prostě o jasných a srozumitelných heslech a slibech. To se nedá nic dělat. Volič nebude číst složité rozbory souvislostí a každá strana něco slíbit musí...

0/0
22.7.2014 14:27

M65i87l63a89n 86M83a82j16e44r63č82í33k 1170960214786

Jenže "pěkné heslo na bilboard" by mohlo také znít trochu obecněji = "posílení MHD o víkendových nocích", ale přitom ve výsledku jeho realizace by byla účelnější = přesně podle Vámi výše uvedeného Pá+SO kapacitnějšího - častějšího spojení (např. místo intervalu 30min cca do 2:00hod interval 20min) či vypravením na některé linky souprav/(či spíše)kloubových TRAM místo sólo vozů.

+3/0
22.7.2014 17:46

M77i42l64a93n 27M62a88j12e12r32č85í87k 1590980714166

jó, i zavedení Vámi uvedených tangenciálních spojení v noci = (alespoň částečné) snížení počtu lidí vezených přes Lazarskou (a navíc tam přestupujících).

Osobně mi naopak vadí, že ROPID (již před pár lety) zrušil dokonce 1 denní TRAMvajové tangenciální spojení Palmovka =M=B - Želivského =M=A (prosím ostatní neplést s Želivského-strojimport a o dvě zastávky dále stanicí Flora =M=A).

Osobně vidím jako nejvhodnější zavedení 4 následujících celodenních (nonstop provozovaných) TRAMvajových tangenciálních linek:

1. Petřiny(=M=A) - Hradčanská(=M=A) - Vltavská(=M=C) - Palmovka(=M=B) - Ohrada - Spojovací

2 (v budoucnu Bohnice -) Kobylisy(=M=C) - Bulovka - Palmovka(=M=B) - NNŽ - Želivského =M=(A) (výhledově vedena po nových TT jižně na Slavie - Spořilov - Jižní město) - Strašnická(=M=A) - Kubánské nám.

3. Černokostelecká - Strašnická(=M=A) -Otakarova (v budoucnu Pankrác =M=C - Dvorce - Lihovar - Smíchovské nádraží(=M=B) - Anděl(=M=B) - Kotlářka - Motol (v budoucnu Nemocnice Motol =M=A - nemocnice Na Homolce - Vypich - Bílá hora) Sídliště Řepy (v budoucnu místo této nové 2. TRAM noční linky sem/odtud od Malovanky současná noční linka 57 Nemocnice Motol =M=A - nemocnice Na Homolce) 4.) Sídliště Barrandov - Hlubočepy - Smíchovské nádraží(=M=B) - Anděl(=M=B) -Újezd - Malostranská(=M=A) - Hradčanská(=M=A) - Vítězné nám. - Podbaba (v budoucnu nejlépe Císařský ostrov - Trojský zámek/ZOO - Na Kazance - Trojská - Kobylisy(=M=C) - Ládví(=M=C) - Sídliště Ďáblice

+1/0
22.7.2014 18:38

M36i27l71a53n 65M60a81j39e65r73č26í15k 1700620314606

naopak určitě bych pak

A) zrušil noční:

l.59 (+ kvůli tomu prodloužil l.51 z radošovické na Nádraží Hostivař)

l.55 (kvůli tomu v nočním provozu l.3 uvedená výše prodloužena z Černokostelecké na UDDP)

(+ kvůli zrušení obou výše uvedených linek, zavedení centrální noční linky:

Olšanské hřbitovy - Mezi hřbitovy - Olšanská - Husinecká - Hlavní nádraží - Václavské nám. - Lazarská - Karlovo nám. - IPP - Vršovické nám. - Čechovo nám. - Kubánské nám. - Radošovická) B) (kvůli plánovanému prodloužení výše uvedené celodenní tangenciální linky 4) výhledově odklonit l.53 od Trojské přes Na Kazance - Trojský zámek/ZOO - Císařský ostrov na Suchdol

0/0
22.7.2014 19:22
Foto

P81a85t88r27i93k 41C68h63r85z 4408139972339

Také souhlasím. Noční doprava je v Praze koncipovaná velmi dobře, z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že je rychlejší a pohodlnější (méně přestupů) než denní. Jedinou její nevýhodou je, že jezdí po jiných trasách, takže se nehodí pro lidi, kteří si přesně nezjistí spoje a jejich návaznost (třeba nejezdí v danou dobu pravidelně).

Navíc by bylo méně času na noční úklid metra. Jsem rovněž pro zachování současného stavu. Případně noční linky více vést po trase metra tak, aby člověk "po paměti" věděl čím jet a kde přestoupit.

+2/0
22.7.2014 14:10
Foto

M83a44r37t37i65n 61Š63u41b59r96t 1475761904765

Já si myslím, že by bylo vhodné se zaměřit na citlivá období a úseky, kdy je noční doprava skutečně přetížená. Plus řešit možná zvýšení podílu linek v těch tangenciálních směrech a vytvoření většího počtu přestupních bodů na obvodu centra místo jediného centrálního (u tramvají). Byť i jeho význam by z větší části zachován zůstal. Návrh trojkoalice je bohužel z velké míry populistický, protože zejména mladí lidé celkem jednoznačně prodloužení provozu metra vítají. Bohužel stejně jako trojkoalice asi trošku nedohlédnou všech souvislostí.

+2/0
22.7.2014 14:24

M21a90r35e80k 50Š50i10m97o42n 2144397468728

Centrální přestupní zastávka je podle mě dobrý systém, mimocentrální přestupy jsou také (například Hradčanská).

0/0
22.7.2014 18:13
Foto

M41a40r49t66i36n 97Š94u37b46r60t 1525171314705

Ale stále více přibývá stížností lidí, že se strašně zdrží při cestách z Anděla na Vinohrady nebo z Anděla do Dejvic. To máte přes Lazarskou ještě s 5-6 minut čekáním a do Dejvic ještě přes Nám. Republiky a Strossmayerovo nám. Určitě by pomohlo vložení podobných linek, které by současně poměrně přetížené Lazarské ulevily.

0/0
22.7.2014 21:02
Foto

P63a44v19e97l 49F81r50u42m81e44r89t 5127104907788

Hm a jakej interval bude muset mít pětivozové kapacitní metro mezi 1 a 2 ráno, aby nejezdilo poloprázdné a nebylo to vození vzduchu? Půl hodiny? A to se kvůli tomu bude ve všech stanicích naplno svítit a budou jezdit naprázdno všechny dlouhé eskalátory, které nemají funkci zpomalení při neaktivitě? Hm, to bude efektivita jak pra.e.

+15/0
22.7.2014 13:14

P14e89t63r 34M30á23l73e32k 7975519486543

bože, to je zase ptákovina. Každý rok se snižuje četnost spojů (busy, tramvaje...) a budou utrácet za takovou ptákovinu. Pár tragédů ožralých jezdilo tím metrem, když jsem tím jel 2x. A kategorie, která takhle jezdí, tak autem nejezdí a nehodovost pod vlivem chlastu tím rozhodně nesníží ;-)

+7/0
22.7.2014 13:13

R25u68d83a 14S20l85a15v90í10k 5913318886131

A hned po volbách to zase zarazíme...:-P

0/0
22.7.2014 13:10

J89i95ř50í 47M66a45c28e89k 3465815364311

Mnohem víc bych uvítal, kdyby se něco udělalo s intervaly metra v sobotu a neděli vpodvečer - občas se do céčka člověk nemá šanci narvat.

+4/0
22.7.2014 13:05
Foto

R92a56d47e64k 91P69o53l33i23c66k38ý 6711573831204

Opět sliby-vše je nehospodárné v systému nalezneme úspory a naráz vše půjdeRv

Omyl-provoz státu, krajů a obcí a jejich podniků vždy bude nehospodárný zejména před volbami-po volbách to bude opět vše v pořádku;-€

0/0
22.7.2014 13:01

K98a98r57e25l 85B72a37r79t75á17č86e79k 9612119712885

hospodarny provoz bude az prestanou reditele manazeri starostove myslet na sebe a svoji kapsu zacnou byt pro lidi ale to se nikdy nestane...

0/0
22.7.2014 13:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.