Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava výhybky na koridoru trvala celý den, vlaky už jezdí normálně

Přes čtyřiadvacet hodin komplikovala provoz na nejvytíženější tuzemské trati mezi Prahou a Kolínem chyba způsobená nepozorností strojvedoucího. Výhybku poškozenou jízdou po špatné koleji technici v pondělí večer opravili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13i75r79o62s40l12a42v 84J77e12ž84e69k 8381196232168

Tomu strojvůdci nezávidím. Jak rychle se může dosud bezúhonný člověk dostat do kriminálu mezi různé lupiče a podvodníky. Já bych mu dal asi podmínku a zákaz činnosti, vzhledem k tomu, že ke srážce vlaků naštěstí nedošlo.

+1/0
29.7.2014 10:09

R79a50d31o14s12l94a44v 59K84l98a74u71d91a 5594818484722

To je riziko povolání. Kdyby seděl v supermarketu za pokladnou, taby podobný problém neměl.

0/0
29.7.2014 10:29

V17í55t15ě24z21s10l74a95v 85K88l47o35z34í83k 3301839494907

Prosim novinare, dejte pred zverejnenim posoudit nazvoslovi komukoliv od drahy... Tohle se fakt neda cist, prorazil vyhybku, po spatne koleji.... Dekuji

0/0
29.7.2014 9:00

J74a89n 71Z17e17m40a29n 8766402364692

To chce klid, nejste na šotoušském serveru.

0/0
29.7.2014 18:49
Foto

O91n27d30ř45e95j 30Z63a18h90r67a50d55n18í26č15e96k 9333609245548

Není mi jasná ta absence odpovědnosti. Logické by mi přišlo, kdyby dopravci (RegioJet) dostali kompenzaci od SŽDC za to, co museli ne vlastní vinou vyplácet cestujícím. SŽDC by to (a k tomu samozřejmě především náhradu škody na výhybce) zase požadovala po společnosti, provozující vlak, který nehodu způsobil. A ta by to optimálně měla zaplatit z něčeho jako povinné ručení. Proč to takhle logicky nejde?

+1/0
29.7.2014 8:58

J87a51n 68Z16e58m10a10n 8476732934432

A přihlásil se např. Regiojet o nějakou kompenzaci?

0/0
29.7.2014 18:50

M68i48r35o92s70l27a88v 37G63r66o75s58s32m34a43n63n 8902129434

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

+1/0
28.7.2014 19:03

R95o26m25a81n 81Č50e58r23m86á95k 3304258435964

To jsou bývalí nádrážáci co mají na starosti koleje.

0/−2
28.7.2014 19:16

M33i81r17o81s32l43a78v 43G32r60o87s22s92m45a81n25n 8452189454

Co je železniční a doprava?

0/0
30.7.2014 23:07

V40a97c27l52a65v 53P52e22r13o12u41t43k50a 6418607984511

znamená to,že tato vyhýbka je natolik atypická ,že na ná nejsou díly anebo je to tak,že těchto vyhýbek je natrase většina ale s opravou se nepočítá?

0/0
28.7.2014 15:34

V35a80c68l68a63v 62H92a64j93e69k 3566239419

Výhybky mají většinou typové listy, takže až na výjimky jsou části relativně univerzální. Vzhledem k ceně, ale nejsou tyto díly běžně skladem a pokud ano, tak zpravidla nejsou ve stanici kde k problému došlo.

Příslušný díl se musí obvykle odněkud dovést. Tó nějakou dobr trvá, stejně jako výměna dílu.

+1/0
28.7.2014 16:39

A71l59e21x79a13n98d16r 39K51o38s78t31k75a 5409906269466

Nikdo nemá běžně skladem výhybku, která stojí tuším nad milion. Ani bych se nedivil, kdyby dovézt znamenalo dovézt ze zahraničí.

0/0
28.7.2014 16:50

V79a41c45l39a88v 64H49a76j75e45k 3336869719

Výrobcem je firma z Přerova, a to snad zatím není zahraničí :-D

0/0
28.7.2014 16:54

J83a94n 97Z71e40m80a31n 8696382614912

Výhybkárna se přestěhovala do Přerova?

+1/0
28.7.2014 18:30

V22a83c51l88a46v 87P31e11r47o56u88t24k76a 6128817944711

pokud tedy jde o univerzální typ a  takových je tey v republice většina pak je divné, že SŽDC nemají něco takového na skladě ..

0/0
28.7.2014 18:13

A13l36e63x81a51n78d54r 82K32o14s10t20k94a 5759516789526

Rozdrbávka na 20 malých firem, aby se lépe skrylo, kdo kde krade. Správce kolejí je SŽDC, výhybku má tutově na starosti firma aaa, které tu zakázku přeprodává firmě bbb, která si terpve na základě objednávky nechá u ccc udělat výhybky na počet.

0/−3
28.7.2014 19:06

T26o15m22á59š 39K87n23a32i48f24l 6933790307690

Boze do kohos to dusi dal :(

+1/0
29.7.2014 9:18

P57a85v59e66l 11O97b20d69r14ž96á15l23e82k 6306904528792

Jedná se o výhybku koridorovou, vysokorychlostní, štíhlou.

Ty se vyrábí +/- kusově pro danou aplikaci, stojí řádově milion jedna a "náhradní díly" se nedají držet na skladu pro každý jednotlivý typ a to mnohdy ani u výrobce.

+1/0
28.7.2014 19:01

J47a45n 33Z84e76m81a21n 8736472494592

Myslíte tu řízlou výhybku 1:12 - 500, přes kterou se jede odbočkou maximálně rychlostí 60 km/h? Ta moc štíhlá teda není.

0/0
28.7.2014 19:10

P13a64v60e12l 12O44b51d33r44ž19á49l80e42k 6556104258532

Taková je vložená někde v koridoru?

0/0
28.7.2014 23:09

J25a14n 91Z40e94m43a56n 8446962834802

Najdete ji v téměř každé stanici v hlavních kolejích i mimo ně. Však v Kolíně byla říznuta právě taková. Doufám, že jste si nemyslel, že na koridoru jsou jen štíhlé výhybky?

0/0
29.7.2014 5:39

P13a47v92e63l 58M60a66r48e45š 2139213482

Poskytovatel dopravni cesty (statni podnik) ma výluku znemoznujici ji pouzit, ale případně kompenzace bude platit soukromník.

Taky dobry..

0/−1
28.7.2014 12:13

M78a66r17t70i96n 63H90o38c75h65m66a57n 7423567284173

Pokud se nepletu tak v této oblasti jsou pravidla pro všechnay železniční dopravce stejné. A co se týká kompenzací, tak ty poskytují při různých událostech všichni dopravci. Pozor, píšu kompenzace nikoliv peníze!

0/0
28.7.2014 12:19

P31a13v66e14l 59M70a30r96e26š 2859313802

Ale každopádně by mel kompenzaci poskytnout ten, jehož vinou zpoždění vzniklo.

A v případě CD,je to sice akciovka, ale v tomto případě by stát platil sám sobě.Je to z jedné kapsy.

0/0
28.7.2014 12:26

B88o60h78u50s14l64a23v 73K87r72á58l80í15k 2551140469796

Když to berete takhle, tak stát je tvořen občany, takže kapsy občanů jsou zase jen dalšími kapsami státu.

0/0
28.7.2014 16:09

V44a30c12l42a59v 27H42a45j16e88k 3186469209

Ano pravidla jsou takové, že nic dopravcům nmenařizuje nějaké kompenzace poskytovat. Poikud tak činí tak na základě vlastního rozhodnutí a tedy i z vlastních zdrojů.

+1/0
28.7.2014 12:53

B53o21h41u19s49l24a86v 25K52r76á42l53í29k 2581530859976

SŽDC není státní podnik, ale jen státní organizace. Jejím účelem není generovat zisk. Garance a náhrady dopravcům neposkytuje, to všichni vědí předem. Ostatně na státních a krajských silnicích a místních komunikacích je to podobné.

+4/0
28.7.2014 16:02

M13a65r82t26i80n 64H29o48c38h43m46a15n 7963757154373

Tato výhybka je rozříznutá. Rozřez je stav kdy je výhybka násilně přestavena koly jedoucího žel. vozidla. Některé výhybky na lokálních tratích jsou pro tento režim uzpůsobeny. Bohužel pro rychlost 160 km/h jsou všechny výhybky vybaveny nerozřezným systémem zabezpečení, což při řezání způsobí destrukci některých částí výhybky i přestavníku a jejich nevratné poškození, proto i ta vysoká škoda. Na tratích s nižší traťovou rychlostí jsou výhybky zabezpečeny rozřezným systémem, což znamená, že při řezání dojde k destrukci konkrétních prvků které jsou k tomu přímo určeny. Jejich výměna je rychlá a poměrně levná. Co se týká skladování, to je velmi problematické, poněvadž cena jednotlivých částí se pohybuje od desítek tisíc až po jednotky miliónů Při současném tlaku na ekonomiku, prostě nikdo nepovolí takto drahé náhradní díly kupovat na sklad. Taky si domů koupíte auto za 300 000 a k němu pro jistotu náhradní díly, kdybyste někde bourali?

+9/0
28.7.2014 10:59

Š76t28e47f48a95n 16F88r59i64č90a 7522688873406

Pojem říznutí výměny je dán historicky. Souvisí s hákovým závěrem a tzv. svislým čepem.  Hákový závěr je rozříznutelný, to znamená, že vozidlo jedoucí z nesprávného směru přestaví pod sebou výhybku bez poškození závěrného mechanismu. Při nedovoleném projetí výměny je ovšem svislý čep hákového závěru  rozříznut (ustřihnut). Odtud tedy pojem "říznutí" výměny. Stačí vyměnit svislý čep, a výhybka je dále funkční. U nejmodernějších vysokorychlostních výhybek je trochu jiné řešení, při nedovoleném projetí výhybky dochází k její destrukci.

+2/−1
28.7.2014 11:21

J68a87n 58K17ř85í51ž 6635933725558

Já jen malilinkatou vsuvku - pan šofér toho vlaku se asi může "těšit" na pořádné problémy.

Jeden,finanční,druhý soudní(obvinění z obecného ohrožení).

Ten třetí,že ho vyrazí,je nasnadě taky.

0/0
28.7.2014 11:37

V21a69c20l80a50v 20H55a11j36e26k 3516399169

U vyhybky s hákovým nebo rybinovým závěrem  pokud není závorovaná nedochází k žádnému ustřihnutí svilého čepu, ale vyhybka se normálně přestaví. Je-li závorovaná, dochází zpravidla k rozbití či poškození závorníkua pak může dojít i k poškození, zparvidal jazyků. Ta historie s kolíčkem bude spíše staršího data, kdy se ještě nepoužíval hákový nebo rybinový závěr, ale rozříznutelný závorník. U těchto závorníků skutečně docházelo k ustřihnutí kolíčků.

+1/0
28.7.2014 12:00

K47a12m95i75l 32D61o88l22e60z60e96l 6742576554882

to nemaji zakladni dily na opravu skladem? Prijde mi to jako absolutni neschopnost.

+1/−10
28.7.2014 10:44

P88a62v72e82l 55O90b36d35r94ž18á19l53e45k 6506414708882

Přijít Vám to může, ale o problematice vysokorychlostních výhybek toho zjevně moc nevíte...

+6/0
28.7.2014 11:23

J38a81n 21Z15e88m75a40n 8426822424602

Trochu nám přibližte, jak jste na to přišel?

0/0
28.7.2014 16:57

M19a22r16t92i63n 65E21l72s53t68n83e24r 2201754102668

Tak Leošek bude při 60ti minutách kompenzovat všechny své cestující... Regiojet mi za včerejších 80 nedá ani fň

0/0
28.7.2014 10:24

J23a17n 53F70i28a88l18a 8454744445

No jo, jenže když má zpoždění tramvaj, je to něco jiného, než když ho má vlak.

+7/−1
28.7.2014 10:50

A83l10a86n 42Ř49e71p58k74a 4265816

U Regiojetu buďte rád, že jim šla klimatizace, takže zpoždění jde stranou ;-D

+8/0
28.7.2014 11:13

P12a25v89e78l 38M67a27r29e53š 2679113382

Jako by vlaky CD nějakou klimatizaci měli..

+1/−9
28.7.2014 12:28

A87l18a27n 34Ř39e71p41k29a 4145696

No samozřejmě jí mají a zdaleka ne jen Pendolino;-)

+5/0
28.7.2014 12:58

P27a29v81e21l 85M21a28r21e65š 2449593282

Kompenzovat by mela hlavne SZDC ,s.p. Trat je jejich a za její použití vybírají nemalé výpalné.

Neni chybou RJ ani LR, ze jejich vlak nemůže pres Kolín a má zpozdeni

+1/−2
28.7.2014 12:18

M64a96r27t73i42n 60P70r88o91c16h42á54z21k77a 1241259427857

Na to jste přišel jak? Mimořádná událost způsobená ČD a.s., takže náklady půjdou nakonec za nima. (když pominu zlomek ceny co bude hradit ten strojvedoucí - x násobek platu, většinou kryto z pojištění na blbost).

+1/0
28.7.2014 12:30

P42a95v77e41l 96M69a96r26e81š 2169103422

Jak si to prouctuje SZDC A CD je celkem nepodstatné.

Podstatně je ze škodu má třetí subjekt, který platí kompenzace.

Ten by mel tyto náklady dostat uhrazené od majitele dopravni cesty(kterému za ni platí).Majitel koleji následně může vymahat škodu po viníkovi.

+1/0
28.7.2014 12:51

Z12b65y78n69ě52k 29P17o65p39o80v58s24k77ý 9216858367103

Jenze ten subjekt plati kompenzace, protoze je platit chce. Nikdo je nenuti, nema to zadnou oporu v zakone proplacet tak mala zpozdeni, ktera jsou v Evrope bezna. Kdyby se radeji tento subjekt staral o to, aby mu v lete fungovala klimatizace a v zime topeni...

+3/0
28.7.2014 14:04

B17o95h13u77s78l11a62v 49K33r98á56l75í25k 2771640879586

Žádný SZDC, s.p. neexistuje. Existuje SŽDC, s. o.

+1/0
28.7.2014 16:07

V14a76c74l50a35v 94P17e76r56o61u47t62k63a 6858837694261

pokud je to článek včerejší tak to beru jinak jak je možné,že už díly nejsou objednány a nepracuje se na opravě? Klasicky po Topolánkové rozpadu drah očekávám,že správa kolejí či jak se to jmenuje nemá vlastní sklad dílů a tak bude díly nutné někde objednat.

0/−2
28.7.2014 9:57

S73t20e96p63a33n 63T26o29t29h 8298599885238

A jak si to jako predstavujes?? Myslis, ze se snad skladuji vsechny vyhybky cely republiky?? Vyhybky se stavi kazda jinak... K cemu by asi tak byl sklad plny vyhybek se stitkama Usti, Teplice, Praha, Chomutov... kde by to asi tak slo skladovat?? Nedelej tady chytraka. Vyhybka je pomerne slozity a drahy kousek, obzvlaste na koridoru. To neni Vadna elekronka z naseho podniku Katoda Olomoc...

+5/−1
28.7.2014 10:16

J13a93n 36K28ř17í18ž 6615583815108

;-DR^

+1/0
28.7.2014 11:39

P94a11v31e49l 25M85a68r23e72š 2159973142

Takovej sklad jedině ve vojenském prostoru a hlídán vojskem.

TOLYK ZELEZA MORE...

+3/0
28.7.2014 12:29

M53a89r94t80i23n 58R31u15z74i56c87k42a 1582538366447

Dokud to nezrezavi...

0/0
28.7.2014 17:32

T78o74m18á66š 91Š19t11e62c 4118230105427

Pokiaľ viem, výhybka bola v pondelok večer opravená. S absenciou náhradných dielov je to samozrejme kravina. Väčšina toho, čo sa môže poškodiť rozrezom, sú diely typizované, použité v počte desiatok kusov v každej stanici: prestavník ("elektromotor"), záver, nejaké tie tyče… Tieto časti by na sklade byť mali a zjavne sú, aspoň u výrobcu. Čo môže byť špeciálne a neštandardné ("kusovka") je srdcovka, ale tá sa nemá ako pri rozreze poškodiť a potom prípadne jazyky, ktoré to schytať môžu.

Vzhľadom na veľkosť ČR asi nemá zmysel skladovať tieto diely niekde po staniciach. Aj tak je totiž jednoduchšie zavolať do Prostějova, nech poškodené x, y a z naložia na dodávku a dovezú do stanice tej a tej. Druhá možnosť je, že by sa s tým vliekla 50 km po koridore z najbližšieho skladu SŽDC drezina… (A za ňou by sa vliekli všetky tie IC/EC.)

0/0
30.7.2014 0:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.