Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava výhybky na koridoru trvala celý den, vlaky už jezdí normálně

Přes čtyřiadvacet hodin komplikovala provoz na nejvytíženější tuzemské trati mezi Prahou a Kolínem chyba způsobená nepozorností strojvedoucího. Výhybku poškozenou jízdou po špatné koleji technici v pondělí večer opravili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39i44r86o30s91l22a91v 10J39e32ž42e94k 8121636932328

Tomu strojvůdci nezávidím. Jak rychle se může dosud bezúhonný člověk dostat do kriminálu mezi různé lupiče a podvodníky. Já bych mu dal asi podmínku a zákaz činnosti, vzhledem k tomu, že ke srážce vlaků naštěstí nedošlo.

+1/0
29.7.2014 10:09

R60a56d89o52s37l19a47v 51K61l33a32u20d30a 5304868394412

To je riziko povolání. Kdyby seděl v supermarketu za pokladnou, taby podobný problém neměl.

0/0
29.7.2014 10:29

V32í95t75ě44z67s80l90a84v 59K11l19o97z62í63k 3791719694927

Prosim novinare, dejte pred zverejnenim posoudit nazvoslovi komukoliv od drahy... Tohle se fakt neda cist, prorazil vyhybku, po spatne koleji.... Dekuji

0/0
29.7.2014 9:00

J53a17n 84Z55e85m17a77n 8816492594682

To chce klid, nejste na šotoušském serveru.

0/0
29.7.2014 18:49
Foto

O76n28d12ř21e18j 72Z32a71h36r84a22d32n71í45č33e87k 9503529345698

Není mi jasná ta absence odpovědnosti. Logické by mi přišlo, kdyby dopravci (RegioJet) dostali kompenzaci od SŽDC za to, co museli ne vlastní vinou vyplácet cestujícím. SŽDC by to (a k tomu samozřejmě především náhradu škody na výhybce) zase požadovala po společnosti, provozující vlak, který nehodu způsobil. A ta by to optimálně měla zaplatit z něčeho jako povinné ručení. Proč to takhle logicky nejde?

+1/0
29.7.2014 8:58

J56a50n 57Z26e45m87a25n 8206292574592

A přihlásil se např. Regiojet o nějakou kompenzaci?

0/0
29.7.2014 18:50

M13i19r45o98s42l41a79v 60G51r70o98s47s31m26a32n71n 8322239704

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

+1/0
28.7.2014 19:03

R53o93m98a17n 43Č17e70r60m63á90k 3374448565254

To jsou bývalí nádrážáci co mají na starosti koleje.

0/−2
28.7.2014 19:16

M64i63r71o68s36l87a87v 17G20r54o18s15s78m58a77n23n 8702919484

Co je železniční a doprava?

0/0
30.7.2014 23:07

V96a44c88l58a25v 45P91e97r34o18u98t86k79a 6718137744111

znamená to,že tato vyhýbka je natolik atypická ,že na ná nejsou díly anebo je to tak,že těchto vyhýbek je natrase většina ale s opravou se nepočítá?

0/0
28.7.2014 15:34

V67a17c60l53a44v 65H15a90j95e88k 3976659819

Výhybky mají většinou typové listy, takže až na výjimky jsou části relativně univerzální. Vzhledem k ceně, ale nejsou tyto díly běžně skladem a pokud ano, tak zpravidla nejsou ve stanici kde k problému došlo.

Příslušný díl se musí obvykle odněkud dovést. Tó nějakou dobr trvá, stejně jako výměna dílu.

+1/0
28.7.2014 16:39

A15l22e23x72a63n76d66r 29K82o20s21t51k95a 5199856459196

Nikdo nemá běžně skladem výhybku, která stojí tuším nad milion. Ani bych se nedivil, kdyby dovézt znamenalo dovézt ze zahraničí.

0/0
28.7.2014 16:50

V27a97c85l74a48v 69H34a40j45e89k 3536919199

Výrobcem je firma z Přerova, a to snad zatím není zahraničí :-D

0/0
28.7.2014 16:54

J54a94n 19Z35e52m26a81n 8666582394212

Výhybkárna se přestěhovala do Přerova?

+1/0
28.7.2014 18:30

V33a10c86l77a43v 33P24e19r81o19u52t88k48a 6828287474731

pokud tedy jde o univerzální typ a  takových je tey v republice většina pak je divné, že SŽDC nemají něco takového na skladě ..

0/0
28.7.2014 18:13

A13l38e45x31a39n38d27r 11K95o11s98t60k92a 5919446419376

Rozdrbávka na 20 malých firem, aby se lépe skrylo, kdo kde krade. Správce kolejí je SŽDC, výhybku má tutově na starosti firma aaa, které tu zakázku přeprodává firmě bbb, která si terpve na základě objednávky nechá u ccc udělat výhybky na počet.

0/−3
28.7.2014 19:06

T44o37m45á34š 52K67n55a30i77f10l 6723840667460

Boze do kohos to dusi dal :(

+1/0
29.7.2014 9:18

P13a43v63e29l 83O35b81d86r77ž57á48l26e31k 6286184818582

Jedná se o výhybku koridorovou, vysokorychlostní, štíhlou.

Ty se vyrábí +/- kusově pro danou aplikaci, stojí řádově milion jedna a "náhradní díly" se nedají držet na skladu pro každý jednotlivý typ a to mnohdy ani u výrobce.

+1/0
28.7.2014 19:01

J58a95n 13Z51e90m12a46n 8676132914622

Myslíte tu řízlou výhybku 1:12 - 500, přes kterou se jede odbočkou maximálně rychlostí 60 km/h? Ta moc štíhlá teda není.

0/0
28.7.2014 19:10

P82a17v49e11l 32O25b42d23r88ž58á80l21e52k 6186544578552

Taková je vložená někde v koridoru?

0/0
28.7.2014 23:09

J94a28n 39Z97e59m91a89n 8366172494102

Najdete ji v téměř každé stanici v hlavních kolejích i mimo ně. Však v Kolíně byla říznuta právě taková. Doufám, že jste si nemyslel, že na koridoru jsou jen štíhlé výhybky?

0/0
29.7.2014 5:39

P90a72v27e47l 67M78a93r25e73š 2419763302

Poskytovatel dopravni cesty (statni podnik) ma výluku znemoznujici ji pouzit, ale případně kompenzace bude platit soukromník.

Taky dobry..

0/−1
28.7.2014 12:13

M94a91r49t44i69n 47H32o40c47h92m90a19n 7563967434533

Pokud se nepletu tak v této oblasti jsou pravidla pro všechnay železniční dopravce stejné. A co se týká kompenzací, tak ty poskytují při různých událostech všichni dopravci. Pozor, píšu kompenzace nikoliv peníze!

0/0
28.7.2014 12:19

P18a89v19e42l 87M35a73r88e66š 2189933152

Ale každopádně by mel kompenzaci poskytnout ten, jehož vinou zpoždění vzniklo.

A v případě CD,je to sice akciovka, ale v tomto případě by stát platil sám sobě.Je to z jedné kapsy.

0/0
28.7.2014 12:26

B50o74h62u40s30l86a62v 77K64r98á49l90í47k 2121760609346

Když to berete takhle, tak stát je tvořen občany, takže kapsy občanů jsou zase jen dalšími kapsami státu.

0/0
28.7.2014 16:09

V55a57c32l96a81v 29H32a86j21e61k 3136249709

Ano pravidla jsou takové, že nic dopravcům nmenařizuje nějaké kompenzace poskytovat. Poikud tak činí tak na základě vlastního rozhodnutí a tedy i z vlastních zdrojů.

+1/0
28.7.2014 12:53

B79o80h23u45s42l52a25v 55K26r75á55l90í40k 2341190919966

SŽDC není státní podnik, ale jen státní organizace. Jejím účelem není generovat zisk. Garance a náhrady dopravcům neposkytuje, to všichni vědí předem. Ostatně na státních a krajských silnicích a místních komunikacích je to podobné.

+4/0
28.7.2014 16:02

M87a71r21t16i82n 70H58o91c52h65m57a10n 7643757654123

Tato výhybka je rozříznutá. Rozřez je stav kdy je výhybka násilně přestavena koly jedoucího žel. vozidla. Některé výhybky na lokálních tratích jsou pro tento režim uzpůsobeny. Bohužel pro rychlost 160 km/h jsou všechny výhybky vybaveny nerozřezným systémem zabezpečení, což při řezání způsobí destrukci některých částí výhybky i přestavníku a jejich nevratné poškození, proto i ta vysoká škoda. Na tratích s nižší traťovou rychlostí jsou výhybky zabezpečeny rozřezným systémem, což znamená, že při řezání dojde k destrukci konkrétních prvků které jsou k tomu přímo určeny. Jejich výměna je rychlá a poměrně levná. Co se týká skladování, to je velmi problematické, poněvadž cena jednotlivých částí se pohybuje od desítek tisíc až po jednotky miliónů Při současném tlaku na ekonomiku, prostě nikdo nepovolí takto drahé náhradní díly kupovat na sklad. Taky si domů koupíte auto za 300 000 a k němu pro jistotu náhradní díly, kdybyste někde bourali?

+9/0
28.7.2014 10:59

Š94t35e30f66a31n 63F24r91i80č40a 7122158303366

Pojem říznutí výměny je dán historicky. Souvisí s hákovým závěrem a tzv. svislým čepem.  Hákový závěr je rozříznutelný, to znamená, že vozidlo jedoucí z nesprávného směru přestaví pod sebou výhybku bez poškození závěrného mechanismu. Při nedovoleném projetí výměny je ovšem svislý čep hákového závěru  rozříznut (ustřihnut). Odtud tedy pojem "říznutí" výměny. Stačí vyměnit svislý čep, a výhybka je dále funkční. U nejmodernějších vysokorychlostních výhybek je trochu jiné řešení, při nedovoleném projetí výhybky dochází k její destrukci.

+2/−1
28.7.2014 11:21

J38a90n 61K11ř69í16ž 6365983675738

Já jen malilinkatou vsuvku - pan šofér toho vlaku se asi může "těšit" na pořádné problémy.

Jeden,finanční,druhý soudní(obvinění z obecného ohrožení).

Ten třetí,že ho vyrazí,je nasnadě taky.

0/0
28.7.2014 11:37

V40a74c83l59a72v 89H67a74j90e25k 3746329249

U vyhybky s hákovým nebo rybinovým závěrem  pokud není závorovaná nedochází k žádnému ustřihnutí svilého čepu, ale vyhybka se normálně přestaví. Je-li závorovaná, dochází zpravidla k rozbití či poškození závorníkua pak může dojít i k poškození, zparvidal jazyků. Ta historie s kolíčkem bude spíše staršího data, kdy se ještě nepoužíval hákový nebo rybinový závěr, ale rozříznutelný závorník. U těchto závorníků skutečně docházelo k ustřihnutí kolíčků.

+1/0
28.7.2014 12:00

K66a75m30i50l 57D90o90l88e27z89e46l 6442316714732

to nemaji zakladni dily na opravu skladem? Prijde mi to jako absolutni neschopnost.

+1/−10
28.7.2014 10:44

P24a63v42e87l 97O31b98d56r33ž49á18l30e66k 6216474548452

Přijít Vám to může, ale o problematice vysokorychlostních výhybek toho zjevně moc nevíte...

+6/0
28.7.2014 11:23

J23a26n 38Z86e12m39a16n 8586202824482

Trochu nám přibližte, jak jste na to přišel?

0/0
28.7.2014 16:57

M85a65r69t35i54n 45E13l26s10t20n89e35r 2671544312928

Tak Leošek bude při 60ti minutách kompenzovat všechny své cestující... Regiojet mi za včerejších 80 nedá ani fň

0/0
28.7.2014 10:24

J34a50n 81F67i59a77l98a 8894854585

No jo, jenže když má zpoždění tramvaj, je to něco jiného, než když ho má vlak.

+7/−1
28.7.2014 10:50
Foto

A56l84a76n 39Ř57e91p72k88a 4725836

U Regiojetu buďte rád, že jim šla klimatizace, takže zpoždění jde stranou ;-D

+8/0
28.7.2014 11:13

P63a52v60e41l 66M11a51r28e22š 2159483602

Jako by vlaky CD nějakou klimatizaci měli..

+1/−9
28.7.2014 12:28
Foto

A44l84a84n 64Ř84e41p65k27a 4155906

No samozřejmě jí mají a zdaleka ne jen Pendolino;-)

+5/0
28.7.2014 12:58

P35a64v59e54l 68M25a42r59e77š 2759813412

Kompenzovat by mela hlavne SZDC ,s.p. Trat je jejich a za její použití vybírají nemalé výpalné.

Neni chybou RJ ani LR, ze jejich vlak nemůže pres Kolín a má zpozdeni

+1/−2
28.7.2014 12:18

M30a49r86t39i16n 28P21r96o47c67h45á51z46k26a 1941729177187

Na to jste přišel jak? Mimořádná událost způsobená ČD a.s., takže náklady půjdou nakonec za nima. (když pominu zlomek ceny co bude hradit ten strojvedoucí - x násobek platu, většinou kryto z pojištění na blbost).

+1/0
28.7.2014 12:30

P13a41v27e45l 46M69a15r11e51š 2969583962

Jak si to prouctuje SZDC A CD je celkem nepodstatné.

Podstatně je ze škodu má třetí subjekt, který platí kompenzace.

Ten by mel tyto náklady dostat uhrazené od majitele dopravni cesty(kterému za ni platí).Majitel koleji následně může vymahat škodu po viníkovi.

+1/0
28.7.2014 12:51

Z71b87y82n67ě13k 52P43o44p54o36v20s85k79ý 9386268907183

Jenze ten subjekt plati kompenzace, protoze je platit chce. Nikdo je nenuti, nema to zadnou oporu v zakone proplacet tak mala zpozdeni, ktera jsou v Evrope bezna. Kdyby se radeji tento subjekt staral o to, aby mu v lete fungovala klimatizace a v zime topeni...

+3/0
28.7.2014 14:04

B27o77h26u63s14l68a72v 38K88r32á50l92í46k 2221190559506

Žádný SZDC, s.p. neexistuje. Existuje SŽDC, s. o.

+1/0
28.7.2014 16:07

V19a48c78l57a42v 36P68e63r73o67u85t90k35a 6598887764841

pokud je to článek včerejší tak to beru jinak jak je možné,že už díly nejsou objednány a nepracuje se na opravě? Klasicky po Topolánkové rozpadu drah očekávám,že správa kolejí či jak se to jmenuje nemá vlastní sklad dílů a tak bude díly nutné někde objednat.

0/−2
28.7.2014 9:57

S60t87e40p28a54n 33T77o98t39h 8238549225138

A jak si to jako predstavujes?? Myslis, ze se snad skladuji vsechny vyhybky cely republiky?? Vyhybky se stavi kazda jinak... K cemu by asi tak byl sklad plny vyhybek se stitkama Usti, Teplice, Praha, Chomutov... kde by to asi tak slo skladovat?? Nedelej tady chytraka. Vyhybka je pomerne slozity a drahy kousek, obzvlaste na koridoru. To neni Vadna elekronka z naseho podniku Katoda Olomoc...

+5/−1
28.7.2014 10:16

J43a72n 73K70ř81í75ž 6805693475308

;-DR^

+1/0
28.7.2014 11:39

P83a37v45e14l 98M69a12r41e25š 2429573442

Takovej sklad jedině ve vojenském prostoru a hlídán vojskem.

TOLYK ZELEZA MORE...

+3/0
28.7.2014 12:29

M34a94r62t78i30n 33R34u64z36i39c49k28a 1552828576617

Dokud to nezrezavi...

0/0
28.7.2014 17:32

T85o28m93á18š 78Š28t91e97c 4708950425947

Pokiaľ viem, výhybka bola v pondelok večer opravená. S absenciou náhradných dielov je to samozrejme kravina. Väčšina toho, čo sa môže poškodiť rozrezom, sú diely typizované, použité v počte desiatok kusov v každej stanici: prestavník ("elektromotor"), záver, nejaké tie tyče… Tieto časti by na sklade byť mali a zjavne sú, aspoň u výrobcu. Čo môže byť špeciálne a neštandardné ("kusovka") je srdcovka, ale tá sa nemá ako pri rozreze poškodiť a potom prípadne jazyky, ktoré to schytať môžu.

Vzhľadom na veľkosť ČR asi nemá zmysel skladovať tieto diely niekde po staniciach. Aj tak je totiž jednoduchšie zavolať do Prostějova, nech poškodené x, y a z naložia na dodávku a dovezú do stanice tej a tej. Druhá možnosť je, že by sa s tým vliekla 50 km po koridore z najbližšieho skladu SŽDC drezina… (A za ňou by sa vliekli všetky tie IC/EC.)

0/0
30.7.2014 0:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.