Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava výhybky na koridoru trvala celý den, vlaky už jezdí normálně

Přes čtyřiadvacet hodin komplikovala provoz na nejvytíženější tuzemské trati mezi Prahou a Kolínem chyba způsobená nepozorností strojvedoucího. Výhybku poškozenou jízdou po špatné koleji technici v pondělí večer opravili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41i65r27o15s76l46a69v 61J41e71ž95e15k 8501906742578

Tomu strojvůdci nezávidím. Jak rychle se může dosud bezúhonný člověk dostat do kriminálu mezi různé lupiče a podvodníky. Já bych mu dal asi podmínku a zákaz činnosti, vzhledem k tomu, že ke srážce vlaků naštěstí nedošlo.

+1/0
29.7.2014 10:09

R12a75d72o55s61l78a56v 48K47l94a50u85d61a 5274828304162

To je riziko povolání. Kdyby seděl v supermarketu za pokladnou, taby podobný problém neměl.

0/0
29.7.2014 10:29
Foto

V34í64t31ě60z72s49l47a61v 29K16l81o82z39í52k 3821489444627

Prosim novinare, dejte pred zverejnenim posoudit nazvoslovi komukoliv od drahy... Tohle se fakt neda cist, prorazil vyhybku, po spatne koleji.... Dekuji

0/0
29.7.2014 9:00

J70a10n 48Z79e61m19a77n 8666812944832

To chce klid, nejste na šotoušském serveru.

0/0
29.7.2014 18:49
Foto

O10n24d88ř75e98j 26Z35a52h95r39a36d35n92í41č71e73k 9643179525678

Není mi jasná ta absence odpovědnosti. Logické by mi přišlo, kdyby dopravci (RegioJet) dostali kompenzaci od SŽDC za to, co museli ne vlastní vinou vyplácet cestujícím. SŽDC by to (a k tomu samozřejmě především náhradu škody na výhybce) zase požadovala po společnosti, provozující vlak, který nehodu způsobil. A ta by to optimálně měla zaplatit z něčeho jako povinné ručení. Proč to takhle logicky nejde?

+1/0
29.7.2014 8:58

J46a26n 63Z22e29m67a53n 8136222824152

A přihlásil se např. Regiojet o nějakou kompenzaci?

0/0
29.7.2014 18:50

M67i51r77o29s91l92a17v 40G36r56o94s48s33m43a74n54n 8482899444

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

+1/0
28.7.2014 19:03

R23o59m39a37n 46Č82e59r76m55á41k 3714318405224

To jsou bývalí nádrážáci co mají na starosti koleje.

0/−2
28.7.2014 19:16

M33i68r82o25s21l78a79v 57G76r26o20s51s76m40a77n54n 8222149234

Co je železniční a doprava?

0/0
30.7.2014 23:07

V76a68c55l37a24v 40P45e42r26o60u97t63k35a 6648357984741

znamená to,že tato vyhýbka je natolik atypická ,že na ná nejsou díly anebo je to tak,že těchto vyhýbek je natrase většina ale s opravou se nepočítá?

0/0
28.7.2014 15:34

V90a38c36l20a64v 64H81a22j27e94k 3166299979

Výhybky mají většinou typové listy, takže až na výjimky jsou části relativně univerzální. Vzhledem k ceně, ale nejsou tyto díly běžně skladem a pokud ano, tak zpravidla nejsou ve stanici kde k problému došlo.

Příslušný díl se musí obvykle odněkud dovést. Tó nějakou dobr trvá, stejně jako výměna dílu.

+1/0
28.7.2014 16:39

A10l28e67x18a62n53d77r 40K68o84s74t46k63a 5959776629846

Nikdo nemá běžně skladem výhybku, která stojí tuším nad milion. Ani bych se nedivil, kdyby dovézt znamenalo dovézt ze zahraničí.

0/0
28.7.2014 16:50

V85a50c40l12a63v 83H76a13j22e14k 3736259969

Výrobcem je firma z Přerova, a to snad zatím není zahraničí :-D

0/0
28.7.2014 16:54

J45a39n 23Z27e60m79a94n 8266112814312

Výhybkárna se přestěhovala do Přerova?

+1/0
28.7.2014 18:30

V44a32c53l61a72v 10P67e13r59o41u18t64k87a 6948467444891

pokud tedy jde o univerzální typ a  takových je tey v republice většina pak je divné, že SŽDC nemají něco takového na skladě ..

0/0
28.7.2014 18:13

A15l50e48x14a25n71d48r 45K33o45s45t97k66a 5679846679196

Rozdrbávka na 20 malých firem, aby se lépe skrylo, kdo kde krade. Správce kolejí je SŽDC, výhybku má tutově na starosti firma aaa, které tu zakázku přeprodává firmě bbb, která si terpve na základě objednávky nechá u ccc udělat výhybky na počet.

0/−3
28.7.2014 19:06

T66o41m39á25š 39K21n45a69i64f64l 6363730347310

Boze do kohos to dusi dal :(

+1/0
29.7.2014 9:18

P23a45v15e20l 59O42b27d29r59ž14á25l49e64k 6326154928732

Jedná se o výhybku koridorovou, vysokorychlostní, štíhlou.

Ty se vyrábí +/- kusově pro danou aplikaci, stojí řádově milion jedna a "náhradní díly" se nedají držet na skladu pro každý jednotlivý typ a to mnohdy ani u výrobce.

+1/0
28.7.2014 19:01

J33a96n 77Z38e15m14a74n 8756382134432

Myslíte tu řízlou výhybku 1:12 - 500, přes kterou se jede odbočkou maximálně rychlostí 60 km/h? Ta moc štíhlá teda není.

0/0
28.7.2014 19:10

P59a16v21e70l 97O23b31d61r61ž57á34l34e90k 6476804348982

Taková je vložená někde v koridoru?

0/0
28.7.2014 23:09

J89a56n 23Z64e71m90a13n 8766552924182

Najdete ji v téměř každé stanici v hlavních kolejích i mimo ně. Však v Kolíně byla říznuta právě taková. Doufám, že jste si nemyslel, že na koridoru jsou jen štíhlé výhybky?

0/0
29.7.2014 5:39

P40a40v44e30l 39M83a69r52e92š 2549503502

Poskytovatel dopravni cesty (statni podnik) ma výluku znemoznujici ji pouzit, ale případně kompenzace bude platit soukromník.

Taky dobry..

0/−1
28.7.2014 12:13

M10a53r41t25i97n 71H86o89c34h79m74a85n 7813897784873

Pokud se nepletu tak v této oblasti jsou pravidla pro všechnay železniční dopravce stejné. A co se týká kompenzací, tak ty poskytují při různých událostech všichni dopravci. Pozor, píšu kompenzace nikoliv peníze!

0/0
28.7.2014 12:19

P25a18v93e51l 29M23a30r30e22š 2139943172

Ale každopádně by mel kompenzaci poskytnout ten, jehož vinou zpoždění vzniklo.

A v případě CD,je to sice akciovka, ale v tomto případě by stát platil sám sobě.Je to z jedné kapsy.

0/0
28.7.2014 12:26

B77o37h41u54s48l15a22v 21K40r74á14l15í68k 2131830609646

Když to berete takhle, tak stát je tvořen občany, takže kapsy občanů jsou zase jen dalšími kapsami státu.

0/0
28.7.2014 16:09

V58a48c48l14a80v 37H83a59j98e31k 3866329209

Ano pravidla jsou takové, že nic dopravcům nmenařizuje nějaké kompenzace poskytovat. Poikud tak činí tak na základě vlastního rozhodnutí a tedy i z vlastních zdrojů.

+1/0
28.7.2014 12:53

B94o75h78u22s96l47a29v 46K75r76á66l56í50k 2131870819266

SŽDC není státní podnik, ale jen státní organizace. Jejím účelem není generovat zisk. Garance a náhrady dopravcům neposkytuje, to všichni vědí předem. Ostatně na státních a krajských silnicích a místních komunikacích je to podobné.

+4/0
28.7.2014 16:02

M38a68r65t63i64n 55H12o95c98h56m93a49n 7833357874293

Tato výhybka je rozříznutá. Rozřez je stav kdy je výhybka násilně přestavena koly jedoucího žel. vozidla. Některé výhybky na lokálních tratích jsou pro tento režim uzpůsobeny. Bohužel pro rychlost 160 km/h jsou všechny výhybky vybaveny nerozřezným systémem zabezpečení, což při řezání způsobí destrukci některých částí výhybky i přestavníku a jejich nevratné poškození, proto i ta vysoká škoda. Na tratích s nižší traťovou rychlostí jsou výhybky zabezpečeny rozřezným systémem, což znamená, že při řezání dojde k destrukci konkrétních prvků které jsou k tomu přímo určeny. Jejich výměna je rychlá a poměrně levná. Co se týká skladování, to je velmi problematické, poněvadž cena jednotlivých částí se pohybuje od desítek tisíc až po jednotky miliónů Při současném tlaku na ekonomiku, prostě nikdo nepovolí takto drahé náhradní díly kupovat na sklad. Taky si domů koupíte auto za 300 000 a k němu pro jistotu náhradní díly, kdybyste někde bourali?

+9/0
28.7.2014 10:59

Š70t19e39f89a89n 86F22r44i21č71a 7712478333856

Pojem říznutí výměny je dán historicky. Souvisí s hákovým závěrem a tzv. svislým čepem.  Hákový závěr je rozříznutelný, to znamená, že vozidlo jedoucí z nesprávného směru přestaví pod sebou výhybku bez poškození závěrného mechanismu. Při nedovoleném projetí výměny je ovšem svislý čep hákového závěru  rozříznut (ustřihnut). Odtud tedy pojem "říznutí" výměny. Stačí vyměnit svislý čep, a výhybka je dále funkční. U nejmodernějších vysokorychlostních výhybek je trochu jiné řešení, při nedovoleném projetí výhybky dochází k její destrukci.

+2/−1
28.7.2014 11:21

J79a71n 26K15ř57í62ž 6535493405298

Já jen malilinkatou vsuvku - pan šofér toho vlaku se asi může "těšit" na pořádné problémy.

Jeden,finanční,druhý soudní(obvinění z obecného ohrožení).

Ten třetí,že ho vyrazí,je nasnadě taky.

0/0
28.7.2014 11:37

V75a25c96l89a35v 96H91a51j78e37k 3786939589

U vyhybky s hákovým nebo rybinovým závěrem  pokud není závorovaná nedochází k žádnému ustřihnutí svilého čepu, ale vyhybka se normálně přestaví. Je-li závorovaná, dochází zpravidla k rozbití či poškození závorníkua pak může dojít i k poškození, zparvidal jazyků. Ta historie s kolíčkem bude spíše staršího data, kdy se ještě nepoužíval hákový nebo rybinový závěr, ale rozříznutelný závorník. U těchto závorníků skutečně docházelo k ustřihnutí kolíčků.

+1/0
28.7.2014 12:00

K90a35m51i55l 30D51o91l83e64z71e23l 6752326324782

to nemaji zakladni dily na opravu skladem? Prijde mi to jako absolutni neschopnost.

+1/−10
28.7.2014 10:44

P76a35v74e31l 78O19b24d73r89ž32á19l23e78k 6296674958162

Přijít Vám to může, ale o problematice vysokorychlostních výhybek toho zjevně moc nevíte...

+6/0
28.7.2014 11:23

J85a22n 34Z78e16m16a33n 8966472454202

Trochu nám přibližte, jak jste na to přišel?

0/0
28.7.2014 16:57

M53a82r24t12i74n 23E74l53s61t57n25e49r 2761604602338

Tak Leošek bude při 60ti minutách kompenzovat všechny své cestující... Regiojet mi za včerejších 80 nedá ani fň

0/0
28.7.2014 10:24

J21a38n 22F64i95a74l16a 8894204965

No jo, jenže když má zpoždění tramvaj, je to něco jiného, než když ho má vlak.

+7/−1
28.7.2014 10:50
Foto

A98l69a28n 51Ř34e40p73k13a 4305166

U Regiojetu buďte rád, že jim šla klimatizace, takže zpoždění jde stranou ;-D

+8/0
28.7.2014 11:13

P17a16v48e65l 54M24a44r58e70š 2729573282

Jako by vlaky CD nějakou klimatizaci měli..

+1/−9
28.7.2014 12:28
Foto

A54l82a22n 67Ř35e79p23k77a 4765336

No samozřejmě jí mají a zdaleka ne jen Pendolino;-)

+5/0
28.7.2014 12:58

P91a76v23e14l 35M19a32r83e74š 2729403542

Kompenzovat by mela hlavne SZDC ,s.p. Trat je jejich a za její použití vybírají nemalé výpalné.

Neni chybou RJ ani LR, ze jejich vlak nemůže pres Kolín a má zpozdeni

+1/−2
28.7.2014 12:18

M25a14r89t55i20n 81P39r56o28c47h49á80z25k44a 1391659147927

Na to jste přišel jak? Mimořádná událost způsobená ČD a.s., takže náklady půjdou nakonec za nima. (když pominu zlomek ceny co bude hradit ten strojvedoucí - x násobek platu, většinou kryto z pojištění na blbost).

+1/0
28.7.2014 12:30

P89a51v39e83l 24M70a51r49e88š 2359353862

Jak si to prouctuje SZDC A CD je celkem nepodstatné.

Podstatně je ze škodu má třetí subjekt, který platí kompenzace.

Ten by mel tyto náklady dostat uhrazené od majitele dopravni cesty(kterému za ni platí).Majitel koleji následně může vymahat škodu po viníkovi.

+1/0
28.7.2014 12:51

Z96b83y87n10ě66k 18P77o78p69o41v48s29k15ý 9546378427873

Jenze ten subjekt plati kompenzace, protoze je platit chce. Nikdo je nenuti, nema to zadnou oporu v zakone proplacet tak mala zpozdeni, ktera jsou v Evrope bezna. Kdyby se radeji tento subjekt staral o to, aby mu v lete fungovala klimatizace a v zime topeni...

+3/0
28.7.2014 14:04

B89o79h65u78s81l81a87v 25K41r88á29l14í69k 2911140309416

Žádný SZDC, s.p. neexistuje. Existuje SŽDC, s. o.

+1/0
28.7.2014 16:07

V50a64c92l25a77v 31P87e35r32o58u13t19k77a 6698437194611

pokud je to článek včerejší tak to beru jinak jak je možné,že už díly nejsou objednány a nepracuje se na opravě? Klasicky po Topolánkové rozpadu drah očekávám,že správa kolejí či jak se to jmenuje nemá vlastní sklad dílů a tak bude díly nutné někde objednat.

0/−2
28.7.2014 9:57

S98t54e68p17a24n 11T98o84t34h 8288589745108

A jak si to jako predstavujes?? Myslis, ze se snad skladuji vsechny vyhybky cely republiky?? Vyhybky se stavi kazda jinak... K cemu by asi tak byl sklad plny vyhybek se stitkama Usti, Teplice, Praha, Chomutov... kde by to asi tak slo skladovat?? Nedelej tady chytraka. Vyhybka je pomerne slozity a drahy kousek, obzvlaste na koridoru. To neni Vadna elekronka z naseho podniku Katoda Olomoc...

+5/−1
28.7.2014 10:16

J48a43n 97K72ř13í71ž 6485723215588

;-DR^

+1/0
28.7.2014 11:39

P77a53v58e33l 83M15a62r29e85š 2939183912

Takovej sklad jedině ve vojenském prostoru a hlídán vojskem.

TOLYK ZELEZA MORE...

+3/0
28.7.2014 12:29

M58a61r34t35i62n 92R40u52z12i39c59k31a 1192698216147

Dokud to nezrezavi...

0/0
28.7.2014 17:32

T65o70m69á87š 87Š95t90e63c 4648770255787

Pokiaľ viem, výhybka bola v pondelok večer opravená. S absenciou náhradných dielov je to samozrejme kravina. Väčšina toho, čo sa môže poškodiť rozrezom, sú diely typizované, použité v počte desiatok kusov v každej stanici: prestavník ("elektromotor"), záver, nejaké tie tyče… Tieto časti by na sklade byť mali a zjavne sú, aspoň u výrobcu. Čo môže byť špeciálne a neštandardné ("kusovka") je srdcovka, ale tá sa nemá ako pri rozreze poškodiť a potom prípadne jazyky, ktoré to schytať môžu.

Vzhľadom na veľkosť ČR asi nemá zmysel skladovať tieto diely niekde po staniciach. Aj tak je totiž jednoduchšie zavolať do Prostějova, nech poškodené x, y a z naložia na dodávku a dovezú do stanice tej a tej. Druhá možnosť je, že by sa s tým vliekla 50 km po koridore z najbližšieho skladu SŽDC drezina… (A za ňou by sa vliekli všetky tie IC/EC.)

0/0
30.7.2014 0:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.