Diskuze

Oprava výhybky na koridoru trvala celý den, vlaky už jezdí normálně

Přes čtyřiadvacet hodin komplikovala provoz na nejvytíženější tuzemské trati mezi Prahou a Kolínem chyba způsobená nepozorností strojvedoucího. Výhybku poškozenou jízdou po špatné koleji technici v pondělí večer opravili.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tomu strojvůdci nezávidím. Jak rychle se může dosud bezúhonný člověk dostat do kriminálu mezi různé lupiče a podvodníky. Já bych mu dal asi podmínku a zákaz činnosti, vzhledem k tomu, že ke srážce vlaků naštěstí nedošlo.

1 0
možnosti

To je riziko povolání. Kdyby seděl v supermarketu za pokladnou, taby podobný problém neměl.

0 0
možnosti

Prosim novinare, dejte pred zverejnenim posoudit nazvoslovi komukoliv od drahy... Tohle se fakt neda cist, prorazil vyhybku, po spatne koleji.... Dekuji

0 0
možnosti

J94a19n 37Z98e71m33a73n

29. 7. 2014 18:49

To chce klid, nejste na šotoušském serveru.

0 0
možnosti
Foto

Není mi jasná ta absence odpovědnosti. Logické by mi přišlo, kdyby dopravci (RegioJet) dostali kompenzaci od SŽDC za to, co museli ne vlastní vinou vyplácet cestujícím. SŽDC by to (a k tomu samozřejmě především náhradu škody na výhybce) zase požadovala po společnosti, provozující vlak, který nehodu způsobil. A ta by to optimálně měla zaplatit z něčeho jako povinné ručení. Proč to takhle logicky nejde?

1 0
možnosti

J25a76n 87Z23e30m76a25n

29. 7. 2014 18:50

A přihlásil se např. Regiojet o nějakou kompenzaci?

0 0
možnosti

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

1 0
možnosti

To jsou bývalí nádrážáci co mají na starosti koleje.

0 2
možnosti

znamená to,že tato vyhýbka je natolik atypická ,že na ná nejsou díly anebo je to tak,že těchto vyhýbek je natrase většina ale s opravou se nepočítá?

0 0
možnosti

Výhybky mají většinou typové listy, takže až na výjimky jsou části relativně univerzální. Vzhledem k ceně, ale nejsou tyto díly běžně skladem a pokud ano, tak zpravidla nejsou ve stanici kde k problému došlo.

Příslušný díl se musí obvykle odněkud dovést. Tó nějakou dobr trvá, stejně jako výměna dílu.

1 0
možnosti

P60a61v48e77l 78M81a83r24e73š

28. 7. 2014 12:13

Poskytovatel dopravni cesty (statni podnik) ma výluku znemoznujici ji pouzit, ale případně kompenzace bude platit soukromník.

Taky dobry..

0 1
možnosti

Pokud se nepletu tak v této oblasti jsou pravidla pro všechnay železniční dopravce stejné. A co se týká kompenzací, tak ty poskytují při různých událostech všichni dopravci. Pozor, píšu kompenzace nikoliv peníze!

0 0
možnosti

Tato výhybka je rozříznutá. Rozřez je stav kdy je výhybka násilně přestavena koly jedoucího žel. vozidla. Některé výhybky na lokálních tratích jsou pro tento režim uzpůsobeny. Bohužel pro rychlost 160 km/h jsou všechny výhybky vybaveny nerozřezným systémem zabezpečení, což při řezání způsobí destrukci některých částí výhybky i přestavníku a jejich nevratné poškození, proto i ta vysoká škoda. Na tratích s nižší traťovou rychlostí jsou výhybky zabezpečeny rozřezným systémem, což znamená, že při řezání dojde k destrukci konkrétních prvků které jsou k tomu přímo určeny. Jejich výměna je rychlá a poměrně levná. Co se týká skladování, to je velmi problematické, poněvadž cena jednotlivých částí se pohybuje od desítek tisíc až po jednotky miliónů Při současném tlaku na ekonomiku, prostě nikdo nepovolí takto drahé náhradní díly kupovat na sklad. Taky si domů koupíte auto za 300 000 a k němu pro jistotu náhradní díly, kdybyste někde bourali?

9 0
možnosti

Pojem říznutí výměny je dán historicky. Souvisí s hákovým závěrem a tzv. svislým čepem.  Hákový závěr je rozříznutelný, to znamená, že vozidlo jedoucí z nesprávného směru přestaví pod sebou výhybku bez poškození závěrného mechanismu. Při nedovoleném projetí výměny je ovšem svislý čep hákového závěru  rozříznut (ustřihnut). Odtud tedy pojem "říznutí" výměny. Stačí vyměnit svislý čep, a výhybka je dále funkční. U nejmodernějších vysokorychlostních výhybek je trochu jiné řešení, při nedovoleném projetí výhybky dochází k její destrukci.

2 1
možnosti

to nemaji zakladni dily na opravu skladem? Prijde mi to jako absolutni neschopnost.

1 10
možnosti

Přijít Vám to může, ale o problematice vysokorychlostních výhybek toho zjevně moc nevíte...

6 0
možnosti

Tak Leošek bude při 60ti minutách kompenzovat všechny své cestující... Regiojet mi za včerejších 80 nedá ani fň

0 0
možnosti

J59a47n 44F49i73a75l58a

28. 7. 2014 10:50

No jo, jenže když má zpoždění tramvaj, je to něco jiného, než když ho má vlak.

7 1
možnosti

pokud je to článek včerejší tak to beru jinak jak je možné,že už díly nejsou objednány a nepracuje se na opravě? Klasicky po Topolánkové rozpadu drah očekávám,že správa kolejí či jak se to jmenuje nemá vlastní sklad dílů a tak bude díly nutné někde objednat.

0 2
možnosti

A jak si to jako predstavujes?? Myslis, ze se snad skladuji vsechny vyhybky cely republiky?? Vyhybky se stavi kazda jinak... K cemu by asi tak byl sklad plny vyhybek se stitkama Usti, Teplice, Praha, Chomutov... kde by to asi tak slo skladovat?? Nedelej tady chytraka. Vyhybka je pomerne slozity a drahy kousek, obzvlaste na koridoru. To neni Vadna elekronka z naseho podniku Katoda Olomoc...

5 1
možnosti