Diskuze

Přechod upozorní Pražany na blížící se tramvaj, rozbliká se pod nohama

Zvýšit bezpečí chodců na krizových křižovatkách - to je hlavní cíl radnice Prahy 8, která kvůli němu brzy zavede novinku. Na přechody pro chodce umístí světelnou signalizaci, která chodce upozorní na blížící se tramvaj.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KJP

Vybrané přechody (kde má chodec již automaticky přednost) doporučuji doplnit semafory jen pro tramvaje zaručující chodci bezpečný přechod. Asi to bude levnější a hlavně bezpečnější než nebezpečně spoléhat na detekci tramvaje, zvukovým znamením to poslouží i těm co vidí špatně nebo vůbec. Mezi vozovkou a kolejí by byl často už dnes potřeba malý ostrůvek kde by chodec přežil bezztráty života nebo zdraví.

S auty je problém, pravidelně procházím celou ulici vozovkou, protože se mezi řadu aut a domy s velkou brašnou přes rameno nevejdu.

Začaly se objevovat nepřechody, často se sníženým okrajem pro nájezd, značení přechodu a přednost chodce zde chybí. Lze na nepřechodu parkovat?

Vyhrazení taxístojánek vedlo k tomu, že jsou využívána především k odstavení vozu a firmy nemající oprávnění stojí v jeho bezprostřední blízkosti, často například na Letenském náměstí na křižovatce Horákové a Ovenecké. Pravidelně stojí na křižovatce, přímo na přechodu. V prostoru zastávky tramvaje jsem byl svědkem neuvěřitelné události. Po kolejích rychle projížděl policejní vůz bez znamení dávající mu přednost, tramvaj v zastávce předjel vlevo a rychle se vrátil na pravou stranu aby se vyhnul protijedoucí tramvaji. Kdyby někdo přes přechod právě přecházel neměl by šanci.

Povšimli jste si, že policejní vůz u krajnice nebo na chodníku má vždy zapnutý oslňující maják úplně zbytečně i když nic nebrání plynulému průjezdu. Naopak když projíždí prostorem určený tramvajím nemají zapnutý ani maják, ani sirénu. Pravidelně se to stává jak na Letenském náměstí tak na Vltavské.

Ani tramvaje se už často při rozjezdu ze zastávky neobtěžují zazvonit. Přechod na Letenském náměstí je zrádný i tím, že přímo přiléhá k zastávce, a když se souprava rozjede bez zazvonění a v protisměru přijíždí další, je chodec, zvláště ten pomalejší, lapen na přechodu v neřešitelné situaci.

Mně se tentokrát ještě podařilo doběhnout včas, ale co příště až budu starší?

0 0
možnosti
JBJ

Perfektne a vystizne receno.Myslim ze i s vibracemi to nakonec nenahradi poctivou a tolik opomijenou opatrnost jak ridicu,tak chodcu.Dle meho nazoru je to jen dalsi tendr na zbytecnou hracku.

2 0
možnosti
MK

Kdyz si nekdo nevsimne prijizdejici tramvaje tak asi i snadno prehledne kdyz blika prechod.

2 0
možnosti
KD

K72a75r89e12l 98D72r70d73a

5. 8. 2014 17:37

O víkendu mě u Benešova pobavil semafor napojený na měření rychlosti. Pokud jede auto 49,5 km/h má zelenou, pokud jede přes 50, dá mu semafor červenou.

  Hezké a funkční, až na zneužití dopravního značení. Semafor se zde zneužívá k jednoznačné šikaně řidičů. Být takové řešení na každém rohu, naučí se řidiči červenou projíždět a nerespektovat. Zkuste je pak ohlídat. Tahle "mazaná obec" si asi těžko zajistí na návsi policejní hlídku rozdávající 24 hodin denně pokuty. A pokud jde o bezpečnost, sám jsem vesnici projížděl tak, abych si to zařízení především otestoval. Dopravní situace a ohledy na místní chodce byly až druhořadé.

  Blikající přechod mi přijde jako stejná záludnost. V Praze chodci respektují pravidla a dopravní značení jen relativně. Bude to snad znamenat, že když přechod nebliká mohu jít na červenou nebo vstoupit v klidu pod auto? (Tramvaj chodce skutečně nepřejede, a to je účel. To že ho přejede auto není už problém radnice, ale řidiče.)

  Nebo místo světelných přechodů budeme zavádět přechody na půl cesty - blikající přechody - protože radnice ušetří?

  Řešení bych chtěl vidět v provozu a mít k němu statistiky nehodovosti a vyjádření dopravních expertů.

2 0
možnosti
Foto

Vybraná místa jsou vše přechody neřízené, bez světelné signalizace.

U viaduktu problém být může, tramvaj jezdí celkem rychle a přímo z chodníku vidět není.

https://www.google.cz/maps/@50.091895,14.441785,3a,75y,83.16h,81.13t/data=!3m4!1e1!3m2!1szOKVXVpzxcaf2pwljrCcsQ!2e0?hl=cs

U metra Křižíkova je naopak vidět dobře a tramvaj se tam v obou směrech teprve rozjíždí ze zastávky, tj. musí tam předtím stát. Tam je taková instalace úplně zbytečná.

https://www.google.cz/maps/@50.093982,14.451145,3a,75y,68.74h,69.84t/data=!3m4!1e1!3m2!1sj6bDProCp62pnHYPd_vPFg!2e0?hl=cs  

Na Zenklově spíš dělají problém auta jedoucí směrem do centra a stálo by za to přechod zúžit roztažením nároží, kde se parkuje, a tím výrazně zpřehlednit. https://www.google.cz/maps/@50.11489,14.469647,3a,75y,109.04h,78.02t/data=!3m4!1e1!3m2!1skVmdKl3NJll021xpvqtsOg!2e0?hl=cs

1 0
možnosti
RP

99% nehod chodců vs tram je v nepozornosti, roztržitosti. Tomu nepomůže ani kdyby tm byla závora...Je vidět, že se blíží volby...

3 0
možnosti
ML

Když se nad tím inteligentně uvažující člověk zamyslí, tak je to k smíchu i k pláči zároveň.

Upozornění na blížící se tramvaj - potřebná to záležitost R^ Blížící se tramvaj totiž není slyšet a už vůbec není vidět. Tramvaj se zásadně objevuje před přechodem zákeřně znenadání.

13 0
možnosti
MC

Třeba forcity za jízdy skoro slyšet nejsou.

1 0
možnosti
Foto

100% detekci tramvaje ještě žádné podobné zařízení neprokázalo. Právě na to se naráží při instalaci těchto "light" zabezpečení, že třeba slabozrací vyžadují, aby to skutečně 100% fungovalo a mohli se na to spolehnout. Když si zvyknete koukat na svítící pruh a ne na přijíždějící tramvaj, může být sem tam výpadek zařízení hodně vážným problémem. A instalovat zabezpečení typu železničního přejezdu, které nabízí téměř 100 % detekci, to se prostě ve městě hromadně nedá. Obecně každé blikání odpoutává pozornost od toho nejdůležitějšího, od vzájemného očního kontaktu obou účastníků provozu.

Když řidiči rozblikáme značku přechodu přímo nad vozovkou v okamžiku, kdy přechází chodec, jeho pohled se často zafixuje na tu blikající značku a vůbec nevnímá toho přecházejícího chodce. Stejný efekt mají i blikající knoflíky ve vozovce ve středu přechodu. Zejména příležitostní řidiči, kteří to na místě neznají, se začnou věnovat barvě a frekvenci toho blikání a zapomínají koukat na chodce. Nebo se soustředí na chodce vycházejícího z jedné strany a přehlédnou chodce ze strany opačné.

Základem by mělo být zajistit oboustranný dobrý rozhled bez překážek a dostatečné osvětlení okolí přechodu, ne jen bodově místa přechodu. Blikání může vypadat efektně, asi obecně pomůže u chodců většímu pocitu vlastní bezpečnosti, ale má to i svá rizika.

13 0
možnosti
EP

Schválně, kdo sem jako první napíše, že chodec by měl mít před tramvaji přednost.

0 0
možnosti
MV

Nebyl jste to náhodou Vy? ;-D

0 0
možnosti

5. 8. 2014 14:10

Když se někdo nerozhlédne a nebo dokonce vědomě vstoupí pod tramvaj v domnění, že má přednost a tramvaj na kolejích zastaví, pak nemají jeho geny v genofondu lidstva co pohledávat a dle Darwinovy teorie je správné, že sám svůj kód z genofondu vymaže svou vlastní blbostí.

11 0
možnosti
GH

Z okna koukám na zastávku Hradčanská a ujišťuji vás, že přinejmenším tam ty nebezpečné situace nevznikají kvůli pocitu, že mají chodci přednost - jde o jakousi selektivní slepotu, danou patrně řešením přechodu, protože lidé mnohem častěji sledují zastávku, než opačný směr.

1 0
možnosti