Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje Porsche dočasně zmizí z ulic Prahy, měly poruchy

Pražský dopravní podnik (DPP) dočasně pozastavil provoz šesti tramvají Škoda 14T, u kterých se objevila technická závada. Dopravní podnik přeruší z preventivních důvodů od středy 6. srpna provoz i u zbývajících 53 tramvají typu 14T. U těchto provede bezpečnostní technickou kontrolu a prohlídku všech konstrukčních prvků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83a48r87t13i42n 34B75u27r47á84k 2340303412570

Jenom by mne zajímalo, proč Pavlík Bémů pořád mluvil o poršetkách jako o tom nejlepším, co Praha má, když je to takový šmejd (tramvaj :) ).

0/0
6.8.2014 7:21

J20i26ř82í 51E91r96b98e12n 1933584366707

T3 byly taky pěkné šmejdy, dokud jim po deseti-patnácti letech výroby konečně nevychytali mouchy...

0/−2
6.8.2014 10:56

V88l43a74d98i91m62í54r 10H89o37l50ý 8294531266227

Nedávno vyšel článek, že tyto tramvaje konečně z Prahy zmizí. Tak jaké dočasně?

0/0
6.8.2014 1:18

M41a51r69t45i10n 21K81u11ř22í45t96k86a 6657316818545

Připomínám soudruhu, že jednotkou dočasnosti je jeden furt.

+1/0
6.8.2014 6:56
Foto

M38a76r70t44i41n 51Š48u91b71r75t 1415661814755

Ehm, to by si je ovšem musel chtít někdo koupit. Na šrot bohužel vozíčky v souhrnu za 3,5 miliardy ještě nejsou, tak bohatá Praha skutečně není. I když je pravda, že údržba těch vozů leze do peněz též proklatě...

+1/0
6.8.2014 7:59

R63o97b75e83r67t 60H33o23m35o59l17k41a 2620622942741

Tak když už budou v depu, co rovnou sepsat smlouvu o jejich prodeji někam do Ázerbajdžánu, Kazachstánu, jižní Afriky/Ameriky nebo prostě někam hodně daleko? Už by se na pražské koleje nemusely vrátit a nikomu by nechyběly...

+5/0
5.8.2014 22:47

A87l77e18x82a21n52d81r 80K80o88s12t77k72a 5349796249296

V mnoha městech jezdí tramvaje stejně staré nebo starší než jsou naše T3. A nemají důvod do toho rýpat, dokud fungují. Neříkám, modernizace na novější například řízení, systém hlášení atd, proč ne.. Ale proboha, proč měnit dokonale fungující mechaniku za jinou, navíc neustále poruchovou?

+3/0
5.8.2014 23:43

J45i81ř98í 21E80r63b30e30n 1253504206367

Tam mají ještě horší kolejiště než je ten pražský vlnodrom.

0/0
6.8.2014 10:57

J98a88n 85L95i95b86i62c58h 9982648205253

Jj, čím novější tím poruchovější, bohužel to neplatí jen u tramvají, ale téměř u všech výrobků jídlem a nápoji počínaje přes textil a domácí potřeby a elektronikou, auty a baráky konče. Co se do konce záruky nerozpadne nebo ještě funguje, je jen náhodná výjimka potrvzující pravidlo, že dnes se věci dělají jen naoko a ne, aby něco vydržely.

+2/0
5.8.2014 21:54

A57l55e49x11a79n92d22r 27K79o94s62t16k24a 5869616959116

Zdaleka nejhorší je to u elektroniky. Počítač z roku 2000 funguje dodnes. Dnešní 2-3 roky.. Lednička.. Calexka běžně ustála 25 a víc roků provozu.. Dnešní? Minulou jsem vyhodil po 7, u nové čekám maximum tak 5.. Tv, totéž, mobil totéž atd.

+1/0
5.8.2014 22:06

V70í54ť80a 98K26r80u75t47i26š 1650294805707

A neni to jaksi tim, ze drive lednicka, pracka (nemluve o TV) stala az 2 platy, takze se pri poruse za 500-1000 Kcs opravila, zatimco dnes, kdy ceny elektroniky neustale klesaji, se misto opravy za 2 litry proste za 8 koupi nova, lepsi, uspornejsi?

Vsechny bezne domaci spotrebice mam 8-10 let a problem s nutnou drobnou opravou byl jen u jednoho, pricemz vsechny asi odejdou driv moralne, nez fyzicky ...

+3/0
5.8.2014 22:22

D83a27v77i83d 72N74o74v49o40t43n85ý 2717152115439

No s těma platama přidejte, za komančů stála barevná telka když jsme ji kupovali (asi v r. 1986, už nevím přesně) cca 14 tis kč, otec měl tenkrát plat nějakých 2000 kč čistého, takže vážně paráda že vydržela tak dlouho když stála půlroční plat. Dneska si ty televize můžu koupit tři za svůj měsíční plat ... No a tu urban legend o tom, jak jsou na elektronice "kurvítka" co schválně chvíli po uplynutí záruky ten výrobek "zničí" takže se musí koupit novej znám, jenom se tím výrobkem nějak nemůžu setkat :-)

+2/0
5.8.2014 23:13

A79l48e70x47a67n18d53r 49K32o78s41t73k73a 5639626379926

Kurvítko není třeba, prostě je to vyrobené tak šuntsky, že se to rozpadne zcela samo. A lidé jako vy si ještě libují, jak to mají levné.

0/0
5.8.2014 23:26

D46a19v21i45d 38N39o24v86o31t61n40ý 2207932375209

Leda prd, milej zlatej. Televize (2x), mobil, satelit (3x), lednička s mrazákem, DVD - to všechno jede min 5 let (kromě lednice, ta jede zatím jen 2 roky), a bez problémů. A za cenu rovnající se max polovině měsíčního výdělku.  To jen za (vás ?) komančů tyhle věci stály majlant (tak půlroční plat) - a poruchové byly stejně, no spíš víc než ty současné, jenže vzhledem k jejich ceně a dostupnosti za komančů (mít známýho tuhle a támhle, nebo k tý už tak vysoký ceně šoupnout něco bokem aby se i na mě konečně dostalo) se v případě poruchy vezly do opravny a i když oprava trvala třeba 2 - 3 týdny a stála 20 - 30 proc. měsíční mzdy tak se to pořád vzhledem k pořizovací ceně pořád vyplatilo. Nebo snad chcete tvrdit, že dřív ty věci byly bezporuchové ? Nebyly, jen ta jejich dlouhá životnost je daná většinou tím, že za tu dobu byly párkrát při poruše v servisu kde jim ta životnost byla prodloužena :-) Dřív záruka 6 měsíců. dnes klidně i 5 let - to bude asi tím šuntem, co ?

+2/0
5.8.2014 23:40

V79l42a66d77i93m81í22r 61H40o76l54ý 8154401106107

Divná to byla doba.

MC Emgeton za 50,- Kčs si skoro nikdo nekupoval, protože hrozilo zničení kazeťáku, motalo se to při prvním přehrání a záznam stál za nic,kazety ze Západu stály kilo a víc, dal by dnes někdo 1000,- za DVD? Spotřební zboží na Západě, v tomto případě již dávno technicky překonané, bylo v ČSSR luxusem. Když strejda pingl koupil videopřehrávač systému Betamax, byl machr v celé čtvrti.

Ano, takhle se tu za komunistů žilo.

S PVC igelitkami ze Západních supermarketů zde dámy byly za honoraci, kdo měl Adidas tepláky, byl největší machr..., to byla fakt hnusná doba.

+2/0
6.8.2014 1:17

B85r77o16n92i34s95l88a96v 51G18a56b60r46y56š 6235384370

Jednou jsem se o tom bavil s kolegou. Jeho domněnka je, že se do těchto nových nástrojů, přístrojů a strojů montuje tzv. kurvítko, které zahájí svoji činnost zpravidla 2 - 3 dny po skončení záruční lhůty. ;-D

+1/0
5.8.2014 22:36

D50a30v93i40d 95N83o42v21o33t56n80ý 2677822335839

Ano, tuhle hovadinu taky často slyším ;-D

0/−1
5.8.2014 23:18

A85l30e75x61a13n11d12r 24K90o44s25t68k47a 5319746159276

Na druhou stranu, viděl jsem jakýsi starý LCD monitor, který nejevil známku poruchy, ale normálně při zapnutí prohlásil, že je too old a zas se vypl. Když to kamarád rozebral a vyresetoval vnitřní hodiny, tak ho používá další už asi 2 roky.

0/0
5.8.2014 23:33

D48a27v64i19d 16N69o88v92o72t81n11ý 2487182395679

Nevím, co ta hláška měla znamenat, ale dnes je běžné, že si můžete připlatit za prodlouženou záruku (až na 5 let). Nedávno (no, je to skoro rok) jsem byl v elektře a přede mnou si mladí kupovali lednici. Prodavač jim nabídl tu prodlouženou záruku, oni nechtěli. Ale jsem si říkal - co kdyby to vzali, co to pověstné kurvítko ? Jak by ta lednice (která stála vedle nich) poznala, že se nesmí vykurvit za dva roky ale musí vydržet ještě o 1 - 3 roky dýl ? By zatla zuby ? ;-D Nebo by prodavač tu lednici odvezl zpátky do skladu a dovezl jim jinou, tu "vytrvalejší" ? :-)

+1/0
5.8.2014 23:46

B84r72o73n26i79s60l34a36v 47G16a13b94r80y25š 6945894570

Ty tramvaje měly poruchu už od výroby. Kdyby tramvaj vybírali odborníci a ne politici, asi by se to nestalo. Ještě že máme v záloze T3.

0/0
5.8.2014 21:48

J50i63n29d65ř68i73c79h 60Š86k68o40p28e11k 4755821150565

Porsche je krásný důkaz toho, že užitnost jde stranou, podstatný je desing a další kraviny. Zlatá T3. Bohužel se bere, že to co vzniklo před 1989 je automaticky špatné, tak vznikají takovýhle pamodely

+4/0
5.8.2014 21:07

M83i74c56h58a35l 65M23a89l26a13t 6121731178772

Zrovna dnes nějaký politik v rádiu prohlásil, že síť pošt je v česku oproti EU velmi nadstandardní. Vzhledem k tomu, že od r.89 se hodně poboček už zrušilo, tak to lze považovat jako poctu socialismu;-D to samé platí i o vlaku, zdravotnictví apod. Holt bylo to děláno, aby to sloužilo lidem, a ne aby to na sebe vydělávalo. Od toho platíme daně. A o tom to je.

0/0
5.8.2014 21:18

A77l91e52x96a53n19d12r 25K97o92s64t91k91a 5939176459396

Nemluvě o tom, že by mě zajímalo, kde to vzal. Ano, není v každé vesnici poštovní úřad jako takový.. Prostě to tam dělá místní obchod, nebo hospodský. S ohledně ostatního, ano.. je úžasné, že namísto, abychom byli rádi, že to mělo dobré základy a vylepšovalo se, se naopak ruší, škrtá, zavírá..

0/0
5.8.2014 21:42

J30i89ř34í 40E30r42b98e25n 1963164746517

A to jako ty T3 (které byly prvních pár let taky dost poruchové) mají jezdit na věky věkův?

0/0
6.8.2014 11:00

M69i76c85h79a90l 62M36a58l77a38t 6941531688752

Tramvaj od Porsche je vyrobena přesně podle trendu dnešní doby. Musí to mít design, ale fungovat to nemusí. Horší hospodaření s místem v tramvaji co do pohodlnosti cestujících snad nikdo ještě nevyrobil. Podle čeho posuzovali kupující tuto tramvaj?

+4/0
5.8.2014 21:02

M63i92l42o73u28š 81K79n72o81t83e81k 4464563582521

To snad víte ne? Podle toho, kdo jim více naplnil kapsu!;-D

0/0
5.8.2014 22:00

M81i56c13h36a72l 37M25a78l22a10t 6411801868612

Nikdo nikdy nevyrobil lepší tramvaj, než byla T3.

+5/0
5.8.2014 20:57

J90i93ř79í 71E53r77b15e81n 1323864916717

A co T6?

0/0
6.8.2014 11:00

A96l94e12x96a53n15d76r 15K94o81s91t26k94a 5489486249306

Kdepak by byli, kdyby se jim úspěšně podařilo prodat T3? Ale DPP papaláši MHD bohužel nejezdí, oni by byli v pohodě..

0/0
5.8.2014 20:37
Foto

M72a86r11t92i21n 89Š88u11b73r12t 1805471104335

Jéé, bezúdržbové tramvaje mají bebí? ;-) Vzpomínám někdy na rok 2004 či 2005. Stál jsem v kanceláři na DPP a nad výkresem vozu 14T doslova všichni plakali. Ale koupit museli, i kdyby nechtěli. Pokyn přišel shora, nebo z hory? ;-)

+1/0
5.8.2014 19:58

P25a44v11e40l 29S75l24a55d35o13v80n65í19k 6117633757156

Hádám - pokyn přišel od s.r.o. s anonymními vlastníky se sídlem na Kaymanských ostrovech?:-/

+1/0
5.8.2014 20:07
Foto

M39a89r60t59i10n 90Š77u84b14r22t 1945791124955

Myslím, že už je to fuk. Cestující si mohli udělat obrázek, co se jim tehdy koupilo, z každodenního cestování. A z toho si vyvodit závěry, jak to asi bylo...

0/0
5.8.2014 20:18

P67a94v57e76l 81S93l17a28d48o15v26n60í97k 6227553797876

Tohle polské pojízdné železářství nemělo nikdy na pražské koleje. Nejdříve jsme se dozvěděli od pana Béma i Dvořáka, jak úžasně vyspělou tramvaj s designem Porsche pořídili. Pak už jen cestující zjišťovali, že tramvaj je úzká - z důvodu, že je určená pro polský trh, kde je užší rozchod kol. Že je těžká, až ničí koleje (pan Bém rychle přispěchal se studií, že tramvaj je v pořádku, ale 100 let osvědčené koleje jsou špatné a měly by se po celé Praze vyměnit) a je neskutečně hlučná, protože kastle sedí na jiném podvozku než pro který byla vymyšlena, jelikož výrobce se i přes neuvěřitelné milióny odmítl zabývat podvozkem pro Prahu. A teď se dovídáme, že k tomu všemu je poruchová. Kdyby nechali jezdit 50 let staré T3, tak za cenu těchto šmejdů mohli mít už postavenou polovičku trasy D metra. Ale tučná konta politiků převážně z ODS by zela prázdnotou.

+4/0
5.8.2014 19:56

R47o96b96e50r56t 48Š73i24m52e33č54e25k 6625291758328

bohužel máte pravdu... starý tramvaje byly absolutně v pořádku, v daleko bohatších zemích jezdí starší a horší typy... neskutečné plýtvání

+1/0
5.8.2014 19:59
Foto

M16a22r69t60i34n 80Š81u96b21r51t 1545421494915

Pro objektivitu je třeba připomenout, že pan Dvořák nastoupil do DPP až v roce 2007, tj. u dodávky konkrétně tohoto šrotu nebyl přítomen a nenese za ni odpovědnost.

0/0
5.8.2014 20:00

P64a39v34e34l 56S81l15a55d20o56v83n61í38k 6707623137846

To je pravda, ona to taky byla mafiány nastrčená figurka. Vždyť také každý měsíc, když se jeho jméno objeví v médiích, tak se opětovně dovídáme, že o ničem nerozhodoval, nic nepodepisoval, o ničem nevěděl. On to vlastně ty roky jen chválil rozhodnutí svých předchůdců a chlebodárců, pobíral mzdu a ve volném čase létal s poslaneckou sněmovnou na golf do Dubaje.

0/0
5.8.2014 20:06

M85i50c37h91a98l 84M28a63l66a25t 6981381148922

R^

0/0
5.8.2014 21:00

J40i74n60d67r25a 89V37o71š92t27a 1594124239762

Další z pomníčků Bémovy éry. Bylo to drahé, blbě se v tom jezdí, zato je to nespolehlivé. Nesrovnatelně lepší tramvaje od Siemensu byly dokonce levnější. Ale musela to dostat Škodovka, která to neuměla. Ale potřebovala se to naučit a jsou to přeci Češi, říkalo se. Mysleli tím Appian, ale jeho akcionář Martin Roman je v zásadě taky Čech, i když jen z Havířova.

+1/0
5.8.2014 19:21

J71i51n20d44ř18i66c68h 91Š21k98o65p53e15k 4705881660165

já bych Siemens nevytahoval. Jejich soupravy metra, co jim praskají rámy taky nejsou žádná výhra

0/0
5.8.2014 21:09

J26i16ř62í 52E86r77b13e47n 1223564236567

Škodovka vyrábí vlastní tramvaje (03T Astra) už někdy od roku 1997, s předěláváním starých vozů začala už v roce 1993.

Roman tehdy prodával kukuřičné lupínky...

0/0
6.8.2014 11:05
Foto

R20u41d96o71l51f 90P25o14l63a30n47e33c48k62ý 3603124703845

Hlavně, že si někdo na koupi tohoto šrotu pořádně namastil kapsu.

Kamarád mi říkal, že se v Praze zkoušela plzeňská Astra, když přišlo nařízení o povinném podílu nízkopodlažních spojů v provozu. Astra byla odmítnuta kvůli podvozku, který se nenatáčí a místo toho se vymyslela 14T, která má taky pevný podvozek a navíc to je tak těžká kráva, že to zničilo koleje po celé Praze. Znám ji jako cestující a je to nejhorší tramvaj, která v Praze jezdí. A každá tahle parodie na tramvaj prý stála okolo 60 mega...

+2/0
5.8.2014 18:48
Foto

P66a81v36e21l 42F94r59u33m83e73r17t 5967954197558

Jo a ta astra (ještě si pamatuju na její jízdy na lince 17) má aspoň narozdíl od poršete normální inteligentně řešený interiér a paradoxně kratší astra je na tom kapacitně stejně jako dlouhé porsche 14T. Takže kdyby tu místo 60 poršat bylo 60 aster, měly bychom sice taky tramvaje s pevnými podvozky, ale tramvaje levnější, kratší (ale se stejnou kapacitou jako 14T), možná hezčí (ikdyž to už je subjektivní věc) a hlavně spolehlivější (alespoŇ teda v porovnání s 14T). Škoda, že to dopadlo tak, jak to dopadlo. :-(

Samozřejmě úplně nejlepší by byla výměna poršat za modernější 15T for city, ale něco takového je asi v rovině scifi.

Jinak porše je jen prodloužená astra se zmršeným interiérem v lichých článcích (vozech) a jiným designem. Takže ty báchorky o poršeti jako tramvaji speciálně vyvinuté pro složitý terén Prahy byla jen lživá propaganda tehdejších zločinců na magorstrátu.

0/0
5.8.2014 19:12

J44i11n67d67r81a 62V78o73š61t51a 1954674389142

15T bude dost, 260 kusů. Problém zas ovšem je, že na tu zakázku Dopravní podnik ani Praha nemají.

0/0
5.8.2014 19:23

P33a26v10e75l 36S89l40a29d98o97v11n22í28k 6177503967656

15T je ale také velmi poruchová a těžká.

0/0
5.8.2014 19:57

L33e38o77š 14M61á92s43l87o 9315869189741

260 jich nebude. Mělo jich být 250, ale nakonec možná ani to ne.

0/0
10.8.2014 20:07
Foto

P68a46v36e30l 29F60r56u16m30e68r29t 5247244127688

Každý Pražan má své nepojízdné porsche, jen Pavel Bémů má možná nějaké pojízdné v záloze.

+2/0
5.8.2014 18:19

Z65d69e44n71ě32k 64P84o71l39á59k 3989719335662

Nemohl by výrobce ty tramvaje vyměnit za auta stejné značky?;-D

+1/0
5.8.2014 18:15
Foto

M87a15r12e32k 54S39o61f73r 9905970558939

Po 8 letech do šrotu, předraženej šmejd Rv

0/0
5.8.2014 18:11

S89t45a64n18i63s88l59a34v 76R28o86s25e84c20k82ý 9735969691299

Pokolikáté?

0/0
5.8.2014 18:06

J88o33s49e42f 63V26o90l69f71í16k 4918775469253

Dočasně? Snad nafurt!

+2/0
5.8.2014 17:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.