Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamion v protisměru naboural tři auta na Pražském okruhu, řidič zahynul

Hromadná nehoda u Cholupického tunelu uzavřela ráno na dvě hodiny Pražský okruh. Havárie se stala před půl sedmou ve směru od Plzně na D1. Zemřel řidič kamionu, který zřejmě přejel do protisměru a naboural kamion a dvě osobní auta. Ve 22.00 byl provoz zcela obnoven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a92r44d18a 52K33u93b73r 5276573893625

Já nepochopím, proč hlavně u nás staví mosty, tunely a jiné prvky způsobem, že jsou na jejich konci hrany. Co si pamatuji, tak jsem snad v cizině neviděl tunel, který by byl z obou stran zakončený rohem.. ale beton byl zkosený. To samé u téhle nehody.. Ta kabina je na kousky, protože to narval do rohu stěny. Kdyby ta zeď byla zešikmená, tak to nemuselo mít takové následky.. Jasně, budu teď za experta.. ale kolik lidí nebo motorkářů se zabilo o výčnělek nebo o stěnu z betonu.. Nemluvě strouha okolo vozovky a na každých 200 metrech betonovej sjezd do pole vyčnívající, jako by to nešlo zabudovat  nějak bezpečněji.

+14/−1
7.8.2014 13:46

J82a92n 26N73o96v33á19k 9135508874855

Myslém, že ta kabina se roztrhala o zadní kontejner a přívěs protijedoucího kamionu - v moment nárazu se tahač otořil o 180 stupňů, přišel o návěs i kabinu a ke zdi už se dostal už v tom stavu, co je na fotkách.

Ale obecně máte pravdu.

+1/0
7.8.2014 13:52

P30e45t10r 43M66i33c93h62a38l 2780284231812

1. Rzmazal se o kontejner protijedoucího kamionu (jak správně píše Jan Novák).

2. Tato strana je VÝJEZD z tunelu, na straně vjezdu jsou svodidla a deformační zóny.

+3/0
7.8.2014 14:24

J14a58r12o28s75l75a57v 93K12a66d73l89e89c 5201159132881

Vedoucí i tak na betonovou hranu.

0/0
7.8.2014 17:40

J29a51n 33F17r23o71l51í89k 6376490335944

Těch zvěrstev v konstrukci, projektech i dopravním značení je u nás stále hodně. Myšlení některých odpovědných lidí je stále jako z dob, kdy jste za den potkal dvě auta. A čím víc na východ od Prahy tím jsou ta řešení tupější. Mě třeba nadzvihne, když jakási prdeláková silnička v Brně rozbitá jak festung má instalovány zpomalovací hrby. Místo aby opravili díry dají tam ještě umělé blbci z MČ Tuřan.

+2/0
7.8.2014 14:28

D61a83n64i78e43l69a 47U30r89b37a73n40o90v28á 2784350525756

Pčmášlím nad tím, jestli reálně při rychlosti 80km a víc má to jestli naboříte do šikmého nebo ostrého rohu nějaký zásadní vliv.

Tak trochu si myslím, že nemé, při téhle rychlosti hraje podle mne daleko větší roli hmotnost spojená se setrvačností, protože po nárazu do čehokoliv se vůz stane obvykle minimálně na chvíli neovladatelný (smyk a pod) a navíc je řidič v šoku a nestíhá reagovat, tak že tu první vteřinu dvě se to prostě "jen" valí v ponárazové trajektorii.

Jinak motorkář pokud to v plné rychlosti napálí do čehokoli tak pravděpodobně zemře na následky pádu a omlácení se o silnici roh neroh.

+2/−2
7.8.2014 15:11

T22o88m58á49š 58Z75e89m74a89n 3865608384475

A o úhlu dopadu a odrazu jste již slyšel?

Namalujte is to..

0/0
8.8.2014 11:20

J36a33n98a 50M82e19r20o55p50e 7668829977919

Já bourala v 50 km/h a tipuji, že to, že se nikomu nic nestalo (jedině autu) bylo přesně o tom, že jsem to nenapálila napřímo, ale šikmo + do odspodu zešikmené plochy. Tzn. všechny síly se poskládaly právě tak, že to auto spíše "nadzvedávalo" než aby to byl přímý náraz.

0/0
14.8.2014 14:28

S76t91a26n94i91s25l46a60v 36E43l46i21á34š 5879885689783

Jardo, jestli jsi sledoval dobře, tak by jsi zjisti, že řidič polského kamionu to narval do protijedoucí Scanie, které doslova utrhl přívěs s naloženýma dvěma kontejnery. To mělo za následek takové fatální škody a žádná betonová hrana to nehrála žádnou roli.

0/0
8.8.2014 13:27

P59a69v61e88l 47M16i90n76a94ř26í41k 5309716328758

Pokud se nejednalo o zdravotní kolaps pak je jen a nejčasnější okolnos zaspání za volantem.U nás je nejmenší kontrola v celé EU na dodžování AETR.Tranzitující kamioňáci toho silně zneužívají,protože policie raději zastaví čecha se kterým se snadněji deomluví a přesto že to má jen několiv minut do cíle přes AETR tak mu jízdu zakážou a ještě jej čeká vysoký flastr:Kdešto Polák,Turek,atd.mají na úplatky tak si to frčí dál a takhle to dopadá.Proč je u nás největší havarovanost cizích kamionů.Proč v Eu tomu tak není?8-o

+5/0
7.8.2014 13:19

J50a66n 97Č96e58r93n93ý 9444910860980

Novinky.cz

„Všechna auta jela v jednom směru a žádné z nich nepřejelo do protisměru, nehoda se tudíž odehrála pouze ve směru na D1. Co se přesně stalo, ale zatím není jasné. Směr na dálnici D5 byl uzavřen jen kvůli záchranným složkám,“ doplnil Hulan.

+1/0
7.8.2014 13:17

M89i62l39o57š 30D31v86o70ř17á22k 8465127396841

novinky uznavaji jen jeden smer - doleva! :- )

+7/0
7.8.2014 13:20

P34e28t96r 98M14i40c63h21a69l 2690664881902

Jo, a ty stopy po přejezdu do protisměru tam namalovali policajti. ;-D

+4/0
7.8.2014 13:39

M20a84r64t35i68n 11P47r26o38s47t47ý 9940203420119

na fotkach nejsou zadne pruhy po prejezdu z protismeru videt. pokud mate na mysli stiny z aut zachranky, hasicu a zluteho andela, co tam stoji, tak ty jsou diky rannimu slunci protahle. Pak tam je videt jen dilatacni spara, ktera take nebyla vytvorena kamionem, ktery si to sneroval pres silnici do protismeru. Takze ty stopy tam nenakreslili ani policajti, ani kamion, ale slunicko (stin)... Zkuste se pozorne podivat na ty fotky a uvidite sam.

0/0
7.8.2014 16:43

J25a62r14o64s68l22a34v 75K96a44d86l56e44c 5781919682901

Ano zkuste se podívat na snímek tuším 9. a zjistíte, že jsou dokonce namalované vyšetřovateli. Kamión přejel do protisměru... pravdou je, že nehoda se stala  ve směru na D1, i když kamión jel opačně.

0/0
7.8.2014 17:44

R41a39d75e85k 51N86e76u11m90a68n94n 5802582138925

tak naštěstí umřel jen viník nehody

0/0
7.8.2014 13:16

P96e62t95r 16M65i12c30h78a85l 2190674891802

Nerad bych se mýlil, ale podle stop na fotkách a videu to vypadá, že mu mohlo prasknout levé přední kolo (pneumatika) a to ho stáhlo do protisměru. Snažil se to zabrzdit, ale bohužel naložený kamion nejde zastavit na pár metrech. Možné je i to, že to kolo mu prasklo až po kontaktu s tím Suzuki.

+3/0
7.8.2014 11:52

M54i12l46o46š 77D55v63o80ř65á25k 8725757376631

bohuzel podle tech fotek z toho polskeho tahace nezbylo vubec nic, co by pripominalo auto, jen par zmackanych plechu, co driv byla mozna kabina. jestli z toho neco poznaji...

0/0
7.8.2014 13:22

P77e52t38r 93M47i40c93h59a81l 2820844131882

Kola jsou na podvozku, nikoli na kabině. A levé přední kolo na fotce č. 9 vykazje známky poškození. Může to být klidně následkem nehody, ale zjistit to rozhodně půjde. Navíc stopy pneumatik jsou na fotkách vidět už v původním směru jízdy toho kamionu.

0/0
7.8.2014 13:38

M20i60l89o75š 83D95v94o56ř87á32k 8575137136491

Zazil jsem to pred par lety na dalnici od Hradce Kralove smerem ku Praze. Uz jsem temer predjizdel v levem pruhu jedouci estonsky kamion, ktery prede mnou nahle zacal v plne rychlosti klickovat nejdrive na pravou stranu do odstavneho pruhu a nasledne pres vsechny pruhy az do travy u stredovych svodidel.

To uz jsem samozrejme stal na brzdach a na klaksonu. Kamion se prede mnou od stredovych svodidel zase vratil do sveho pruhu a pokracoval dal, jako by nic. Po chvilce sbirani odvahy jsem ho predjel, provoz byl jinak minimalni, bylo popoledne. Jen jsem litoval nejakeho furgona, co jel pred nim. Protoze mit nejakych 70 km az do Prahy za sebou klimbajiciho firu kamionu asi neni super zalezitost.

Zde ridic Suzuki mel na rozdil ode me smulu, ze mu byl o neco blize, nez tehdy ja.

A ja si od te doby docela dost vsimam chovani kamionu kolem me, jednou to stacilo ....

+3/0
7.8.2014 11:44

K22a40r46e32l 40K37o48v51a36n56d24a 9292589864

Všichni ostatní účastníci nehody i když měli smůlu, že se do nehody dostali, tak měli obrovské štěstí, že je taky nezabil...

0/0
7.8.2014 22:27

P93e30t63r 61K74o66l52á30ř 2758487884781

Hádám, že řidič buď usnul, nebo to s ním seklo. Smůla je, že se to zrovna stalo v místě, kde nejsou svodidla ...

0/0
7.8.2014 11:30

J41i17ř89í 30C79h90a44l90o80u29p44e60k 1537744504680

bohužel to jsou zákony schválnosti, ale na to místo i ten čas to dopadlo až zázračně moc dobře...

0/0
8.8.2014 0:53
Foto

L33u43b61o63m47í18r 61J66a68n95o37t46a 5956914636975

No tady je ale chytráků. Proč tady diskutujete, se běžte rovnou přihlásit k PČR jako vyšetřovatelé nehod. Do protokolu uvedete že byl řidič magor a je to. Jak víte co se vůbec stalo?!?!?!? a děláte z toho hned závěry. ;-O

+7/−7
7.8.2014 11:13
Foto

L42u61b95o40m61í16r 75J33a83n67o15t74a 5846124176985

Áááá, naši první adepti :-)))  Petr Kolář 28741 , Jiří Krajíček 25545 , Andrej Oleksa 35171  - Mudrlanti.

0/−1
7.8.2014 11:36

A26n83d95r42e86j 34O41l33e54k32s60a 3835621977931

Adepti koho čeho? Vy jste členem nějaké dozorové rady nad diskuzí, pane Janoto? Máme se obávat, nebo si ťukat na čelo?

+5/0
7.8.2014 11:39

R88o64b46e27r91t 77H19o16m27o66l38k79a 2780122862811

Kdyby tam byly normální svodidla, tak by následky nehody mohly být mnohem méně děsivé. Jenže vzhledem k tomu, že se tunely neustále uzavírají kvůli opravám/kontrolám/údržbě a jiným volovinkám, tak tam jsou jen tyhle oddělovače (nenazývejme to svodidly) a doprava se tam věčně přelévá do protisměru. K tomu přidejme to, jak je pražský okruh v tom místě přeznačený a přesvícený - všude tam svítí nebo bliká desítky značek, cedulí a světel, což řidiče jedině mate. Společně s omezením rychlosti do kopce je to už opravdu nepříjemná past.

+3/−2
7.8.2014 10:53

J65a88n 38H30o22r94á31k 3203180290721

na svodidla nejsou zdroje, musej se platit cyklostezky a zklidnovani mest...

+4/0
7.8.2014 10:58

R85o39b54e91r69t 85H72o26m19o48l84k24a 2300162762771

Jó, kdyby aspoň ty cyklostezky a pruhy byly použitelný - žiju v Praze, jsem cyklista i řidič - a ani v jedný roli se necejtim dobře/bezpečně/pohodlně. Kdyby to zklidňování měst mělo nějakej komplexnější záměr - ale zúžit čtyřproudou silnici na světelné křižovatce ostrůvkem pro chodce na necelý jeden pruh v každém směru, kam se mají narvat cyklisti i auta je fakt magořina... A takovejch "zklidňujících prvků" - je víc. Třeba zpomalovací prahy, kde i v rychlosti chůze necháte vejfuk, kruháče na křižovatkách kde se nedalo vytočit ani předtim. Bydlet v ulici vedoucí do kopce, kde mi někdo namontuje každých 100 metrů příčný práh, tak bych šel na radnici střílet. Zvýšení hluku, nemožnost větrat...

+10/0
7.8.2014 11:11

T74o58m54á61š 31Ž67i49t94n93ý 6341760811931

I svodidla se dají udělat mobilní. A udrží docela dost.

+1/0
7.8.2014 11:18

R43o35b19e71r15t 33H75o72m74o67l92k16a 2840772432801

Ano, dají, Jestli udrží rozjetý kamion nevím. Ale tady nebyly mobilní svodidla, jen ten žlutý hrbík s oranžovými plácačkami, čili ho to ani nezpomalilo...

0/0
7.8.2014 11:23

J73a17n 23S44o27c55h61o62r 2674516282886

Já osobně tipuji příčinu této nehody infarkt.

Může to být mikrospánek, v tom případě bych ty spáče přísně trestal i když tady není koho. Však teď se už vyspí dostatečně, až přespříliš:-/

Alkohol ani únava za volant nepatří.

0/0
7.8.2014 10:51

M58i96c45h18a89l 32Z75e22t74e52k 3258822100157

Já jako příčinu nehody tipuji puštění volantu z jinýh příčin (ipsace, výměna nosiče s filmem apod).

Mikrospánek v půl osmé ráno...?8-o:-/:-)

0/−9
7.8.2014 10:54

R10o89b61e54r45t 89P16r24a30ž27á63k 4468756865730

Proč ne? Jestli vyjížděl v osm večer...

+9/0
7.8.2014 11:04

K55a14r62e14l 86F23a76i32t 1838253628112

I tak musí dodržovat bezpečnostní přetávky. To si dnes lajzne málo kdo. Policie při kontrole si z počítače kamionu stáhle data na FLASH disk a má právo kontrolovat záznamy až 30dní zpět. Jakmile někde najde něco červeného (překročení rychlosti, nedodržení povinné přestávky atd..) jsou za to desetiticícové pokuty a statisícové postihy pro firmy. Stejně jako překročení nosnosti vozidla. Stejné je to u starých náklaďáků...tam řidič musí předkládat kotoučky až měsíc dozadu (ty musí mít vždy u sebe a popsané)

+1/0
7.8.2014 11:22

P31e15t31r 90F39r43ý21d55e70k 7119221169373

Prekrocenim rychlosti se ale zrejme mini prekroceni maximalni rychlosti kamionu, nikoliv maximalni rychlosti v prislusne casti silnice...

0/0
7.8.2014 11:32

K82a44r76e28l 54N52o55v87á48k 7291484628770

:-)jak se překračuje maximální rychlost kamionu? To ten řidič vyběhne a tlačí?

+1/0
7.8.2014 11:36

R23o90b33e67r76t 38P81r87a84ž19á98k 4358346135640

Nikoli. Na každém kamionu je vzadu čísílko v červeném kolečku. To max. rychlost soupravy. I když ten kamion umí samozřejmě rychleji.

0/0
7.8.2014 11:51

M41i12r54o90s56l76a13v 78M10e13t39e71l17k22a 5811840814384

a když tam má 50,60,70.80 hádanka,které platí?

+1/0
7.8.2014 14:59

J60a29r30o31s13l33a83v 33K49a96d35l76e91c 5301499902561

Platí to poslední vzadu - tedy dle přívěsu či návěsu.

0/0
7.8.2014 17:27

P45a74v57e15l 11K19u22r33f63ü47r65s74t 3748123335269

Bezpečnostní přestávky se dodržovat musí, ale nedodržují. Zeptejte se kamioňáků, proč. Pokud budou sdílní, poví vám, jak se zaměstnavatel kryje (já to psal níže). Ve finále to odskáčou vždy oni, ať s tím něco dělají nebo nedělají. A někdy to odskáčou bohužel i jiní.

0/0
7.8.2014 11:57

M95i72r82o43s19l97a30v 16M32e36t16e52l32k20a 5191320264654

pán je můdrý;-DTakže 28 dnů a ne až 30 dnu. a kotoučky?jéééééé,kdy se mně ztratily,dyť tu byly.Samozřejmě se bavíme o těch která  jsou špatná.Dostane 1000 Kč,ale nikdo už mu nic nedokáže.Takže jste trošku out.

0/0
7.8.2014 14:58

J45a20n 34Z32a59b20a18b97a 8484844278584

taky mu klidně mohli odejít brzdy. Je to v zatáčce a jestli se mu to v tunelu rozjelo a nebrzdilo...

0/0
7.8.2014 11:50

P73a94v12e60l 94B56r65a56v47e47n53e50c 7814737130687

když havaruje kamioňák je to debil, když motorkář je to namachrovaný debil, když mladej je to mladej debil, když starý je to dementní debil, když ženská je to auto bez řidiče, když podnikatel je to egoistický namachrovaný debil. Vypadá to, že všichni slušní řidiči jsou jenom na diskuzích iDnes. Ano, možná to opravdu byl debil, ale taky mohl mít infarkt, závadu, možná ho honil zaměstnavatel (aby jste neměli prázdné regály v obchodu) tak že zaspal a možná v tom bylo něco úplně jiného. Umřel, všichni nevinní přežili. Je to tragédie. Vy borci běžte říct osobně jeho ženě a dětem že to byl debil... Mezi lidma jsou slušní řidiči a magoři - řídí všechno, od kol až po lokomotivy

+95/−2
7.8.2014 10:45

P10a52v38e43l 57K19u65r22f90ü73r23s72t 3358203595449

R^

0/0
7.8.2014 10:47
Foto

M88a73r62i21e 50Š70u25s61t65o68v27á 5975656834491

R^

+1/0
7.8.2014 10:51

J84a16n 49K96a94l56i82a10n63k38o 7885684318434

S tímto naprosto souhlasím.

0/0
7.8.2014 11:07

Ř92e31h36o86ř 19V60l18a21s91á27k 2394374761766

Regály v obchodu do toho netahej. Rozhodně tu není žádná společenská poptávka po tom, aby kamioňáci jezdili nebezpečně kvůli zásobování.

Že se zaměstnavatel bojí o zisk, to je úplně jiná věc, která se nás netýká.

+4/−5
7.8.2014 11:11

P88a90v67e56l 17B33r37a66v84e22n63e87c 7154727970817

Je vidět že o kamionové dopravě víte jen z obrázků dětských knížek. 90% lidí se třese aby bylo máslo o korunu levnější než včera. Když jsem jezdil před 20ti lety tak se fakturovalo 35-38Kč/km. Dnes se fakturuje 25-28Kč se splatností 90 dnů. Tehdy nebylo mýto atd. A je štěstí když spedice do splatnosti nezrachuje a přepravce dostane zaplaceno. Potom samozřejmě musí auto co nejvíce jeszdit ne pro obrovské zisky ale pro přežití. Na nakládce/vykládce jsou avíza a jindy vás prostě nenaloží, potom stačí jedna kolona a je průšvih. Je v tom hodně problémů a je skoro zázrak že dopravci fungují. Samozřejmě nikdo a nic není 100%  a pochopitelně se najdou volové i za volanty kamionů, ale nic není jen černé nebo bílé. Kdyby nebyla společenská poptávka po zboží tak není tolik dopravy, nebo si myslíte že si dopravu objednávají všichni jen tak pro radost???

+12/−1
7.8.2014 11:51

M61i11c92h27a72l 46B90a21š56t33a 6414720245314

Hrozný. A co s tím ? To není o společenské poptávce, ale o řetězcích. A o likvidaci železniční dopravy. Vždycky se dá situace řešit, ale na tomu odpovídající úrovni. Jo a zrovna kamionová doprava není efektivní, ale především operativní.

0/0
7.8.2014 18:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.