Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamion v protisměru naboural tři auta na Pražském okruhu, řidič zahynul

Hromadná nehoda u Cholupického tunelu uzavřela ráno na dvě hodiny Pražský okruh. Havárie se stala před půl sedmou ve směru od Plzně na D1. Zemřel řidič kamionu, který zřejmě přejel do protisměru a naboural kamion a dvě osobní auta. Ve 22.00 byl provoz zcela obnoven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a82r40d68a 95K90u63b31r 5386503463195

Já nepochopím, proč hlavně u nás staví mosty, tunely a jiné prvky způsobem, že jsou na jejich konci hrany. Co si pamatuji, tak jsem snad v cizině neviděl tunel, který by byl z obou stran zakončený rohem.. ale beton byl zkosený. To samé u téhle nehody.. Ta kabina je na kousky, protože to narval do rohu stěny. Kdyby ta zeď byla zešikmená, tak to nemuselo mít takové následky.. Jasně, budu teď za experta.. ale kolik lidí nebo motorkářů se zabilo o výčnělek nebo o stěnu z betonu.. Nemluvě strouha okolo vozovky a na každých 200 metrech betonovej sjezd do pole vyčnívající, jako by to nešlo zabudovat  nějak bezpečněji.

+14/−1
7.8.2014 13:46

J74a81n 25N39o78v97á74k 9365128734505

Myslém, že ta kabina se roztrhala o zadní kontejner a přívěs protijedoucího kamionu - v moment nárazu se tahač otořil o 180 stupňů, přišel o návěs i kabinu a ke zdi už se dostal už v tom stavu, co je na fotkách.

Ale obecně máte pravdu.

+1/0
7.8.2014 13:52

P81e83t34r 44M10i35c37h63a16l 2500294441512

1. Rzmazal se o kontejner protijedoucího kamionu (jak správně píše Jan Novák).

2. Tato strana je VÝJEZD z tunelu, na straně vjezdu jsou svodidla a deformační zóny.

+3/0
7.8.2014 14:24

J71a24r50o98s69l58a25v 60K85a24d55l24e77c 5491789552651

Vedoucí i tak na betonovou hranu.

0/0
7.8.2014 17:40

J87a83n 11F10r55o44l60í90k 6376920745434

Těch zvěrstev v konstrukci, projektech i dopravním značení je u nás stále hodně. Myšlení některých odpovědných lidí je stále jako z dob, kdy jste za den potkal dvě auta. A čím víc na východ od Prahy tím jsou ta řešení tupější. Mě třeba nadzvihne, když jakási prdeláková silnička v Brně rozbitá jak festung má instalovány zpomalovací hrby. Místo aby opravili díry dají tam ještě umělé blbci z MČ Tuřan.

+2/0
7.8.2014 14:28

D94a89n39i40e52l24a 37U98r14b76a85n22o63v67á 2384190665606

Pčmášlím nad tím, jestli reálně při rychlosti 80km a víc má to jestli naboříte do šikmého nebo ostrého rohu nějaký zásadní vliv.

Tak trochu si myslím, že nemé, při téhle rychlosti hraje podle mne daleko větší roli hmotnost spojená se setrvačností, protože po nárazu do čehokoliv se vůz stane obvykle minimálně na chvíli neovladatelný (smyk a pod) a navíc je řidič v šoku a nestíhá reagovat, tak že tu první vteřinu dvě se to prostě "jen" valí v ponárazové trajektorii.

Jinak motorkář pokud to v plné rychlosti napálí do čehokoli tak pravděpodobně zemře na následky pádu a omlácení se o silnici roh neroh.

+2/−2
7.8.2014 15:11

T55o81m97á28š 66Z27e43m94a37n 3635588704755

A o úhlu dopadu a odrazu jste již slyšel?

Namalujte is to..

0/0
8.8.2014 11:20

J83a80n65a 95M83e25r71o62p21e 7798509877119

Já bourala v 50 km/h a tipuji, že to, že se nikomu nic nestalo (jedině autu) bylo přesně o tom, že jsem to nenapálila napřímo, ale šikmo + do odspodu zešikmené plochy. Tzn. všechny síly se poskládaly právě tak, že to auto spíše "nadzvedávalo" než aby to byl přímý náraz.

0/0
14.8.2014 14:28

S71t46a42n26i34s93l39a81v 21E76l24i38á71š 5959445249603

Jardo, jestli jsi sledoval dobře, tak by jsi zjisti, že řidič polského kamionu to narval do protijedoucí Scanie, které doslova utrhl přívěs s naloženýma dvěma kontejnery. To mělo za následek takové fatální škody a žádná betonová hrana to nehrála žádnou roli.

0/0
8.8.2014 13:27

P77a37v37e92l 15M55i66n82a23ř47í13k 5499756408198

Pokud se nejednalo o zdravotní kolaps pak je jen a nejčasnější okolnos zaspání za volantem.U nás je nejmenší kontrola v celé EU na dodžování AETR.Tranzitující kamioňáci toho silně zneužívají,protože policie raději zastaví čecha se kterým se snadněji deomluví a přesto že to má jen několiv minut do cíle přes AETR tak mu jízdu zakážou a ještě jej čeká vysoký flastr:Kdešto Polák,Turek,atd.mají na úplatky tak si to frčí dál a takhle to dopadá.Proč je u nás největší havarovanost cizích kamionů.Proč v Eu tomu tak není?8-o

+5/0
7.8.2014 13:19

J27a93n 80Č10e77r12n69ý 4286880647162

Novinky.cz

„Všechna auta jela v jednom směru a žádné z nich nepřejelo do protisměru, nehoda se tudíž odehrála pouze ve směru na D1. Co se přesně stalo, ale zatím není jasné. Směr na dálnici D5 byl uzavřen jen kvůli záchranným složkám,“ doplnil Hulan.

+1/0
7.8.2014 13:17

M65i37l34o86š 79D56v12o42ř52á22k 8935947256781

novinky uznavaji jen jeden smer - doleva! :- )

+7/0
7.8.2014 13:20

P59e13t86r 89M89i16c79h66a96l 2430904941652

Jo, a ty stopy po přejezdu do protisměru tam namalovali policajti. ;-D

+4/0
7.8.2014 13:39

M22a90r59t47i72n 85P48r28o42s94t42ý 9890113160329

na fotkach nejsou zadne pruhy po prejezdu z protismeru videt. pokud mate na mysli stiny z aut zachranky, hasicu a zluteho andela, co tam stoji, tak ty jsou diky rannimu slunci protahle. Pak tam je videt jen dilatacni spara, ktera take nebyla vytvorena kamionem, ktery si to sneroval pres silnici do protismeru. Takze ty stopy tam nenakreslili ani policajti, ani kamion, ale slunicko (stin)... Zkuste se pozorne podivat na ty fotky a uvidite sam.

0/0
7.8.2014 16:43

J28a25r31o77s11l50a74v 24K78a38d82l84e49c 5671929432911

Ano zkuste se podívat na snímek tuším 9. a zjistíte, že jsou dokonce namalované vyšetřovateli. Kamión přejel do protisměru... pravdou je, že nehoda se stala  ve směru na D1, i když kamión jel opačně.

0/0
7.8.2014 17:44

R24a44d20e82k 14N49e17u56m96a46n63n 5702962888825

tak naštěstí umřel jen viník nehody

0/0
7.8.2014 13:16

P82e60t51r 75M64i88c54h90a96l 2220304641862

Nerad bych se mýlil, ale podle stop na fotkách a videu to vypadá, že mu mohlo prasknout levé přední kolo (pneumatika) a to ho stáhlo do protisměru. Snažil se to zabrzdit, ale bohužel naložený kamion nejde zastavit na pár metrech. Možné je i to, že to kolo mu prasklo až po kontaktu s tím Suzuki.

+3/0
7.8.2014 11:52

M35i98l13o28š 54D89v33o28ř78á17k 8735807636851

bohuzel podle tech fotek z toho polskeho tahace nezbylo vubec nic, co by pripominalo auto, jen par zmackanych plechu, co driv byla mozna kabina. jestli z toho neco poznaji...

0/0
7.8.2014 13:22

P27e88t54r 98M33i96c91h37a53l 2460324471972

Kola jsou na podvozku, nikoli na kabině. A levé přední kolo na fotce č. 9 vykazje známky poškození. Může to být klidně následkem nehody, ale zjistit to rozhodně půjde. Navíc stopy pneumatik jsou na fotkách vidět už v původním směru jízdy toho kamionu.

0/0
7.8.2014 13:38

M61i49l61o70š 75D70v47o60ř51á51k 8975597646811

Zazil jsem to pred par lety na dalnici od Hradce Kralove smerem ku Praze. Uz jsem temer predjizdel v levem pruhu jedouci estonsky kamion, ktery prede mnou nahle zacal v plne rychlosti klickovat nejdrive na pravou stranu do odstavneho pruhu a nasledne pres vsechny pruhy az do travy u stredovych svodidel.

To uz jsem samozrejme stal na brzdach a na klaksonu. Kamion se prede mnou od stredovych svodidel zase vratil do sveho pruhu a pokracoval dal, jako by nic. Po chvilce sbirani odvahy jsem ho predjel, provoz byl jinak minimalni, bylo popoledne. Jen jsem litoval nejakeho furgona, co jel pred nim. Protoze mit nejakych 70 km az do Prahy za sebou klimbajiciho firu kamionu asi neni super zalezitost.

Zde ridic Suzuki mel na rozdil ode me smulu, ze mu byl o neco blize, nez tehdy ja.

A ja si od te doby docela dost vsimam chovani kamionu kolem me, jednou to stacilo ....

+3/0
7.8.2014 11:44

K44a11r83e34l 67K86o78v32a75n64d62a 9492879964

Všichni ostatní účastníci nehody i když měli smůlu, že se do nehody dostali, tak měli obrovské štěstí, že je taky nezabil...

0/0
7.8.2014 22:27

P54e65t94r 17K91o71l77á26ř 2468977194261

Hádám, že řidič buď usnul, nebo to s ním seklo. Smůla je, že se to zrovna stalo v místě, kde nejsou svodidla ...

0/0
7.8.2014 11:30

J35i61ř74í 90C93h44a51l62o89u52p28e77k 1457684744840

bohužel to jsou zákony schválnosti, ale na to místo i ten čas to dopadlo až zázračně moc dobře...

0/0
8.8.2014 0:53
Foto

L83u97b30o87m72í91r 93J56a44n15o86t85a 5646974136735

No tady je ale chytráků. Proč tady diskutujete, se běžte rovnou přihlásit k PČR jako vyšetřovatelé nehod. Do protokolu uvedete že byl řidič magor a je to. Jak víte co se vůbec stalo?!?!?!? a děláte z toho hned závěry. ;-O

+7/−7
7.8.2014 11:13
Foto

L18u41b35o13m40í80r 29J21a86n96o54t36a 5866594486265

Áááá, naši první adepti :-)))  Petr Kolář 28741 , Jiří Krajíček 25545 , Andrej Oleksa 35171  - Mudrlanti.

0/−1
7.8.2014 11:36

A86n93d27r25e19j 45O34l41e15k40s85a 3175571857631

Adepti koho čeho? Vy jste členem nějaké dozorové rady nad diskuzí, pane Janoto? Máme se obávat, nebo si ťukat na čelo?

+5/0
7.8.2014 11:39

R86o78b20e46r20t 64H44o13m63o86l43k89a 2280642162961

Kdyby tam byly normální svodidla, tak by následky nehody mohly být mnohem méně děsivé. Jenže vzhledem k tomu, že se tunely neustále uzavírají kvůli opravám/kontrolám/údržbě a jiným volovinkám, tak tam jsou jen tyhle oddělovače (nenazývejme to svodidly) a doprava se tam věčně přelévá do protisměru. K tomu přidejme to, jak je pražský okruh v tom místě přeznačený a přesvícený - všude tam svítí nebo bliká desítky značek, cedulí a světel, což řidiče jedině mate. Společně s omezením rychlosti do kopce je to už opravdu nepříjemná past.

+3/−2
7.8.2014 10:53

J95a87n 10H91o46r81á92k 3373820100291

na svodidla nejsou zdroje, musej se platit cyklostezky a zklidnovani mest...

+4/0
7.8.2014 10:58

R71o54b73e71r34t 32H20o74m26o50l48k82a 2810822392401

Jó, kdyby aspoň ty cyklostezky a pruhy byly použitelný - žiju v Praze, jsem cyklista i řidič - a ani v jedný roli se necejtim dobře/bezpečně/pohodlně. Kdyby to zklidňování měst mělo nějakej komplexnější záměr - ale zúžit čtyřproudou silnici na světelné křižovatce ostrůvkem pro chodce na necelý jeden pruh v každém směru, kam se mají narvat cyklisti i auta je fakt magořina... A takovejch "zklidňujících prvků" - je víc. Třeba zpomalovací prahy, kde i v rychlosti chůze necháte vejfuk, kruháče na křižovatkách kde se nedalo vytočit ani předtim. Bydlet v ulici vedoucí do kopce, kde mi někdo namontuje každých 100 metrů příčný práh, tak bych šel na radnici střílet. Zvýšení hluku, nemožnost větrat...

+10/0
7.8.2014 11:11

T81o29m26á69š 35Ž17i44t96n16ý 6651490811921

I svodidla se dají udělat mobilní. A udrží docela dost.

+1/0
7.8.2014 11:18

R50o36b45e89r91t 88H38o91m62o20l78k53a 2480642572221

Ano, dají, Jestli udrží rozjetý kamion nevím. Ale tady nebyly mobilní svodidla, jen ten žlutý hrbík s oranžovými plácačkami, čili ho to ani nezpomalilo...

0/0
7.8.2014 11:23

J15a26n 62S16o10c73h21o23r 2744226372566

Já osobně tipuji příčinu této nehody infarkt.

Může to být mikrospánek, v tom případě bych ty spáče přísně trestal i když tady není koho. Však teď se už vyspí dostatečně, až přespříliš:-/

Alkohol ani únava za volant nepatří.

0/0
7.8.2014 10:51

M67i15c84h50a27l 34Z88e15t57e90k 3928532460777

Já jako příčinu nehody tipuji puštění volantu z jinýh příčin (ipsace, výměna nosiče s filmem apod).

Mikrospánek v půl osmé ráno...?8-o:-/:-)

0/−9
7.8.2014 10:54

R70o49b72e31r69t 59P32r91a88ž13á42k 4808296395230

Proč ne? Jestli vyjížděl v osm večer...

+9/0
7.8.2014 11:04

K70a77r64e41l 70F86a77i69t 1618283588592

I tak musí dodržovat bezpečnostní přetávky. To si dnes lajzne málo kdo. Policie při kontrole si z počítače kamionu stáhle data na FLASH disk a má právo kontrolovat záznamy až 30dní zpět. Jakmile někde najde něco červeného (překročení rychlosti, nedodržení povinné přestávky atd..) jsou za to desetiticícové pokuty a statisícové postihy pro firmy. Stejně jako překročení nosnosti vozidla. Stejné je to u starých náklaďáků...tam řidič musí předkládat kotoučky až měsíc dozadu (ty musí mít vždy u sebe a popsané)

+1/0
7.8.2014 11:22

P98e31t22r 71F25r38ý39d33e47k 7909141619153

Prekrocenim rychlosti se ale zrejme mini prekroceni maximalni rychlosti kamionu, nikoliv maximalni rychlosti v prislusne casti silnice...

0/0
7.8.2014 11:32

K64a77r12e51l 68N96o94v75á43k 7791364608820

:-)jak se překračuje maximální rychlost kamionu? To ten řidič vyběhne a tlačí?

+1/0
7.8.2014 11:36

R59o98b10e87r54t 72P20r59a10ž78á26k 4878146515950

Nikoli. Na každém kamionu je vzadu čísílko v červeném kolečku. To max. rychlost soupravy. I když ten kamion umí samozřejmě rychleji.

0/0
7.8.2014 11:51

M90i31r66o25s58l76a91v 83M36e10t63e33l81k26a 5291940614884

a když tam má 50,60,70.80 hádanka,které platí?

+1/0
7.8.2014 14:59

J64a38r39o45s92l28a92v 12K14a85d61l24e46c 5271119142531

Platí to poslední vzadu - tedy dle přívěsu či návěsu.

0/0
7.8.2014 17:27

P89a74v72e98l 33K30u89r93f40ü15r27s37t 3328753225609

Bezpečnostní přestávky se dodržovat musí, ale nedodržují. Zeptejte se kamioňáků, proč. Pokud budou sdílní, poví vám, jak se zaměstnavatel kryje (já to psal níže). Ve finále to odskáčou vždy oni, ať s tím něco dělají nebo nedělají. A někdy to odskáčou bohužel i jiní.

0/0
7.8.2014 11:57

M12i72r23o54s90l40a69v 88M82e61t29e38l49k64a 5271760974894

pán je můdrý;-DTakže 28 dnů a ne až 30 dnu. a kotoučky?jéééééé,kdy se mně ztratily,dyť tu byly.Samozřejmě se bavíme o těch která  jsou špatná.Dostane 1000 Kč,ale nikdo už mu nic nedokáže.Takže jste trošku out.

0/0
7.8.2014 14:58

J64a39n 21Z71a38b98a70b97a 8674334908694

taky mu klidně mohli odejít brzdy. Je to v zatáčce a jestli se mu to v tunelu rozjelo a nebrzdilo...

0/0
7.8.2014 11:50

P15a50v16e51l 13B50r32a92v59e14n83e26c 7704117610547

když havaruje kamioňák je to debil, když motorkář je to namachrovaný debil, když mladej je to mladej debil, když starý je to dementní debil, když ženská je to auto bez řidiče, když podnikatel je to egoistický namachrovaný debil. Vypadá to, že všichni slušní řidiči jsou jenom na diskuzích iDnes. Ano, možná to opravdu byl debil, ale taky mohl mít infarkt, závadu, možná ho honil zaměstnavatel (aby jste neměli prázdné regály v obchodu) tak že zaspal a možná v tom bylo něco úplně jiného. Umřel, všichni nevinní přežili. Je to tragédie. Vy borci běžte říct osobně jeho ženě a dětem že to byl debil... Mezi lidma jsou slušní řidiči a magoři - řídí všechno, od kol až po lokomotivy

+95/−2
7.8.2014 10:45

P75a87v49e38l 42K21u81r48f35ü72r73s51t 3558323165789

R^

0/0
7.8.2014 10:47
Foto

M28a76r21i22e 85Š45u23s94t83o48v84á 5805236494691

R^

+1/0
7.8.2014 10:51

J76a54n 94K20a27l94i58a58n33k12o 7805774398974

S tímto naprosto souhlasím.

0/0
7.8.2014 11:07

Ř64e48h59o88ř 74V18l61a91s65á89k 2564404681976

Regály v obchodu do toho netahej. Rozhodně tu není žádná společenská poptávka po tom, aby kamioňáci jezdili nebezpečně kvůli zásobování.

Že se zaměstnavatel bojí o zisk, to je úplně jiná věc, která se nás netýká.

+4/−5
7.8.2014 11:11

P94a28v55e44l 15B21r29a69v53e18n41e18c 7164257290247

Je vidět že o kamionové dopravě víte jen z obrázků dětských knížek. 90% lidí se třese aby bylo máslo o korunu levnější než včera. Když jsem jezdil před 20ti lety tak se fakturovalo 35-38Kč/km. Dnes se fakturuje 25-28Kč se splatností 90 dnů. Tehdy nebylo mýto atd. A je štěstí když spedice do splatnosti nezrachuje a přepravce dostane zaplaceno. Potom samozřejmě musí auto co nejvíce jeszdit ne pro obrovské zisky ale pro přežití. Na nakládce/vykládce jsou avíza a jindy vás prostě nenaloží, potom stačí jedna kolona a je průšvih. Je v tom hodně problémů a je skoro zázrak že dopravci fungují. Samozřejmě nikdo a nic není 100%  a pochopitelně se najdou volové i za volanty kamionů, ale nic není jen černé nebo bílé. Kdyby nebyla společenská poptávka po zboží tak není tolik dopravy, nebo si myslíte že si dopravu objednávají všichni jen tak pro radost???

+12/−1
7.8.2014 11:51

M94i58c25h73a89l 80B12a46š43t28a 6614140125284

Hrozný. A co s tím ? To není o společenské poptávce, ale o řetězcích. A o likvidaci železniční dopravy. Vždycky se dá situace řešit, ale na tomu odpovídající úrovni. Jo a zrovna kamionová doprava není efektivní, ale především operativní.

0/0
7.8.2014 18:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.