Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamion v protisměru naboural tři auta na Pražském okruhu, řidič zahynul

Hromadná nehoda u Cholupického tunelu uzavřela ráno na dvě hodiny Pražský okruh. Havárie se stala před půl sedmou ve směru od Plzně na D1. Zemřel řidič kamionu, který zřejmě přejel do protisměru a naboural kamion a dvě osobní auta. Ve 22.00 byl provoz zcela obnoven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a64r59d18a 13K37u95b59r 5326813303255

Já nepochopím, proč hlavně u nás staví mosty, tunely a jiné prvky způsobem, že jsou na jejich konci hrany. Co si pamatuji, tak jsem snad v cizině neviděl tunel, který by byl z obou stran zakončený rohem.. ale beton byl zkosený. To samé u téhle nehody.. Ta kabina je na kousky, protože to narval do rohu stěny. Kdyby ta zeď byla zešikmená, tak to nemuselo mít takové následky.. Jasně, budu teď za experta.. ale kolik lidí nebo motorkářů se zabilo o výčnělek nebo o stěnu z betonu.. Nemluvě strouha okolo vozovky a na každých 200 metrech betonovej sjezd do pole vyčnívající, jako by to nešlo zabudovat  nějak bezpečněji.

+14/−1
7.8.2014 13:46

J93a77n 33N53o53v97á33k 9645838164835

Myslém, že ta kabina se roztrhala o zadní kontejner a přívěs protijedoucího kamionu - v moment nárazu se tahač otořil o 180 stupňů, přišel o návěs i kabinu a ke zdi už se dostal už v tom stavu, co je na fotkách.

Ale obecně máte pravdu.

+1/0
7.8.2014 13:52

P65e79t73r 60M73i93c92h89a77l 2920604461432

1. Rzmazal se o kontejner protijedoucího kamionu (jak správně píše Jan Novák).

2. Tato strana je VÝJEZD z tunelu, na straně vjezdu jsou svodidla a deformační zóny.

+3/0
7.8.2014 14:24

J85a36r89o45s38l50a53v 54K13a87d65l42e74c 5131249802361

Vedoucí i tak na betonovou hranu.

0/0
7.8.2014 17:40

J17a49n 84F98r74o11l29í70k 6256850715174

Těch zvěrstev v konstrukci, projektech i dopravním značení je u nás stále hodně. Myšlení některých odpovědných lidí je stále jako z dob, kdy jste za den potkal dvě auta. A čím víc na východ od Prahy tím jsou ta řešení tupější. Mě třeba nadzvihne, když jakási prdeláková silnička v Brně rozbitá jak festung má instalovány zpomalovací hrby. Místo aby opravili díry dají tam ještě umělé blbci z MČ Tuřan.

+2/0
7.8.2014 14:28

D35a31n14i98e39l92a 16U63r46b37a93n70o54v25á 2354280575856

Pčmášlím nad tím, jestli reálně při rychlosti 80km a víc má to jestli naboříte do šikmého nebo ostrého rohu nějaký zásadní vliv.

Tak trochu si myslím, že nemé, při téhle rychlosti hraje podle mne daleko větší roli hmotnost spojená se setrvačností, protože po nárazu do čehokoliv se vůz stane obvykle minimálně na chvíli neovladatelný (smyk a pod) a navíc je řidič v šoku a nestíhá reagovat, tak že tu první vteřinu dvě se to prostě "jen" valí v ponárazové trajektorii.

Jinak motorkář pokud to v plné rychlosti napálí do čehokoli tak pravděpodobně zemře na následky pádu a omlácení se o silnici roh neroh.

+2/−2
7.8.2014 15:11

T37o60m25á74š 78Z79e20m35a46n 3515898694365

A o úhlu dopadu a odrazu jste již slyšel?

Namalujte is to..

0/0
8.8.2014 11:20

J30a81n38a 26M26e58r16o52p98e 7248509437119

Já bourala v 50 km/h a tipuji, že to, že se nikomu nic nestalo (jedině autu) bylo přesně o tom, že jsem to nenapálila napřímo, ale šikmo + do odspodu zešikmené plochy. Tzn. všechny síly se poskládaly právě tak, že to auto spíše "nadzvedávalo" než aby to byl přímý náraz.

0/0
14.8.2014 14:28

S84t47a70n80i40s73l54a89v 66E23l30i97á69š 5879345609233

Jardo, jestli jsi sledoval dobře, tak by jsi zjisti, že řidič polského kamionu to narval do protijedoucí Scanie, které doslova utrhl přívěs s naloženýma dvěma kontejnery. To mělo za následek takové fatální škody a žádná betonová hrana to nehrála žádnou roli.

0/0
8.8.2014 13:27

P95a38v10e85l 13M10i27n93a52ř89í40k 5699786548718

Pokud se nejednalo o zdravotní kolaps pak je jen a nejčasnější okolnos zaspání za volantem.U nás je nejmenší kontrola v celé EU na dodžování AETR.Tranzitující kamioňáci toho silně zneužívají,protože policie raději zastaví čecha se kterým se snadněji deomluví a přesto že to má jen několiv minut do cíle přes AETR tak mu jízdu zakážou a ještě jej čeká vysoký flastr:Kdešto Polák,Turek,atd.mají na úplatky tak si to frčí dál a takhle to dopadá.Proč je u nás největší havarovanost cizích kamionů.Proč v Eu tomu tak není?8-o

+5/0
7.8.2014 13:19

J75a63n 38Č76e34r61n14ý 9284880950560

Novinky.cz

„Všechna auta jela v jednom směru a žádné z nich nepřejelo do protisměru, nehoda se tudíž odehrála pouze ve směru na D1. Co se přesně stalo, ale zatím není jasné. Směr na dálnici D5 byl uzavřen jen kvůli záchranným složkám,“ doplnil Hulan.

+1/0
7.8.2014 13:17

M37i48l59o12š 37D17v82o20ř89á88k 8305157566471

novinky uznavaji jen jeden smer - doleva! :- )

+7/0
7.8.2014 13:20

P84e77t40r 56M59i46c75h81a60l 2290244251572

Jo, a ty stopy po přejezdu do protisměru tam namalovali policajti. ;-D

+4/0
7.8.2014 13:39

M96a83r29t13i47n 81P84r21o31s47t25ý 9500793660509

na fotkach nejsou zadne pruhy po prejezdu z protismeru videt. pokud mate na mysli stiny z aut zachranky, hasicu a zluteho andela, co tam stoji, tak ty jsou diky rannimu slunci protahle. Pak tam je videt jen dilatacni spara, ktera take nebyla vytvorena kamionem, ktery si to sneroval pres silnici do protismeru. Takze ty stopy tam nenakreslili ani policajti, ani kamion, ale slunicko (stin)... Zkuste se pozorne podivat na ty fotky a uvidite sam.

0/0
7.8.2014 16:43

J46a87r65o72s48l55a28v 14K65a43d21l65e10c 5761129822301

Ano zkuste se podívat na snímek tuším 9. a zjistíte, že jsou dokonce namalované vyšetřovateli. Kamión přejel do protisměru... pravdou je, že nehoda se stala  ve směru na D1, i když kamión jel opačně.

0/0
7.8.2014 17:44

R75a87d67e93k 42N91e45u85m52a98n12n 5912292348225

tak naštěstí umřel jen viník nehody

0/0
7.8.2014 13:16

P30e34t11r 92M77i77c37h91a33l 2440724831422

Nerad bych se mýlil, ale podle stop na fotkách a videu to vypadá, že mu mohlo prasknout levé přední kolo (pneumatika) a to ho stáhlo do protisměru. Snažil se to zabrzdit, ale bohužel naložený kamion nejde zastavit na pár metrech. Možné je i to, že to kolo mu prasklo až po kontaktu s tím Suzuki.

+3/0
7.8.2014 11:52

M48i48l96o46š 73D57v30o70ř40á56k 8205427616661

bohuzel podle tech fotek z toho polskeho tahace nezbylo vubec nic, co by pripominalo auto, jen par zmackanych plechu, co driv byla mozna kabina. jestli z toho neco poznaji...

0/0
7.8.2014 13:22

P40e28t45r 74M63i80c57h28a81l 2200894661492

Kola jsou na podvozku, nikoli na kabině. A levé přední kolo na fotce č. 9 vykazje známky poškození. Může to být klidně následkem nehody, ale zjistit to rozhodně půjde. Navíc stopy pneumatik jsou na fotkách vidět už v původním směru jízdy toho kamionu.

0/0
7.8.2014 13:38

M67i11l23o67š 65D86v51o28ř68á74k 8815857146561

Zazil jsem to pred par lety na dalnici od Hradce Kralove smerem ku Praze. Uz jsem temer predjizdel v levem pruhu jedouci estonsky kamion, ktery prede mnou nahle zacal v plne rychlosti klickovat nejdrive na pravou stranu do odstavneho pruhu a nasledne pres vsechny pruhy az do travy u stredovych svodidel.

To uz jsem samozrejme stal na brzdach a na klaksonu. Kamion se prede mnou od stredovych svodidel zase vratil do sveho pruhu a pokracoval dal, jako by nic. Po chvilce sbirani odvahy jsem ho predjel, provoz byl jinak minimalni, bylo popoledne. Jen jsem litoval nejakeho furgona, co jel pred nim. Protoze mit nejakych 70 km az do Prahy za sebou klimbajiciho firu kamionu asi neni super zalezitost.

Zde ridic Suzuki mel na rozdil ode me smulu, ze mu byl o neco blize, nez tehdy ja.

A ja si od te doby docela dost vsimam chovani kamionu kolem me, jednou to stacilo ....

+3/0
7.8.2014 11:44

K13a29r16e30l 92K87o61v51a80n58d20a 9802299714

Všichni ostatní účastníci nehody i když měli smůlu, že se do nehody dostali, tak měli obrovské štěstí, že je taky nezabil...

0/0
7.8.2014 22:27

P83e67t48r 28K91o47l39á14ř 2898877194291

Hádám, že řidič buď usnul, nebo to s ním seklo. Smůla je, že se to zrovna stalo v místě, kde nejsou svodidla ...

0/0
7.8.2014 11:30

J92i10ř52í 76C26h15a88l98o71u23p35e16k 1697594284730

bohužel to jsou zákony schválnosti, ale na to místo i ten čas to dopadlo až zázračně moc dobře...

0/0
8.8.2014 0:53
Foto

L22u60b26o83m37í40r 47J49a12n96o27t65a 5386214806765

No tady je ale chytráků. Proč tady diskutujete, se běžte rovnou přihlásit k PČR jako vyšetřovatelé nehod. Do protokolu uvedete že byl řidič magor a je to. Jak víte co se vůbec stalo?!?!?!? a děláte z toho hned závěry. ;-O

+7/−7
7.8.2014 11:13
Foto

L26u13b98o52m31í87r 57J66a14n12o65t94a 5676754146655

Áááá, naši první adepti :-)))  Petr Kolář 28741 , Jiří Krajíček 25545 , Andrej Oleksa 35171  - Mudrlanti.

0/−1
7.8.2014 11:36

A40n69d53r70e24j 95O68l75e26k24s45a 3785651857121

Adepti koho čeho? Vy jste členem nějaké dozorové rady nad diskuzí, pane Janoto? Máme se obávat, nebo si ťukat na čelo?

+5/0
7.8.2014 11:39

R53o56b96e94r87t 82H11o70m23o17l94k95a 2790722422471

Kdyby tam byly normální svodidla, tak by následky nehody mohly být mnohem méně děsivé. Jenže vzhledem k tomu, že se tunely neustále uzavírají kvůli opravám/kontrolám/údržbě a jiným volovinkám, tak tam jsou jen tyhle oddělovače (nenazývejme to svodidly) a doprava se tam věčně přelévá do protisměru. K tomu přidejme to, jak je pražský okruh v tom místě přeznačený a přesvícený - všude tam svítí nebo bliká desítky značek, cedulí a světel, což řidiče jedině mate. Společně s omezením rychlosti do kopce je to už opravdu nepříjemná past.

+3/−2
7.8.2014 10:53

J45a11n 58H88o33r54á49k 3173720410841

na svodidla nejsou zdroje, musej se platit cyklostezky a zklidnovani mest...

+4/0
7.8.2014 10:58

R56o61b22e41r51t 68H32o10m18o65l31k56a 2680452802701

Jó, kdyby aspoň ty cyklostezky a pruhy byly použitelný - žiju v Praze, jsem cyklista i řidič - a ani v jedný roli se necejtim dobře/bezpečně/pohodlně. Kdyby to zklidňování měst mělo nějakej komplexnější záměr - ale zúžit čtyřproudou silnici na světelné křižovatce ostrůvkem pro chodce na necelý jeden pruh v každém směru, kam se mají narvat cyklisti i auta je fakt magořina... A takovejch "zklidňujících prvků" - je víc. Třeba zpomalovací prahy, kde i v rychlosti chůze necháte vejfuk, kruháče na křižovatkách kde se nedalo vytočit ani předtim. Bydlet v ulici vedoucí do kopce, kde mi někdo namontuje každých 100 metrů příčný práh, tak bych šel na radnici střílet. Zvýšení hluku, nemožnost větrat...

+10/0
7.8.2014 11:11

T68o52m81á60š 80Ž30i44t72n46ý 6281490101931

I svodidla se dají udělat mobilní. A udrží docela dost.

+1/0
7.8.2014 11:18

R67o73b49e47r75t 38H38o38m60o42l83k48a 2300722242451

Ano, dají, Jestli udrží rozjetý kamion nevím. Ale tady nebyly mobilní svodidla, jen ten žlutý hrbík s oranžovými plácačkami, čili ho to ani nezpomalilo...

0/0
7.8.2014 11:23

J91a92n 67S75o84c14h35o12r 2714416732116

Já osobně tipuji příčinu této nehody infarkt.

Může to být mikrospánek, v tom případě bych ty spáče přísně trestal i když tady není koho. Však teď se už vyspí dostatečně, až přespříliš:-/

Alkohol ani únava za volant nepatří.

0/0
7.8.2014 10:51

M40i21c17h95a84l 80Z67e64t36e88k 3948942420937

Já jako příčinu nehody tipuji puštění volantu z jinýh příčin (ipsace, výměna nosiče s filmem apod).

Mikrospánek v půl osmé ráno...?8-o:-/:-)

0/−9
7.8.2014 10:54

R40o23b53e10r47t 46P95r51a72ž13á13k 4188116985970

Proč ne? Jestli vyjížděl v osm večer...

+9/0
7.8.2014 11:04

K64a43r49e36l 66F95a85i41t 1528373228762

I tak musí dodržovat bezpečnostní přetávky. To si dnes lajzne málo kdo. Policie při kontrole si z počítače kamionu stáhle data na FLASH disk a má právo kontrolovat záznamy až 30dní zpět. Jakmile někde najde něco červeného (překročení rychlosti, nedodržení povinné přestávky atd..) jsou za to desetiticícové pokuty a statisícové postihy pro firmy. Stejně jako překročení nosnosti vozidla. Stejné je to u starých náklaďáků...tam řidič musí předkládat kotoučky až měsíc dozadu (ty musí mít vždy u sebe a popsané)

+1/0
7.8.2014 11:22

P39e64t33r 37F40r85ý89d18e92k 7179411289303

Prekrocenim rychlosti se ale zrejme mini prekroceni maximalni rychlosti kamionu, nikoliv maximalni rychlosti v prislusne casti silnice...

0/0
7.8.2014 11:32

K10a92r74e21l 53N21o76v63á56k 7351884968400

:-)jak se překračuje maximální rychlost kamionu? To ten řidič vyběhne a tlačí?

+1/0
7.8.2014 11:36

R97o54b14e56r57t 24P16r92a67ž38á94k 4738486835730

Nikoli. Na každém kamionu je vzadu čísílko v červeném kolečku. To max. rychlost soupravy. I když ten kamion umí samozřejmě rychleji.

0/0
7.8.2014 11:51

M68i21r73o34s55l28a35v 77M65e40t59e62l11k33a 5271860684794

a když tam má 50,60,70.80 hádanka,které platí?

+1/0
7.8.2014 14:59

J15a95r92o77s93l61a36v 70K72a85d85l80e52c 5241259122251

Platí to poslední vzadu - tedy dle přívěsu či návěsu.

0/0
7.8.2014 17:27

P72a60v30e84l 65K73u97r84f31ü78r58s74t 3438153375719

Bezpečnostní přestávky se dodržovat musí, ale nedodržují. Zeptejte se kamioňáků, proč. Pokud budou sdílní, poví vám, jak se zaměstnavatel kryje (já to psal níže). Ve finále to odskáčou vždy oni, ať s tím něco dělají nebo nedělají. A někdy to odskáčou bohužel i jiní.

0/0
7.8.2014 11:57

M56i60r24o92s63l25a80v 56M61e66t97e16l91k54a 5721810574194

pán je můdrý;-DTakže 28 dnů a ne až 30 dnu. a kotoučky?jéééééé,kdy se mně ztratily,dyť tu byly.Samozřejmě se bavíme o těch která  jsou špatná.Dostane 1000 Kč,ale nikdo už mu nic nedokáže.Takže jste trošku out.

0/0
7.8.2014 14:58

J11a84n 53Z17a53b75a17b21a 8304624508494

taky mu klidně mohli odejít brzdy. Je to v zatáčce a jestli se mu to v tunelu rozjelo a nebrzdilo...

0/0
7.8.2014 11:50

P92a36v20e46l 47B86r53a55v63e57n67e65c 7694847260467

když havaruje kamioňák je to debil, když motorkář je to namachrovaný debil, když mladej je to mladej debil, když starý je to dementní debil, když ženská je to auto bez řidiče, když podnikatel je to egoistický namachrovaný debil. Vypadá to, že všichni slušní řidiči jsou jenom na diskuzích iDnes. Ano, možná to opravdu byl debil, ale taky mohl mít infarkt, závadu, možná ho honil zaměstnavatel (aby jste neměli prázdné regály v obchodu) tak že zaspal a možná v tom bylo něco úplně jiného. Umřel, všichni nevinní přežili. Je to tragédie. Vy borci běžte říct osobně jeho ženě a dětem že to byl debil... Mezi lidma jsou slušní řidiči a magoři - řídí všechno, od kol až po lokomotivy

+95/−2
7.8.2014 10:45

P28a32v72e65l 30K70u33r78f62ü54r75s70t 3858193495729

R^

0/0
7.8.2014 10:47

M45a40r13i56e 65Š98u27s61t44o20v31á 5575386884581

R^

+1/0
7.8.2014 10:51

J85a19n 47K35a14l25i32a26n29k70o 7895754238174

S tímto naprosto souhlasím.

0/0
7.8.2014 11:07

Ř90e11h87o86ř 81V56l30a21s79á16k 2254754161656

Regály v obchodu do toho netahej. Rozhodně tu není žádná společenská poptávka po tom, aby kamioňáci jezdili nebezpečně kvůli zásobování.

Že se zaměstnavatel bojí o zisk, to je úplně jiná věc, která se nás netýká.

+4/−5
7.8.2014 11:11

P12a18v88e68l 40B96r47a80v36e33n39e35c 7204367860347

Je vidět že o kamionové dopravě víte jen z obrázků dětských knížek. 90% lidí se třese aby bylo máslo o korunu levnější než včera. Když jsem jezdil před 20ti lety tak se fakturovalo 35-38Kč/km. Dnes se fakturuje 25-28Kč se splatností 90 dnů. Tehdy nebylo mýto atd. A je štěstí když spedice do splatnosti nezrachuje a přepravce dostane zaplaceno. Potom samozřejmě musí auto co nejvíce jeszdit ne pro obrovské zisky ale pro přežití. Na nakládce/vykládce jsou avíza a jindy vás prostě nenaloží, potom stačí jedna kolona a je průšvih. Je v tom hodně problémů a je skoro zázrak že dopravci fungují. Samozřejmě nikdo a nic není 100%  a pochopitelně se najdou volové i za volanty kamionů, ale nic není jen černé nebo bílé. Kdyby nebyla společenská poptávka po zboží tak není tolik dopravy, nebo si myslíte že si dopravu objednávají všichni jen tak pro radost???

+12/−1
7.8.2014 11:51

M49i78c56h71a68l 96B24a65š36t11a 6714140625274

Hrozný. A co s tím ? To není o společenské poptávce, ale o řetězcích. A o likvidaci železniční dopravy. Vždycky se dá situace řešit, ale na tomu odpovídající úrovni. Jo a zrovna kamionová doprava není efektivní, ale především operativní.

0/0
7.8.2014 18:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.