Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na rychlodráhu Kladno - Praha se čeká už 20 let. Nezačne se ani za rok

Už dvacet let se mluví o železniční rychlodráze, která by měla spojit Prahu s Kladnem. Ani dvacet let od zahájení příprav ale k fyzické stavbě zatím nedošlo. Spojení, které by mělo usnadnit cestu tisícům lidí, se ale nezačne budovat ani příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21a41r16t34i36n 67R41a59y22m58a52n 4172168213438

Uz by se na to meli vykaslat. Mezitim nam na cesty do Prahy vyrostla R6 a R7 opravuji a autem to trva 20 minut z centra Kladna na letiste. Zadna draha potreba neni. Tento projekt se za celou jeho zivotnost nestane retabilni. Rv

+2/−3
13.8.2014 13:21

R24a28d89e11k 83J13a65n77a28t14a 9765386564602

To není pravda. Na Západě je silnic dost a přesto se všude přemýšli, jak rozšířit příměstskou železnici, realizuje se to, a jezdí tak stále více lidí. Ono se totiž tolik autíček na města za prvné nevejde, za druhé to je dost drahá forma dojíždění.

+3/0
13.8.2014 14:17

J15a18k74u10b 64F63e32i48f96a77r 7949319196519

Nechápu proč se řeší rychlodráha do Kladna, když ještě není solidní spojení na letiště??? Navíc nám za to hrozí sankce z Bruséle.

0/0
13.8.2014 12:36

R49a21d78e10k 19J40a53n76a40t64a 9735776544632

Kladno je mnoem významnější zdroj cestujících než letiště. Navíc to je jaksi při cestě. Úsek v polích za Prahou je travialita.

To co se zde 20 let řeší, je iracionální odpor některých vlivných hovad v Praze, kteří netuší, co to znamená opravená trať, respektive považují cokoliv související se železnicí za zcela tzv. "out".

+2/−1
13.8.2014 14:28

J86o30s58e39f 83M97i17k49u77l17í51k 8564217756

Myšlenka trati je zajímavá, otázka by byla za kolik by se jezdilo. V Římě jezdí vlak do města za 11 nebo 12 €  asi 330 Kč a jede půl hodiny a nebo bus za 4€ - 110 Kč a jede hodinu. Nevím jak vy, ale já jel busem. Těch dvakrát půl hodiny jsem oželel.

+1/0
13.8.2014 9:53

T31o22m15á62š 93K24o38s17t34e75č29k26a 8172373763191

Přesně tak. Bus stojí do Prahy 38, cesta do Dejvic se dá i za 20 minut, v průměru mezi 30 až 40 minutami. Záleží na spoji. Na trase jezdí tři společnosti (pokud počítám dobře).  Pravda je, že i vlakem jezdí dost lidí. Pak samozřejmě vlastní doprava.

Po pádu pana Stehlíka si hodně lidí našlo práci na letišti, ale dnes už to asi nebude taky ono. Nějaké nové firmy na Kladně také vyrostly - Lego, Showa, pekárny, Sochorovka. Kousek od Kladna je v plánu sklad Amazonu.  Chci tím říct je jedno. Vyplatí se do rychlodráhy investovat? Kolik lidí ji využije?

0/0
13.8.2014 10:14

R35a86d19e68k 60J75a28n65a46t20a 9445986424702

Ve všech plánech se počítá s tím, že by platil normálně tarif PID, jako platí na té trati dnes. Ostatně Praha není Řím, Ruzyně je velmi blízko městu, narozdíl od FCO.

+2/−1
13.8.2014 11:56
Foto

D55a28n 59R20u82b40í34n 4793943819

A proč to nejde přes letiště?

0/0
13.8.2014 8:35

M19a66t90ě79j 72V67o80n64d47ř51i24č55k93a 4484250828786

Na letiště se počítá s odbočkou.

+2/0
13.8.2014 9:40

R38a73d62e27k 66J96a39n81a58t59a 9245136774432

První fáze měla být odbočka na lietiště, až další fáze průjezdný model, protože je to dražší (nutno postavit tunel pod runwayemi).

+2/0
13.8.2014 11:57

J80a80r45o56s78l28a64v 35S74t89e92r24n75w62a98l33d 2207945

Kde jste vzali ten titulek? Pamatuji se, kdyz jsem byl maly, pred cca 35 lety se jiz o ni hovorilo, planovalo a byly uverejnovany kresby pripravovane rychlodrahy Praha-Kladno. Ale to je vse jen fikce :) Dokonce snad by to mohli Cimrmani dat do nejake sve hry, vzdyt uz Jara Cimrman nacrtl na pivni podtacek U supů první nacrtek te rychlodrahy. Vsiml si tam toho tajny rada Hampl, podtacek šlohl a tak se ta myslenka dostala do oficielnich kruhu, kde se drzi celou tu dobu a drzet bude dokud bude Kladno u Prahy. A az pry ji postavi, nastane konec sveta, to je pry proroctvi, ktere U supů Cimrman pronesl po patem kousku, jenze to uz na podtacku nebylo a Hampl si to uz nepamatoval, po tom 5 kousku. Tak je to.

+4/0
13.8.2014 7:15

P61e55t34r 83A80n60d64r22ý39s48e38k 9323211676297

Jaka rychlodraha? Vzdyt na obycejnych koridorech se jezdi 160 a to je nepovazuju za nejake rychlotrate, toto asi nebude met ani parametry koridoru, tak proc se romu tak vznesene rika? Ale jinak je to u nas strasne neustala byrokracie, porad vydavani a ruseni povoleni, neustale provadeni studii proveditelnosti, to je fakt hrozne a nejhorsi je, ze se to dela furt dokola, kdyby se to aspon jednou udelalo a pak se mohlo zacit stavet, ale tento system je strasny

+2/0
12.8.2014 23:34

R98a32d46e53k 98J37a61n52a44t55a 9795256494252

Rychlodraha tomu zacali rikat az politici na Praze 6 aby postvali proti rekonstrukci obcany.

+7/0
12.8.2014 23:40

V98á56c44l98a57v 37D16a25v49i52d 5525719394105

Tohle je na vzdálenost 30 km. Koridor je jiná kapitola, tam jde o dálkové tratě, jenže i pro nákladní dopravu. Vysokorychlostní tratě (VRT) výlučně pro osobní dopravu, tu hned tak nebudou, a když budou, tak ne na Kladno.

+1/0
13.8.2014 3:52

K54a84r97e81l 69N71a10s26t92o80u90p36i88l 3940141670841

no věřím tomu že VRT tady možná budou dřív než ta trať na Kladno, s ohledem na to že to budou jediný stavby, který nam bude EU ochotná spolufinancovat...

+1/0
13.8.2014 7:44

K92a70r92e88l 83N35a38s31t73o91u48p65i62l 3810191440741

Nikdo tady nemluví o vysokorychlostních tratích, rychlodráha má docela i logiku, bere se to něco jako rychlejší metro

+1/−3
13.8.2014 7:43

T61o39m50á69š 82H98l39a83v76á45č 1421215210

Taxikáři jsou mocní Rv

0/−1
12.8.2014 22:59

T94o35m74á18š 68N28o29v72á69k 2598686593944

Ti jsou poslední... Všechno zazdil Bém se svým metrem.

+5/0
12.8.2014 23:02

R79a60d60o40s97l81a91v 24K42l74a27u24d20a 5704638154172

Bém je z Prahy 6. Původně byl i starostou. Jednal v zájmu šestky. Je logické že dal přednost metru před rychlodráhou, která by místním byla na prd.

+1/−1
12.8.2014 23:04

T88o95m19á61š 95N23o89v53á22k 2898246113904

Bém jednal v zájmu Metrostavu a potřebovat proinvestovat prachy než byl odklizen. Místo vlaku, který by obsloužil podobné území, bude metro. Jenom Kladensko a letiště utře. Adorovat Béma chce opravdu silnou náturu.

+2/−3
12.8.2014 23:06

R79a80d20o86s29l77a33v 46K46l59a29u96d61a 5604578934572

Kdyby jednal v zájmu Metrostavu, tak se pustil do déčka, éčka, efka.... Ty čtyři stanice zas takové terno nejsou.    Já ho neobhajuju, jen říkám že to bylo v zájmu občanů Prahy 6. Jděte se jich zeptat jestli chtěli raději rychlodráhu na Kladno, nebo Metro do Dejvic.

+2/−2
12.8.2014 23:10

O57t65o67m62a69r 72T49h43o82m47a 2695857846915

předně je  nesmysl srovnávat městské metro se státní železnicí,

to jsou odlišné kolejové systémy, jinak financované s jiným významem obsluhy , jinak trasované atd jediná shoda je snad jen rozchod kolejí..

0/0
12.8.2014 23:21

M76i23r51o93s45l14a32v 51G84r80o70s52s45m89a64n44n 8612429584

Nadšení z metra už vyprchalo. A po jeho uvedení do provozu se zjištěním, že za Dejvickou pojede jen každý druhý vlak, že se prodlouží intervaly tramvají, přijde plné procitnutí. Lidé chtěli metro, protože v Praze bylo v minulosti budováno velmi dobře a bylo funkční. Městská železnice naopak budila nedůvěru, protože narozdíl od Německa prakticky neexistovala. Studie železnice přitom prokazuje, že půjde o nejvíce využitou železnici ve vnitroměstských vztazích v Praze. Bohužel hysterie proti "rýchlodráze" vyhrála a staví se metro, které bude vozit vzduch.

+4/−1
13.8.2014 8:04

V64l42a58d42i38m20í18r 69H53o46l40ý 8624591606677

To jste popsal naprosto přesně. Rychlodráha by byla nejlepším řešením, ale po té hysterii, která se rozpoutala, se hned tak stavět nezačne, jestli vůbec někdy. Obyvatelé domů v okolí plánované rychlodráhy, spolu s ekoaktivisty, kteří se rádi zviditelní a z principu blokují veškerou výstavbu, budou posílat protesty na všechny strany a blokovat výstavbu jak jen to jen půjde, protože se budou bát zvýšeného hluku. Pak jsou tu výkupy pozemků...

Obávám se, že by výstavba rychlodráhy dopadla jako výstavba R1 u Suchdola a Běchovic.

Metro odbočilo do polí k motolské nemocnici (aby se slušně zhodnotily pozemky v okolí) a na letiště už se nejspíš také nikdy nepostaví, protáhnout tam tramvaje je blbost, takže se na letiště bude jezdit autobusy už asi pořád.

Až se podaří postavit paralelní VPD, pak teprve  začne mazec.

+1/0
13.8.2014 11:35

V52l82a20d66i22m89í35r 16H79o85l90ý 8274361596787

Kdyby metro aspoň vedlo rovnou na letiště a neuhýbalo do Motola...

Na Dlouhé míli se mohl udělat přestupní terminál  na dráhu do Kladna.

Sice rychlodráha Kladno - Ruzyně - Masaryčka by asi byla nejlepším řešením, ale ta nejspíš nebude postavena nikdy.

+2/−1
13.8.2014 1:27

S48v85a37t36o30p58l28u79k 22S83i36l43n78ý 4142546289218

Copak taxikáři, ale ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...

+1/0
13.8.2014 0:24

M90a76r46t80i33n 94P30i68s38á36r 6770552464916

že jenom 20 !!!, nemělo to být kdysi za Hitlera, anežebo ještě předtím ..

0/0
12.8.2014 22:29

R80a19d73o97s54l34a32v 40K19l34a12u97d81a 5844558554112

Přijde mi to dost zbytečné. Neřeknu kdyby to vedlo v linii Praha Dejvice - letiště VH - Kladno - Rakovník - Karlovy Vary. Jisté zrychlení pro Kladeňáky by pochopitelně bylo, ale na druhou stranu by bylo výhodné jen pro ty, kteří už dneska jezdí vlakem. Autobus projíždí Kladno jinudy, má několik zastávek, nepředpokládám že by tito lidé přešli.

+3/−3
12.8.2014 21:58

M35i67c79h36a59l 22H97o24r89a17k 2674905327492

R^Souhlasím.

+1/−2
12.8.2014 22:06

J34a74k90u55b 34Š15a16f98a92n87d60a 7675227771341

Tak dnešní nádraží leží poněkud mimo... Co třeba udělat podzemní konečnou někde v centru? A i kdyby to vedlo na současné nádraží, vzhledem k rychlosti vlaku a jeho cíli v centru Prahy by bylo výhodné i popojet na nádraží kladenskou MHD.

0/0
12.8.2014 22:25

T22o45m23á82š 34N51o86v66á65k 2308966753824

Bohužel to je dost nereálné (finančně). Poptávka je nejvyšší logicky ze sídlišť, nikoliv z centra. Samozřejmě to skončí u MHD, které bude dobře navázané a plně tarifně integrované do PID.

0/0
12.8.2014 22:30

R63a27d64o48s85l83a77v 33K90l38a30u50d93a 5364748914752

Samozřejmě to skončí;-D  A to jako proč?

0/0
12.8.2014 22:48

T91o98m30á89š 77N71o53v18á96k 2978466183354

Protože to takhle funguje v celé vyspělé Evropě? ;-)

0/0
12.8.2014 22:52

R34a36d38o33s45l74a33v 22K80l38a10u11d31a 5164918414392

Aha. A vy si myslíte, že jsme součástí vyspělé Evropy;-D

0/0
12.8.2014 22:59

T25o22m74á89š 38N96o55v92á85k 2558216393874

Chceme tam patřit, takže musíme fungovat stejně. Podmínky evropských dotací, požadavky obyvatel.

0/0
12.8.2014 23:00

R85a40d24o65s13l93a21v 70K90l98a67u62d20a 5704298874562

Já vim. A pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí... Jen je otázkou kdy.

0/0
12.8.2014 23:03

M64i60r76o66s81l34a43v 44H94r39u82š40k59a 2295228819923

Nehledě na to že těžko říct, kde ma Kladno centrum ;)

+2/0
12.8.2014 23:57

T51o68m85á65š 12N97o29v68á34k 2228166363284

Tak pojedou MHD na Kladně k vlaku a zase ušetří další přestup v Praze v rámci MHD díky vedení do centra. K tomu je navíc důležitá obsluha letiště, kde stačí krátké napojení

+1/0
12.8.2014 22:27

R35a35d14o38s89l59a61v 30K13l16a80u30d17a 5634378404412

To máte tak. Lidé si hledají práci tak, aby pro ně bylo výhodné dojíždět. Takže málokdo od Benešova bude pracovat v okolí Zličína, nebo Ruzyně, případně Dejvic. Představa že lidé z Kladna jezdí hromadně na Masaryčku, kde v okolních ulicích pracují, je velmi naivní.

0/−1
12.8.2014 22:31

T78o55m80á27š 28N60o12v89á62k 2618566973574

Jenže Kladensko je prostě velká aglomerace, která je navázaná na celou Prahu. Dá se říct, že je největší a nemá dodnes pořádné spojení s Prahou. To je fakt. Jinak chcete říct, že celé Kladno pracuje na Dejvické? To je opravdu naivní.

0/−1
12.8.2014 22:37

R21a36d17o76s13l57a35v 30K39l61a29u71d48a 5624148444932

Ne, celé Kladno nepracuje na Dejvické. Pouze většina z těch co dojíždí do Prahy za prací pracuje v její západní části.

0/0
12.8.2014 22:41

T43o91m37á92š 42N59o55v10á16k 2738126473364

No ano, takže ta tzv. rychlodráha povede západní částí.

0/0
12.8.2014 22:43

R96a15d32e54k 93J53a22n40a60t78a 9145206494932

Opravena trat bude mit prestup na metro A, B i C. To zadny bus nezvladne.

+2/0
12.8.2014 23:51

R76a60d63e63k 94J79a38n46a39t46a 9165856384462

Kladno je nejvetsi stredoceske mesto a vozit to autobusy je zoufalost. Vlakem by jezdilo dost lidi vsak i ty dnesni pomale nejezdi prazdne.

+5/−2
12.8.2014 23:44

T33o14m44á52š 46N82o84v20á66k 2318696173294

Tak hlavně že bude metro, vlak a tramvaj na vlastním tělese vedle sebe. Bémometro je zločin! K motolské nemocnici stačilo protáhnout tramvaj. Vlak by zajel malou odbočkou na letiště. Všechno kvůli kvikotu několika pupkáčů - přátel politiků (majitelů vil) z Ořechovky... ;-€

+11/−2
12.8.2014 21:57

M88i43c83h72a85l 13H53o82r70a10k 2294265527522

Já myslím, že rychlodráha Kladno - Praha není zrovna z těch nejdůležitějších projektů pro Prahu. Např. severní část obchvatu Prahy, je pro Prahu asi tak tisíckrát důležitější, ale bohužel v jakém stavu se tento projekt nachází víme všichni, až se konečně dokončí obchvat tak si třeba stavte rychlodráhu do ,,Horní Dolní,, nebo Metro až do Benešova, nebo nějakou jinou ........ Obchvat jakéhokoliv velkého města je snad všude naprostou a základní prioritou, bohužel Praha (a obecně ČR) je zřejmě výjimka, takže se tu vymýšlí předražené ptákoviny, ale ta nejzákladnější ,,stavba,, jakou je kompletní obchvat tu stále chybí. Zkrátka Kocourkov jak vystřižený.

+3/−4
12.8.2014 21:57

T56o35m58á47š 49N47o67v68á63k 2448976253174

Kladensko je zatraceně velká aglomerace a k tomu Rakovník. Jako bonus obsluha letiště a území v Praze místo zbytečného metra.

+5/−1
12.8.2014 21:59

M39i65c93h41a92l 87H60o49r12a55k 2724305827842

Kde je podle Vás metro zbytečné ? To co jste napsal, ale nic nemění na tom, že v Praze existuje mnoho mnohem důležitějších projektů než je nějaká rychlodráha do Kladna. Kladeňáci už teď mají tak luxusní spojení, že takové nemá ani mnoho lidí dojíždějících jen v rámci Prahy, takže mi tu prosím nevyprávějte pohádky o ,,zatraceně velké aglomeraci,, .;-D

+3/−3
12.8.2014 22:02

T63o61m14á24š 35N92o39v38á84k 2178836303694

Metro k motolské nemocnici. Ta tzv. "rychlodráha" znamená spojení Kladenska, Rakovnicka a letiště s Prahou. Kladno má zdaleka nejhorší spojení. Z centra pomalý vlak s obstarožníma soupravama. Z Dejvické pak často nic moc autobusy.

+4/−2
12.8.2014 22:05

P61e29t78r 48Ž74á69č95e23k 3265761679

A co je na těch busech nic moc? Mně přijdou stejné jako ostatní v rámci PID a MHD.

+3/−1
12.8.2014 22:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.