Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na rychlodráhu Kladno - Praha se čeká už 20 let. Nezačne se ani za rok

Už dvacet let se mluví o železniční rychlodráze, která by měla spojit Prahu s Kladnem. Ani dvacet let od zahájení příprav ale k fyzické stavbě zatím nedošlo. Spojení, které by mělo usnadnit cestu tisícům lidí, se ale nezačne budovat ani příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19a22r74t29i28n 55R78a26y60m93a94n 4522388783298

Uz by se na to meli vykaslat. Mezitim nam na cesty do Prahy vyrostla R6 a R7 opravuji a autem to trva 20 minut z centra Kladna na letiste. Zadna draha potreba neni. Tento projekt se za celou jeho zivotnost nestane retabilni. Rv

+2/−3
13.8.2014 13:21

R94a61d78e21k 37J40a25n51a38t31a 9265226154472

To není pravda. Na Západě je silnic dost a přesto se všude přemýšli, jak rozšířit příměstskou železnici, realizuje se to, a jezdí tak stále více lidí. Ono se totiž tolik autíček na města za prvné nevejde, za druhé to je dost drahá forma dojíždění.

+3/0
13.8.2014 14:17

J23a98k47u42b 53F65e13i47f94a54r 7799249906399

Nechápu proč se řeší rychlodráha do Kladna, když ještě není solidní spojení na letiště??? Navíc nám za to hrozí sankce z Bruséle.

0/0
13.8.2014 12:36

R66a14d45e56k 19J78a71n70a35t35a 9795266914982

Kladno je mnoem významnější zdroj cestujících než letiště. Navíc to je jaksi při cestě. Úsek v polích za Prahou je travialita.

To co se zde 20 let řeší, je iracionální odpor některých vlivných hovad v Praze, kteří netuší, co to znamená opravená trať, respektive považují cokoliv související se železnicí za zcela tzv. "out".

+2/−1
13.8.2014 14:28

J69o80s15e56f 41M82i16k38u90l14í43k 8334487796

Myšlenka trati je zajímavá, otázka by byla za kolik by se jezdilo. V Římě jezdí vlak do města za 11 nebo 12 €  asi 330 Kč a jede půl hodiny a nebo bus za 4€ - 110 Kč a jede hodinu. Nevím jak vy, ale já jel busem. Těch dvakrát půl hodiny jsem oželel.

+1/0
13.8.2014 9:53

T70o48m53á33š 94K67o42s59t59e55č85k78a 8672953173471

Přesně tak. Bus stojí do Prahy 38, cesta do Dejvic se dá i za 20 minut, v průměru mezi 30 až 40 minutami. Záleží na spoji. Na trase jezdí tři společnosti (pokud počítám dobře).  Pravda je, že i vlakem jezdí dost lidí. Pak samozřejmě vlastní doprava.

Po pádu pana Stehlíka si hodně lidí našlo práci na letišti, ale dnes už to asi nebude taky ono. Nějaké nové firmy na Kladně také vyrostly - Lego, Showa, pekárny, Sochorovka. Kousek od Kladna je v plánu sklad Amazonu.  Chci tím říct je jedno. Vyplatí se do rychlodráhy investovat? Kolik lidí ji využije?

0/0
13.8.2014 10:14

R72a71d59e56k 16J22a47n51a32t85a 9955436644642

Ve všech plánech se počítá s tím, že by platil normálně tarif PID, jako platí na té trati dnes. Ostatně Praha není Řím, Ruzyně je velmi blízko městu, narozdíl od FCO.

+2/−1
13.8.2014 11:56
Foto

D84a70n 34R47u75b66í92n 4293663469

A proč to nejde přes letiště?

0/0
13.8.2014 8:35

M22a89t23ě18j 48V93o19n43d77ř44i96č31k84a 4964570838516

Na letiště se počítá s odbočkou.

+2/0
13.8.2014 9:40

R20a68d39e81k 71J35a21n79a29t84a 9475396694342

První fáze měla být odbočka na lietiště, až další fáze průjezdný model, protože je to dražší (nutno postavit tunel pod runwayemi).

+2/0
13.8.2014 11:57

J81a58r51o17s22l12a14v 72S87t88e74r57n66w17a11l28d 2237785

Kde jste vzali ten titulek? Pamatuji se, kdyz jsem byl maly, pred cca 35 lety se jiz o ni hovorilo, planovalo a byly uverejnovany kresby pripravovane rychlodrahy Praha-Kladno. Ale to je vse jen fikce :) Dokonce snad by to mohli Cimrmani dat do nejake sve hry, vzdyt uz Jara Cimrman nacrtl na pivni podtacek U supů první nacrtek te rychlodrahy. Vsiml si tam toho tajny rada Hampl, podtacek šlohl a tak se ta myslenka dostala do oficielnich kruhu, kde se drzi celou tu dobu a drzet bude dokud bude Kladno u Prahy. A az pry ji postavi, nastane konec sveta, to je pry proroctvi, ktere U supů Cimrman pronesl po patem kousku, jenze to uz na podtacku nebylo a Hampl si to uz nepamatoval, po tom 5 kousku. Tak je to.

+4/0
13.8.2014 7:15

P45e83t31r 93A54n66d92r14ý74s78e78k 9683361846367

Jaka rychlodraha? Vzdyt na obycejnych koridorech se jezdi 160 a to je nepovazuju za nejake rychlotrate, toto asi nebude met ani parametry koridoru, tak proc se romu tak vznesene rika? Ale jinak je to u nas strasne neustala byrokracie, porad vydavani a ruseni povoleni, neustale provadeni studii proveditelnosti, to je fakt hrozne a nejhorsi je, ze se to dela furt dokola, kdyby se to aspon jednou udelalo a pak se mohlo zacit stavet, ale tento system je strasny

+2/0
12.8.2014 23:34

R36a84d28e80k 33J68a94n76a62t11a 9315806524212

Rychlodraha tomu zacali rikat az politici na Praze 6 aby postvali proti rekonstrukci obcany.

+7/0
12.8.2014 23:40

V42á43c44l63a52v 84D12a40v77i82d 5725389524745

Tohle je na vzdálenost 30 km. Koridor je jiná kapitola, tam jde o dálkové tratě, jenže i pro nákladní dopravu. Vysokorychlostní tratě (VRT) výlučně pro osobní dopravu, tu hned tak nebudou, a když budou, tak ne na Kladno.

+1/0
13.8.2014 3:52

K28a46r61e13l 55N76a42s47t15o51u60p76i23l 3120771820211

no věřím tomu že VRT tady možná budou dřív než ta trať na Kladno, s ohledem na to že to budou jediný stavby, který nam bude EU ochotná spolufinancovat...

+1/0
13.8.2014 7:44

K33a57r50e31l 92N75a38s58t11o63u96p41i53l 3610851170901

Nikdo tady nemluví o vysokorychlostních tratích, rychlodráha má docela i logiku, bere se to něco jako rychlejší metro

+1/−3
13.8.2014 7:43

T30o85m67á82š 74H11l60a65v29á41č 1841695720

Taxikáři jsou mocní Rv

0/−1
12.8.2014 22:59

T81o36m60á78š 61N24o25v26á82k 2638706123244

Ti jsou poslední... Všechno zazdil Bém se svým metrem.

+5/0
12.8.2014 23:02

R56a40d24o30s74l18a39v 36K76l32a55u13d26a 5644618304952

Bém je z Prahy 6. Původně byl i starostou. Jednal v zájmu šestky. Je logické že dal přednost metru před rychlodráhou, která by místním byla na prd.

+1/−1
12.8.2014 23:04

T55o31m50á83š 44N27o37v45á13k 2528296283704

Bém jednal v zájmu Metrostavu a potřebovat proinvestovat prachy než byl odklizen. Místo vlaku, který by obsloužil podobné území, bude metro. Jenom Kladensko a letiště utře. Adorovat Béma chce opravdu silnou náturu.

+2/−3
12.8.2014 23:06

R21a52d60o80s84l56a89v 14K18l47a26u75d65a 5714988574642

Kdyby jednal v zájmu Metrostavu, tak se pustil do déčka, éčka, efka.... Ty čtyři stanice zas takové terno nejsou.    Já ho neobhajuju, jen říkám že to bylo v zájmu občanů Prahy 6. Jděte se jich zeptat jestli chtěli raději rychlodráhu na Kladno, nebo Metro do Dejvic.

+2/−2
12.8.2014 23:10

O67t93o75m97a28r 53T73h77o52m87a 2935117136955

předně je  nesmysl srovnávat městské metro se státní železnicí,

to jsou odlišné kolejové systémy, jinak financované s jiným významem obsluhy , jinak trasované atd jediná shoda je snad jen rozchod kolejí..

0/0
12.8.2014 23:21

M86i74r94o46s97l23a21v 55G24r13o30s88s59m50a35n79n 8592439684

Nadšení z metra už vyprchalo. A po jeho uvedení do provozu se zjištěním, že za Dejvickou pojede jen každý druhý vlak, že se prodlouží intervaly tramvají, přijde plné procitnutí. Lidé chtěli metro, protože v Praze bylo v minulosti budováno velmi dobře a bylo funkční. Městská železnice naopak budila nedůvěru, protože narozdíl od Německa prakticky neexistovala. Studie železnice přitom prokazuje, že půjde o nejvíce využitou železnici ve vnitroměstských vztazích v Praze. Bohužel hysterie proti "rýchlodráze" vyhrála a staví se metro, které bude vozit vzduch.

+4/−1
13.8.2014 8:04

V14l33a75d53i92m68í64r 66H78o81l60ý 8124381236107

To jste popsal naprosto přesně. Rychlodráha by byla nejlepším řešením, ale po té hysterii, která se rozpoutala, se hned tak stavět nezačne, jestli vůbec někdy. Obyvatelé domů v okolí plánované rychlodráhy, spolu s ekoaktivisty, kteří se rádi zviditelní a z principu blokují veškerou výstavbu, budou posílat protesty na všechny strany a blokovat výstavbu jak jen to jen půjde, protože se budou bát zvýšeného hluku. Pak jsou tu výkupy pozemků...

Obávám se, že by výstavba rychlodráhy dopadla jako výstavba R1 u Suchdola a Běchovic.

Metro odbočilo do polí k motolské nemocnici (aby se slušně zhodnotily pozemky v okolí) a na letiště už se nejspíš také nikdy nepostaví, protáhnout tam tramvaje je blbost, takže se na letiště bude jezdit autobusy už asi pořád.

Až se podaří postavit paralelní VPD, pak teprve  začne mazec.

+1/0
13.8.2014 11:35

V28l61a54d25i84m54í44r 77H43o34l72ý 8484931406197

Kdyby metro aspoň vedlo rovnou na letiště a neuhýbalo do Motola...

Na Dlouhé míli se mohl udělat přestupní terminál  na dráhu do Kladna.

Sice rychlodráha Kladno - Ruzyně - Masaryčka by asi byla nejlepším řešením, ale ta nejspíš nebude postavena nikdy.

+2/−1
13.8.2014 1:27

S48v63a27t56o20p37l32u18k 25S64i47l20n81ý 4422236849678

Copak taxikáři, ale ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...

+1/0
13.8.2014 0:24

M44a43r65t80i44n 80P98i43s41á84r 6810222824296

že jenom 20 !!!, nemělo to být kdysi za Hitlera, anežebo ještě předtím ..

0/0
12.8.2014 22:29

R11a49d32o70s32l79a30v 96K45l79a51u72d82a 5704698754432

Přijde mi to dost zbytečné. Neřeknu kdyby to vedlo v linii Praha Dejvice - letiště VH - Kladno - Rakovník - Karlovy Vary. Jisté zrychlení pro Kladeňáky by pochopitelně bylo, ale na druhou stranu by bylo výhodné jen pro ty, kteří už dneska jezdí vlakem. Autobus projíždí Kladno jinudy, má několik zastávek, nepředpokládám že by tito lidé přešli.

+3/−3
12.8.2014 21:58

M98i68c91h13a22l 40H74o17r78a44k 2434365177312

R^Souhlasím.

+1/−2
12.8.2014 22:06

J67a92k92u25b 40Š60a44f77a15n26d70a 7605937211681

Tak dnešní nádraží leží poněkud mimo... Co třeba udělat podzemní konečnou někde v centru? A i kdyby to vedlo na současné nádraží, vzhledem k rychlosti vlaku a jeho cíli v centru Prahy by bylo výhodné i popojet na nádraží kladenskou MHD.

0/0
12.8.2014 22:25

T46o10m74á49š 80N68o81v18á22k 2328146873434

Bohužel to je dost nereálné (finančně). Poptávka je nejvyšší logicky ze sídlišť, nikoliv z centra. Samozřejmě to skončí u MHD, které bude dobře navázané a plně tarifně integrované do PID.

0/0
12.8.2014 22:30

R24a58d62o14s51l64a20v 21K47l92a63u58d71a 5474738794442

Samozřejmě to skončí;-D  A to jako proč?

0/0
12.8.2014 22:48

T75o40m10á67š 96N74o61v28á93k 2988626153594

Protože to takhle funguje v celé vyspělé Evropě? ;-)

0/0
12.8.2014 22:52

R10a81d97o40s35l49a15v 58K23l10a56u19d73a 5614108684462

Aha. A vy si myslíte, že jsme součástí vyspělé Evropy;-D

0/0
12.8.2014 22:59

T92o50m17á54š 34N39o35v25á30k 2588986983914

Chceme tam patřit, takže musíme fungovat stejně. Podmínky evropských dotací, požadavky obyvatel.

0/0
12.8.2014 23:00

R63a38d23o17s66l23a53v 22K34l73a33u34d11a 5774108984602

Já vim. A pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí... Jen je otázkou kdy.

0/0
12.8.2014 23:03

M80i21r21o48s73l33a78v 43H78r32u98š40k43a 2855758459153

Nehledě na to že těžko říct, kde ma Kladno centrum ;)

+2/0
12.8.2014 23:57

T43o42m65á61š 36N36o44v21á91k 2718176553724

Tak pojedou MHD na Kladně k vlaku a zase ušetří další přestup v Praze v rámci MHD díky vedení do centra. K tomu je navíc důležitá obsluha letiště, kde stačí krátké napojení

+1/0
12.8.2014 22:27

R57a24d14o80s84l74a29v 57K83l16a24u75d32a 5374768764292

To máte tak. Lidé si hledají práci tak, aby pro ně bylo výhodné dojíždět. Takže málokdo od Benešova bude pracovat v okolí Zličína, nebo Ruzyně, případně Dejvic. Představa že lidé z Kladna jezdí hromadně na Masaryčku, kde v okolních ulicích pracují, je velmi naivní.

0/−1
12.8.2014 22:31

T40o90m68á49š 51N72o63v49á87k 2488136923114

Jenže Kladensko je prostě velká aglomerace, která je navázaná na celou Prahu. Dá se říct, že je největší a nemá dodnes pořádné spojení s Prahou. To je fakt. Jinak chcete říct, že celé Kladno pracuje na Dejvické? To je opravdu naivní.

0/−1
12.8.2014 22:37

R75a64d39o97s47l34a20v 85K11l69a31u38d20a 5144888834172

Ne, celé Kladno nepracuje na Dejvické. Pouze většina z těch co dojíždí do Prahy za prací pracuje v její západní části.

0/0
12.8.2014 22:41

T94o52m52á52š 30N43o90v33á68k 2748106873824

No ano, takže ta tzv. rychlodráha povede západní částí.

0/0
12.8.2014 22:43

R97a64d27e85k 68J88a64n46a36t17a 9555896304862

Opravena trat bude mit prestup na metro A, B i C. To zadny bus nezvladne.

+2/0
12.8.2014 23:51

R79a64d43e76k 21J95a45n28a68t11a 9765166894382

Kladno je nejvetsi stredoceske mesto a vozit to autobusy je zoufalost. Vlakem by jezdilo dost lidi vsak i ty dnesni pomale nejezdi prazdne.

+5/−2
12.8.2014 23:44

T20o63m35á55š 67N24o10v41á72k 2728766803384

Tak hlavně že bude metro, vlak a tramvaj na vlastním tělese vedle sebe. Bémometro je zločin! K motolské nemocnici stačilo protáhnout tramvaj. Vlak by zajel malou odbočkou na letiště. Všechno kvůli kvikotu několika pupkáčů - přátel politiků (majitelů vil) z Ořechovky... ;-€

+11/−2
12.8.2014 21:57

M26i74c65h72a87l 85H65o79r36a33k 2554415857162

Já myslím, že rychlodráha Kladno - Praha není zrovna z těch nejdůležitějších projektů pro Prahu. Např. severní část obchvatu Prahy, je pro Prahu asi tak tisíckrát důležitější, ale bohužel v jakém stavu se tento projekt nachází víme všichni, až se konečně dokončí obchvat tak si třeba stavte rychlodráhu do ,,Horní Dolní,, nebo Metro až do Benešova, nebo nějakou jinou ........ Obchvat jakéhokoliv velkého města je snad všude naprostou a základní prioritou, bohužel Praha (a obecně ČR) je zřejmě výjimka, takže se tu vymýšlí předražené ptákoviny, ale ta nejzákladnější ,,stavba,, jakou je kompletní obchvat tu stále chybí. Zkrátka Kocourkov jak vystřižený.

+3/−4
12.8.2014 21:57

T90o73m87á74š 15N62o19v77á22k 2168236263564

Kladensko je zatraceně velká aglomerace a k tomu Rakovník. Jako bonus obsluha letiště a území v Praze místo zbytečného metra.

+5/−1
12.8.2014 21:59

M19i97c35h26a12l 54H33o56r41a12k 2304505827432

Kde je podle Vás metro zbytečné ? To co jste napsal, ale nic nemění na tom, že v Praze existuje mnoho mnohem důležitějších projektů než je nějaká rychlodráha do Kladna. Kladeňáci už teď mají tak luxusní spojení, že takové nemá ani mnoho lidí dojíždějících jen v rámci Prahy, takže mi tu prosím nevyprávějte pohádky o ,,zatraceně velké aglomeraci,, .;-D

+3/−3
12.8.2014 22:02

T96o33m57á44š 80N78o48v94á77k 2638936643744

Metro k motolské nemocnici. Ta tzv. "rychlodráha" znamená spojení Kladenska, Rakovnicka a letiště s Prahou. Kladno má zdaleka nejhorší spojení. Z centra pomalý vlak s obstarožníma soupravama. Z Dejvické pak často nic moc autobusy.

+4/−2
12.8.2014 22:05

P10e28t55r 73Ž61á68č63e35k 3125751239

A co je na těch busech nic moc? Mně přijdou stejné jako ostatní v rámci PID a MHD.

+3/−1
12.8.2014 22:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.