Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na rychlodráhu Kladno - Praha se čeká už 20 let. Nezačne se ani za rok

Už dvacet let se mluví o železniční rychlodráze, která by měla spojit Prahu s Kladnem. Ani dvacet let od zahájení příprav ale k fyzické stavbě zatím nedošlo. Spojení, které by mělo usnadnit cestu tisícům lidí, se ale nezačne budovat ani příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16a81r22t87i87n 44R67a16y12m90a40n 4872918713928

Uz by se na to meli vykaslat. Mezitim nam na cesty do Prahy vyrostla R6 a R7 opravuji a autem to trva 20 minut z centra Kladna na letiste. Zadna draha potreba neni. Tento projekt se za celou jeho zivotnost nestane retabilni. Rv

+2/−3
13.8.2014 13:21

R84a24d41e97k 98J18a15n40a45t91a 9685486214432

To není pravda. Na Západě je silnic dost a přesto se všude přemýšli, jak rozšířit příměstskou železnici, realizuje se to, a jezdí tak stále více lidí. Ono se totiž tolik autíček na města za prvné nevejde, za druhé to je dost drahá forma dojíždění.

+3/0
13.8.2014 14:17

J48a53k23u95b 32F11e74i60f30a35r 7179429136289

Nechápu proč se řeší rychlodráha do Kladna, když ještě není solidní spojení na letiště??? Navíc nám za to hrozí sankce z Bruséle.

0/0
13.8.2014 12:36

R27a67d49e38k 56J38a40n39a26t38a 9205776104512

Kladno je mnoem významnější zdroj cestujících než letiště. Navíc to je jaksi při cestě. Úsek v polích za Prahou je travialita.

To co se zde 20 let řeší, je iracionální odpor některých vlivných hovad v Praze, kteří netuší, co to znamená opravená trať, respektive považují cokoliv související se železnicí za zcela tzv. "out".

+2/−1
13.8.2014 14:28

J76o94s28e95f 55M71i63k46u26l90í68k 8704277346

Myšlenka trati je zajímavá, otázka by byla za kolik by se jezdilo. V Římě jezdí vlak do města za 11 nebo 12 €  asi 330 Kč a jede půl hodiny a nebo bus za 4€ - 110 Kč a jede hodinu. Nevím jak vy, ale já jel busem. Těch dvakrát půl hodiny jsem oželel.

+1/0
13.8.2014 9:53

T93o15m89á65š 14K85o23s77t52e40č90k82a 8132193373831

Přesně tak. Bus stojí do Prahy 38, cesta do Dejvic se dá i za 20 minut, v průměru mezi 30 až 40 minutami. Záleží na spoji. Na trase jezdí tři společnosti (pokud počítám dobře).  Pravda je, že i vlakem jezdí dost lidí. Pak samozřejmě vlastní doprava.

Po pádu pana Stehlíka si hodně lidí našlo práci na letišti, ale dnes už to asi nebude taky ono. Nějaké nové firmy na Kladně také vyrostly - Lego, Showa, pekárny, Sochorovka. Kousek od Kladna je v plánu sklad Amazonu.  Chci tím říct je jedno. Vyplatí se do rychlodráhy investovat? Kolik lidí ji využije?

0/0
13.8.2014 10:14

R85a54d10e33k 83J34a17n20a86t41a 9645796504572

Ve všech plánech se počítá s tím, že by platil normálně tarif PID, jako platí na té trati dnes. Ostatně Praha není Řím, Ruzyně je velmi blízko městu, narozdíl od FCO.

+2/−1
13.8.2014 11:56
Foto

D68a85n 21R15u44b20í48n 4543733239

A proč to nejde přes letiště?

0/0
13.8.2014 8:35

M38a97t52ě87j 15V72o68n54d19ř41i15č24k69a 4934500688976

Na letiště se počítá s odbočkou.

+2/0
13.8.2014 9:40

R78a78d71e31k 42J36a93n70a14t71a 9965736264452

První fáze měla být odbočka na lietiště, až další fáze průjezdný model, protože je to dražší (nutno postavit tunel pod runwayemi).

+2/0
13.8.2014 11:57

J40a80r85o94s84l81a29v 15S24t71e20r70n18w52a54l26d 2267645

Kde jste vzali ten titulek? Pamatuji se, kdyz jsem byl maly, pred cca 35 lety se jiz o ni hovorilo, planovalo a byly uverejnovany kresby pripravovane rychlodrahy Praha-Kladno. Ale to je vse jen fikce :) Dokonce snad by to mohli Cimrmani dat do nejake sve hry, vzdyt uz Jara Cimrman nacrtl na pivni podtacek U supů první nacrtek te rychlodrahy. Vsiml si tam toho tajny rada Hampl, podtacek šlohl a tak se ta myslenka dostala do oficielnich kruhu, kde se drzi celou tu dobu a drzet bude dokud bude Kladno u Prahy. A az pry ji postavi, nastane konec sveta, to je pry proroctvi, ktere U supů Cimrman pronesl po patem kousku, jenze to uz na podtacku nebylo a Hampl si to uz nepamatoval, po tom 5 kousku. Tak je to.

+4/0
13.8.2014 7:15

P75e22t68r 74A11n91d94r71ý57s26e10k 9113711796917

Jaka rychlodraha? Vzdyt na obycejnych koridorech se jezdi 160 a to je nepovazuju za nejake rychlotrate, toto asi nebude met ani parametry koridoru, tak proc se romu tak vznesene rika? Ale jinak je to u nas strasne neustala byrokracie, porad vydavani a ruseni povoleni, neustale provadeni studii proveditelnosti, to je fakt hrozne a nejhorsi je, ze se to dela furt dokola, kdyby se to aspon jednou udelalo a pak se mohlo zacit stavet, ale tento system je strasny

+2/0
12.8.2014 23:34

R95a73d43e83k 98J64a86n78a72t64a 9105206714272

Rychlodraha tomu zacali rikat az politici na Praze 6 aby postvali proti rekonstrukci obcany.

+7/0
12.8.2014 23:40

V50á26c87l54a42v 96D14a75v65i78d 5925989234335

Tohle je na vzdálenost 30 km. Koridor je jiná kapitola, tam jde o dálkové tratě, jenže i pro nákladní dopravu. Vysokorychlostní tratě (VRT) výlučně pro osobní dopravu, tu hned tak nebudou, a když budou, tak ne na Kladno.

+1/0
13.8.2014 3:52

K12a14r22e10l 39N78a22s78t21o41u27p98i87l 3420941200111

no věřím tomu že VRT tady možná budou dřív než ta trať na Kladno, s ohledem na to že to budou jediný stavby, který nam bude EU ochotná spolufinancovat...

+1/0
13.8.2014 7:44

K80a33r53e16l 10N22a55s38t82o86u29p18i63l 3890981510621

Nikdo tady nemluví o vysokorychlostních tratích, rychlodráha má docela i logiku, bere se to něco jako rychlejší metro

+1/−3
13.8.2014 7:43

T75o68m51á98š 80H91l15a71v14á55č 1361435190

Taxikáři jsou mocní Rv

0/−1
12.8.2014 22:59

T70o79m54á77š 21N74o68v27á12k 2918666703564

Ti jsou poslední... Všechno zazdil Bém se svým metrem.

+5/0
12.8.2014 23:02

R90a91d70o56s51l27a56v 34K66l36a68u11d10a 5404488444942

Bém je z Prahy 6. Původně byl i starostou. Jednal v zájmu šestky. Je logické že dal přednost metru před rychlodráhou, která by místním byla na prd.

+1/−1
12.8.2014 23:04

T65o28m94á72š 25N48o62v84á77k 2338816453734

Bém jednal v zájmu Metrostavu a potřebovat proinvestovat prachy než byl odklizen. Místo vlaku, který by obsloužil podobné území, bude metro. Jenom Kladensko a letiště utře. Adorovat Béma chce opravdu silnou náturu.

+2/−3
12.8.2014 23:06

R75a84d38o33s11l23a11v 57K14l19a85u83d14a 5534858764212

Kdyby jednal v zájmu Metrostavu, tak se pustil do déčka, éčka, efka.... Ty čtyři stanice zas takové terno nejsou.    Já ho neobhajuju, jen říkám že to bylo v zájmu občanů Prahy 6. Jděte se jich zeptat jestli chtěli raději rychlodráhu na Kladno, nebo Metro do Dejvic.

+2/−2
12.8.2014 23:10

O44t30o81m16a36r 47T75h82o75m52a 2175717736925

předně je  nesmysl srovnávat městské metro se státní železnicí,

to jsou odlišné kolejové systémy, jinak financované s jiným významem obsluhy , jinak trasované atd jediná shoda je snad jen rozchod kolejí..

0/0
12.8.2014 23:21

M73i87r91o59s83l72a76v 39G34r43o47s61s19m19a87n20n 8942769174

Nadšení z metra už vyprchalo. A po jeho uvedení do provozu se zjištěním, že za Dejvickou pojede jen každý druhý vlak, že se prodlouží intervaly tramvají, přijde plné procitnutí. Lidé chtěli metro, protože v Praze bylo v minulosti budováno velmi dobře a bylo funkční. Městská železnice naopak budila nedůvěru, protože narozdíl od Německa prakticky neexistovala. Studie železnice přitom prokazuje, že půjde o nejvíce využitou železnici ve vnitroměstských vztazích v Praze. Bohužel hysterie proti "rýchlodráze" vyhrála a staví se metro, které bude vozit vzduch.

+4/−1
13.8.2014 8:04

V66l88a61d62i66m49í47r 61H49o34l69ý 8924851396257

To jste popsal naprosto přesně. Rychlodráha by byla nejlepším řešením, ale po té hysterii, která se rozpoutala, se hned tak stavět nezačne, jestli vůbec někdy. Obyvatelé domů v okolí plánované rychlodráhy, spolu s ekoaktivisty, kteří se rádi zviditelní a z principu blokují veškerou výstavbu, budou posílat protesty na všechny strany a blokovat výstavbu jak jen to jen půjde, protože se budou bát zvýšeného hluku. Pak jsou tu výkupy pozemků...

Obávám se, že by výstavba rychlodráhy dopadla jako výstavba R1 u Suchdola a Běchovic.

Metro odbočilo do polí k motolské nemocnici (aby se slušně zhodnotily pozemky v okolí) a na letiště už se nejspíš také nikdy nepostaví, protáhnout tam tramvaje je blbost, takže se na letiště bude jezdit autobusy už asi pořád.

Až se podaří postavit paralelní VPD, pak teprve  začne mazec.

+1/0
13.8.2014 11:35

V21l94a22d92i12m14í43r 14H94o48l68ý 8734371666947

Kdyby metro aspoň vedlo rovnou na letiště a neuhýbalo do Motola...

Na Dlouhé míli se mohl udělat přestupní terminál  na dráhu do Kladna.

Sice rychlodráha Kladno - Ruzyně - Masaryčka by asi byla nejlepším řešením, ale ta nejspíš nebude postavena nikdy.

+2/−1
13.8.2014 1:27

S64v57a40t63o17p14l22u35k 34S20i45l20n36ý 4142646499618

Copak taxikáři, ale ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...

+1/0
13.8.2014 0:24

M31a93r97t91i97n 11P74i13s32á83r 6650232974756

že jenom 20 !!!, nemělo to být kdysi za Hitlera, anežebo ještě předtím ..

0/0
12.8.2014 22:29

R19a94d54o69s22l62a31v 32K21l97a69u86d82a 5654938174102

Přijde mi to dost zbytečné. Neřeknu kdyby to vedlo v linii Praha Dejvice - letiště VH - Kladno - Rakovník - Karlovy Vary. Jisté zrychlení pro Kladeňáky by pochopitelně bylo, ale na druhou stranu by bylo výhodné jen pro ty, kteří už dneska jezdí vlakem. Autobus projíždí Kladno jinudy, má několik zastávek, nepředpokládám že by tito lidé přešli.

+3/−3
12.8.2014 21:58

M40i98c17h51a43l 68H12o66r55a65k 2604835297562

R^Souhlasím.

+1/−2
12.8.2014 22:06

J21a35k44u36b 24Š81a44f51a86n39d97a 7825987321211

Tak dnešní nádraží leží poněkud mimo... Co třeba udělat podzemní konečnou někde v centru? A i kdyby to vedlo na současné nádraží, vzhledem k rychlosti vlaku a jeho cíli v centru Prahy by bylo výhodné i popojet na nádraží kladenskou MHD.

0/0
12.8.2014 22:25

T28o18m18á25š 83N35o24v90á33k 2758366523134

Bohužel to je dost nereálné (finančně). Poptávka je nejvyšší logicky ze sídlišť, nikoliv z centra. Samozřejmě to skončí u MHD, které bude dobře navázané a plně tarifně integrované do PID.

0/0
12.8.2014 22:30

R66a96d70o48s90l51a58v 60K47l38a78u34d64a 5874228764532

Samozřejmě to skončí;-D  A to jako proč?

0/0
12.8.2014 22:48

T60o68m79á55š 36N56o51v68á44k 2318956443214

Protože to takhle funguje v celé vyspělé Evropě? ;-)

0/0
12.8.2014 22:52

R60a87d39o41s84l89a67v 59K90l57a72u59d79a 5794388894282

Aha. A vy si myslíte, že jsme součástí vyspělé Evropy;-D

0/0
12.8.2014 22:59

T46o12m24á79š 25N67o71v57á39k 2498296783554

Chceme tam patřit, takže musíme fungovat stejně. Podmínky evropských dotací, požadavky obyvatel.

0/0
12.8.2014 23:00

R30a61d26o36s77l90a94v 33K12l32a18u92d68a 5214168944552

Já vim. A pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí... Jen je otázkou kdy.

0/0
12.8.2014 23:03

M76i22r78o26s83l93a30v 40H44r30u66š82k55a 2495488809443

Nehledě na to že těžko říct, kde ma Kladno centrum ;)

+2/0
12.8.2014 23:57

T37o20m43á52š 11N47o94v93á43k 2798156853554

Tak pojedou MHD na Kladně k vlaku a zase ušetří další přestup v Praze v rámci MHD díky vedení do centra. K tomu je navíc důležitá obsluha letiště, kde stačí krátké napojení

+1/0
12.8.2014 22:27

R55a65d61o82s72l17a10v 39K45l67a95u95d42a 5704388494562

To máte tak. Lidé si hledají práci tak, aby pro ně bylo výhodné dojíždět. Takže málokdo od Benešova bude pracovat v okolí Zličína, nebo Ruzyně, případně Dejvic. Představa že lidé z Kladna jezdí hromadně na Masaryčku, kde v okolních ulicích pracují, je velmi naivní.

0/−1
12.8.2014 22:31

T81o69m21á34š 82N95o61v12á74k 2738836313494

Jenže Kladensko je prostě velká aglomerace, která je navázaná na celou Prahu. Dá se říct, že je největší a nemá dodnes pořádné spojení s Prahou. To je fakt. Jinak chcete říct, že celé Kladno pracuje na Dejvické? To je opravdu naivní.

0/−1
12.8.2014 22:37

R24a24d54o88s73l11a31v 71K75l41a79u14d90a 5514468564672

Ne, celé Kladno nepracuje na Dejvické. Pouze většina z těch co dojíždí do Prahy za prací pracuje v její západní části.

0/0
12.8.2014 22:41

T75o65m54á86š 96N44o73v31á71k 2688106803964

No ano, takže ta tzv. rychlodráha povede západní částí.

0/0
12.8.2014 22:43

R42a26d18e94k 53J80a51n53a96t37a 9285846164382

Opravena trat bude mit prestup na metro A, B i C. To zadny bus nezvladne.

+2/0
12.8.2014 23:51

R41a29d91e53k 24J55a17n97a27t76a 9625276794792

Kladno je nejvetsi stredoceske mesto a vozit to autobusy je zoufalost. Vlakem by jezdilo dost lidi vsak i ty dnesni pomale nejezdi prazdne.

+5/−2
12.8.2014 23:44

T66o11m41á31š 90N77o98v63á95k 2958976653154

Tak hlavně že bude metro, vlak a tramvaj na vlastním tělese vedle sebe. Bémometro je zločin! K motolské nemocnici stačilo protáhnout tramvaj. Vlak by zajel malou odbočkou na letiště. Všechno kvůli kvikotu několika pupkáčů - přátel politiků (majitelů vil) z Ořechovky... ;-€

+11/−2
12.8.2014 21:57

M24i78c38h35a11l 89H16o42r12a79k 2254845347892

Já myslím, že rychlodráha Kladno - Praha není zrovna z těch nejdůležitějších projektů pro Prahu. Např. severní část obchvatu Prahy, je pro Prahu asi tak tisíckrát důležitější, ale bohužel v jakém stavu se tento projekt nachází víme všichni, až se konečně dokončí obchvat tak si třeba stavte rychlodráhu do ,,Horní Dolní,, nebo Metro až do Benešova, nebo nějakou jinou ........ Obchvat jakéhokoliv velkého města je snad všude naprostou a základní prioritou, bohužel Praha (a obecně ČR) je zřejmě výjimka, takže se tu vymýšlí předražené ptákoviny, ale ta nejzákladnější ,,stavba,, jakou je kompletní obchvat tu stále chybí. Zkrátka Kocourkov jak vystřižený.

+3/−4
12.8.2014 21:57

T43o98m41á42š 36N10o70v85á95k 2948956933384

Kladensko je zatraceně velká aglomerace a k tomu Rakovník. Jako bonus obsluha letiště a území v Praze místo zbytečného metra.

+5/−1
12.8.2014 21:59

M39i76c32h94a54l 58H49o91r28a87k 2504605367732

Kde je podle Vás metro zbytečné ? To co jste napsal, ale nic nemění na tom, že v Praze existuje mnoho mnohem důležitějších projektů než je nějaká rychlodráha do Kladna. Kladeňáci už teď mají tak luxusní spojení, že takové nemá ani mnoho lidí dojíždějících jen v rámci Prahy, takže mi tu prosím nevyprávějte pohádky o ,,zatraceně velké aglomeraci,, .;-D

+3/−3
12.8.2014 22:02

T46o64m30á26š 46N65o86v64á64k 2648626713644

Metro k motolské nemocnici. Ta tzv. "rychlodráha" znamená spojení Kladenska, Rakovnicka a letiště s Prahou. Kladno má zdaleka nejhorší spojení. Z centra pomalý vlak s obstarožníma soupravama. Z Dejvické pak často nic moc autobusy.

+4/−2
12.8.2014 22:05

P43e37t82r 43Ž38á16č61e75k 3655781839

A co je na těch busech nic moc? Mně přijdou stejné jako ostatní v rámci PID a MHD.

+3/−1
12.8.2014 22:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.