Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Stop. Cyklisté už Kampou neprojedou, zákaz mají i segwaye

Cyklisté, kteří si cestu centrem metropole zkracovali přes Kampu, od konce minulého týdne už přes oblíbený park neprojedou. Nová značka jim jízdu zakazuje, své kolo tudy mohou pouze vést. Zákaz platí i pro vozítka Segway. Důvodem jsou časté stížnosti na bezpečnost chodců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e66t85r 14T74ů29m56a 5575425564835

dedek plesnivej at tahne do PRv

0/0
21.8.2014 21:37

P71a43v12e40l 79M17a48r49e85š 2539423562

Nezapomněl si dědek doma v šuplíku pásku PS VB ?

0/0
20.8.2014 20:07

J17a44r44o10s64l40a86v 11L52e74b57e65d25a 3116299317490

1) segway je podle zákona motorové vozidlo (motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus), nějaký názor MD je nepodstatný, dokud ho neuzákoní.

To mimochodem vypovídá o skutečnosti, že snaha dostat do zákona všechny možnosti, které život přináší, je nesmyslná.

2) značka Sesedni z kola vypovídá o znalosti zákona a inteligenci zadavatele...

Jinak rozumnější by bylo dát tam zákaz vjezdu pro cyklisty, oni už by přišli na to, že po sesednutí jsou z nich chodci.

+7/0
20.8.2014 15:43

J84a67n 47F21i39a10l83a 7134617255349

Jestliže se chystají uzákonit, že jezdec na segway je chodec, pak bude chodec i jezdec na elektrokole.

0/0
20.8.2014 18:21

R54u78d59o70l49f 59H46r63a88z74d23í11r34a 1225489703778

je to jen lobby sagwayářů.Kdyby je šoupli na silnici a nesměli po chodníku,můžou zavřít krám.

0/0
20.8.2014 21:19

R71o53b77e63r73t 91P30r37a40ž36á85k 4938586415260

Neměla by ta značka "cyklisto, sesedni z kola" být modrá s bílým nápisem? Je to příkaz, nikoli zákaz.8-o

+7/0
20.8.2014 15:12

J28a56k10u67b 71N94e49b90u56r50k70a 6775457180109

Samozřejmě. Značka, kterou tam dali, neexistuje a nelze tedy vymáhat pokuty ;-)

+4/0
20.8.2014 15:22

R56o50b34e70r11t 37P13r85a82ž10á87k 4278706945720

Mám sto chutí vzít kolo a projet se tam, aby mě chytil strážník. Mohl by to být zajímavý soudní spor.

+4/−1
20.8.2014 15:24

J71a67k47u81b 74N48e28b88u39r61k52a 6955767950129

To nemusíte. Lidi tam jezdí pořád hojně. Včera a dnes jsem byl téměř jediný, kdo tam kolo vedl. (Ti další byli cyklisté, co přijeli hned za mnou a viděli, jak sesedám) Já bych si zase rád popovídal s tím pomateným dědou.

+2/0
20.8.2014 15:39

R95o80b46e83r84t 25P25r22a33ž26á71k 4168756965690

Jasně. Jenže je otázkou času, kdy se tam postaví městskej a pokusí se vybírat pokuty za nerespektování neexistující značky. Doufám, že si to někdo uvědomí.

+1/0
20.8.2014 15:41

J67a46k14u72b 50N82e60b74u22r37k83a 6825867870369

Tak jako argumentů je dost. 1) Není to tam správně podle zákona označené 2) Chtěl bych vidět, jak by se ten strážník tvářil, kdybyste po něm chtěl, aby spokutoval taky ty děti, co si tam hrají na kolech :-P

+1/0
20.8.2014 15:48

E87d84a 95D53r48á44b31e92k 7989702743867

Všechno je o ohleduplnosti. Proti cyklistovi jde 5 (pět) lidí, rozlezlých po celé šířce promenády, nenechaj mu ani metr. Cyklista brejkuje přes trávník. Nenadává, bere to jako svůj úděl, jede na kole tedy je buď ignorován nebo nenáviděn. Následují betonové květináče, budiž, na cyklotrasách běžná výzdoba, ani to ho nerozhodí. Následuje důchodce, snad bývalý policista ve výslužbě či učitel na penzi. Estébák to nebude, na to byl moc měkkej. Cyklista jej vyslechne, slušně se omluví, neřeší moc za co, hlavně chce mít klid... Nebylo by lepší, kdyby mu chodci nechali aspoň metr na projetí, květináče trochu posunuli aby neriskoval zranění a důchodce slušně pozdravil a popřál hezkého dne? :-)

+9/−1
20.8.2014 14:53

J10a96k88u33b 12N75e15b44u80r88k11a 6985417380449

Všechno je to o lidech. Kdybychom byli všichni rozumní a ohledupní, nepotřebovali bychom zákazy. Ale čech je čech, že? ;-)

+2/−2
20.8.2014 15:24

V41i21k44t41o64r 47Š21e87d86i33v87ý 8186431780606

Nemá co jezdit po trávníku.

Je-li např. v obytné nebo pěší zóně, má zastavit a počkat, až mu chodci uvolní cestu. 

Jestliže jede po chodníku, má zastavit, nafackovat si a jít domů.

+2/−1
20.8.2014 16:46

P18a28v12e48l 38M81a23r66e18š 2959863892

On by po trávníku nejel, kdyby mu do cesty nenaházeli ty květináče, hlouček děcek a aktivního důchodce.

Aby pět lidí šířkou zabralo celou promenádu je sprostárna vůci ostatním. A nemusí se vždy jednat o kolaře, ale třeba chvátajícího chodce

+1/0
20.8.2014 20:11

L46u64m81i29r 48N13o62v41a90k 8981383466518

docela mě baví ten dědek co to komentuje a kterej tam venčí psa mezi dětma, který si tam hrajou na trávě. to, společně s naprosto vymyšlenýma značkama, jen doplňuje hloupost nařízení;-D;-D;-D

+4/0
20.8.2014 14:02

J68a85k54u90b 47N38e93b56u93r65k23a 6895977590829

Ještě je třeba doplnit, že ty děti tam deně jezdí na kole, protože ten park tam od toho je! Že ten dědula neseřval je.

+2/−1
20.8.2014 15:26

J33a91n 42F92i35a64l96a 7314777375119

Pro cyklistu by neměl být problém tlačit 600m kolo? Pro motoristu by zas neměl být problém neparkovat u dveří na chodníku, ale jít 600m na odstavné parkoviště.

+6/0
20.8.2014 13:20

M28a95r23t78i87n 79V97a84v95ř90í23k 8371714532

R^Dobrej postřeh, obvzvláště když se čím dál víc cyklistů učí jezdit v tretrách v kterých se chodí opravdu báječně..Ale hlavně že tudy vede značená cyklostezka A1, ale z kola sesedat budeme8-oPovažoval bych tedy za správné zrušení značky cyklostezka v tomto úseku!

+3/0
20.8.2014 14:29

P27e13t91r 73J44e90l53í56n67e75k 9768184395853

Opravdu je na Kampu od Říční ulice značka cyklostezky ? Když pominu nynější nesmyslné značení, tak na konci Říční ulice byla značka zákaz vjezdu všech motorových vozidel (s obvyklými výjimkami) a také omezení rychlosti na 10km/h.

0/0
20.8.2014 15:09

J68a44k93u21b 96N21e72b95u34r26k38a 6225717120469

Tak jezdit po městě v tretrách je slušná blbost. Když už, tak existuje i cykloturistická obuv, ve které se chodí celkem dobře. Ve městech s cyklokulturou na úrovni se většinou nejezdí rychle v dresu a tretrách ;-)

+2/0
20.8.2014 15:43

M14i44r21o43s18l38a73v 83H92ý15l 5835827249139

A jak bude vaše úvaha vypadat zasazená do kontextu cyklotrasy na Kampě,  kde se jedná o páteřní pražskou a mezinárodní cyklotrasu spojující greenway Drážďany - Praha - Vídeň? Opravdu jsou ty tretry na Kampě blbost? Můžou snad za to cyklisti, že magistrát vytyčil tu trasu zrovna tudy aa oni se drží značení jak na mapě, tak na ukazatelích?

0/0
25.8.2014 10:18
Foto

J49o44s95e36f 51M26o30u23č14k97a 9859838821191

Jaký je rozdíl mezi touto značkou (č. B 32) s tímto minimálně zavádějícím textem a  značkou „Zákaz vjezdu jízdních kol“ (č. B 8)?  http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/znacky-2013.pdf

0/0
20.8.2014 12:58

J79a75n 32F27i56a31l51a 7464647465379

Značka B8 zakazuje vjezd jízdních kol. " Značka se užívá zpravidla tam, kde je pro cykloprovoz určena jiná trasa (např. stezka pro cyklisty či méně frekventovaná komunikace)" říká komentář ke značce, v našem případě zřejmě Karmelitská.

Značka B32 cituji "stanoví jiný zákaz než ten, který je možno vyznačit jinou značkou. Zákaz je vyjádřen nápisem na značce", tedy v našem případě zákaz sesedání.

Zákon má vyšší prioritu než jeho interpretace úředníka.

0/0
20.8.2014 13:14

R49o64b98e81r76t 88P81r97a22ž40á20k 4548386575970

Jenže tady má být značka C 14a. To, co tam visí je blbost.

+1/0
20.8.2014 15:15
Foto

M96a69r47t84i91n 90Š18u60b78r94t 1295981104145

Ano, v tomto případě "Zákaz sesedání z kola" ;-)

0/0
20.8.2014 15:57

V33l72a21d78i78m29í74r 82N58o67v69á45k 3292824366131

Asi budu sprostý.Ve vnitřní Praze,tj. i v historické části Prahy,která té zeleně a parků prachmálo,tak tam ještě budou votravovat cyklisté,bruslaři a ty dvojkolejáky. Jako chodec,vlastníku vnuček,bezpečí a zastánce klidu v této části mě sere,že by si každý dělal,co chce.Milí diskutující,ty vaše liberalistické názory můžou jít proti jiným lidem,to si neuvědomujete.Za chvíli budete šplhat jako horolezci po Národním divadle.

Takže souhlasím v tomto případě se zastupitelstvem,ať je z jakékoliv politické strany.

0/−5
20.8.2014 12:27

P52e74t33r 57J68e15l71í26n34e12k 9208344835783

Jenže jak už jsem psal, podle mě celá tato akce se značkami slouží pouze jako zástěrka pro prosazení nesmyslné "revitalizace" Kampy.

+2/−1
20.8.2014 13:05

J26a77n 29F85i71a58l44a 7394427905329

Auta vás neotravují? V seznamu jste je vynechal.

+4/0
20.8.2014 13:15

P78e40t91r 35J31e38l27í87n74e80k 9108544505463

Auta otravují na Malé Straně nejvíce když auto*mat dělá své nátlakové akce na Smetanově nábřeží.

+3/0
20.8.2014 13:18

J95a45n 64F28i46a91l90a 7234817495459

Karlův most, Staroměstské nám., Celetná, Nerudova, Anděl, nám. Republiky, 28.října, Na Příkopě, Jungmanovo nám. (myší dírou 2 frekventované jízdní pruhy) se v minulosti uzavřely pro auta a cyklisté u toho nebyli.

+1/0
20.8.2014 13:24

P33e20t16r 75J21e74l54í47n85e19k 9708424825423

Takže uzavřít Smetanovo nábřeží a automobilovou dopravu odvézt na druhý břeh je správně ? Jaký úsek sdílí tramvaje s auty na Smetanově nábřeží a jaký v Karmelitské/Újezd ? Rozhodně nejsem proto aby severojižní průjezd městem byl přes centrum, ale tím že uspořádám nátlakovou akci na úkor ostatních, rozhodně situaci nezlepším.

+2/0
20.8.2014 14:22

J78a40n 93F90i53a94l48a 7124967955779

Mám takový dojem, že průjezd (nikoliv vjezd) Malou Stranou bude znemožněn taky.

0/0
20.8.2014 18:19

L43u83m91i54r 36N43o74v72a87k 8391463146168

to není pravda. podle průzkumů je v praze zeleně dost oproti jiným evropským městům. nikdo si nedělá "co chce", cyklisté využívali možnost, kterou jim cesta nabízela. jste demagog...

+1/−1
20.8.2014 13:55

V35l45a76d43i43m69í83r 69N20o80v60á81k 3302804986161

Demagog nedemagog,ve vnitřní Praze kromě Petřína té zeleně moc není.Zkuste třeba v okolí Revoluční,Soukenické, Betlémské kaple najít nějakou zeleň nebo park.A rozhodně ty dvojkolky u ND nebo u Staromáku bezpečné moc nejsou.

Jinak pro ostatní.Na Kampě moc ta auta zase nejezdí.

0/0
20.8.2014 15:34

J65a91k25u25b 32N26e35b51u49r88k41a 6375577890879

Tak je to správě! Každy by měl především dělat, co VY chcete, žejo? ;-D V parku jsou klidná místa na sezení a pak cesty pro pohyb. Dokud se lidi k sobě chovají slušně, tak může soužití všech fungovat. Ale pak se najde pár debolů z obou stran a hned je tu nějaké radikální řešení :-/

+4/0
20.8.2014 15:46

K52a95r29e27l 64M65a11t97o90u70š42e65k 7508582830516

Výborně. Na Kampě bude klid od cizinců, ty uviděj jen zákaz vstupu, doplňková tabulka je pro ně nesrozumitelná. A cyklisti budou mít volno, protože značka se dá vysvětlit tak, že nesmí sesednout z kola. Je to rafinovaný, ale cyklistická lobby zde vede 1:0. ;-D

+8/0
20.8.2014 12:23
Foto

J73o64s91e37f 57M26o32u16č28k78a 9849288271471

;-D;-D

0/0
20.8.2014 12:42

T43o67m40á70š 49S92o33u18k27u23p 4953955960660

Je tam vyznačená cykotrasa, nikoliv cyklostezka. Pokud jste aktivní cyklista a neznáte rozdíl, přestaňte jezdit.

+4/0
20.8.2014 11:59

T60o34m53á58š 27Z98e70m17a40n 3145108324645

Mimochodem, nezdá se vám historické centrum Prahy již přeplácané značkami?

Pomalu jsou horší než všechny ty rkelamy.

+3/0
20.8.2014 11:16

T35o36m18á83š 74Z83e52m63a80n 3325408454835

Proč prostě pěším neoznámíme, že i oni musí sledovat provoz a chovat se ohleduplně (=nechat místo ostatním)?

A stejně cyklistům na silnici.

Tahle podpora "slabších" už je šílená.

+2/0
20.8.2014 11:00

B39o95h61u66s17l33a98v 96K10r64á88l31í29k 2801170199236

Pokud si někdo chce odpočinout a nechce být pořád ve střehu, aby ho něco nesmetlo, tak bych mu doporučil, ať se nemotá po ulicích, ale zajde si třeba do parku.

+1/0
20.8.2014 11:03

T80o53m50á31š 26Z77e23m22a72n 3415718404525

Tak by tak měl učinit na místě k tomu vhodném a ne na hlavní strase.

Např. magistrála také není vhodná ke korzování, jak to tvrdí aktivisté a automati z magistrátu.

Kampa má vedlejší cestičky, kde vás projíždějící při zevlování rušit nebudou.

Tak buďte ohleduplný k rychlejší, kteří se někam dopravují (a je jedno jestli na kole na cyklotrase nebo autem na dálnici).

+2/−1
20.8.2014 11:09

B49o78h74u74s44l88a83v 10K67r26á92l67í72k 2691100609746

Pokud je hlavní dopravní trasa vedena přes rekreační park, tak ten úsek stejně nelze používat pro nějakou rychlostní dopravu. Jen si myslím, že by bohatě stačilo, kdyby tam ti cyklisté jeli opatrně a podle potřeby krokem, protože je to ostatně i bezpečnější, než když kolo vedou.

+3/0
20.8.2014 11:22

P85e51t97r 91J10e20l64í76n29e81k 9798224665123

A tak to dodnes ve většině případů bylo. Pár idiotů se najde vždy a na něj stejně značky neplatí. Jenže dnes je v oblibě na všechno mít zákaz příkaz zákon.

+3/0
20.8.2014 11:25

P82e29t86r 52J25e89l56í50n63e68k 9448164785153

Bohužel ona ohleduplnost k cyklistům dostala na frak alespoň na Malé Straně díky auto*matu, který prosadil uzavírku Smetanova nábřeží několik víkendů po sobě. To s ohleduplností pro malostraňáky nemělo nic společného.

0/0
20.8.2014 11:10

T41o41m76á54š 94Z79e72m97a69n 3515888134875

Nj, jenže cyklisté a Automat je jak motoristé a Besip..

+2/0
20.8.2014 11:12

P32e46t96r 83J88e13l49í72n84e92k 9578434575913

Je to tak. Prostě místo rozumného řešení na základně slušného chování a vzájemné tolerance se prosazuje násilná cesta, která slouží především ke zviditelnění netolerantních extrémistů. A takové akce (jak zavření Smetanova nábřeží, tak nesmyslná značka na Kampě) vede jenom k radikalizaci znesvářených táborů. A k tomu se ve většině případů přidají politici, kteří ani nechtějí situaci řešit, ale pouze si přihřát svoji polívčičku.

+2/0
20.8.2014 11:20

P65e63t55r 76J20e62l24í22n60e47k 9728424605693

Celá tato zbytečná hysterie kolem značek pouze slouží k ospravedlnění plánované a zcela zbytečné snahy starosty Prahy 1 Lomeckého o prosazení "revitalizace" Kampy. Místo, kde je nyní vyznačena cyklotrasa (nikoli cyklostezka), se má nesmyslně rozšířit a ukrojit poměrně velkou část travnaté plochy. Takže se nejprve vyvolá vášnivá diskuze kolem zákazu, poté "hodný" starosta najde řešení, kdy se  prostě vyasfaltuje další kus zeleně. A genus loci Kamby dostane na frak.

Bydlím na Malé Straně, na Kampu chodím s dětmi často. A až na pár výjimek bezohledných lidí (nejenom cyklistů, ale i chodců a pejskařů) jsem žádný konflikt nezaznamenal. Mnohem horší pak budou cyklisté kličkující Karmelitskou a Újezdem po chodníku, kde zatím takto jezdí pouze bezohlední ignoranti.

Podle mě zdaleka větší problém jsou "chodci" na segway, "pochodující" vedle sebe velkou rychlostí z Petřína. Ať už Hellichovou ulicí nebo kolem lanovky na Újezd. Tam už jsem viděl několik konfliktů a i sám jsem se stal účastníkem kolize, když jsem vycházel z domu.

+17/0
20.8.2014 10:26

J51a51k41u56b 44N26e57b79u22r78k40a 6285557680449

Naprosto souhlasím. Dodal bych, že takový segway je mnohem nebezpečnější než kolo. Je výrazně těžší, rychlejší, má velké zrychlení a řídí ho nezkušení.

+1/0
20.8.2014 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.