Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změny v pražské MHD: další zastávky na znamení i lepší spojení vlakem

Kratší intervaly mezi spoji, nové zastávky na znamení a lepší vlakové spojení v metropoli a okolí. To jsou novinky v pražské a regionální dopravě, která se pomalu vrací k předprázdninovému provozu. Některé začnou platit už tento týden, další počátkem školního roku příští pondělí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R32o20b41e88r95t 98P90l56o33c13h 4826882901743

Co bude dále s tím nádražím v Bubenči? Sbourat a postavit tam nějaké skleněné monstrum snad nikoho nenapadne ;-O

0/−1
27.8.2014 20:37

M43a45r38t55i61n 68V66e92l68í89š61e59k 9609786647436

Jenom doufám, že nedopadne jako nádraží Vyšehrad!;-€!

+2/0
29.8.2014 14:42

V79e22r75o17n97i55k20a 51V70o84l38h83e33j25n14o12v66á 7502216704108

Na tom Vypichu je dost, že to někoho napadlo. Lidi tam přebíhali z autobusů na tramvaj a zpět takovým způsobem, že to byla otázka času, kdy tam někoho přejedou. Jezdím tam i MHD i autem a mám z toho strach tak i tak. Konečně někdo myslel hlavou. R^

+4/0
27.8.2014 16:35

J22a88n68a 32M38a51c51h36o45v47á 3222915895326

... je to dost, socka o prázdninách je Pze peklo, asi panuje dojem, že plebs prostě 2 měsíce nepracuje, permanentně narváno i na konečných ;-€

+16/−1
27.8.2014 13:57

M69a23r83t75i87n 35M86a83i75k39s82n68a52r 3844593928202

To mi rikejte, me spise desi, ze jdu na autobus ze cekam 5min pred prijezdem, a autobus prijede 2 min pred tim nez ma prijet ten dalsi. na 30min ceste, si musim davat temer 30min rezervu abych mel jistotu ze to stihnu..

+3/0
27.8.2014 15:29

T66o92m42á67š 32B16í83l68ý 2135680247

Nevím, kdo pokřtil druhou zastávku na Karlově náměstí nově na "Odborů"8-o Spíš by se třeba hodilo " Novoměstská radnice";-)

+11/0
27.8.2014 13:37

M34i46l26a91n 43M92a44j88e82r73č33í45k 1230370224396

je to dle ulice směřující západně od severozápadního rohu Karlova náměstí (= nacházející se cca 10metrů od označníku oné zastávky) = je to tedy obdoba zastávky Moráň na jihozápadním rohu Karlova nám..

Větší problém vidím ve skutečnost, že nějaký tupec nechal v hlášení zastávky Odborů z nít uvnitř vozidel "přestup na metro", což je vzhledem k poloze zastávky od vstupů do metra (nacházejících se blíže jí předcházejícím zastávkám Karlovo náměstí) opravdu naprostý nesmysl.

A naopak na zastávkách Lazarská (u nichž je bezbariérový vstup do stanice =M=B Národní třída) v hlášení ve vozidlech "přestup na metro" není!

+4/0
27.8.2014 14:16

K49a68r98e65l 75D52r37d54a 6973565637469

U Lazarské mám stále problém chápat výtahy jako regulérní a dostatečně kapacitní vchod do metra. Přestup bych raději směřoval jinam a pak mi přijde hlášení v pořádku.

  Ono stačí, že výtahy užívá celá fakulta a v případě jejich poruchy je náhradou Florenc, což je opravdu ideální náhrada v případě potřeby včasného příchodu.

0/0
27.8.2014 14:56

L17e98n17k83a 66N71o59v39á 9236893342599

Kratší intervaly mezi spoji - A ja uz jsem se lekla, ze skutecne chteji zkratit intervali a ono jde jen o navraceni stavu pred prazdniny...Rv

+20/−1
27.8.2014 13:18

V50á70c20l46a43v 57J28e40b19a76v44ý 8100149123476

Asi chtěli vyvolat dojem nějaké pozitivní zprávy.

+10/0
27.8.2014 13:39

J80a19n 70M92o86h38y96l80a 6822669489781

No a proč ne?

0/0
27.8.2014 21:52

J51a77n82a 25S58t43e48h24l15í42k89o21v50á 2389330360406

nápodobně Rv

+2/0
27.8.2014 13:49

L64á16ď79a 63M33a77l29ý 5527966475305

Kam chcete zkracovat interval metra, když bude 2 min?

0/−3
27.8.2014 15:04

R52a88d36e78k 93J77a76n62a36t60a 9845656644872

Může být myslím až 90 sekund.

+1/0
27.8.2014 23:15

J42a48n 28M58o51h57y15l70a 6502289599681

To jsou ty dvě minuty, které jinak nelze zanést do JŘ pro cestující.

0/0
28.8.2014 6:17

P24e27t98r 62T72a60b94o28r70s26k16y 8207272717607

Otazka: jakou vyhodu predstauji zastavky na znameni ? Pokud ridic nezastavi, ziska tim nejaky cas, ale z dalsi zastavky stejne nemuze vyrazit driv ?

+6/0
27.8.2014 13:14

J70a10n 78M78o50h24y75l90a 6392109929551

Často tak může spíše dohnat menší ztrátu nebo prostě tolik nespěchat na další zastávku - větší pohodlí pro něj i cestující. Navíc se tak ušetří nějaké to palivo a technika.

+18/0
27.8.2014 13:24

V89á25c81l47a18v 29J35e63b58a62v72ý 8860339693466

Na druhou stranu jsou některé zastávky na znamení až od určité hodiny. A je fakt smutné, když vám tam řidič nezastaví ještě hodinu před tím, protože se spletl.

Jindy se mi stalo, že prostě nefungovalo ono tlačítko, ale ve starém buse to nebylo poznat. A 20 minut zbytečně v háji s těžkou bagáží.

A dopravní podnik vám maximálně zašle skvělou omluvu, která čas ani jízdné fakt nevrátí.

+2/−5
27.8.2014 13:38

M26i25l42a17n 41M78a96j44e70r71č48í19k 1530470364696

Jakt nepoznáš v BUSech DPP, že nefunguje tlačítko "STOP" (v nových i tzv. předvolba dveří)?

Vždyť u všech BUSů se musí po stisknutí těch tlačítek rozsvítit příslušný nápis "STOP": u Karos/Renaultů (prostě vozů z Vysokého Mýta) nad všemi dveřmi, u nejnovějších SORek z Libchav jen nad těmi nejbližšími od zmáčknutého tlačítka (podle mne nesmysl)

+4/0
27.8.2014 14:21

J62a78n 15M15o12h88y78l96a 6902919189121

Ad1) To se občas stane, řidiči jsou jen lidi, ale osobně jezdím na rozhraní těch časů (většinou 6 ráno a 8 večer) relativně často a ještě se mi to nestalo.

Ad2) Tlačítko většinou nefunguje jen jedno a navíc se rozsvítí kontrolní světlo minimálně nad nejbližšími dveřmi - pokud ne, vím, že je někde chyba a podle toho jednám.

Ad3) Vrátit čas neumí ani Kája Gott a vracení jízdného jde těžko, když ani jedna strana nemá později situaci jak prokázat.

+3/−1
27.8.2014 14:33

D17a36n90i55e79l 77S59o74b95o91t61a 9769924806210

Úspora paliva, plynulost dopravy.

+4/0
27.8.2014 13:31

M74i68l20a80n 25M32a91j20e18r28č63í43k 1360460444266

1.) řidiči tramvají (na rozdíl od autoBUSů) neznají přesné odjezdy z každé zastávky, ale cca 1/4 a na zbytku zastávek to jen odhadují ze zkušenosti s přihlédnutím na očekávanou intenzitu provozu v úseku do dalšího kontrolního bodu (dle linek se to liší - např. na l.17 mají ve vozovém jízdním řádu, mimo nástupních/konečných, udané časy tzv. kontrolních bodů těchto zastávek - Nádr. Modřany, Nádr. Braník, Podolská vodárna, Národní divadlo), jde totiž o skutečnost. že TRAMvaj se TRAMvají nedá předjet = při častém vyčkávání na přesný čas odjezdu by mohla velmi často blokovat spoj jiné linky (s níž má danou zastávku/úsek společný), který je v té chvíli naopak zpožděný.

2.) Plynárna Mychle je navíc zastávka (jako mnoho dalších), kde v obou směrech stanicující TAMVaje blokují průjezd IAD (individuální automobilové dopravy), která pak neojediněle proti předpisům TRAMvaj objíždí i zleva = způsobují nebezpečné situace pro protijedoucí vozidla (IAD i TRAMvají či autoBUSů)

3.) TRAMvaj bere nejvíc energie při rozjezdu (méně při zrychlení) a nic při udržení rychlosti na rovině, protože v ten moment jede tzv. výběhem díky minimálnímu odporu kovových kol na kovové koleji (proti gumovým pneumatikám silničních vozidel jedoucích po asfaltu či betonu) = úspora financí za energie/palivo je hlavní důvod zavádění zastávek na znamení a tedy nezastavování není-li požadavek nástupu/výstupu. A případný nepravidelně ušetřený nadbytečný čas není nutno vždy trávit v následující zastávce (byť je to vhodnější pro pohodlný nástup//výstup osob se sníženou schopností pohybu či orientace případně s kočárkem/větším množstvím jiných zavazadel), ale stačí snížit rychlost jízdy do další zastávky (místo plné traťové 50km/h např. na 30km/h).

+6/0
27.8.2014 14:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.