Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změny v pražské MHD: další zastávky na znamení i lepší spojení vlakem

Kratší intervaly mezi spoji, nové zastávky na znamení a lepší vlakové spojení v metropoli a okolí. To jsou novinky v pražské a regionální dopravě, která se pomalu vrací k předprázdninovému provozu. Některé začnou platit už tento týden, další počátkem školního roku příští pondělí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R82o35b50e18r44t 65P56l69o59c97h 4136342721803

Co bude dále s tím nádražím v Bubenči? Sbourat a postavit tam nějaké skleněné monstrum snad nikoho nenapadne ;-O

0/−1
27.8.2014 20:37

M35a22r90t81i87n 24V91e23l41í77š58e13k 9769756727736

Jenom doufám, že nedopadne jako nádraží Vyšehrad!;-€!

+2/0
29.8.2014 14:42

V85e79r70o40n68i95k30a 68V34o45l97h42e48j22n93o10v63á 7792186284718

Na tom Vypichu je dost, že to někoho napadlo. Lidi tam přebíhali z autobusů na tramvaj a zpět takovým způsobem, že to byla otázka času, kdy tam někoho přejedou. Jezdím tam i MHD i autem a mám z toho strach tak i tak. Konečně někdo myslel hlavou. R^

+4/0
27.8.2014 16:35

J30a23n13a 88M68a93c72h59o41v88á 3802965855226

... je to dost, socka o prázdninách je Pze peklo, asi panuje dojem, že plebs prostě 2 měsíce nepracuje, permanentně narváno i na konečných ;-€

+16/−1
27.8.2014 13:57

M33a62r42t22i38n 91M31a56i51k25s58n74a29r 3834573488962

To mi rikejte, me spise desi, ze jdu na autobus ze cekam 5min pred prijezdem, a autobus prijede 2 min pred tim nez ma prijet ten dalsi. na 30min ceste, si musim davat temer 30min rezervu abych mel jistotu ze to stihnu..

+3/0
27.8.2014 15:29

T66o54m11á64š 66B67í50l98ý 2125570197

Nevím, kdo pokřtil druhou zastávku na Karlově náměstí nově na "Odborů"8-o Spíš by se třeba hodilo " Novoměstská radnice";-)

+11/0
27.8.2014 13:37

M92i56l27a45n 61M98a69j46e31r67č78í36k 1500730704866

je to dle ulice směřující západně od severozápadního rohu Karlova náměstí (= nacházející se cca 10metrů od označníku oné zastávky) = je to tedy obdoba zastávky Moráň na jihozápadním rohu Karlova nám..

Větší problém vidím ve skutečnost, že nějaký tupec nechal v hlášení zastávky Odborů z nít uvnitř vozidel "přestup na metro", což je vzhledem k poloze zastávky od vstupů do metra (nacházejících se blíže jí předcházejícím zastávkám Karlovo náměstí) opravdu naprostý nesmysl.

A naopak na zastávkách Lazarská (u nichž je bezbariérový vstup do stanice =M=B Národní třída) v hlášení ve vozidlech "přestup na metro" není!

+4/0
27.8.2014 14:16

K40a93r74e87l 11D91r90d23a 6513835577669

U Lazarské mám stále problém chápat výtahy jako regulérní a dostatečně kapacitní vchod do metra. Přestup bych raději směřoval jinam a pak mi přijde hlášení v pořádku.

  Ono stačí, že výtahy užívá celá fakulta a v případě jejich poruchy je náhradou Florenc, což je opravdu ideální náhrada v případě potřeby včasného příchodu.

0/0
27.8.2014 14:56

L94e90n22k36a 44N22o62v94á 9976223222299

Kratší intervaly mezi spoji - A ja uz jsem se lekla, ze skutecne chteji zkratit intervali a ono jde jen o navraceni stavu pred prazdniny...Rv

+20/−1
27.8.2014 13:18

V23á21c27l39a87v 28J60e89b95a79v19ý 8140369683176

Asi chtěli vyvolat dojem nějaké pozitivní zprávy.

+10/0
27.8.2014 13:39

J11a65n 14M93o77h51y13l51a 6392559529911

No a proč ne?

0/0
27.8.2014 21:52

J38a21n75a 88S28t81e54h73l89í73k61o35v32á 2339660700246

nápodobně Rv

+2/0
27.8.2014 13:49

L80á17ď98a 74M14a60l38ý 5927276435775

Kam chcete zkracovat interval metra, když bude 2 min?

0/−3
27.8.2014 15:04

R20a68d86e82k 44J36a32n78a29t90a 9905316814932

Může být myslím až 90 sekund.

+1/0
27.8.2014 23:15

J27a36n 13M78o70h53y83l41a 6362579479521

To jsou ty dvě minuty, které jinak nelze zanést do JŘ pro cestující.

0/0
28.8.2014 6:17

P26e33t60r 46T94a10b47o75r63s31k86y 8777892957117

Otazka: jakou vyhodu predstauji zastavky na znameni ? Pokud ridic nezastavi, ziska tim nejaky cas, ale z dalsi zastavky stejne nemuze vyrazit driv ?

+6/0
27.8.2014 13:14

J87a50n 33M89o84h27y80l85a 6332359249561

Často tak může spíše dohnat menší ztrátu nebo prostě tolik nespěchat na další zastávku - větší pohodlí pro něj i cestující. Navíc se tak ušetří nějaké to palivo a technika.

+18/0
27.8.2014 13:24

V89á92c78l41a38v 45J91e20b97a27v82ý 8940899833156

Na druhou stranu jsou některé zastávky na znamení až od určité hodiny. A je fakt smutné, když vám tam řidič nezastaví ještě hodinu před tím, protože se spletl.

Jindy se mi stalo, že prostě nefungovalo ono tlačítko, ale ve starém buse to nebylo poznat. A 20 minut zbytečně v háji s těžkou bagáží.

A dopravní podnik vám maximálně zašle skvělou omluvu, která čas ani jízdné fakt nevrátí.

+2/−5
27.8.2014 13:38

M40i95l49a34n 87M74a52j95e90r13č67í62k 1350440474366

Jakt nepoznáš v BUSech DPP, že nefunguje tlačítko "STOP" (v nových i tzv. předvolba dveří)?

Vždyť u všech BUSů se musí po stisknutí těch tlačítek rozsvítit příslušný nápis "STOP": u Karos/Renaultů (prostě vozů z Vysokého Mýta) nad všemi dveřmi, u nejnovějších SORek z Libchav jen nad těmi nejbližšími od zmáčknutého tlačítka (podle mne nesmysl)

+4/0
27.8.2014 14:21

J20a80n 53M57o82h84y88l57a 6422969859121

Ad1) To se občas stane, řidiči jsou jen lidi, ale osobně jezdím na rozhraní těch časů (většinou 6 ráno a 8 večer) relativně často a ještě se mi to nestalo.

Ad2) Tlačítko většinou nefunguje jen jedno a navíc se rozsvítí kontrolní světlo minimálně nad nejbližšími dveřmi - pokud ne, vím, že je někde chyba a podle toho jednám.

Ad3) Vrátit čas neumí ani Kája Gott a vracení jízdného jde těžko, když ani jedna strana nemá později situaci jak prokázat.

+3/−1
27.8.2014 14:33

D69a66n38i98e11l 21S50o89b82o10t36a 9819464966860

Úspora paliva, plynulost dopravy.

+4/0
27.8.2014 13:31

M38i70l82a66n 74M60a90j72e23r46č35í32k 1550160914916

1.) řidiči tramvají (na rozdíl od autoBUSů) neznají přesné odjezdy z každé zastávky, ale cca 1/4 a na zbytku zastávek to jen odhadují ze zkušenosti s přihlédnutím na očekávanou intenzitu provozu v úseku do dalšího kontrolního bodu (dle linek se to liší - např. na l.17 mají ve vozovém jízdním řádu, mimo nástupních/konečných, udané časy tzv. kontrolních bodů těchto zastávek - Nádr. Modřany, Nádr. Braník, Podolská vodárna, Národní divadlo), jde totiž o skutečnost. že TRAMvaj se TRAMvají nedá předjet = při častém vyčkávání na přesný čas odjezdu by mohla velmi často blokovat spoj jiné linky (s níž má danou zastávku/úsek společný), který je v té chvíli naopak zpožděný.

2.) Plynárna Mychle je navíc zastávka (jako mnoho dalších), kde v obou směrech stanicující TAMVaje blokují průjezd IAD (individuální automobilové dopravy), která pak neojediněle proti předpisům TRAMvaj objíždí i zleva = způsobují nebezpečné situace pro protijedoucí vozidla (IAD i TRAMvají či autoBUSů)

3.) TRAMvaj bere nejvíc energie při rozjezdu (méně při zrychlení) a nic při udržení rychlosti na rovině, protože v ten moment jede tzv. výběhem díky minimálnímu odporu kovových kol na kovové koleji (proti gumovým pneumatikám silničních vozidel jedoucích po asfaltu či betonu) = úspora financí za energie/palivo je hlavní důvod zavádění zastávek na znamení a tedy nezastavování není-li požadavek nástupu/výstupu. A případný nepravidelně ušetřený nadbytečný čas není nutno vždy trávit v následující zastávce (byť je to vhodnější pro pohodlný nástup//výstup osob se sníženou schopností pohybu či orientace případně s kočárkem/větším množstvím jiných zavazadel), ale stačí snížit rychlost jízdy do další zastávky (místo plné traťové 50km/h např. na 30km/h).

+6/0
27.8.2014 14:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.