Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky nádražím Bubeneč už jenom projíždějí. Stavěly zde od roku 1850

Přesně 164 let vozily dráhy cestující z pražského nádraží v Bubenči. Od čtvrteční půlnoci je osobní přeprava z této stanice minulostí, od pátku lidé nastupují na nedaleké nové zastávce v Podbabě, kde je vybudován moderní terminál s přestupem na městskou hromadnou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K89a77r55e32l 33J90a10r75o29s95l97a13v 49P75r34o93c13h31á79z73k73a 7446786882344

Pražský S-bahn - porovnání jízdních dob z Bubenče po zrušení nádraží s předchozím stavem! údaje idos.cz Cesta z Bubenče do Sedlce:

1/ Současný výsledný stav Praha,,Nádraží Bubeneč » Praha-Sedlec

DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje

31.8.Nádraží Bubeneč >7:21xBus 131 NP Zelená NP 7:23 7:26 Tram 5 Podbaba NP 7:27 Přesun asi 3 min Praha-Podbaba O >7:36 Os 12110 S Praha-Sedlec O 7:38 7:39

Celkový čas 17 min, vzdálenost 4 km, cena 36 Kč / IN50 30 Kč / IN25 33 Kč

2/ Původní stav - Protože z této aplikace nelze získat informace o spojení z již zrušené zastávky, vyhledal jsem ho ze zastávky PŘEDCHOZÍ!!! Praha-Holešovice zast. » Praha,Sedlec DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje

31.8.Praha-Holešovice zast. O >7:44 Os 9630 1.2. NPP K Praha-Sedlec O 7:51>

Celkový čas 7 min, vzdálenost 7 km, cena 18 Kč / IN50 9 Kč / IN25 14 Kč

Původně méně než 7 minut nyní 17 minut! Porovnání obou spojení - výsledkem je více než zdvojnásobení jízdní doby! A to porovnání vychází s jízdní dobou z PŘEDCHÁZEJÍCÍ zastávky! 

Automatické omezení počtu odstavců vedlo bohužel ke znepřehlednění příspěvku, za což se omlouvám.

0/0
31.8.2014 9:22

K53a68r37e35l 18J98a17r37o11s27l61a80v 34P35r85o34c45h69á34z83k54a 7266336962584

Na ilustraci opačného směru jsem musel jít trochu složitě, nadvakrát, protože idos mi opakovaně tvrdil, že spojení prostě neexistuje.

1/ Současný výsledný stav Nádraží Bubeneč » Praha-Podbaba DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje

31.8.Nádraží Bubeneč >7:21xBus 131 NP Zelená NP 7:23 7:26 Tram 5 Podbaba NP 7:27 Celkový čas 6 min, vzdálenost 1 km, cena 24,- Kč

Přesun asi 3 min (Překopírováno z prvního zde uvedeného spojení.)

Praha-Podbaba » Praha-Holešovice DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje 31.8.Praha-Podbaba O >8:06 Os 6903 1.2. NPP K Praha-Holešovice zast. O 8:12> Celkový čas 6 min, vzdálenost 4 km, cena 14 Kč / IN50 7 Kč / IN25 11 Kč

2/ Původní stav je možné si odvodit z poslední části Podbaba - Holešovice zastávka 6 minut.

Původně méně než 6 minut nyní 6+3+6=15 minut! Pozor v tom NENÍ započítáno čekání na vlak v zastávce Podbaba!!! Porovnání obou spojení - výsledkem je opět nejméně více než zdvojnásobení jízdní doby! A to porovnání vychází s údajem z PŘEDCHÁZEJÍCÍ zastávky!

Závěrečné shrnutí: Za stovky milionů korun všech co platí daně přinesli úředníci jediným škrtem pera občanům Bubenče výrazné zlepšení v cestování vlakem především na krátké vzdálenosti (například v rámci města) se doba jejich často každodenního cestování prodloužila na více než dvojnásobek v případech kdy spoje na sebe budou dobře navazovat, v opačném případě může být situace ještě podstatně horší. Mimo jiné jim přibyly i dva přestupy. Jen tak dál!

Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč Pokud si zadáte do vyhledavače seznamu následující 2 slova: zrušení bubeneč

objeví se Vám hned na první řádce odkaz na petici za zachování nádraží. Prosím připojte se!

0/0
31.8.2014 9:28

O45l91g66a 72V74á54p97e66n97í78k32o71v49á 4210960891746

Škoda;-(

0/0
29.8.2014 18:52

J47i57ř72í 22Š78v94a93g48r 3388730535146

To je život.

0/0
3.9.2014 14:11

B78r37o44n40i75s72l16a50v 64M36e71r62t24l35í55k 1622611941582

Nešla by z toho udělat hospoda, těch je pořád málo...

+1/0
29.8.2014 18:36

M37a92r78t78i74n 34B46u65r96á72k 2330453802530

je to bohuzel budova, kde jsou z jedne strany koleje a nic a z druhe strany je nic a rusna silnice :(

Az to ty Kr+teni ze Skansky zastavi, tak tam bude milion radoby restaurantu :( akle nic pro normalni lidi. a nadrazi bude srovnano se zemi anebo z nej bude "loft".

0/0
30.8.2014 10:02

M62a29r51t86i41n 73B48u89r49á20k 2200853192970

pardon, ja si to spletl s Bubny :)

mam to jak Trutnov a Turnov :)

+1/0
30.8.2014 10:05

K52a48r40e85l 42J25a26r20o98s57l69a15v 39P16r18o76c40h89á90z18k60a 7166146752294

Navrhuji zachování stanice / zastávky pro vnitroměstskou dopravu typu S-bahn (Kralupy - Praha - ...), rozšíření restaurace a zřízení muzea pražského železničního uzlu, knihovny a galerie s obrazy a fotografiemi s železniční tematikou, knihovna by měla nabízet mimo jiné historické i současné jízdní řády a mapy z celého světa.

0/0
31.8.2014 9:47

J31i19r46k52a 68D68v88o24ř47á23k 4585420463138

Kdo chce odtud do Troje, vystoupí na Praha-Podbaba a má dvě možnosti. Buď přes Stromovku a lávku jako donedávna, a nebo na druhou stranu na sever a přívozem. To je dokonce romantičtější, tarif je normální PID jako v tramvajích.

0/0
29.8.2014 17:59

M64a37r51k 29P93o26k36o44r42n81y 8714788297943

Ve filmu Nastrahy Velkomesta se taky chodili divat na vlak...

+1/0
29.8.2014 17:16

P10a47v46e44l 63M65a21r16e78š 2669403882

Takze aktivisti a zelení bezmozci opet vymysleli ucel vyuziti, při kterém si ten barak na sebe nevydela ani na provoz, natoz na opravu.

Ale hlavne ze ho chteji zachovat, za cizĂ­ penĂ­ze ovsem...

0/−4
29.8.2014 16:30

P80a89v91e92l 59M44a93r86e35š 2809183852

Takže aktivisti a zelení bezmozci opět vymysleli ucel využití, při kterém si ten barak na sebe nevydela ani ma provoz, natož na opravu.

Ale hlavnÄ› ze ho chteji zachovat, za cizĂ­ penĂ­ze ovsem...

0/−4
29.8.2014 16:28

M19í58l92a 85P76i64š79t88ě48l93á24k 7103757233

Měl by jsi se naučit nejdříve psát a až potom dávat někam příspěvky.Kolik je ti let 5 ?8-o

0/0
30.8.2014 15:40

L77u79k90á58š 58H84l88o14u45c45a52l 6492320371844

budova krásná, ale hodně zanedbaná. 

je samozřejmě smutné, že takové sympatické a historické nádraží osiří, načež ho pravděpodobně čeká definitivní devastace a demolice, ale logika je prostě jasná: v Bubenči je přestup na jednu autobusovou linku (plus jedna velmi velmi občasná) která ani nejede na Dejvickou přímo, zatímco v Podbabě je jednoduchý přestup na tram, potažmo na Dejvickou na metro a pak dál do města.

+1/0
29.8.2014 15:35

J41a68r29o38s59l34a15v 71Z34o38l23t85á50n 9498862755900

Taky tam bydlí lidé v okolí.. Takže jestli chce Praha budovat obdobu S-Bahn, tak by byla větší obslužnost obyvatel v případě zachování.

0/0
29.8.2014 16:59

J26i45r66k23a 95D76v31o33ř96á14k 4235570433368

Při existujícím busu 131 se ta obslužnost jako taková nezmenší. V místě se sice trochu zhorší u těch vilek, ale naopak se vylepší u těch podbabských novostaveb, to je taková nová malá čtvrť. Podle mě by se 131 měla natáhnout až k nové zastávce.

0/0
29.8.2014 18:09

J42a52r14o16s34l94a70v 26Z88o72l17t65á29n 9448972475630

O 131 nejde.. S linky slouží k rychlé přepravě z periferie na periferii, či přímo do centra. Podbabu nezpochybňuju, ale mohly zůstat zachovány obě, viz můj příspěvek níže..

0/0
29.8.2014 23:51

K57a68t60e32ř85i69n71a 44H90u96t15o61v29á 9901245890117

Je to smutný. Přesně před týdnem jsem tam vystupovala, tenhle týden už některé spoje jen projížděly. Jako děti jsme přes Bubeneč chodívaly do ZOO. Jsem ráda, že jsem to stihla i se svými dětmi...

Mimochodem v pondělí bylo na Podbadě ještě staveniště. Pochybuji, že dneska měli co otvírat

+1/0
29.8.2014 14:58

R80o42m46a43n 61P80o30l10á56č93e15k 5406579865

Jděte na Bělohorskou ;-) Tam budete ještě více udivená, že tam má za dva dny projet s tramvaj.;-D

0/0
29.8.2014 15:15

B34r59o50n64i88s82l14a55v 82M42e70r43t96l65í63k 1682801921742

Bylo prodlouženo o 14 dní, našli tam nějaké shnilé kabely nebo co, které se musí vyměnit.

0/0
29.8.2014 18:34

M27i63l64a10n 30M95a87j39e32r39č75í65k 1140430204796

Prodlouženo o 14 dní je stále oficiálně jen mezi zastávkou Říčanova - Bílá hora.

Ale úsek Malovanka - Říčanova byl cca do dnešního poledne plánován na již zítřejší částečné zprovoznění, kdy by po něm jezdila l.25 a každý druhý spoj l.22 provozované obousměrnými TRAMvajemi typu KTN, které by se za zastávkou Říčanova "otočily" (respektive obrátily směr jízdy) na, do tratě dočasně vloženém, povrchovém kolejovém přejezdu/propojce tzv. Kalifornienu.

Momentálně o zprovoznění této části není naprosto jisté nic (alespoň některé informace zaměstnancům DPP zní, že prodloužení výluky tratě Malovanka - Bílá hora je do odvolání)", ale opravdu je oficiálně snaha ( viz. např. zde:  http://www.dpp.cz/dpp-informuje-o-aktualnim-stavu-rekonstrukce-tramvajove-trati-belohorska/  :

..... "Dopravní situace k 1. září 2014:

Od 1. září cca 4.30 hodin do 13. září cca 4.30 hodin bude denní tramvajový provoz linek č. 22 a 25 ve směru z centra ukončen v zastávce Říčanova. Vybrané spoje linky č. 22 budou ukončeny v zastávce Malovanka. Náhradní autobusová doprava (linky X25 a X57) bude i nadále zachována pouze v úseku Říčanova – Bílá Hora."),

že mnou uvedeným způsobem bude opravdu zprovozněn opravdu, jak uvádí Roman Poláček, za 2 dny.

Ovšem rozporuji z citace, že NAD X57 bude provozována jen v úseku Říčanova – Bílá Hora, protože DPP nemá obousměrné sólo TRAMvaje pro provoz noční linky 57 = tato určitě bude muset být dále ukončena v obratišti Malovanka = NAD X57 za její koncový úsek bude muset být vedena v dosavadní délce/trase  Malovanka - Bílá hora!

0/0
29.8.2014 23:52

J12a78r36o34s17l96a34v 59Z14o71l27t82á63n 9458862235210

Já tam jezdil denně. Dnes ráno už z Podbaby, byť v značně provizorních podmínkách. Je to škoda, mohli fungovat obě, nějakým způsobem. Do ZOO tam můžete i nadále, to se tím nijak neomezuje.

0/0
29.8.2014 16:57

J64i39r32k68a 58D29v67o11ř53á80k 4265160753668

Ano. Zatím je funkční jedno nástupiště a vlaky z obou směrů budou pár měsíců zastavovat u něj. Kolem se staví dál.

0/0
29.8.2014 18:04

J10i86r85k61a 88D53v68o67ř29á39k 4155950583778

Obě by mohly fungovat dost těžko, je to hrozně blízko. Pokud další zastávku, co takhle uvažovat o něčem přímo ve Stromovce u mostku u lávky do Tróje? Kdyby byla výhradně pro Městskou linku a ne pro osobáky do Kralup, tak by mohla být i dost malá.

0/0
29.8.2014 18:14

J14a74r85o51s62l53a49v 13Z86o20l52t59á67n 9338622265170

Mohly fungovat v pohodě. Jsou tam 3 koleje, takže by nebyl problém tam zastavit Linka S, nebo třeba aspoň každá druhá, nebo jen v ranní a odpolední špičce. Ale klidně i každej S vlak... ty vlaky nabíraj tak velký zpoždění, že 1,5 minuty navíc by nikomu nic neudělala. Nehledě na to, že kolikrát stojí stejně jen tak "v polích" (Stromovce)..

0/0
29.8.2014 23:49

M53i37l15a27n 94M77a83j97e68r52č96í20k 1920630624696

Nemohly fungovat současně - vlak totiž není silniční vozidlo, ale drážní kolejové vozidlo (a navíc mnohem větší a tedy těžší než TRAMvaj), které má (díky minimálnímu tření kovových kol po kovové koleji a své hmotnosti) opravdu dlouhé zábrzdné vzdálenosti = než by se z Podbaby rozjel, tak by měl brzdit v dosavadní stanici!

+1/−1
29.8.2014 23:58

J89a95r77o94s74l53a31v 26Z95o98l74t19á38n 9848452145130

A v čem je problém? Nemusí se rozjíždět na plnou rychlost. Víto kolikrát jel mezi Bubenčem a Holšovicema vyloženě krokem, kvůli miliardě dalších důvodů? Prostě by to šlo naprosto bez problémů, akorát nebyla vůle, nebo jsou jiné záměry s nádražím.

+1/0
30.8.2014 8:39

M31i61l67a53n 59M18a96j12e52r92č11í51k 1920930564886

"(ně)kolikrát" se rozhodně nerovná vždy a rozjezd je nejnáročnější na spotřebu el. energie/paliva (dle typu pohonu) = nejdražší!

jinak tady jsem to i změřil (páč vůz jednotky Elefant má cca 27,4m = jedna jednotka s rezervou je 90m a dvě spřažené jednotky = 180m, tak) nástupiště se dělají cca v délce 200m = mezi východním koncem nové zastávky Podbaba a západním koncem stávajících nástupišť v Bubenči je pouhých 540metrů! (  http://www.mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=14.4003770&y=50.1099526&z=15&rm=9gxZMxY2-Rg85fdchCEestg8qfdv  ).

Pokud někde další zastávku, tak jedině (jak již bylo někým v diskuzi uvedeno) Stromovka cca v půli cesty mezi Podbabou a Nádr.Holešovice = cca 1500 metrů od každé = cca zde ( http://www.mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=14.4158399&y=50.1092175&z=16&rm=9gxZMxY2-Rg85fdchXUeYdTbIC8r4hVoI1UoK3ZBLuY.P2V2P9gNdVLgUPgPyNvLSgXUgQVMN65gU3-BgPvURgPaSD-yN.gdI6gghCO2gXiNOgTHMqgVlMr  ) - jihozápadně od mostku mezi Stromovkou a Císařským ostrovem, díky čemuž (a návazné lávce do Troje) by byla vzdálena cca jen 1500metrů od vstupů do Trojského zámku a ZOO (  http://www.mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=14.4137701&y=50.1160920&z=16&rm=9h0elxYDIeXWT74YgYUMjVuDrM34jQ560gR1NZg9jMVgP-NHg5BfdD0afeY8XLIH2 ) = měla by tedy "slušný" význam pro vnitroměstskou přepravu cestujících jedoucích na malý výlet!

0/0
30.8.2014 10:46

J89a77r36o84s31l42a98v 16Z87o30l94t12á74n 9688822175910

No tak bude o něco vyšší spotřeba proudu/nafty, to je šumák. ČD prošustrujou ročně miliardy za totální nesmysly a neefektivnosti, takže pár stovek korun na jedno rozjetí a zastavení vlaku nehraje roli - oproti přínosům. Navíc Olifant tam jezdí jen občas, Obzvláště ve špičkách tam jezdí téměř výhradně Pornograf.

0/0
30.8.2014 12:31

M16i71l12a94n 25M39a86j79e91r31č60í29k 1740130154286

tím hůř - staré vlaky mají větší spotřebu (jsou těžší, mají "nenasytnější" motory a při brždění nerekuperují - nevrací energii do sítě/troleje).

Zastavení na víc by ovšem mohlo být, ale jde o jeho účelnost a ta je spíš v té Stromovce = výhodné pro Tróju její obyvatele i návštěvníky (zejména ZOO a zámku), protože 500metrový odsun v Bubenči je rozhodně jen zlomek docházkové vzdálenosti (myslím, že na stanici metra -což je obdoba železničních zastávek- je počítán okruh od jehož okraje se do jeho středu dostane zdravý člověk pěšky za pět minut, což je rozhodně v délkové míře násobek 500metrů).

Jinak pro méně pohyblivé obyvatele/návštěvníky Bubenče by bylo praktičtější/efektivnější (než tamní dvojí zastavení vlaku po 500metrech) zavedení cca takovéhoto "závleku" (  http://www.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.3993362&y=50.1093087&z=15&rm=9gxkIxYC8rQ2NZfgJhNhKygfeQMNZPRDwQGHGhCnesQRGCjQ7IhR-TqSzQuKM6XBjF6IBXbexvhHO4uTOK0V9H4M1NvCXMjJt6OfgnN0NKMVFrKSfloQIfm-V664WQfU7JvM7   ) BUS linky č.131.

0/0
30.8.2014 23:54

J29a48r17o18s28l81a87v 61Z61o65l38t22á93n 9368832195930

Jen pro upřesnění, pěšky je to z Podbaby na Bubeneč 993 metrů (po kolejích jít nemůžete), tedy téměř kilometr, což za 5 minut neujdete, leda relativně svižným během (http://goo.gl/XBgQjV).

Ten závlek by možná bylo řešení, ale neúměrně by to prodloužilo dobu jízdy 131 na/z Hradčanskou, nehledě na to, že jsou na té trase poměrně špatné manévrovací podmínky (spousta přechodů, pravoúhlých zatáček, semaforů, úzkých ulic s parkujícími auty..))

0/0
31.8.2014 11:37

L59u85c32i53a93n 73P47a48p15a38z21i48a85n 5224277891835

Místo je ideální jako nádraží, rozhodně není ideální pro nějaké koncerty. Akustika koncertního sálu tu nikdy nebyla a nebude. Takže nevím, kde čerpají autoři článku informaci o tom, že je zde idální prostor pro pořádání koncertů. Asi divoké sny Maxipsa Fíka.

+3/−1
29.8.2014 13:32

I55v29o 75Z97d73e34b82o49r43s59k11ý 3733851650461

Oni ti věrozvěsti lepších příštích jiné využití vymyslet neumějí.

0/0
30.8.2014 0:01

L50u35k25á26š 81N73o34v74á68k 1680235530765

Taková škoda, když jsem byl malý chodili jsme tam s tátou koukat na vlaky. Navíc se dalo čekání na vlak zpříjemnit v nádražní hospůdce.

+3/0
29.8.2014 13:25

J23i74r52k21a 32D19v80o63ř42á94k 4855610483138

Za benzínkou těsně u nové zastávky také vastrčili stolky. Ale jak bude vidět na vlaky to nevím, ještě není dostavěno. A i kdyby vidět bylo, tak ne tak dobře.

0/0
29.8.2014 18:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.