Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky nádražím Bubeneč už jenom projíždějí. Stavěly zde od roku 1850

Přesně 164 let vozily dráhy cestující z pražského nádraží v Bubenči. Od čtvrteční půlnoci je osobní přeprava z této stanice minulostí, od pátku lidé nastupují na nedaleké nové zastávce v Podbabě, kde je vybudován moderní terminál s přestupem na městskou hromadnou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K64a66r32e34l 23J29a53r97o46s93l91a55v 74P90r63o31c10h23á32z74k12a 7886576912164

Pražský S-bahn - porovnání jízdních dob z Bubenče po zrušení nádraží s předchozím stavem! údaje idos.cz Cesta z Bubenče do Sedlce:

1/ Současný výsledný stav Praha,,Nádraží Bubeneč » Praha-Sedlec

DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje

31.8.Nádraží Bubeneč >7:21xBus 131 NP Zelená NP 7:23 7:26 Tram 5 Podbaba NP 7:27 Přesun asi 3 min Praha-Podbaba O >7:36 Os 12110 S Praha-Sedlec O 7:38 7:39

Celkový čas 17 min, vzdálenost 4 km, cena 36 Kč / IN50 30 Kč / IN25 33 Kč

2/ Původní stav - Protože z této aplikace nelze získat informace o spojení z již zrušené zastávky, vyhledal jsem ho ze zastávky PŘEDCHOZÍ!!! Praha-Holešovice zast. » Praha,Sedlec DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje

31.8.Praha-Holešovice zast. O >7:44 Os 9630 1.2. NPP K Praha-Sedlec O 7:51>

Celkový čas 7 min, vzdálenost 7 km, cena 18 Kč / IN50 9 Kč / IN25 14 Kč

Původně méně než 7 minut nyní 17 minut! Porovnání obou spojení - výsledkem je více než zdvojnásobení jízdní doby! A to porovnání vychází s jízdní dobou z PŘEDCHÁZEJÍCÍ zastávky! 

Automatické omezení počtu odstavců vedlo bohužel ke znepřehlednění příspěvku, za což se omlouvám.

0/0
31.8.2014 9:22

K87a92r55e23l 63J29a52r17o45s54l13a15v 93P91r49o54c83h37á52z35k53a 7436126432704

Na ilustraci opačného směru jsem musel jít trochu složitě, nadvakrát, protože idos mi opakovaně tvrdil, že spojení prostě neexistuje.

1/ Současný výsledný stav Nádraží Bubeneč » Praha-Podbaba DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje

31.8.Nádraží Bubeneč >7:21xBus 131 NP Zelená NP 7:23 7:26 Tram 5 Podbaba NP 7:27 Celkový čas 6 min, vzdálenost 1 km, cena 24,- Kč

Přesun asi 3 min (Překopírováno z prvního zde uvedeného spojení.)

Praha-Podbaba » Praha-Holešovice DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje 31.8.Praha-Podbaba O >8:06 Os 6903 1.2. NPP K Praha-Holešovice zast. O 8:12> Celkový čas 6 min, vzdálenost 4 km, cena 14 Kč / IN50 7 Kč / IN25 11 Kč

2/ Původní stav je možné si odvodit z poslední části Podbaba - Holešovice zastávka 6 minut.

Původně méně než 6 minut nyní 6+3+6=15 minut! Pozor v tom NENÍ započítáno čekání na vlak v zastávce Podbaba!!! Porovnání obou spojení - výsledkem je opět nejméně více než zdvojnásobení jízdní doby! A to porovnání vychází s údajem z PŘEDCHÁZEJÍCÍ zastávky!

Závěrečné shrnutí: Za stovky milionů korun všech co platí daně přinesli úředníci jediným škrtem pera občanům Bubenče výrazné zlepšení v cestování vlakem především na krátké vzdálenosti (například v rámci města) se doba jejich často každodenního cestování prodloužila na více než dvojnásobek v případech kdy spoje na sebe budou dobře navazovat, v opačném případě může být situace ještě podstatně horší. Mimo jiné jim přibyly i dva přestupy. Jen tak dál!

Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč Pokud si zadáte do vyhledavače seznamu následující 2 slova: zrušení bubeneč

objeví se Vám hned na první řádce odkaz na petici za zachování nádraží. Prosím připojte se!

0/0
31.8.2014 9:28

O42l97g76a 32V47á75p18e39n27í34k36o96v84á 4810730491476

Škoda;-(

0/0
29.8.2014 18:52

J39i46ř60í 25Š16v31a82g30r 3278600155666

To je život.

0/0
3.9.2014 14:11

B62r54o89n22i51s31l31a75v 83M97e78r94t75l75í66k 1232561981542

Nešla by z toho udělat hospoda, těch je pořád málo...

+1/0
29.8.2014 18:36

M78a84r15t13i65n 81B54u36r75á92k 2110293242130

je to bohuzel budova, kde jsou z jedne strany koleje a nic a z druhe strany je nic a rusna silnice :(

Az to ty Kr+teni ze Skansky zastavi, tak tam bude milion radoby restaurantu :( akle nic pro normalni lidi. a nadrazi bude srovnano se zemi anebo z nej bude "loft".

0/0
30.8.2014 10:02

M72a64r79t45i83n 42B60u51r73á62k 2410663652490

pardon, ja si to spletl s Bubny :)

mam to jak Trutnov a Turnov :)

+1/0
30.8.2014 10:05

K39a63r69e73l 28J16a35r80o56s50l34a39v 95P94r54o81c82h77á63z90k12a 7216856762714

Navrhuji zachování stanice / zastávky pro vnitroměstskou dopravu typu S-bahn (Kralupy - Praha - ...), rozšíření restaurace a zřízení muzea pražského železničního uzlu, knihovny a galerie s obrazy a fotografiemi s železniční tematikou, knihovna by měla nabízet mimo jiné historické i současné jízdní řády a mapy z celého světa.

0/0
31.8.2014 9:47

J65i93r36k21a 51D71v97o26ř15á96k 4225330373108

Kdo chce odtud do Troje, vystoupí na Praha-Podbaba a má dvě možnosti. Buď přes Stromovku a lávku jako donedávna, a nebo na druhou stranu na sever a přívozem. To je dokonce romantičtější, tarif je normální PID jako v tramvajích.

0/0
29.8.2014 17:59

M18a76r90k 17P39o21k54o45r65n96y 8914798627133

Ve filmu Nastrahy Velkomesta se taky chodili divat na vlak...

+1/0
29.8.2014 17:16

P73a47v27e76l 91M11a62r22e98š 2699153772

Takze aktivisti a zelení bezmozci opet vymysleli ucel vyuziti, při kterém si ten barak na sebe nevydela ani na provoz, natoz na opravu.

Ale hlavne ze ho chteji zachovat, za cizĂ­ penĂ­ze ovsem...

0/−4
29.8.2014 16:30

P35a22v90e97l 42M57a54r77e54š 2249213142

Takže aktivisti a zelení bezmozci opět vymysleli ucel využití, při kterém si ten barak na sebe nevydela ani ma provoz, natož na opravu.

Ale hlavnÄ› ze ho chteji zachovat, za cizĂ­ penĂ­ze ovsem...

0/−4
29.8.2014 16:28

M56í65l27a 29P37i39š29t70ě19l94á52k 7663787443

Měl by jsi se naučit nejdříve psát a až potom dávat někam příspěvky.Kolik je ti let 5 ?8-o

0/0
30.8.2014 15:40

L41u36k47á95š 76H31l12o60u84c41a53l 6662630431354

budova krásná, ale hodně zanedbaná. 

je samozřejmě smutné, že takové sympatické a historické nádraží osiří, načež ho pravděpodobně čeká definitivní devastace a demolice, ale logika je prostě jasná: v Bubenči je přestup na jednu autobusovou linku (plus jedna velmi velmi občasná) která ani nejede na Dejvickou přímo, zatímco v Podbabě je jednoduchý přestup na tram, potažmo na Dejvickou na metro a pak dál do města.

+1/0
29.8.2014 15:35

J83a57r59o35s23l30a36v 82Z42o83l69t49á43n 9688392695330

Taky tam bydlí lidé v okolí.. Takže jestli chce Praha budovat obdobu S-Bahn, tak by byla větší obslužnost obyvatel v případě zachování.

0/0
29.8.2014 16:59

J28i97r26k27a 40D58v46o89ř12á95k 4795850753708

Při existujícím busu 131 se ta obslužnost jako taková nezmenší. V místě se sice trochu zhorší u těch vilek, ale naopak se vylepší u těch podbabských novostaveb, to je taková nová malá čtvrť. Podle mě by se 131 měla natáhnout až k nové zastávce.

0/0
29.8.2014 18:09

J74a85r45o34s47l91a41v 65Z23o15l52t15á22n 9178802675910

O 131 nejde.. S linky slouží k rychlé přepravě z periferie na periferii, či přímo do centra. Podbabu nezpochybňuju, ale mohly zůstat zachovány obě, viz můj příspěvek níže..

0/0
29.8.2014 23:51

K54a70t30e48ř65i26n17a 53H98u22t45o21v34á 9551965660237

Je to smutný. Přesně před týdnem jsem tam vystupovala, tenhle týden už některé spoje jen projížděly. Jako děti jsme přes Bubeneč chodívaly do ZOO. Jsem ráda, že jsem to stihla i se svými dětmi...

Mimochodem v pondělí bylo na Podbadě ještě staveniště. Pochybuji, že dneska měli co otvírat

+1/0
29.8.2014 14:58

R93o63m97a43n 91P76o91l61á83č21e74k 5356469385

Jděte na Bělohorskou ;-) Tam budete ještě více udivená, že tam má za dva dny projet s tramvaj.;-D

0/0
29.8.2014 15:15

B43r13o35n24i55s31l19a68v 37M79e48r78t94l54í88k 1582541471982

Bylo prodlouženo o 14 dní, našli tam nějaké shnilé kabely nebo co, které se musí vyměnit.

0/0
29.8.2014 18:34

M23i27l69a57n 61M93a37j85e80r15č42í28k 1610830374766

Prodlouženo o 14 dní je stále oficiálně jen mezi zastávkou Říčanova - Bílá hora.

Ale úsek Malovanka - Říčanova byl cca do dnešního poledne plánován na již zítřejší částečné zprovoznění, kdy by po něm jezdila l.25 a každý druhý spoj l.22 provozované obousměrnými TRAMvajemi typu KTN, které by se za zastávkou Říčanova "otočily" (respektive obrátily směr jízdy) na, do tratě dočasně vloženém, povrchovém kolejovém přejezdu/propojce tzv. Kalifornienu.

Momentálně o zprovoznění této části není naprosto jisté nic (alespoň některé informace zaměstnancům DPP zní, že prodloužení výluky tratě Malovanka - Bílá hora je do odvolání)", ale opravdu je oficiálně snaha ( viz. např. zde:  http://www.dpp.cz/dpp-informuje-o-aktualnim-stavu-rekonstrukce-tramvajove-trati-belohorska/  :

..... "Dopravní situace k 1. září 2014:

Od 1. září cca 4.30 hodin do 13. září cca 4.30 hodin bude denní tramvajový provoz linek č. 22 a 25 ve směru z centra ukončen v zastávce Říčanova. Vybrané spoje linky č. 22 budou ukončeny v zastávce Malovanka. Náhradní autobusová doprava (linky X25 a X57) bude i nadále zachována pouze v úseku Říčanova – Bílá Hora."),

že mnou uvedeným způsobem bude opravdu zprovozněn opravdu, jak uvádí Roman Poláček, za 2 dny.

Ovšem rozporuji z citace, že NAD X57 bude provozována jen v úseku Říčanova – Bílá Hora, protože DPP nemá obousměrné sólo TRAMvaje pro provoz noční linky 57 = tato určitě bude muset být dále ukončena v obratišti Malovanka = NAD X57 za její koncový úsek bude muset být vedena v dosavadní délce/trase  Malovanka - Bílá hora!

0/0
29.8.2014 23:52

J30a30r82o21s90l83a94v 69Z62o53l96t95á17n 9948612295860

Já tam jezdil denně. Dnes ráno už z Podbaby, byť v značně provizorních podmínkách. Je to škoda, mohli fungovat obě, nějakým způsobem. Do ZOO tam můžete i nadále, to se tím nijak neomezuje.

0/0
29.8.2014 16:57

J46i25r89k72a 55D72v30o27ř44á38k 4625940613858

Ano. Zatím je funkční jedno nástupiště a vlaky z obou směrů budou pár měsíců zastavovat u něj. Kolem se staví dál.

0/0
29.8.2014 18:04

J94i67r76k68a 38D71v36o17ř38á32k 4105930183958

Obě by mohly fungovat dost těžko, je to hrozně blízko. Pokud další zastávku, co takhle uvažovat o něčem přímo ve Stromovce u mostku u lávky do Tróje? Kdyby byla výhradně pro Městskou linku a ne pro osobáky do Kralup, tak by mohla být i dost malá.

0/0
29.8.2014 18:14

J40a78r85o52s23l41a25v 68Z46o13l73t56á62n 9928552555410

Mohly fungovat v pohodě. Jsou tam 3 koleje, takže by nebyl problém tam zastavit Linka S, nebo třeba aspoň každá druhá, nebo jen v ranní a odpolední špičce. Ale klidně i každej S vlak... ty vlaky nabíraj tak velký zpoždění, že 1,5 minuty navíc by nikomu nic neudělala. Nehledě na to, že kolikrát stojí stejně jen tak "v polích" (Stromovce)..

0/0
29.8.2014 23:49

M74i11l67a12n 38M39a35j33e56r59č39í85k 1670720604646

Nemohly fungovat současně - vlak totiž není silniční vozidlo, ale drážní kolejové vozidlo (a navíc mnohem větší a tedy těžší než TRAMvaj), které má (díky minimálnímu tření kovových kol po kovové koleji a své hmotnosti) opravdu dlouhé zábrzdné vzdálenosti = než by se z Podbaby rozjel, tak by měl brzdit v dosavadní stanici!

+1/−1
29.8.2014 23:58

J33a85r65o52s20l81a29v 70Z36o31l72t93á80n 9188432605820

A v čem je problém? Nemusí se rozjíždět na plnou rychlost. Víto kolikrát jel mezi Bubenčem a Holšovicema vyloženě krokem, kvůli miliardě dalších důvodů? Prostě by to šlo naprosto bez problémů, akorát nebyla vůle, nebo jsou jiné záměry s nádražím.

+1/0
30.8.2014 8:39

M89i35l92a49n 93M12a48j59e29r65č81í84k 1820770404236

"(ně)kolikrát" se rozhodně nerovná vždy a rozjezd je nejnáročnější na spotřebu el. energie/paliva (dle typu pohonu) = nejdražší!

jinak tady jsem to i změřil (páč vůz jednotky Elefant má cca 27,4m = jedna jednotka s rezervou je 90m a dvě spřažené jednotky = 180m, tak) nástupiště se dělají cca v délce 200m = mezi východním koncem nové zastávky Podbaba a západním koncem stávajících nástupišť v Bubenči je pouhých 540metrů! (  http://www.mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=14.4003770&y=50.1099526&z=15&rm=9gxZMxY2-Rg85fdchCEestg8qfdv  ).

Pokud někde další zastávku, tak jedině (jak již bylo někým v diskuzi uvedeno) Stromovka cca v půli cesty mezi Podbabou a Nádr.Holešovice = cca 1500 metrů od každé = cca zde ( http://www.mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=14.4158399&y=50.1092175&z=16&rm=9gxZMxY2-Rg85fdchXUeYdTbIC8r4hVoI1UoK3ZBLuY.P2V2P9gNdVLgUPgPyNvLSgXUgQVMN65gU3-BgPvURgPaSD-yN.gdI6gghCO2gXiNOgTHMqgVlMr  ) - jihozápadně od mostku mezi Stromovkou a Císařským ostrovem, díky čemuž (a návazné lávce do Troje) by byla vzdálena cca jen 1500metrů od vstupů do Trojského zámku a ZOO (  http://www.mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=14.4137701&y=50.1160920&z=16&rm=9h0elxYDIeXWT74YgYUMjVuDrM34jQ560gR1NZg9jMVgP-NHg5BfdD0afeY8XLIH2 ) = měla by tedy "slušný" význam pro vnitroměstskou přepravu cestujících jedoucích na malý výlet!

0/0
30.8.2014 10:46

J91a38r16o89s13l31a92v 80Z96o74l16t65á41n 9518472255770

No tak bude o něco vyšší spotřeba proudu/nafty, to je šumák. ČD prošustrujou ročně miliardy za totální nesmysly a neefektivnosti, takže pár stovek korun na jedno rozjetí a zastavení vlaku nehraje roli - oproti přínosům. Navíc Olifant tam jezdí jen občas, Obzvláště ve špičkách tam jezdí téměř výhradně Pornograf.

0/0
30.8.2014 12:31

M12i77l47a67n 24M39a82j27e91r89č25í47k 1840530534426

tím hůř - staré vlaky mají větší spotřebu (jsou těžší, mají "nenasytnější" motory a při brždění nerekuperují - nevrací energii do sítě/troleje).

Zastavení na víc by ovšem mohlo být, ale jde o jeho účelnost a ta je spíš v té Stromovce = výhodné pro Tróju její obyvatele i návštěvníky (zejména ZOO a zámku), protože 500metrový odsun v Bubenči je rozhodně jen zlomek docházkové vzdálenosti (myslím, že na stanici metra -což je obdoba železničních zastávek- je počítán okruh od jehož okraje se do jeho středu dostane zdravý člověk pěšky za pět minut, což je rozhodně v délkové míře násobek 500metrů).

Jinak pro méně pohyblivé obyvatele/návštěvníky Bubenče by bylo praktičtější/efektivnější (než tamní dvojí zastavení vlaku po 500metrech) zavedení cca takovéhoto "závleku" (  http://www.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.3993362&y=50.1093087&z=15&rm=9gxkIxYC8rQ2NZfgJhNhKygfeQMNZPRDwQGHGhCnesQRGCjQ7IhR-TqSzQuKM6XBjF6IBXbexvhHO4uTOK0V9H4M1NvCXMjJt6OfgnN0NKMVFrKSfloQIfm-V664WQfU7JvM7   ) BUS linky č.131.

0/0
30.8.2014 23:54

J80a87r79o36s70l79a68v 41Z21o52l28t95á81n 9278762275650

Jen pro upřesnění, pěšky je to z Podbaby na Bubeneč 993 metrů (po kolejích jít nemůžete), tedy téměř kilometr, což za 5 minut neujdete, leda relativně svižným během (http://goo.gl/XBgQjV).

Ten závlek by možná bylo řešení, ale neúměrně by to prodloužilo dobu jízdy 131 na/z Hradčanskou, nehledě na to, že jsou na té trase poměrně špatné manévrovací podmínky (spousta přechodů, pravoúhlých zatáček, semaforů, úzkých ulic s parkujícími auty..))

0/0
31.8.2014 11:37

L16u79c10i92a54n 77P98a32p72a20z40i76a43n 5224317621335

Místo je ideální jako nádraží, rozhodně není ideální pro nějaké koncerty. Akustika koncertního sálu tu nikdy nebyla a nebude. Takže nevím, kde čerpají autoři článku informaci o tom, že je zde idální prostor pro pořádání koncertů. Asi divoké sny Maxipsa Fíka.

+3/−1
29.8.2014 13:32

I60v62o 67Z88d17e31b18o15r55s71k20ý 3863441730221

Oni ti věrozvěsti lepších příštích jiné využití vymyslet neumějí.

0/0
30.8.2014 0:01

L96u80k77á72š 52N49o35v20á79k 1130975690375

Taková škoda, když jsem byl malý chodili jsme tam s tátou koukat na vlaky. Navíc se dalo čekání na vlak zpříjemnit v nádražní hospůdce.

+3/0
29.8.2014 13:25

J64i77r39k95a 42D58v66o23ř59á76k 4985580903868

Za benzínkou těsně u nové zastávky také vastrčili stolky. Ale jak bude vidět na vlaky to nevím, ještě není dostavěno. A i kdyby vidět bylo, tak ne tak dobře.

0/0
29.8.2014 18:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.