Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky nádražím Bubeneč už jenom projíždějí. Stavěly zde od roku 1850

Přesně 164 let vozily dráhy cestující z pražského nádraží v Bubenči. Od čtvrteční půlnoci je osobní přeprava z této stanice minulostí, od pátku lidé nastupují na nedaleké nové zastávce v Podbabě, kde je vybudován moderní terminál s přestupem na městskou hromadnou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K12a53r18e38l 82J44a68r43o40s33l49a28v 64P58r33o43c88h56á80z22k30a 7366856442934

Pražský S-bahn - porovnání jízdních dob z Bubenče po zrušení nádraží s předchozím stavem! údaje idos.cz Cesta z Bubenče do Sedlce:

1/ Současný výsledný stav Praha,,Nádraží Bubeneč » Praha-Sedlec

DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje

31.8.Nádraží Bubeneč >7:21xBus 131 NP Zelená NP 7:23 7:26 Tram 5 Podbaba NP 7:27 Přesun asi 3 min Praha-Podbaba O >7:36 Os 12110 S Praha-Sedlec O 7:38 7:39

Celkový čas 17 min, vzdálenost 4 km, cena 36 Kč / IN50 30 Kč / IN25 33 Kč

2/ Původní stav - Protože z této aplikace nelze získat informace o spojení z již zrušené zastávky, vyhledal jsem ho ze zastávky PŘEDCHOZÍ!!! Praha-Holešovice zast. » Praha,Sedlec DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje

31.8.Praha-Holešovice zast. O >7:44 Os 9630 1.2. NPP K Praha-Sedlec O 7:51>

Celkový čas 7 min, vzdálenost 7 km, cena 18 Kč / IN50 9 Kč / IN25 14 Kč

Původně méně než 7 minut nyní 17 minut! Porovnání obou spojení - výsledkem je více než zdvojnásobení jízdní doby! A to porovnání vychází s jízdní dobou z PŘEDCHÁZEJÍCÍ zastávky! 

Automatické omezení počtu odstavců vedlo bohužel ke znepřehlednění příspěvku, za což se omlouvám.

0/0
31.8.2014 9:22

K61a62r10e53l 50J16a19r83o27s72l83a23v 29P12r75o25c57h67á66z95k81a 7656856322794

Na ilustraci opačného směru jsem musel jít trochu složitě, nadvakrát, protože idos mi opakovaně tvrdil, že spojení prostě neexistuje.

1/ Současný výsledný stav Nádraží Bubeneč » Praha-Podbaba DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje

31.8.Nádraží Bubeneč >7:21xBus 131 NP Zelená NP 7:23 7:26 Tram 5 Podbaba NP 7:27 Celkový čas 6 min, vzdálenost 1 km, cena 24,- Kč

Přesun asi 3 min (Překopírováno z prvního zde uvedeného spojení.)

Praha-Podbaba » Praha-Holešovice DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje 31.8.Praha-Podbaba O >8:06 Os 6903 1.2. NPP K Praha-Holešovice zast. O 8:12> Celkový čas 6 min, vzdálenost 4 km, cena 14 Kč / IN50 7 Kč / IN25 11 Kč

2/ Původní stav je možné si odvodit z poslední části Podbaba - Holešovice zastávka 6 minut.

Původně méně než 6 minut nyní 6+3+6=15 minut! Pozor v tom NENÍ započítáno čekání na vlak v zastávce Podbaba!!! Porovnání obou spojení - výsledkem je opět nejméně více než zdvojnásobení jízdní doby! A to porovnání vychází s údajem z PŘEDCHÁZEJÍCÍ zastávky!

Závěrečné shrnutí: Za stovky milionů korun všech co platí daně přinesli úředníci jediným škrtem pera občanům Bubenče výrazné zlepšení v cestování vlakem především na krátké vzdálenosti (například v rámci města) se doba jejich často každodenního cestování prodloužila na více než dvojnásobek v případech kdy spoje na sebe budou dobře navazovat, v opačném případě může být situace ještě podstatně horší. Mimo jiné jim přibyly i dva přestupy. Jen tak dál!

Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč Pokud si zadáte do vyhledavače seznamu následující 2 slova: zrušení bubeneč

objeví se Vám hned na první řádce odkaz na petici za zachování nádraží. Prosím připojte se!

0/0
31.8.2014 9:28

O14l75g21a 83V27á22p96e37n25í61k18o81v98á 4460710861286

Škoda;-(

0/0
29.8.2014 18:52

J21i18ř27í 33Š14v39a18g38r 3168170835686

To je život.

0/0
3.9.2014 14:11

B77r13o93n42i57s67l49a32v 61M47e67r17t12l44í84k 1622281301512

Nešla by z toho udělat hospoda, těch je pořád málo...

+1/0
29.8.2014 18:36

M14a87r10t66i48n 60B91u84r64á12k 2660923182670

je to bohuzel budova, kde jsou z jedne strany koleje a nic a z druhe strany je nic a rusna silnice :(

Az to ty Kr+teni ze Skansky zastavi, tak tam bude milion radoby restaurantu :( akle nic pro normalni lidi. a nadrazi bude srovnano se zemi anebo z nej bude "loft".

0/0
30.8.2014 10:02

M28a86r55t11i96n 39B68u67r91á84k 2620493762110

pardon, ja si to spletl s Bubny :)

mam to jak Trutnov a Turnov :)

+1/0
30.8.2014 10:05

K52a90r49e30l 14J71a97r15o59s81l52a37v 69P67r81o82c10h55á82z52k10a 7766916542604

Navrhuji zachování stanice / zastávky pro vnitroměstskou dopravu typu S-bahn (Kralupy - Praha - ...), rozšíření restaurace a zřízení muzea pražského železničního uzlu, knihovny a galerie s obrazy a fotografiemi s železniční tematikou, knihovna by měla nabízet mimo jiné historické i současné jízdní řády a mapy z celého světa.

0/0
31.8.2014 9:47

J12i64r58k86a 12D36v79o91ř98á10k 4115620883908

Kdo chce odtud do Troje, vystoupí na Praha-Podbaba a má dvě možnosti. Buď přes Stromovku a lávku jako donedávna, a nebo na druhou stranu na sever a přívozem. To je dokonce romantičtější, tarif je normální PID jako v tramvajích.

0/0
29.8.2014 17:59

M64a75r77k 65P51o38k98o34r19n84y 8494568927803

Ve filmu Nastrahy Velkomesta se taky chodili divat na vlak...

+1/0
29.8.2014 17:16

P93a27v51e45l 66M76a13r93e16š 2609973792

Takze aktivisti a zelení bezmozci opet vymysleli ucel vyuziti, při kterém si ten barak na sebe nevydela ani na provoz, natoz na opravu.

Ale hlavne ze ho chteji zachovat, za cizĂ­ penĂ­ze ovsem...

0/−4
29.8.2014 16:30

P87a78v82e65l 55M13a18r55e81š 2509463872

Takže aktivisti a zelení bezmozci opět vymysleli ucel využití, při kterém si ten barak na sebe nevydela ani ma provoz, natož na opravu.

Ale hlavnÄ› ze ho chteji zachovat, za cizĂ­ penĂ­ze ovsem...

0/−4
29.8.2014 16:28

M57í13l12a 70P16i59š53t18ě80l93á73k 7223407213

Měl by jsi se naučit nejdříve psát a až potom dávat někam příspěvky.Kolik je ti let 5 ?8-o

0/0
30.8.2014 15:40

L43u91k72á20š 15H61l77o20u25c48a23l 6432890841354

budova krásná, ale hodně zanedbaná. 

je samozřejmě smutné, že takové sympatické a historické nádraží osiří, načež ho pravděpodobně čeká definitivní devastace a demolice, ale logika je prostě jasná: v Bubenči je přestup na jednu autobusovou linku (plus jedna velmi velmi občasná) která ani nejede na Dejvickou přímo, zatímco v Podbabě je jednoduchý přestup na tram, potažmo na Dejvickou na metro a pak dál do města.

+1/0
29.8.2014 15:35

J65a16r15o70s24l56a89v 70Z34o62l52t42á11n 9958382425650

Taky tam bydlí lidé v okolí.. Takže jestli chce Praha budovat obdobu S-Bahn, tak by byla větší obslužnost obyvatel v případě zachování.

0/0
29.8.2014 16:59

J92i36r75k53a 21D19v69o23ř20á39k 4595110973748

Při existujícím busu 131 se ta obslužnost jako taková nezmenší. V místě se sice trochu zhorší u těch vilek, ale naopak se vylepší u těch podbabských novostaveb, to je taková nová malá čtvrť. Podle mě by se 131 měla natáhnout až k nové zastávce.

0/0
29.8.2014 18:09

J96a65r55o59s78l49a36v 62Z80o37l85t11á94n 9578702165840

O 131 nejde.. S linky slouží k rychlé přepravě z periferie na periferii, či přímo do centra. Podbabu nezpochybňuju, ale mohly zůstat zachovány obě, viz můj příspěvek níže..

0/0
29.8.2014 23:51

K61a95t80e41ř93i55n92a 10H23u78t93o70v44á 9801115210517

Je to smutný. Přesně před týdnem jsem tam vystupovala, tenhle týden už některé spoje jen projížděly. Jako děti jsme přes Bubeneč chodívaly do ZOO. Jsem ráda, že jsem to stihla i se svými dětmi...

Mimochodem v pondělí bylo na Podbadě ještě staveniště. Pochybuji, že dneska měli co otvírat

+1/0
29.8.2014 14:58

R23o81m10a96n 62P44o10l46á75č96e13k 5846559875

Jděte na Bělohorskou ;-) Tam budete ještě více udivená, že tam má za dva dny projet s tramvaj.;-D

0/0
29.8.2014 15:15

B85r33o37n64i53s36l68a22v 13M59e77r46t55l79í69k 1792231171172

Bylo prodlouženo o 14 dní, našli tam nějaké shnilé kabely nebo co, které se musí vyměnit.

0/0
29.8.2014 18:34

M34i22l89a14n 73M20a81j98e41r95č91í57k 1100750134966

Prodlouženo o 14 dní je stále oficiálně jen mezi zastávkou Říčanova - Bílá hora.

Ale úsek Malovanka - Říčanova byl cca do dnešního poledne plánován na již zítřejší částečné zprovoznění, kdy by po něm jezdila l.25 a každý druhý spoj l.22 provozované obousměrnými TRAMvajemi typu KTN, které by se za zastávkou Říčanova "otočily" (respektive obrátily směr jízdy) na, do tratě dočasně vloženém, povrchovém kolejovém přejezdu/propojce tzv. Kalifornienu.

Momentálně o zprovoznění této části není naprosto jisté nic (alespoň některé informace zaměstnancům DPP zní, že prodloužení výluky tratě Malovanka - Bílá hora je do odvolání)", ale opravdu je oficiálně snaha ( viz. např. zde:  http://www.dpp.cz/dpp-informuje-o-aktualnim-stavu-rekonstrukce-tramvajove-trati-belohorska/  :

..... "Dopravní situace k 1. září 2014:

Od 1. září cca 4.30 hodin do 13. září cca 4.30 hodin bude denní tramvajový provoz linek č. 22 a 25 ve směru z centra ukončen v zastávce Říčanova. Vybrané spoje linky č. 22 budou ukončeny v zastávce Malovanka. Náhradní autobusová doprava (linky X25 a X57) bude i nadále zachována pouze v úseku Říčanova – Bílá Hora."),

že mnou uvedeným způsobem bude opravdu zprovozněn opravdu, jak uvádí Roman Poláček, za 2 dny.

Ovšem rozporuji z citace, že NAD X57 bude provozována jen v úseku Říčanova – Bílá Hora, protože DPP nemá obousměrné sólo TRAMvaje pro provoz noční linky 57 = tato určitě bude muset být dále ukončena v obratišti Malovanka = NAD X57 za její koncový úsek bude muset být vedena v dosavadní délce/trase  Malovanka - Bílá hora!

0/0
29.8.2014 23:52

J66a59r34o22s34l27a85v 27Z56o70l92t32á95n 9868962595560

Já tam jezdil denně. Dnes ráno už z Podbaby, byť v značně provizorních podmínkách. Je to škoda, mohli fungovat obě, nějakým způsobem. Do ZOO tam můžete i nadále, to se tím nijak neomezuje.

0/0
29.8.2014 16:57

J14i85r17k71a 26D30v39o40ř45á64k 4475920763788

Ano. Zatím je funkční jedno nástupiště a vlaky z obou směrů budou pár měsíců zastavovat u něj. Kolem se staví dál.

0/0
29.8.2014 18:04

J15i59r86k21a 79D47v13o19ř67á61k 4655900483918

Obě by mohly fungovat dost těžko, je to hrozně blízko. Pokud další zastávku, co takhle uvažovat o něčem přímo ve Stromovce u mostku u lávky do Tróje? Kdyby byla výhradně pro Městskou linku a ne pro osobáky do Kralup, tak by mohla být i dost malá.

0/0
29.8.2014 18:14

J95a81r83o34s97l34a13v 87Z15o46l19t55á47n 9148612115650

Mohly fungovat v pohodě. Jsou tam 3 koleje, takže by nebyl problém tam zastavit Linka S, nebo třeba aspoň každá druhá, nebo jen v ranní a odpolední špičce. Ale klidně i každej S vlak... ty vlaky nabíraj tak velký zpoždění, že 1,5 minuty navíc by nikomu nic neudělala. Nehledě na to, že kolikrát stojí stejně jen tak "v polích" (Stromovce)..

0/0
29.8.2014 23:49

M86i25l35a38n 83M13a20j28e53r95č26í73k 1370340224206

Nemohly fungovat současně - vlak totiž není silniční vozidlo, ale drážní kolejové vozidlo (a navíc mnohem větší a tedy těžší než TRAMvaj), které má (díky minimálnímu tření kovových kol po kovové koleji a své hmotnosti) opravdu dlouhé zábrzdné vzdálenosti = než by se z Podbaby rozjel, tak by měl brzdit v dosavadní stanici!

+1/−1
29.8.2014 23:58

J71a77r78o72s97l10a80v 96Z31o35l87t86á76n 9588972715570

A v čem je problém? Nemusí se rozjíždět na plnou rychlost. Víto kolikrát jel mezi Bubenčem a Holšovicema vyloženě krokem, kvůli miliardě dalších důvodů? Prostě by to šlo naprosto bez problémů, akorát nebyla vůle, nebo jsou jiné záměry s nádražím.

+1/0
30.8.2014 8:39

M16i28l85a86n 90M40a93j68e98r69č49í98k 1770860924226

"(ně)kolikrát" se rozhodně nerovná vždy a rozjezd je nejnáročnější na spotřebu el. energie/paliva (dle typu pohonu) = nejdražší!

jinak tady jsem to i změřil (páč vůz jednotky Elefant má cca 27,4m = jedna jednotka s rezervou je 90m a dvě spřažené jednotky = 180m, tak) nástupiště se dělají cca v délce 200m = mezi východním koncem nové zastávky Podbaba a západním koncem stávajících nástupišť v Bubenči je pouhých 540metrů! (  http://www.mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=14.4003770&y=50.1099526&z=15&rm=9gxZMxY2-Rg85fdchCEestg8qfdv  ).

Pokud někde další zastávku, tak jedině (jak již bylo někým v diskuzi uvedeno) Stromovka cca v půli cesty mezi Podbabou a Nádr.Holešovice = cca 1500 metrů od každé = cca zde ( http://www.mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=14.4158399&y=50.1092175&z=16&rm=9gxZMxY2-Rg85fdchXUeYdTbIC8r4hVoI1UoK3ZBLuY.P2V2P9gNdVLgUPgPyNvLSgXUgQVMN65gU3-BgPvURgPaSD-yN.gdI6gghCO2gXiNOgTHMqgVlMr  ) - jihozápadně od mostku mezi Stromovkou a Císařským ostrovem, díky čemuž (a návazné lávce do Troje) by byla vzdálena cca jen 1500metrů od vstupů do Trojského zámku a ZOO (  http://www.mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=14.4137701&y=50.1160920&z=16&rm=9h0elxYDIeXWT74YgYUMjVuDrM34jQ560gR1NZg9jMVgP-NHg5BfdD0afeY8XLIH2 ) = měla by tedy "slušný" význam pro vnitroměstskou přepravu cestujících jedoucích na malý výlet!

0/0
30.8.2014 10:46

J38a72r76o36s87l54a25v 46Z55o65l84t12á39n 9308322705370

No tak bude o něco vyšší spotřeba proudu/nafty, to je šumák. ČD prošustrujou ročně miliardy za totální nesmysly a neefektivnosti, takže pár stovek korun na jedno rozjetí a zastavení vlaku nehraje roli - oproti přínosům. Navíc Olifant tam jezdí jen občas, Obzvláště ve špičkách tam jezdí téměř výhradně Pornograf.

0/0
30.8.2014 12:31

M86i59l75a24n 47M24a70j60e85r21č19í49k 1120620354286

tím hůř - staré vlaky mají větší spotřebu (jsou těžší, mají "nenasytnější" motory a při brždění nerekuperují - nevrací energii do sítě/troleje).

Zastavení na víc by ovšem mohlo být, ale jde o jeho účelnost a ta je spíš v té Stromovce = výhodné pro Tróju její obyvatele i návštěvníky (zejména ZOO a zámku), protože 500metrový odsun v Bubenči je rozhodně jen zlomek docházkové vzdálenosti (myslím, že na stanici metra -což je obdoba železničních zastávek- je počítán okruh od jehož okraje se do jeho středu dostane zdravý člověk pěšky za pět minut, což je rozhodně v délkové míře násobek 500metrů).

Jinak pro méně pohyblivé obyvatele/návštěvníky Bubenče by bylo praktičtější/efektivnější (než tamní dvojí zastavení vlaku po 500metrech) zavedení cca takovéhoto "závleku" (  http://www.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.3993362&y=50.1093087&z=15&rm=9gxkIxYC8rQ2NZfgJhNhKygfeQMNZPRDwQGHGhCnesQRGCjQ7IhR-TqSzQuKM6XBjF6IBXbexvhHO4uTOK0V9H4M1NvCXMjJt6OfgnN0NKMVFrKSfloQIfm-V664WQfU7JvM7   ) BUS linky č.131.

0/0
30.8.2014 23:54

J46a76r79o20s78l44a77v 54Z18o59l12t84á78n 9318532135640

Jen pro upřesnění, pěšky je to z Podbaby na Bubeneč 993 metrů (po kolejích jít nemůžete), tedy téměř kilometr, což za 5 minut neujdete, leda relativně svižným během (http://goo.gl/XBgQjV).

Ten závlek by možná bylo řešení, ale neúměrně by to prodloužilo dobu jízdy 131 na/z Hradčanskou, nehledě na to, že jsou na té trase poměrně špatné manévrovací podmínky (spousta přechodů, pravoúhlých zatáček, semaforů, úzkých ulic s parkujícími auty..))

0/0
31.8.2014 11:37

L95u48c65i69a50n 10P85a26p59a73z17i10a75n 5934787731925

Místo je ideální jako nádraží, rozhodně není ideální pro nějaké koncerty. Akustika koncertního sálu tu nikdy nebyla a nebude. Takže nevím, kde čerpají autoři článku informaci o tom, že je zde idální prostor pro pořádání koncertů. Asi divoké sny Maxipsa Fíka.

+3/−1
29.8.2014 13:32

I88v28o 69Z45d18e49b81o95r13s67k78ý 3923161760601

Oni ti věrozvěsti lepších příštích jiné využití vymyslet neumějí.

0/0
30.8.2014 0:01

L17u64k32á40š 81N24o81v80á41k 1540195920765

Taková škoda, když jsem byl malý chodili jsme tam s tátou koukat na vlaky. Navíc se dalo čekání na vlak zpříjemnit v nádražní hospůdce.

+3/0
29.8.2014 13:25

J68i91r10k38a 77D77v54o59ř34á89k 4135590473108

Za benzínkou těsně u nové zastávky také vastrčili stolky. Ale jak bude vidět na vlaky to nevím, ještě není dostavěno. A i kdyby vidět bylo, tak ne tak dobře.

0/0
29.8.2014 18:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.