Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec kolonám. Autobusy na pražské Podbabě zrychlí nový vyhrazený pruh

V Praze už funguje 31 kilometrů vyhrazených pruhů pro autobusy. Nově se cestování hromadnou dopravou zjednoduší směrem na Dejvickou, kde nejsou výjimkou kolony dlouhé více než kilometr. Autobusy se jim nyní díky novému pruhu vyhnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S64o49ň20a 18Š17t34o18l94f19o74v30á 3732223854769

To bylo pod příspěvek Aleše Klimenta...

0/0
5.9.2014 20:49

S73o64ň66a 44Š53t18o94l95f42o32v91á 3202533284739

To je naprostá pravda a nejen autobusy. Ostatně na magistrátu si to prosadil DP s podporu MČ Suchdol i přes nesouhlas MČ Praha 6...  A kdopak za to údajně může a kam směrují stížnosti?...

0/0
5.9.2014 20:47

J64a10k98u56b 39R38o27u37s 3183810914512

Nadpis měl znít "Ještě větší kolony", protože odebráním jednoho pruhu pro běžný provoz propustnost komunikace co? Klesne... RvRvRv

+5/0
4.9.2014 23:30

P90e33t92r 80L20u86d49a30n36e22k 1647344967693

propustnost komunikace určují úzká hrdla jako jsou např. křižovatky a ne počet pruhů. samozřejmě kolona bude dvakrát tak delší, ale budete v ní více méně stejnou dobu, kterou prodlouží jen těch pár autobusů co vás předběhne.

0/0
7.9.2014 13:47

A52l76e84š 24K23l64e75m44e20n29t 9739647566487

Tak a teď autobusy stojí z kopce ze Suchdola ke kruháči. Takže změna žádná.

+8/0
4.9.2014 18:53

P56e36t58r 61V61o66n14d72r49á50č81e33k 3132966472519

Přestože jezdím po Praze autem denně, pruhy pro busy mi nevadí. Nesmí se však jednat o naprosto nesmyslný, bezúčelový a zbytečný populistický krok politiků, jako tomu bylo v případě Jižní spojky, kde byl výhradní pruh zaveden čistě proto, aby se nějací ekomaniaci mohli poplácat po ramenou, jak to zase těm zlým motoristům nandali.

+3/−2
4.9.2014 18:51

R45o74m59a68n 85P50o52l92á68č36e74k 5556229735

V rychlosti mě napadá pruh od Kotlářky na Anděl,  (dříve byl od Shellky). V Čakovicích jsou taky dobré omalovánky na silnici....

Naprosto zbytečný pruh je ted nově Na Padesátem... Tam jsem směrem na Skalku kolonu neviděl za 20 let nikdy...

+3/−1
4.9.2014 19:05

P16e54t40r 11V73o10n63d12r71á40č65e78k 3372436422899

Co je Jirsáku? Chcete mi snad tvrdit, že buspruh na Jižní spojce byl potřeba, zvlášť při té frekvenci tamějších linek?

+1/0
4.9.2014 20:29

M61i78c96h67a83l 98P15a86v62l15á83t 9643923354909

No byl - predtim vsichni vcetne autobusu cekali minutu, ted autobus ceka pul minuty a vsichni ostatni deset minut. No neni to uzitecna zmena? :o)

A jeste policajti vydelaji..

0/0
5.9.2014 9:47

V57á59c74l44a37v 91Z12e32l47i87n42k12a 2292130163232

No, když už Vám chybí elementární schopnost logického uvažování, tak to prosím alespoň tolik nedemostrujte. Právě ona Jižní spojka je totiž příkladem, kde zřízení buspruhu je relativně bezproblémové co do propustnosti, protože nájezd na Barrandovký most je stejně zúžen na dva pruhy už od vypnutí tamních semaforů. Takto se akorát ten zúžený úsek o něco prodloužil.

0/−2
5.9.2014 8:19

M18i60c77h73a95l 58P53a89v17l48á53t 9483683264979

Teorie hezka. Praxi uz jste videl? Popsal jsem to vyse.

0/0
5.9.2014 9:48

R19o46m48a17n 29P61o98l14á96č59e55k 5586799505

Bus pruhy začínají být mor pro Prahu... Staví i v místech kde jsou naprosto k ničemu a busy tam nikdy nestály...

+6/−2
4.9.2014 18:30

T95o85m82á56š 90Z74e14m25a60n 3935978164845

Souhlas, většinou mají účel jen škodit a tvořit fronty.

Navíc v daném místě jsou kolony uměle vytvoření díky onvému semaforu (nesmyslné tramvajová trať prodložená o pád set metrů do nikam) a zúžením nájezdu na kulaťák.

Najednou se objevily kolony a popojížění i v dobách a intenzitách kdy nikdy předtím nebyly.

+3/−2
4.9.2014 18:52

L36a87d48i62s63l31a88v 33H65o79l94í85k 5612182559791

Zajisté v tom bude také hrát roli fakt, že dříve se vjíždělo na Vítězné nám. 2 pruhy, dnes 1. Tam bude ten zakopaný pes.

+2/0
4.9.2014 21:46

L24a50d98i72s48l21a62v 69H91o76l50í93k 5922842549191

Ano, to je pravda. Lidé jezdící MHD mají pocit, že pro ně město něco dělá a lidé, jezdící auty, zase nejsou naštváni, že je město omezuje.

Tam, kde jsou bus pruhy potřebné se ovšem neudělají, protože by se ublížilo autíčkům, a to město, bohužel, nedopustí.

+1/−2
4.9.2014 21:49

P22e75t72r 26V58o95n90d37r90á27č40e15k 3862696392659

Sledujete vůbec dění v Praze? Že město nedopustí, aby ublížilo autíčkům? Vždyť nic jiného nedělá. Pro řidiče aut každým rokem přibývají poplatky, zákazy a omezení.

+2/−1
5.9.2014 0:29

V57á44c45l52a98v 42Z46e25l34i77n70k85a 2802930393792

Ale no tak. A čímpak to asi bude, že pokaždé, když tu máme na nějaké konferenci na starosti zahraniční hosty z té vyspělejší části světa, tak jen zírají, co si u nás v Praze mohou auta dovolit v rámci individuální dopravy?

+1/−2
5.9.2014 8:15

M35i85c73h84a45l 39P31a28v59l71á81t 9313793574829

Napriklad? "onference" poradane cyklofasisty vynechte. :o)

Ono je lepsi se obcas do te ciziny mrknout osobne. Pak pochopite, jak tupy a skodlivy je cesky buzeracni pristup k individualni doprave. V Praze je to jeste horsi kvuli aktivnim cyklofasistum s podporou na Magistrate.

0/0
5.9.2014 9:50

M31i47c83h45a58l 49P11a20v79l39á56t 9913793344149

PS: Moji kolegove doslova z celeho sveta opakovane zasnou nad nesmyslnymi restrikcemi vuci IAD a nad iracionalnimi prvky prazske dopravy vubec..

0/0
5.9.2014 10:04

L56a95d87i59s79l11a95v 53H30o28l22í27k 5922372599251

Jaké zákazy a omezení za poslední rok vznikly? Stačí se kouknout na investice do infrastruktury silniční dopravy a dopravy hromadné. Každým rokem se našla nějaká ta miliarda na navýšení rozpočtu tunelu Blanka, ale aby se postavila rychlodráha (nebo alespoň tramvaj) na letiště, tramvaj na Dědinu, do Holyně, do Suchdola, na Jižák, začal se více obnovovat vozový park, postavilo se metro D, to ne. Akorát se začalo mluvit, že když už teda to metro D jo, tak jak na něm co nejvíce ušetřit....

0/0
5.9.2014 14:16

J44o76s94e49f 48B95r57o79ž40e33k 7753925552881

Za poslední rok zmizely další víceproudé ulice. Některé byly jen zúženy - jen tak, aby vznikly další kolony (Radlická), některé byly přemalovány právě na bus pruhy (jižní spojka, Na padesátem,...).- takže taky zúženy. Navíc přibylo cca 20-30 nových semaforů - dnes naprosto každý kdo má garáž si nechá před výjezd z ní postavit semafor - a nejen garáž, ale stačí parkoviště. Zcela nesmyslně se blokuje doprava upřednostňováním chodců a MHD okolo městského okruhu - každý výjezd z okruhu je zablokován semaforem, který vytváří kolony nejen na tom výjezdu, ale také přímo na tom okruhu. Příkladem může být výjezd z jižní spojky na Pankrác - semafory a zúžení na 1 pruh, výjezd na Radlickou, kde málokdy zelená vlevo trvá déle než 10 sekund kvůli tramvaji nebo chodcům, takže prostě nic nestihne projet, výjezd z Barandovského mostu na nábřeží, zajišťující pravidelné kolony, protože se baranďák ucpe apod.

0/0
7.9.2014 10:34

M47i50l92a54n 24N84o42v30á76k 2810355925635

Ty buspruhy v místech, kde jsou naprosto k ničemu se staví kvůli cyklistům, pro které jsou též určeny.

0/0
5.9.2014 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.