Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec kolonám. Autobusy na pražské Podbabě zrychlí nový vyhrazený pruh

V Praze už funguje 31 kilometrů vyhrazených pruhů pro autobusy. Nově se cestování hromadnou dopravou zjednoduší směrem na Dejvickou, kde nejsou výjimkou kolony dlouhé více než kilometr. Autobusy se jim nyní díky novému pruhu vyhnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S17o76ň50a 33Š62t70o16l94f55o56v51á 3172543264969

To bylo pod příspěvek Aleše Klimenta...

0/0
5.9.2014 20:49

S65o49ň15a 82Š40t85o13l24f31o11v43á 3792463524359

To je naprostá pravda a nejen autobusy. Ostatně na magistrátu si to prosadil DP s podporu MČ Suchdol i přes nesouhlas MČ Praha 6...  A kdopak za to údajně může a kam směrují stížnosti?...

0/0
5.9.2014 20:47

J73a91k85u67b 81R85o42u54s 3113240114172

Nadpis měl znít "Ještě větší kolony", protože odebráním jednoho pruhu pro běžný provoz propustnost komunikace co? Klesne... RvRvRv

+5/0
4.9.2014 23:30

P74e47t91r 19L45u28d54a75n66e11k 1627274697313

propustnost komunikace určují úzká hrdla jako jsou např. křižovatky a ne počet pruhů. samozřejmě kolona bude dvakrát tak delší, ale budete v ní více méně stejnou dobu, kterou prodlouží jen těch pár autobusů co vás předběhne.

0/0
7.9.2014 13:47

A73l35e12š 61K37l36e57m12e30n77t 9259677586247

Tak a teď autobusy stojí z kopce ze Suchdola ke kruháči. Takže změna žádná.

+8/0
4.9.2014 18:53

P79e17t60r 80V25o83n95d49r82á18č34e44k 3272976592169

Přestože jezdím po Praze autem denně, pruhy pro busy mi nevadí. Nesmí se však jednat o naprosto nesmyslný, bezúčelový a zbytečný populistický krok politiků, jako tomu bylo v případě Jižní spojky, kde byl výhradní pruh zaveden čistě proto, aby se nějací ekomaniaci mohli poplácat po ramenou, jak to zase těm zlým motoristům nandali.

+3/−2
4.9.2014 18:51

R89o33m50a22n 63P68o28l98á62č73e80k 5266459705

V rychlosti mě napadá pruh od Kotlářky na Anděl,  (dříve byl od Shellky). V Čakovicích jsou taky dobré omalovánky na silnici....

Naprosto zbytečný pruh je ted nově Na Padesátem... Tam jsem směrem na Skalku kolonu neviděl za 20 let nikdy...

+3/−1
4.9.2014 19:05

P41e29t60r 94V60o86n93d11r45á53č47e76k 3852286522129

Co je Jirsáku? Chcete mi snad tvrdit, že buspruh na Jižní spojce byl potřeba, zvlášť při té frekvenci tamějších linek?

+1/0
4.9.2014 20:29

M90i40c13h70a70l 35P44a18v11l25á47t 9413803624199

No byl - predtim vsichni vcetne autobusu cekali minutu, ted autobus ceka pul minuty a vsichni ostatni deset minut. No neni to uzitecna zmena? :o)

A jeste policajti vydelaji..

0/0
5.9.2014 9:47

V24á32c47l47a91v 24Z66e12l97i29n94k31a 2142680263902

No, když už Vám chybí elementární schopnost logického uvažování, tak to prosím alespoň tolik nedemostrujte. Právě ona Jižní spojka je totiž příkladem, kde zřízení buspruhu je relativně bezproblémové co do propustnosti, protože nájezd na Barrandovký most je stejně zúžen na dva pruhy už od vypnutí tamních semaforů. Takto se akorát ten zúžený úsek o něco prodloužil.

0/−2
5.9.2014 8:19

M41i80c20h70a88l 84P41a10v70l93á26t 9863593704559

Teorie hezka. Praxi uz jste videl? Popsal jsem to vyse.

0/0
5.9.2014 9:48

R69o64m89a37n 61P62o80l15á20č76e73k 5106719515

Bus pruhy začínají být mor pro Prahu... Staví i v místech kde jsou naprosto k ničemu a busy tam nikdy nestály...

+6/−2
4.9.2014 18:30

T39o22m13á42š 97Z56e98m10a51n 3475358464155

Souhlas, většinou mají účel jen škodit a tvořit fronty.

Navíc v daném místě jsou kolony uměle vytvoření díky onvému semaforu (nesmyslné tramvajová trať prodložená o pád set metrů do nikam) a zúžením nájezdu na kulaťák.

Najednou se objevily kolony a popojížění i v dobách a intenzitách kdy nikdy předtím nebyly.

+3/−2
4.9.2014 18:52

L46a31d29i49s25l48a57v 48H61o48l77í88k 5382782109151

Zajisté v tom bude také hrát roli fakt, že dříve se vjíždělo na Vítězné nám. 2 pruhy, dnes 1. Tam bude ten zakopaný pes.

+2/0
4.9.2014 21:46

L60a21d21i41s37l28a64v 13H82o26l71í98k 5692642489881

Ano, to je pravda. Lidé jezdící MHD mají pocit, že pro ně město něco dělá a lidé, jezdící auty, zase nejsou naštváni, že je město omezuje.

Tam, kde jsou bus pruhy potřebné se ovšem neudělají, protože by se ublížilo autíčkům, a to město, bohužel, nedopustí.

+1/−2
4.9.2014 21:49

P36e25t74r 67V88o56n33d84r33á93č89e60k 3632636192289

Sledujete vůbec dění v Praze? Že město nedopustí, aby ublížilo autíčkům? Vždyť nic jiného nedělá. Pro řidiče aut každým rokem přibývají poplatky, zákazy a omezení.

+2/−1
5.9.2014 0:29

V30á10c46l86a23v 35Z73e19l12i64n46k41a 2312840493902

Ale no tak. A čímpak to asi bude, že pokaždé, když tu máme na nějaké konferenci na starosti zahraniční hosty z té vyspělejší části světa, tak jen zírají, co si u nás v Praze mohou auta dovolit v rámci individuální dopravy?

+1/−2
5.9.2014 8:15

M83i39c98h12a62l 34P47a71v64l86á55t 9133343734529

Napriklad? "onference" poradane cyklofasisty vynechte. :o)

Ono je lepsi se obcas do te ciziny mrknout osobne. Pak pochopite, jak tupy a skodlivy je cesky buzeracni pristup k individualni doprave. V Praze je to jeste horsi kvuli aktivnim cyklofasistum s podporou na Magistrate.

0/0
5.9.2014 9:50

M29i61c62h79a49l 63P12a12v22l89á11t 9583853904869

PS: Moji kolegove doslova z celeho sveta opakovane zasnou nad nesmyslnymi restrikcemi vuci IAD a nad iracionalnimi prvky prazske dopravy vubec..

0/0
5.9.2014 10:04

L53a12d18i50s68l79a34v 20H25o67l74í98k 5252582479271

Jaké zákazy a omezení za poslední rok vznikly? Stačí se kouknout na investice do infrastruktury silniční dopravy a dopravy hromadné. Každým rokem se našla nějaká ta miliarda na navýšení rozpočtu tunelu Blanka, ale aby se postavila rychlodráha (nebo alespoň tramvaj) na letiště, tramvaj na Dědinu, do Holyně, do Suchdola, na Jižák, začal se více obnovovat vozový park, postavilo se metro D, to ne. Akorát se začalo mluvit, že když už teda to metro D jo, tak jak na něm co nejvíce ušetřit....

0/0
5.9.2014 14:16

J15o77s90e92f 22B68r32o68ž51e29k 7373955882721

Za poslední rok zmizely další víceproudé ulice. Některé byly jen zúženy - jen tak, aby vznikly další kolony (Radlická), některé byly přemalovány právě na bus pruhy (jižní spojka, Na padesátem,...).- takže taky zúženy. Navíc přibylo cca 20-30 nových semaforů - dnes naprosto každý kdo má garáž si nechá před výjezd z ní postavit semafor - a nejen garáž, ale stačí parkoviště. Zcela nesmyslně se blokuje doprava upřednostňováním chodců a MHD okolo městského okruhu - každý výjezd z okruhu je zablokován semaforem, který vytváří kolony nejen na tom výjezdu, ale také přímo na tom okruhu. Příkladem může být výjezd z jižní spojky na Pankrác - semafory a zúžení na 1 pruh, výjezd na Radlickou, kde málokdy zelená vlevo trvá déle než 10 sekund kvůli tramvaji nebo chodcům, takže prostě nic nestihne projet, výjezd z Barandovského mostu na nábřeží, zajišťující pravidelné kolony, protože se baranďák ucpe apod.

0/0
7.9.2014 10:34

M87i84l72a98n 12N11o25v33á83k 2480375525635

Ty buspruhy v místech, kde jsou naprosto k ničemu se staví kvůli cyklistům, pro které jsou též určeny.

0/0
5.9.2014 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.