Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec kolonám. Autobusy na pražské Podbabě zrychlí nový vyhrazený pruh

V Praze už funguje 31 kilometrů vyhrazených pruhů pro autobusy. Nově se cestování hromadnou dopravou zjednoduší směrem na Dejvickou, kde nejsou výjimkou kolony dlouhé více než kilometr. Autobusy se jim nyní díky novému pruhu vyhnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S64o20ň82a 69Š73t65o89l97f80o22v74á 3882973774359

To bylo pod příspěvek Aleše Klimenta...

0/0
5.9.2014 20:49

S72o27ň40a 97Š13t58o22l98f13o38v22á 3412563914819

To je naprostá pravda a nejen autobusy. Ostatně na magistrátu si to prosadil DP s podporu MČ Suchdol i přes nesouhlas MČ Praha 6...  A kdopak za to údajně může a kam směrují stížnosti?...

0/0
5.9.2014 20:47

J19a57k14u36b 94R13o86u53s 3603700464652

Nadpis měl znít "Ještě větší kolony", protože odebráním jednoho pruhu pro běžný provoz propustnost komunikace co? Klesne... RvRvRv

+5/0
4.9.2014 23:30

P16e35t20r 26L74u18d40a23n59e45k 1347724877163

propustnost komunikace určují úzká hrdla jako jsou např. křižovatky a ne počet pruhů. samozřejmě kolona bude dvakrát tak delší, ale budete v ní více méně stejnou dobu, kterou prodlouží jen těch pár autobusů co vás předběhne.

0/0
7.9.2014 13:47

A96l82e66š 45K52l57e50m87e40n64t 9409937516397

Tak a teď autobusy stojí z kopce ze Suchdola ke kruháči. Takže změna žádná.

+8/0
4.9.2014 18:53

P26e56t90r 12V36o72n14d27r24á86č32e71k 3502266532179

Přestože jezdím po Praze autem denně, pruhy pro busy mi nevadí. Nesmí se však jednat o naprosto nesmyslný, bezúčelový a zbytečný populistický krok politiků, jako tomu bylo v případě Jižní spojky, kde byl výhradní pruh zaveden čistě proto, aby se nějací ekomaniaci mohli poplácat po ramenou, jak to zase těm zlým motoristům nandali.

+3/−2
4.9.2014 18:51

R27o48m38a39n 49P43o31l33á72č83e68k 5186419385

V rychlosti mě napadá pruh od Kotlářky na Anděl,  (dříve byl od Shellky). V Čakovicích jsou taky dobré omalovánky na silnici....

Naprosto zbytečný pruh je ted nově Na Padesátem... Tam jsem směrem na Skalku kolonu neviděl za 20 let nikdy...

+3/−1
4.9.2014 19:05

P60e12t48r 79V14o17n46d25r61á21č15e57k 3262106112609

Co je Jirsáku? Chcete mi snad tvrdit, že buspruh na Jižní spojce byl potřeba, zvlášť při té frekvenci tamějších linek?

+1/0
4.9.2014 20:29

M14i33c71h32a49l 54P20a56v22l35á46t 9293533404339

No byl - predtim vsichni vcetne autobusu cekali minutu, ted autobus ceka pul minuty a vsichni ostatni deset minut. No neni to uzitecna zmena? :o)

A jeste policajti vydelaji..

0/0
5.9.2014 9:47

V84á41c49l95a77v 84Z41e42l36i64n54k90a 2662930643712

No, když už Vám chybí elementární schopnost logického uvažování, tak to prosím alespoň tolik nedemostrujte. Právě ona Jižní spojka je totiž příkladem, kde zřízení buspruhu je relativně bezproblémové co do propustnosti, protože nájezd na Barrandovký most je stejně zúžen na dva pruhy už od vypnutí tamních semaforů. Takto se akorát ten zúžený úsek o něco prodloužil.

0/−2
5.9.2014 8:19

M12i58c42h64a26l 94P68a55v76l91á69t 9273723964169

Teorie hezka. Praxi uz jste videl? Popsal jsem to vyse.

0/0
5.9.2014 9:48

R30o42m89a92n 35P24o72l39á68č43e22k 5966959895

Bus pruhy začínají být mor pro Prahu... Staví i v místech kde jsou naprosto k ničemu a busy tam nikdy nestály...

+6/−2
4.9.2014 18:30

T38o66m59á27š 51Z55e49m40a27n 3945678464795

Souhlas, většinou mají účel jen škodit a tvořit fronty.

Navíc v daném místě jsou kolony uměle vytvoření díky onvému semaforu (nesmyslné tramvajová trať prodložená o pád set metrů do nikam) a zúžením nájezdu na kulaťák.

Najednou se objevily kolony a popojížění i v dobách a intenzitách kdy nikdy předtím nebyly.

+3/−2
4.9.2014 18:52

L49a10d92i70s25l63a67v 48H70o33l14í70k 5452862859121

Zajisté v tom bude také hrát roli fakt, že dříve se vjíždělo na Vítězné nám. 2 pruhy, dnes 1. Tam bude ten zakopaný pes.

+2/0
4.9.2014 21:46

L95a82d81i71s58l86a62v 13H67o55l54í60k 5792112719971

Ano, to je pravda. Lidé jezdící MHD mají pocit, že pro ně město něco dělá a lidé, jezdící auty, zase nejsou naštváni, že je město omezuje.

Tam, kde jsou bus pruhy potřebné se ovšem neudělají, protože by se ublížilo autíčkům, a to město, bohužel, nedopustí.

+1/−2
4.9.2014 21:49

P67e76t91r 88V68o50n50d80r42á31č89e95k 3352226802199

Sledujete vůbec dění v Praze? Že město nedopustí, aby ublížilo autíčkům? Vždyť nic jiného nedělá. Pro řidiče aut každým rokem přibývají poplatky, zákazy a omezení.

+2/−1
5.9.2014 0:29

V61á54c24l98a84v 64Z18e90l22i39n66k57a 2172230873892

Ale no tak. A čímpak to asi bude, že pokaždé, když tu máme na nějaké konferenci na starosti zahraniční hosty z té vyspělejší části světa, tak jen zírají, co si u nás v Praze mohou auta dovolit v rámci individuální dopravy?

+1/−2
5.9.2014 8:15

M32i42c71h76a19l 93P23a37v42l40á89t 9263643724179

Napriklad? "onference" poradane cyklofasisty vynechte. :o)

Ono je lepsi se obcas do te ciziny mrknout osobne. Pak pochopite, jak tupy a skodlivy je cesky buzeracni pristup k individualni doprave. V Praze je to jeste horsi kvuli aktivnim cyklofasistum s podporou na Magistrate.

0/0
5.9.2014 9:50

M42i43c72h50a28l 56P57a98v82l22á82t 9973553204839

PS: Moji kolegove doslova z celeho sveta opakovane zasnou nad nesmyslnymi restrikcemi vuci IAD a nad iracionalnimi prvky prazske dopravy vubec..

0/0
5.9.2014 10:04

L33a35d18i12s16l13a79v 18H41o51l60í10k 5712522339281

Jaké zákazy a omezení za poslední rok vznikly? Stačí se kouknout na investice do infrastruktury silniční dopravy a dopravy hromadné. Každým rokem se našla nějaká ta miliarda na navýšení rozpočtu tunelu Blanka, ale aby se postavila rychlodráha (nebo alespoň tramvaj) na letiště, tramvaj na Dědinu, do Holyně, do Suchdola, na Jižák, začal se více obnovovat vozový park, postavilo se metro D, to ne. Akorát se začalo mluvit, že když už teda to metro D jo, tak jak na něm co nejvíce ušetřit....

0/0
5.9.2014 14:16

J74o56s66e59f 24B73r49o46ž70e74k 7833725932961

Za poslední rok zmizely další víceproudé ulice. Některé byly jen zúženy - jen tak, aby vznikly další kolony (Radlická), některé byly přemalovány právě na bus pruhy (jižní spojka, Na padesátem,...).- takže taky zúženy. Navíc přibylo cca 20-30 nových semaforů - dnes naprosto každý kdo má garáž si nechá před výjezd z ní postavit semafor - a nejen garáž, ale stačí parkoviště. Zcela nesmyslně se blokuje doprava upřednostňováním chodců a MHD okolo městského okruhu - každý výjezd z okruhu je zablokován semaforem, který vytváří kolony nejen na tom výjezdu, ale také přímo na tom okruhu. Příkladem může být výjezd z jižní spojky na Pankrác - semafory a zúžení na 1 pruh, výjezd na Radlickou, kde málokdy zelená vlevo trvá déle než 10 sekund kvůli tramvaji nebo chodcům, takže prostě nic nestihne projet, výjezd z Barandovského mostu na nábřeží, zajišťující pravidelné kolony, protože se baranďák ucpe apod.

0/0
7.9.2014 10:34

M20i25l80a31n 56N65o89v56á70k 2110385625645

Ty buspruhy v místech, kde jsou naprosto k ničemu se staví kvůli cyklistům, pro které jsou též určeny.

0/0
5.9.2014 11:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.