Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové zastávky u Prahy jsou v kurzu. Přeplněné vlaky dopravce posílí

Vlakové spoje přes nové zastávky ve středočeských obcích Hostivice a Chýně, které usnadňují od počátku školního roku cestujícím spojení s hlavním městem, si lidé velmi oblíbili. Jsou přeplněné, takže organizace Ropid spolu s Českými drahami od pondělí na dva ranní spoje nasadí posílené soupravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K58a90r13e95l 22J42a12r79o69s41l93a65v 82P38r21o55c69h53á74z96k39a 7396806412764

Skutečnost - jízdní řád platný od 1.9.2014 S65 v úseku Smíchov - Zličín 15 spojů, vlaky končí na Smíchově v zastávce z doby krále Klacka, napojení (přestup) na ostatní železniční síť nula nula nic, budova Smíchovského nádraží ve vzdálenosti odpovídající nedělní procházce průměrné rodiny (se zavazadly by to byla zvláště pochoutka), tramvaj linka č.7 ~100m, metro B ~200-250m, logické napojení na pražský železniční uzel neexistuje, nádraží Vyšehrad mimo provoz už řadu let, spojení na Hlavní Wilsonovo nádraží prakticky neexistuje, spojení na Střed Masarykovo nádraží prakticky neexistuje, napojení na libovolné nádraží na opačné straně aglomerace neexistuje. Můžeme si prostě jen gratulovat.

Nemohu porovnávat se starým jízdním řádem platným ještě 31.8.2014, možná (snad) došlo i ke zlepšení, ale ty opravdu podstatné problémy se desítky let prostě neřeší, a když tak se přijímají ne polovičatá, ale spíše 5% řešení, která jsou skutečnému řešení na hony vzdálena tak, jako v případě výše zmíněné Smíchovské zastávky!

Lidé jsou samozřejmě vděčni za jakékoliv zlepšení, ale dosavadní řešení s přestupem včetně toho na Smíchově na Knížecí nejsou efektivním řešením. Samozřejmě to nemůže jezdit všude, ale nejméně na jedno místo do centra a jedno místo na opačné straně města to jezdit musí! Představte si, že by bylo nutno každé ráno jezdit na 15 minut k benzínce a na dalších 15 minut na seřízení do autoservisu. Doopravdy budete i v takovém případě automobil používat? A to je názorná ilustrace ztráty času při jednotlivém a dvojitém přestupu! A to nemluvím o tom když třeba jenom prší.

+1/−1
6.9.2014 5:20

R31o95m84a75n 98P46o75l70á55č81e61k 5736339155

Kdyby se trochu zkurturnila zastávka tramvaje Na Knížecí na hlavní ulici (12,14,20) tak to není tak špatný přestup.

Hlavně musíte počítat s tím, že klient jedoucí vlakem zkousne nějakou cestu daleko lépe a 200-250 m na metro není až takový problém, když na tu zastávku jde i 500m.

0/0
6.9.2014 22:19

T24i79b14o56r 37V45i98z66v75a75r93y 9504844623505

Můžete mi vysvětlit tu zastávku Na Knížecí? Tam staví někde vlak ? Poblíž je Smíchovské nádraží ale toto netuším.

+1/0
5.9.2014 23:45

R86a70d53e20k 55J32a90n53a60t84a 9725856864392

Je tam už 4 roky, kousek od vstupu do metra. Zavedena byla původně jen jako koncová stanice náhradní dopravy při rekonstrukci tramvajové tratě do Řep aůe pro "velký úspěch" zachována.

+2/0
6.9.2014 0:08

I81v49o 50Z71d54e76b78o16r16s63k21ý 3473731970781

V sousedství autobusového nádraží, na úrovni tramvajové zastávky. Je to vlastně jen nástupiště.

+1/0
6.9.2014 0:14

I62v67o 15Z42d77e97b28o14r91s96k91ý 3603661200571

http://cs.wikipedia.org/wiki/Praha-Sm%C3%ADchov_Na_Kn%C3%AD%C5%BEec%C3%AD

+1/0
6.9.2014 0:18

K22a34r16e23l 61N15o60v79o14t66n59ý 4896780315775

Dík za odkaz, taky jsem (jako Pražák:), podobně jako Tibor V., o tom nádraží nevěděl...

+1/0
6.9.2014 0:49

H78o96n23z54a 73K60a35r55á46s34e85k 1565381442218

Článek obsahuje několik zavádějících údajů. Například "do Dejvic" je v případě vlaku myšlena žst. Praha-Dejvice, zatímco u autobusového spojení je tím "do Dejvic" myšleno Vítězné náměstí (metro Dejvická). Většina cílů dojížďky se nachází blíže druhému jmenovanému místu... Stejně tak je rozdíl v označení "z Chýně". Zatímco autobusových zastávek je v obci několik a jsou rozmístěny po obci, tak železniční zastávka je na západním okraji nové zástavby, potažmo celé obce.

0/0
5.9.2014 22:40

R15a22d93e52k 81D80o45l87e25ž48a64l 2749753230390

Já bych řekl, že primárně potřebují na metro - trasa A. Takže je jim to jedno.

Jinak spojení z Hostivic a okolí tímhle směrem autobusy je strašlivé. Z neznámých důvodů jedou všechny autobusy mimo jednoho na Zličín.

+1/0
5.9.2014 23:04

T18o28m67á33š 13K31n59a53i46f78l 6573390747880

Na základě čeho tvrdis, ze lidi chtěj spis na dejvickou, než na hradcanskou?

Realita je úplně jiná - chtějí do metra.

+3/0
5.9.2014 23:23
Foto

Z58b23y87n54ě64k 82M72e19l76i55c60h57a47r 9615417575839

"až o téměř" - já nerozumět :-(

0/−1
5.9.2014 22:13

J27a20n 67B29í22l19e74k 7474382394323

O zastávce u Metra B Rajská zahrada se mluví a slibuje již nejméně 15 let a její realizace je stále v nedohlednu!!! Že by to bylo neschopným vedením radnice MČ Praha 14 složené z politiků TOP 09 a ČSSD?? Možná je také neschopnost ze strany neslavné organizace ROPIDu!!;-O

+7/−1
5.9.2014 21:36

L69u82k80á33š 93H19l77o20u30c66a26l 6832110131344

ona celá trasa na Cakovice, Neratovice a Vsetaty je extrémně zanedbaná - z hlediska zastávek, trati a hlavně kvalitě a intenzitě vlaků

+5/0
5.9.2014 22:13

J94o41s33e87f 30K65u45b80e84š 9575865519764

Intenzita bude problém i nadále, protože na jednokolejku toho prostě tolik nenarvete... Co se týká kvality, tak 854/054 jsou (snad kromě chybějící klimatizace) docela slušné vlaky...

0/0
7.9.2014 20:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.