Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové zastávky u Prahy jsou v kurzu. Přeplněné vlaky dopravce posílí

Vlakové spoje přes nové zastávky ve středočeských obcích Hostivice a Chýně, které usnadňují od počátku školního roku cestujícím spojení s hlavním městem, si lidé velmi oblíbili. Jsou přeplněné, takže organizace Ropid spolu s Českými drahami od pondělí na dva ranní spoje nasadí posílené soupravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K90a92r17e97l 80J27a94r95o22s53l40a84v 23P80r60o23c93h16á66z77k86a 7596556102744

Skutečnost - jízdní řád platný od 1.9.2014 S65 v úseku Smíchov - Zličín 15 spojů, vlaky končí na Smíchově v zastávce z doby krále Klacka, napojení (přestup) na ostatní železniční síť nula nula nic, budova Smíchovského nádraží ve vzdálenosti odpovídající nedělní procházce průměrné rodiny (se zavazadly by to byla zvláště pochoutka), tramvaj linka č.7 ~100m, metro B ~200-250m, logické napojení na pražský železniční uzel neexistuje, nádraží Vyšehrad mimo provoz už řadu let, spojení na Hlavní Wilsonovo nádraží prakticky neexistuje, spojení na Střed Masarykovo nádraží prakticky neexistuje, napojení na libovolné nádraží na opačné straně aglomerace neexistuje. Můžeme si prostě jen gratulovat.

Nemohu porovnávat se starým jízdním řádem platným ještě 31.8.2014, možná (snad) došlo i ke zlepšení, ale ty opravdu podstatné problémy se desítky let prostě neřeší, a když tak se přijímají ne polovičatá, ale spíše 5% řešení, která jsou skutečnému řešení na hony vzdálena tak, jako v případě výše zmíněné Smíchovské zastávky!

Lidé jsou samozřejmě vděčni za jakékoliv zlepšení, ale dosavadní řešení s přestupem včetně toho na Smíchově na Knížecí nejsou efektivním řešením. Samozřejmě to nemůže jezdit všude, ale nejméně na jedno místo do centra a jedno místo na opačné straně města to jezdit musí! Představte si, že by bylo nutno každé ráno jezdit na 15 minut k benzínce a na dalších 15 minut na seřízení do autoservisu. Doopravdy budete i v takovém případě automobil používat? A to je názorná ilustrace ztráty času při jednotlivém a dvojitém přestupu! A to nemluvím o tom když třeba jenom prší.

+1/−1
6.9.2014 5:20

R57o87m92a97n 40P48o24l52á61č40e32k 5726899835

Kdyby se trochu zkurturnila zastávka tramvaje Na Knížecí na hlavní ulici (12,14,20) tak to není tak špatný přestup.

Hlavně musíte počítat s tím, že klient jedoucí vlakem zkousne nějakou cestu daleko lépe a 200-250 m na metro není až takový problém, když na tu zastávku jde i 500m.

0/0
6.9.2014 22:19

T72i36b43o60r 26V39i95z60v55a78r76y 9814914263535

Můžete mi vysvětlit tu zastávku Na Knížecí? Tam staví někde vlak ? Poblíž je Smíchovské nádraží ale toto netuším.

+1/0
5.9.2014 23:45

R26a40d47e16k 32J33a38n12a96t81a 9145256424612

Je tam už 4 roky, kousek od vstupu do metra. Zavedena byla původně jen jako koncová stanice náhradní dopravy při rekonstrukci tramvajové tratě do Řep aůe pro "velký úspěch" zachována.

+2/0
6.9.2014 0:08

I50v37o 50Z14d31e93b51o52r98s39k70ý 3783951420241

V sousedství autobusového nádraží, na úrovni tramvajové zastávky. Je to vlastně jen nástupiště.

+1/0
6.9.2014 0:14

I31v57o 56Z97d97e45b98o84r66s66k59ý 3433341450771

http://cs.wikipedia.org/wiki/Praha-Sm%C3%ADchov_Na_Kn%C3%AD%C5%BEec%C3%AD

+1/0
6.9.2014 0:18

K21a23r63e98l 14N50o36v77o69t32n12ý 4726410185455

Dík za odkaz, taky jsem (jako Pražák:), podobně jako Tibor V., o tom nádraží nevěděl...

+1/0
6.9.2014 0:49

H52o36n95z86a 75K33a57r27á43s25e51k 1525831462718

Článek obsahuje několik zavádějících údajů. Například "do Dejvic" je v případě vlaku myšlena žst. Praha-Dejvice, zatímco u autobusového spojení je tím "do Dejvic" myšleno Vítězné náměstí (metro Dejvická). Většina cílů dojížďky se nachází blíže druhému jmenovanému místu... Stejně tak je rozdíl v označení "z Chýně". Zatímco autobusových zastávek je v obci několik a jsou rozmístěny po obci, tak železniční zastávka je na západním okraji nové zástavby, potažmo celé obce.

0/0
5.9.2014 22:40

R59a27d17e30k 27D56o24l96e37ž72a94l 2799853740950

Já bych řekl, že primárně potřebují na metro - trasa A. Takže je jim to jedno.

Jinak spojení z Hostivic a okolí tímhle směrem autobusy je strašlivé. Z neznámých důvodů jedou všechny autobusy mimo jednoho na Zličín.

+1/0
5.9.2014 23:04

T71o66m75á30š 23K32n47a46i68f54l 6633950297820

Na základě čeho tvrdis, ze lidi chtěj spis na dejvickou, než na hradcanskou?

Realita je úplně jiná - chtějí do metra.

+3/0
5.9.2014 23:23
Foto

Z62b96y51n41ě97k 72M83e65l21i90c87h38a39r 9685237805529

"až o téměř" - já nerozumět :-(

0/−1
5.9.2014 22:13

J70a51n 47B53í83l75e62k 7324482224803

O zastávce u Metra B Rajská zahrada se mluví a slibuje již nejméně 15 let a její realizace je stále v nedohlednu!!! Že by to bylo neschopným vedením radnice MČ Praha 14 složené z politiků TOP 09 a ČSSD?? Možná je také neschopnost ze strany neslavné organizace ROPIDu!!;-O

+7/−1
5.9.2014 21:36

L47u75k62á60š 94H23l73o74u52c48a87l 6122210161544

ona celá trasa na Cakovice, Neratovice a Vsetaty je extrémně zanedbaná - z hlediska zastávek, trati a hlavně kvalitě a intenzitě vlaků

+5/0
5.9.2014 22:13

J84o41s84e92f 77K32u87b11e92š 9535805399784

Intenzita bude problém i nadále, protože na jednokolejku toho prostě tolik nenarvete... Co se týká kvality, tak 854/054 jsou (snad kromě chybějící klimatizace) docela slušné vlaky...

0/0
7.9.2014 20:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.