Diskuze

Nové zastávky u Prahy jsou v kurzu. Přeplněné vlaky dopravce posílí

Vlakové spoje přes nové zastávky ve středočeských obcích Hostivice a Chýně, které usnadňují od počátku školního roku cestujícím spojení s hlavním městem, si lidé velmi oblíbili. Jsou přeplněné, takže organizace Ropid spolu s Českými drahami od pondělí na dva ranní spoje nasadí posílené soupravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Skutečnost - jízdní řád platný od 1.9.2014 S65 v úseku Smíchov - Zličín 15 spojů, vlaky končí na Smíchově v zastávce z doby krále Klacka, napojení (přestup) na ostatní železniční síť nula nula nic, budova Smíchovského nádraží ve vzdálenosti odpovídající nedělní procházce průměrné rodiny (se zavazadly by to byla zvláště pochoutka), tramvaj linka č.7 ~100m, metro B ~200-250m, logické napojení na pražský železniční uzel neexistuje, nádraží Vyšehrad mimo provoz už řadu let, spojení na Hlavní Wilsonovo nádraží prakticky neexistuje, spojení na Střed Masarykovo nádraží prakticky neexistuje, napojení na libovolné nádraží na opačné straně aglomerace neexistuje. Můžeme si prostě jen gratulovat.

Nemohu porovnávat se starým jízdním řádem platným ještě 31.8.2014, možná (snad) došlo i ke zlepšení, ale ty opravdu podstatné problémy se desítky let prostě neřeší, a když tak se přijímají ne polovičatá, ale spíše 5% řešení, která jsou skutečnému řešení na hony vzdálena tak, jako v případě výše zmíněné Smíchovské zastávky!

Lidé jsou samozřejmě vděčni za jakékoliv zlepšení, ale dosavadní řešení s přestupem včetně toho na Smíchově na Knížecí nejsou efektivním řešením. Samozřejmě to nemůže jezdit všude, ale nejméně na jedno místo do centra a jedno místo na opačné straně města to jezdit musí! Představte si, že by bylo nutno každé ráno jezdit na 15 minut k benzínce a na dalších 15 minut na seřízení do autoservisu. Doopravdy budete i v takovém případě automobil používat? A to je názorná ilustrace ztráty času při jednotlivém a dvojitém přestupu! A to nemluvím o tom když třeba jenom prší.

1 1
možnosti

Kdyby se trochu zkurturnila zastávka tramvaje Na Knížecí na hlavní ulici (12,14,20) tak to není tak špatný přestup.

Hlavně musíte počítat s tím, že klient jedoucí vlakem zkousne nějakou cestu daleko lépe a 200-250 m na metro není až takový problém, když na tu zastávku jde i 500m.

0 0
možnosti

Můžete mi vysvětlit tu zastávku Na Knížecí? Tam staví někde vlak ? Poblíž je Smíchovské nádraží ale toto netuším.

1 0
možnosti

Je tam už 4 roky, kousek od vstupu do metra. Zavedena byla původně jen jako koncová stanice náhradní dopravy při rekonstrukci tramvajové tratě do Řep aůe pro "velký úspěch" zachována.

2 0
možnosti

Článek obsahuje několik zavádějících údajů. Například "do Dejvic" je v případě vlaku myšlena žst. Praha-Dejvice, zatímco u autobusového spojení je tím "do Dejvic" myšleno Vítězné náměstí (metro Dejvická). Většina cílů dojížďky se nachází blíže druhému jmenovanému místu... Stejně tak je rozdíl v označení "z Chýně". Zatímco autobusových zastávek je v obci několik a jsou rozmístěny po obci, tak železniční zastávka je na západním okraji nové zástavby, potažmo celé obce.

0 0
možnosti

Já bych řekl, že primárně potřebují na metro - trasa A. Takže je jim to jedno.

Jinak spojení z Hostivic a okolí tímhle směrem autobusy je strašlivé. Z neznámých důvodů jedou všechny autobusy mimo jednoho na Zličín.

1 0
možnosti

"až o téměř" - já nerozumět :-(

0 1
možnosti

J86a38n 43B55í52l52e55k

5. 9. 2014 21:36

O zastávce u Metra B Rajská zahrada se mluví a slibuje již nejméně 15 let a její realizace je stále v nedohlednu!!! Že by to bylo neschopným vedením radnice MČ Praha 14 složené z politiků TOP 09 a ČSSD?? Možná je také neschopnost ze strany neslavné organizace ROPIDu!!;-O

7 1
možnosti

ona celá trasa na Cakovice, Neratovice a Vsetaty je extrémně zanedbaná - z hlediska zastávek, trati a hlavně kvalitě a intenzitě vlaků

5 0
možnosti