Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli opravě železničního mostu v Hostivaři kolabuje v části Prahy doprava

Oprava železničního mostu přes Průmyslovou ulici u hostivařského nádraží komplikuje dopravu v této části města. Silnice je v jednom úseku obousměrně neprůjezdná, v první den uzavírky se v okolí tvořily kolony, v nichž řidiči čekali i několik hodin. Rekonstrukce mostu zde potrvá čtyři dny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e21t75r 79N82e23s49v65a43d67b74a 2954715326579

Ono by stačilo dát ceduli už na světelnou ve Štěrboholích a ne až za ní kde už není kam uhnout. A taky na to řidiče upozornit předem příslušnou značkou, cedulí.  Čtvrtek byl šílený, dneska už to bylo OK. Otázkou je jestli si lidi nevzali raději dovolenou;-D nebo jeli alternativní cestou.

0/0
12.9.2014 19:33

J78a26n 85B30e60š67í84k 5136873790664

Už aby byl obchvat Prahy za Suchdolem, pak by praha měla kompletní prstenec kolem a lidé by si mohli vybrat kterým směrem z Prahy vyjedou. Opravy by se také daly trochu plánovat, něco může počkat v zájmu lepší průjezdnosti. Odstavných parkovišť je taky nedostatek, cyklostezky taky nic moc... Není to dořešené...

0/0
12.9.2014 11:24

A12l53b49e26r94t 93V71l64a93c93h 8716931868952

Vždycky si říkám, jestli ty "opravy" plánuje nějaký psychicky nemocný člověk, nebo jestli to je nějaký záměr...:-/

+1/0
12.9.2014 8:49

Z27b37y80n25ě18k 88Š53t53o20r92k 2506846262748

Včera si tu ti co jezdí autem stěžovali, že nějakou vzdálenost jedou autem 18 minut zatímco busem 58 minut. Když je ale uzavírka, právě množství aut tvoří dlouhé kolony. Takže zarytí automobilisté vyjeli i dnes jak tak koukám z okna na ty kolony. Tudíž tu zmiňovanou vzdálenost nepojedete 18 minut, ani ostatní autobusem 58 minut, ale všichni se potáhneme 2 hodiny. Výborně!

+1/0
12.9.2014 8:23

P53e74t17r 86P98e26t20r 7942260270722

Plechové boudy do města nepatří, to bohužel lidi v Praze i dojíždějící zatím nezjistili. Pokud si někdo myslí, že tunel blanka nějak pomůže dopravě v Praze, tak se seredne mýlí. Jen se stáhne více dopravy k pam. Rezervaci. Lidi mají zapojit mozek a pokud možno využívat cestou do města MHD.

50 % aut je jen s 1 liným člověkem, který si veze kabelu s několika papíry max notasem.

+1/−4
11.9.2014 23:57

J79i33n16d37ř63i16c32h 97Š33k42o40p14e86k 4785901230585

až postaví záchytná parkoviště poblíž zastávek MHD, klidně budu jezdit MHD

0/0
12.9.2014 7:47

Z43b55y74n19ě76k 96Š20t29o85r83k 2936706842328

Ty tam jsou, říká se tomu P+R

0/−1
12.9.2014 8:19

M20a62r52e37k 65T46u26r56n85o28v86e92c 7425232700306

Ano, taková parkoviště opravdu u některých stanic metra opravdu existují, ale zdaleka ne všude. Z některých směrů pokud vím chybí úplně (Dejvická). Navíc těch pár, které jsou zatím v provozu, kapacitně nestačí. A nevím o tom, že by se někde někdo snažil postavit další. Psalo se dřív něco o tom, že by nějaké takové parkoviště přibylo u některé ze stanic na prodloužené části trasy A, ale co jsem četl naposledy, tak z toho bude asi 50 míst. To určitě třeba Kladeňákům hodně pomůže...

+1/0
12.9.2014 8:47

Ř18e18h12o61ř 61V69l52a62s12á36k 2954184761326

No na Kladno hlavně už měla být dávno modernizovaná dvoukolejná železnice. Přestupovat z automobilů do hromadné dopravy v Dejvicích je zbytečně pozdě.

+1/0
12.9.2014 19:20

M37a36r47e20k 29Š50i44m50o34n 2764417858688

Dejvice jsou příliš v centru, pro P+R tam není místo, ale počkejte si na dostavění metra na Motol, přibyde P+R ve Vokovicích.

0/0
16.9.2014 19:40

M55a32r83e64k 95T57u65r75n85o67v33e70c 7495202880346

OK, kolen Dejvické už by se to dnes nevešlo. Jenže z původních celkem velkorysých plánů na záchytná parkoviště u některé ze stanic na prodlouženém úseků sešlo a jak jsem psal už v předchozím příspěvku, bude z toho prý jen pár desítek míst. Aspoň tak nějak jsem o tom v posledních letech četl. Ale jestli máte nějaké aktuálnější informace, tak se podělte, určitě to bude zajímat více lidí...

0/0
17.9.2014 7:55

O38n50d17r78e63j 89H59o54l32o92u30s 6856664820355

Jezdim sockou normalne, ale nekdy to proste bez auta nejde. Z prace kolikrat potrebuji neco odvest, nebo nekde neco vyzvednout nakoupit a sockou by me to zabralo asi 100let a autem jen par desitek minut i s kolonama. 

Spis to byla rana pod pas, nic jsem nevedel (muj problem), ale mohli k mostu dat aspon ceduli podobne, jako kdyz cisti silnice.

+2/0
12.9.2014 11:57

P29e74t11r 95N40e28s71v98a59d21b56a 2514675246489

Automobilová doprava je světe div se úplně v každém městě na světě. Stačilo by kdyby se při opravách někdo uvažoval hlavou a ne zadelí. Třeba tam kde byly dva pruhy po opravě kolejí a upravě tram. ostrůvku zůstane pruh jenom jedenRv. atd.......

+1/0
12.9.2014 19:36
Foto

P78ř39e54m25y95s35l 33Č16e15j65p 8718397418136

Každej brblá, když jsou silnice a mosty rozbité, ale když dojde na opravu, tak každej zase brblá, že se to opravuje. Přitom každej o té uzavírce ví, ale kolik se najde lidí, kteří se tomu vyhnou. Pešo, cyklo, moto, MHD, nebo to mohou vzít poklusem. Mluvím i lidech, co musejí za každou cenu dva bloky autem ...

+5/−5
11.9.2014 19:52

P37e78t18r 12K42u13c94a48r24o58v 5162662502577

chytráku...

0/0
12.9.2014 0:40
Foto

V66á17c47l90a39v 82H24e89j40n50a 9866986944679

... ale má pravdu....

0/0
12.9.2014 10:31

P94e39t67r 87N39e95s31v41a47d49b35a 2214535396259

O této uzavírce nevěděl nikdo. cca 10 metrů od místa mám práci a nevěděl jsem nic. Nic nenasvědčovalo tomu že bude další den uzavřený úsek silnice úplně pouze svedení dopravy ze dvou pruhů do jednoho a z toho se moc domyslet nedá.

+1/0
12.9.2014 19:41
Foto

P94ř18e38m84y75s49l 97Č27e80j10p 8588887478486

No tak je to divné, protože uzavírky se nedělají ze dne na den, a schválení přes všechny úřady nějakou dobu trvá, a poté jsou s tímto stavem vyrozuměny dané instituce, které obeznámí obyvatelstvo. Většinou se to objevuje na vývěskách / webovkách radnich, nebo v  místním tisku. O naléhavé uzavření komunikace jde vždy jen v případě nouze, jako prasklý vodovod, nehoda atd...

0/0
12.9.2014 20:54

M66i24c42h17a36l 53P83a89u28l37í54č35e34k 2683975655275

Jenom ještě pár poznámek ke sporu MHD vs auta:

1. Ano, pokud by nikdo nejezdil auty a všichni by se nacpali do autobusů/tramvají, byly by silnice poloprázdné.

2. Chtěl bych ale potom vidět tu kvalitu cestování v dopravních prostředcích (sardinky hadr...).

3. Už takhle je MHD ztrátová a musí se těžce dotovat. Zvýšení počtu pasažérů by se muselo kompenzovat i navýšením počtu dopr. prostředků, čili další náklady.

4. Zatímco příjem z jízdného pokryje u MHD náklady na přepravu cca z 1/3, tak soukromá přeprava autem je ekonomicky čistá, nikdo nikomu na nic dotace nedává a každý si na to musel poctivě vydělat

+4/−6
11.9.2014 17:41
Foto

M38a83r73t45i41n 58Š24u29b28r96t 1225861874805

Silnice dnes jsou poloprázdné. Pokud 43 % lidí jede MHD, 24 % lidí jde pěšky nebo jede na kole a pouze 33 % lidí jede auty, tak právě tento poměr umožňuje, že se auty ještě jakž takž dají plnit cesty, proto které jsou tato auta užitečná. Každé další auto navíc ale nejvíce omezuje ostatní auta a zhoršuje schopnost aut plnit tu jejich funkci. Dneska jsme na hraně, kdy malá nehoda nebo uzavírka téměř zastaví automobilovou dopravu jako celek a nikdo se nedostane nikam. Aby auta jela a plnila své funkce, potřebují, aby většina lidí jezdila tou MHD, protože jinak by nikdo nevyjel ani z garáže.

V Ječné či Žitné auta stojí, ale celkem tudy projede nějakých 50 000 aut celkem denně. Co by se stalo, kdyby auto vzalo 90 000 lidí, co stejným směrem denně projedou tramvajemi? Město by prostě nefungovalo. Nikdo nechce, aby nikdo nejezdil auty, ale dneska jsme na hraně, kdy už auta sama omezují svou schopnost jezdit. A udržet lidi v MHD by mělo být největší výzvou právě pro řidiče aut, kteří chtějí své auto využívat, ne v něm jen přežívat.

+5/0
11.9.2014 17:53

Ř17e83h92o80ř 34V92l13a26s85á40k 2154894111396

Navýšení počtu pasažérů nutně nemusí znamenat zvýšení nákladů.  Aby MHD sloužila, musí mít síť úplnou, nelze jít pod určité minimum. Takže část prostředků mimo špičku jede prakticky prázdná, aby se udržel potřebný interval. A právě tahle část je pochopitelně nejvíc "prodělečná", protože vozí hlavně vzduch.

Tyhle prostředky by se spíš mírně zaplnily a lépe zaplatily. Že by některé tramvaje, které jezdí s jedním vozem, musely jezdit s dvěma, nebo že by ve špičce přibyly další plné autobusy, to by pro systém bylo finančně spíš plus než mínus.

Další věc je, že dnes je MHD z velké části plná lidí, kteří jezdí s finančními úlevami (studenti, důchodci). Více zákazníků by pravděpodobně znamenalo zlepšení tohoto poměru ve prospěch těch, kteří platí plné jízdné.

+4/0
11.9.2014 18:14

M50a24r38t29i25n 81R29u15z72i12c34k65a 1272878186557

No nevim, ale nemate uplne pravdu, protoze kdyby jeden autobus navic, byt treba poloprazdny, by nahradil hrave 20-25 aut a o sardinkach by nebyla ani rec... a 20 aut vc. bezp. vzdalenosti mezi nimi, to uz je slusny prostor co zabiraji na silnici.

+1/0
11.9.2014 21:41

D71u13š40a56n 47S51o41c87h72a 9716241223961

V CR je stejne proces oprav a planovani chaoticky, nechapu, proc se tady nemaka v noci, jako v UK, eliminuji tak tyto zacpy, byt se tomu vzdy vyhnout neda.

+2/0
11.9.2014 17:36

T42a39ť51á56n84a 78S14k67ř91i71v15a60n12o20v89á 7556680744255

Zajímalo by mě, který blb vymyslel tuhle uzavírku v době, kdy ještě nejezdí tramvaje. To by nešlo počkat týden, až bude trať hotová? Takhle se kumulují busy X 22, 125,101,181,175...,lidi nemají možnost úniku, je to nehoráznost! Nějaký papláš v kanceláři se zas vyznamenal, ráda bych věděla, kdo za to může.

+6/0
11.9.2014 17:17

J18i40ř68í 11K58r54a90m97p82l 4506554526676

to Vám nikdo neřekne, to je státní tajemství

+1/0
11.9.2014 17:21

M17i17c40h72a82l 18P42a19u14l87í78č41e34k 2943455405505

Ono to tak asi bylo původně naplánováno, protože ty tramvaje už měly týden jezdit, někde se to akorát zdrželo...:-(

0/0
11.9.2014 17:48
Foto

M41a13r96t97i14n 66Š73u38b91r12t 1925791304265

Ne ne, Hostivař byl naplánován do 13.9. Zdržení bylo jen na Vypichu.

+2/0
11.9.2014 18:00

M45a29r47t53i93n 79R27u71z59i42c16k13a 1512898696337

Hostivar je zdrzena uz tim, ze byla naplanovana mnohem drive a porad se tato oprava odkladala.

0/0
11.9.2014 21:44
Foto

M58a55r66t41i18n 52Š54u69b12r50t 1655441894165

Ano, na základě soudních tahanic byla odložena o 2 roky. Ale letošní termín byl daný do 13.9.

0/0
12.9.2014 9:43
Foto

M48a38r82t70i42n 22Š86u51b50r60t 1325691534635

Jinak tramvajová trať bude otevřena již zítra ve 12:00 a bude tedy v provozu během páteční odpolední špičky.

0/0
11.9.2014 18:02

V90i10k24y83r 67B68o52h46u22m88i17l 92S73t77r50a53n23s82k81y 9537928766309

Mimochodem mám e-mail z DP hl.m.Prahy, kde se hovoří o "zelené trati". Ta ovšem byla vysmolena pouze v úseku Průběžné. Takže nyní civíme z oken na "vlečku" z kamení a betonových pražců a bude tam strašit, lapat prach, papíry atd. dallších 10 let?

0/−1
12.9.2014 9:13
Foto

M80a56r57t46i17n 14Š16u19b48r98t 1895771124355

To záleží na vaší městské části. Zatravnění trati výrazně zkracuje její životnost a zvyšuje náklady na údržbu a také frekvenci oprav, protože hlína a voda se dostanou do štěrkového lože a brzo začnou vznikat poruchy geometrie trati. Tj. DP pokládá trávu pouze v případě, že si jí přejí představitelé městské části, zaplatí její položení a pak se o ní budou starat. Pak na sebe DP přebere ty vyšší náklady na tu údržbu. Praha 10 si trávu V Olšinách a v Průběžné platí, Praha 6 na Evropské a Bělohorské též. Jinak i otevřené svršky DP běžně čistí sacím bagrem. Také pohledově moc rád otevřené tratě nemám, ale když mi jí postavili za barákem, musel jsem uznat, že jsem tramvaje téměř přestal slyšet a s jejich provozem jsem na rozdíl od dob panelů BKV velmi spokojen. A absence trávy mi skutečně ani nevadí.

0/0
12.9.2014 9:49

V81i75k31y62r 11B26o93h62u48m47i19l 10S96t46r48a86n98s70k23y 9797438366199

Papaláši v kanceláři jsou jen v den výplaty, tedy alespoň v ČR;-D

0/0
12.9.2014 9:15

J31a45r42o15s78l68a93v 82V98o48j27t40ě17c60k89ý 4903608364276

Jsem rád že tady píší o Průmyslové, ale všiml si někdo jak to poslední měsíc vypadá na Vpichu? To co předvádějí tam je také excelentní způsob jak lidem ukázat okolí Prahy 6, protože to prostě musíte objíždět. A o tom tady nikdo nenapíše, přeji Vám jet od Strahovského tunelu na Bílou horu v tento čas 16:48, také v 17:48 a nebo i v 18:48 a nenechte se mýlit, ono je to ucpané krásně i v sobotu kolem 16h a některé dny i po 20h večerní. Je to fakt fajn ten okamžik, když jdete kolem pěšky a jste rychlejší než auta...

+2/0
11.9.2014 16:49

J18i19r36i 16P16e68t69r61a98k 5293630329918

Prostě je tu bordel :-/

0/0
11.9.2014 16:54

M55a65r98e27k 68T20u24r93n53o64v19e61c 7795152410366

No počkejte až budou Kabáti, to teprve bude v alejích nablito. :-)

0/0
11.9.2014 17:19

M18a78r62e52k 25H28r10u94b38y 6357462191168

JJ, to je vydarena uzavirka - dari se udrzet stupen 5 i v sobotu dopoledne :-/Rv

0/0
11.9.2014 17:55

D94a62v45i25d 35B84r50a60d72á32č 4504219334638

Já jsem nucen si toho všímat denně, aniž bych chtěl.

0/0
12.9.2014 6:39

J53a27k54u36b 62N37e35b89u50r11k78a 6765367650149

http://bikeyface.com/2013/12/12/traffic-talk/ :-P

0/0
11.9.2014 16:48

J88a42k72u15b 86N58e12b73u46r54k30a 6905747450559

Občas jsem rád, že bydlím tak šikovně a jsem takové nátury, že mi nedělá problém a dokonce mě těší jezdit do práce na kole. Lidem, kteří trpí v zácpách v Praze mi je celkem líto, ale na druhou stranu bych byl rád, kdybychom si konečně všichni uvědomili, že v moderní době přelidněných metropolí nelze budovat dopravu přes město tak, aby si každý mohl vézt zadnici ve vlastní prostorné plechové bublině.

+8/−11
11.9.2014 16:29

J21a41k90u64b 55N76e82b97u82r80k80a 6145227430469

To jsem přesně čekal ;-D Napalte to tam ty mínusy, jen víííc, jen vííc ;-D Pravdě nikdo neuteče ;-)

+1/0
11.9.2014 16:47

M57a57r84e56k 82T88u76r16n46o14v51e53c 7185812420466

Tak jsem Vám dal alespoň jeden plus. :-) Teď přes léto jsem se snažil do práce jezdit také na kole (z Vinohrad do Motola) a má to spoustu pozitiv. O prázdninách má MHD delší intervaly, pod Motol mi třeba jede jen tramvaj 10 (a 16 ne, byť během roku ano). Jak byl rozkopaný Karlák, tak tramvaje jezdily oklikou a samozřejmě déle. Člověk se ráno aspoň trochu rozhýbe, vzbudí. A přišlo mi to i takové nějaké veselejší a méně stresující, než jet třeba nacpanou tramvají nebo autem. Kolony člověk fakt řešit nemusí, není problém s hledáním místa na parkování...

Ale beru to racionálně - v zimě na kole nejspíš jezdit nebudu (jedině by bylo zase takové zimo-léto jako posledně), nepovažuji se za nějaké fanatika. Prostě dopravuji se do práce různými způsoby a každý má své výhody a nevýhody a podle toho mezi nimi volím. Ale určitě se tu najde nějaký Dfens, co mi taky bude muset dát nějaký ten minus, protože mu překážím v ulicích (ale v autě bych asi překážel ještě víc a taky pak aspoň zrovna nepřispívám k té přecpanosti MHD).

A taky respektuju, že ne každý má v práci kolo kam dát a kde se osprchovat (byť ne na všech trasách je to potřeba). Ale kdo tu možnost má, ať to aspoň zkusí, třeba bude příjemně překvapen...

+6/−2
11.9.2014 17:28

J59a53k93u88b 47N84e71b19u36r15k43a 6895347150539

Nerad bych, aby to vyznělo, že chci všechny celoročně nahnat na kola. Jen jsem chtěl poukázat na to, že exitsujou alternativy, které lidi ze zvyku a z lenosti ignorují.. vlaky, MHD, bikesharing, carsharing, taxi, atd.. Hlavní problém v Praze je, že prostě město neposkytuje podmínky pro efektivní přepravování.

+1/0
11.9.2014 19:29

V88i39k98y95r 71B16o27h62u65m43i34l 54S59t13r33a74n26s50k43y 9317598276539

Trasa do práce z Hostivaře na Pohořelec je skutečně "vhodná" pro cesty bicyklem:-P. Díky diskutované /opakovaně odkládané/ rekonstrukci MHD "jezdím" celé léto do zaměstnání místo 35 mn MHD k 50 min. MHD. Autem to mám na parkoviště zaměstnavatele (tedy ne veřejné/ min. 17. Používám vůz s EURO5 a na LPG, co asi zvolím, že?;-D

0/0
12.9.2014 9:19

M97a72r85e74k 30H76r55u86b81y 6407602611238

Pokud se dopravujete na kole, znamena to, ze nevezete prakticky zadny naklad. Tuhle vyhodu ale dost lidi nema. Mozna je to prekvapive, ale malokdo jezdi po meste autem jen tak z pleziru, s vidinou, jak si pradne postoji v zacpe :-PRv

Kolo je silne mensinova alternativa, ne reseni.

+3/−2
11.9.2014 17:57
Foto

R18i85c70h40a42r90d 37P55o22l39á22š16e12k 9394273480899

jo jo dvě vrtačky, nářadí a jiný drobnosti a přitom vypadám jako, když si vezu zadek sám;-)

+1/0
11.9.2014 18:04

J83a92k71u84b 11N32e85b40u95r84k20a 6565527240989

Budete se divit, ale takovýho jsem už v Praze na kole viděl taky ;-)

+1/−1
11.9.2014 19:42

Ř50e19h66o40ř 79V12l88a68s88á97k 2854434731686

A kolik je to "dost" a co je to "žádný náklad"?

Asi nikdo nemá přesnou statistiku, ale mně se zdá, že naopak poměrně dost lidí jezdí s prakticky žádným nákladem.

+1/−1
11.9.2014 19:00

J28a47k37u47b 90N56e66b89u38r17k62a 6835987450169

Mysím, že spíš je to tak, že člověk, který je zvyklí jezdit autem, nemá potřebu si to převážení nijak optimalizovat, aby jeden den převezl všechno, co potřebuje a pak měl na týden klid. Prostě o tom díky tomu pohodlí nepřemýšlí

+1/0
11.9.2014 19:39

J26a97k68u24b 23N64e91b72u85r68k86a 6945347810859

Samozřejmě. Jsem z lidí, kterým stačí většinou batoh nebo brašna a nebo něco odvezou MHDčkem. Pokud je člověk třeba řemeslník a vozí si nářadí a materiál, tak chápu, že jezdí autem. Kdyby ale v Praze byla cykloinfrastruktura, nebyl by problém na menší vzdálenosti jezdit s "cargobike". Ve vyspělejších evropských městech je to celkem běžné.

+2/−2
11.9.2014 19:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.