Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli opravě železničního mostu v Hostivaři kolabuje v části Prahy doprava

Oprava železničního mostu přes Průmyslovou ulici u hostivařského nádraží komplikuje dopravu v této části města. Silnice je v jednom úseku obousměrně neprůjezdná, v první den uzavírky se v okolí tvořily kolony, v nichž řidiči čekali i několik hodin. Rekonstrukce mostu zde potrvá čtyři dny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e12t48r 22N63e13s87v66a49d35b69a 2104225786509

Ono by stačilo dát ceduli už na světelnou ve Štěrboholích a ne až za ní kde už není kam uhnout. A taky na to řidiče upozornit předem příslušnou značkou, cedulí.  Čtvrtek byl šílený, dneska už to bylo OK. Otázkou je jestli si lidi nevzali raději dovolenou;-D nebo jeli alternativní cestou.

0/0
12.9.2014 19:33

J31a52n 37B57e33š72í26k 5386623400894

Už aby byl obchvat Prahy za Suchdolem, pak by praha měla kompletní prstenec kolem a lidé by si mohli vybrat kterým směrem z Prahy vyjedou. Opravy by se také daly trochu plánovat, něco může počkat v zájmu lepší průjezdnosti. Odstavných parkovišť je taky nedostatek, cyklostezky taky nic moc... Není to dořešené...

0/0
12.9.2014 11:24

A11l69b65e50r19t 73V91l87a69c90h 8286251648902

Vždycky si říkám, jestli ty "opravy" plánuje nějaký psychicky nemocný člověk, nebo jestli to je nějaký záměr...:-/

+1/0
12.9.2014 8:49

Z78b68y28n89ě48k 85Š62t61o61r19k 2426676802838

Včera si tu ti co jezdí autem stěžovali, že nějakou vzdálenost jedou autem 18 minut zatímco busem 58 minut. Když je ale uzavírka, právě množství aut tvoří dlouhé kolony. Takže zarytí automobilisté vyjeli i dnes jak tak koukám z okna na ty kolony. Tudíž tu zmiňovanou vzdálenost nepojedete 18 minut, ani ostatní autobusem 58 minut, ale všichni se potáhneme 2 hodiny. Výborně!

+1/0
12.9.2014 8:23

P52e22t15r 90P76e71t60r 7622920430732

Plechové boudy do města nepatří, to bohužel lidi v Praze i dojíždějící zatím nezjistili. Pokud si někdo myslí, že tunel blanka nějak pomůže dopravě v Praze, tak se seredne mýlí. Jen se stáhne více dopravy k pam. Rezervaci. Lidi mají zapojit mozek a pokud možno využívat cestou do města MHD.

50 % aut je jen s 1 liným člověkem, který si veze kabelu s několika papíry max notasem.

+1/−4
11.9.2014 23:57

J20i56n24d83ř19i54c73h 80Š35k61o26p31e45k 4595101780875

až postaví záchytná parkoviště poblíž zastávek MHD, klidně budu jezdit MHD

0/0
12.9.2014 7:47

Z54b63y73n76ě80k 60Š30t73o75r80k 2736216142258

Ty tam jsou, říká se tomu P+R

0/−1
12.9.2014 8:19

M75a84r25e37k 38T47u77r51n64o67v86e54c 7325352890686

Ano, taková parkoviště opravdu u některých stanic metra opravdu existují, ale zdaleka ne všude. Z některých směrů pokud vím chybí úplně (Dejvická). Navíc těch pár, které jsou zatím v provozu, kapacitně nestačí. A nevím o tom, že by se někde někdo snažil postavit další. Psalo se dřív něco o tom, že by nějaké takové parkoviště přibylo u některé ze stanic na prodloužené části trasy A, ale co jsem četl naposledy, tak z toho bude asi 50 míst. To určitě třeba Kladeňákům hodně pomůže...

+1/0
12.9.2014 8:47

Ř41e76h91o72ř 18V39l68a96s38á95k 2934194421736

No na Kladno hlavně už měla být dávno modernizovaná dvoukolejná železnice. Přestupovat z automobilů do hromadné dopravy v Dejvicích je zbytečně pozdě.

+1/0
12.9.2014 19:20

M10a68r30e45k 50Š46i30m31o70n 2414197128988

Dejvice jsou příliš v centru, pro P+R tam není místo, ale počkejte si na dostavění metra na Motol, přibyde P+R ve Vokovicích.

0/0
16.9.2014 19:40

M16a89r35e37k 93T83u17r48n95o28v41e17c 7465252270976

OK, kolen Dejvické už by se to dnes nevešlo. Jenže z původních celkem velkorysých plánů na záchytná parkoviště u některé ze stanic na prodlouženém úseků sešlo a jak jsem psal už v předchozím příspěvku, bude z toho prý jen pár desítek míst. Aspoň tak nějak jsem o tom v posledních letech četl. Ale jestli máte nějaké aktuálnější informace, tak se podělte, určitě to bude zajímat více lidí...

0/0
17.9.2014 7:55

O42n53d67r19e89j 66H27o34l86o84u52s 6486204150605

Jezdim sockou normalne, ale nekdy to proste bez auta nejde. Z prace kolikrat potrebuji neco odvest, nebo nekde neco vyzvednout nakoupit a sockou by me to zabralo asi 100let a autem jen par desitek minut i s kolonama. 

Spis to byla rana pod pas, nic jsem nevedel (muj problem), ale mohli k mostu dat aspon ceduli podobne, jako kdyz cisti silnice.

+2/0
12.9.2014 11:57

P62e16t40r 62N16e12s67v98a35d34b34a 2134495886379

Automobilová doprava je světe div se úplně v každém městě na světě. Stačilo by kdyby se při opravách někdo uvažoval hlavou a ne zadelí. Třeba tam kde byly dva pruhy po opravě kolejí a upravě tram. ostrůvku zůstane pruh jenom jedenRv. atd.......

+1/0
12.9.2014 19:36
Foto

P13ř30e12m32y38s86l 51Č91e18j48p 8728117508196

Každej brblá, když jsou silnice a mosty rozbité, ale když dojde na opravu, tak každej zase brblá, že se to opravuje. Přitom každej o té uzavírce ví, ale kolik se najde lidí, kteří se tomu vyhnou. Pešo, cyklo, moto, MHD, nebo to mohou vzít poklusem. Mluvím i lidech, co musejí za každou cenu dva bloky autem ...

+5/−5
11.9.2014 19:52

P40e67t38r 90K67u77c10a16r61o21v 5942732532427

chytráku...

0/0
12.9.2014 0:40
Foto

V83á65c62l76a44v 58H80e31j46n86a 9766726214239

... ale má pravdu....

0/0
12.9.2014 10:31

P32e23t43r 11N27e89s94v66a94d22b81a 2214365966689

O této uzavírce nevěděl nikdo. cca 10 metrů od místa mám práci a nevěděl jsem nic. Nic nenasvědčovalo tomu že bude další den uzavřený úsek silnice úplně pouze svedení dopravy ze dvou pruhů do jednoho a z toho se moc domyslet nedá.

+1/0
12.9.2014 19:41
Foto

P90ř36e63m42y18s18l 51Č85e94j66p 8908377188316

No tak je to divné, protože uzavírky se nedělají ze dne na den, a schválení přes všechny úřady nějakou dobu trvá, a poté jsou s tímto stavem vyrozuměny dané instituce, které obeznámí obyvatelstvo. Většinou se to objevuje na vývěskách / webovkách radnich, nebo v  místním tisku. O naléhavé uzavření komunikace jde vždy jen v případě nouze, jako prasklý vodovod, nehoda atd...

0/0
12.9.2014 20:54

M50i23c93h65a86l 83P48a76u93l55í63č46e27k 2703495935335

Jenom ještě pár poznámek ke sporu MHD vs auta:

1. Ano, pokud by nikdo nejezdil auty a všichni by se nacpali do autobusů/tramvají, byly by silnice poloprázdné.

2. Chtěl bych ale potom vidět tu kvalitu cestování v dopravních prostředcích (sardinky hadr...).

3. Už takhle je MHD ztrátová a musí se těžce dotovat. Zvýšení počtu pasažérů by se muselo kompenzovat i navýšením počtu dopr. prostředků, čili další náklady.

4. Zatímco příjem z jízdného pokryje u MHD náklady na přepravu cca z 1/3, tak soukromá přeprava autem je ekonomicky čistá, nikdo nikomu na nic dotace nedává a každý si na to musel poctivě vydělat

+4/−6
11.9.2014 17:41
Foto

M31a83r62t55i60n 22Š39u12b15r79t 1375471434355

Silnice dnes jsou poloprázdné. Pokud 43 % lidí jede MHD, 24 % lidí jde pěšky nebo jede na kole a pouze 33 % lidí jede auty, tak právě tento poměr umožňuje, že se auty ještě jakž takž dají plnit cesty, proto které jsou tato auta užitečná. Každé další auto navíc ale nejvíce omezuje ostatní auta a zhoršuje schopnost aut plnit tu jejich funkci. Dneska jsme na hraně, kdy malá nehoda nebo uzavírka téměř zastaví automobilovou dopravu jako celek a nikdo se nedostane nikam. Aby auta jela a plnila své funkce, potřebují, aby většina lidí jezdila tou MHD, protože jinak by nikdo nevyjel ani z garáže.

V Ječné či Žitné auta stojí, ale celkem tudy projede nějakých 50 000 aut celkem denně. Co by se stalo, kdyby auto vzalo 90 000 lidí, co stejným směrem denně projedou tramvajemi? Město by prostě nefungovalo. Nikdo nechce, aby nikdo nejezdil auty, ale dneska jsme na hraně, kdy už auta sama omezují svou schopnost jezdit. A udržet lidi v MHD by mělo být největší výzvou právě pro řidiče aut, kteří chtějí své auto využívat, ne v něm jen přežívat.

+5/0
11.9.2014 17:53

Ř62e86h44o53ř 98V86l54a49s23á29k 2234414181786

Navýšení počtu pasažérů nutně nemusí znamenat zvýšení nákladů.  Aby MHD sloužila, musí mít síť úplnou, nelze jít pod určité minimum. Takže část prostředků mimo špičku jede prakticky prázdná, aby se udržel potřebný interval. A právě tahle část je pochopitelně nejvíc "prodělečná", protože vozí hlavně vzduch.

Tyhle prostředky by se spíš mírně zaplnily a lépe zaplatily. Že by některé tramvaje, které jezdí s jedním vozem, musely jezdit s dvěma, nebo že by ve špičce přibyly další plné autobusy, to by pro systém bylo finančně spíš plus než mínus.

Další věc je, že dnes je MHD z velké části plná lidí, kteří jezdí s finančními úlevami (studenti, důchodci). Více zákazníků by pravděpodobně znamenalo zlepšení tohoto poměru ve prospěch těch, kteří platí plné jízdné.

+4/0
11.9.2014 18:14

M70a89r80t45i10n 43R69u52z54i75c89k10a 1642628806137

No nevim, ale nemate uplne pravdu, protoze kdyby jeden autobus navic, byt treba poloprazdny, by nahradil hrave 20-25 aut a o sardinkach by nebyla ani rec... a 20 aut vc. bezp. vzdalenosti mezi nimi, to uz je slusny prostor co zabiraji na silnici.

+1/0
11.9.2014 21:41

D20u38š59a29n 11S59o81c26h50a 9176771803701

V CR je stejne proces oprav a planovani chaoticky, nechapu, proc se tady nemaka v noci, jako v UK, eliminuji tak tyto zacpy, byt se tomu vzdy vyhnout neda.

+2/0
11.9.2014 17:36

T43a41ť28á14n60a 41S25k98ř91i46v10a65n19o41v68á 7636970324915

Zajímalo by mě, který blb vymyslel tuhle uzavírku v době, kdy ještě nejezdí tramvaje. To by nešlo počkat týden, až bude trať hotová? Takhle se kumulují busy X 22, 125,101,181,175...,lidi nemají možnost úniku, je to nehoráznost! Nějaký papláš v kanceláři se zas vyznamenal, ráda bych věděla, kdo za to může.

+6/0
11.9.2014 17:17

J68i19ř19í 84K80r87a77m21p17l 4636934926646

to Vám nikdo neřekne, to je státní tajemství

+1/0
11.9.2014 17:21

M87i81c21h43a71l 94P13a31u65l14í27č90e59k 2633905275235

Ono to tak asi bylo původně naplánováno, protože ty tramvaje už měly týden jezdit, někde se to akorát zdrželo...:-(

0/0
11.9.2014 17:48
Foto

M62a51r84t84i22n 60Š33u56b46r26t 1825291174445

Ne ne, Hostivař byl naplánován do 13.9. Zdržení bylo jen na Vypichu.

+2/0
11.9.2014 18:00

M97a53r44t76i37n 30R34u90z13i29c69k12a 1152908926317

Hostivar je zdrzena uz tim, ze byla naplanovana mnohem drive a porad se tato oprava odkladala.

0/0
11.9.2014 21:44
Foto

M33a86r92t92i11n 51Š17u79b75r30t 1865861344785

Ano, na základě soudních tahanic byla odložena o 2 roky. Ale letošní termín byl daný do 13.9.

0/0
12.9.2014 9:43
Foto

M29a11r57t68i29n 47Š24u86b62r96t 1875701484655

Jinak tramvajová trať bude otevřena již zítra ve 12:00 a bude tedy v provozu během páteční odpolední špičky.

0/0
11.9.2014 18:02

V25i19k55y42r 62B25o91h95u36m23i43l 55S45t64r11a17n43s47k66y 9337988686539

Mimochodem mám e-mail z DP hl.m.Prahy, kde se hovoří o "zelené trati". Ta ovšem byla vysmolena pouze v úseku Průběžné. Takže nyní civíme z oken na "vlečku" z kamení a betonových pražců a bude tam strašit, lapat prach, papíry atd. dallších 10 let?

0/−1
12.9.2014 9:13
Foto

M45a70r55t16i46n 33Š95u14b39r12t 1515631654735

To záleží na vaší městské části. Zatravnění trati výrazně zkracuje její životnost a zvyšuje náklady na údržbu a také frekvenci oprav, protože hlína a voda se dostanou do štěrkového lože a brzo začnou vznikat poruchy geometrie trati. Tj. DP pokládá trávu pouze v případě, že si jí přejí představitelé městské části, zaplatí její položení a pak se o ní budou starat. Pak na sebe DP přebere ty vyšší náklady na tu údržbu. Praha 10 si trávu V Olšinách a v Průběžné platí, Praha 6 na Evropské a Bělohorské též. Jinak i otevřené svršky DP běžně čistí sacím bagrem. Také pohledově moc rád otevřené tratě nemám, ale když mi jí postavili za barákem, musel jsem uznat, že jsem tramvaje téměř přestal slyšet a s jejich provozem jsem na rozdíl od dob panelů BKV velmi spokojen. A absence trávy mi skutečně ani nevadí.

0/0
12.9.2014 9:49

V54i33k19y85r 33B74o44h35u73m11i58l 85S54t62r50a14n25s66k55y 9647208706179

Papaláši v kanceláři jsou jen v den výplaty, tedy alespoň v ČR;-D

0/0
12.9.2014 9:15
Foto

J18a55r71o39s18l13a52v 92V10o44j43t87ě23c56k46ý 4743928194196

Jsem rád že tady píší o Průmyslové, ale všiml si někdo jak to poslední měsíc vypadá na Vpichu? To co předvádějí tam je také excelentní způsob jak lidem ukázat okolí Prahy 6, protože to prostě musíte objíždět. A o tom tady nikdo nenapíše, přeji Vám jet od Strahovského tunelu na Bílou horu v tento čas 16:48, také v 17:48 a nebo i v 18:48 a nenechte se mýlit, ono je to ucpané krásně i v sobotu kolem 16h a některé dny i po 20h večerní. Je to fakt fajn ten okamžik, když jdete kolem pěšky a jste rychlejší než auta...

+2/0
11.9.2014 16:49

J96i53r57i 60P78e42t63r35a86k 5843180109638

Prostě je tu bordel :-/

0/0
11.9.2014 16:54

M83a26r10e40k 60T44u35r32n30o17v57e50c 7215742370566

No počkejte až budou Kabáti, to teprve bude v alejích nablito. :-)

0/0
11.9.2014 17:19

M77a90r61e55k 10H73r62u60b94y 6927962541768

JJ, to je vydarena uzavirka - dari se udrzet stupen 5 i v sobotu dopoledne :-/Rv

0/0
11.9.2014 17:55

D65a18v91i44d 78B14r96a55d16á24č 4584839864758

Já jsem nucen si toho všímat denně, aniž bych chtěl.

0/0
12.9.2014 6:39

J45a98k19u66b 66N35e77b19u93r55k54a 6635207620499

http://bikeyface.com/2013/12/12/traffic-talk/ :-P

0/0
11.9.2014 16:48

J45a67k46u79b 54N64e98b65u16r41k70a 6405107700759

Občas jsem rád, že bydlím tak šikovně a jsem takové nátury, že mi nedělá problém a dokonce mě těší jezdit do práce na kole. Lidem, kteří trpí v zácpách v Praze mi je celkem líto, ale na druhou stranu bych byl rád, kdybychom si konečně všichni uvědomili, že v moderní době přelidněných metropolí nelze budovat dopravu přes město tak, aby si každý mohl vézt zadnici ve vlastní prostorné plechové bublině.

+8/−11
11.9.2014 16:29

J13a70k22u96b 26N61e84b36u39r28k98a 6565237460889

To jsem přesně čekal ;-D Napalte to tam ty mínusy, jen víííc, jen vííc ;-D Pravdě nikdo neuteče ;-)

+1/0
11.9.2014 16:47

M25a93r43e16k 70T56u22r13n42o21v46e42c 7135342950946

Tak jsem Vám dal alespoň jeden plus. :-) Teď přes léto jsem se snažil do práce jezdit také na kole (z Vinohrad do Motola) a má to spoustu pozitiv. O prázdninách má MHD delší intervaly, pod Motol mi třeba jede jen tramvaj 10 (a 16 ne, byť během roku ano). Jak byl rozkopaný Karlák, tak tramvaje jezdily oklikou a samozřejmě déle. Člověk se ráno aspoň trochu rozhýbe, vzbudí. A přišlo mi to i takové nějaké veselejší a méně stresující, než jet třeba nacpanou tramvají nebo autem. Kolony člověk fakt řešit nemusí, není problém s hledáním místa na parkování...

Ale beru to racionálně - v zimě na kole nejspíš jezdit nebudu (jedině by bylo zase takové zimo-léto jako posledně), nepovažuji se za nějaké fanatika. Prostě dopravuji se do práce různými způsoby a každý má své výhody a nevýhody a podle toho mezi nimi volím. Ale určitě se tu najde nějaký Dfens, co mi taky bude muset dát nějaký ten minus, protože mu překážím v ulicích (ale v autě bych asi překážel ještě víc a taky pak aspoň zrovna nepřispívám k té přecpanosti MHD).

A taky respektuju, že ne každý má v práci kolo kam dát a kde se osprchovat (byť ne na všech trasách je to potřeba). Ale kdo tu možnost má, ať to aspoň zkusí, třeba bude příjemně překvapen...

+6/−2
11.9.2014 17:28

J77a47k27u51b 82N50e22b45u87r59k41a 6175617550179

Nerad bych, aby to vyznělo, že chci všechny celoročně nahnat na kola. Jen jsem chtěl poukázat na to, že exitsujou alternativy, které lidi ze zvyku a z lenosti ignorují.. vlaky, MHD, bikesharing, carsharing, taxi, atd.. Hlavní problém v Praze je, že prostě město neposkytuje podmínky pro efektivní přepravování.

+1/0
11.9.2014 19:29

V84i28k26y26r 76B95o93h10u29m90i67l 79S85t79r28a81n11s43k32y 9317198946939

Trasa do práce z Hostivaře na Pohořelec je skutečně "vhodná" pro cesty bicyklem:-P. Díky diskutované /opakovaně odkládané/ rekonstrukci MHD "jezdím" celé léto do zaměstnání místo 35 mn MHD k 50 min. MHD. Autem to mám na parkoviště zaměstnavatele (tedy ne veřejné/ min. 17. Používám vůz s EURO5 a na LPG, co asi zvolím, že?;-D

0/0
12.9.2014 9:19

M16a73r80e97k 27H20r24u15b50y 6867132601248

Pokud se dopravujete na kole, znamena to, ze nevezete prakticky zadny naklad. Tuhle vyhodu ale dost lidi nema. Mozna je to prekvapive, ale malokdo jezdi po meste autem jen tak z pleziru, s vidinou, jak si pradne postoji v zacpe :-PRv

Kolo je silne mensinova alternativa, ne reseni.

+3/−2
11.9.2014 17:57
Foto

R85i18c29h98a82r46d 97P60o24l70á36š64e69k 9774393720389

jo jo dvě vrtačky, nářadí a jiný drobnosti a přitom vypadám jako, když si vezu zadek sám;-)

+1/0
11.9.2014 18:04

J34a97k89u34b 19N51e94b96u76r89k14a 6855267920819

Budete se divit, ale takovýho jsem už v Praze na kole viděl taky ;-)

+1/−1
11.9.2014 19:42

Ř29e13h94o92ř 23V33l47a71s96á42k 2914134541426

A kolik je to "dost" a co je to "žádný náklad"?

Asi nikdo nemá přesnou statistiku, ale mně se zdá, že naopak poměrně dost lidí jezdí s prakticky žádným nákladem.

+1/−1
11.9.2014 19:00

J56a42k84u41b 22N61e14b70u89r76k65a 6335117160569

Mysím, že spíš je to tak, že člověk, který je zvyklí jezdit autem, nemá potřebu si to převážení nijak optimalizovat, aby jeden den převezl všechno, co potřebuje a pak měl na týden klid. Prostě o tom díky tomu pohodlí nepřemýšlí

+1/0
11.9.2014 19:39

J92a74k96u77b 53N45e65b82u46r59k15a 6855357910909

Samozřejmě. Jsem z lidí, kterým stačí většinou batoh nebo brašna a nebo něco odvezou MHDčkem. Pokud je člověk třeba řemeslník a vozí si nářadí a materiál, tak chápu, že jezdí autem. Kdyby ale v Praze byla cykloinfrastruktura, nebyl by problém na menší vzdálenosti jezdit s "cargobike". Ve vyspělejších evropských městech je to celkem běžné.

+2/−2
11.9.2014 19:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.