Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli opravě železničního mostu v Hostivaři kolabuje v části Prahy doprava

Oprava železničního mostu přes Průmyslovou ulici u hostivařského nádraží komplikuje dopravu v této části města. Silnice je v jednom úseku obousměrně neprůjezdná, v první den uzavírky se v okolí tvořily kolony, v nichž řidiči čekali i několik hodin. Rekonstrukce mostu zde potrvá čtyři dny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e86t96r 60N64e35s95v92a57d21b40a 2424395356859

Ono by stačilo dát ceduli už na světelnou ve Štěrboholích a ne až za ní kde už není kam uhnout. A taky na to řidiče upozornit předem příslušnou značkou, cedulí.  Čtvrtek byl šílený, dneska už to bylo OK. Otázkou je jestli si lidi nevzali raději dovolenou;-D nebo jeli alternativní cestou.

0/0
12.9.2014 19:33

J71a81n 52B94e55š97í14k 5516183350344

Už aby byl obchvat Prahy za Suchdolem, pak by praha měla kompletní prstenec kolem a lidé by si mohli vybrat kterým směrem z Prahy vyjedou. Opravy by se také daly trochu plánovat, něco může počkat v zájmu lepší průjezdnosti. Odstavných parkovišť je taky nedostatek, cyklostezky taky nic moc... Není to dořešené...

0/0
12.9.2014 11:24

A94l50b38e76r26t 68V79l37a32c42h 8446651528142

Vždycky si říkám, jestli ty "opravy" plánuje nějaký psychicky nemocný člověk, nebo jestli to je nějaký záměr...:-/

+1/0
12.9.2014 8:49

Z59b54y11n35ě70k 56Š62t41o94r47k 2286456872358

Včera si tu ti co jezdí autem stěžovali, že nějakou vzdálenost jedou autem 18 minut zatímco busem 58 minut. Když je ale uzavírka, právě množství aut tvoří dlouhé kolony. Takže zarytí automobilisté vyjeli i dnes jak tak koukám z okna na ty kolony. Tudíž tu zmiňovanou vzdálenost nepojedete 18 minut, ani ostatní autobusem 58 minut, ale všichni se potáhneme 2 hodiny. Výborně!

+1/0
12.9.2014 8:23

P39e58t53r 46P77e49t44r 7912110570682

Plechové boudy do města nepatří, to bohužel lidi v Praze i dojíždějící zatím nezjistili. Pokud si někdo myslí, že tunel blanka nějak pomůže dopravě v Praze, tak se seredne mýlí. Jen se stáhne více dopravy k pam. Rezervaci. Lidi mají zapojit mozek a pokud možno využívat cestou do města MHD.

50 % aut je jen s 1 liným člověkem, který si veze kabelu s několika papíry max notasem.

+1/−4
11.9.2014 23:57

J13i12n25d71ř22i63c47h 98Š14k74o78p74e25k 4845311180625

až postaví záchytná parkoviště poblíž zastávek MHD, klidně budu jezdit MHD

0/0
12.9.2014 7:47

Z89b58y80n79ě54k 97Š73t87o96r86k 2126696672538

Ty tam jsou, říká se tomu P+R

0/−1
12.9.2014 8:19

M52a65r66e54k 46T69u81r83n79o46v83e59c 7595832380606

Ano, taková parkoviště opravdu u některých stanic metra opravdu existují, ale zdaleka ne všude. Z některých směrů pokud vím chybí úplně (Dejvická). Navíc těch pár, které jsou zatím v provozu, kapacitně nestačí. A nevím o tom, že by se někde někdo snažil postavit další. Psalo se dřív něco o tom, že by nějaké takové parkoviště přibylo u některé ze stanic na prodloužené části trasy A, ale co jsem četl naposledy, tak z toho bude asi 50 míst. To určitě třeba Kladeňákům hodně pomůže...

+1/0
12.9.2014 8:47

Ř56e41h80o46ř 20V98l87a33s57á27k 2974344651606

No na Kladno hlavně už měla být dávno modernizovaná dvoukolejná železnice. Přestupovat z automobilů do hromadné dopravy v Dejvicích je zbytečně pozdě.

+1/0
12.9.2014 19:20

M95a43r17e35k 32Š59i28m76o70n 2924727168778

Dejvice jsou příliš v centru, pro P+R tam není místo, ale počkejte si na dostavění metra na Motol, přibyde P+R ve Vokovicích.

0/0
16.9.2014 19:40

M43a94r93e47k 88T59u46r40n70o88v30e42c 7525762430966

OK, kolen Dejvické už by se to dnes nevešlo. Jenže z původních celkem velkorysých plánů na záchytná parkoviště u některé ze stanic na prodlouženém úseků sešlo a jak jsem psal už v předchozím příspěvku, bude z toho prý jen pár desítek míst. Aspoň tak nějak jsem o tom v posledních letech četl. Ale jestli máte nějaké aktuálnější informace, tak se podělte, určitě to bude zajímat více lidí...

0/0
17.9.2014 7:55

O29n71d57r27e29j 49H50o52l33o61u77s 6426794690875

Jezdim sockou normalne, ale nekdy to proste bez auta nejde. Z prace kolikrat potrebuji neco odvest, nebo nekde neco vyzvednout nakoupit a sockou by me to zabralo asi 100let a autem jen par desitek minut i s kolonama. 

Spis to byla rana pod pas, nic jsem nevedel (muj problem), ale mohli k mostu dat aspon ceduli podobne, jako kdyz cisti silnice.

+2/0
12.9.2014 11:57

P73e13t31r 53N38e62s78v18a73d29b30a 2354545856919

Automobilová doprava je světe div se úplně v každém městě na světě. Stačilo by kdyby se při opravách někdo uvažoval hlavou a ne zadelí. Třeba tam kde byly dva pruhy po opravě kolejí a upravě tram. ostrůvku zůstane pruh jenom jedenRv. atd.......

+1/0
12.9.2014 19:36
Foto

P78ř81e83m78y51s31l 24Č88e57j93p 8548517238376

Každej brblá, když jsou silnice a mosty rozbité, ale když dojde na opravu, tak každej zase brblá, že se to opravuje. Přitom každej o té uzavírce ví, ale kolik se najde lidí, kteří se tomu vyhnou. Pešo, cyklo, moto, MHD, nebo to mohou vzít poklusem. Mluvím i lidech, co musejí za každou cenu dva bloky autem ...

+5/−5
11.9.2014 19:52

P80e13t59r 11K11u56c39a31r33o14v 5432492622837

chytráku...

0/0
12.9.2014 0:40
Foto

V96á98c24l94a65v 41H82e95j57n10a 9286656584239

... ale má pravdu....

0/0
12.9.2014 10:31

P72e59t83r 21N65e79s91v26a69d33b53a 2394625566589

O této uzavírce nevěděl nikdo. cca 10 metrů od místa mám práci a nevěděl jsem nic. Nic nenasvědčovalo tomu že bude další den uzavřený úsek silnice úplně pouze svedení dopravy ze dvou pruhů do jednoho a z toho se moc domyslet nedá.

+1/0
12.9.2014 19:41
Foto

P78ř45e11m67y40s91l 58Č78e58j85p 8818547848546

No tak je to divné, protože uzavírky se nedělají ze dne na den, a schválení přes všechny úřady nějakou dobu trvá, a poté jsou s tímto stavem vyrozuměny dané instituce, které obeznámí obyvatelstvo. Většinou se to objevuje na vývěskách / webovkách radnich, nebo v  místním tisku. O naléhavé uzavření komunikace jde vždy jen v případě nouze, jako prasklý vodovod, nehoda atd...

0/0
12.9.2014 20:54

M59i82c44h97a25l 58P72a30u31l83í82č90e79k 2393895515355

Jenom ještě pár poznámek ke sporu MHD vs auta:

1. Ano, pokud by nikdo nejezdil auty a všichni by se nacpali do autobusů/tramvají, byly by silnice poloprázdné.

2. Chtěl bych ale potom vidět tu kvalitu cestování v dopravních prostředcích (sardinky hadr...).

3. Už takhle je MHD ztrátová a musí se těžce dotovat. Zvýšení počtu pasažérů by se muselo kompenzovat i navýšením počtu dopr. prostředků, čili další náklady.

4. Zatímco příjem z jízdného pokryje u MHD náklady na přepravu cca z 1/3, tak soukromá přeprava autem je ekonomicky čistá, nikdo nikomu na nic dotace nedává a každý si na to musel poctivě vydělat

+4/−6
11.9.2014 17:41
Foto

M77a36r47t77i63n 26Š97u28b31r23t 1805341354835

Silnice dnes jsou poloprázdné. Pokud 43 % lidí jede MHD, 24 % lidí jde pěšky nebo jede na kole a pouze 33 % lidí jede auty, tak právě tento poměr umožňuje, že se auty ještě jakž takž dají plnit cesty, proto které jsou tato auta užitečná. Každé další auto navíc ale nejvíce omezuje ostatní auta a zhoršuje schopnost aut plnit tu jejich funkci. Dneska jsme na hraně, kdy malá nehoda nebo uzavírka téměř zastaví automobilovou dopravu jako celek a nikdo se nedostane nikam. Aby auta jela a plnila své funkce, potřebují, aby většina lidí jezdila tou MHD, protože jinak by nikdo nevyjel ani z garáže.

V Ječné či Žitné auta stojí, ale celkem tudy projede nějakých 50 000 aut celkem denně. Co by se stalo, kdyby auto vzalo 90 000 lidí, co stejným směrem denně projedou tramvajemi? Město by prostě nefungovalo. Nikdo nechce, aby nikdo nejezdil auty, ale dneska jsme na hraně, kdy už auta sama omezují svou schopnost jezdit. A udržet lidi v MHD by mělo být největší výzvou právě pro řidiče aut, kteří chtějí své auto využívat, ne v něm jen přežívat.

+5/0
11.9.2014 17:53

Ř35e17h70o19ř 50V19l41a46s96á84k 2584234261836

Navýšení počtu pasažérů nutně nemusí znamenat zvýšení nákladů.  Aby MHD sloužila, musí mít síť úplnou, nelze jít pod určité minimum. Takže část prostředků mimo špičku jede prakticky prázdná, aby se udržel potřebný interval. A právě tahle část je pochopitelně nejvíc "prodělečná", protože vozí hlavně vzduch.

Tyhle prostředky by se spíš mírně zaplnily a lépe zaplatily. Že by některé tramvaje, které jezdí s jedním vozem, musely jezdit s dvěma, nebo že by ve špičce přibyly další plné autobusy, to by pro systém bylo finančně spíš plus než mínus.

Další věc je, že dnes je MHD z velké části plná lidí, kteří jezdí s finančními úlevami (studenti, důchodci). Více zákazníků by pravděpodobně znamenalo zlepšení tohoto poměru ve prospěch těch, kteří platí plné jízdné.

+4/0
11.9.2014 18:14

M48a21r29t87i17n 59R13u28z46i76c94k65a 1452798936457

No nevim, ale nemate uplne pravdu, protoze kdyby jeden autobus navic, byt treba poloprazdny, by nahradil hrave 20-25 aut a o sardinkach by nebyla ani rec... a 20 aut vc. bezp. vzdalenosti mezi nimi, to uz je slusny prostor co zabiraji na silnici.

+1/0
11.9.2014 21:41

D91u95š95a98n 56S83o19c29h49a 9416931403381

V CR je stejne proces oprav a planovani chaoticky, nechapu, proc se tady nemaka v noci, jako v UK, eliminuji tak tyto zacpy, byt se tomu vzdy vyhnout neda.

+2/0
11.9.2014 17:36

T61a29ť49á10n23a 78S19k93ř91i27v74a79n16o69v93á 7246840724615

Zajímalo by mě, který blb vymyslel tuhle uzavírku v době, kdy ještě nejezdí tramvaje. To by nešlo počkat týden, až bude trať hotová? Takhle se kumulují busy X 22, 125,101,181,175...,lidi nemají možnost úniku, je to nehoráznost! Nějaký papláš v kanceláři se zas vyznamenal, ráda bych věděla, kdo za to může.

+6/0
11.9.2014 17:17

J52i61ř92í 62K27r26a37m64p12l 4986484746646

to Vám nikdo neřekne, to je státní tajemství

+1/0
11.9.2014 17:21

M71i88c83h56a54l 65P31a10u83l50í10č77e30k 2293495235255

Ono to tak asi bylo původně naplánováno, protože ty tramvaje už měly týden jezdit, někde se to akorát zdrželo...:-(

0/0
11.9.2014 17:48
Foto

M15a63r67t42i87n 76Š68u66b32r82t 1855241174945

Ne ne, Hostivař byl naplánován do 13.9. Zdržení bylo jen na Vypichu.

+2/0
11.9.2014 18:00

M52a52r20t18i27n 85R46u68z29i51c60k68a 1202928836957

Hostivar je zdrzena uz tim, ze byla naplanovana mnohem drive a porad se tato oprava odkladala.

0/0
11.9.2014 21:44
Foto

M96a86r50t86i93n 83Š16u32b83r21t 1255891314815

Ano, na základě soudních tahanic byla odložena o 2 roky. Ale letošní termín byl daný do 13.9.

0/0
12.9.2014 9:43
Foto

M44a85r75t55i56n 35Š20u20b32r37t 1775451444265

Jinak tramvajová trať bude otevřena již zítra ve 12:00 a bude tedy v provozu během páteční odpolední špičky.

0/0
11.9.2014 18:02

V80i28k66y75r 81B36o84h98u72m30i10l 68S45t87r34a15n69s56k46y 9467168746919

Mimochodem mám e-mail z DP hl.m.Prahy, kde se hovoří o "zelené trati". Ta ovšem byla vysmolena pouze v úseku Průběžné. Takže nyní civíme z oken na "vlečku" z kamení a betonových pražců a bude tam strašit, lapat prach, papíry atd. dallších 10 let?

0/−1
12.9.2014 9:13
Foto

M64a45r58t84i86n 63Š23u18b58r48t 1895501644545

To záleží na vaší městské části. Zatravnění trati výrazně zkracuje její životnost a zvyšuje náklady na údržbu a také frekvenci oprav, protože hlína a voda se dostanou do štěrkového lože a brzo začnou vznikat poruchy geometrie trati. Tj. DP pokládá trávu pouze v případě, že si jí přejí představitelé městské části, zaplatí její položení a pak se o ní budou starat. Pak na sebe DP přebere ty vyšší náklady na tu údržbu. Praha 10 si trávu V Olšinách a v Průběžné platí, Praha 6 na Evropské a Bělohorské též. Jinak i otevřené svršky DP běžně čistí sacím bagrem. Také pohledově moc rád otevřené tratě nemám, ale když mi jí postavili za barákem, musel jsem uznat, že jsem tramvaje téměř přestal slyšet a s jejich provozem jsem na rozdíl od dob panelů BKV velmi spokojen. A absence trávy mi skutečně ani nevadí.

0/0
12.9.2014 9:49

V48i17k94y96r 45B23o54h55u86m89i32l 85S27t66r30a97n97s20k16y 9357118396339

Papaláši v kanceláři jsou jen v den výplaty, tedy alespoň v ČR;-D

0/0
12.9.2014 9:15
Foto

J50a97r45o58s21l51a29v 54V47o69j59t31ě49c51k49ý 4693608474196

Jsem rád že tady píší o Průmyslové, ale všiml si někdo jak to poslední měsíc vypadá na Vpichu? To co předvádějí tam je také excelentní způsob jak lidem ukázat okolí Prahy 6, protože to prostě musíte objíždět. A o tom tady nikdo nenapíše, přeji Vám jet od Strahovského tunelu na Bílou horu v tento čas 16:48, také v 17:48 a nebo i v 18:48 a nenechte se mýlit, ono je to ucpané krásně i v sobotu kolem 16h a některé dny i po 20h večerní. Je to fakt fajn ten okamžik, když jdete kolem pěšky a jste rychlejší než auta...

+2/0
11.9.2014 16:49

J58i67r62i 10P46e56t87r59a50k 5793430389528

Prostě je tu bordel :-/

0/0
11.9.2014 16:54

M18a82r53e98k 10T63u43r13n67o44v83e26c 7665452800566

No počkejte až budou Kabáti, to teprve bude v alejích nablito. :-)

0/0
11.9.2014 17:19

M58a49r55e87k 91H80r64u86b96y 6977122331908

JJ, to je vydarena uzavirka - dari se udrzet stupen 5 i v sobotu dopoledne :-/Rv

0/0
11.9.2014 17:55

D77a74v14i40d 16B22r65a97d49á69č 4964139154898

Já jsem nucen si toho všímat denně, aniž bych chtěl.

0/0
12.9.2014 6:39

J33a77k83u79b 20N17e13b91u40r86k49a 6605377270659

http://bikeyface.com/2013/12/12/traffic-talk/ :-P

0/0
11.9.2014 16:48

J11a11k60u19b 22N88e68b79u84r59k32a 6245587180789

Občas jsem rád, že bydlím tak šikovně a jsem takové nátury, že mi nedělá problém a dokonce mě těší jezdit do práce na kole. Lidem, kteří trpí v zácpách v Praze mi je celkem líto, ale na druhou stranu bych byl rád, kdybychom si konečně všichni uvědomili, že v moderní době přelidněných metropolí nelze budovat dopravu přes město tak, aby si každý mohl vézt zadnici ve vlastní prostorné plechové bublině.

+8/−11
11.9.2014 16:29

J58a84k86u89b 41N19e22b28u90r26k87a 6855447260909

To jsem přesně čekal ;-D Napalte to tam ty mínusy, jen víííc, jen vííc ;-D Pravdě nikdo neuteče ;-)

+1/0
11.9.2014 16:47

M55a84r48e41k 48T68u45r92n91o11v64e97c 7985292870916

Tak jsem Vám dal alespoň jeden plus. :-) Teď přes léto jsem se snažil do práce jezdit také na kole (z Vinohrad do Motola) a má to spoustu pozitiv. O prázdninách má MHD delší intervaly, pod Motol mi třeba jede jen tramvaj 10 (a 16 ne, byť během roku ano). Jak byl rozkopaný Karlák, tak tramvaje jezdily oklikou a samozřejmě déle. Člověk se ráno aspoň trochu rozhýbe, vzbudí. A přišlo mi to i takové nějaké veselejší a méně stresující, než jet třeba nacpanou tramvají nebo autem. Kolony člověk fakt řešit nemusí, není problém s hledáním místa na parkování...

Ale beru to racionálně - v zimě na kole nejspíš jezdit nebudu (jedině by bylo zase takové zimo-léto jako posledně), nepovažuji se za nějaké fanatika. Prostě dopravuji se do práce různými způsoby a každý má své výhody a nevýhody a podle toho mezi nimi volím. Ale určitě se tu najde nějaký Dfens, co mi taky bude muset dát nějaký ten minus, protože mu překážím v ulicích (ale v autě bych asi překážel ještě víc a taky pak aspoň zrovna nepřispívám k té přecpanosti MHD).

A taky respektuju, že ne každý má v práci kolo kam dát a kde se osprchovat (byť ne na všech trasách je to potřeba). Ale kdo tu možnost má, ať to aspoň zkusí, třeba bude příjemně překvapen...

+6/−2
11.9.2014 17:28

J54a83k60u38b 64N72e46b85u56r88k81a 6695927340139

Nerad bych, aby to vyznělo, že chci všechny celoročně nahnat na kola. Jen jsem chtěl poukázat na to, že exitsujou alternativy, které lidi ze zvyku a z lenosti ignorují.. vlaky, MHD, bikesharing, carsharing, taxi, atd.. Hlavní problém v Praze je, že prostě město neposkytuje podmínky pro efektivní přepravování.

+1/0
11.9.2014 19:29

V34i63k93y13r 47B75o26h69u19m22i90l 93S88t76r20a23n97s13k33y 9427128826869

Trasa do práce z Hostivaře na Pohořelec je skutečně "vhodná" pro cesty bicyklem:-P. Díky diskutované /opakovaně odkládané/ rekonstrukci MHD "jezdím" celé léto do zaměstnání místo 35 mn MHD k 50 min. MHD. Autem to mám na parkoviště zaměstnavatele (tedy ne veřejné/ min. 17. Používám vůz s EURO5 a na LPG, co asi zvolím, že?;-D

0/0
12.9.2014 9:19

M36a82r47e61k 84H58r85u75b10y 6677972401438

Pokud se dopravujete na kole, znamena to, ze nevezete prakticky zadny naklad. Tuhle vyhodu ale dost lidi nema. Mozna je to prekvapive, ale malokdo jezdi po meste autem jen tak z pleziru, s vidinou, jak si pradne postoji v zacpe :-PRv

Kolo je silne mensinova alternativa, ne reseni.

+3/−2
11.9.2014 17:57
Foto

R15i26c49h26a37r24d 51P26o72l77á57š19e45k 9744833650689

jo jo dvě vrtačky, nářadí a jiný drobnosti a přitom vypadám jako, když si vezu zadek sám;-)

+1/0
11.9.2014 18:04

J90a11k50u76b 66N30e98b23u41r20k33a 6465897360909

Budete se divit, ale takovýho jsem už v Praze na kole viděl taky ;-)

+1/−1
11.9.2014 19:42

Ř45e76h18o81ř 62V17l15a86s41á70k 2624144891526

A kolik je to "dost" a co je to "žádný náklad"?

Asi nikdo nemá přesnou statistiku, ale mně se zdá, že naopak poměrně dost lidí jezdí s prakticky žádným nákladem.

+1/−1
11.9.2014 19:00

J48a83k12u19b 40N76e96b88u66r47k95a 6495137950139

Mysím, že spíš je to tak, že člověk, který je zvyklí jezdit autem, nemá potřebu si to převážení nijak optimalizovat, aby jeden den převezl všechno, co potřebuje a pak měl na týden klid. Prostě o tom díky tomu pohodlí nepřemýšlí

+1/0
11.9.2014 19:39

J27a78k81u51b 65N72e67b66u11r13k61a 6845237180169

Samozřejmě. Jsem z lidí, kterým stačí většinou batoh nebo brašna a nebo něco odvezou MHDčkem. Pokud je člověk třeba řemeslník a vozí si nářadí a materiál, tak chápu, že jezdí autem. Kdyby ale v Praze byla cykloinfrastruktura, nebyl by problém na menší vzdálenosti jezdit s "cargobike". Ve vyspělejších evropských městech je to celkem běžné.

+2/−2
11.9.2014 19:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.