Diskuze

Hranaté karosy v metropoli dojezdily, Pražany vozily 32 let

Pražský dopravní podnik v pátek vyřadil z provozu posledních pět autobusů Karosa B731. Tento typ autobusů vozil Pražany od roku 1982. Z garáží dopravce značka Karosa nezmizí, ve vozovém parku zůstávají pozdější modely, převážně modernizované řady 900 vyráběné v letech 1996 až 2006.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TP

T91o54m51á57š 21P90í63c46l

13. 9. 2014 15:18

A co kultovní Ikarusy?Ještě někde jezdí? U těch jsem měl i z kopce vždycky pocit, že bych měl vylézt a jít tlačit :-)

0 0
možnosti
Foto

R54o30m16a44n 23K26o17z24e82l

13. 9. 2014 14:19

V mém okolí ještě občas na linkách tyto vozy potkám, dokonce i 28 let starý vůz...

http://seznam-autobusu.cz/vuz/32243

Už se začínají vyřazovat i zaoblené Karosy 934, což mne mrzí, protože je pamatuju jako úplně nové a zvuk motoru Renault je fakt nezaměnitelný.

0 0
možnosti

J21o65s91e40f 39Š26v30e34c

13. 9. 2014 10:29

Mluvčí DP zřejmě dodnes neví, co je to klimatizace. Nevím, čím jezdí do práce. Asi Felicií. Já mu ji pustím v kamiónu

0 0
možnosti
Foto

J70i35ř27í 50E66r53b75e14n

13. 9. 2014 9:20

Tuhle zprávu jsem dřív zaregistroval na Seznamu/Novinkách - lidi, tam zase je diskuse blbců... ;-D

2 0
možnosti
OK

No konecne. Vzdyt to bylo pro ostudu...

1 8
možnosti
AN

A98l55e23š 82N94o87v92á55k

13. 9. 2014 12:23

Ty jsi pro ostudu ;-D

2 0
možnosti
JD

J71a40n 19D34v84o15ř12á43k

13. 9. 2014 1:37

Už se těším na článek:

V roce 2042 pražský dopravní podnik vyřadil ze stavu poslední autobus SOR 18 z Libchav...

Dožijou se ty střepy alespoň roku 2020???

3 2
možnosti
JR

J85a39k91u86b 59R87o85u89s

13. 9. 2014 0:16

Jsem smutný, stejně jako když se vyřazovaly EČs a pak 81-71 :-(

1 0
možnosti
MJ

Nejlepší autobus byla beztak Karosa ŠM 11.

4 0
možnosti
Foto

J79i51ř40í 20E60r33b64e13n

13. 9. 2014 9:30

No, jak se to vezme. Za šoférem se nedalo sedět, protože 2/3 místa pro nohy zabral trychtýř od tělesa topení. To topení bylo tažené jen po levé straně karosérie a fungovalo tak do poloviny busu, takže nejraději jsme sedali za levé přední kolo - po pravé straně busu děsně táhlo a zábly nohy. Kvůli mizernému topení byly v sychravém počasí věčně opocené prosklené střešní oblouky, voda z nich stékala na rezavějící rám a pak kapala na ramena a hlavy cestujících. Dva velkoplošné střešní "vikýře" se nesměly otevírat za deště, jinak jste byli ostříkaní. Pár let po vyrobení už dveřní mechanismy byly vyběhané tak, že jste ven viděli nejen okny, ale i mezerami mezi dveřními křidly...

Ale byl z nich výborný výhled ven a skvěle seděly na silnici. V roce 1997 jsme absolvovali ve zrenovované ŠD11 školní výlet Ústí nad Labem - Brno, po dálnici si to svištělo 110-120 km/h (ne tachometrových, ale skutečně jsme to vypočetli z kilometrovníků!) a když nás v jednom místě předjížděl turistický autobus, byli na jeho oknech nalepeni jeden vedle druhého Japonci s foťáky :-)

1 0
možnosti
TH

Ještě by mohly jít "do důchodu" tyto kloubové....

Jinak co se týče níže zmíněného odpružení, tak tady bych uvedl, že jsem zažil jednu jízdu v takovémto kloubovém starém autobusu, která fakt byla utrpením a musel jsem po pár zastávkách vystoupit. To bylo, jako kdyby tam neměl pružiny žádný...

2 0
možnosti
Foto

J53i21ř68í 32E50r21b87e94n

13. 9. 2014 9:33

Ano, B 741 a C 744 byly strašné busy. Přetížený zadek škrtal o asfalt, kloub věčně vystrčený k nebi, houpalo se to na všechny strany a směry...

0 0
možnosti
MB

Gratulujem Prahe, že urobila niečo čo Bratislava už pred 3 rokmi. Zrovna som čítal, že posledný bus tohto typu vyradili aj v Pieštanoch;-D

2 11
možnosti
RD

Jenomže v Bratislavě neměli autobusy z roku 1995 jako v Praze, ale starší, takže je vyřadili dřív. Navíc na nich nedělali skoro žádné generální opravy, takže to byly ke konci opravdu vraky. Tím bych se moc nechlubil.

12 1
možnosti