- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co kultovní Ikarusy?Ještě někde jezdí? U těch jsem měl i z kopce vždycky pocit, že bych měl vylézt a jít tlačit :-)
V mém okolí ještě občas na linkách tyto vozy potkám, dokonce i 28 let starý vůz...
http://seznam-autobusu.cz/vuz/32243
Už se začínají vyřazovat i zaoblené Karosy 934, což mne mrzí, protože je pamatuju jako úplně nové a zvuk motoru Renault je fakt nezaměnitelný.
Mluvčí DP zřejmě dodnes neví, co je to klimatizace. Nevím, čím jezdí do práce. Asi Felicií. Já mu ji pustím v kamiónu
Tuhle zprávu jsem dřív zaregistroval na Seznamu/Novinkách - lidi, tam zase je diskuse blbců...
Už se těším na článek:
V roce 2042 pražský dopravní podnik vyřadil ze stavu poslední autobus SOR 18 z Libchav...
Dožijou se ty střepy alespoň roku 2020???
Jsem smutný, stejně jako když se vyřazovaly EČs a pak 81-71
Nejlepší autobus byla beztak Karosa ŠM 11.
No, jak se to vezme. Za šoférem se nedalo sedět, protože 2/3 místa pro nohy zabral trychtýř od tělesa topení. To topení bylo tažené jen po levé straně karosérie a fungovalo tak do poloviny busu, takže nejraději jsme sedali za levé přední kolo - po pravé straně busu děsně táhlo a zábly nohy. Kvůli mizernému topení byly v sychravém počasí věčně opocené prosklené střešní oblouky, voda z nich stékala na rezavějící rám a pak kapala na ramena a hlavy cestujících. Dva velkoplošné střešní "vikýře" se nesměly otevírat za deště, jinak jste byli ostříkaní. Pár let po vyrobení už dveřní mechanismy byly vyběhané tak, že jste ven viděli nejen okny, ale i mezerami mezi dveřními křidly...
Ale byl z nich výborný výhled ven a skvěle seděly na silnici. V roce 1997 jsme absolvovali ve zrenovované ŠD11 školní výlet Ústí nad Labem - Brno, po dálnici si to svištělo 110-120 km/h (ne tachometrových, ale skutečně jsme to vypočetli z kilometrovníků!) a když nás v jednom místě předjížděl turistický autobus, byli na jeho oknech nalepeni jeden vedle druhého Japonci s foťáky
Ještě by mohly jít "do důchodu" tyto kloubové....
Jinak co se týče níže zmíněného odpružení, tak tady bych uvedl, že jsem zažil jednu jízdu v takovémto kloubovém starém autobusu, která fakt byla utrpením a musel jsem po pár zastávkách vystoupit. To bylo, jako kdyby tam neměl pružiny žádný...
Ano, B 741 a C 744 byly strašné busy. Přetížený zadek škrtal o asfalt, kloub věčně vystrčený k nebi, houpalo se to na všechny strany a směry...
Gratulujem Prahe, že urobila niečo čo Bratislava už pred 3 rokmi. Zrovna som čítal, že posledný bus tohto typu vyradili aj v Pieštanoch
Jenomže v Bratislavě neměli autobusy z roku 1995 jako v Praze, ale starší, takže je vyřadili dřív. Navíc na nich nedělali skoro žádné generální opravy, takže to byly ke konci opravdu vraky. Tím bych se moc nechlubil.