Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová trasa metra D se začne stavět za tři roky, řekl pražský primátor

Práce na nové trase metra D z Písnice až do stanice Náměstí Míru by mohly začít v roce 2017. Řekl to pražský primátor Tomáš Hudeček na Žofínském fóru. Nový úsek pražské podzemky vyjde na 60 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K49a56r64e54l 12D14r35d45a 6553435397979

Nevíte proč se "déčko" stočilo na Náměstí republiky? Těšil jsem se na Žižkov. Rozvoj Žižkova postaveného jen na tramvaji to dost utlumí. (Olšanská, Nákladové nádraží?)

  Ale není to hloupá varianta. Umím si následně představit stanice III.D: Letná, Bubeneč, ZOO, Bohnice. ;-)

  A technická, Pankrác bude dost hluboký, aby šlo zvládnout klesání na Synkáč, a to samé Mírák. Jenže on to Mírák vlastně není, ale je to Sázavská. 1 stanice tramvaje od Míráku. A metro má propojit výstupy Francouzskou, Korunní a Vinohradskou. Jinými slovy, společné vchody do A a D se pěkně rozprsknou po Vinohradech. Co na to říká tramvajová lobby a plačky za tramvaje na Václaváku? Pomůže to takto Vinohradům? Mně se to zdá dobré. Pokrývá to moje potřeby vstupu do metra kdekoliv se na Vinohradech pohybuji. Jen ta Korunní řešená výtahem mi přijde kapku jako laciné řešení. ;-)

  A trága nejvyšší. "Bezbariérové déčko." Vozíčkář bude moc jen do Korunní a všude jinde jen po povrchu. Vinohrady jsou obecně komplet bariérové a zastrčený výstup z metra to moc nezlepší. :-P Tak aspoň, že jde patrně o elegantní a levné vyřešení bezbariérového Míráku na "áčku".;-)

+1/0
16.9.2014 15:19

T23o26m44á71š 61Z48e26m53a70n 3885238474785

Žižkov byl utlumen právě zachováním nákladového nádraží, kdy byla zaražena možnost postavit kapacitní silnici.

Metro máte z Žižkova 1-2 zastávky tramvaje na 3 strany.

0/0
11.11.2014 19:33

M34i38c86h64a57l 11S18t53e23b54l71o 5509241474187

Proč není v článku plánek města a metra???;-€

0/0
16.9.2014 8:37

K77a77r71e47l 61D49r60d56a 6223795517399

http://www.metroweb.cz/metro/metro-budoucnost.png

0/0
16.9.2014 14:23

K97a57r88o59l42i27n74a 76M74a48r80i96e 42H30l54a98v70s72o31v46á 6104179745923

Mezi Pankrácí a Depo Hostivař? primátor nechť si pořídí mapu Prahy nebo lépe vrátí se odkud přišel, tedy do Olomouce

0/0
16.9.2014 6:38

Z95d34e93n38ě32k 48Z69a42b39a96v73a 1152414936604

"by mohly začít " + volby za měsíc = 0 hodnota výroku. 

Babiši, tvoji redaktoři tě okrádají o peníze z placené předvolební inzerce - syrečkovy pindy nejsou nic jiného, sorry

+3/0
16.9.2014 0:08

R93o73b95e90r70t 20P57l74o75c43h 4986962391733

Sláva že snad zvítězil zdravý rozum a že se nebude stavět "jen" odbočka z céčka za Pankrácí. A sakra proč až za tři roky? Kopnout by se mohlo hned příští rok v dubnu - po otevření áčka do Motola ;-O

+7/0
15.9.2014 21:21

M44i47l23a72n 19N92o72v35á79k 2930705365325

Dokážete do dubna sehnat stavební povolení a vysoutěžit stavbu trasy metra ? Jste fakt dobrej.

+5/0
15.9.2014 21:30

R36o84b29e76r91t 44P14l76o37c72h 4746102131743

Ne nedokážu. Já to chápu, ale tohle už dávno mohlo býti vyřešeno. A peníze z EU jsou tu k dispozici téměř neustále už několik let...

+4/0
15.9.2014 21:38

T90o16m40á11š 47B95r41á48z24d34a 6897650156272

Ovšem ty peníze jsou sice možná k dispozici, ale jsou i jiní důležitější subjekti = politici - než nějaká odbočka metra. Ta počká....

+2/0
15.9.2014 22:34

R11a64d23e29k 91T98o92m84a67s20e49k 5973190888975

I to čerpání peněz z EU fondů má nějaká pravidla a není to vždy tak snadné, jak se domníváte.

0/0
16.9.2014 8:42

B84o64h63u78s29l90a95v 87K88r86á38l76í19k 2231200319546

Když něco říká Hudeček a ještě k tomu před volbama, tak to nemá naprosto žádnou souvislost s tím, co se skutečně bude nebo nebude stavět.

+8/0
15.9.2014 21:56

R14o42b12e20r36t 95P48l90o23c55h 4436372551433

To je taky pravda. Důležitý bude co bude žvanit po volbách...

0/0
15.9.2014 22:02

B39o34h36u15s11l51a47v 50K75r14á76l34í41k 2631310829706

Někdo úplně jinej...

+6/0
15.9.2014 22:06

Z56d87e93n92ě75k 85Z86a57b68a24v87a 1152454626594

kéž by - ale aby to nebyla pro změnu nějaká slovenská pizducha - pražáci, nevolte StBáka ;-€ ani passerinvest Rv

+2/0
16.9.2014 0:04

Z42d52e97n51ě81k 18Z19a79b17a63v66a 1972434126634

slibem nezarmoutíš - a že to TOPka umí, ukázali už posledně - lidi nachytali na Tůmu a nakonec nesehnali nic lepšího neži holomockého syrečka

0/0
16.9.2014 0:11

R84a68d39e83k 86D49o60l50e62ž48a48l 2569423360590

Tak takhle to depo jistě vypadat nebude. Není tam jediný kruhový objezd ani semafor.

+1/0
15.9.2014 20:51

R44o40b51e26r90t 88P64l79o11c61h 4476182861383

Postavit kruhové objezdy a semafory zase neni až tak drahá záležitost - ve srovnání se stavbou metra...

0/0
15.9.2014 21:39

B18o87h53u55s14l39a28v 75K60r75á19l81í12k 2441130429616

Semafor sice ne, ale křižovatka, která má ze všech stran stopčáry, tam je.

+3/0
15.9.2014 21:57
Foto

M20i74c29h88a38l 31P48a40ř72í21z54e59k 8941103376961

Tak snad už po volbách ne? ;-)

+1/0
15.9.2014 20:40

R41a68d78i74m 16P18a85v30l75i67c10e70k 1640408191814

Kdy se zacne stavet v Brne? Vzdycky kdyz tam prijedu tak trva hodinu nez se dostanu z jednoho konce na druhy.

+1/0
15.9.2014 20:24

M40i37l45a39n 19N38o46v38á36k 2780195895895

V Brně máte Královopolské tunely za 12 miliard Kč. Při cenách tunelářských prací v Brně s přirážkou 250% je stavba metra v Brně nereálná.

+3/0
15.9.2014 21:27
Foto

R55i24c60h56a80r19d 12S87n98a23h69a 4301767746418

Dobrý den pane Primátore. Doufám, že si to čtete. Rovnou byste s výstavbou nové trasy D mohli konečně zavřít Vietnamskou tržnici SAPA, kde se to hemží drogami, neplatiči daní, nelegálním oblečením atd....

+4/−7
15.9.2014 19:45

T11o71m28á66š 64B97r86á12z31d49a 6487370986952

SAPA - tohle je fakt teda důležitý.... Nikdo Vás přece nenutí nakupovat v SAPĚ nelegální oblečení a drogy si koupíte na nám. Republiky normál.

Co raději konečně dodělat spojení Prahy s letištěm Ruzyně?

Ty autobusy, a zejména taxíky - hmmmmm............. to je teda terno!Rv

+6/0
15.9.2014 22:40
Foto

L39u32b30o48š 32M19o25t58l 9345590287423

Už se těším. Jsem Plzeňák, ale od 5 let na matfyzu a na kolejích v Tróji mám takový rituál, který stále dodržuji: kdykoli se dostaví nějaká nová stanice metra, tak si tam dojedu a na té zastávce také nastoupím i vystoupím. :-P Jsou obecně krásné, zvláště např. proti Bostonu, kde jsem byl 6 let, a v podstatě jsou stále modernější a hezčí. Ten obrázek z Krče je opravdu kůlový.

+6/0
15.9.2014 19:17

L50i19b25o75r 17H58o13s76a87k 3275332794956

O tak mladem matfyzakovi jsem jeste neslysel :-)

+9/0
15.9.2014 19:32

M38i17c42h80a12l 91P69a89v49l81á54t 9653263524479

Ale o matfyzakovi s podivnymi ritualy uz urcite ano..

+2/0
16.9.2014 8:51

R68o48m31a56n 76P86o54l42á88č34e32k 5176219985

Ještě bych nejásal... Je tam pořád MOHLO BY SE ZAČÍT... To mluví za vše...

Vzhledem k tomu, že jsou za pár týdnů volby neberu tohle prohlášení naprosto vážně a spíš se Hudeček tím snaží žehlit průser s jeho výrokem o Brnu a Ově...

+5/0
15.9.2014 19:00

V49l52a80d50i13m29í27r 27H47o40l58ý 8494341366357

Sliby primátora Hudečka mají stejnou váhu, jako sliby pětiletého retardovaného dítěte.

+12/−2
15.9.2014 18:49

D13a46v59i45d 79B64e41n73e93š 8908340839743

Nebyla cena ještě nedávno jen 25 mld. ?

0/0
15.9.2014 18:22
Foto

M52a55r79t83i57n 89Š10u38b73r25t 1225321294505

Ano, ale jelikož se rozhodlo správně postavit trasu ne jako odbočku linky C, ale jako svébytný úsek (možná s jednokolejnou propojkou), tak je třeba už v této fázi postavit i druhou stanici Pankrác a celé nové Depo. Tj. proto ty náklady o 4-5 miliard výše.

+7/0
15.9.2014 18:27

D96a36v61i28d 16B84e86n71e71š 8418430179773

25 a 5 je 60? To se Hudeček pěkně rozjel....

+2/0
15.9.2014 18:34

K86a59r78e45l 52C74e90r59m73a91n 9438352950390

60 mld je cena až na Náměstí Míru, pan Šubrt mluví o úseku Pankrác - Depo Písnice.

+5/0
15.9.2014 18:37

V31á46c22l59a23v 40Š82u95b63r71t 9657673668677

Přemýšlím, kde se částka 60 miliard v článku vzala? S touto částkou počítala jako s odhadem nákladů vize PPP projektu na metro D někdy z roku 2008. Nyní se skutečně dají vyjádřit náklady pouze na úsek Pankrác - Depo Písnice, které byly ve verzi větev C cca 25 miliard a bez větve s novou stanicí Pankrác pro linku D a s novým depem cca 30 miliard. Následný úsek Pankrác - Náměstí Míru - Hlavní nádraží se z hlediska nákladů odhadoval okolo 13 miliard, tj. trasu v úseku Hlavní nádraží - Depo Písnice lze z hlediska nákladů a s přihlédnutím k dlouhému výhledu dostavby odhadovat maximálně na 45 - 50 miliard. Číslo 60 miliard je i při předpokládaném navýšení nákladů moc vysoko nejméně o 10 miliard.

+1/0
15.9.2014 18:55
Foto

M17a22r26t56i91n 60Š85u64b43r86t 1765751194405

A už jsem přihlášenej místo bráchy ;-).

0/0
15.9.2014 18:57
Foto

L33u44k27á91š 19Z55á65v34o59d80s30k76ý 9941909941

No konecne. Jen ta cena trochu boli. 60 mld je podle me uplne neadekvatnich za 10km tunelu.

0/0
15.9.2014 18:04

K16a78r83e17l 32C51e61r74m86a43n 9458522650130

Myslel jsem si, že je to víc, ale hrubě změřeno na mapě je to opravdu jen 10 km.

0/0
15.9.2014 18:39

L34i82b46o31r 51H72o28s53a72k 3585212124826

Jsem nevedel ze Praha dokazala usetrit 60 mld :-)

+1/0
15.9.2014 17:37

R61a45d35o25s65l94a69v 36K17l91a67u86d88a 5704688394582

Nedokázala. 8 mld půjde z EU a zbytek ze státního....   „Pokud si kdokoliv v České republice myslí, že Česká republika se může dostat na evropskou úroveň rozvinutím Brna, Ostravy, Břeclavi nebo Krnova, tak je na velkém omylu. Pouze podpora centra, pouze podpora hlavního města a pouze samotná podpora nás obyvatel Prahy může být tím jediným nástrojem, jak se dostat na evropskou úroveň ve všech ukazatelích, ve kterých bychom si přáli.“  :-P

+3/−2
15.9.2014 17:40

L72i12b98o30r 34H96o82s55a52k 3285752624166

Jsem pro. Kolik myslis ze by tak mezi sebou dokazali prazaci na metro vybrat? At se nedrzime zbytecne pri zemi s jednou trasou... :-)

0/0
15.9.2014 17:46

R35a95d29o68s98l39a61v 27K79l57a95u75d26a 5904788434622

Na metro bysme dokázali vybrat poměrně dost. Jenže by mezi kapsami dárců a metrem nesměla být nastrčená pařáta politiků, lobbystů, developerů.

0/0
15.9.2014 17:49

L11i59b23o24r 84H18o13s61a37k 3475522694226

Tak do toho. Jestli to zvladnete dokonce bez developera... 

Mel jsi uz doufam nekdy v ruce krumpac..? :-)

0/0
15.9.2014 17:56

R75a92d73o11s65l71a66v 29K70l39a77u40d92a 5534138534182

To máš tak. Ono je těžký cokoliv vybírat, když nikdo neví kolik. Nakonec těch 60 mld. bude stát ten první úsek a pak se zjistí že mají problém, protože Nuselský most uzavřou a nebude náhrada.

+1/0
15.9.2014 18:00

L16i14b21o88r 26H26o48s91a50k 3865262164716

Ja v tom problem nevidim. Staci zalozit neziskovku a zacit vybirat.

Nejhorsi je, kdyz clovek zacne dumat nad tom, proc to nejde ;-)

0/0
15.9.2014 18:02
Foto

L90u19k57á66š 81Z12á12v24o34d16s76k42ý 9401309451

I kdyby dal kazdy prazan 500,- ( coz ostatne da sotva 1% zbytek tak 20 kacek) tak vyberete sotva 3/4 mld ;-)

0/0
15.9.2014 18:07

L82i90b64o10r 17H28o41s47a58k 3335592764346

Pokud to obyvatelstvu za vic nestoji, tak bych plany asi trochu zredukoval ;-)

0/−2
15.9.2014 18:16

D19a25v83i49d 23B97e47n68e82š 8358710109513

Vybrali by hodně, ale ty peníze by skončili u Rittiga. :-)

0/0
15.9.2014 18:26

M92i81c96h43a56l 85K95o13ž19e58n32ý 4256975530582

Krasne.

0/0
15.9.2014 18:35

R70a97d43o32s35l77a15v 18K32l36a29u41d81a 5754988644912

Cože tak najednou?  Hudeček se vzpomněl, si že i tam jsou velká sídliště plná voličů lačných po rychlé dopravě do centra. Tak proč jim něco neslíbit. Je to zadarmo a i naděje potěší.

+19/0
15.9.2014 17:33

T10o65m34á59š 50Ž24i75t72n79ý 6301100661601

Depo Hostivař?? Spíše Kačerov, ne?

+1/−4
15.9.2014 17:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.