Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová trasa metra D se začne stavět za tři roky, řekl pražský primátor

Práce na nové trase metra D z Písnice až do stanice Náměstí Míru by mohly začít v roce 2017. Řekl to pražský primátor Tomáš Hudeček na Žofínském fóru. Nový úsek pražské podzemky vyjde na 60 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K23a67r50e26l 75D22r49d85a 6193915647759

Nevíte proč se "déčko" stočilo na Náměstí republiky? Těšil jsem se na Žižkov. Rozvoj Žižkova postaveného jen na tramvaji to dost utlumí. (Olšanská, Nákladové nádraží?)

  Ale není to hloupá varianta. Umím si následně představit stanice III.D: Letná, Bubeneč, ZOO, Bohnice. ;-)

  A technická, Pankrác bude dost hluboký, aby šlo zvládnout klesání na Synkáč, a to samé Mírák. Jenže on to Mírák vlastně není, ale je to Sázavská. 1 stanice tramvaje od Míráku. A metro má propojit výstupy Francouzskou, Korunní a Vinohradskou. Jinými slovy, společné vchody do A a D se pěkně rozprsknou po Vinohradech. Co na to říká tramvajová lobby a plačky za tramvaje na Václaváku? Pomůže to takto Vinohradům? Mně se to zdá dobré. Pokrývá to moje potřeby vstupu do metra kdekoliv se na Vinohradech pohybuji. Jen ta Korunní řešená výtahem mi přijde kapku jako laciné řešení. ;-)

  A trága nejvyšší. "Bezbariérové déčko." Vozíčkář bude moc jen do Korunní a všude jinde jen po povrchu. Vinohrady jsou obecně komplet bariérové a zastrčený výstup z metra to moc nezlepší. :-P Tak aspoň, že jde patrně o elegantní a levné vyřešení bezbariérového Míráku na "áčku".;-)

+1/0
16.9.2014 15:19

T67o34m48á51š 43Z36e51m50a31n 3215178534715

Žižkov byl utlumen právě zachováním nákladového nádraží, kdy byla zaražena možnost postavit kapacitní silnici.

Metro máte z Žižkova 1-2 zastávky tramvaje na 3 strany.

0/0
11.11.2014 19:33

M92i58c19h72a58l 53S51t89e11b56l26o 5779111354987

Proč není v článku plánek města a metra???;-€

0/0
16.9.2014 8:37

K79a60r30e86l 46D11r40d39a 6113885707129

http://www.metroweb.cz/metro/metro-budoucnost.png

0/0
16.9.2014 14:23

K49a57r14o11l59i95n53a 82M63a39r22i60e 47H23l84a66v76s32o72v41á 6114519695693

Mezi Pankrácí a Depo Hostivař? primátor nechť si pořídí mapu Prahy nebo lépe vrátí se odkud přišel, tedy do Olomouce

0/0
16.9.2014 6:38

Z90d30e17n70ě61k 28Z18a83b87a50v12a 1422964556654

"by mohly začít " + volby za měsíc = 0 hodnota výroku. 

Babiši, tvoji redaktoři tě okrádají o peníze z placené předvolební inzerce - syrečkovy pindy nejsou nic jiného, sorry

+3/0
16.9.2014 0:08
Foto

R80o56b51e45r50t 48P69l48o33c25h 4736622781253

Sláva že snad zvítězil zdravý rozum a že se nebude stavět "jen" odbočka z céčka za Pankrácí. A sakra proč až za tři roky? Kopnout by se mohlo hned příští rok v dubnu - po otevření áčka do Motola ;-O

+7/0
15.9.2014 21:21

M38i11l96a86n 43N19o39v88á82k 2300455315385

Dokážete do dubna sehnat stavební povolení a vysoutěžit stavbu trasy metra ? Jste fakt dobrej.

+5/0
15.9.2014 21:30
Foto

R71o95b20e52r68t 31P65l91o83c58h 4166292311313

Ne nedokážu. Já to chápu, ale tohle už dávno mohlo býti vyřešeno. A peníze z EU jsou tu k dispozici téměř neustále už několik let...

+4/0
15.9.2014 21:38

T80o82m55á87š 65B38r67á59z49d14a 6547620456362

Ovšem ty peníze jsou sice možná k dispozici, ale jsou i jiní důležitější subjekti = politici - než nějaká odbočka metra. Ta počká....

+2/0
15.9.2014 22:34

R90a73d31e10k 28T19o96m51a22s72e14k 5403220338535

I to čerpání peněz z EU fondů má nějaká pravidla a není to vždy tak snadné, jak se domníváte.

0/0
16.9.2014 8:42

B52o90h67u22s87l57a16v 36K42r78á92l69í21k 2561160969166

Když něco říká Hudeček a ještě k tomu před volbama, tak to nemá naprosto žádnou souvislost s tím, co se skutečně bude nebo nebude stavět.

+8/0
15.9.2014 21:56
Foto

R84o39b10e20r37t 15P11l21o33c39h 4696822831343

To je taky pravda. Důležitý bude co bude žvanit po volbách...

0/0
15.9.2014 22:02

B25o44h16u96s23l86a50v 57K77r84á46l88í30k 2351490849946

Někdo úplně jinej...

+6/0
15.9.2014 22:06

Z16d74e96n55ě81k 32Z43a24b84a65v10a 1632284456534

kéž by - ale aby to nebyla pro změnu nějaká slovenská pizducha - pražáci, nevolte StBáka ;-€ ani passerinvest Rv

+2/0
16.9.2014 0:04

Z57d54e76n35ě15k 58Z91a19b65a36v61a 1252724486844

slibem nezarmoutíš - a že to TOPka umí, ukázali už posledně - lidi nachytali na Tůmu a nakonec nesehnali nic lepšího neži holomockého syrečka

0/0
16.9.2014 0:11

R74a71d48e43k 62D17o85l77e43ž22a72l 2819373300500

Tak takhle to depo jistě vypadat nebude. Není tam jediný kruhový objezd ani semafor.

+1/0
15.9.2014 20:51
Foto

R93o58b48e92r40t 74P58l23o79c45h 4246642411283

Postavit kruhové objezdy a semafory zase neni až tak drahá záležitost - ve srovnání se stavbou metra...

0/0
15.9.2014 21:39

B30o16h69u75s10l90a37v 24K84r81á46l70í75k 2431230429766

Semafor sice ne, ale křižovatka, která má ze všech stran stopčáry, tam je.

+3/0
15.9.2014 21:57
Foto

M64i87c24h42a13l 75P79a17ř19í26z58e68k 8961483516541

Tak snad už po volbách ne? ;-)

+1/0
15.9.2014 20:40

R59a22d15i12m 15P36a39v22l78i72c66e55k 1680988251104

Kdy se zacne stavet v Brne? Vzdycky kdyz tam prijedu tak trva hodinu nez se dostanu z jednoho konce na druhy.

+1/0
15.9.2014 20:24

M46i68l58a76n 26N85o26v40á89k 2680905735785

V Brně máte Královopolské tunely za 12 miliard Kč. Při cenách tunelářských prací v Brně s přirážkou 250% je stavba metra v Brně nereálná.

+3/0
15.9.2014 21:27
Foto

R55i86c43h93a26r26d 30S18n39a70h37a 4581127626398

Dobrý den pane Primátore. Doufám, že si to čtete. Rovnou byste s výstavbou nové trasy D mohli konečně zavřít Vietnamskou tržnici SAPA, kde se to hemží drogami, neplatiči daní, nelegálním oblečením atd....

+4/−7
15.9.2014 19:45

T19o33m48á19š 11B58r31á37z88d74a 6377730956732

SAPA - tohle je fakt teda důležitý.... Nikdo Vás přece nenutí nakupovat v SAPĚ nelegální oblečení a drogy si koupíte na nám. Republiky normál.

Co raději konečně dodělat spojení Prahy s letištěm Ruzyně?

Ty autobusy, a zejména taxíky - hmmmmm............. to je teda terno!Rv

+6/0
15.9.2014 22:40
Foto

L22u46b45o64š 43M32o84t32l 9615510817933

Už se těším. Jsem Plzeňák, ale od 5 let na matfyzu a na kolejích v Tróji mám takový rituál, který stále dodržuji: kdykoli se dostaví nějaká nová stanice metra, tak si tam dojedu a na té zastávce také nastoupím i vystoupím. :-P Jsou obecně krásné, zvláště např. proti Bostonu, kde jsem byl 6 let, a v podstatě jsou stále modernější a hezčí. Ten obrázek z Krče je opravdu kůlový.

+6/0
15.9.2014 19:17

L90i16b97o31r 27H24o32s85a31k 3655302804726

O tak mladem matfyzakovi jsem jeste neslysel :-)

+9/0
15.9.2014 19:32

M30i34c59h53a28l 88P52a34v43l27á34t 9913923684409

Ale o matfyzakovi s podivnymi ritualy uz urcite ano..

+2/0
16.9.2014 8:51

R54o85m71a95n 37P16o66l25á39č67e56k 5226509195

Ještě bych nejásal... Je tam pořád MOHLO BY SE ZAČÍT... To mluví za vše...

Vzhledem k tomu, že jsou za pár týdnů volby neberu tohle prohlášení naprosto vážně a spíš se Hudeček tím snaží žehlit průser s jeho výrokem o Brnu a Ově...

+5/0
15.9.2014 19:00

V52l55a26d63i90m22í97r 35H78o42l62ý 8384691576877

Sliby primátora Hudečka mají stejnou váhu, jako sliby pětiletého retardovaného dítěte.

+12/−2
15.9.2014 18:49

D73a39v34i55d 90B41e44n93e33š 8538660639183

Nebyla cena ještě nedávno jen 25 mld. ?

0/0
15.9.2014 18:22
Foto

M29a84r71t75i11n 24Š90u71b18r37t 1115551414285

Ano, ale jelikož se rozhodlo správně postavit trasu ne jako odbočku linky C, ale jako svébytný úsek (možná s jednokolejnou propojkou), tak je třeba už v této fázi postavit i druhou stanici Pankrác a celé nové Depo. Tj. proto ty náklady o 4-5 miliard výše.

+7/0
15.9.2014 18:27

D16a38v43i97d 45B19e36n65e38š 8328660589773

25 a 5 je 60? To se Hudeček pěkně rozjel....

+2/0
15.9.2014 18:34

K17a60r91e20l 34C58e88r16m93a70n 9858372550650

60 mld je cena až na Náměstí Míru, pan Šubrt mluví o úseku Pankrác - Depo Písnice.

+5/0
15.9.2014 18:37

V65á11c32l98a59v 23Š38u64b89r54t 9317543818637

Přemýšlím, kde se částka 60 miliard v článku vzala? S touto částkou počítala jako s odhadem nákladů vize PPP projektu na metro D někdy z roku 2008. Nyní se skutečně dají vyjádřit náklady pouze na úsek Pankrác - Depo Písnice, které byly ve verzi větev C cca 25 miliard a bez větve s novou stanicí Pankrác pro linku D a s novým depem cca 30 miliard. Následný úsek Pankrác - Náměstí Míru - Hlavní nádraží se z hlediska nákladů odhadoval okolo 13 miliard, tj. trasu v úseku Hlavní nádraží - Depo Písnice lze z hlediska nákladů a s přihlédnutím k dlouhému výhledu dostavby odhadovat maximálně na 45 - 50 miliard. Číslo 60 miliard je i při předpokládaném navýšení nákladů moc vysoko nejméně o 10 miliard.

+1/0
15.9.2014 18:55
Foto

M55a48r18t51i46n 82Š20u25b26r76t 1955511224225

A už jsem přihlášenej místo bráchy ;-).

0/0
15.9.2014 18:57
Foto

L67u56k70á88š 52Z19á10v37o10d67s98k63ý 9781949111

No konecne. Jen ta cena trochu boli. 60 mld je podle me uplne neadekvatnich za 10km tunelu.

0/0
15.9.2014 18:04

K65a13r14e17l 51C47e31r77m84a19n 9828162490830

Myslel jsem si, že je to víc, ale hrubě změřeno na mapě je to opravdu jen 10 km.

0/0
15.9.2014 18:39

L54i12b17o11r 25H96o43s83a41k 3115722634286

Jsem nevedel ze Praha dokazala usetrit 60 mld :-)

+1/0
15.9.2014 17:37

R48a50d52o81s13l24a24v 60K73l91a44u69d73a 5464788844792

Nedokázala. 8 mld půjde z EU a zbytek ze státního....   „Pokud si kdokoliv v České republice myslí, že Česká republika se může dostat na evropskou úroveň rozvinutím Brna, Ostravy, Břeclavi nebo Krnova, tak je na velkém omylu. Pouze podpora centra, pouze podpora hlavního města a pouze samotná podpora nás obyvatel Prahy může být tím jediným nástrojem, jak se dostat na evropskou úroveň ve všech ukazatelích, ve kterých bychom si přáli.“  :-P

+3/−2
15.9.2014 17:40

L68i13b60o52r 54H64o91s62a62k 3975672804706

Jsem pro. Kolik myslis ze by tak mezi sebou dokazali prazaci na metro vybrat? At se nedrzime zbytecne pri zemi s jednou trasou... :-)

0/0
15.9.2014 17:46

R12a44d87o29s82l36a42v 37K78l90a34u33d80a 5204718414512

Na metro bysme dokázali vybrat poměrně dost. Jenže by mezi kapsami dárců a metrem nesměla být nastrčená pařáta politiků, lobbystů, developerů.

0/0
15.9.2014 17:49

L60i63b97o60r 42H68o12s75a92k 3855602284496

Tak do toho. Jestli to zvladnete dokonce bez developera... 

Mel jsi uz doufam nekdy v ruce krumpac..? :-)

0/0
15.9.2014 17:56

R26a56d79o12s88l10a80v 54K62l51a52u52d88a 5224358284722

To máš tak. Ono je těžký cokoliv vybírat, když nikdo neví kolik. Nakonec těch 60 mld. bude stát ten první úsek a pak se zjistí že mají problém, protože Nuselský most uzavřou a nebude náhrada.

+1/0
15.9.2014 18:00

L53i29b31o21r 47H13o81s19a69k 3745852524886

Ja v tom problem nevidim. Staci zalozit neziskovku a zacit vybirat.

Nejhorsi je, kdyz clovek zacne dumat nad tom, proc to nejde ;-)

0/0
15.9.2014 18:02
Foto

L50u81k18á39š 73Z77á53v77o31d70s59k96ý 9961229551

I kdyby dal kazdy prazan 500,- ( coz ostatne da sotva 1% zbytek tak 20 kacek) tak vyberete sotva 3/4 mld ;-)

0/0
15.9.2014 18:07

L18i52b55o76r 56H30o41s40a95k 3385782524966

Pokud to obyvatelstvu za vic nestoji, tak bych plany asi trochu zredukoval ;-)

0/−2
15.9.2014 18:16

D91a28v35i94d 11B73e10n70e43š 8598470579743

Vybrali by hodně, ale ty peníze by skončili u Rittiga. :-)

0/0
15.9.2014 18:26

M94i32c57h70a23l 50K90o36ž11e27n28ý 4186945680192

Krasne.

0/0
15.9.2014 18:35

R50a21d10o94s34l55a85v 12K45l64a94u32d21a 5844738914182

Cože tak najednou?  Hudeček se vzpomněl, si že i tam jsou velká sídliště plná voličů lačných po rychlé dopravě do centra. Tak proč jim něco neslíbit. Je to zadarmo a i naděje potěší.

+19/0
15.9.2014 17:33

T28o81m34á19š 82Ž34i24t37n61ý 6701900111161

Depo Hostivař?? Spíše Kačerov, ne?

+1/−4
15.9.2014 17:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.