Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová trasa metra D se začne stavět za tři roky, řekl pražský primátor

Práce na nové trase metra D z Písnice až do stanice Náměstí Míru by mohly začít v roce 2017. Řekl to pražský primátor Tomáš Hudeček na Žofínském fóru. Nový úsek pražské podzemky vyjde na 60 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K94a47r49e18l 45D45r12d70a 6433605217969

Nevíte proč se "déčko" stočilo na Náměstí republiky? Těšil jsem se na Žižkov. Rozvoj Žižkova postaveného jen na tramvaji to dost utlumí. (Olšanská, Nákladové nádraží?)

  Ale není to hloupá varianta. Umím si následně představit stanice III.D: Letná, Bubeneč, ZOO, Bohnice. ;-)

  A technická, Pankrác bude dost hluboký, aby šlo zvládnout klesání na Synkáč, a to samé Mírák. Jenže on to Mírák vlastně není, ale je to Sázavská. 1 stanice tramvaje od Míráku. A metro má propojit výstupy Francouzskou, Korunní a Vinohradskou. Jinými slovy, společné vchody do A a D se pěkně rozprsknou po Vinohradech. Co na to říká tramvajová lobby a plačky za tramvaje na Václaváku? Pomůže to takto Vinohradům? Mně se to zdá dobré. Pokrývá to moje potřeby vstupu do metra kdekoliv se na Vinohradech pohybuji. Jen ta Korunní řešená výtahem mi přijde kapku jako laciné řešení. ;-)

  A trága nejvyšší. "Bezbariérové déčko." Vozíčkář bude moc jen do Korunní a všude jinde jen po povrchu. Vinohrady jsou obecně komplet bariérové a zastrčený výstup z metra to moc nezlepší. :-P Tak aspoň, že jde patrně o elegantní a levné vyřešení bezbariérového Míráku na "áčku".;-)

+1/0
16.9.2014 15:19

T45o59m54á20š 33Z36e91m16a25n 3235568244645

Žižkov byl utlumen právě zachováním nákladového nádraží, kdy byla zaražena možnost postavit kapacitní silnici.

Metro máte z Žižkova 1-2 zastávky tramvaje na 3 strany.

0/0
11.11.2014 19:33

M65i29c27h16a10l 92S88t53e68b19l81o 5299151204187

Proč není v článku plánek města a metra???;-€

0/0
16.9.2014 8:37

K40a97r65e75l 59D44r43d70a 6573505707589

http://www.metroweb.cz/metro/metro-budoucnost.png

0/0
16.9.2014 14:23

K31a27r55o80l90i34n52a 78M25a84r63i43e 66H31l53a76v50s72o89v28á 6264839745263

Mezi Pankrácí a Depo Hostivař? primátor nechť si pořídí mapu Prahy nebo lépe vrátí se odkud přišel, tedy do Olomouce

0/0
16.9.2014 6:38

Z57d80e64n30ě32k 58Z69a64b38a44v67a 1352224376894

"by mohly začít " + volby za měsíc = 0 hodnota výroku. 

Babiši, tvoji redaktoři tě okrádají o peníze z placené předvolební inzerce - syrečkovy pindy nejsou nic jiného, sorry

+3/0
16.9.2014 0:08
Foto

R94o61b40e91r55t 43P31l18o37c90h 4666302831593

Sláva že snad zvítězil zdravý rozum a že se nebude stavět "jen" odbočka z céčka za Pankrácí. A sakra proč až za tři roky? Kopnout by se mohlo hned příští rok v dubnu - po otevření áčka do Motola ;-O

+7/0
15.9.2014 21:21

M51i42l47a51n 39N33o20v68á32k 2560665245985

Dokážete do dubna sehnat stavební povolení a vysoutěžit stavbu trasy metra ? Jste fakt dobrej.

+5/0
15.9.2014 21:30
Foto

R15o32b63e27r63t 22P81l94o66c84h 4906282821363

Ne nedokážu. Já to chápu, ale tohle už dávno mohlo býti vyřešeno. A peníze z EU jsou tu k dispozici téměř neustále už několik let...

+4/0
15.9.2014 21:38

T71o36m39á64š 37B84r14á86z11d30a 6827820146792

Ovšem ty peníze jsou sice možná k dispozici, ale jsou i jiní důležitější subjekti = politici - než nějaká odbočka metra. Ta počká....

+2/0
15.9.2014 22:34

R35a38d83e34k 41T44o26m85a73s72e13k 5173110648845

I to čerpání peněz z EU fondů má nějaká pravidla a není to vždy tak snadné, jak se domníváte.

0/0
16.9.2014 8:42

B56o55h32u55s96l48a41v 92K90r39á38l93í27k 2301430439796

Když něco říká Hudeček a ještě k tomu před volbama, tak to nemá naprosto žádnou souvislost s tím, co se skutečně bude nebo nebude stavět.

+8/0
15.9.2014 21:56
Foto

R18o12b68e37r10t 66P86l47o19c84h 4626652611303

To je taky pravda. Důležitý bude co bude žvanit po volbách...

0/0
15.9.2014 22:02

B83o49h12u54s73l59a36v 16K41r92á45l92í94k 2121490979646

Někdo úplně jinej...

+6/0
15.9.2014 22:06

Z40d38e32n98ě98k 94Z56a55b88a45v17a 1862624786364

kéž by - ale aby to nebyla pro změnu nějaká slovenská pizducha - pražáci, nevolte StBáka ;-€ ani passerinvest Rv

+2/0
16.9.2014 0:04

Z38d19e54n54ě25k 75Z68a82b52a11v70a 1742904176704

slibem nezarmoutíš - a že to TOPka umí, ukázali už posledně - lidi nachytali na Tůmu a nakonec nesehnali nic lepšího neži holomockého syrečka

0/0
16.9.2014 0:11

R84a97d21e30k 31D37o38l30e83ž53a54l 2979843240280

Tak takhle to depo jistě vypadat nebude. Není tam jediný kruhový objezd ani semafor.

+1/0
15.9.2014 20:51
Foto

R29o77b24e19r63t 85P57l94o81c88h 4716542791963

Postavit kruhové objezdy a semafory zase neni až tak drahá záležitost - ve srovnání se stavbou metra...

0/0
15.9.2014 21:39

B37o30h64u47s27l60a19v 74K42r56á98l10í87k 2691110709776

Semafor sice ne, ale křižovatka, která má ze všech stran stopčáry, tam je.

+3/0
15.9.2014 21:57
Foto

M83i68c33h80a91l 60P81a53ř83í36z13e38k 8401593816581

Tak snad už po volbách ne? ;-)

+1/0
15.9.2014 20:40

R33a55d32i88m 59P66a63v19l54i45c66e20k 1620978861924

Kdy se zacne stavet v Brne? Vzdycky kdyz tam prijedu tak trva hodinu nez se dostanu z jednoho konce na druhy.

+1/0
15.9.2014 20:24

M21i20l86a85n 55N25o45v68á82k 2930435335165

V Brně máte Královopolské tunely za 12 miliard Kč. Při cenách tunelářských prací v Brně s přirážkou 250% je stavba metra v Brně nereálná.

+3/0
15.9.2014 21:27

R45i11c96h26a51r63d 23S77n80a27h26a 4141247366568

Dobrý den pane Primátore. Doufám, že si to čtete. Rovnou byste s výstavbou nové trasy D mohli konečně zavřít Vietnamskou tržnici SAPA, kde se to hemží drogami, neplatiči daní, nelegálním oblečením atd....

+4/−7
15.9.2014 19:45

T93o71m89á85š 49B19r27á29z71d94a 6127170206632

SAPA - tohle je fakt teda důležitý.... Nikdo Vás přece nenutí nakupovat v SAPĚ nelegální oblečení a drogy si koupíte na nám. Republiky normál.

Co raději konečně dodělat spojení Prahy s letištěm Ruzyně?

Ty autobusy, a zejména taxíky - hmmmmm............. to je teda terno!Rv

+6/0
15.9.2014 22:40
Foto

L16u65b33o40š 12M18o43t69l 9925210437723

Už se těším. Jsem Plzeňák, ale od 5 let na matfyzu a na kolejích v Tróji mám takový rituál, který stále dodržuji: kdykoli se dostaví nějaká nová stanice metra, tak si tam dojedu a na té zastávce také nastoupím i vystoupím. :-P Jsou obecně krásné, zvláště např. proti Bostonu, kde jsem byl 6 let, a v podstatě jsou stále modernější a hezčí. Ten obrázek z Krče je opravdu kůlový.

+6/0
15.9.2014 19:17

L24i40b92o70r 81H41o87s87a74k 3215132564826

O tak mladem matfyzakovi jsem jeste neslysel :-)

+9/0
15.9.2014 19:32

M95i28c80h34a30l 49P55a13v24l74á61t 9923733214289

Ale o matfyzakovi s podivnymi ritualy uz urcite ano..

+2/0
16.9.2014 8:51

R23o33m77a78n 51P75o93l85á36č11e23k 5706299325

Ještě bych nejásal... Je tam pořád MOHLO BY SE ZAČÍT... To mluví za vše...

Vzhledem k tomu, že jsou za pár týdnů volby neberu tohle prohlášení naprosto vážně a spíš se Hudeček tím snaží žehlit průser s jeho výrokem o Brnu a Ově...

+5/0
15.9.2014 19:00

V87l94a61d75i56m16í88r 61H44o71l70ý 8874691106657

Sliby primátora Hudečka mají stejnou váhu, jako sliby pětiletého retardovaného dítěte.

+12/−2
15.9.2014 18:49

D40a77v17i29d 68B74e50n42e33š 8158160119423

Nebyla cena ještě nedávno jen 25 mld. ?

0/0
15.9.2014 18:22
Foto

M54a33r16t78i36n 80Š35u79b98r26t 1265151394605

Ano, ale jelikož se rozhodlo správně postavit trasu ne jako odbočku linky C, ale jako svébytný úsek (možná s jednokolejnou propojkou), tak je třeba už v této fázi postavit i druhou stanici Pankrác a celé nové Depo. Tj. proto ty náklady o 4-5 miliard výše.

+7/0
15.9.2014 18:27

D87a15v17i63d 16B93e30n94e33š 8158500599563

25 a 5 je 60? To se Hudeček pěkně rozjel....

+2/0
15.9.2014 18:34

K46a61r37e70l 49C14e56r17m21a65n 9918602880730

60 mld je cena až na Náměstí Míru, pan Šubrt mluví o úseku Pankrác - Depo Písnice.

+5/0
15.9.2014 18:37

V85á40c60l89a23v 39Š24u62b36r26t 9517103178217

Přemýšlím, kde se částka 60 miliard v článku vzala? S touto částkou počítala jako s odhadem nákladů vize PPP projektu na metro D někdy z roku 2008. Nyní se skutečně dají vyjádřit náklady pouze na úsek Pankrác - Depo Písnice, které byly ve verzi větev C cca 25 miliard a bez větve s novou stanicí Pankrác pro linku D a s novým depem cca 30 miliard. Následný úsek Pankrác - Náměstí Míru - Hlavní nádraží se z hlediska nákladů odhadoval okolo 13 miliard, tj. trasu v úseku Hlavní nádraží - Depo Písnice lze z hlediska nákladů a s přihlédnutím k dlouhému výhledu dostavby odhadovat maximálně na 45 - 50 miliard. Číslo 60 miliard je i při předpokládaném navýšení nákladů moc vysoko nejméně o 10 miliard.

+1/0
15.9.2014 18:55
Foto

M58a10r10t37i76n 33Š87u27b71r55t 1765111814525

A už jsem přihlášenej místo bráchy ;-).

0/0
15.9.2014 18:57
Foto

L76u49k24á12š 27Z29á44v64o71d25s36k29ý 9421839351

No konecne. Jen ta cena trochu boli. 60 mld je podle me uplne neadekvatnich za 10km tunelu.

0/0
15.9.2014 18:04

K21a28r49e95l 44C58e21r64m64a83n 9648842680680

Myslel jsem si, že je to víc, ale hrubě změřeno na mapě je to opravdu jen 10 km.

0/0
15.9.2014 18:39

L14i23b22o57r 70H84o85s11a48k 3815862764926

Jsem nevedel ze Praha dokazala usetrit 60 mld :-)

+1/0
15.9.2014 17:37

R37a84d10o56s90l14a90v 59K36l37a14u47d92a 5644848594282

Nedokázala. 8 mld půjde z EU a zbytek ze státního....   „Pokud si kdokoliv v České republice myslí, že Česká republika se může dostat na evropskou úroveň rozvinutím Brna, Ostravy, Břeclavi nebo Krnova, tak je na velkém omylu. Pouze podpora centra, pouze podpora hlavního města a pouze samotná podpora nás obyvatel Prahy může být tím jediným nástrojem, jak se dostat na evropskou úroveň ve všech ukazatelích, ve kterých bychom si přáli.“  :-P

+3/−2
15.9.2014 17:40

L61i43b75o94r 66H11o24s71a70k 3975492204796

Jsem pro. Kolik myslis ze by tak mezi sebou dokazali prazaci na metro vybrat? At se nedrzime zbytecne pri zemi s jednou trasou... :-)

0/0
15.9.2014 17:46

R66a19d66o64s82l78a63v 36K73l80a76u19d77a 5854178204762

Na metro bysme dokázali vybrat poměrně dost. Jenže by mezi kapsami dárců a metrem nesměla být nastrčená pařáta politiků, lobbystů, developerů.

0/0
15.9.2014 17:49

L30i10b50o30r 29H53o11s96a69k 3835842844296

Tak do toho. Jestli to zvladnete dokonce bez developera... 

Mel jsi uz doufam nekdy v ruce krumpac..? :-)

0/0
15.9.2014 17:56

R15a51d49o56s69l94a79v 38K80l16a94u90d87a 5624978854882

To máš tak. Ono je těžký cokoliv vybírat, když nikdo neví kolik. Nakonec těch 60 mld. bude stát ten první úsek a pak se zjistí že mají problém, protože Nuselský most uzavřou a nebude náhrada.

+1/0
15.9.2014 18:00

L25i17b61o92r 77H48o68s59a46k 3645652664236

Ja v tom problem nevidim. Staci zalozit neziskovku a zacit vybirat.

Nejhorsi je, kdyz clovek zacne dumat nad tom, proc to nejde ;-)

0/0
15.9.2014 18:02
Foto

L94u78k51á53š 74Z35á68v30o26d22s39k48ý 9481929551

I kdyby dal kazdy prazan 500,- ( coz ostatne da sotva 1% zbytek tak 20 kacek) tak vyberete sotva 3/4 mld ;-)

0/0
15.9.2014 18:07

L39i41b90o13r 21H80o68s77a33k 3365362124796

Pokud to obyvatelstvu za vic nestoji, tak bych plany asi trochu zredukoval ;-)

0/−2
15.9.2014 18:16

D96a32v39i24d 70B67e21n26e48š 8448860729263

Vybrali by hodně, ale ty peníze by skončili u Rittiga. :-)

0/0
15.9.2014 18:26

M67i98c94h31a53l 39K54o23ž29e15n73ý 4616555410362

Krasne.

0/0
15.9.2014 18:35

R10a28d26o48s32l88a33v 92K81l25a77u79d81a 5384898964132

Cože tak najednou?  Hudeček se vzpomněl, si že i tam jsou velká sídliště plná voličů lačných po rychlé dopravě do centra. Tak proč jim něco neslíbit. Je to zadarmo a i naděje potěší.

+19/0
15.9.2014 17:33

T39o93m23á68š 82Ž11i82t96n56ý 6651760271641

Depo Hostivař?? Spíše Kačerov, ne?

+1/−4
15.9.2014 17:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.