Diskuze

Rychlejší, bez přestupů. Prahu a okolí mohou propojit vlakotramvaje

Tramvaj v pražských Řepích dojede na konečnou, ale konec její cesty to nebude. Přes krátkou propojku se přesune na nedaleké vlakové nádraží a po železniční trati bude pokračovat dál: do Hostivice či Chýně. Projekt vlakotramvají by se časem mohl stát realitou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak já nevím, minule tady byl článek jak se otevírali nové zástavky v Hostivici a v Chýni. A teď někoho napadlo že tam budou jezdit vlakotramvaje. Jak se to bude řešit s nástupištěm? To budou staří lidé lézt nahoru nebo se to nové nástupiště zase rozkope? A nebo budou ldé v centru seskakovat z vlakotramvaje?;-D

0 0
možnosti

P77a18v76e81l 37M27a78r83e90š

17. 9. 2014 18:59

Moderní tramvaj (T3jky by jako vlakotram asi nejezdili) ma uroven podlahy atejne vysoko, jako moderní nizkopodkazni vlakové soupravy

0 0
možnosti

P26e14t71r 23V98i54m22r

17. 9. 2014 10:58

Vlakotramvaj z konečné z Modřan dotáhnout přes Libuš k nemocnici Krč na vlakovou zastávku Kačerov a ušetří se za stavbu metra "D". Byly by spojeny Modřany, Libuš, Krč, a přes právě budovanou vlakovou zastávku Kačerov do Vršovic a na Hlavní nádraží.

0 0
možnosti

Tramvaj má s železnicí společný jen rozchod a někde typ i kolejnic.

Ale technologie jízdy, zabezpečení, napájecí soustava - jsou výrazně odlišné. Jak tohle má fungovat?

1 0
možnosti

P17a78v91e90l 33M43a70r64e12š

17. 9. 2014 19:32

Dozbrojit trmvaje patřičnou technologii, aby mohli jezdit pod zeleznicnimi dráty asi nebude zase takovy problém.Melo by se vlastně jednat jen o menic napeti a transformátor.Zabezpeceni na tehlech tratich by stačilo klasické na cocky a kolejové obvody.Vlaky které tam ted jezdi nic sofistikovanejsiho nemaji.

A navíc , kdyz to dobre půjde je to záležitost cca roku 2020+.Talze urcite se v té době v rámci obnovy vozidel dají koupit dvoucestne tramvaje primo od vyrobce

0 0
možnosti

Zatím je to použitelné maximálně pro KT8D5, kterých v Praze zas tolik není a vzhledem k počtu výluk jsou dost potřebné, ale pro rychlodrážní provoz byly původně navrhovány. Na druhou stranu se toto mohlo svého času využít na místě bývalých a bohužel již zrušených železničních vleček, vedoucích přímo ulicemi.

1 0
možnosti

nedajú sa použiť, to by sa muselo zmeniť napájanie troleje a nesmela by sa krížiť trolej električky a vlakov, ono by to napätie z vlakovej troleje pekne zamávalo s komponentami električky

0 0
možnosti
Foto

Příštích 20 let nereálné. Vždyť se hlemýždím tempem snažíme postavit i potřebné tramvajové tratě ve městě. Navíc vlakotramvaj funguje spíše v konceptu, že se použije nějaká železniční trať, která vede do středu města a tam se propojí na tramvajovou síť. Tím se dosáhne, že ten tramvlak rychle z centra dosáhne vyšší rychlosti a má frekvenci zastávek jako železnice. Pak je skutečně rychlejší než autobus či po přestupu jízda metrem. Ale pokud by tramvlak najel na tramvajovou trať v Řepích či v Kobylisích a pak ta linka vedla do centra na Václavák, tak se všechny výhody tohoto prostředku ztrácí, to je pak už výhodnější přestoupit v Kobylisích na metro a z Hostivic jet na Knížecí běžným vlakem... Nikdo nechce už od okraje města stavět v každé zastávce, která tam je pro obsluhu místních.

7 0
možnosti

Přesně tak. Hlavní výhoda vlaků ve městě je, že mají málo zastávek, méně něž metro, a tak mohou být rychleji v centru. Pokud by hypotetické vozidlo přejelo v Řepích na tramvajovou trať, cestující se při těch 14 zastávkách ukoušou nudou.

Článek srovnává s Německem, ale zapomíná, že německé tramvaje, U-Bahn, jsou o dost jiné než české. Právě těmi vzdálenostmi mezi zastávkami.

1 0
možnosti

No tak:

1) Spíš bych ty "vlakotramvaje" nasadil nikoliv na okraji nebo za Prahou, ale právě v Praze, neboť uvnitř Prahy je celá řada velmi mizerně Českými drahami využívaných vlakových tratí. Člověk by se až divil, jak rychlími spoji by se daly spojit některé části Prahy tam, kde se dnes MHD šourá neskutečně dlouho a metro tam buď nejezdí anebo si jím člověk hodně zajíždí.

2) V centru a blízko centra Prahy je tramvaj velmi nespolehlivý spoj. Jakmile se "vlakotramvaj" centru přiblíží, bude slibovaná efektivita tohoto spoje fuč :-).

0 3
možnosti

A nebyly by ty vlaky náhodou rychlejší? Záleží, které tratě máte na mysli.

5 0
možnosti

Tak tohle se plánovalo už za minulého režimu. Měly se používat tramvaje T6, kterých je možno spojit více než dvě.

1 0
možnosti

Spojit jdou i T3 do "velkých" souprav. Minimálně Košice, Dráždany jezdily 3xT3. Prý se někdo pokusil spojit i 5xT3 ;-D Prý to svítilo blikalo, ale nejelo se s tím.

1 0
možnosti

To se jen upraví vozidla, výhybky, vyřeší problém s nástupišti a s napájením a hurá do toho. Tak zrovna ze Zličína jede vlak až Na Knížecí a je tam za 19 minut. Tam není důvod cokoliv vymýšlet.

6 0
možnosti

už vidím ako jednoduché bude schváliť súčastnú električku na drážnu prevádzku.... leda ak by prešla rekonštrukciou vysokou pecou

1 0
možnosti

M48a52r11e22k 83Š21i39m12o50n

16. 9. 2014 16:53

Kladno přece nepotřebuje rychlodráhu, ani rychlotramvaj. Stačí úplně normální příměstskej vlak typu city elephant.

4 1
možnosti

Samozřejmě. Vždyť to nikdy nic jiného být nemělo. "Rychlodráha" tomu začali říkat až ODSáci z Prahy 6, aby proti modernizaci trati poštvali občany.

3 0
možnosti

Je to pár let zpátky co někdo přišel s nápadem udělat to tu tuším jako ve francii / nizozemsku.Někde to bylo v plánu a někde to už fungovalo.Tramvajový pás se trochu rozšířil nebo nechal - dle typu vozidel a místo tramvají jezdili velké přepravní autobusy ,ev. trolejbusy podobné těm letištním "záchraným" a přepravním po dráze.Takže otázka zní, proč se uvazovat na koleje, když to jde takhle ?

0 2
možnosti

Zkuste aplikovat na letiště nebo na Hostivice. Kam by to jezdilo? Jakým pásem jaké komunikace a míst čeho by to jezdilo?

Železnice má proti gumokolům 10x menší jízdní odpor + snadnou možnost rekuperace energie. Platí i pro metro, pro tramvaj jen částečně.

Železnice má vlastní koridory skrz centrum. Proč by tramvlak z Hostivic jel přes milion světelných křižovatek někam k Andělu, když může jet pohodlnější elektrický vlak rychleji po Semmeringu na Smíchov - a po jeho rekonstrukci někam skrz - třeba Čakovice, Milovice...

7 0
možnosti