Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Politici slibují dovést koleje k letišti. Neshodnou se, zda metro či vlak

Více než 74 procent lidí, kteří míří z Prahy na Letiště Václava Havla, se dopravuje autem. Za minulý rok se na letišti otočilo skoro 11 milionů cestujících. Emise z aut i letadel tak vytvářejí velký problém: stále horší ovzduší v okolí letiště. Politici se před volbami předhánějí v tom, jak dopravu na letiště řešit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z38d67e71n71ě18k 16Z40a91b93a44v60a 1192364946784

Dobří mimoni - ukníkaný kulich Ludvík mne aspoň ujistil, koho nevolit 100% Metro má maximálku 80km/h, přes to nejede (rychlo)vlak. (pro rejpaly - kvůli přívodní kolejnici a spodním sběračům)

Sice to teď asi není sexy, ale líbí se mi, jak to má ted (od cca 2006) vyřešené (a asi nejen) Moskva - z každého ze 3 letišť jezdí speciální panťáky, vždy na důležité nádraží s napojením na okružní trasu metra, bez jiných zastávek. Jezdí to v cyklu 30 nebo 60 minut, jízdné je sice výrazně vyšší, ale je to 10x rychlejší než taxi nebo bus.

+2/0
25.9.2014 15:02

P37e35t59r 62S35v52o77b31o15d54a 7585413457161

Opravdu si někdo myslí, že je možné vést metro z Motola do Ruzyně po povrchu?8-o

+3/0
25.9.2014 9:53

Z30d49e46n76ě24k 46Z80a71b97a48v67a 1132274876974

Jistě - třeba ředitel nemocnice kulich před volbami :-P anebo dáma z Blavy - neví co to je ...

+2/0
25.9.2014 15:03

O13t45o90m26a87r 90T75h23o16m67a 2505127246925

To je zas blábolů pohromade prej  motol nejvytíženější stanice tak proto tam bude pasmovy provoz ;-D

+5/0
25.9.2014 7:12

L49u12k60á80š 59H58l37o40u68c89a27l 6632900531874

p.Hudeček si opravdu myslí, že by někdo jezdil kombinací: vlak z letiště na Motol, přestup do metra (nepochybně logisticky a časově náročný, když dnes vidím umístění stanice metra) a pak dlouhý "výlet" áčkem na můstek nebo dál?

Praha má z evropských metropolí jedno z nejbližších letišť a tento hloupý (a polovičatý) nápad by přitom z Ruzyně udělal jednu z nejméně dostupných letišť

+2/0
25.9.2014 2:24

M64i86r83o73s13l27a55v 55G95r53o88s41s58m70a62n18n 8772399684

Myslím, že přestup by byl na Veleslavíně. Polovičaté ano, ale jako dočasné řešení budiž. A snad by se aspoň pár vlaků po té jednokolejce dalo protáhnout až do centra...

0/0
25.9.2014 2:43

M82i54r27o10s65l16a48v 53G17r60o57s97s72m21a32n61n 8792859254

Člověk nepřestává žasnout, s jak nicotnými znalostmi věci se vyjadřují lidé, kteří by chtěli vést toto město.

+4/−1
25.9.2014 2:15

T40o28m46á84š 15B35í63l15ý 2475970207

Doporučoval bych vlak a z "Havlova" letiště udělat "Havlovo" hlavní nádraží.

0/0
24.9.2014 23:47

D28a63v54i22d 24D28o81b41e65š 3725472207

Kdo se ptá, proč už konečně pořádně řešit spojení Kladno-Praha? Kladno je 13. největší město ČR (dle obyvatel), má 70 tisíc obyvatel, dá se srovnat se Zlínem a Havířovem, má podstatně víc obyvatel než Karviná, Frýdek, Karlovy Vary, Jihlava. Stejně jako je nutná funkční hromadná doprava v ostravském regionu, obdobně je zhlediska práce navázané Kladno na Prahu.

+5/−1
24.9.2014 23:38

M17i11r87o92s41l43a84v 59J40e56ž97e53k 8531526352808

Tak já bych navrhoval vybudovat u letiště železniční uzel, odkud by se dalo jet směrem na Kladno, Veleslavín a Kralupy n/V.

+2/0
24.9.2014 23:32

T25o60m 80J83u48r68e61č46k79a 6195652195475

Metro, nebo standardní železnice pro vlaky? Co je lepší? Stačí si odpovědět na otázku, zdali to má být doprava pro Pražáky (pak stačí metro), nebo taky pro ostatní obyvatele ČR. Co bude pro ně atraktivnější důvod, aby tam nejeli autem? Přímý vlak bez přestupu třeba z Ostravy, který nakonec dojede až na letiště, popřípadě přestup na hlaváku v rámci jednoho perónu na letištní spoj, nebo bude pro ně "atraktivnější" se tahat se zavazadly po eskalátoru do metra, kupovat další lístek, na letišti se zase tahat s metra a přestupovat na letadlo? Každý ať si odpoví sám.

+7/−2
24.9.2014 23:19

A60n14d82r73e54j 97O74l96e34k74s21a 3165641357671

R^

0/0
24.9.2014 23:42

J33a97n 23J69í74c38h15a 8840570868391

No,z hlavaku na letiste primo nedojedete,leda pres smichov..

0/0
25.9.2014 6:55

R32a61d29e40k 94N63o74v93a30k 9194473499690

Metro na letiště není jen pro Pražáky ale pro všechny obyvatele ČR kteří chtějí odletět z Prahy, nehledě na statisíce turistů, kteří nyní používají bus nebo předražené taxislužby

+2/0
25.9.2014 8:28

L77a79d82a 50N62o55v19a37k 4622963207

jen pořád nechápu proč chtějí všichni jezdit do Kladna...

+2/−4
24.9.2014 23:09

R21a85d67o94s76l84a74v 76K88l96a21u45d74a 5724558794202

?;-D8-o

0/0
24.9.2014 23:09
Foto

J11a59r73o12s87l75a30v 15V60o34j11t17ě33c82k22ý 4343658434836

Že by proto, že z Kladna každý den do Prahy jezdí 1,5tis lidí za prací a 500 studentů?

+1/−2
24.9.2014 23:12

L51a88d36a 35N42o62v74a91k 4882823707

tak to je smutný příběh...

+1/−1
24.9.2014 23:13
Foto

J15a87r82o63s56l51a94v 60V46o82j78t29ě56c79k24ý 4513868894876

ale realita

0/0
24.9.2014 23:14
Foto

J61a61r47o88s45l36a58v 69V47o76j55t23ě55c22k70ý 4513408124446

si neumíte představit jak ten vlak ráno vypadá :-D + jak vypadá dálnice z Kladna a Evropská ulice mezi 6 a 10h

+2/0
24.9.2014 23:15

I98v58o 76Z24d48e33b15o15r56s15k84ý 3813601490111

Obojí, a ještě trolejbus a kanál.

+1/0
24.9.2014 23:07

P92e82t52r 36A44g74u20l25á45r 4897978160324

Pro koho to chtějí stavět? Komu to bude vozit zákazníky? Ať si to Aeroholding postaví za vydělané peníze. Nerad bych viděl, že než to dostaví, tak to stát se ztrátou prodá.

+1/−3
24.9.2014 22:40

R15a11d66o52s10l55a87v 52K62l13a70u74d96a 5134528634892

Co furt všichni máte s tím letištěm? 8-oNa SZ straně Prahy neexistuje jediné záchytné parkoviště, jediný smysluplný autobusový terminál..... V Dejvicích není kde zaparkovat, protože v ulicích parkují Kladeňáci kteří nemají jinou možnost.

+2/0
24.9.2014 23:01

A70n69d40r93e72j 68O58l57e58k18s63a 3835651987121

Tolik bl...ů kandiduje na primátora. Aspoň mám teď jasno. Budu volit Hudečka, ten jedinej má všech 5 pohromadě.

+2/−6
24.9.2014 22:16

V42l17a98d34i10m83í25r 17H49o54l14ý 8404881336737

Spíš ještě o kolečko víc.

+2/−1
24.9.2014 22:41
Foto

J98a23r21o92s35l17a45v 62V74o16j93t82ě50c97k38ý 4433978284146

Ani náhodou, k letišti by mělo vést metro, tak jak je to projektované od začátku.

P.S. Bydlím tady a horší vzduch? Kde? V okolí letiště teda ne

+2/−8
24.9.2014 22:43
Foto

J75a94r69o45s64l65a70v 84V24o85j32t23ě53c27k69ý 4843898834526

Když dám já někomu minus tak to odůvodním, ze slušnosti ;)

+1/−1
24.9.2014 23:16

J86a19r17o98s62l71a34v 77T31y34s97l 8564757952909

To metro, drahý špás, by na letiště po většinu času vozilo právě jen ten vzduch. Už i i tak se na nové trase bude pásmovat (některé vlaky budou končit na Dejvické)... Tohle metro je totiž jen pomníkem pana Béma a pana Chalupy.Metro A mělo být dovedeno na Červený Vrch, max. Petřiny. Stavět by se však prioritně mělo metro D.

+5/0
25.9.2014 0:23

Z14d68e33n27ě51k 56Z69a51b74a76v59a 1292704686964

ééé - 5 tvarglí leda :-/

0/0
25.9.2014 15:05
Foto

L80i68b57o18r 44V60y88k85o61u46p12i93l 9456165929617

A kdo odtud bude lítat. Ten rozprodanej aeroklub?

+2/−5
24.9.2014 22:05

J33a66n 76M30o77d80r30ý 2593349447

Desítky aerolinek, které zde působí.

+3/0
24.9.2014 23:09

L62u46d57ě86k 93Š74i58š60á64k 3117748179474

Vždy, když slyším pojem "rychlodráha" tak přemýšlím kolik asi ten vlak pojede. V českém měřítku to vidím tak na max 120... Přitom rychlodráha v zahraničí = 200 až 400 km/h. Tak kolik páni politici plánujete u nás a kolik si kdo na tom nahrabe?

+1/−2
24.9.2014 22:04

T82o68m 17J44u41r88e19č67k56a 6395692665665

Rychlodráha není ve smyslu vysokorychlostní vlak, ale že to jede rychle oproti běžné dopravě ve městě...

+5/0
24.9.2014 23:16

L46u11k29á59š 89K76o86p84č35a 1535324242887

Ja bych byl pro metro s castecnym vedenim po povrchu. Navic bez prestupu se clovek dostane metrem do centra a na druhou stranu Prahy. Bylo by to nejelegantnejsi reseni.

+6/−4
24.9.2014 21:48

A24n98d69r57e41j 95O32l90e69k82s94a 3215221247921

1) nejsou vagony pro venkovní provoz. Nemají dvojitá okna, izolaci, topení.

2) trať pro metro na povrchu, je nepřekročitelná zeď, musí být oplocena, protože napájení je v úrovni kolen člověka.

3) Souprava z letiště do centra pojede půl hodiny - mnoho stanic

4) Trasa A metra nvede ani na Hlavní nádraží, ani na ÚAN Florenc. Cestující s kufry, nebydlící v Praze, budou muset přestupovat na Muzeu!

5) je to kravina všech kravin a překvapuje mne, že např. pí Krnáčová, ačkoli hovoří prý sedmi jazyky, ji chce podpořit. Že gynekolog Svoboda, nebo Ludvík, mě nepřekvapuje.

+7/0
24.9.2014 22:23
Foto

J54a52r78o10s57l34a17v 90V23o62j81t24ě27c69k94ý 4833808894186

Skalka - Depo Hostivař

Úsek vedený po povrchu ;-)

+1/−2
24.9.2014 22:44

A74n30d52r56e68j 21O34l70e24k19s59a 3765931647731

Výtečně. Je to asi 300 metrů, respektive je to celé zhlaví depa - ono by se totiž do tunelu nevešlo. Víte co je zhlaví, viďte. Stejné je to např. na Kačerově, jen se po té koleji nejezdí s cestujícími.

+4/−1
24.9.2014 22:50

M69i42r98o79s45l87a66v 74G62r65o28s42s49m76a52n22n 8102379414

Dodávám, že když sněží, tak v těch vagónech sněží. A když hodně prší... Doplňte:-)

+1/0
25.9.2014 2:20
Foto

J33a83r79o32s36l53a88v 22V82o30j97t52ě32c47k32ý 4153308234486

Půl hodiny z letiště do centra je furt skvělé, jelikož BUS jen na Dejvickou se vleče nějakých 25 minut, ve špičce i 35 minut, přestup a další jízda třeba na Můstek ( považuji za centrum ) trvá dalších přibližně 15 minut. Já v tom problém nevidím.

Oplocení není problém, nadchody, podchody, možností je mnoho, ve mnoha zemích po světě to tak funguje, třeba Amsterdam ;-)

Přestup cestujících je to nejmenší co může být, vlaky ČD jsou vysoce nespolehlivé, takže zpoždění na letišti není moc OK, kdežto metro jezdí s vteřinovou přesností

A kravina je rychlodráha, trať tady na to nemá kapacitu, a rozšíření taky není moc konstrukčně reálné + lidé co tu bydlí by dělali obstrukce, mě by to třea bylo jedno, já to beru jako součást města které se modernizuje a vyvíjí, ale takových je minimum, bude tu 99% těch, co budou demonstrovat, sepisovat petice a podobně, kdežto metro projde snáž když se nebude dělat boomrem

+1/−3
24.9.2014 22:50

A90n38d39r41e85j 81O16l55e16k37s74a 3425161647931

Metro na letiště je ekonomicky neospravedlnitelné absolutně, mnohonásobně. Metro do motola bylo pouze neospravedlnitelné. Zdá se, že u pražské veřejnosti stále převládá potřeba trumfovat jeden pomní dalším, daleko větším :-)

+7/−1
24.9.2014 22:54
Foto

J36a42r45o58s29l56a19v 44V77o61j78t44ě29c88k27ý 4383298164786

Jo ona ta nalisovaná 119 která jezdí každých 5-8minut je hodně ekonomická, to máte recht, ten vlak by nemohl jezdit tak často jako metro, a byl by napěchovaný ještě více

+1/−2
24.9.2014 23:14

A24n92d42r54e50j 90O49l70e81k66s76a 3925331207251

Pane Vojtěcký. Kolik asi tak souprav z trasy na to letiště zajede, co myslíte. Já tipuji každou osmou až 12ou.

+5/−1
24.9.2014 23:46

V81l37a77d87i76m88í71r 80H30o95l18ý 8304361206867

1) + 2) Nešlo by tedy vést metro po povrchu nějakým lehkým tubusem?

3) Aspoň si člověk stihne přečíst noviny, co se po dobu jeho nepřítomnosti nového stalo.

4) Tady máte pravdu, na Hlavní nádraží ani na Florenc trasa A nejede, na druhou stranu třeba obyvatelé Vinohrad by měli komfortní cestu bez přestupu. A dočasné ukončení rychchlodráhy na Veleslavíně ten problém také neřeší.

5) Je mi jedno, jestli povede na letiště metro, nebo rychlodráha, nejvýhodnější variantu musí vybrat odborníci, ale ať už se tam něco konečně vybuduje.

+2/0
24.9.2014 22:55

A47n56d13r86e57j 25O22l49e13k13s77a 3655681737941

1 + 2) -šlo. Ale bylo by to asi tak pětkrát dražší, než vést trať prostě po zemi, na štěrkovém loži. Tubus je jednoduše most -  zakrytý.

4) - obyvatele Vinohrad nemám rád. Ti stejně pojedou taxi, nebo se nechají odvézt někým jiným autem :-)

5) - souhlas. Jen aby ty odborníky konečně někdo poslechl...

+1/0
24.9.2014 23:05

V94l12a51d94i78m11í56r 90H38o89l47ý 8134691726297

1) + 2) asi jsem se špatně vyjádřil, myslel jsem trať vedenou prostě po zemi a obestavěnou  tak, aby dovnitř nepršelo. Určitě by to bylo dražší, než vést koleje jen tak, po povrchu, ale zase nejspíš levnější, než razit tunely.

3) no jo, oni už jsou takoví. Ale i pro nás z Vršovic by se jednalo o celkem slušné zrychlení cesty. :-)

5) ...no a obávám se, že tady bude zakopaný pes.

+1/0
24.9.2014 23:25

A93n41d50r54e56j 88O54l76e16k38s34a 3225651487721

Zakrytím trati na povrchu by se moc neřešilo. Jen ty nevybavené soupravy pro venkovní provoz.

Metro na letiště ale nemá smysl, obsluhuje jiné cestující, než ty, kteří přilétají a odlétají do/ze země. Na letiště je potřeba dovést vlak, který navazuje na celorepublikovou a celoevropskou síť železnic. To má smysl.

+5/−1
24.9.2014 23:53

R85a92d25e60k 32N22o35v33a67k 9904673549560

Metro B  Hůrka-Lužiny ?

0/0
25.9.2014 8:32

J94a29n 34H73l45e43d39í57k 4709372328492

určitě METRO, trochu více po povrchu, v možně krizovém území pod povrchem, také z důvodů hluku,-- s železnicí narůstají problémy a mohou být i velké za větší nepřízni počasí

+5/−7
24.9.2014 21:38

M47i22r96o28s72l72a32v 78G72r51o74s27s75m57a68n70n 8282259304

No dobře, když bude hodně moc sněžit a silně mrznout, tak se v krajním případě zastaví provoz. To už ale letiště bude dávno odklánět lety jinam.

+2/0
25.9.2014 2:47

J87a97n 85M31a58z43ů14r87e90k 2128384558445

no...osobně si myslím, že nejlevnější by bylo prodloužit metro ze zlíčina a vést to po povrchu

+6/−1
24.9.2014 20:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.