Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Politici slibují dovést koleje k letišti. Neshodnou se, zda metro či vlak

Více než 74 procent lidí, kteří míří z Prahy na Letiště Václava Havla, se dopravuje autem. Za minulý rok se na letišti otočilo skoro 11 milionů cestujících. Emise z aut i letadel tak vytvářejí velký problém: stále horší ovzduší v okolí letiště. Politici se před volbami předhánějí v tom, jak dopravu na letiště řešit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z83d71e78n61ě43k 54Z64a81b68a55v52a 1842734366924

Dobří mimoni - ukníkaný kulich Ludvík mne aspoň ujistil, koho nevolit 100% Metro má maximálku 80km/h, přes to nejede (rychlo)vlak. (pro rejpaly - kvůli přívodní kolejnici a spodním sběračům)

Sice to teď asi není sexy, ale líbí se mi, jak to má ted (od cca 2006) vyřešené (a asi nejen) Moskva - z každého ze 3 letišť jezdí speciální panťáky, vždy na důležité nádraží s napojením na okružní trasu metra, bez jiných zastávek. Jezdí to v cyklu 30 nebo 60 minut, jízdné je sice výrazně vyšší, ale je to 10x rychlejší než taxi nebo bus.

+2/0
25.9.2014 15:02

P25e12t62r 84S13v13o79b45o86d16a 7205563567931

Opravdu si někdo myslí, že je možné vést metro z Motola do Ruzyně po povrchu?8-o

+3/0
25.9.2014 9:53

Z28d65e91n38ě91k 33Z77a41b16a94v57a 1532844856954

Jistě - třeba ředitel nemocnice kulich před volbami :-P anebo dáma z Blavy - neví co to je ...

+2/0
25.9.2014 15:03

O90t11o33m58a71r 15T55h22o41m68a 2255807906435

To je zas blábolů pohromade prej  motol nejvytíženější stanice tak proto tam bude pasmovy provoz ;-D

+5/0
25.9.2014 7:12

L73u36k43á17š 35H74l36o86u91c44a44l 6692460691554

p.Hudeček si opravdu myslí, že by někdo jezdil kombinací: vlak z letiště na Motol, přestup do metra (nepochybně logisticky a časově náročný, když dnes vidím umístění stanice metra) a pak dlouhý "výlet" áčkem na můstek nebo dál?

Praha má z evropských metropolí jedno z nejbližších letišť a tento hloupý (a polovičatý) nápad by přitom z Ruzyně udělal jednu z nejméně dostupných letišť

+2/0
25.9.2014 2:24

M89i54r58o94s58l89a25v 19G32r96o32s23s19m79a96n32n 8172969504

Myslím, že přestup by byl na Veleslavíně. Polovičaté ano, ale jako dočasné řešení budiž. A snad by se aspoň pár vlaků po té jednokolejce dalo protáhnout až do centra...

0/0
25.9.2014 2:43

M72i30r30o20s76l60a31v 63G23r41o24s37s45m19a51n85n 8782709324

Člověk nepřestává žasnout, s jak nicotnými znalostmi věci se vyjadřují lidé, kteří by chtěli vést toto město.

+4/−1
25.9.2014 2:15

T95o83m82á21š 33B84í37l51ý 2225760227

Doporučoval bych vlak a z "Havlova" letiště udělat "Havlovo" hlavní nádraží.

0/0
24.9.2014 23:47

D47a21v61i49d 29D81o68b33e47š 3275962687

Kdo se ptá, proč už konečně pořádně řešit spojení Kladno-Praha? Kladno je 13. největší město ČR (dle obyvatel), má 70 tisíc obyvatel, dá se srovnat se Zlínem a Havířovem, má podstatně víc obyvatel než Karviná, Frýdek, Karlovy Vary, Jihlava. Stejně jako je nutná funkční hromadná doprava v ostravském regionu, obdobně je zhlediska práce navázané Kladno na Prahu.

+5/−1
24.9.2014 23:38

M60i94r90o82s94l76a10v 37J20e52ž46e74k 8531876462198

Tak já bych navrhoval vybudovat u letiště železniční uzel, odkud by se dalo jet směrem na Kladno, Veleslavín a Kralupy n/V.

+2/0
24.9.2014 23:32

T85o91m 33J78u51r46e28č75k25a 6835692325135

Metro, nebo standardní železnice pro vlaky? Co je lepší? Stačí si odpovědět na otázku, zdali to má být doprava pro Pražáky (pak stačí metro), nebo taky pro ostatní obyvatele ČR. Co bude pro ně atraktivnější důvod, aby tam nejeli autem? Přímý vlak bez přestupu třeba z Ostravy, který nakonec dojede až na letiště, popřípadě přestup na hlaváku v rámci jednoho perónu na letištní spoj, nebo bude pro ně "atraktivnější" se tahat se zavazadly po eskalátoru do metra, kupovat další lístek, na letišti se zase tahat s metra a přestupovat na letadlo? Každý ať si odpoví sám.

+7/−2
24.9.2014 23:19

A20n46d83r78e85j 24O59l37e92k54s56a 3455751837361

R^

0/0
24.9.2014 23:42

J68a24n 73J74í92c31h24a 8610340738891

No,z hlavaku na letiste primo nedojedete,leda pres smichov..

0/0
25.9.2014 6:55

R19a58d71e16k 78N92o40v15a16k 9414103909740

Metro na letiště není jen pro Pražáky ale pro všechny obyvatele ČR kteří chtějí odletět z Prahy, nehledě na statisíce turistů, kteří nyní používají bus nebo předražené taxislužby

+2/0
25.9.2014 8:28

L12a32d58a 58N98o77v31a15k 4692443487

jen pořád nechápu proč chtějí všichni jezdit do Kladna...

+2/−4
24.9.2014 23:09

R55a68d94o56s20l87a31v 32K53l21a34u50d78a 5304488764512

?;-D8-o

0/0
24.9.2014 23:09

J45a78r30o36s24l82a10v 90V98o64j12t35ě95c67k13ý 4873378664336

Že by proto, že z Kladna každý den do Prahy jezdí 1,5tis lidí za prací a 500 studentů?

+1/−2
24.9.2014 23:12

L33a44d57a 95N53o77v68a31k 4892973187

tak to je smutný příběh...

+1/−1
24.9.2014 23:13

J78a78r39o53s63l34a64v 28V29o54j21t55ě28c88k65ý 4293278254656

ale realita

0/0
24.9.2014 23:14

J46a90r91o80s53l27a10v 30V33o82j45t24ě78c11k11ý 4563338564666

si neumíte představit jak ten vlak ráno vypadá :-D + jak vypadá dálnice z Kladna a Evropská ulice mezi 6 a 10h

+2/0
24.9.2014 23:15

I23v49o 63Z72d47e13b78o32r11s76k63ý 3213481130731

Obojí, a ještě trolejbus a kanál.

+1/0
24.9.2014 23:07

P41e71t87r 85A57g98u45l33á44r 4937458190964

Pro koho to chtějí stavět? Komu to bude vozit zákazníky? Ať si to Aeroholding postaví za vydělané peníze. Nerad bych viděl, že než to dostaví, tak to stát se ztrátou prodá.

+1/−3
24.9.2014 22:40

R76a27d87o19s94l70a58v 52K96l36a29u42d50a 5484778284562

Co furt všichni máte s tím letištěm? 8-oNa SZ straně Prahy neexistuje jediné záchytné parkoviště, jediný smysluplný autobusový terminál..... V Dejvicích není kde zaparkovat, protože v ulicích parkují Kladeňáci kteří nemají jinou možnost.

+2/0
24.9.2014 23:01

A28n33d74r75e36j 68O84l44e69k18s23a 3135401387531

Tolik bl...ů kandiduje na primátora. Aspoň mám teď jasno. Budu volit Hudečka, ten jedinej má všech 5 pohromadě.

+2/−6
24.9.2014 22:16

V67l68a35d34i59m75í12r 52H41o25l87ý 8734601666247

Spíš ještě o kolečko víc.

+2/−1
24.9.2014 22:41

J58a96r55o25s47l26a84v 31V11o89j28t34ě60c10k49ý 4383938954906

Ani náhodou, k letišti by mělo vést metro, tak jak je to projektované od začátku.

P.S. Bydlím tady a horší vzduch? Kde? V okolí letiště teda ne

+2/−8
24.9.2014 22:43

J88a81r78o51s93l95a52v 31V31o43j20t80ě20c83k13ý 4933638154836

Když dám já někomu minus tak to odůvodním, ze slušnosti ;)

+1/−1
24.9.2014 23:16

J22a15r50o83s14l33a68v 56T77y91s40l 8754587792639

To metro, drahý špás, by na letiště po většinu času vozilo právě jen ten vzduch. Už i i tak se na nové trase bude pásmovat (některé vlaky budou končit na Dejvické)... Tohle metro je totiž jen pomníkem pana Béma a pana Chalupy.Metro A mělo být dovedeno na Červený Vrch, max. Petřiny. Stavět by se však prioritně mělo metro D.

+5/0
25.9.2014 0:23

Z75d34e75n28ě13k 30Z51a73b63a98v66a 1782474236754

ééé - 5 tvarglí leda :-/

0/0
25.9.2014 15:05
Foto

L96i55b73o87r 21V77y83k41o94u47p70i36l 9956535389127

A kdo odtud bude lítat. Ten rozprodanej aeroklub?

+2/−5
24.9.2014 22:05

J44a31n 39M29o37d68r87ý 2863809907

Desítky aerolinek, které zde působí.

+3/0
24.9.2014 23:09

L76u29d14ě65k 89Š19i63š26á43k 3297848919514

Vždy, když slyším pojem "rychlodráha" tak přemýšlím kolik asi ten vlak pojede. V českém měřítku to vidím tak na max 120... Přitom rychlodráha v zahraničí = 200 až 400 km/h. Tak kolik páni politici plánujete u nás a kolik si kdo na tom nahrabe?

+1/−2
24.9.2014 22:04

T96o50m 44J33u65r59e24č77k20a 6695632435255

Rychlodráha není ve smyslu vysokorychlostní vlak, ale že to jede rychle oproti běžné dopravě ve městě...

+5/0
24.9.2014 23:16

L83u56k68á86š 85K11o40p85č29a 1645744432147

Ja bych byl pro metro s castecnym vedenim po povrchu. Navic bez prestupu se clovek dostane metrem do centra a na druhou stranu Prahy. Bylo by to nejelegantnejsi reseni.

+6/−4
24.9.2014 21:48

A46n85d89r22e68j 24O46l47e76k39s27a 3525631257411

1) nejsou vagony pro venkovní provoz. Nemají dvojitá okna, izolaci, topení.

2) trať pro metro na povrchu, je nepřekročitelná zeď, musí být oplocena, protože napájení je v úrovni kolen člověka.

3) Souprava z letiště do centra pojede půl hodiny - mnoho stanic

4) Trasa A metra nvede ani na Hlavní nádraží, ani na ÚAN Florenc. Cestující s kufry, nebydlící v Praze, budou muset přestupovat na Muzeu!

5) je to kravina všech kravin a překvapuje mne, že např. pí Krnáčová, ačkoli hovoří prý sedmi jazyky, ji chce podpořit. Že gynekolog Svoboda, nebo Ludvík, mě nepřekvapuje.

+7/0
24.9.2014 22:23

J49a97r19o43s12l55a92v 78V69o73j42t97ě90c21k21ý 4313788574316

Skalka - Depo Hostivař

Úsek vedený po povrchu ;-)

+1/−2
24.9.2014 22:44

A54n76d90r30e57j 94O28l78e45k78s39a 3685431477251

Výtečně. Je to asi 300 metrů, respektive je to celé zhlaví depa - ono by se totiž do tunelu nevešlo. Víte co je zhlaví, viďte. Stejné je to např. na Kačerově, jen se po té koleji nejezdí s cestujícími.

+4/−1
24.9.2014 22:50

M54i79r65o65s98l12a89v 91G20r52o93s81s48m56a65n28n 8942739154

Dodávám, že když sněží, tak v těch vagónech sněží. A když hodně prší... Doplňte:-)

+1/0
25.9.2014 2:20

J92a85r71o17s88l85a17v 36V24o42j89t44ě72c64k52ý 4953658514226

Půl hodiny z letiště do centra je furt skvělé, jelikož BUS jen na Dejvickou se vleče nějakých 25 minut, ve špičce i 35 minut, přestup a další jízda třeba na Můstek ( považuji za centrum ) trvá dalších přibližně 15 minut. Já v tom problém nevidím.

Oplocení není problém, nadchody, podchody, možností je mnoho, ve mnoha zemích po světě to tak funguje, třeba Amsterdam ;-)

Přestup cestujících je to nejmenší co může být, vlaky ČD jsou vysoce nespolehlivé, takže zpoždění na letišti není moc OK, kdežto metro jezdí s vteřinovou přesností

A kravina je rychlodráha, trať tady na to nemá kapacitu, a rozšíření taky není moc konstrukčně reálné + lidé co tu bydlí by dělali obstrukce, mě by to třea bylo jedno, já to beru jako součást města které se modernizuje a vyvíjí, ale takových je minimum, bude tu 99% těch, co budou demonstrovat, sepisovat petice a podobně, kdežto metro projde snáž když se nebude dělat boomrem

+1/−3
24.9.2014 22:50

A91n32d52r85e98j 19O14l10e46k40s88a 3235201737681

Metro na letiště je ekonomicky neospravedlnitelné absolutně, mnohonásobně. Metro do motola bylo pouze neospravedlnitelné. Zdá se, že u pražské veřejnosti stále převládá potřeba trumfovat jeden pomní dalším, daleko větším :-)

+7/−1
24.9.2014 22:54

J41a32r68o17s58l75a23v 93V63o77j76t62ě59c18k83ý 4133698614536

Jo ona ta nalisovaná 119 která jezdí každých 5-8minut je hodně ekonomická, to máte recht, ten vlak by nemohl jezdit tak často jako metro, a byl by napěchovaný ještě více

+1/−2
24.9.2014 23:14

A60n23d70r42e84j 18O78l80e17k88s83a 3535761337981

Pane Vojtěcký. Kolik asi tak souprav z trasy na to letiště zajede, co myslíte. Já tipuji každou osmou až 12ou.

+5/−1
24.9.2014 23:46

V94l21a72d96i43m63í25r 18H57o32l31ý 8424511496387

1) + 2) Nešlo by tedy vést metro po povrchu nějakým lehkým tubusem?

3) Aspoň si člověk stihne přečíst noviny, co se po dobu jeho nepřítomnosti nového stalo.

4) Tady máte pravdu, na Hlavní nádraží ani na Florenc trasa A nejede, na druhou stranu třeba obyvatelé Vinohrad by měli komfortní cestu bez přestupu. A dočasné ukončení rychchlodráhy na Veleslavíně ten problém také neřeší.

5) Je mi jedno, jestli povede na letiště metro, nebo rychlodráha, nejvýhodnější variantu musí vybrat odborníci, ale ať už se tam něco konečně vybuduje.

+2/0
24.9.2014 22:55

A56n85d52r57e29j 18O27l61e35k32s50a 3965421867731

1 + 2) -šlo. Ale bylo by to asi tak pětkrát dražší, než vést trať prostě po zemi, na štěrkovém loži. Tubus je jednoduše most -  zakrytý.

4) - obyvatele Vinohrad nemám rád. Ti stejně pojedou taxi, nebo se nechají odvézt někým jiným autem :-)

5) - souhlas. Jen aby ty odborníky konečně někdo poslechl...

+1/0
24.9.2014 23:05

V92l33a84d35i18m87í90r 95H64o20l95ý 8974611836617

1) + 2) asi jsem se špatně vyjádřil, myslel jsem trať vedenou prostě po zemi a obestavěnou  tak, aby dovnitř nepršelo. Určitě by to bylo dražší, než vést koleje jen tak, po povrchu, ale zase nejspíš levnější, než razit tunely.

3) no jo, oni už jsou takoví. Ale i pro nás z Vršovic by se jednalo o celkem slušné zrychlení cesty. :-)

5) ...no a obávám se, že tady bude zakopaný pes.

+1/0
24.9.2014 23:25

A86n46d38r66e60j 37O66l33e75k79s85a 3935211717211

Zakrytím trati na povrchu by se moc neřešilo. Jen ty nevybavené soupravy pro venkovní provoz.

Metro na letiště ale nemá smysl, obsluhuje jiné cestující, než ty, kteří přilétají a odlétají do/ze země. Na letiště je potřeba dovést vlak, který navazuje na celorepublikovou a celoevropskou síť železnic. To má smysl.

+5/−1
24.9.2014 23:53

R23a27d74e69k 58N37o18v66a24k 9294673939560

Metro B  Hůrka-Lužiny ?

0/0
25.9.2014 8:32

J92a19n 21H29l98e50d69í63k 4609132308222

určitě METRO, trochu více po povrchu, v možně krizovém území pod povrchem, také z důvodů hluku,-- s železnicí narůstají problémy a mohou být i velké za větší nepřízni počasí

+5/−7
24.9.2014 21:38

M65i65r61o59s38l11a96v 83G92r98o82s79s85m23a13n58n 8372719514

No dobře, když bude hodně moc sněžit a silně mrznout, tak se v krajním případě zastaví provoz. To už ale letiště bude dávno odklánět lety jinam.

+2/0
25.9.2014 2:47

J69a71n 76M81a70z74ů73r22e30k 2508594668705

no...osobně si myslím, že nejlevnější by bylo prodloužit metro ze zlíčina a vést to po povrchu

+6/−1
24.9.2014 20:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.