Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Politici slibují dovést koleje k letišti. Neshodnou se, zda metro či vlak

Více než 74 procent lidí, kteří míří z Prahy na Letiště Václava Havla, se dopravuje autem. Za minulý rok se na letišti otočilo skoro 11 milionů cestujících. Emise z aut i letadel tak vytvářejí velký problém: stále horší ovzduší v okolí letiště. Politici se před volbami předhánějí v tom, jak dopravu na letiště řešit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z21d39e44n44ě54k 83Z52a76b30a15v69a 1722194986574

Dobří mimoni - ukníkaný kulich Ludvík mne aspoň ujistil, koho nevolit 100% Metro má maximálku 80km/h, přes to nejede (rychlo)vlak. (pro rejpaly - kvůli přívodní kolejnici a spodním sběračům)

Sice to teď asi není sexy, ale líbí se mi, jak to má ted (od cca 2006) vyřešené (a asi nejen) Moskva - z každého ze 3 letišť jezdí speciální panťáky, vždy na důležité nádraží s napojením na okružní trasu metra, bez jiných zastávek. Jezdí to v cyklu 30 nebo 60 minut, jízdné je sice výrazně vyšší, ale je to 10x rychlejší než taxi nebo bus.

+2/0
25.9.2014 15:02

P18e90t58r 51S35v36o57b56o42d43a 7355233407321

Opravdu si někdo myslí, že je možné vést metro z Motola do Ruzyně po povrchu?8-o

+3/0
25.9.2014 9:53

Z17d72e96n92ě33k 51Z10a11b55a92v85a 1452334516754

Jistě - třeba ředitel nemocnice kulich před volbami :-P anebo dáma z Blavy - neví co to je ...

+2/0
25.9.2014 15:03

O92t13o91m45a25r 89T21h77o63m95a 2115197416535

To je zas blábolů pohromade prej  motol nejvytíženější stanice tak proto tam bude pasmovy provoz ;-D

+5/0
25.9.2014 7:12

L29u49k67á48š 61H98l22o16u34c65a90l 6562940421504

p.Hudeček si opravdu myslí, že by někdo jezdil kombinací: vlak z letiště na Motol, přestup do metra (nepochybně logisticky a časově náročný, když dnes vidím umístění stanice metra) a pak dlouhý "výlet" áčkem na můstek nebo dál?

Praha má z evropských metropolí jedno z nejbližších letišť a tento hloupý (a polovičatý) nápad by přitom z Ruzyně udělal jednu z nejméně dostupných letišť

+2/0
25.9.2014 2:24

M22i33r90o66s41l20a48v 85G21r71o54s39s18m10a91n23n 8202569804

Myslím, že přestup by byl na Veleslavíně. Polovičaté ano, ale jako dočasné řešení budiž. A snad by se aspoň pár vlaků po té jednokolejce dalo protáhnout až do centra...

0/0
25.9.2014 2:43

M16i34r46o82s34l38a69v 67G46r11o88s30s56m70a65n40n 8152439774

Člověk nepřestává žasnout, s jak nicotnými znalostmi věci se vyjadřují lidé, kteří by chtěli vést toto město.

+4/−1
25.9.2014 2:15

T31o14m43á38š 95B93í32l89ý 2225240217

Doporučoval bych vlak a z "Havlova" letiště udělat "Havlovo" hlavní nádraží.

0/0
24.9.2014 23:47

D55a43v74i87d 18D13o38b98e61š 3965722727

Kdo se ptá, proč už konečně pořádně řešit spojení Kladno-Praha? Kladno je 13. největší město ČR (dle obyvatel), má 70 tisíc obyvatel, dá se srovnat se Zlínem a Havířovem, má podstatně víc obyvatel než Karviná, Frýdek, Karlovy Vary, Jihlava. Stejně jako je nutná funkční hromadná doprava v ostravském regionu, obdobně je zhlediska práce navázané Kladno na Prahu.

+5/−1
24.9.2014 23:38

M47i96r89o25s82l73a77v 93J58e45ž87e51k 8471776372528

Tak já bych navrhoval vybudovat u letiště železniční uzel, odkud by se dalo jet směrem na Kladno, Veleslavín a Kralupy n/V.

+2/0
24.9.2014 23:32

T55o56m 90J66u23r41e47č67k36a 6415532455145

Metro, nebo standardní železnice pro vlaky? Co je lepší? Stačí si odpovědět na otázku, zdali to má být doprava pro Pražáky (pak stačí metro), nebo taky pro ostatní obyvatele ČR. Co bude pro ně atraktivnější důvod, aby tam nejeli autem? Přímý vlak bez přestupu třeba z Ostravy, který nakonec dojede až na letiště, popřípadě přestup na hlaváku v rámci jednoho perónu na letištní spoj, nebo bude pro ně "atraktivnější" se tahat se zavazadly po eskalátoru do metra, kupovat další lístek, na letišti se zase tahat s metra a přestupovat na letadlo? Každý ať si odpoví sám.

+7/−2
24.9.2014 23:19

A57n66d46r47e80j 20O58l22e27k65s75a 3665901377201

R^

0/0
24.9.2014 23:42

J79a59n 76J64í44c51h26a 8810790828581

No,z hlavaku na letiste primo nedojedete,leda pres smichov..

0/0
25.9.2014 6:55

R76a25d46e45k 50N22o40v40a84k 9104403569420

Metro na letiště není jen pro Pražáky ale pro všechny obyvatele ČR kteří chtějí odletět z Prahy, nehledě na statisíce turistů, kteří nyní používají bus nebo předražené taxislužby

+2/0
25.9.2014 8:28

L12a30d97a 88N80o33v74a85k 4312673177

jen pořád nechápu proč chtějí všichni jezdit do Kladna...

+2/−4
24.9.2014 23:09

R58a75d18o92s87l74a85v 62K88l13a93u22d76a 5754528444362

?;-D8-o

0/0
24.9.2014 23:09
Foto

J16a36r79o32s27l74a44v 45V61o44j57t15ě96c37k19ý 4183868684426

Že by proto, že z Kladna každý den do Prahy jezdí 1,5tis lidí za prací a 500 studentů?

+1/−2
24.9.2014 23:12

L28a52d64a 98N47o51v53a47k 4892533317

tak to je smutný příběh...

+1/−1
24.9.2014 23:13
Foto

J45a46r96o68s58l50a44v 88V83o41j71t41ě53c26k79ý 4653608934846

ale realita

0/0
24.9.2014 23:14
Foto

J34a17r43o34s91l70a16v 88V38o78j79t84ě90c23k26ý 4973608464476

si neumíte představit jak ten vlak ráno vypadá :-D + jak vypadá dálnice z Kladna a Evropská ulice mezi 6 a 10h

+2/0
24.9.2014 23:15

I85v73o 29Z13d37e69b86o98r47s28k80ý 3893581610641

Obojí, a ještě trolejbus a kanál.

+1/0
24.9.2014 23:07

P45e87t21r 53A35g61u69l22á64r 4187978500574

Pro koho to chtějí stavět? Komu to bude vozit zákazníky? Ať si to Aeroholding postaví za vydělané peníze. Nerad bych viděl, že než to dostaví, tak to stát se ztrátou prodá.

+1/−3
24.9.2014 22:40

R24a54d65o43s27l74a29v 65K31l79a73u46d92a 5334878174482

Co furt všichni máte s tím letištěm? 8-oNa SZ straně Prahy neexistuje jediné záchytné parkoviště, jediný smysluplný autobusový terminál..... V Dejvicích není kde zaparkovat, protože v ulicích parkují Kladeňáci kteří nemají jinou možnost.

+2/0
24.9.2014 23:01

A29n27d30r54e35j 14O53l34e83k76s72a 3195201147861

Tolik bl...ů kandiduje na primátora. Aspoň mám teď jasno. Budu volit Hudečka, ten jedinej má všech 5 pohromadě.

+2/−6
24.9.2014 22:16

V21l71a53d80i83m63í24r 39H94o43l65ý 8234731606127

Spíš ještě o kolečko víc.

+2/−1
24.9.2014 22:41
Foto

J73a62r73o44s89l77a94v 31V20o10j41t59ě49c12k19ý 4553268914616

Ani náhodou, k letišti by mělo vést metro, tak jak je to projektované od začátku.

P.S. Bydlím tady a horší vzduch? Kde? V okolí letiště teda ne

+2/−8
24.9.2014 22:43
Foto

J74a48r51o13s53l33a89v 32V85o87j22t39ě92c31k20ý 4243978734296

Když dám já někomu minus tak to odůvodním, ze slušnosti ;)

+1/−1
24.9.2014 23:16

J36a90r88o61s52l49a34v 23T22y29s49l 8264727602989

To metro, drahý špás, by na letiště po většinu času vozilo právě jen ten vzduch. Už i i tak se na nové trase bude pásmovat (některé vlaky budou končit na Dejvické)... Tohle metro je totiž jen pomníkem pana Béma a pana Chalupy.Metro A mělo být dovedeno na Červený Vrch, max. Petřiny. Stavět by se však prioritně mělo metro D.

+5/0
25.9.2014 0:23

Z21d60e69n19ě50k 53Z67a90b17a19v79a 1172194496354

ééé - 5 tvarglí leda :-/

0/0
25.9.2014 15:05
Foto

L44i35b89o11r 71V23y94k11o77u39p21i70l 9816695259607

A kdo odtud bude lítat. Ten rozprodanej aeroklub?

+2/−5
24.9.2014 22:05

J40a80n 70M49o15d57r30ý 2613459837

Desítky aerolinek, které zde působí.

+3/0
24.9.2014 23:09

L79u80d45ě40k 84Š86i19š83á23k 3367718879854

Vždy, když slyším pojem "rychlodráha" tak přemýšlím kolik asi ten vlak pojede. V českém měřítku to vidím tak na max 120... Přitom rychlodráha v zahraničí = 200 až 400 km/h. Tak kolik páni politici plánujete u nás a kolik si kdo na tom nahrabe?

+1/−2
24.9.2014 22:04

T25o58m 90J78u38r82e84č30k90a 6585482355485

Rychlodráha není ve smyslu vysokorychlostní vlak, ale že to jede rychle oproti běžné dopravě ve městě...

+5/0
24.9.2014 23:16

L98u30k54á24š 73K54o27p91č41a 1595694922517

Ja bych byl pro metro s castecnym vedenim po povrchu. Navic bez prestupu se clovek dostane metrem do centra a na druhou stranu Prahy. Bylo by to nejelegantnejsi reseni.

+6/−4
24.9.2014 21:48

A12n85d67r42e52j 71O54l64e21k57s35a 3295461757241

1) nejsou vagony pro venkovní provoz. Nemají dvojitá okna, izolaci, topení.

2) trať pro metro na povrchu, je nepřekročitelná zeď, musí být oplocena, protože napájení je v úrovni kolen člověka.

3) Souprava z letiště do centra pojede půl hodiny - mnoho stanic

4) Trasa A metra nvede ani na Hlavní nádraží, ani na ÚAN Florenc. Cestující s kufry, nebydlící v Praze, budou muset přestupovat na Muzeu!

5) je to kravina všech kravin a překvapuje mne, že např. pí Krnáčová, ačkoli hovoří prý sedmi jazyky, ji chce podpořit. Že gynekolog Svoboda, nebo Ludvík, mě nepřekvapuje.

+7/0
24.9.2014 22:23
Foto

J91a30r41o20s91l84a66v 63V68o49j81t54ě95c53k65ý 4883978374366

Skalka - Depo Hostivař

Úsek vedený po povrchu ;-)

+1/−2
24.9.2014 22:44

A95n27d87r47e85j 93O69l36e51k94s34a 3775971397341

Výtečně. Je to asi 300 metrů, respektive je to celé zhlaví depa - ono by se totiž do tunelu nevešlo. Víte co je zhlaví, viďte. Stejné je to např. na Kačerově, jen se po té koleji nejezdí s cestujícími.

+4/−1
24.9.2014 22:50

M70i98r48o77s18l84a47v 27G28r60o97s75s10m98a32n59n 8972929494

Dodávám, že když sněží, tak v těch vagónech sněží. A když hodně prší... Doplňte:-)

+1/0
25.9.2014 2:20
Foto

J57a36r53o44s47l49a64v 43V71o38j90t51ě51c29k34ý 4543268204896

Půl hodiny z letiště do centra je furt skvělé, jelikož BUS jen na Dejvickou se vleče nějakých 25 minut, ve špičce i 35 minut, přestup a další jízda třeba na Můstek ( považuji za centrum ) trvá dalších přibližně 15 minut. Já v tom problém nevidím.

Oplocení není problém, nadchody, podchody, možností je mnoho, ve mnoha zemích po světě to tak funguje, třeba Amsterdam ;-)

Přestup cestujících je to nejmenší co může být, vlaky ČD jsou vysoce nespolehlivé, takže zpoždění na letišti není moc OK, kdežto metro jezdí s vteřinovou přesností

A kravina je rychlodráha, trať tady na to nemá kapacitu, a rozšíření taky není moc konstrukčně reálné + lidé co tu bydlí by dělali obstrukce, mě by to třea bylo jedno, já to beru jako součást města které se modernizuje a vyvíjí, ale takových je minimum, bude tu 99% těch, co budou demonstrovat, sepisovat petice a podobně, kdežto metro projde snáž když se nebude dělat boomrem

+1/−3
24.9.2014 22:50

A51n87d78r98e36j 49O20l92e70k14s91a 3955411377491

Metro na letiště je ekonomicky neospravedlnitelné absolutně, mnohonásobně. Metro do motola bylo pouze neospravedlnitelné. Zdá se, že u pražské veřejnosti stále převládá potřeba trumfovat jeden pomní dalším, daleko větším :-)

+7/−1
24.9.2014 22:54
Foto

J13a80r36o61s98l22a74v 22V18o35j76t19ě78c51k55ý 4813218684556

Jo ona ta nalisovaná 119 která jezdí každých 5-8minut je hodně ekonomická, to máte recht, ten vlak by nemohl jezdit tak často jako metro, a byl by napěchovaný ještě více

+1/−2
24.9.2014 23:14

A14n69d58r98e14j 33O53l78e60k50s74a 3955621117471

Pane Vojtěcký. Kolik asi tak souprav z trasy na to letiště zajede, co myslíte. Já tipuji každou osmou až 12ou.

+5/−1
24.9.2014 23:46

V48l96a91d27i96m25í39r 78H53o31l27ý 8694671466877

1) + 2) Nešlo by tedy vést metro po povrchu nějakým lehkým tubusem?

3) Aspoň si člověk stihne přečíst noviny, co se po dobu jeho nepřítomnosti nového stalo.

4) Tady máte pravdu, na Hlavní nádraží ani na Florenc trasa A nejede, na druhou stranu třeba obyvatelé Vinohrad by měli komfortní cestu bez přestupu. A dočasné ukončení rychchlodráhy na Veleslavíně ten problém také neřeší.

5) Je mi jedno, jestli povede na letiště metro, nebo rychlodráha, nejvýhodnější variantu musí vybrat odborníci, ale ať už se tam něco konečně vybuduje.

+2/0
24.9.2014 22:55

A91n32d50r37e67j 90O14l75e12k17s29a 3615331467211

1 + 2) -šlo. Ale bylo by to asi tak pětkrát dražší, než vést trať prostě po zemi, na štěrkovém loži. Tubus je jednoduše most -  zakrytý.

4) - obyvatele Vinohrad nemám rád. Ti stejně pojedou taxi, nebo se nechají odvézt někým jiným autem :-)

5) - souhlas. Jen aby ty odborníky konečně někdo poslechl...

+1/0
24.9.2014 23:05

V72l74a70d40i54m62í64r 23H53o25l34ý 8264361816437

1) + 2) asi jsem se špatně vyjádřil, myslel jsem trať vedenou prostě po zemi a obestavěnou  tak, aby dovnitř nepršelo. Určitě by to bylo dražší, než vést koleje jen tak, po povrchu, ale zase nejspíš levnější, než razit tunely.

3) no jo, oni už jsou takoví. Ale i pro nás z Vršovic by se jednalo o celkem slušné zrychlení cesty. :-)

5) ...no a obávám se, že tady bude zakopaný pes.

+1/0
24.9.2014 23:25

A65n17d89r67e28j 34O68l93e20k43s71a 3935841967451

Zakrytím trati na povrchu by se moc neřešilo. Jen ty nevybavené soupravy pro venkovní provoz.

Metro na letiště ale nemá smysl, obsluhuje jiné cestující, než ty, kteří přilétají a odlétají do/ze země. Na letiště je potřeba dovést vlak, který navazuje na celorepublikovou a celoevropskou síť železnic. To má smysl.

+5/−1
24.9.2014 23:53

R90a91d66e79k 56N56o39v23a83k 9334773779340

Metro B  Hůrka-Lužiny ?

0/0
25.9.2014 8:32

J12a51n 63H32l41e46d10í39k 4929142228522

určitě METRO, trochu více po povrchu, v možně krizovém území pod povrchem, také z důvodů hluku,-- s železnicí narůstají problémy a mohou být i velké za větší nepřízni počasí

+5/−7
24.9.2014 21:38

M77i64r37o67s59l77a67v 77G61r33o66s45s79m34a14n51n 8322669884

No dobře, když bude hodně moc sněžit a silně mrznout, tak se v krajním případě zastaví provoz. To už ale letiště bude dávno odklánět lety jinam.

+2/0
25.9.2014 2:47

J52a55n 21M39a57z84ů67r51e85k 2798244118905

no...osobně si myslím, že nejlevnější by bylo prodloužit metro ze zlíčina a vést to po povrchu

+6/−1
24.9.2014 20:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.