Diskuze

Politici slibují dovést koleje k letišti. Neshodnou se, zda metro či vlak

Více než 74 procent lidí, kteří míří z Prahy na Letiště Václava Havla, se dopravuje autem. Za minulý rok se na letišti otočilo skoro 11 milionů cestujících. Emise z aut i letadel tak vytvářejí velký problém: stále horší ovzduší v okolí letiště. Politici se před volbami předhánějí v tom, jak dopravu na letiště řešit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dobří mimoni - ukníkaný kulich Ludvík mne aspoň ujistil, koho nevolit 100% Metro má maximálku 80km/h, přes to nejede (rychlo)vlak. (pro rejpaly - kvůli přívodní kolejnici a spodním sběračům)

Sice to teď asi není sexy, ale líbí se mi, jak to má ted (od cca 2006) vyřešené (a asi nejen) Moskva - z každého ze 3 letišť jezdí speciální panťáky, vždy na důležité nádraží s napojením na okružní trasu metra, bez jiných zastávek. Jezdí to v cyklu 30 nebo 60 minut, jízdné je sice výrazně vyšší, ale je to 10x rychlejší než taxi nebo bus.

2 0
možnosti

Opravdu si někdo myslí, že je možné vést metro z Motola do Ruzyně po povrchu?8-o

3 0
možnosti

Jistě - třeba ředitel nemocnice kulich před volbami :-P anebo dáma z Blavy - neví co to je ...

2 0
možnosti

To je zas blábolů pohromade prej  motol nejvytíženější stanice tak proto tam bude pasmovy provoz ;-D

5 0
možnosti

p.Hudeček si opravdu myslí, že by někdo jezdil kombinací: vlak z letiště na Motol, přestup do metra (nepochybně logisticky a časově náročný, když dnes vidím umístění stanice metra) a pak dlouhý "výlet" áčkem na můstek nebo dál?

Praha má z evropských metropolí jedno z nejbližších letišť a tento hloupý (a polovičatý) nápad by přitom z Ruzyně udělal jednu z nejméně dostupných letišť

2 0
možnosti

Myslím, že přestup by byl na Veleslavíně. Polovičaté ano, ale jako dočasné řešení budiž. A snad by se aspoň pár vlaků po té jednokolejce dalo protáhnout až do centra...

0 0
možnosti

Člověk nepřestává žasnout, s jak nicotnými znalostmi věci se vyjadřují lidé, kteří by chtěli vést toto město.

4 1
možnosti

T66o70m93á20š 82B67í92l82ý

24. 9. 2014 23:47

Doporučoval bych vlak a z "Havlova" letiště udělat "Havlovo" hlavní nádraží.

0 0
možnosti

D50a84v55i23d 40D38o21b45e39š

24. 9. 2014 23:38

Kdo se ptá, proč už konečně pořádně řešit spojení Kladno-Praha? Kladno je 13. největší město ČR (dle obyvatel), má 70 tisíc obyvatel, dá se srovnat se Zlínem a Havířovem, má podstatně víc obyvatel než Karviná, Frýdek, Karlovy Vary, Jihlava. Stejně jako je nutná funkční hromadná doprava v ostravském regionu, obdobně je zhlediska práce navázané Kladno na Prahu.

5 1
možnosti

Tak já bych navrhoval vybudovat u letiště železniční uzel, odkud by se dalo jet směrem na Kladno, Veleslavín a Kralupy n/V.

2 0
možnosti

T81o20m 51J14u34r24e48č69k54a

24. 9. 2014 23:19

Metro, nebo standardní železnice pro vlaky? Co je lepší? Stačí si odpovědět na otázku, zdali to má být doprava pro Pražáky (pak stačí metro), nebo taky pro ostatní obyvatele ČR. Co bude pro ně atraktivnější důvod, aby tam nejeli autem? Přímý vlak bez přestupu třeba z Ostravy, který nakonec dojede až na letiště, popřípadě přestup na hlaváku v rámci jednoho perónu na letištní spoj, nebo bude pro ně "atraktivnější" se tahat se zavazadly po eskalátoru do metra, kupovat další lístek, na letišti se zase tahat s metra a přestupovat na letadlo? Každý ať si odpoví sám.

7 2
možnosti

L45a88d71a 80N23o43v25a18k

24. 9. 2014 23:09

jen pořád nechápu proč chtějí všichni jezdit do Kladna...

2 4
možnosti