Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Srážku s kamionem nepřežila tříčlenná rodina, motor byl daleko od auta

Tříčlenná rodina zemřela ráno při srážce osobního a nákladního auta u Klecan nedaleko Prahy. Dva muži a jedna žena cestovali kabrioletem značky BMW, trosky byly rozmetané daleko od místa střetu. Kamion i auto skončily v poli. Silnice třetí třídy zůstala několik hodin uzavřená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i65c90h56a82l 86P82l39e44š78t25i85l 3357176776165

Jak poznali, že to byo auto ?

0/0
27.9.2014 15:21

J14a66n 58K46ř47í78ž 6385683775578

Podle volantu.

Proč se ptáte?

0/0
27.9.2014 20:15

J88a86n 30B84o49h24a31t81ý 7247380738322

Stačí se podívat, jak je ta silnice vedená, a je jasné, proč k tomu došlo. Za takové prasárny by měl jít příslušný pracovník do kriminálu. Aby se silnice náhle prudce zužovala a navíc bez pořádného značení, to opravdu může vymyslet pouze pitomec. Ahold snad má peněz dost, aby si komunikace okolo svého meziskladu upravit tak, aby odpovídaly standardům.

0/0
27.9.2014 10:04
Foto

J28o47s21e44f 40J95o31ž37k32a 73S12ý62k25o84r32a 3313218430860

Ta silnice je úplně normální. Dokonce je na ní krásný odbočovací pruh vlevo a i náznak připojovacího pruhu.

Už jsem se několikrát ptal, ale nedostal odpověď - jak jinak udělat odbočovací pruh vlevo?

0/0
27.9.2014 13:51

J62a87n 14B39o92h52a24t93ý 7747700148352

Ano, náhlé vybočení pruhu vlevo, to je opravdu naprosto normální. Samozřejmě to uviděl na poslední chvíli, strhl to a dostal se do smyku. Jestli to tam neznal, tak takovou prasárnu logicky nečekal. Pokud hustě prší nebo je mlha, vidíte h..., ne čáry. Když se pak před vámi ve vašem pruhu nesmyslně objeví nějaký domeček, tak máte co dělat, i kdybyste jel 30. Já nevím, jestli silnice při dobudování procházejí nějakou kolaudací, ale tohle by snad ani nemohlo projít, kdyby to viděl někdo, kdo je při smyslech. Vsadím se, že tím domečkem jim stejně brzy projede někdo v kamionu. Anebo se tam zabije další rodina jen proto, že má někdo diletant....

0/0
27.9.2014 20:45

J63a77n 39B43o39h97a36t43ý 7967720558292

...že je někdo diletant... Takových míst znám několik. Pokud se napoprvé nezabijete, moc dobře si je zapamatujete a příště už si dáte pozor.

0/0
27.9.2014 20:47

P66a23v28e32l 34O39d97r60a12z94i86l 6694409427810

Doufám, že se svým stylem uvažování jezdíte jen jako spolujezdec.

+1/0
29.9.2014 15:34
Foto

I50v87o 81P37e62t60e69r76k97a 4476545877909

Máte pravdu, že náhlá kroucení pruhů jsou nebezpečná. V Hradci Králové na vnějším okruhu před cca 18 lety udělali novou zastávku hned za křižovatkou a posunuli pruhy doleva. Takže pruhy se v křižovatce stáčí doleva. Několikrát jsem byl svědkem toho, že si to řidič v levém pruhu neuvědomil a začal vjíždět do dráhy řidiči v pravém pruhu.

0/0
29.9.2014 18:38

M22a17r52t64i25n 57P19i36s39á95r 6700502414156

ještě zajímavější to bylo, když tam ten domeček ještě nebyl, pochopitelně ani krajní pruhy na vozovce ..

0/0
29.9.2014 19:01

R73a61d82e52k 73T97r65n 2532926194897

Brrr. Úpřimnou soustrast pozůstalým.

0/0
27.9.2014 9:16

Z28b66y15n53ě50k 34C86h83a20t68t 1895860435146

Jak to tady tak pročítám, nikdo asi nechodil na základku, nebo neměl fyziku.

Síla nárazu se nepočítá tak, že se sečtou rychlost dvou aut. Je potřeba uvažovat jejich váhu, vypočítat tak pohybovou energii a zohlednit dobu nárazu. A to do toho nepočítám deformační zónu, která dost energie pohltí ...

+1/0
27.9.2014 3:03
Foto

J25o83s72e23f 57J85o66ž21k29a 63S12ý46k64o11r23a 3913568620590

Nechám se rád poučit, ale pokud nemám čas a prostor uhnout, tak mi přijde čelní náraz lepší než něco jiného, tedy snad krom pole. O stromu asi nemá cenu vůbec psát - rozpáraných aut o strom jsem viděl nepočítaně. Ale třeba skorotečný náraz, který auto roztočí tak, že je neovladatelné a téměř nebrzdí mi přijde nejhorší možný způsob nabourání.

0/−3
26.9.2014 20:51

A55d34o39l51f 31R85o54z46b62o56ř94i15l 5708940187

Josefe, to snad nemyslíš vážně 8-o Čelní náraz je to nejhorší, co tě může potkat. To je totálka !! Tzv. nevyhnutelná nehoda a jak se z ní dostat téměř neexistuje, pokud jedeš jako prase ! Ale když vidím, že to nevyjde a že to nedobrzdím, tak to opřu o svodidla bokem vozu (to mě bude zbrzďovat !), nebo to vypálím do pole. Ale co příkopa !  Muselo by to být tak, aby vůz rotoval - kutálel se. Prostě převést kolmý směr do rotujícího. něco jako parašutistický kotoul. Ale vždy je nutné mít "rozumnou" rychlost. Zabít se dá při čelním střetu již ve třicítce !!

0/0
26.9.2014 23:33

J69a81n 80N80o78v60á14k 9605548844885

Na přímý čelní náraz je dnes každé evropské auto speciálně navrhováno - deformační zóny, předpínače pásů, airbagy - testováno při 65 km/h.

Daleko horší je boční náraz na kabinu, kde je daleko menší deformační zóna, proto se také testuje jen při 30 km/h.

0/−1
27.9.2014 0:16

M48a87r32t82i95n 75S42v34o83b57o90d54a 7309917712405

To je asi ten problem, ze se rychlosti protijedoucich aut scitaji. Takze vse je lepsi nez srazka s protijedoucim autem. Snad mimo padu do rokle nebo vody.

+1/0
27.9.2014 12:17
Foto

J30o58s72e68f 96J74o68ž92k53a 19S74ý81k79o93r29a 3773968450950

No, už tu všichni víme, že je to nesmysl, že nejde o rychlost, ale o hybnost.

A náraz do stromu, který auto přepůlí, určitě není lepší. Navíc, nevím přesně, ale může ten strom minout čidlo airbagu?

0/0
27.9.2014 13:47

J15a58n 40K73ř98í38ž 6375703335218

Minout ho může.

Sice těsně,ale jde to.

0/0
27.9.2014 20:17

P90a36v59e85l 87O73d40r95a22z30i51l 6224629887510

Rychlosti se samozřejmě sčítají, ale ne jako v první třídě.

0/0
29.9.2014 15:35

J66a67n 51S13t63o70d75o33l55a 7751340713270

Nesčítají! Kdo vás tohle učil?

0/0
29.9.2014 20:01

J98a68n 68S46t97o68d42o28l48a 7321930153550

Ještě vysvětlení. Když pojedete 90 km/h a narazíte do mohutného stromu, je to stejné, jako když do sebe čelně narazí dvě stejná auta jedoucí každé 90 km/h. Když byste si teoreticky mohl vybrat, zdya čelní náraz nebo strom, tak strom v případě, že proti jede těžší auto. Čelní náraz v případě, že proti se blíží lehčí. Důležitá je hybnost, tj. hmotnost a rychlost. Pokud máte vyšší hybnost, "přetlačíte" vozidlo s menší hybností, takže vaše bude méně zdeformované, tudíž máte větší šanci vyváznout z nehody lépe než protijedoucí.

0/0
29.9.2014 20:06
Foto

J47o10s32e75f 63J45o76ž83k56a 71S69ý28k30o57r29a 3593358400220

Vzhledem k tomu, že nemám ani BMW, ani Audi, ani Oktávku, tak se snažím jezdit rozumě.

Jasně, že vždy záleží na situaci, ale řízený čelní náraz mi vzhledem ke konstrukci aut jednoduše nepřijde jako nejhorší možná varianta.

Ohledně svodidel. Najezdím celkem málo kilometrů za rok, ale nějak jsem si nevšiml, že by někde byla souvislá svodidla jinde než na dálnicích a erkách.

Po dálnicích a pod jezdím nerad. Nebaví mě jezdit devadesát v pravém pruhu a v levém se zas musí jezdit 145, pač maj někteří bezmozci problém nastavit na tempomatu 130...

+1/0
27.9.2014 2:42

V48á68c77l23a60v 82P74c63h29á19l47e28k 8296192571252

Hrozná tragédie. IMHO nebyli připoutaní?

+1/0
26.9.2014 16:42

P38a33v32e10l 70H35o49l24u22b 1969764794484

No, i kdyby by byli připoutáni, tak skončí stejně-. Fyziku neochčiješ

0/0
26.9.2014 20:25

J83a98n 87N95o62v92á17k 9775318194245

Možná by neskončili stejně.

Prostor posádky auta je vcelku vpořádku a náraz nešel přímo na kabinu ale zboku na předek - auto se jen roztočilo a vyhodilo je ven.

0/0
27.9.2014 0:13

A79n69d23r63e47j 33O51l98e20k98s14a 3315121177221

BMW, to je diagnóza i prognóza...

+3/−7
26.9.2014 15:29

M76i43r38o97s48l85a97v 83B80u34d48a 9392332557632

Jaká?

0/0
26.9.2014 16:14

J17a59n 11K23ř84í89ž 6645363605748

Vy trabantisti jen závidíte.;-D

0/0
27.9.2014 20:18

I72v34a80n 38M84a93r65e92k 6554808402

BMW >>> brus kterému určitá skupina lidí připisuje nadpřirozené vlastnosti ! ! ! 8-o 8-o 8-o

+3/−3
26.9.2014 15:23

P44a92v21e75l 93S71t38a82v22j84a22n74í63k 6448955717111

Váš případ?

+1/0
26.9.2014 16:32

I92v36a85n 77M11a47r73e22k 6724138522

Nedělejte si se mnou starosti,mám jen Oktávku R^

0/0
26.9.2014 19:21

I49v53a72n40a 98N82o76v24á 2172122199948

Kdyby iDnes neměla nehody a katastrofy, nemela by o cem psat. Dulezite zpravy asi ze zasady vynechava...

+2/−2
26.9.2014 15:14

M92a96r76e61k 87T22u15r73n49o97v93e90c 7625532530666

OK a jakou důležitou zprávu podle Vás třeba zrovna za ten pátek vynechali?

0/0
27.9.2014 9:12

M72a11r80t97i34n 39F72i40l48i44p63c61z29y56k 3921901265893

Na strankách nejprodávanějšího bulváru jsou letecké snímky, které hodně napoví.

+1/0
26.9.2014 14:54

J84a13n 69N21o34v60á97k 9775108554775

R^

Zvláště tenhle snímek - kamion v protisměru nejspíš nebyl:

http://www.blesk.cz/galerie/zpravy-udalosti/369384/?foto=1

0/0
26.9.2014 16:35

J48a46n 38N33o57v25á38k 9175248934715

Podle snímku BMW předjíždělo ze stejného směru jako kamion, z nějakého důvodu dostalo smyk a postavilo se napříč přes silnici (smykové stopy v levé části silnice).

Kamioňák si ho zřejmě nevšiml včas (byla tma, možná byl plně naložený) a jen se mu pokusil vyhnout na poslední chvíli (smykové stopy v prvé části silnice) a vrazil mu do předku - roztočil ho a nepřipoutaná osádka vylétala ven.

0/0
26.9.2014 16:40

P47a88v56e73l 69H19o86l78u46b 1969704374624

No to bych až tak netvrdil, se podívej, kde je brzdná dráha podle všeho pravého kola....:-/

0/0
26.9.2014 20:28

J80a87n 13N89o56v47á36k 9615718844695

brzdná dráha levého i pravého kola prochází místem, kde parkuje ta žlutá odtahovka (stojí zadními koly přímo na ní) - a to je pravá strana silnice.

Stopy vlevo nejsou od kamionu.

0/0
27.9.2014 0:19

J95i27ř32í 94L97u77k61á19š75e89k 5400321320763

řikali nám v autoškole, za každou cenu zabrante čelní srážce, radši se kutálejte po poli, nebo to nahulte do stromu, při čelní se energie sčítaj...

+10/−3
26.9.2014 13:32

J86a37n 68N22o76v41á50k 9745118704755

Tohle byla čelní srážka jen z hlediska toho kamionu, BMW je nabourané z pravého boku na přední kolo, proto také ulítl ten motor, jak se po náraze roztočilo - kdo ví co se na té silnici před srážkou dělo.

+3/0
26.9.2014 13:39

P37e35t27r 66N56o45v84o26t71n13y 3739912649822

Energie se sice sčítají, ale deformují se dvě auta.

+4/−1
26.9.2014 13:55

M47i29r18e27k 85K90o56v79a67c78i60k 5971911591177

Jenže se nedeformují stejně - v případě kamion vs osobák pohltí naprostou většinu toho součtu energií osobák včetně osazenstva, takže v tomhle případě je určitě lepší (alespoň teoreticky) ten strom.

+4/0
26.9.2014 14:25

M38a54r51t30i34n 32H49o36f90f19m43a94n46n 2155151826636

ale všetky autá sa konštruujú s deformačnými zónami, ktoré počítajú s čelnou zrážkou, resp. s prekrytím do 50%, už prekrytie menšie ako 50%, resp. diagonálne bočné nárazy, sú väčšinou pre posádku fatálne.... takže ono je veľmi dôležité ako a kde to trafíte... to platí samozrejme aj o strome. Mne napr. opačne tvrdil chlapík z mototechny, že je lepšie trafiť to napr. čelne a nesnažiť sa neskoro uhýbať tak že to nakoniec aj tak trafíte s malým prekrytím....

+1/0
26.9.2014 15:35

M76a57r92t92i31n 65H82a83v84l79í54k 4590875947463

Energie se nesčítá. Pokud by jste mezi dvě auta postavil stěnu na kolečkách a zajistil úplně stejné hodnoty nárazu, tak se ani nepohne. Čili je to jako kdyby auto bouralo do zdi. Je to jen obyč fyzika a sčítání sil.

Samozřejmě v tomto případě je nepoměr hmotností, takže je jasné jaké auto vyhraje.

+6/−1
26.9.2014 14:56

M92i66r63e74k 29K49o43v58a25c78i81k 5361761561617

Jistě nepohne se, ale síla, která na desku působí je dvojnásobná než když jí opřete o zeď a nabouráte do ní jen jedním autem...

+1/−5
26.9.2014 15:16

M42i61c73h76a44l 25H12o24r45á32k 6844469494466

Je fajn vidět, že aspoň občas se tu objeví někdo, kdo má mozek, používá ho a nejspíš chodil do školy :) R^

0/0
26.9.2014 21:26

M68a80r41t31i47n 57T53u47n50z18e44r 4363232442764

Jo, jako kdyby bouralo do zdi, ale rychlostí rovnou součtu rychlostí obou aut.

0/−2
29.9.2014 10:18

M51a83r56t17i37n 28T22u96n23z27e12r 4763642492384

aha, tak ne úplně .. musela by to být zeď, která by pohltila půlku enerige .. stejnou jako to auto

+1/0
29.9.2014 10:30

P95e63t95r 19V77i19n11t93r55l18í13k 3886234321

pořád je to ale nižší možnost větší škody

0/0
26.9.2014 15:03

A68d10o87l87f 78R67o79z11b88o41ř18i49l 5688430177

Bože, to jsou kecy 8-o

0/0
26.9.2014 23:36

R30o55s75t82i11s78l47a71v 26C35a97h41a 8825621610292

lepsi, nez bocni naraz, protoze na celni naraz maji auta deformacni zony, na bocni nebo diagonalni naraz je to mnohem horsi.

0/0
26.9.2014 14:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.