Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Srážku s kamionem nepřežila tříčlenná rodina, motor byl daleko od auta

Tříčlenná rodina zemřela ráno při srážce osobního a nákladního auta u Klecan nedaleko Prahy. Dva muži a jedna žena cestovali kabrioletem značky BMW, trosky byly rozmetané daleko od místa střetu. Kamion i auto skončily v poli. Silnice třetí třídy zůstala několik hodin uzavřená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63i52c25h36a58l 75P63l44e19š19t61i15l 3547476756275

Jak poznali, že to byo auto ?

0/0
27.9.2014 15:21

J51a70n 11K65ř65í22ž 6845973615228

Podle volantu.

Proč se ptáte?

0/0
27.9.2014 20:15

J98a34n 91B96o12h74a85t33ý 7707770908382

Stačí se podívat, jak je ta silnice vedená, a je jasné, proč k tomu došlo. Za takové prasárny by měl jít příslušný pracovník do kriminálu. Aby se silnice náhle prudce zužovala a navíc bez pořádného značení, to opravdu může vymyslet pouze pitomec. Ahold snad má peněz dost, aby si komunikace okolo svého meziskladu upravit tak, aby odpovídaly standardům.

0/0
27.9.2014 10:04
Foto

J86o38s93e61f 28J53o20ž57k21a 55S77ý40k60o53r52a 3473528660590

Ta silnice je úplně normální. Dokonce je na ní krásný odbočovací pruh vlevo a i náznak připojovacího pruhu.

Už jsem se několikrát ptal, ale nedostal odpověď - jak jinak udělat odbočovací pruh vlevo?

0/0
27.9.2014 13:51

J32a55n 15B41o33h43a20t73ý 7257430378542

Ano, náhlé vybočení pruhu vlevo, to je opravdu naprosto normální. Samozřejmě to uviděl na poslední chvíli, strhl to a dostal se do smyku. Jestli to tam neznal, tak takovou prasárnu logicky nečekal. Pokud hustě prší nebo je mlha, vidíte h..., ne čáry. Když se pak před vámi ve vašem pruhu nesmyslně objeví nějaký domeček, tak máte co dělat, i kdybyste jel 30. Já nevím, jestli silnice při dobudování procházejí nějakou kolaudací, ale tohle by snad ani nemohlo projít, kdyby to viděl někdo, kdo je při smyslech. Vsadím se, že tím domečkem jim stejně brzy projede někdo v kamionu. Anebo se tam zabije další rodina jen proto, že má někdo diletant....

0/0
27.9.2014 20:45

J86a42n 15B59o26h70a69t10ý 7297370738732

...že je někdo diletant... Takových míst znám několik. Pokud se napoprvé nezabijete, moc dobře si je zapamatujete a příště už si dáte pozor.

0/0
27.9.2014 20:47

P77a87v86e81l 77O19d13r21a81z95i69l 6274179787940

Doufám, že se svým stylem uvažování jezdíte jen jako spolujezdec.

+1/0
29.9.2014 15:34
Foto

I83v11o 90P96e54t93e35r75k81a 4666405937819

Máte pravdu, že náhlá kroucení pruhů jsou nebezpečná. V Hradci Králové na vnějším okruhu před cca 18 lety udělali novou zastávku hned za křižovatkou a posunuli pruhy doleva. Takže pruhy se v křižovatce stáčí doleva. Několikrát jsem byl svědkem toho, že si to řidič v levém pruhu neuvědomil a začal vjíždět do dráhy řidiči v pravém pruhu.

0/0
29.9.2014 18:38

M41a90r35t63i60n 94P37i55s55á75r 6770392924776

ještě zajímavější to bylo, když tam ten domeček ještě nebyl, pochopitelně ani krajní pruhy na vozovce ..

0/0
29.9.2014 19:01

R24a92d24e53k 67T56r44n 2682476864557

Brrr. Úpřimnou soustrast pozůstalým.

0/0
27.9.2014 9:16

Z89b36y35n65ě11k 52C27h98a85t26t 1215740565376

Jak to tady tak pročítám, nikdo asi nechodil na základku, nebo neměl fyziku.

Síla nárazu se nepočítá tak, že se sečtou rychlost dvou aut. Je potřeba uvažovat jejich váhu, vypočítat tak pohybovou energii a zohlednit dobu nárazu. A to do toho nepočítám deformační zónu, která dost energie pohltí ...

+1/0
27.9.2014 3:03
Foto

J70o42s12e13f 56J55o69ž96k29a 37S82ý75k79o46r53a 3293148880880

Nechám se rád poučit, ale pokud nemám čas a prostor uhnout, tak mi přijde čelní náraz lepší než něco jiného, tedy snad krom pole. O stromu asi nemá cenu vůbec psát - rozpáraných aut o strom jsem viděl nepočítaně. Ale třeba skorotečný náraz, který auto roztočí tak, že je neovladatelné a téměř nebrzdí mi přijde nejhorší možný způsob nabourání.

0/−3
26.9.2014 20:51

A62d37o52l46f 84R37o65z32b70o59ř66i89l 5698700667

Josefe, to snad nemyslíš vážně 8-o Čelní náraz je to nejhorší, co tě může potkat. To je totálka !! Tzv. nevyhnutelná nehoda a jak se z ní dostat téměř neexistuje, pokud jedeš jako prase ! Ale když vidím, že to nevyjde a že to nedobrzdím, tak to opřu o svodidla bokem vozu (to mě bude zbrzďovat !), nebo to vypálím do pole. Ale co příkopa !  Muselo by to být tak, aby vůz rotoval - kutálel se. Prostě převést kolmý směr do rotujícího. něco jako parašutistický kotoul. Ale vždy je nutné mít "rozumnou" rychlost. Zabít se dá při čelním střetu již ve třicítce !!

0/0
26.9.2014 23:33

J15a60n 60N88o50v28á30k 9165438144145

Na přímý čelní náraz je dnes každé evropské auto speciálně navrhováno - deformační zóny, předpínače pásů, airbagy - testováno při 65 km/h.

Daleko horší je boční náraz na kabinu, kde je daleko menší deformační zóna, proto se také testuje jen při 30 km/h.

0/−1
27.9.2014 0:16

M30a97r64t95i84n 65S39v19o73b33o28d68a 7679447812785

To je asi ten problem, ze se rychlosti protijedoucich aut scitaji. Takze vse je lepsi nez srazka s protijedoucim autem. Snad mimo padu do rokle nebo vody.

+1/0
27.9.2014 12:17
Foto

J77o90s42e38f 75J84o11ž23k18a 93S64ý41k41o73r50a 3683288350960

No, už tu všichni víme, že je to nesmysl, že nejde o rychlost, ale o hybnost.

A náraz do stromu, který auto přepůlí, určitě není lepší. Navíc, nevím přesně, ale může ten strom minout čidlo airbagu?

0/0
27.9.2014 13:47

J50a29n 66K14ř13í93ž 6525823215968

Minout ho může.

Sice těsně,ale jde to.

0/0
27.9.2014 20:17

P62a28v58e41l 48O45d95r51a86z90i10l 6964769987820

Rychlosti se samozřejmě sčítají, ale ne jako v první třídě.

0/0
29.9.2014 15:35

J47a59n 37S40t71o93d87o55l28a 7951190243500

Nesčítají! Kdo vás tohle učil?

0/0
29.9.2014 20:01

J30a44n 21S31t19o85d86o61l35a 7981600373470

Ještě vysvětlení. Když pojedete 90 km/h a narazíte do mohutného stromu, je to stejné, jako když do sebe čelně narazí dvě stejná auta jedoucí každé 90 km/h. Když byste si teoreticky mohl vybrat, zdya čelní náraz nebo strom, tak strom v případě, že proti jede těžší auto. Čelní náraz v případě, že proti se blíží lehčí. Důležitá je hybnost, tj. hmotnost a rychlost. Pokud máte vyšší hybnost, "přetlačíte" vozidlo s menší hybností, takže vaše bude méně zdeformované, tudíž máte větší šanci vyváznout z nehody lépe než protijedoucí.

0/0
29.9.2014 20:06
Foto

J51o67s31e52f 53J20o44ž61k68a 32S56ý64k53o91r27a 3983418720490

Vzhledem k tomu, že nemám ani BMW, ani Audi, ani Oktávku, tak se snažím jezdit rozumě.

Jasně, že vždy záleží na situaci, ale řízený čelní náraz mi vzhledem ke konstrukci aut jednoduše nepřijde jako nejhorší možná varianta.

Ohledně svodidel. Najezdím celkem málo kilometrů za rok, ale nějak jsem si nevšiml, že by někde byla souvislá svodidla jinde než na dálnicích a erkách.

Po dálnicích a pod jezdím nerad. Nebaví mě jezdit devadesát v pravém pruhu a v levém se zas musí jezdit 145, pač maj někteří bezmozci problém nastavit na tempomatu 130...

+1/0
27.9.2014 2:42

V35á67c86l87a28v 74P19c78h69á12l88e64k 8586372401512

Hrozná tragédie. IMHO nebyli připoutaní?

+1/0
26.9.2014 16:42

P19a18v88e66l 34H74o12l18u81b 1189664974854

No, i kdyby by byli připoutáni, tak skončí stejně-. Fyziku neochčiješ

0/0
26.9.2014 20:25

J96a31n 60N50o96v69á91k 9565378694935

Možná by neskončili stejně.

Prostor posádky auta je vcelku vpořádku a náraz nešel přímo na kabinu ale zboku na předek - auto se jen roztočilo a vyhodilo je ven.

0/0
27.9.2014 0:13

A80n14d63r80e74j 86O40l44e46k62s44a 3335151777111

BMW, to je diagnóza i prognóza...

+3/−7
26.9.2014 15:29

M78i46r66o51s79l83a15v 67B14u18d39a 9692592647812

Jaká?

0/0
26.9.2014 16:14

J48a93n 84K29ř20í31ž 6435933765328

Vy trabantisti jen závidíte.;-D

0/0
27.9.2014 20:18

I33v62a96n 54M72a95r76e17k 6764898122

BMW >>> brus kterému určitá skupina lidí připisuje nadpřirozené vlastnosti ! ! ! 8-o 8-o 8-o

+3/−3
26.9.2014 15:23

P51a10v30e58l 22S69t78a11v73j86a96n62í84k 6208915817821

Váš případ?

+1/0
26.9.2014 16:32

I43v92a52n 86M90a45r51e84k 6984608182

Nedělejte si se mnou starosti,mám jen Oktávku R^

0/0
26.9.2014 19:21

I79v23a93n52a 41N47o23v32á 2802692169518

Kdyby iDnes neměla nehody a katastrofy, nemela by o cem psat. Dulezite zpravy asi ze zasady vynechava...

+2/−2
26.9.2014 15:14

M34a52r57e24k 64T29u97r98n55o53v31e28c 7135382530666

OK a jakou důležitou zprávu podle Vás třeba zrovna za ten pátek vynechali?

0/0
27.9.2014 9:12

M61a81r18t76i40n 25F38i72l75i72p40c71z96y68k 3201111615363

Na strankách nejprodávanějšího bulváru jsou letecké snímky, které hodně napoví.

+1/0
26.9.2014 14:54

J44a63n 92N95o78v47á82k 9445648274265

R^

Zvláště tenhle snímek - kamion v protisměru nejspíš nebyl:

http://www.blesk.cz/galerie/zpravy-udalosti/369384/?foto=1

0/0
26.9.2014 16:35

J48a13n 53N76o87v20á53k 9145928234195

Podle snímku BMW předjíždělo ze stejného směru jako kamion, z nějakého důvodu dostalo smyk a postavilo se napříč přes silnici (smykové stopy v levé části silnice).

Kamioňák si ho zřejmě nevšiml včas (byla tma, možná byl plně naložený) a jen se mu pokusil vyhnout na poslední chvíli (smykové stopy v prvé části silnice) a vrazil mu do předku - roztočil ho a nepřipoutaná osádka vylétala ven.

0/0
26.9.2014 16:40

P23a84v48e90l 87H35o11l85u42b 1309664754934

No to bych až tak netvrdil, se podívej, kde je brzdná dráha podle všeho pravého kola....:-/

0/0
26.9.2014 20:28

J65a96n 67N23o35v49á18k 9565878584565

brzdná dráha levého i pravého kola prochází místem, kde parkuje ta žlutá odtahovka (stojí zadními koly přímo na ní) - a to je pravá strana silnice.

Stopy vlevo nejsou od kamionu.

0/0
27.9.2014 0:19

J42i77ř83í 94L81u36k58á86š24e54k 5500431980273

řikali nám v autoškole, za každou cenu zabrante čelní srážce, radši se kutálejte po poli, nebo to nahulte do stromu, při čelní se energie sčítaj...

+10/−3
26.9.2014 13:32

J93a13n 25N62o68v95á75k 9475798454665

Tohle byla čelní srážka jen z hlediska toho kamionu, BMW je nabourané z pravého boku na přední kolo, proto také ulítl ten motor, jak se po náraze roztočilo - kdo ví co se na té silnici před srážkou dělo.

+3/0
26.9.2014 13:39

P85e74t57r 77N88o63v74o11t91n45y 3599202739902

Energie se sice sčítají, ale deformují se dvě auta.

+4/−1
26.9.2014 13:55

M49i90r48e80k 65K37o74v93a58c48i72k 5761891801587

Jenže se nedeformují stejně - v případě kamion vs osobák pohltí naprostou většinu toho součtu energií osobák včetně osazenstva, takže v tomhle případě je určitě lepší (alespoň teoreticky) ten strom.

+4/0
26.9.2014 14:25

M19a15r21t72i92n 51H28o71f29f18m71a73n32n 2705541716986

ale všetky autá sa konštruujú s deformačnými zónami, ktoré počítajú s čelnou zrážkou, resp. s prekrytím do 50%, už prekrytie menšie ako 50%, resp. diagonálne bočné nárazy, sú väčšinou pre posádku fatálne.... takže ono je veľmi dôležité ako a kde to trafíte... to platí samozrejme aj o strome. Mne napr. opačne tvrdil chlapík z mototechny, že je lepšie trafiť to napr. čelne a nesnažiť sa neskoro uhýbať tak že to nakoniec aj tak trafíte s malým prekrytím....

+1/0
26.9.2014 15:35

M63a28r90t17i14n 72H59a90v94l12í10k 4380165677553

Energie se nesčítá. Pokud by jste mezi dvě auta postavil stěnu na kolečkách a zajistil úplně stejné hodnoty nárazu, tak se ani nepohne. Čili je to jako kdyby auto bouralo do zdi. Je to jen obyč fyzika a sčítání sil.

Samozřejmě v tomto případě je nepoměr hmotností, takže je jasné jaké auto vyhraje.

+6/−1
26.9.2014 14:56

M60i31r48e21k 65K87o59v43a85c15i85k 5731111831497

Jistě nepohne se, ale síla, která na desku působí je dvojnásobná než když jí opřete o zeď a nabouráte do ní jen jedním autem...

+1/−5
26.9.2014 15:16

M73i16c40h31a20l 64H46o10r31á41k 6514519224876

Je fajn vidět, že aspoň občas se tu objeví někdo, kdo má mozek, používá ho a nejspíš chodil do školy :) R^

0/0
26.9.2014 21:26

M26a47r77t96i49n 81T97u44n35z82e24r 4753372502544

Jo, jako kdyby bouralo do zdi, ale rychlostí rovnou součtu rychlostí obou aut.

0/−2
29.9.2014 10:18

M37a89r25t46i13n 67T42u41n70z56e27r 4193452502854

aha, tak ne úplně .. musela by to být zeď, která by pohltila půlku enerige .. stejnou jako to auto

+1/0
29.9.2014 10:30

P63e34t62r 14V77i12n29t87r12l89í46k 3606674221

pořád je to ale nižší možnost větší škody

0/0
26.9.2014 15:03

A23d75o48l25f 23R69o11z27b77o26ř36i33l 5918900787

Bože, to jsou kecy 8-o

0/0
26.9.2014 23:36

R65o16s73t28i57s80l77a93v 32C80a83h46a 8565461770532

lepsi, nez bocni naraz, protoze na celni naraz maji auta deformacni zony, na bocni nebo diagonalni naraz je to mnohem horsi.

0/0
26.9.2014 14:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.