Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Srážku s kamionem nepřežila tříčlenná rodina, motor byl daleko od auta

Tříčlenná rodina zemřela ráno při srážce osobního a nákladního auta u Klecan nedaleko Prahy. Dva muži a jedna žena cestovali kabrioletem značky BMW, trosky byly rozmetané daleko od místa střetu. Kamion i auto skončily v poli. Silnice třetí třídy zůstala několik hodin uzavřená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17i17c61h14a58l 25P64l58e21š89t64i47l 3417486466655

Jak poznali, že to byo auto ?

0/0
27.9.2014 15:21

J46a83n 88K65ř97í38ž 6605523205778

Podle volantu.

Proč se ptáte?

0/0
27.9.2014 20:15

J63a46n 25B58o87h94a88t11ý 7597250508332

Stačí se podívat, jak je ta silnice vedená, a je jasné, proč k tomu došlo. Za takové prasárny by měl jít příslušný pracovník do kriminálu. Aby se silnice náhle prudce zužovala a navíc bez pořádného značení, to opravdu může vymyslet pouze pitomec. Ahold snad má peněz dost, aby si komunikace okolo svého meziskladu upravit tak, aby odpovídaly standardům.

0/0
27.9.2014 10:04
Foto

J40o20s76e38f 13J53o79ž90k91a 62S87ý81k77o97r39a 3663308280500

Ta silnice je úplně normální. Dokonce je na ní krásný odbočovací pruh vlevo a i náznak připojovacího pruhu.

Už jsem se několikrát ptal, ale nedostal odpověď - jak jinak udělat odbočovací pruh vlevo?

0/0
27.9.2014 13:51

J62a75n 97B72o53h80a57t53ý 7487880538532

Ano, náhlé vybočení pruhu vlevo, to je opravdu naprosto normální. Samozřejmě to uviděl na poslední chvíli, strhl to a dostal se do smyku. Jestli to tam neznal, tak takovou prasárnu logicky nečekal. Pokud hustě prší nebo je mlha, vidíte h..., ne čáry. Když se pak před vámi ve vašem pruhu nesmyslně objeví nějaký domeček, tak máte co dělat, i kdybyste jel 30. Já nevím, jestli silnice při dobudování procházejí nějakou kolaudací, ale tohle by snad ani nemohlo projít, kdyby to viděl někdo, kdo je při smyslech. Vsadím se, že tím domečkem jim stejně brzy projede někdo v kamionu. Anebo se tam zabije další rodina jen proto, že má někdo diletant....

0/0
27.9.2014 20:45

J57a63n 85B67o47h41a67t28ý 7837240168342

...že je někdo diletant... Takových míst znám několik. Pokud se napoprvé nezabijete, moc dobře si je zapamatujete a příště už si dáte pozor.

0/0
27.9.2014 20:47

P83a54v33e94l 98O22d20r12a29z58i29l 6144889567110

Doufám, že se svým stylem uvažování jezdíte jen jako spolujezdec.

+1/0
29.9.2014 15:34
Foto

I40v40o 98P98e43t47e24r98k38a 4346505747799

Máte pravdu, že náhlá kroucení pruhů jsou nebezpečná. V Hradci Králové na vnějším okruhu před cca 18 lety udělali novou zastávku hned za křižovatkou a posunuli pruhy doleva. Takže pruhy se v křižovatce stáčí doleva. Několikrát jsem byl svědkem toho, že si to řidič v levém pruhu neuvědomil a začal vjíždět do dráhy řidiči v pravém pruhu.

0/0
29.9.2014 18:38

M61a80r19t94i57n 23P57i46s56á72r 6980252924536

ještě zajímavější to bylo, když tam ten domeček ještě nebyl, pochopitelně ani krajní pruhy na vozovce ..

0/0
29.9.2014 19:01

R40a46d61e66k 18T27r36n 2772706824837

Brrr. Úpřimnou soustrast pozůstalým.

0/0
27.9.2014 9:16

Z75b34y83n20ě84k 80C98h83a85t61t 1535780675336

Jak to tady tak pročítám, nikdo asi nechodil na základku, nebo neměl fyziku.

Síla nárazu se nepočítá tak, že se sečtou rychlost dvou aut. Je potřeba uvažovat jejich váhu, vypočítat tak pohybovou energii a zohlednit dobu nárazu. A to do toho nepočítám deformační zónu, která dost energie pohltí ...

+1/0
27.9.2014 3:03
Foto

J79o61s52e26f 81J61o52ž69k48a 98S16ý83k92o13r23a 3223528630810

Nechám se rád poučit, ale pokud nemám čas a prostor uhnout, tak mi přijde čelní náraz lepší než něco jiného, tedy snad krom pole. O stromu asi nemá cenu vůbec psát - rozpáraných aut o strom jsem viděl nepočítaně. Ale třeba skorotečný náraz, který auto roztočí tak, že je neovladatelné a téměř nebrzdí mi přijde nejhorší možný způsob nabourání.

0/−3
26.9.2014 20:51

A26d85o40l73f 70R31o88z87b39o22ř53i56l 5608100227

Josefe, to snad nemyslíš vážně 8-o Čelní náraz je to nejhorší, co tě může potkat. To je totálka !! Tzv. nevyhnutelná nehoda a jak se z ní dostat téměř neexistuje, pokud jedeš jako prase ! Ale když vidím, že to nevyjde a že to nedobrzdím, tak to opřu o svodidla bokem vozu (to mě bude zbrzďovat !), nebo to vypálím do pole. Ale co příkopa !  Muselo by to být tak, aby vůz rotoval - kutálel se. Prostě převést kolmý směr do rotujícího. něco jako parašutistický kotoul. Ale vždy je nutné mít "rozumnou" rychlost. Zabít se dá při čelním střetu již ve třicítce !!

0/0
26.9.2014 23:33

J39a59n 13N97o19v39á66k 9925728414495

Na přímý čelní náraz je dnes každé evropské auto speciálně navrhováno - deformační zóny, předpínače pásů, airbagy - testováno při 65 km/h.

Daleko horší je boční náraz na kabinu, kde je daleko menší deformační zóna, proto se také testuje jen při 30 km/h.

0/−1
27.9.2014 0:16

M45a81r92t98i91n 57S40v65o24b69o97d44a 7669857182905

To je asi ten problem, ze se rychlosti protijedoucich aut scitaji. Takze vse je lepsi nez srazka s protijedoucim autem. Snad mimo padu do rokle nebo vody.

+1/0
27.9.2014 12:17
Foto

J31o80s59e68f 93J40o45ž51k23a 10S23ý13k78o27r76a 3103168760570

No, už tu všichni víme, že je to nesmysl, že nejde o rychlost, ale o hybnost.

A náraz do stromu, který auto přepůlí, určitě není lepší. Navíc, nevím přesně, ale může ten strom minout čidlo airbagu?

0/0
27.9.2014 13:47

J57a48n 92K39ř59í57ž 6675513805728

Minout ho může.

Sice těsně,ale jde to.

0/0
27.9.2014 20:17

P45a42v10e73l 72O80d84r81a19z67i84l 6224989687560

Rychlosti se samozřejmě sčítají, ale ne jako v první třídě.

0/0
29.9.2014 15:35

J15a27n 65S10t65o29d26o88l84a 7111230723330

Nesčítají! Kdo vás tohle učil?

0/0
29.9.2014 20:01

J21a74n 63S79t87o82d70o28l50a 7671450273120

Ještě vysvětlení. Když pojedete 90 km/h a narazíte do mohutného stromu, je to stejné, jako když do sebe čelně narazí dvě stejná auta jedoucí každé 90 km/h. Když byste si teoreticky mohl vybrat, zdya čelní náraz nebo strom, tak strom v případě, že proti jede těžší auto. Čelní náraz v případě, že proti se blíží lehčí. Důležitá je hybnost, tj. hmotnost a rychlost. Pokud máte vyšší hybnost, "přetlačíte" vozidlo s menší hybností, takže vaše bude méně zdeformované, tudíž máte větší šanci vyváznout z nehody lépe než protijedoucí.

0/0
29.9.2014 20:06
Foto

J37o34s91e75f 47J79o17ž26k60a 87S21ý45k63o16r44a 3753808560820

Vzhledem k tomu, že nemám ani BMW, ani Audi, ani Oktávku, tak se snažím jezdit rozumě.

Jasně, že vždy záleží na situaci, ale řízený čelní náraz mi vzhledem ke konstrukci aut jednoduše nepřijde jako nejhorší možná varianta.

Ohledně svodidel. Najezdím celkem málo kilometrů za rok, ale nějak jsem si nevšiml, že by někde byla souvislá svodidla jinde než na dálnicích a erkách.

Po dálnicích a pod jezdím nerad. Nebaví mě jezdit devadesát v pravém pruhu a v levém se zas musí jezdit 145, pač maj někteří bezmozci problém nastavit na tempomatu 130...

+1/0
27.9.2014 2:42

V95á82c67l46a44v 73P47c44h88á67l31e55k 8466582961822

Hrozná tragédie. IMHO nebyli připoutaní?

+1/0
26.9.2014 16:42

P98a86v56e76l 31H95o85l41u66b 1469284984714

No, i kdyby by byli připoutáni, tak skončí stejně-. Fyziku neochčiješ

0/0
26.9.2014 20:25

J35a63n 43N33o68v46á54k 9535378184185

Možná by neskončili stejně.

Prostor posádky auta je vcelku vpořádku a náraz nešel přímo na kabinu ale zboku na předek - auto se jen roztočilo a vyhodilo je ven.

0/0
27.9.2014 0:13

A10n45d43r78e25j 98O53l23e18k68s84a 3775961577951

BMW, to je diagnóza i prognóza...

+3/−7
26.9.2014 15:29

M48i15r45o49s57l41a79v 97B69u68d59a 9302822257732

Jaká?

0/0
26.9.2014 16:14

J24a61n 41K12ř48í23ž 6875853955338

Vy trabantisti jen závidíte.;-D

0/0
27.9.2014 20:18

I66v13a98n 27M21a55r73e47k 6894498952

BMW >>> brus kterému určitá skupina lidí připisuje nadpřirozené vlastnosti ! ! ! 8-o 8-o 8-o

+3/−3
26.9.2014 15:23

P57a87v12e71l 59S86t11a98v27j39a84n62í87k 6858695147811

Váš případ?

+1/0
26.9.2014 16:32

I95v63a45n 65M32a61r71e45k 6554408662

Nedělejte si se mnou starosti,mám jen Oktávku R^

0/0
26.9.2014 19:21

I68v42a18n36a 50N36o33v21á 2442542609208

Kdyby iDnes neměla nehody a katastrofy, nemela by o cem psat. Dulezite zpravy asi ze zasady vynechava...

+2/−2
26.9.2014 15:14

M25a35r18e31k 67T84u69r42n57o67v87e76c 7855662100936

OK a jakou důležitou zprávu podle Vás třeba zrovna za ten pátek vynechali?

0/0
27.9.2014 9:12

M51a45r49t97i24n 64F52i86l71i25p30c78z59y29k 3761571835283

Na strankách nejprodávanějšího bulváru jsou letecké snímky, které hodně napoví.

+1/0
26.9.2014 14:54

J90a15n 22N46o46v36á33k 9715808984985

R^

Zvláště tenhle snímek - kamion v protisměru nejspíš nebyl:

http://www.blesk.cz/galerie/zpravy-udalosti/369384/?foto=1

0/0
26.9.2014 16:35

J60a68n 61N59o47v53á44k 9595188734755

Podle snímku BMW předjíždělo ze stejného směru jako kamion, z nějakého důvodu dostalo smyk a postavilo se napříč přes silnici (smykové stopy v levé části silnice).

Kamioňák si ho zřejmě nevšiml včas (byla tma, možná byl plně naložený) a jen se mu pokusil vyhnout na poslední chvíli (smykové stopy v prvé části silnice) a vrazil mu do předku - roztočil ho a nepřipoutaná osádka vylétala ven.

0/0
26.9.2014 16:40

P37a93v65e24l 97H96o26l36u87b 1389564194184

No to bych až tak netvrdil, se podívej, kde je brzdná dráha podle všeho pravého kola....:-/

0/0
26.9.2014 20:28

J25a74n 60N40o36v60á77k 9385288244905

brzdná dráha levého i pravého kola prochází místem, kde parkuje ta žlutá odtahovka (stojí zadními koly přímo na ní) - a to je pravá strana silnice.

Stopy vlevo nejsou od kamionu.

0/0
27.9.2014 0:19

J26i31ř28í 89L66u27k20á39š82e40k 5960471690193

řikali nám v autoškole, za každou cenu zabrante čelní srážce, radši se kutálejte po poli, nebo to nahulte do stromu, při čelní se energie sčítaj...

+10/−3
26.9.2014 13:32

J42a67n 57N81o11v81á33k 9795338124385

Tohle byla čelní srážka jen z hlediska toho kamionu, BMW je nabourané z pravého boku na přední kolo, proto také ulítl ten motor, jak se po náraze roztočilo - kdo ví co se na té silnici před srážkou dělo.

+3/0
26.9.2014 13:39

P44e29t84r 57N43o48v75o26t37n94y 3839152109152

Energie se sice sčítají, ale deformují se dvě auta.

+4/−1
26.9.2014 13:55

M47i89r91e97k 84K90o29v42a88c90i68k 5941601651197

Jenže se nedeformují stejně - v případě kamion vs osobák pohltí naprostou většinu toho součtu energií osobák včetně osazenstva, takže v tomhle případě je určitě lepší (alespoň teoreticky) ten strom.

+4/0
26.9.2014 14:25

M25a48r94t19i42n 24H80o93f63f55m48a14n31n 2425261396616

ale všetky autá sa konštruujú s deformačnými zónami, ktoré počítajú s čelnou zrážkou, resp. s prekrytím do 50%, už prekrytie menšie ako 50%, resp. diagonálne bočné nárazy, sú väčšinou pre posádku fatálne.... takže ono je veľmi dôležité ako a kde to trafíte... to platí samozrejme aj o strome. Mne napr. opačne tvrdil chlapík z mototechny, že je lepšie trafiť to napr. čelne a nesnažiť sa neskoro uhýbať tak že to nakoniec aj tak trafíte s malým prekrytím....

+1/0
26.9.2014 15:35

M96a94r81t27i20n 85H21a46v46l43í92k 4380105597843

Energie se nesčítá. Pokud by jste mezi dvě auta postavil stěnu na kolečkách a zajistil úplně stejné hodnoty nárazu, tak se ani nepohne. Čili je to jako kdyby auto bouralo do zdi. Je to jen obyč fyzika a sčítání sil.

Samozřejmě v tomto případě je nepoměr hmotností, takže je jasné jaké auto vyhraje.

+6/−1
26.9.2014 14:56

M57i41r43e28k 95K83o66v73a37c56i76k 5261891371727

Jistě nepohne se, ale síla, která na desku působí je dvojnásobná než když jí opřete o zeď a nabouráte do ní jen jedním autem...

+1/−5
26.9.2014 15:16

M93i84c68h35a78l 31H13o21r29á65k 6764979564126

Je fajn vidět, že aspoň občas se tu objeví někdo, kdo má mozek, používá ho a nejspíš chodil do školy :) R^

0/0
26.9.2014 21:26

M44a57r30t62i20n 13T71u57n67z96e28r 4783982962604

Jo, jako kdyby bouralo do zdi, ale rychlostí rovnou součtu rychlostí obou aut.

0/−2
29.9.2014 10:18

M46a58r64t68i29n 52T64u64n16z73e25r 4313622222244

aha, tak ne úplně .. musela by to být zeď, která by pohltila půlku enerige .. stejnou jako to auto

+1/0
29.9.2014 10:30

P83e64t10r 96V38i10n73t80r42l17í20k 3826804961

pořád je to ale nižší možnost větší škody

0/0
26.9.2014 15:03

A77d20o33l84f 42R29o67z25b61o97ř47i74l 5378760967

Bože, to jsou kecy 8-o

0/0
26.9.2014 23:36

R55o95s96t41i46s44l15a63v 24C42a59h49a 8295641940472

lepsi, nez bocni naraz, protoze na celni naraz maji auta deformacni zony, na bocni nebo diagonalni naraz je to mnohem horsi.

0/0
26.9.2014 14:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.