Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stromy v pražských ulicích budou povinné, říkají nové stavební předpisy

Od středy platí v Praze nové stavební předpisy. Zdaleka nepřináší jen omezení velkoplošné reklamy, o kterém se v posledních dnech tolik mluvilo v čase předvolební kampaně. Při výstavbě nových budov v centru má vznikat méně parkovacích míst, v ulicích musí být stromořadí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a85n 20K69o51h63l 4593307701884

Ty názory některých politiků jsou dost.. smutné. Hudeček R^

+2/0
3.10.2014 10:37

P80e77t56r 51B45o54c39e37k 7896892640233

Je to paradox, ale i v padesatch letech (vrsovice) mela nejakou travnatou casto parkovou oblast a ta se nazastavela. Dnes se tyto prostory zastavuji centrama domama bez rozmyslu. Holt kapitalismus a demokracie na neco taky nestaci, kdyz jsou prohnily!!!!!!

0/0
3.10.2014 8:34

A23l18e57x38a33n94d90r 58K79o73s37t25k71a 8172428366114

To věděli už staří Římané. Že pokud má být slušná obytná čtvrť, tak je tam potřeba udělat zahrady, parky, náměstí.. Také měli pitnou vodu, kanalizaci atd. Až později přišel temný středověk s baráky naplácanými jeden na druhý, smradem, špínou, infekcemi.. Jen nevím, proč musíme napodobovat to špatné?

+2/0
3.10.2014 11:19

J75a75n 49D80l11o30u61h94ý 8716150253760

Jak se tam asi ti nájemníci dostanou s věcmi? MHD? ;-D Už vidím, ja si úředník tahá počítač s monitorem metrem ;-D

0/−1
3.10.2014 8:27

M79i95c65h53a27l 71C12h21a22l39u64p38a 6228190179493

Dneska moc lidí klasické počítače asi nemá, většina chce notebook. Že jim to pořád leží doma a zaplatili za to dvojnásobek než by je stál stejně výkonný stolní moc neřeší.

+2/0
3.10.2014 9:22

J40a79n 38D22l12o35u23h24ý 8246410223860

byl jste někdy v kanceláři? ;-D

0/0
3.10.2014 9:24

M94i43c61h89a75l 81C98h77a71l70u54p45a 6398240879453

To bude záležet na firmách. Ty chudší budou mít asi nějaké letité stolní vykopávky, ve dvou posledních firmách měli všichni notebooky (v té první notebookové vykopávky :-)).

0/0
3.10.2014 9:27

J20a20n 68D90l23o21u63h91ý 8766120733540

Notebook je dobrý tak akorát na poštu nebo jako nouzovka. Na celodenní práci to prostě není. Je potřeba velká obrazovka a u technických a stavebních firem hlavně výkon. Jinak vám bude projekt přepočítávat týden. ;-)

0/0
3.10.2014 10:11

M81i51c38h84a58l 24C25h78a77l74u61p39a 6208390779683

Záleží na notebooku, třeba teď se tu fasují osmijádra s 16GB RAM, to se celkem používat dá.

Pracovat na samotném ntb se celý den nedá, ale dá se do dockiny a připojí k němu monitor, klávesnice i myš, takže z hlediska práce je to stejné jako desktop. Akorát že ten by vyšel na polovinu a může tam člověk zapojit čtyři harddisky najednou :-).

0/0
3.10.2014 10:16
Foto

R35a91d81e86k 47P76o13l13i72c30k73ý 6831783681224

Pane Dlouhý-pokud používají stolní počítače tak ty se nepřevážejí a jednou za 2-3roky co se mění se tam autem dostane.

pokud se PC převáží pak jde nepochybně o notebook-ten se dá převézt i metrem.

Rozhodně není důvod kvůli úředníkům mít nějak moc parkovacích míst-kdo chce jezdit až k firmě ať si ji udělá na periferii

0/0
3.10.2014 9:45

J73a18n 54D94l29o41u68h85ý 8246980193670

S počítačem máte pravdu, to byla nadsázka. Ale já docela často jezdím po firmách, mám samozřejmě notebook, ale k tomu minimálně velkou těžkou tašku s doklady. Nejsem sám co takto stěhují podklady.  Pokud bych chtěl jet metrem, tak musím mít krosnu. Jsou řemesníci, co dneska odmítají chodit tam kde jsou zóny atd. Spíš je problém v tom, že si na magistrátu někdo myslí, že když ubydou místa na parkování, že se tím něco vyřeší.

0/0
3.10.2014 10:05

J45a58n 38D80l82o42u93h66ý 8836300853160

Mimochodem ani na té periferii není parkování vyřešeno. :-/

0/0
3.10.2014 10:06
Foto

R15a47d35e22k 37P50o41l98i18c61k87ý 6311653431584

Pokud si pro firmu na periferii koupíte pozemek tak si na něm klidně můžete parkoviště udělat.

0/0
3.10.2014 10:19

J37a65n 16D66l87o38u18h67ý 8546430493890

Na "perifériích" vyrůstají různé office centra. Zaměstananci běžně parkují po okolí a místní pak nemají kde parkovat. Žádné zóny toto nevyřeší, zejména když kapacita parkovišť nemá kapacitu ani na místní obyvatele. Ty podniky si klidně zaplatí parkovné v zóně.

0/0
3.10.2014 11:34
Foto

R50a83d12e38k 53P31o47l89i81c16k56ý 6571733661194

není to tak všude ale platí, že žádné zvýšení počtu parkoviš´t bude řešením-vždy bude málo parkovacích mist-řešením je MHD a zvýšení poplatků za parkování-zéjména pro firmy

0/0
3.10.2014 14:42

J59a82n 69D16l25o48u83h66ý 8106760623960

Mě se zdá, že vyhánímí čerta ďáblem. Se zaváděním restrikcí v centru se plní sídliště napojené na metro, kde se stává situace neutěšená. Dobře, posuneme restrikce až naokraj Prahy, a co dál? Proč se tedy neřeší doprava do Prahy z přilehlých obcí.

0/0
3.10.2014 15:27
Foto

R77a95d78e79k 77P87o59l90i25c15k32ý 6441103271534

Tady přece nejde primárně o to omezit místa pro parkování.

Praha není nafukovací a pokud postavíte více míst na parkování tak musíte postavit více cest...a na druhé straně musíte něčeho ubratněčeho ubrat-zpravidla je to na úkor zeleně, sportovišť a dalších

Osobně jsem raději pro zeleń než parkoviště

0/0
3.10.2014 10:14

J76a30n 19D58l92o31u28h58ý 8846840373340

Ale proč to jinde jde? Proč nemám problém zaparkovat v Berlíně, Mnichově, Vídni nebo v Paříži (tam to v centru taky tak jednoduchý nebylo).

0/0
3.10.2014 10:16
Foto

R50a65d26e11k 61P89o34l69i92c12k36ý 6771683231744

To jste potom jediný kdo ve zmíněných městech problém s parkováním nemá.

Zéjména v historických částech je problém s parkováním všude na světě

0/0
3.10.2014 10:21

J93a53n 59D34l16o96u94h17ý 8466900283680

Buď jsem parkoval přímo na ulici nebo v parkovacím domě. Zaplatil jsem zlomek toho, co v Praze. ;-)

0/0
3.10.2014 11:24

J74a58n 47S93l93o50v63í18k 3359977130708

V Paříži v centru problém zaparkovat není, podzemek je tam spousta a cena je úměrně nastavena hlavně pro krátkodobé stání. Samozřejmě před barákem asi přímo auto nenecháte, i když já měl docela štěstí. Vyšlo mě to levněji naž v podzemce, avšak musel jsem každé dvě hodiny běhat k autu a kupovat další dvě hodiny. Automaty tam mají fikaně nastaveny tak, že na více než dvě hodiny vám to lístek neprodá i když si koupíte kartu na více dní. Pouze od 19 do 7 ráno se běhat nemusí, takže budík nebyl třeba ;-D.

0/0
3.10.2014 12:16
Foto

R54a75d57e59k 73P92o40l88i79c55k34ý 6141343601304

V historickém centru?

0/0
3.10.2014 14:44

J36a55n 57D79l20o42u30h58ý 8206550173420

ve Vídni třeba ano. :-/

0/0
3.10.2014 15:29

J36a15n 14S49l94o49v88í79k 3409487440428

záleží co berete za historické centrum, to je vlastně celá Paříž uvnitř městského okruhu. Ale konkrétně to bylo přímo na avenue Kléber, poblíž Trocadéra.

0/0
3.10.2014 16:06

K52a59r39e88l 29V33a42c69h43u29t 9363612769273

No, asi počet aut už převyšuje počet Pražanů... ;-)R^

0/0
3.10.2014 8:18

J92a37n 33M27a47z14ů65r60e13k 2828744168385

něco ok, něco totálně mimo a jen buzerace....

+1/0
3.10.2014 8:12

T63o45m79á89š 86B21a24r37á59k 1133412380856

Pozoruhodné, ty předpisy kupodivu dávají smysl. Vsadím boty, že tohle naše politická elita nedopustí a hned po volbách je zruší.

+8/0
3.10.2014 8:10

J22a47n 97D16l77o51u72h77ý 8566600563220

copak o to, stromům a zeleni tleskám, ale jestli si Hudeček myslí, že problém s dopravou vyřeší tím, že omezí počet stání ve městě, tak to je fakt na omylu. Raději za velké prebendy prodá volné proluky investorům na banky místo, aby se řešilo parkování návštěníků a nájemníků.

0/−1
3.10.2014 9:12

T11o40m75á90š 55B55a24r22á93k 1783342620396

Tohle je hrozně jednoduchý názor na hrozně složitý problém. Uvedu jenom jeden argument z mnoha. Pokud uděláte místo na další auta, tak ta auta musí někudy přijet a ve finále zahustíte dopravu v centru. 

Nejde vždycky vyhovět všem - pokud máte potřebu mít v Praze dvě a více aut a nespokojíte se s MHD, motorkou, kolem... Pak vám asi nezbyde nic jiného, než se odstěhovat o pár kilometrů dál, kde normálně zaparkujete.

Praha se bude zahušťovat, ale ne kvůli nějaké korupci a developerům, ale protože je v porovnání s jinými městy hrozně "rozplzlá". To je nákladné, musí se stavit silnice, sítě, mhd... Takže stavět v existující Praze je pro město levnější, než Prahu rozšiřovat. Samozřejmě to s sebou nese spoustu dalších problémů, které se musí řešit, ale to je nad rámec jednoho článku nebo dokonce diskuzního příspěvku. Proto na tom pracují odborníci, není v silách běžných lidí tomu porozumět a vidět všechny souvislosti. 

A to nahrává různým vykukům. Vytrhnou z kontextu jedno tvrzení (třeba že bude méně parkovacích míst) a složité souvislosti nahradí jednoduším "Hudeček, developeři, korupce" a je to. Ty předpisy jsou opravdu po dlouhé době skutečně pozitivní věc, ale samozřejmě nejsou výhodné pro všechny a podle mě prostě nepřežijí.

+7/0
3.10.2014 9:29

J49a50n 61D88l43o34u90h87ý 8606900283620

bohuže tohle všechno je jen odsouvání a neřešením celkové koncepce. To se nedá vyřešit třeba nemožností zaparkovat. Bude to mít úplně opačný důsledek. Někteří prostě v tom městě zaparkovat musí. :-/

0/0
3.10.2014 10:13

T95o15m32á42š 60B17a83r33á76k 1843802470466

To se pletete, nové Pražské stavební předpisy po strašně dlouhé době konečně nějakou pořádnou koncepci mají. Jak říkám, nejde se zalíbit všem a zrovna to parkování je strašně vděčné a nafouknuté. 

Ono se zas tolik neděje, většina těch argumentů pramení opět z nepochopení. Čistě na obytnou plochu těch míst bude o něco méně, ale na druhou stranu, dnes je běžné různé obcházení, které by do budoucna jít nemělo. Třeba postavíte dům, uděláte v něm X velkých bytových jednotek a k tomu postavíte odpovídající počet parkovacích míst. To vám schválí. No a pak ty velké bytové jednotky rozdělíte dodatečně příčkou na 2x více bytů a najednou máte o polovinu méně parkovacích míst. To je magie co? Dnes naprosto běžné, ale od kritiků to neuslyšíte, mnohem lépe zní "méně parkovacích míst, nebude kde zaparkovat" atd.

Znovu opakuji, celá problematika je velice rozsáhlá a komplexní. A opravdu má celkovou koncepci. Vytrhávat z kontextu jednotlivé kousky tak, aby to vypadalo jako problém je snadné, ale obrana proti tomu a vysvětlování je naopak velice složité a to už nikdo poslouchat nechce...

+4/0
3.10.2014 10:29

J13a56n 27D26l90o43u23h45ý 8766380113210

Tak jak to je nastavené nově, tak je fuk, zda ten byt rozdělíte nebo ne. Budete-li mít tři malé byty, budete se se sousedy domluvit, kdo z vás bude mít auto ;-D Povinnost mít jedno parkovací místo je dáno velikostí plochy, nikoliv počtem bytů. :-P

0/0
3.10.2014 12:36

T87o23m35á64š 34B50a48r57á37k 1583492900786

Co na to říct? Četl jste můj příspěvek? Máte sice pravdu, ale hrozně zjednodušenou. Zjistěte si, jak se to dělá teď. Samozřejmě, že se to nově odvíjí od plochy, protože když budete mít malé bytečky, tak v nich těžkou budou bydlet rodiny s několika auty. Přesné výpočty vám dělat nebudu a ani neumím, ale mám tu teď třeba tenhle příklad:

Máte 6 bytů po 45 m. Na ty je potřeba 7 míst. Ale když ty byty spojíte do jednoho, vyjdou vám cca 3 místa. Chápete ten rozdíl?

Nově bude jedno, jak budete na papíře kouzlit, pořád to bude ta samá plocha a budete potřebovat třeba 6 míst. Což je teoreticky méně než postaru, ale prakticky často více.

+1/0
3.10.2014 12:58

J43a71n 49D38l61o63u68h23ý 8526390763730

souhlasím s tím, že obojí je neskutečně málo. Pak to vypadá na sídlištích tak, jak to vypadá. Auta parkují už ne jen ve dvou řadách, ale často ve 3. Auta se pak zásadně nezabržňují, aby si ji jiný nešťastník mohl odtlačit. A do toho všeho chodí měšťáci a rozdávají nesmylsné pokuty.

0/0
3.10.2014 13:17

T71o68m56á14š 26B29a76r31á31k 1713922570676

S tím bude souhlasit asi každý. Já jenom vysvětluji, že ty předpisy nejsou nějaký nekoncepční výmysl, ale že mají nějaké důvody a souvislosti. Ty předpisy určují koncepci dalšího rozvoje města (a město se rozvíjet nevyhnutelně bude). Současná situace je prostě taková, že o moc víc aut už Praha nepobere, takže se pracuje s tím jak to je. Kdyby existovalo nějaké lepší přijatelné řešení, tak by ho tam určitě zapracovali.

+1/0
3.10.2014 13:36

J51a44n 41D89l18o53u16h36ý 8466570713730

Město víc aut nepobere - to je právě ten problém, který se neřeší. Proč nevznikají (ne jenom v posledních letech) možnosti zaparkování jako v jiných městech. Rozprodala se spouta proluk většinou bez dalších podmínek. Tím nevzniklo, nebo vzniklo minimálně parkovacích míst, spousta stávajících míst v samém centru města byla developery zlikvidovány ve prospěch nové výstavby většinou bez náhrady. To je chyba vedení města (ne jen za poleslední roky). Pak se nedivme, že je situace jaká je.

0/0
3.10.2014 14:13

J16a24n 73D41l96o45u82h58ý 8906620803910

Mimochodem na okrajích města není situace lepší. Praha si drží pozemky určené k výstavbě garáží a odmítá je k této výstavbě prodat už spousu let. Asi čeká, kolik se nabídne bokem. Přitom parkování je čím dál tím horší.

0/0
3.10.2014 14:17

T53o21m39á72š 68B57a70r77á91k 1693192290376

To ale zase zjednodušujete. Někde problém je (hlavně na sídlištích), někde je to v pohodě. Mimochodem, zrovna na okraji těch míst bude více.

Já ale netvrdím, že problém s parkováním není.

Já se jenom snažím vysvětlit, že situace je složitější. Uděláte víc míst (v centru), bude víc aut, doprava zkolabuje (a s ní MHD), zhorší se vzduch... Není to tak triviální. 

A to, že se nějakou věc nedaří vyřešit přece neznamená, že zazdíme všechno, ne? Ty předpisy mají mnohem větší dopad a i když tuhle konkrétní jednu věc nezlepšují (v centru), tak spoustu dalších věcí řeší. Je potřeba to chápat tak nějak víc kompletně, než jako soubor mnoha malých opatření.

+1/0
3.10.2014 14:27

J33a43n 84D69l47o34u21h84ý 8406200143130

jak může být na stávajících sídlištích s novou vyhláškou více místa? 8-o(viz 1. odstavec)

0/0
3.10.2014 15:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.