Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stromy v pražských ulicích budou povinné, říkají nové stavební předpisy

Od středy platí v Praze nové stavební předpisy. Zdaleka nepřináší jen omezení velkoplošné reklamy, o kterém se v posledních dnech tolik mluvilo v čase předvolební kampaně. Při výstavbě nových budov v centru má vznikat méně parkovacích míst, v ulicích musí být stromořadí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a84n 69K25o66h79l 4863917111974

Ty názory některých politiků jsou dost.. smutné. Hudeček R^

+2/0
3.10.2014 10:37

P45e83t15r 68B97o89c21e84k 7136642330933

Je to paradox, ale i v padesatch letech (vrsovice) mela nejakou travnatou casto parkovou oblast a ta se nazastavela. Dnes se tyto prostory zastavuji centrama domama bez rozmyslu. Holt kapitalismus a demokracie na neco taky nestaci, kdyz jsou prohnily!!!!!!

0/0
3.10.2014 8:34

A86l32e18x80a84n53d68r 14K88o58s58t26k18a 8752118416724

To věděli už staří Římané. Že pokud má být slušná obytná čtvrť, tak je tam potřeba udělat zahrady, parky, náměstí.. Také měli pitnou vodu, kanalizaci atd. Až později přišel temný středověk s baráky naplácanými jeden na druhý, smradem, špínou, infekcemi.. Jen nevím, proč musíme napodobovat to špatné?

+2/0
3.10.2014 11:19

J11a22n 15D25l52o68u54h31ý 8136820513890

Jak se tam asi ti nájemníci dostanou s věcmi? MHD? ;-D Už vidím, ja si úředník tahá počítač s monitorem metrem ;-D

0/−1
3.10.2014 8:27

M31i63c63h51a76l 47C81h61a18l65u10p89a 6688640499283

Dneska moc lidí klasické počítače asi nemá, většina chce notebook. Že jim to pořád leží doma a zaplatili za to dvojnásobek než by je stál stejně výkonný stolní moc neřeší.

+2/0
3.10.2014 9:22

J14a91n 98D48l29o10u23h50ý 8916300933690

byl jste někdy v kanceláři? ;-D

0/0
3.10.2014 9:24

M14i23c94h83a77l 39C43h95a71l80u28p57a 6728350809943

To bude záležet na firmách. Ty chudší budou mít asi nějaké letité stolní vykopávky, ve dvou posledních firmách měli všichni notebooky (v té první notebookové vykopávky :-)).

0/0
3.10.2014 9:27

J31a58n 70D69l53o51u66h27ý 8396180743580

Notebook je dobrý tak akorát na poštu nebo jako nouzovka. Na celodenní práci to prostě není. Je potřeba velká obrazovka a u technických a stavebních firem hlavně výkon. Jinak vám bude projekt přepočítávat týden. ;-)

0/0
3.10.2014 10:11

M97i45c64h49a31l 56C86h28a83l23u77p22a 6158200279623

Záleží na notebooku, třeba teď se tu fasují osmijádra s 16GB RAM, to se celkem používat dá.

Pracovat na samotném ntb se celý den nedá, ale dá se do dockiny a připojí k němu monitor, klávesnice i myš, takže z hlediska práce je to stejné jako desktop. Akorát že ten by vyšel na polovinu a může tam člověk zapojit čtyři harddisky najednou :-).

0/0
3.10.2014 10:16
Foto

R59a24d49e67k 73P57o41l13i49c94k87ý 6871473521274

Pane Dlouhý-pokud používají stolní počítače tak ty se nepřevážejí a jednou za 2-3roky co se mění se tam autem dostane.

pokud se PC převáží pak jde nepochybně o notebook-ten se dá převézt i metrem.

Rozhodně není důvod kvůli úředníkům mít nějak moc parkovacích míst-kdo chce jezdit až k firmě ať si ji udělá na periferii

0/0
3.10.2014 9:45

J98a83n 67D48l64o50u19h70ý 8116520973510

S počítačem máte pravdu, to byla nadsázka. Ale já docela často jezdím po firmách, mám samozřejmě notebook, ale k tomu minimálně velkou těžkou tašku s doklady. Nejsem sám co takto stěhují podklady.  Pokud bych chtěl jet metrem, tak musím mít krosnu. Jsou řemesníci, co dneska odmítají chodit tam kde jsou zóny atd. Spíš je problém v tom, že si na magistrátu někdo myslí, že když ubydou místa na parkování, že se tím něco vyřeší.

0/0
3.10.2014 10:05

J76a75n 74D86l93o71u90h73ý 8206980533910

Mimochodem ani na té periferii není parkování vyřešeno. :-/

0/0
3.10.2014 10:06
Foto

R24a77d73e81k 82P16o10l62i11c74k84ý 6221843881954

Pokud si pro firmu na periferii koupíte pozemek tak si na něm klidně můžete parkoviště udělat.

0/0
3.10.2014 10:19

J42a28n 81D92l25o16u47h71ý 8876750313760

Na "perifériích" vyrůstají různé office centra. Zaměstananci běžně parkují po okolí a místní pak nemají kde parkovat. Žádné zóny toto nevyřeší, zejména když kapacita parkovišť nemá kapacitu ani na místní obyvatele. Ty podniky si klidně zaplatí parkovné v zóně.

0/0
3.10.2014 11:34
Foto

R39a61d33e41k 16P31o76l64i75c48k69ý 6531733821244

není to tak všude ale platí, že žádné zvýšení počtu parkoviš´t bude řešením-vždy bude málo parkovacích mist-řešením je MHD a zvýšení poplatků za parkování-zéjména pro firmy

0/0
3.10.2014 14:42

J28a11n 90D61l12o14u74h57ý 8556380153370

Mě se zdá, že vyhánímí čerta ďáblem. Se zaváděním restrikcí v centru se plní sídliště napojené na metro, kde se stává situace neutěšená. Dobře, posuneme restrikce až naokraj Prahy, a co dál? Proč se tedy neřeší doprava do Prahy z přilehlých obcí.

0/0
3.10.2014 15:27
Foto

R84a76d15e84k 15P61o39l70i11c76k43ý 6771893171344

Tady přece nejde primárně o to omezit místa pro parkování.

Praha není nafukovací a pokud postavíte více míst na parkování tak musíte postavit více cest...a na druhé straně musíte něčeho ubratněčeho ubrat-zpravidla je to na úkor zeleně, sportovišť a dalších

Osobně jsem raději pro zeleń než parkoviště

0/0
3.10.2014 10:14

J93a58n 37D28l42o90u29h69ý 8966230283710

Ale proč to jinde jde? Proč nemám problém zaparkovat v Berlíně, Mnichově, Vídni nebo v Paříži (tam to v centru taky tak jednoduchý nebylo).

0/0
3.10.2014 10:16
Foto

R13a11d93e90k 87P69o62l64i91c44k22ý 6231503671224

To jste potom jediný kdo ve zmíněných městech problém s parkováním nemá.

Zéjména v historických částech je problém s parkováním všude na světě

0/0
3.10.2014 10:21

J70a94n 79D54l63o95u10h86ý 8946920563440

Buď jsem parkoval přímo na ulici nebo v parkovacím domě. Zaplatil jsem zlomek toho, co v Praze. ;-)

0/0
3.10.2014 11:24

J60a38n 70S66l80o76v93í60k 3629497680628

V Paříži v centru problém zaparkovat není, podzemek je tam spousta a cena je úměrně nastavena hlavně pro krátkodobé stání. Samozřejmě před barákem asi přímo auto nenecháte, i když já měl docela štěstí. Vyšlo mě to levněji naž v podzemce, avšak musel jsem každé dvě hodiny běhat k autu a kupovat další dvě hodiny. Automaty tam mají fikaně nastaveny tak, že na více než dvě hodiny vám to lístek neprodá i když si koupíte kartu na více dní. Pouze od 19 do 7 ráno se běhat nemusí, takže budík nebyl třeba ;-D.

0/0
3.10.2014 12:16
Foto

R96a52d86e54k 88P84o48l37i61c21k26ý 6791913931814

V historickém centru?

0/0
3.10.2014 14:44

J81a71n 81D71l31o66u97h44ý 8856180653280

ve Vídni třeba ano. :-/

0/0
3.10.2014 15:29

J87a29n 28S69l90o67v39í35k 3839817170888

záleží co berete za historické centrum, to je vlastně celá Paříž uvnitř městského okruhu. Ale konkrétně to bylo přímo na avenue Kléber, poblíž Trocadéra.

0/0
3.10.2014 16:06

K60a65r98e17l 11V45a32c65h59u18t 9433512359213

No, asi počet aut už převyšuje počet Pražanů... ;-)R^

0/0
3.10.2014 8:18

J62a68n 97M10a63z91ů25r43e79k 2718454188725

něco ok, něco totálně mimo a jen buzerace....

+1/0
3.10.2014 8:12

T79o71m66á89š 37B77a91r56á52k 1333632780196

Pozoruhodné, ty předpisy kupodivu dávají smysl. Vsadím boty, že tohle naše politická elita nedopustí a hned po volbách je zruší.

+8/0
3.10.2014 8:10

J16a96n 22D32l27o85u36h70ý 8926720823850

copak o to, stromům a zeleni tleskám, ale jestli si Hudeček myslí, že problém s dopravou vyřeší tím, že omezí počet stání ve městě, tak to je fakt na omylu. Raději za velké prebendy prodá volné proluky investorům na banky místo, aby se řešilo parkování návštěníků a nájemníků.

0/−1
3.10.2014 9:12

T78o96m76á85š 81B14a89r42á32k 1303912340356

Tohle je hrozně jednoduchý názor na hrozně složitý problém. Uvedu jenom jeden argument z mnoha. Pokud uděláte místo na další auta, tak ta auta musí někudy přijet a ve finále zahustíte dopravu v centru. 

Nejde vždycky vyhovět všem - pokud máte potřebu mít v Praze dvě a více aut a nespokojíte se s MHD, motorkou, kolem... Pak vám asi nezbyde nic jiného, než se odstěhovat o pár kilometrů dál, kde normálně zaparkujete.

Praha se bude zahušťovat, ale ne kvůli nějaké korupci a developerům, ale protože je v porovnání s jinými městy hrozně "rozplzlá". To je nákladné, musí se stavit silnice, sítě, mhd... Takže stavět v existující Praze je pro město levnější, než Prahu rozšiřovat. Samozřejmě to s sebou nese spoustu dalších problémů, které se musí řešit, ale to je nad rámec jednoho článku nebo dokonce diskuzního příspěvku. Proto na tom pracují odborníci, není v silách běžných lidí tomu porozumět a vidět všechny souvislosti. 

A to nahrává různým vykukům. Vytrhnou z kontextu jedno tvrzení (třeba že bude méně parkovacích míst) a složité souvislosti nahradí jednoduším "Hudeček, developeři, korupce" a je to. Ty předpisy jsou opravdu po dlouhé době skutečně pozitivní věc, ale samozřejmě nejsou výhodné pro všechny a podle mě prostě nepřežijí.

+7/0
3.10.2014 9:29

J15a11n 79D87l65o49u84h10ý 8706150683520

bohuže tohle všechno je jen odsouvání a neřešením celkové koncepce. To se nedá vyřešit třeba nemožností zaparkovat. Bude to mít úplně opačný důsledek. Někteří prostě v tom městě zaparkovat musí. :-/

0/0
3.10.2014 10:13

T29o88m85á98š 14B86a97r83á14k 1583802240706

To se pletete, nové Pražské stavební předpisy po strašně dlouhé době konečně nějakou pořádnou koncepci mají. Jak říkám, nejde se zalíbit všem a zrovna to parkování je strašně vděčné a nafouknuté. 

Ono se zas tolik neděje, většina těch argumentů pramení opět z nepochopení. Čistě na obytnou plochu těch míst bude o něco méně, ale na druhou stranu, dnes je běžné různé obcházení, které by do budoucna jít nemělo. Třeba postavíte dům, uděláte v něm X velkých bytových jednotek a k tomu postavíte odpovídající počet parkovacích míst. To vám schválí. No a pak ty velké bytové jednotky rozdělíte dodatečně příčkou na 2x více bytů a najednou máte o polovinu méně parkovacích míst. To je magie co? Dnes naprosto běžné, ale od kritiků to neuslyšíte, mnohem lépe zní "méně parkovacích míst, nebude kde zaparkovat" atd.

Znovu opakuji, celá problematika je velice rozsáhlá a komplexní. A opravdu má celkovou koncepci. Vytrhávat z kontextu jednotlivé kousky tak, aby to vypadalo jako problém je snadné, ale obrana proti tomu a vysvětlování je naopak velice složité a to už nikdo poslouchat nechce...

+4/0
3.10.2014 10:29

J69a28n 73D46l86o84u15h86ý 8966220833560

Tak jak to je nastavené nově, tak je fuk, zda ten byt rozdělíte nebo ne. Budete-li mít tři malé byty, budete se se sousedy domluvit, kdo z vás bude mít auto ;-D Povinnost mít jedno parkovací místo je dáno velikostí plochy, nikoliv počtem bytů. :-P

0/0
3.10.2014 12:36

T81o37m33á97š 84B18a90r18á42k 1623252140436

Co na to říct? Četl jste můj příspěvek? Máte sice pravdu, ale hrozně zjednodušenou. Zjistěte si, jak se to dělá teď. Samozřejmě, že se to nově odvíjí od plochy, protože když budete mít malé bytečky, tak v nich těžkou budou bydlet rodiny s několika auty. Přesné výpočty vám dělat nebudu a ani neumím, ale mám tu teď třeba tenhle příklad:

Máte 6 bytů po 45 m. Na ty je potřeba 7 míst. Ale když ty byty spojíte do jednoho, vyjdou vám cca 3 místa. Chápete ten rozdíl?

Nově bude jedno, jak budete na papíře kouzlit, pořád to bude ta samá plocha a budete potřebovat třeba 6 míst. Což je teoreticky méně než postaru, ale prakticky často více.

+1/0
3.10.2014 12:58

J27a43n 92D50l31o55u30h64ý 8276940303210

souhlasím s tím, že obojí je neskutečně málo. Pak to vypadá na sídlištích tak, jak to vypadá. Auta parkují už ne jen ve dvou řadách, ale často ve 3. Auta se pak zásadně nezabržňují, aby si ji jiný nešťastník mohl odtlačit. A do toho všeho chodí měšťáci a rozdávají nesmylsné pokuty.

0/0
3.10.2014 13:17

T63o83m29á63š 65B32a75r11á51k 1313582740856

S tím bude souhlasit asi každý. Já jenom vysvětluji, že ty předpisy nejsou nějaký nekoncepční výmysl, ale že mají nějaké důvody a souvislosti. Ty předpisy určují koncepci dalšího rozvoje města (a město se rozvíjet nevyhnutelně bude). Současná situace je prostě taková, že o moc víc aut už Praha nepobere, takže se pracuje s tím jak to je. Kdyby existovalo nějaké lepší přijatelné řešení, tak by ho tam určitě zapracovali.

+1/0
3.10.2014 13:36

J28a49n 88D16l38o16u13h69ý 8126680513210

Město víc aut nepobere - to je právě ten problém, který se neřeší. Proč nevznikají (ne jenom v posledních letech) možnosti zaparkování jako v jiných městech. Rozprodala se spouta proluk většinou bez dalších podmínek. Tím nevzniklo, nebo vzniklo minimálně parkovacích míst, spousta stávajících míst v samém centru města byla developery zlikvidovány ve prospěch nové výstavby většinou bez náhrady. To je chyba vedení města (ne jen za poleslední roky). Pak se nedivme, že je situace jaká je.

0/0
3.10.2014 14:13

J65a63n 90D64l41o12u86h30ý 8346700533750

Mimochodem na okrajích města není situace lepší. Praha si drží pozemky určené k výstavbě garáží a odmítá je k této výstavbě prodat už spousu let. Asi čeká, kolik se nabídne bokem. Přitom parkování je čím dál tím horší.

0/0
3.10.2014 14:17

T48o12m91á95š 83B28a64r12á16k 1413572870886

To ale zase zjednodušujete. Někde problém je (hlavně na sídlištích), někde je to v pohodě. Mimochodem, zrovna na okraji těch míst bude více.

Já ale netvrdím, že problém s parkováním není.

Já se jenom snažím vysvětlit, že situace je složitější. Uděláte víc míst (v centru), bude víc aut, doprava zkolabuje (a s ní MHD), zhorší se vzduch... Není to tak triviální. 

A to, že se nějakou věc nedaří vyřešit přece neznamená, že zazdíme všechno, ne? Ty předpisy mají mnohem větší dopad a i když tuhle konkrétní jednu věc nezlepšují (v centru), tak spoustu dalších věcí řeší. Je potřeba to chápat tak nějak víc kompletně, než jako soubor mnoha malých opatření.

+1/0
3.10.2014 14:27

J26a50n 61D24l77o51u29h57ý 8206470593650

jak může být na stávajících sídlištích s novou vyhláškou více místa? 8-o(viz 1. odstavec)

0/0
3.10.2014 15:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.