Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stromy v pražských ulicích budou povinné, říkají nové stavební předpisy

Od středy platí v Praze nové stavební předpisy. Zdaleka nepřináší jen omezení velkoplošné reklamy, o kterém se v posledních dnech tolik mluvilo v čase předvolební kampaně. Při výstavbě nových budov v centru má vznikat méně parkovacích míst, v ulicích musí být stromořadí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a72n 59K82o77h24l 4213517891204

Ty názory některých politiků jsou dost.. smutné. Hudeček R^

+2/0
3.10.2014 10:37

P64e54t96r 50B82o84c37e98k 7656632610273

Je to paradox, ale i v padesatch letech (vrsovice) mela nejakou travnatou casto parkovou oblast a ta se nazastavela. Dnes se tyto prostory zastavuji centrama domama bez rozmyslu. Holt kapitalismus a demokracie na neco taky nestaci, kdyz jsou prohnily!!!!!!

0/0
3.10.2014 8:34

A50l57e54x29a45n63d30r 96K60o35s12t88k43a 8102318426224

To věděli už staří Římané. Že pokud má být slušná obytná čtvrť, tak je tam potřeba udělat zahrady, parky, náměstí.. Také měli pitnou vodu, kanalizaci atd. Až později přišel temný středověk s baráky naplácanými jeden na druhý, smradem, špínou, infekcemi.. Jen nevím, proč musíme napodobovat to špatné?

+2/0
3.10.2014 11:19

J26a14n 48D15l20o14u29h51ý 8396160473750

Jak se tam asi ti nájemníci dostanou s věcmi? MHD? ;-D Už vidím, ja si úředník tahá počítač s monitorem metrem ;-D

0/−1
3.10.2014 8:27

M75i31c48h51a84l 55C19h35a33l93u75p86a 6688220149293

Dneska moc lidí klasické počítače asi nemá, většina chce notebook. Že jim to pořád leží doma a zaplatili za to dvojnásobek než by je stál stejně výkonný stolní moc neřeší.

+2/0
3.10.2014 9:22

J94a60n 48D84l15o65u52h46ý 8576770453460

byl jste někdy v kanceláři? ;-D

0/0
3.10.2014 9:24

M50i98c92h34a24l 59C83h58a79l49u91p24a 6758330859923

To bude záležet na firmách. Ty chudší budou mít asi nějaké letité stolní vykopávky, ve dvou posledních firmách měli všichni notebooky (v té první notebookové vykopávky :-)).

0/0
3.10.2014 9:27

J19a71n 27D51l91o25u32h43ý 8546970903690

Notebook je dobrý tak akorát na poštu nebo jako nouzovka. Na celodenní práci to prostě není. Je potřeba velká obrazovka a u technických a stavebních firem hlavně výkon. Jinak vám bude projekt přepočítávat týden. ;-)

0/0
3.10.2014 10:11

M64i95c14h37a76l 73C88h81a94l82u62p54a 6618290699253

Záleží na notebooku, třeba teď se tu fasují osmijádra s 16GB RAM, to se celkem používat dá.

Pracovat na samotném ntb se celý den nedá, ale dá se do dockiny a připojí k němu monitor, klávesnice i myš, takže z hlediska práce je to stejné jako desktop. Akorát že ten by vyšel na polovinu a může tam člověk zapojit čtyři harddisky najednou :-).

0/0
3.10.2014 10:16
Foto

R20a55d69e39k 42P65o52l47i16c27k93ý 6571823691904

Pane Dlouhý-pokud používají stolní počítače tak ty se nepřevážejí a jednou za 2-3roky co se mění se tam autem dostane.

pokud se PC převáží pak jde nepochybně o notebook-ten se dá převézt i metrem.

Rozhodně není důvod kvůli úředníkům mít nějak moc parkovacích míst-kdo chce jezdit až k firmě ať si ji udělá na periferii

0/0
3.10.2014 9:45

J68a60n 92D87l24o53u86h86ý 8986590963200

S počítačem máte pravdu, to byla nadsázka. Ale já docela často jezdím po firmách, mám samozřejmě notebook, ale k tomu minimálně velkou těžkou tašku s doklady. Nejsem sám co takto stěhují podklady.  Pokud bych chtěl jet metrem, tak musím mít krosnu. Jsou řemesníci, co dneska odmítají chodit tam kde jsou zóny atd. Spíš je problém v tom, že si na magistrátu někdo myslí, že když ubydou místa na parkování, že se tím něco vyřeší.

0/0
3.10.2014 10:05

J24a88n 64D96l39o95u62h27ý 8446510313400

Mimochodem ani na té periferii není parkování vyřešeno. :-/

0/0
3.10.2014 10:06
Foto

R32a39d61e88k 70P55o93l34i21c23k70ý 6841113361814

Pokud si pro firmu na periferii koupíte pozemek tak si na něm klidně můžete parkoviště udělat.

0/0
3.10.2014 10:19

J10a65n 67D82l40o82u68h41ý 8336270613960

Na "perifériích" vyrůstají různé office centra. Zaměstananci běžně parkují po okolí a místní pak nemají kde parkovat. Žádné zóny toto nevyřeší, zejména když kapacita parkovišť nemá kapacitu ani na místní obyvatele. Ty podniky si klidně zaplatí parkovné v zóně.

0/0
3.10.2014 11:34
Foto

R28a86d17e72k 34P18o70l57i90c24k35ý 6961373131124

není to tak všude ale platí, že žádné zvýšení počtu parkoviš´t bude řešením-vždy bude málo parkovacích mist-řešením je MHD a zvýšení poplatků za parkování-zéjména pro firmy

0/0
3.10.2014 14:42

J85a12n 74D93l21o38u68h79ý 8266770833480

Mě se zdá, že vyhánímí čerta ďáblem. Se zaváděním restrikcí v centru se plní sídliště napojené na metro, kde se stává situace neutěšená. Dobře, posuneme restrikce až naokraj Prahy, a co dál? Proč se tedy neřeší doprava do Prahy z přilehlých obcí.

0/0
3.10.2014 15:27
Foto

R98a49d69e29k 65P53o93l96i16c33k16ý 6971593911644

Tady přece nejde primárně o to omezit místa pro parkování.

Praha není nafukovací a pokud postavíte více míst na parkování tak musíte postavit více cest...a na druhé straně musíte něčeho ubratněčeho ubrat-zpravidla je to na úkor zeleně, sportovišť a dalších

Osobně jsem raději pro zeleń než parkoviště

0/0
3.10.2014 10:14

J34a18n 51D42l84o12u78h65ý 8556300513670

Ale proč to jinde jde? Proč nemám problém zaparkovat v Berlíně, Mnichově, Vídni nebo v Paříži (tam to v centru taky tak jednoduchý nebylo).

0/0
3.10.2014 10:16
Foto

R84a88d27e36k 55P56o34l32i57c51k53ý 6161403831194

To jste potom jediný kdo ve zmíněných městech problém s parkováním nemá.

Zéjména v historických částech je problém s parkováním všude na světě

0/0
3.10.2014 10:21

J15a79n 78D68l94o61u46h14ý 8556180363510

Buď jsem parkoval přímo na ulici nebo v parkovacím domě. Zaplatil jsem zlomek toho, co v Praze. ;-)

0/0
3.10.2014 11:24

J62a96n 69S13l73o45v11í35k 3219267160788

V Paříži v centru problém zaparkovat není, podzemek je tam spousta a cena je úměrně nastavena hlavně pro krátkodobé stání. Samozřejmě před barákem asi přímo auto nenecháte, i když já měl docela štěstí. Vyšlo mě to levněji naž v podzemce, avšak musel jsem každé dvě hodiny běhat k autu a kupovat další dvě hodiny. Automaty tam mají fikaně nastaveny tak, že na více než dvě hodiny vám to lístek neprodá i když si koupíte kartu na více dní. Pouze od 19 do 7 ráno se běhat nemusí, takže budík nebyl třeba ;-D.

0/0
3.10.2014 12:16
Foto

R51a13d66e41k 76P66o96l35i53c28k69ý 6601743511814

V historickém centru?

0/0
3.10.2014 14:44

J71a33n 52D23l80o47u30h82ý 8696590803490

ve Vídni třeba ano. :-/

0/0
3.10.2014 15:29

J42a94n 81S82l92o63v72í89k 3529577780718

záleží co berete za historické centrum, to je vlastně celá Paříž uvnitř městského okruhu. Ale konkrétně to bylo přímo na avenue Kléber, poblíž Trocadéra.

0/0
3.10.2014 16:06

K78a50r38e25l 18V78a10c52h97u93t 9293632879723

No, asi počet aut už převyšuje počet Pražanů... ;-)R^

0/0
3.10.2014 8:18

J91a97n 14M82a83z71ů26r84e57k 2928584458865

něco ok, něco totálně mimo a jen buzerace....

+1/0
3.10.2014 8:12

T66o21m77á91š 28B74a73r50á11k 1953902670606

Pozoruhodné, ty předpisy kupodivu dávají smysl. Vsadím boty, že tohle naše politická elita nedopustí a hned po volbách je zruší.

+8/0
3.10.2014 8:10

J80a80n 96D43l10o62u28h15ý 8896790903480

copak o to, stromům a zeleni tleskám, ale jestli si Hudeček myslí, že problém s dopravou vyřeší tím, že omezí počet stání ve městě, tak to je fakt na omylu. Raději za velké prebendy prodá volné proluky investorům na banky místo, aby se řešilo parkování návštěníků a nájemníků.

0/−1
3.10.2014 9:12

T74o94m10á61š 65B80a31r59á42k 1223842850256

Tohle je hrozně jednoduchý názor na hrozně složitý problém. Uvedu jenom jeden argument z mnoha. Pokud uděláte místo na další auta, tak ta auta musí někudy přijet a ve finále zahustíte dopravu v centru. 

Nejde vždycky vyhovět všem - pokud máte potřebu mít v Praze dvě a více aut a nespokojíte se s MHD, motorkou, kolem... Pak vám asi nezbyde nic jiného, než se odstěhovat o pár kilometrů dál, kde normálně zaparkujete.

Praha se bude zahušťovat, ale ne kvůli nějaké korupci a developerům, ale protože je v porovnání s jinými městy hrozně "rozplzlá". To je nákladné, musí se stavit silnice, sítě, mhd... Takže stavět v existující Praze je pro město levnější, než Prahu rozšiřovat. Samozřejmě to s sebou nese spoustu dalších problémů, které se musí řešit, ale to je nad rámec jednoho článku nebo dokonce diskuzního příspěvku. Proto na tom pracují odborníci, není v silách běžných lidí tomu porozumět a vidět všechny souvislosti. 

A to nahrává různým vykukům. Vytrhnou z kontextu jedno tvrzení (třeba že bude méně parkovacích míst) a složité souvislosti nahradí jednoduším "Hudeček, developeři, korupce" a je to. Ty předpisy jsou opravdu po dlouhé době skutečně pozitivní věc, ale samozřejmě nejsou výhodné pro všechny a podle mě prostě nepřežijí.

+7/0
3.10.2014 9:29

J37a44n 22D98l51o95u17h90ý 8266200443130

bohuže tohle všechno je jen odsouvání a neřešením celkové koncepce. To se nedá vyřešit třeba nemožností zaparkovat. Bude to mít úplně opačný důsledek. Někteří prostě v tom městě zaparkovat musí. :-/

0/0
3.10.2014 10:13

T59o59m57á81š 67B60a31r97á10k 1793102780506

To se pletete, nové Pražské stavební předpisy po strašně dlouhé době konečně nějakou pořádnou koncepci mají. Jak říkám, nejde se zalíbit všem a zrovna to parkování je strašně vděčné a nafouknuté. 

Ono se zas tolik neděje, většina těch argumentů pramení opět z nepochopení. Čistě na obytnou plochu těch míst bude o něco méně, ale na druhou stranu, dnes je běžné různé obcházení, které by do budoucna jít nemělo. Třeba postavíte dům, uděláte v něm X velkých bytových jednotek a k tomu postavíte odpovídající počet parkovacích míst. To vám schválí. No a pak ty velké bytové jednotky rozdělíte dodatečně příčkou na 2x více bytů a najednou máte o polovinu méně parkovacích míst. To je magie co? Dnes naprosto běžné, ale od kritiků to neuslyšíte, mnohem lépe zní "méně parkovacích míst, nebude kde zaparkovat" atd.

Znovu opakuji, celá problematika je velice rozsáhlá a komplexní. A opravdu má celkovou koncepci. Vytrhávat z kontextu jednotlivé kousky tak, aby to vypadalo jako problém je snadné, ale obrana proti tomu a vysvětlování je naopak velice složité a to už nikdo poslouchat nechce...

+4/0
3.10.2014 10:29

J48a40n 20D45l11o47u67h21ý 8566840353830

Tak jak to je nastavené nově, tak je fuk, zda ten byt rozdělíte nebo ne. Budete-li mít tři malé byty, budete se se sousedy domluvit, kdo z vás bude mít auto ;-D Povinnost mít jedno parkovací místo je dáno velikostí plochy, nikoliv počtem bytů. :-P

0/0
3.10.2014 12:36

T92o89m38á94š 40B82a77r88á27k 1613302710116

Co na to říct? Četl jste můj příspěvek? Máte sice pravdu, ale hrozně zjednodušenou. Zjistěte si, jak se to dělá teď. Samozřejmě, že se to nově odvíjí od plochy, protože když budete mít malé bytečky, tak v nich těžkou budou bydlet rodiny s několika auty. Přesné výpočty vám dělat nebudu a ani neumím, ale mám tu teď třeba tenhle příklad:

Máte 6 bytů po 45 m. Na ty je potřeba 7 míst. Ale když ty byty spojíte do jednoho, vyjdou vám cca 3 místa. Chápete ten rozdíl?

Nově bude jedno, jak budete na papíře kouzlit, pořád to bude ta samá plocha a budete potřebovat třeba 6 míst. Což je teoreticky méně než postaru, ale prakticky často více.

+1/0
3.10.2014 12:58

J60a54n 34D64l27o36u63h22ý 8306100563760

souhlasím s tím, že obojí je neskutečně málo. Pak to vypadá na sídlištích tak, jak to vypadá. Auta parkují už ne jen ve dvou řadách, ale často ve 3. Auta se pak zásadně nezabržňují, aby si ji jiný nešťastník mohl odtlačit. A do toho všeho chodí měšťáci a rozdávají nesmylsné pokuty.

0/0
3.10.2014 13:17

T80o79m19á96š 45B48a12r72á56k 1823672400696

S tím bude souhlasit asi každý. Já jenom vysvětluji, že ty předpisy nejsou nějaký nekoncepční výmysl, ale že mají nějaké důvody a souvislosti. Ty předpisy určují koncepci dalšího rozvoje města (a město se rozvíjet nevyhnutelně bude). Současná situace je prostě taková, že o moc víc aut už Praha nepobere, takže se pracuje s tím jak to je. Kdyby existovalo nějaké lepší přijatelné řešení, tak by ho tam určitě zapracovali.

+1/0
3.10.2014 13:36

J14a49n 26D10l61o31u78h88ý 8736980863230

Město víc aut nepobere - to je právě ten problém, který se neřeší. Proč nevznikají (ne jenom v posledních letech) možnosti zaparkování jako v jiných městech. Rozprodala se spouta proluk většinou bez dalších podmínek. Tím nevzniklo, nebo vzniklo minimálně parkovacích míst, spousta stávajících míst v samém centru města byla developery zlikvidovány ve prospěch nové výstavby většinou bez náhrady. To je chyba vedení města (ne jen za poleslední roky). Pak se nedivme, že je situace jaká je.

0/0
3.10.2014 14:13

J85a91n 67D97l29o80u69h37ý 8476630113970

Mimochodem na okrajích města není situace lepší. Praha si drží pozemky určené k výstavbě garáží a odmítá je k této výstavbě prodat už spousu let. Asi čeká, kolik se nabídne bokem. Přitom parkování je čím dál tím horší.

0/0
3.10.2014 14:17

T78o30m25á81š 68B37a13r70á66k 1333572310246

To ale zase zjednodušujete. Někde problém je (hlavně na sídlištích), někde je to v pohodě. Mimochodem, zrovna na okraji těch míst bude více.

Já ale netvrdím, že problém s parkováním není.

Já se jenom snažím vysvětlit, že situace je složitější. Uděláte víc míst (v centru), bude víc aut, doprava zkolabuje (a s ní MHD), zhorší se vzduch... Není to tak triviální. 

A to, že se nějakou věc nedaří vyřešit přece neznamená, že zazdíme všechno, ne? Ty předpisy mají mnohem větší dopad a i když tuhle konkrétní jednu věc nezlepšují (v centru), tak spoustu dalších věcí řeší. Je potřeba to chápat tak nějak víc kompletně, než jako soubor mnoha malých opatření.

+1/0
3.10.2014 14:27

J94a30n 48D34l96o90u16h19ý 8196320613200

jak může být na stávajících sídlištích s novou vyhláškou více místa? 8-o(viz 1. odstavec)

0/0
3.10.2014 15:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.