Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější jízdné je předvolební populismus, říká šéf pražského DP

Úspěchy? Třeba snížení ceny nového úseku trasy A metra. Potíže? Prodej tramvají, které se kvůli krizi na Ukrajině nedaří vyslat na Východ. Tak vypadal první rok Jaroslava Ďuriše ve funkci ředitele pražského Dopravního podniku. „Musím říct, že z mého ročního působení mám dobrý pocit,“ říká v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T38o50m30á14š 68V94e45s11e22l60ý 5465198230769

Někdy v devadesátejch si DP nechal udělat studii zabývající se zrušením jízdného. Výsledkem bylo, že by se výpadek příjmů +- požral s úsporou za výrobu, distribuci a kontrolu jízdních dokladů. Pochybuji, že by se to od té doby výrazně změnilo. Dokonce jsem nedávno někde četl (pokud si správně pamatuju čísla), že v současné době stojí DP 13 mld ročně, a po zrušení jízdného by to bylo 14. To je 11200 ročně na jednoho pražana včetně kojenců místo současných 10400 (nárust o 7 %). Pokud nebudu počítat všechny obyvatele Prahy, ale jen ty kteří platí daně (odhadem 250000 lidí), tak každého z nás ta sranda teď stojí 52000, potom 56000. A to pořád nemůžeme jezdit bez toho, abychom si za dalších 5000 koupili tramvajenku. Takže za mě, přestože si teď tramvajenku nekupuji protože je pro mě levnější, pohodlnější a rychlejší jezdit autem nebo na skútru, beru okamžitě verzi s provozem MHD "zdarma".

+2/−1
8.10.2014 11:39

M75i82l29o19š 11S16e72t81í85k 3949939724180

No jo, jenomže víte, jaký je to "džob" pro všechny ty, co se motají kolem vymáhání pokut? A ti by najednou o téměř bezpracný zisk měli přijít? Kdepak, už kvůli tomu bezplatná MHD nebude.

+1/−1
8.10.2014 13:03

K16a29r65e65l 75J55a69n24í66k 9638212765364

voláni zadarmo vs mhd zadarmo:

- pro volání existuje konkurence, která tlačí ceny dolu. MHD má monopol.

- více volání není požadovaným veřejně prospěšným cílem, větší využití MHD na úkor individuální dopravy ano

Spíše by se měl pan ředitel ptát, proč MHD má dotace, když volání z mobilu ne. Paradoxně jsou odpovědi téměř identické, jen lze jejich smysluplnost daleko lépe zpochybňovat.

Tím nechci říci, že má smysl MHD zadarmo nebo spíše vždy že má smysl. V mnoha případech ale ano a dotující by ušetřil.

+2/0
8.10.2014 10:25

P29a43v11e61l 23Ř14a98p29e98k 7472446629725

Když jsem vidět plakát se Štěpánkem a pod tím tvrzení, že jízdné bude za 10 korun, tak jsem si řekl, že Praha už je odepsaná, když se v ní najde tolik lidí, kteří zvolí zjevného lháře. Rv

+6/0
8.10.2014 8:59

R67a70d71e51k 86J94a72n25a21t55a 9555586834512

Dneska je jízdné za 13 korun. Nereálné to není. Odhaduju že stačí cca 400-500 mil. Praha má peněz dost, akorát je utrácí za předražené zbytečnosti.

+2/−4
8.10.2014 9:09

P35a80v19e28l 18Ř42a74p86e38k 7792336809895

Můžete mi vysvětlit, jak se jako návštěvník Prahy mohu svézt za 13 korun???

+6/0
8.10.2014 9:19

M72a87r16e80k 31T13u12r86n97o52v25e76c 7255142210176

To máte jednoduché, to si koupíte roční jízdenku za 4750 Kč. Rok má (obvykle) 365 dní. Takže to vychází na 13,01 Kč na den. Pokud se v Praze nevyskytujete moc často, tak se Vám to asi moc nevyplatí. Ale tohle dělá většina měst - že zvýhodňuje ty, kteří hromadnou dopravu využívají častěji. Obvykle jsou to ti, kteří v daném městě žijí...

+4/0
8.10.2014 10:30

R86a54d13e38k 61J73a47n88a28t35a 9295976804412

Jako návštěvník ne, ale jako člověk v Praze bydlící s roční jízdenkou ano. A ten předvolební slib "10 Kč" se (logicky) týká právě Pražáků ...

+2/0
8.10.2014 10:40

R90i28c15h15a98r37d 14N73o34c54a81r 7645367385932

všechny předvolební sliby jsou jen kecy a poopulismus... všichni slibují, ale potom si dělají co chtějíRv

0/0
8.10.2014 8:37

P51a91v38e62l 78Ř51a35p29e51k 7372976499265

Jediná strana, které věřím, jsou Svobodní. Ti totiž slibují pouze jednu jedinou věc, kterou stát či město může zajistit - že nechají co nejvíce odpovědnosti přímo na lidech. Jakmile stát začne za lidi všechno řešit a nabalí na sebe hromadu pravomocí, končí to katastrofou.

+1/−5
8.10.2014 9:01

M62i94l82o13š 16S66e60t95í70k 3209149834120

Sliby - chyby. Však oni by se časem taky vybarvili, jako to udělali ti pánové z jiných nových stran (TOP09, ANO). Kdopak z nich dodržel předvolební sliby?

0/0
8.10.2014 13:08

M22i30l57o56š 96S47e19t94í75k 3439899444110

No jo, člověče, ale co by najednou dělali kamarádíčci z Ropidu? Vy byste chtěl, aby snad makali?8-o

0/0
8.10.2014 13:10

K89a65r97o62l76i11n86a 86M21a38r71i77e 57H68l77a96v79s81o34v78á 6754389155703

pane Řapku, výjimečně s Vámi souhlasím, jenže víte kde je problém? lidé si pokřikují, že chtějí více svobody (odpovědnosti), ale v reálu hledají na koho by mohli tu odpovědnost hodit a mít jen práva

0/0
8.10.2014 18:04

Z94d40e60n40ě31k 85D61u91f68e14k 2754944968

DP by ušetřil hlavně tím, že by zapomněl na organizaci ROPID a dělal si to vše sám.Lidi by na to měl.

+3/−1
8.10.2014 8:35

I17v42o 13G95o25v11a90n 1853779487

Mě se zdá, že počet spojů MHD klesl oproti roku 2008 minimálně o 20%. U metra i více, protože to už jezdí s obrovskými časovými odstupy i v pracovních dnech

+4/−1
8.10.2014 8:15

M77i40l97o95š 60S65e64t34í61k 3599379674450

Ale tak to vlastně máte se vším. Vezměte si třeba různá balení bonbonů, kávy, sušenek... menší gramáž, větší sáčky, stejná cena. Takové to skryté zdražování.

0/0
8.10.2014 13:07

L50u56k65á35š 75H78l19o52u92c82a98l 6712480311824

to je zoufale špatný rozhovor, proč se pana ředitele redaktor nezeptal jestli po volbách bude tlačit na vedení města aby odhlasovalo zvýšení jízdného, což se chystá minimálně ve formě krátkodobého jízdného (lístky, sms) ale někteří politici tlačí i na výrazné zdražení dlouhodobých kupónů

0/0
8.10.2014 7:41

P60a36v23e83l 27S91l81a98d32o89v10n35í13k 6797243447696

Ono to hodně záleží na tom, kdo po volbách bude na radnici. Ale v současné ekonomické situaci si myslím, že výše jízdného je nyní maximální možná.

0/0
8.10.2014 9:38

M49i95r62o48s58l75a24v 16G67e94r84h57a98r33d 6222447819724

A to já jsem si naivně myslel, že "DP" je zkratka pro něco zcela jiného.:-/

+2/0
8.10.2014 7:16

J34a45n 52K49u53d67l57á43č44e75k 7525165

Proč mít jízdné zadarmo? Protože se na ten majetek lidi složili a zaplatili si ho. Říká se tomu daňový poplatník, víte? Protože jste Dopravní podnik města Prahy a když vám zřizovatel řekne, že máte vozit občany (voliče a poplatníky) zadarmo, tak to prostě uděláte. Nejste žádná soukromá firma (byť na papíře možná ano), abyste generovali zisk, ale máte za úkol vozit lidi z bodu A do bodu B.

+2/−10
7.10.2014 23:57

M72i77r48o38s32l51a67v 44G12r60o98s76s58m95a96n51n 8332669874

Zisk je třeba generovat, jinak není možné firmu rozvíjet.

+5/0
7.10.2014 23:59

R90a31d16o89s97l26a10v 52K93l90a24u40d48a 5624618314162

DP nikdy mít zisk nemůže.

+2/0
8.10.2014 6:33

M18i69r10o69s75l47a70v 72G46r74o89s56s70m15a19n77n 8862619844

DP má zisk celkem běžně.

0/0
9.10.2014 8:46

P66e87t49r 21V32e98s73e52l86ý 2309598233966

Socialismus už nebudujeme...

+4/0
8.10.2014 5:53

M73i89c42h63a65l 28P24a82v45l26á61t 9513193944339

Nekteri bohuzel ano. Viz vlada CR, viz Parlament CR, viz Europarlament.

0/0
8.10.2014 8:48

M85i15r61o60s11l75a64v 27G68r57o77s70s12m93a82n52n 8852609924

T14?

0/0
7.10.2014 23:56

P81e79t71r 55U22l68l47m11a31n71n 2867698237132

Myslím, že Porsche by mohly nahradit tramvaje tam, kde nyní jezdí jeden vůz T3. Cpát ji na přeplněné linky byl masochismus.

0/0
7.10.2014 23:39

V49a66c81l67a97v 22P31e19r71o72u16t86k56a 6218887614731

chtělo by to zveřejnit kolik stojí Ropid ročně, tahle umělá pijavice co vymyslí úspory v květnu a v červnu zjistí že je to blbina/ viz Strahov/ si jistě tyhle změny nechá zaplatit.

+7/0
7.10.2014 23:00

P74a89t26r22i53k 23E58g49e91r 8628743437552

- Pan Ďuriš na mě působí velmi kladně, nechtěl bych, aby v této funkci skončil.

- Snaží se udržet DP hl.m. Prahy na úrovni, ale midibus 294 hodnotit za úspěch nelze. Je to práce ROPIDu a MČ Praha 1 hold víme to!

- Nebudou-li se vymýšlet hovadiny tak určitě ne.

- Odpověď dostačující a správné rozhodnutí.

- MHD by mohla mít nižší ceny.

- T14 už nechceme.

Chtělo by to turnikety do metra a na nočních linkách rozšířit provoz od 22 do 6 hod. a ve vybraných zastávkách každý den náhodně policii a v páteřních linkách denních mezi 20 - 0:30 také policii.

+1/−2
7.10.2014 20:39

M81a86r64t66i61n 37F10r83a86n47t70i72š17e97k 7495340213355

proč noční linky od 22? to je ještě v ulicích lidi jako psů, z kin, divadel... a jedou domů. to se v pohodě uživí denní linky. Navíc trasy nočních jsou navrženy i jako náhrada metra. to byste zavřel od 22 do 6?

+6/0
7.10.2014 20:51

T22o68n96d21a 78H95e89j95l53í33k 1288163589567

Rozšířit noční provoz by možná ušetřilo peníze potřebné na MHD, ale spousta lidí by musela využít taxi nebo vlastní odvoz, takže by to šlo docela proti smyslu MHD....Kolem 11 se ještě velké procento lidí vrací domů z různých akcí, vše již jezdí v dlouhých intervalech a bývá dost často výrazně nacpáno...Takže to by byl rozhodně výrazný krok zpět. A Praha není město rozměru Brna, kde za půl hodiny přejdete z centra do velmi výrazné části města....tu, zvlášť při cestě na sídliště typu Kobylisy(nebo Lhotka, Háje, Jinonice atd atd), je MHD k nezaplacení...

+2/0
7.10.2014 21:03

T74o25n90d28a 31H89e59j61l60í88k 1878513549497

Jinak víc policejních hlídek by určitě byl kladný krok, stejně tak prodej T14....Krom nočního provozu se s vámi dá jen souhlasit :)

0/0
7.10.2014 21:05

J45o24h19a24n 79Z37i61n73g58e69l 2171675766651

V naší čtvrti existuje sdružení, které si vzalo za cíl dělat vlastní průzkumy a podle toho optimalizovat trasy a četnost linek. Cílem je najít úspory, aby se nemuselo zdražovat.

Konkrétně u jedné z linek, kterou jsem viděl propočítanou, našli úsporu ročních nákladů 6,5 milionu korun.

Když nastoupil Ďuriš, byli rádi, že je konečně třeba někdo vyslechne, protože do té doby je všichni od radnice až po DP Praha odkazovali na ROPID, kterej si postě linky objedná a je mu jedno, kolik budou stát peněz.

Jaké však bylo překvapení, když od Ďurišova vedení přišla odpověď, že je nějakých 6,5 milionu vůbec nezajímá. Že by se takhle daly přepočítat další linky v Praze raději nikdo nechce slyšet.

Kdysi jsem slyšel definici, že Dopravní podnik je zpravidla městská organizace sloužící k vyvádění peněz z obecního rozpočtu, která jako vedlejší produkt poskytuje dopravní služby.

Čím dál tím víc tomu věřím.

+4/−2
7.10.2014 22:38

R82a76d65e80k 88J24a96n90a17t31a 9125316754592

"optimalizovat trasy a četnost linek. Cílem je najít úspory, aby se nemuselo zdražovat."

Otázka je, zda je toto cílem. Jízdné v Praze je dost nízké (myslím to na které Pražané hlavně jezdí, časové, 13 Kč/den). Jste si jist, že lidé ocení spíše "nezdražení", než prodloužení intervalů? Budete čekat 10 minut déle, když ušetříte dejme tomu dvě koruny? Vy možná, ale hodně lidí ne.

Ono je sice pěkné, že vám nějakým výpočtem vyjde "interval by měl být 30 minut, ne 20", ale tímto znechutíte cestující. Lepší je definovat nějaký standard, například 20 mintu celodenně, 10 minut ve špičce a ten držet a raději nasadit menší autobus, či jednovozovou tramvaj.

+8/−1
7.10.2014 22:57

J17o17h33a37n 51Z49i59n38g24e13l 2361315936111

Třiminutové intervaly jsou zbytečné i na Modřanský, kde jsou takové i v neděli v podvečer. Podobne na linkách mezi Braníkem a metrem C. Obojí jezdí zaplněno kolem 10%. 

A Duris se při svem nástupu nechal slyšet, že chce hledat úspory. Kecy. Jen kecy.

+2/0
7.10.2014 23:39

J66o30h20a63n 22Z92i77n83g33e17l 2621395526531

Čili nejde o prodloužení intervalů z 20 na 30 minut, ale že tři na sedm minut.

+1/0
7.10.2014 23:40

M16i87r21o57s61l12a66v 50G46r79o26s36s15m54a62n61n 8542669304

Nevím, kde čerpáte informace, ale na Modřanské, pokud neberete ten krátký úsek mezi Dvorci a Nádražím Braník, jsou v neděli v podvečer intervaly 7 - 8 minut. V krátkém úseku jsou sice poloviční, ale nedovedu si představit, že půlka tramvají skončí ve smyčce Dvorce a nedoveze lidi na Přístaviště, kde je významný přestup.

Ze starého Braníka na Kačerov to jezdí 1x za 15 minut. Z Nádraží Braník, což je ale úplně jinde, také 1x za 15 minut. Nedělejte si iluze, že kdyby se prodloužil interval na 30, bude vytížení spojů dvojnásobné.

+1/−1
7.10.2014 23:56

M95i34l86a20n 48M18a81j81e32r83č26í73k 1220960164316

kecáte nesmysly:

1.) modřanská trať je úsek Nádraží Braník - Levského a zpět, kde mimo (ranní i odpolední) přepravní špičku pracovních dní (tedy rozhodně ani jednou o víkendu = i v neděli) jezdí jen l.17 (v uvedenou výjimku je posílena o polovinu - každý druhý spoj l.3 jinak končící na Nádraží Braník, která tak posiluje l.17 neustále v úseku Palačák-Nádraží Braník = v Podolí a Braníku, kde navazuje několik BUS linek)

2.) podvečer je kolem 17hodiny a já v nedělním ZJŘ (zastávkovém jízdním řádu - viz http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/_17/20141006/17_%28945_1%29T.pdf) vidím defakto interval 7,5minuty (protože v celých minutách toto zapsat nejde, tak se tam opakuje proklad 7minut, 8minut a pořád dokola) = 2,5 násobek Vámi vybájeného tříminutového intervalu, který nemá nejen l.17, ale naprosto žádná pražská TRAM linka ani během přepravní špičky pracovních dní!

3.) jak tu již někdo napsal není produktivní mimo špičku jezdit v nesmyslně dlouhých intervalech

a) značné procento cestujících to odradí od použití MHD

b) při nárazových akcích (např. i jen pěkné počasí = spousta lidí pocestuje na koupaliště či za jiným sportem/zábavou) by MHD nepobrala ani ty, jež dlouhé intervaly neodradily!

c) to že spoj v koncovém úseku není vytížen ani na 10% neznamená automaticky, že za celou 1 cestu nebyl v průměru vytížen minimálně na 50%, protože v jeho centrální části zaplněnost neklesla pod 75%!

4.) jízdní řády neurčuje DPP, ale město - repektive jím pověřený ROPID = DPP, zde šetřit nemá pravomoc! (Ovšem sám vím, že zde by se dalo šetřit zavedením tzv. překryvných linek = 1 linka pojede z 1."periferie", před centrem její interval začne půlit 2.linka, za centrem skončí 1.linka a 2.linka dojede do 2."periferie".)

5.) DPP může šetřit např. tím, že za provedení pravidelných činností, které si může zajistit sám nebude platit zisk soukromým subjektům (tak jak viditelně za poslední rok = "za p. Ďuriše" dělá - viz např. v článku zmíněný prodej jízdních dokladů ve vestibulech metra)!

+2/0
8.10.2014 1:01

M35i90l77a68n 90M44a26j83e39r46č85í87k 1330310704626

Ještě musím dodat, že zavedení tzv. překryvných linek by navíc mohlo přispět k větší:

1.) pravidelnosti MHD - zablokování trasy (poruchou/nehodou, zaparkovaným autem v profilu TRAM TRATĚ ....) na jedné "periferii" by neovlivnilo (nepřerušilo či jen nezdrželo) přepravu na 2. "periferii"!

2.) přímé (bez přestupu) směrové nabídce na "periferiích", protože např. ty Modřany by místo neustálého spojení směr Staroměstská měly polovinu spojení směrem Karlák, Václavák., neboť 17 by jezdila Levského - Výstaviště Holešovice a druhá linka (např.l 27) Nádraží Braník - Vozovna Kobylisy a k tomu l.3 Levského - Palmovka a druhá linka (např. l.13) Nádraží Braník - Kobylisy (metro)/(nástupní) Březiněveská (+ náhradou za stažení poloviny spojů l.3 z úseku Palmovka-Kobylisy/Březineveská by mohlo být prodloužení l.12 z Palmovky na Březiněveskou = zavedení přímého spojení oblasti Bulovky s Holešovicemi).

To je však jen zjednodušená ukázka možného řešení mnohem složitější problematiky (např. je nesmyslné, že většina či dokonce veškeré spoje do/z jedné "periferie" se "potkávají" na opačné straně centra - např. Sídliště Řepy - Anděl jezdí l.9,10 a (mimo špičku prac. dní jen od Kotlářky) 16, kdy dál polovina spojů (l.9) jede Újezd - Václavák - Olšanské náměstí a druhá polovina spojů (l.10 a 16) Palačák - Karlák - IPP - Mírák - Flora a pak se zase všechny sjedou v úseku Nákladové Nádraží Žižkov - Biskupcova (křižovatka Ohrada), kde když se přeruší (nehodou) doprava směr centrum, tak se rovnou přeruší veškerá doprava z Anděla na Řepy!

+2/0
8.10.2014 1:33

M94a18r55t29i29n 76P71e48t78r 6293432658309

Když jste to načal, tak by mě zajímalo, jakou úsporu zhruba přinese nasazení jednovozové tramvaje. Jsem poměrně často svědkem, že i na páteřní linku nasadí večer jednovozovou tramvaj a zvlášť v pátek, ale i jiné dny, je natřískaná tak, že se tam člověk nevejde. Tady bych si zase raději připlatil já, ale každý má jiné preference...

+2/0
7.10.2014 23:47

M16i14l38a98n 32M36a70j75e96r38č61í17k 1120790124326

Večerní nasazení jednovozových TRAM - tzv. sól je z provozních důvodů, kdy tyto večer vyjedou z vozoven na tzv. noční směny = po ukončení provozu denních linek (cca po půlnoci) se na konečných změní na linky noční, jejichž provoz  postupně končí (návrat = tzv. zátah do vozoven) cca mezi 4. a 6. ranní.= noční řidiči musí odjezdit cca 2 až 4 hodiny před půlnocí, aby jejich směna na kalendářní den byla v průměru 8 hodin.

Ovšem nejsem přesvědčen, že vždy jsou vypraveny tyto sóla na kapacitně odpovídající denní linky - respektive právě mimo provozní/přepravní špičky by se ukázala výhoda provozu tzv. překryvných linek, kdy na "periferiích" by byl slabší provoz, ale v (širším) centru proti němu dvojnásobný!

0/0
8.10.2014 1:45

M93a57r11t23i63n 77P13e51t85r 6123582298389

R^ Díky za obsažné info, neměl jsem tušení, že je to z tohoto důvodu...

0/0
8.10.2014 8:32

J89o70s10e59f 62F33a42r57m88a11č93k10a 7854972787

Není nad to, když se papaláš sám pochválí. DP je od svého začátku zkorumpovaný podnik, kde si přišel každý z vedení na své. Nejlepší doby zažil za kralování Béma s Janouškem. Oba jsou paradoxně na svobodě. Podobně jako pražský magistrát byl vždy státem ve státě, kterému bylo vždy moře po kolena. I zde se točily miliardy podle modrých zlodějských pravidel. Nic se nezměnilo ani za TOP 09.

+3/−3
7.10.2014 20:38

M93i21r26o95s69l26a84v 70G41r52o65s38s10m86a22n30n 8772509464

Porovnejte však náklady DP za Béma a před ním. Možná budete překvapen...

0/0
7.10.2014 23:58
Foto

D17a66v60i56d 49H56o68m74o14l56a 4162232769793

Vy jste byl taky ve vedení, že to tak dobře víte? :-)

0/0
8.10.2014 8:04

P74a84v61e58l 22F14a10r68a 9177967934421

Zlevnění jízdného v Praze? To je paradox, nejlevnější hromadná doprava v Čechách vzhledem k počtu kilometrů a ještě ji chtějí zlevnit! Co by za takové měsíční jízdenky dali lidé používající autobusy při cestě do práce na venkově.

+13/−2
7.10.2014 20:28

J69a75n 80K26r58k 1481897213422

takze aerolinky by meli litat prakticky zadarmo? vzhledem k poctu kilometru toho pokryji daleko nejvice! :)

0/−5
7.10.2014 20:35

P63a76v48e11l 51F79a24r34a 9387887584761

Přímou úměru zvládneš, ovšem dle reakce to je asi tak všechno. ;-)

+3/0
7.10.2014 20:40

R39a47d44e25k 91J34a13n66a91t49a 9515626364142

Jízdné tvoří pouze 1/4 nákladů. Pokud byste ho zrušil, tak stačí dotace zvýšit o 33%, spíše však méně, protože odpadnou náklady na pokladny, jízdenkové automaty, revizory.

Ostatně Praha provozuje spoustu jiných služeb, za které žádné poplatky nevybírá. Ulice, chodníky, parky, dětská hřiště...

0/−2
7.10.2014 21:14

M38i75l89a63n 38M88a21j23e20r17č22í57k 1700330844436

osobně jsem názoru, že jízdné v pražské MHD změnu potřebuje a pro některé cestující by to mohlo i znamenat zlevnění, protože je (dle mne) nespravedlivé, že  existuje:

1.) jednorázové - respektive krátkodobé přestupní jízdné,  které má dvojí časovou platnost

- jednu, během níž člověk jen velmi výjimečně dojede z "periferie" do centra (či opačně)

- druhou na 90minut, což zpravidla (zejména s využitím metra) stačí bohat na projetí z jednoho konce Prahy na zcela opačný konec Prahy

2.) časové (měsíční až roční) "kupóny"  jen na celé území Prahy = stejné jízdné platí ten co jezdí pravidelně po jedné městské části (max nejbližších s ní sousedících) a ten co denně dojíždí z jednoho konce Prahy na ten zcela opačný = ten druhý jmenovaný je proti tomu prvnímu výrazně zvýhodněn, porovnáme-li jimi zaplacené jízdné na ujetou vzdálenost/čas jimi strávený v MHD s cenou jednorázového jízdného, jenž by za ní utratili.

PS: navíc je otázka, jestli nemá určitá část MHD být opravdu zdarma - jde o to, že Praha je v celku rovna kraji = celá MHD zdarma je totální nesmysl, ale MHD zdarma v centru, odkud je záhodno vypudit IAD (individuální automobilovou dopravu), protože:

a) není tam dost místa pro její parkování

b) není tam dost místa, aby v současných svých počtech neomezoval/nezdržovala MHD

0/−3
8.10.2014 2:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.