Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější jízdné je předvolební populismus, říká šéf pražského DP

Úspěchy? Třeba snížení ceny nového úseku trasy A metra. Potíže? Prodej tramvají, které se kvůli krizi na Ukrajině nedaří vyslat na Východ. Tak vypadal první rok Jaroslava Ďuriše ve funkci ředitele pražského Dopravního podniku. „Musím říct, že z mého ročního působení mám dobrý pocit,“ říká v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T93o93m49á79š 82V45e55s42e57l52ý 5645498760429

Někdy v devadesátejch si DP nechal udělat studii zabývající se zrušením jízdného. Výsledkem bylo, že by se výpadek příjmů +- požral s úsporou za výrobu, distribuci a kontrolu jízdních dokladů. Pochybuji, že by se to od té doby výrazně změnilo. Dokonce jsem nedávno někde četl (pokud si správně pamatuju čísla), že v současné době stojí DP 13 mld ročně, a po zrušení jízdného by to bylo 14. To je 11200 ročně na jednoho pražana včetně kojenců místo současných 10400 (nárust o 7 %). Pokud nebudu počítat všechny obyvatele Prahy, ale jen ty kteří platí daně (odhadem 250000 lidí), tak každého z nás ta sranda teď stojí 52000, potom 56000. A to pořád nemůžeme jezdit bez toho, abychom si za dalších 5000 koupili tramvajenku. Takže za mě, přestože si teď tramvajenku nekupuji protože je pro mě levnější, pohodlnější a rychlejší jezdit autem nebo na skútru, beru okamžitě verzi s provozem MHD "zdarma".

+2/−1
8.10.2014 11:39

M35i10l87o33š 52S13e27t51í28k 3269649384400

No jo, jenomže víte, jaký je to "džob" pro všechny ty, co se motají kolem vymáhání pokut? A ti by najednou o téměř bezpracný zisk měli přijít? Kdepak, už kvůli tomu bezplatná MHD nebude.

+1/−1
8.10.2014 13:03

K92a27r40e59l 62J25a24n11í57k 9928442345214

voláni zadarmo vs mhd zadarmo:

- pro volání existuje konkurence, která tlačí ceny dolu. MHD má monopol.

- více volání není požadovaným veřejně prospěšným cílem, větší využití MHD na úkor individuální dopravy ano

Spíše by se měl pan ředitel ptát, proč MHD má dotace, když volání z mobilu ne. Paradoxně jsou odpovědi téměř identické, jen lze jejich smysluplnost daleko lépe zpochybňovat.

Tím nechci říci, že má smysl MHD zadarmo nebo spíše vždy že má smysl. V mnoha případech ale ano a dotující by ušetřil.

+2/0
8.10.2014 10:25

P50a92v18e29l 10Ř21a52p59e60k 7122926359395

Když jsem vidět plakát se Štěpánkem a pod tím tvrzení, že jízdné bude za 10 korun, tak jsem si řekl, že Praha už je odepsaná, když se v ní najde tolik lidí, kteří zvolí zjevného lháře. Rv

+6/0
8.10.2014 8:59

R75a52d74e32k 25J54a14n53a48t39a 9215146864602

Dneska je jízdné za 13 korun. Nereálné to není. Odhaduju že stačí cca 400-500 mil. Praha má peněz dost, akorát je utrácí za předražené zbytečnosti.

+2/−4
8.10.2014 9:09

P28a33v52e94l 88Ř28a90p75e57k 7202956649275

Můžete mi vysvětlit, jak se jako návštěvník Prahy mohu svézt za 13 korun???

+6/0
8.10.2014 9:19

M87a51r42e25k 47T33u32r49n71o36v35e77c 7895302670126

To máte jednoduché, to si koupíte roční jízdenku za 4750 Kč. Rok má (obvykle) 365 dní. Takže to vychází na 13,01 Kč na den. Pokud se v Praze nevyskytujete moc často, tak se Vám to asi moc nevyplatí. Ale tohle dělá většina měst - že zvýhodňuje ty, kteří hromadnou dopravu využívají častěji. Obvykle jsou to ti, kteří v daném městě žijí...

+4/0
8.10.2014 10:30

R63a95d25e22k 60J34a35n18a17t13a 9175486984932

Jako návštěvník ne, ale jako člověk v Praze bydlící s roční jízdenkou ano. A ten předvolební slib "10 Kč" se (logicky) týká právě Pražáků ...

+2/0
8.10.2014 10:40

R63i35c59h36a25r11d 15N24o73c79a64r 7205557965272

všechny předvolební sliby jsou jen kecy a poopulismus... všichni slibují, ale potom si dělají co chtějíRv

0/0
8.10.2014 8:37

P27a97v97e33l 72Ř93a23p80e51k 7662636259335

Jediná strana, které věřím, jsou Svobodní. Ti totiž slibují pouze jednu jedinou věc, kterou stát či město může zajistit - že nechají co nejvíce odpovědnosti přímo na lidech. Jakmile stát začne za lidi všechno řešit a nabalí na sebe hromadu pravomocí, končí to katastrofou.

+1/−5
8.10.2014 9:01

M17i43l26o83š 49S76e71t98í27k 3629149654950

Sliby - chyby. Však oni by se časem taky vybarvili, jako to udělali ti pánové z jiných nových stran (TOP09, ANO). Kdopak z nich dodržel předvolební sliby?

0/0
8.10.2014 13:08

M48i32l44o57š 49S77e38t90í89k 3159199244350

No jo, člověče, ale co by najednou dělali kamarádíčci z Ropidu? Vy byste chtěl, aby snad makali?8-o

0/0
8.10.2014 13:10

K98a50r54o18l69i61n85a 81M16a39r63i79e 69H78l35a27v98s44o92v67á 6764549895463

pane Řapku, výjimečně s Vámi souhlasím, jenže víte kde je problém? lidé si pokřikují, že chtějí více svobody (odpovědnosti), ale v reálu hledají na koho by mohli tu odpovědnost hodit a mít jen práva

0/0
8.10.2014 18:04

Z92d27e85n86ě41k 27D38u16f69e24k 2764304548

DP by ušetřil hlavně tím, že by zapomněl na organizaci ROPID a dělal si to vše sám.Lidi by na to měl.

+3/−1
8.10.2014 8:35

I19v92o 51G78o24v42a92n 1793769787

Mě se zdá, že počet spojů MHD klesl oproti roku 2008 minimálně o 20%. U metra i více, protože to už jezdí s obrovskými časovými odstupy i v pracovních dnech

+4/−1
8.10.2014 8:15

M98i12l72o89š 69S25e55t58í54k 3599189244520

Ale tak to vlastně máte se vším. Vezměte si třeba různá balení bonbonů, kávy, sušenek... menší gramáž, větší sáčky, stejná cena. Takové to skryté zdražování.

0/0
8.10.2014 13:07

L75u97k49á87š 10H57l20o55u11c14a72l 6892510511874

to je zoufale špatný rozhovor, proč se pana ředitele redaktor nezeptal jestli po volbách bude tlačit na vedení města aby odhlasovalo zvýšení jízdného, což se chystá minimálně ve formě krátkodobého jízdného (lístky, sms) ale někteří politici tlačí i na výrazné zdražení dlouhodobých kupónů

0/0
8.10.2014 7:41

P61a22v96e65l 26S47l86a83d67o37v68n90í23k 6647323697466

Ono to hodně záleží na tom, kdo po volbách bude na radnici. Ale v současné ekonomické situaci si myslím, že výše jízdného je nyní maximální možná.

0/0
8.10.2014 9:38

M93i49r75o79s74l53a91v 32G65e32r96h96a10r10d 6272737669964

A to já jsem si naivně myslel, že "DP" je zkratka pro něco zcela jiného.:-/

+2/0
8.10.2014 7:16

J41a62n 51K97u14d88l24á80č60e41k 7665965

Proč mít jízdné zadarmo? Protože se na ten majetek lidi složili a zaplatili si ho. Říká se tomu daňový poplatník, víte? Protože jste Dopravní podnik města Prahy a když vám zřizovatel řekne, že máte vozit občany (voliče a poplatníky) zadarmo, tak to prostě uděláte. Nejste žádná soukromá firma (byť na papíře možná ano), abyste generovali zisk, ale máte za úkol vozit lidi z bodu A do bodu B.

+2/−10
7.10.2014 23:57

M89i77r43o36s94l12a74v 17G86r68o14s43s59m25a88n86n 8672369504

Zisk je třeba generovat, jinak není možné firmu rozvíjet.

+5/0
7.10.2014 23:59

R26a55d67o90s17l93a95v 44K86l65a92u91d59a 5654688424292

DP nikdy mít zisk nemůže.

+2/0
8.10.2014 6:33

M63i73r14o25s98l59a19v 72G58r18o47s88s10m36a23n33n 8892499504

DP má zisk celkem běžně.

0/0
9.10.2014 8:46

P31e86t36r 41V97e66s86e50l92ý 2759538773896

Socialismus už nebudujeme...

+4/0
8.10.2014 5:53

M82i68c33h92a32l 35P27a95v58l27á58t 9853583554869

Nekteri bohuzel ano. Viz vlada CR, viz Parlament CR, viz Europarlament.

0/0
8.10.2014 8:48

M39i79r67o69s25l27a20v 41G36r42o15s57s21m18a25n96n 8142409564

T14?

0/0
7.10.2014 23:56

P16e40t13r 29U11l63l32m54a72n68n 2777548497212

Myslím, že Porsche by mohly nahradit tramvaje tam, kde nyní jezdí jeden vůz T3. Cpát ji na přeplněné linky byl masochismus.

0/0
7.10.2014 23:39

V10a21c23l17a83v 61P72e71r37o95u60t26k77a 6158877424301

chtělo by to zveřejnit kolik stojí Ropid ročně, tahle umělá pijavice co vymyslí úspory v květnu a v červnu zjistí že je to blbina/ viz Strahov/ si jistě tyhle změny nechá zaplatit.

+7/0
7.10.2014 23:00

P53a55t11r48i56k 35E60g66e15r 8918723467712

- Pan Ďuriš na mě působí velmi kladně, nechtěl bych, aby v této funkci skončil.

- Snaží se udržet DP hl.m. Prahy na úrovni, ale midibus 294 hodnotit za úspěch nelze. Je to práce ROPIDu a MČ Praha 1 hold víme to!

- Nebudou-li se vymýšlet hovadiny tak určitě ne.

- Odpověď dostačující a správné rozhodnutí.

- MHD by mohla mít nižší ceny.

- T14 už nechceme.

Chtělo by to turnikety do metra a na nočních linkách rozšířit provoz od 22 do 6 hod. a ve vybraných zastávkách každý den náhodně policii a v páteřních linkách denních mezi 20 - 0:30 také policii.

+1/−2
7.10.2014 20:39

M58a86r65t46i20n 95F12r88a30n77t83i43š12e17k 7675830853265

proč noční linky od 22? to je ještě v ulicích lidi jako psů, z kin, divadel... a jedou domů. to se v pohodě uživí denní linky. Navíc trasy nočních jsou navrženy i jako náhrada metra. to byste zavřel od 22 do 6?

+6/0
7.10.2014 20:51

T65o39n48d34a 97H48e71j53l85í62k 1498773689987

Rozšířit noční provoz by možná ušetřilo peníze potřebné na MHD, ale spousta lidí by musela využít taxi nebo vlastní odvoz, takže by to šlo docela proti smyslu MHD....Kolem 11 se ještě velké procento lidí vrací domů z různých akcí, vše již jezdí v dlouhých intervalech a bývá dost často výrazně nacpáno...Takže to by byl rozhodně výrazný krok zpět. A Praha není město rozměru Brna, kde za půl hodiny přejdete z centra do velmi výrazné části města....tu, zvlášť při cestě na sídliště typu Kobylisy(nebo Lhotka, Háje, Jinonice atd atd), je MHD k nezaplacení...

+2/0
7.10.2014 21:03

T34o64n47d72a 60H40e94j90l40í41k 1328773269147

Jinak víc policejních hlídek by určitě byl kladný krok, stejně tak prodej T14....Krom nočního provozu se s vámi dá jen souhlasit :)

0/0
7.10.2014 21:05

J53o27h91a81n 28Z75i16n17g33e33l 2881275736661

V naší čtvrti existuje sdružení, které si vzalo za cíl dělat vlastní průzkumy a podle toho optimalizovat trasy a četnost linek. Cílem je najít úspory, aby se nemuselo zdražovat.

Konkrétně u jedné z linek, kterou jsem viděl propočítanou, našli úsporu ročních nákladů 6,5 milionu korun.

Když nastoupil Ďuriš, byli rádi, že je konečně třeba někdo vyslechne, protože do té doby je všichni od radnice až po DP Praha odkazovali na ROPID, kterej si postě linky objedná a je mu jedno, kolik budou stát peněz.

Jaké však bylo překvapení, když od Ďurišova vedení přišla odpověď, že je nějakých 6,5 milionu vůbec nezajímá. Že by se takhle daly přepočítat další linky v Praze raději nikdo nechce slyšet.

Kdysi jsem slyšel definici, že Dopravní podnik je zpravidla městská organizace sloužící k vyvádění peněz z obecního rozpočtu, která jako vedlejší produkt poskytuje dopravní služby.

Čím dál tím víc tomu věřím.

+4/−2
7.10.2014 22:38

R19a48d48e51k 18J83a19n47a68t93a 9335556314732

"optimalizovat trasy a četnost linek. Cílem je najít úspory, aby se nemuselo zdražovat."

Otázka je, zda je toto cílem. Jízdné v Praze je dost nízké (myslím to na které Pražané hlavně jezdí, časové, 13 Kč/den). Jste si jist, že lidé ocení spíše "nezdražení", než prodloužení intervalů? Budete čekat 10 minut déle, když ušetříte dejme tomu dvě koruny? Vy možná, ale hodně lidí ne.

Ono je sice pěkné, že vám nějakým výpočtem vyjde "interval by měl být 30 minut, ne 20", ale tímto znechutíte cestující. Lepší je definovat nějaký standard, například 20 mintu celodenně, 10 minut ve špičce a ten držet a raději nasadit menší autobus, či jednovozovou tramvaj.

+8/−1
7.10.2014 22:57

J98o17h11a30n 31Z67i98n67g69e67l 2591925926271

Třiminutové intervaly jsou zbytečné i na Modřanský, kde jsou takové i v neděli v podvečer. Podobne na linkách mezi Braníkem a metrem C. Obojí jezdí zaplněno kolem 10%. 

A Duris se při svem nástupu nechal slyšet, že chce hledat úspory. Kecy. Jen kecy.

+2/0
7.10.2014 23:39

J41o23h83a43n 65Z37i81n90g91e80l 2681425946161

Čili nejde o prodloužení intervalů z 20 na 30 minut, ale že tři na sedm minut.

+1/0
7.10.2014 23:40

M57i96r58o72s53l41a18v 26G32r67o95s16s66m50a78n80n 8912259904

Nevím, kde čerpáte informace, ale na Modřanské, pokud neberete ten krátký úsek mezi Dvorci a Nádražím Braník, jsou v neděli v podvečer intervaly 7 - 8 minut. V krátkém úseku jsou sice poloviční, ale nedovedu si představit, že půlka tramvají skončí ve smyčce Dvorce a nedoveze lidi na Přístaviště, kde je významný přestup.

Ze starého Braníka na Kačerov to jezdí 1x za 15 minut. Z Nádraží Braník, což je ale úplně jinde, také 1x za 15 minut. Nedělejte si iluze, že kdyby se prodloužil interval na 30, bude vytížení spojů dvojnásobné.

+1/−1
7.10.2014 23:56

M90i16l55a19n 89M88a93j91e17r24č30í61k 1880710924196

kecáte nesmysly:

1.) modřanská trať je úsek Nádraží Braník - Levského a zpět, kde mimo (ranní i odpolední) přepravní špičku pracovních dní (tedy rozhodně ani jednou o víkendu = i v neděli) jezdí jen l.17 (v uvedenou výjimku je posílena o polovinu - každý druhý spoj l.3 jinak končící na Nádraží Braník, která tak posiluje l.17 neustále v úseku Palačák-Nádraží Braník = v Podolí a Braníku, kde navazuje několik BUS linek)

2.) podvečer je kolem 17hodiny a já v nedělním ZJŘ (zastávkovém jízdním řádu - viz http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/_17/20141006/17_%28945_1%29T.pdf) vidím defakto interval 7,5minuty (protože v celých minutách toto zapsat nejde, tak se tam opakuje proklad 7minut, 8minut a pořád dokola) = 2,5 násobek Vámi vybájeného tříminutového intervalu, který nemá nejen l.17, ale naprosto žádná pražská TRAM linka ani během přepravní špičky pracovních dní!

3.) jak tu již někdo napsal není produktivní mimo špičku jezdit v nesmyslně dlouhých intervalech

a) značné procento cestujících to odradí od použití MHD

b) při nárazových akcích (např. i jen pěkné počasí = spousta lidí pocestuje na koupaliště či za jiným sportem/zábavou) by MHD nepobrala ani ty, jež dlouhé intervaly neodradily!

c) to že spoj v koncovém úseku není vytížen ani na 10% neznamená automaticky, že za celou 1 cestu nebyl v průměru vytížen minimálně na 50%, protože v jeho centrální části zaplněnost neklesla pod 75%!

4.) jízdní řády neurčuje DPP, ale město - repektive jím pověřený ROPID = DPP, zde šetřit nemá pravomoc! (Ovšem sám vím, že zde by se dalo šetřit zavedením tzv. překryvných linek = 1 linka pojede z 1."periferie", před centrem její interval začne půlit 2.linka, za centrem skončí 1.linka a 2.linka dojede do 2."periferie".)

5.) DPP může šetřit např. tím, že za provedení pravidelných činností, které si může zajistit sám nebude platit zisk soukromým subjektům (tak jak viditelně za poslední rok = "za p. Ďuriše" dělá - viz např. v článku zmíněný prodej jízdních dokladů ve vestibulech metra)!

+2/0
8.10.2014 1:01

M72i19l86a49n 60M19a24j90e26r47č59í70k 1400220204886

Ještě musím dodat, že zavedení tzv. překryvných linek by navíc mohlo přispět k větší:

1.) pravidelnosti MHD - zablokování trasy (poruchou/nehodou, zaparkovaným autem v profilu TRAM TRATĚ ....) na jedné "periferii" by neovlivnilo (nepřerušilo či jen nezdrželo) přepravu na 2. "periferii"!

2.) přímé (bez přestupu) směrové nabídce na "periferiích", protože např. ty Modřany by místo neustálého spojení směr Staroměstská měly polovinu spojení směrem Karlák, Václavák., neboť 17 by jezdila Levského - Výstaviště Holešovice a druhá linka (např.l 27) Nádraží Braník - Vozovna Kobylisy a k tomu l.3 Levského - Palmovka a druhá linka (např. l.13) Nádraží Braník - Kobylisy (metro)/(nástupní) Březiněveská (+ náhradou za stažení poloviny spojů l.3 z úseku Palmovka-Kobylisy/Březineveská by mohlo být prodloužení l.12 z Palmovky na Březiněveskou = zavedení přímého spojení oblasti Bulovky s Holešovicemi).

To je však jen zjednodušená ukázka možného řešení mnohem složitější problematiky (např. je nesmyslné, že většina či dokonce veškeré spoje do/z jedné "periferie" se "potkávají" na opačné straně centra - např. Sídliště Řepy - Anděl jezdí l.9,10 a (mimo špičku prac. dní jen od Kotlářky) 16, kdy dál polovina spojů (l.9) jede Újezd - Václavák - Olšanské náměstí a druhá polovina spojů (l.10 a 16) Palačák - Karlák - IPP - Mírák - Flora a pak se zase všechny sjedou v úseku Nákladové Nádraží Žižkov - Biskupcova (křižovatka Ohrada), kde když se přeruší (nehodou) doprava směr centrum, tak se rovnou přeruší veškerá doprava z Anděla na Řepy!

+2/0
8.10.2014 1:33

M53a50r13t10i12n 86P67e83t58r 6483102118119

Když jste to načal, tak by mě zajímalo, jakou úsporu zhruba přinese nasazení jednovozové tramvaje. Jsem poměrně často svědkem, že i na páteřní linku nasadí večer jednovozovou tramvaj a zvlášť v pátek, ale i jiné dny, je natřískaná tak, že se tam člověk nevejde. Tady bych si zase raději připlatil já, ale každý má jiné preference...

+2/0
7.10.2014 23:47

M16i44l73a41n 15M71a14j74e40r81č90í63k 1920520394336

Večerní nasazení jednovozových TRAM - tzv. sól je z provozních důvodů, kdy tyto večer vyjedou z vozoven na tzv. noční směny = po ukončení provozu denních linek (cca po půlnoci) se na konečných změní na linky noční, jejichž provoz  postupně končí (návrat = tzv. zátah do vozoven) cca mezi 4. a 6. ranní.= noční řidiči musí odjezdit cca 2 až 4 hodiny před půlnocí, aby jejich směna na kalendářní den byla v průměru 8 hodin.

Ovšem nejsem přesvědčen, že vždy jsou vypraveny tyto sóla na kapacitně odpovídající denní linky - respektive právě mimo provozní/přepravní špičky by se ukázala výhoda provozu tzv. překryvných linek, kdy na "periferiích" by byl slabší provoz, ale v (širším) centru proti němu dvojnásobný!

0/0
8.10.2014 1:45

M61a93r13t41i17n 47P67e92t17r 6843502138899

R^ Díky za obsažné info, neměl jsem tušení, že je to z tohoto důvodu...

0/0
8.10.2014 8:32

J21o18s22e88f 19F40a24r95m98a16č48k83a 7774192317

Není nad to, když se papaláš sám pochválí. DP je od svého začátku zkorumpovaný podnik, kde si přišel každý z vedení na své. Nejlepší doby zažil za kralování Béma s Janouškem. Oba jsou paradoxně na svobodě. Podobně jako pražský magistrát byl vždy státem ve státě, kterému bylo vždy moře po kolena. I zde se točily miliardy podle modrých zlodějských pravidel. Nic se nezměnilo ani za TOP 09.

+3/−3
7.10.2014 20:38

M18i47r93o25s54l35a85v 15G97r69o97s67s75m80a33n30n 8312119844

Porovnejte však náklady DP za Béma a před ním. Možná budete překvapen...

0/0
7.10.2014 23:58
Foto

D28a72v78i74d 82H21o24m36o62l87a 4642572399383

Vy jste byl taky ve vedení, že to tak dobře víte? :-)

0/0
8.10.2014 8:04

P46a83v68e89l 34F58a63r34a 9127247284201

Zlevnění jízdného v Praze? To je paradox, nejlevnější hromadná doprava v Čechách vzhledem k počtu kilometrů a ještě ji chtějí zlevnit! Co by za takové měsíční jízdenky dali lidé používající autobusy při cestě do práce na venkově.

+13/−2
7.10.2014 20:28

J71a48n 25K74r84k 1271817923892

takze aerolinky by meli litat prakticky zadarmo? vzhledem k poctu kilometru toho pokryji daleko nejvice! :)

0/−5
7.10.2014 20:35

P58a39v72e20l 13F39a98r33a 9277427224681

Přímou úměru zvládneš, ovšem dle reakce to je asi tak všechno. ;-)

+3/0
7.10.2014 20:40

R39a39d95e64k 39J95a52n30a92t69a 9635556724492

Jízdné tvoří pouze 1/4 nákladů. Pokud byste ho zrušil, tak stačí dotace zvýšit o 33%, spíše však méně, protože odpadnou náklady na pokladny, jízdenkové automaty, revizory.

Ostatně Praha provozuje spoustu jiných služeb, za které žádné poplatky nevybírá. Ulice, chodníky, parky, dětská hřiště...

0/−2
7.10.2014 21:14

M74i20l87a12n 47M75a46j47e87r53č94í79k 1310280644116

osobně jsem názoru, že jízdné v pražské MHD změnu potřebuje a pro některé cestující by to mohlo i znamenat zlevnění, protože je (dle mne) nespravedlivé, že  existuje:

1.) jednorázové - respektive krátkodobé přestupní jízdné,  které má dvojí časovou platnost

- jednu, během níž člověk jen velmi výjimečně dojede z "periferie" do centra (či opačně)

- druhou na 90minut, což zpravidla (zejména s využitím metra) stačí bohat na projetí z jednoho konce Prahy na zcela opačný konec Prahy

2.) časové (měsíční až roční) "kupóny"  jen na celé území Prahy = stejné jízdné platí ten co jezdí pravidelně po jedné městské části (max nejbližších s ní sousedících) a ten co denně dojíždí z jednoho konce Prahy na ten zcela opačný = ten druhý jmenovaný je proti tomu prvnímu výrazně zvýhodněn, porovnáme-li jimi zaplacené jízdné na ujetou vzdálenost/čas jimi strávený v MHD s cenou jednorázového jízdného, jenž by za ní utratili.

PS: navíc je otázka, jestli nemá určitá část MHD být opravdu zdarma - jde o to, že Praha je v celku rovna kraji = celá MHD zdarma je totální nesmysl, ale MHD zdarma v centru, odkud je záhodno vypudit IAD (individuální automobilovou dopravu), protože:

a) není tam dost místa pro její parkování

b) není tam dost místa, aby v současných svých počtech neomezoval/nezdržovala MHD

0/−3
8.10.2014 2:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.