Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější jízdné je předvolební populismus, říká šéf pražského DP

Úspěchy? Třeba snížení ceny nového úseku trasy A metra. Potíže? Prodej tramvají, které se kvůli krizi na Ukrajině nedaří vyslat na Východ. Tak vypadal první rok Jaroslava Ďuriše ve funkci ředitele pražského Dopravního podniku. „Musím říct, že z mého ročního působení mám dobrý pocit,“ říká v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T10o93m81á96š 60V86e70s98e60l20ý 5215318480119

Někdy v devadesátejch si DP nechal udělat studii zabývající se zrušením jízdného. Výsledkem bylo, že by se výpadek příjmů +- požral s úsporou za výrobu, distribuci a kontrolu jízdních dokladů. Pochybuji, že by se to od té doby výrazně změnilo. Dokonce jsem nedávno někde četl (pokud si správně pamatuju čísla), že v současné době stojí DP 13 mld ročně, a po zrušení jízdného by to bylo 14. To je 11200 ročně na jednoho pražana včetně kojenců místo současných 10400 (nárust o 7 %). Pokud nebudu počítat všechny obyvatele Prahy, ale jen ty kteří platí daně (odhadem 250000 lidí), tak každého z nás ta sranda teď stojí 52000, potom 56000. A to pořád nemůžeme jezdit bez toho, abychom si za dalších 5000 koupili tramvajenku. Takže za mě, přestože si teď tramvajenku nekupuji protože je pro mě levnější, pohodlnější a rychlejší jezdit autem nebo na skútru, beru okamžitě verzi s provozem MHD "zdarma".

+2/−1
8.10.2014 11:39

M25i92l89o41š 23S87e36t29í90k 3329399134660

No jo, jenomže víte, jaký je to "džob" pro všechny ty, co se motají kolem vymáhání pokut? A ti by najednou o téměř bezpracný zisk měli přijít? Kdepak, už kvůli tomu bezplatná MHD nebude.

+1/−1
8.10.2014 13:03

K50a55r38e71l 58J79a74n24í91k 9468222605684

voláni zadarmo vs mhd zadarmo:

- pro volání existuje konkurence, která tlačí ceny dolu. MHD má monopol.

- více volání není požadovaným veřejně prospěšným cílem, větší využití MHD na úkor individuální dopravy ano

Spíše by se měl pan ředitel ptát, proč MHD má dotace, když volání z mobilu ne. Paradoxně jsou odpovědi téměř identické, jen lze jejich smysluplnost daleko lépe zpochybňovat.

Tím nechci říci, že má smysl MHD zadarmo nebo spíše vždy že má smysl. V mnoha případech ale ano a dotující by ušetřil.

+2/0
8.10.2014 10:25

P75a11v42e20l 50Ř70a20p37e69k 7792216859395

Když jsem vidět plakát se Štěpánkem a pod tím tvrzení, že jízdné bude za 10 korun, tak jsem si řekl, že Praha už je odepsaná, když se v ní najde tolik lidí, kteří zvolí zjevného lháře. Rv

+6/0
8.10.2014 8:59

R71a15d40e83k 69J71a36n42a82t18a 9975916474572

Dneska je jízdné za 13 korun. Nereálné to není. Odhaduju že stačí cca 400-500 mil. Praha má peněz dost, akorát je utrácí za předražené zbytečnosti.

+2/−4
8.10.2014 9:09

P57a87v51e66l 30Ř54a61p69e37k 7312966959235

Můžete mi vysvětlit, jak se jako návštěvník Prahy mohu svézt za 13 korun???

+6/0
8.10.2014 9:19

M94a93r72e12k 49T49u77r13n77o15v65e69c 7435372730826

To máte jednoduché, to si koupíte roční jízdenku za 4750 Kč. Rok má (obvykle) 365 dní. Takže to vychází na 13,01 Kč na den. Pokud se v Praze nevyskytujete moc často, tak se Vám to asi moc nevyplatí. Ale tohle dělá většina měst - že zvýhodňuje ty, kteří hromadnou dopravu využívají častěji. Obvykle jsou to ti, kteří v daném městě žijí...

+4/0
8.10.2014 10:30

R19a46d12e52k 93J28a77n88a32t26a 9705296734252

Jako návštěvník ne, ale jako člověk v Praze bydlící s roční jízdenkou ano. A ten předvolební slib "10 Kč" se (logicky) týká právě Pražáků ...

+2/0
8.10.2014 10:40

R49i84c20h10a82r27d 30N85o66c45a90r 7715507185852

všechny předvolební sliby jsou jen kecy a poopulismus... všichni slibují, ale potom si dělají co chtějíRv

0/0
8.10.2014 8:37

P51a96v41e78l 92Ř49a52p36e94k 7812136279915

Jediná strana, které věřím, jsou Svobodní. Ti totiž slibují pouze jednu jedinou věc, kterou stát či město může zajistit - že nechají co nejvíce odpovědnosti přímo na lidech. Jakmile stát začne za lidi všechno řešit a nabalí na sebe hromadu pravomocí, končí to katastrofou.

+1/−5
8.10.2014 9:01

M29i11l20o97š 82S53e88t31í74k 3129139434840

Sliby - chyby. Však oni by se časem taky vybarvili, jako to udělali ti pánové z jiných nových stran (TOP09, ANO). Kdopak z nich dodržel předvolební sliby?

0/0
8.10.2014 13:08

M19i72l18o72š 23S82e92t91í42k 3499319964640

No jo, člověče, ale co by najednou dělali kamarádíčci z Ropidu? Vy byste chtěl, aby snad makali?8-o

0/0
8.10.2014 13:10

K54a95r42o91l33i96n98a 24M32a23r35i31e 54H81l70a70v63s27o29v28á 6864179305543

pane Řapku, výjimečně s Vámi souhlasím, jenže víte kde je problém? lidé si pokřikují, že chtějí více svobody (odpovědnosti), ale v reálu hledají na koho by mohli tu odpovědnost hodit a mít jen práva

0/0
8.10.2014 18:04

Z95d32e29n38ě69k 48D66u34f61e17k 2554524398

DP by ušetřil hlavně tím, že by zapomněl na organizaci ROPID a dělal si to vše sám.Lidi by na to měl.

+3/−1
8.10.2014 8:35

I13v79o 56G76o69v95a95n 1343569127

Mě se zdá, že počet spojů MHD klesl oproti roku 2008 minimálně o 20%. U metra i více, protože to už jezdí s obrovskými časovými odstupy i v pracovních dnech

+4/−1
8.10.2014 8:15

M67i77l18o67š 62S31e38t77í93k 3209609564820

Ale tak to vlastně máte se vším. Vezměte si třeba různá balení bonbonů, kávy, sušenek... menší gramáž, větší sáčky, stejná cena. Takové to skryté zdražování.

0/0
8.10.2014 13:07

L26u65k47á18š 27H54l36o77u87c30a43l 6622340181534

to je zoufale špatný rozhovor, proč se pana ředitele redaktor nezeptal jestli po volbách bude tlačit na vedení města aby odhlasovalo zvýšení jízdného, což se chystá minimálně ve formě krátkodobého jízdného (lístky, sms) ale někteří politici tlačí i na výrazné zdražení dlouhodobých kupónů

0/0
8.10.2014 7:41

P41a66v65e49l 22S77l37a55d47o44v88n13í43k 6777873287426

Ono to hodně záleží na tom, kdo po volbách bude na radnici. Ale v současné ekonomické situaci si myslím, že výše jízdného je nyní maximální možná.

0/0
8.10.2014 9:38

M50i91r98o10s12l11a17v 58G78e61r19h62a92r67d 6912377589974

A to já jsem si naivně myslel, že "DP" je zkratka pro něco zcela jiného.:-/

+2/0
8.10.2014 7:16

J60a89n 59K41u60d73l31á22č68e50k 7815325

Proč mít jízdné zadarmo? Protože se na ten majetek lidi složili a zaplatili si ho. Říká se tomu daňový poplatník, víte? Protože jste Dopravní podnik města Prahy a když vám zřizovatel řekne, že máte vozit občany (voliče a poplatníky) zadarmo, tak to prostě uděláte. Nejste žádná soukromá firma (byť na papíře možná ano), abyste generovali zisk, ale máte za úkol vozit lidi z bodu A do bodu B.

+2/−10
7.10.2014 23:57

M31i74r11o64s31l95a24v 15G51r49o96s66s18m32a45n27n 8792749794

Zisk je třeba generovat, jinak není možné firmu rozvíjet.

+5/0
7.10.2014 23:59

R84a28d55o68s15l53a14v 37K73l27a18u37d24a 5784568134972

DP nikdy mít zisk nemůže.

+2/0
8.10.2014 6:33

M30i90r55o27s82l62a26v 18G40r49o85s75s11m33a38n37n 8972649754

DP má zisk celkem běžně.

0/0
9.10.2014 8:46

P84e98t65r 61V18e75s50e44l42ý 2679108163386

Socialismus už nebudujeme...

+4/0
8.10.2014 5:53

M35i72c36h55a32l 12P18a88v28l77á22t 9573823334639

Nekteri bohuzel ano. Viz vlada CR, viz Parlament CR, viz Europarlament.

0/0
8.10.2014 8:48

M86i38r57o22s46l41a68v 63G77r88o74s75s98m46a25n79n 8202569204

T14?

0/0
7.10.2014 23:56

P79e67t78r 15U59l49l78m25a54n11n 2867888157302

Myslím, že Porsche by mohly nahradit tramvaje tam, kde nyní jezdí jeden vůz T3. Cpát ji na přeplněné linky byl masochismus.

0/0
7.10.2014 23:39

V85a72c27l83a20v 68P57e10r65o15u19t95k28a 6918187734361

chtělo by to zveřejnit kolik stojí Ropid ročně, tahle umělá pijavice co vymyslí úspory v květnu a v červnu zjistí že je to blbina/ viz Strahov/ si jistě tyhle změny nechá zaplatit.

+7/0
7.10.2014 23:00

P79a21t48r84i59k 90E89g43e14r 8518553967802

- Pan Ďuriš na mě působí velmi kladně, nechtěl bych, aby v této funkci skončil.

- Snaží se udržet DP hl.m. Prahy na úrovni, ale midibus 294 hodnotit za úspěch nelze. Je to práce ROPIDu a MČ Praha 1 hold víme to!

- Nebudou-li se vymýšlet hovadiny tak určitě ne.

- Odpověď dostačující a správné rozhodnutí.

- MHD by mohla mít nižší ceny.

- T14 už nechceme.

Chtělo by to turnikety do metra a na nočních linkách rozšířit provoz od 22 do 6 hod. a ve vybraných zastávkách každý den náhodně policii a v páteřních linkách denních mezi 20 - 0:30 také policii.

+1/−2
7.10.2014 20:39

M95a40r35t11i55n 54F19r74a80n72t41i42š88e53k 7785830243895

proč noční linky od 22? to je ještě v ulicích lidi jako psů, z kin, divadel... a jedou domů. to se v pohodě uživí denní linky. Navíc trasy nočních jsou navrženy i jako náhrada metra. to byste zavřel od 22 do 6?

+6/0
7.10.2014 20:51

T81o92n94d41a 39H60e36j19l45í17k 1448123379517

Rozšířit noční provoz by možná ušetřilo peníze potřebné na MHD, ale spousta lidí by musela využít taxi nebo vlastní odvoz, takže by to šlo docela proti smyslu MHD....Kolem 11 se ještě velké procento lidí vrací domů z různých akcí, vše již jezdí v dlouhých intervalech a bývá dost často výrazně nacpáno...Takže to by byl rozhodně výrazný krok zpět. A Praha není město rozměru Brna, kde za půl hodiny přejdete z centra do velmi výrazné části města....tu, zvlášť při cestě na sídliště typu Kobylisy(nebo Lhotka, Háje, Jinonice atd atd), je MHD k nezaplacení...

+2/0
7.10.2014 21:03

T93o54n10d25a 74H66e93j49l55í59k 1808633249177

Jinak víc policejních hlídek by určitě byl kladný krok, stejně tak prodej T14....Krom nočního provozu se s vámi dá jen souhlasit :)

0/0
7.10.2014 21:05

J83o52h39a51n 16Z59i83n52g84e38l 2721815256931

V naší čtvrti existuje sdružení, které si vzalo za cíl dělat vlastní průzkumy a podle toho optimalizovat trasy a četnost linek. Cílem je najít úspory, aby se nemuselo zdražovat.

Konkrétně u jedné z linek, kterou jsem viděl propočítanou, našli úsporu ročních nákladů 6,5 milionu korun.

Když nastoupil Ďuriš, byli rádi, že je konečně třeba někdo vyslechne, protože do té doby je všichni od radnice až po DP Praha odkazovali na ROPID, kterej si postě linky objedná a je mu jedno, kolik budou stát peněz.

Jaké však bylo překvapení, když od Ďurišova vedení přišla odpověď, že je nějakých 6,5 milionu vůbec nezajímá. Že by se takhle daly přepočítat další linky v Praze raději nikdo nechce slyšet.

Kdysi jsem slyšel definici, že Dopravní podnik je zpravidla městská organizace sloužící k vyvádění peněz z obecního rozpočtu, která jako vedlejší produkt poskytuje dopravní služby.

Čím dál tím víc tomu věřím.

+4/−2
7.10.2014 22:38

R55a76d22e32k 38J96a72n51a30t86a 9255246984542

"optimalizovat trasy a četnost linek. Cílem je najít úspory, aby se nemuselo zdražovat."

Otázka je, zda je toto cílem. Jízdné v Praze je dost nízké (myslím to na které Pražané hlavně jezdí, časové, 13 Kč/den). Jste si jist, že lidé ocení spíše "nezdražení", než prodloužení intervalů? Budete čekat 10 minut déle, když ušetříte dejme tomu dvě koruny? Vy možná, ale hodně lidí ne.

Ono je sice pěkné, že vám nějakým výpočtem vyjde "interval by měl být 30 minut, ne 20", ale tímto znechutíte cestující. Lepší je definovat nějaký standard, například 20 mintu celodenně, 10 minut ve špičce a ten držet a raději nasadit menší autobus, či jednovozovou tramvaj.

+8/−1
7.10.2014 22:57

J85o78h78a71n 93Z38i32n91g72e85l 2441115236501

Třiminutové intervaly jsou zbytečné i na Modřanský, kde jsou takové i v neděli v podvečer. Podobne na linkách mezi Braníkem a metrem C. Obojí jezdí zaplněno kolem 10%. 

A Duris se při svem nástupu nechal slyšet, že chce hledat úspory. Kecy. Jen kecy.

+2/0
7.10.2014 23:39

J69o70h52a92n 50Z98i93n77g46e58l 2351265446411

Čili nejde o prodloužení intervalů z 20 na 30 minut, ale že tři na sedm minut.

+1/0
7.10.2014 23:40

M31i51r35o91s60l38a66v 15G58r11o86s86s70m62a14n35n 8872369834

Nevím, kde čerpáte informace, ale na Modřanské, pokud neberete ten krátký úsek mezi Dvorci a Nádražím Braník, jsou v neděli v podvečer intervaly 7 - 8 minut. V krátkém úseku jsou sice poloviční, ale nedovedu si představit, že půlka tramvají skončí ve smyčce Dvorce a nedoveze lidi na Přístaviště, kde je významný přestup.

Ze starého Braníka na Kačerov to jezdí 1x za 15 minut. Z Nádraží Braník, což je ale úplně jinde, také 1x za 15 minut. Nedělejte si iluze, že kdyby se prodloužil interval na 30, bude vytížení spojů dvojnásobné.

+1/−1
7.10.2014 23:56

M30i45l77a92n 90M69a30j60e52r50č83í83k 1630210504156

kecáte nesmysly:

1.) modřanská trať je úsek Nádraží Braník - Levského a zpět, kde mimo (ranní i odpolední) přepravní špičku pracovních dní (tedy rozhodně ani jednou o víkendu = i v neděli) jezdí jen l.17 (v uvedenou výjimku je posílena o polovinu - každý druhý spoj l.3 jinak končící na Nádraží Braník, která tak posiluje l.17 neustále v úseku Palačák-Nádraží Braník = v Podolí a Braníku, kde navazuje několik BUS linek)

2.) podvečer je kolem 17hodiny a já v nedělním ZJŘ (zastávkovém jízdním řádu - viz http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/_17/20141006/17_%28945_1%29T.pdf) vidím defakto interval 7,5minuty (protože v celých minutách toto zapsat nejde, tak se tam opakuje proklad 7minut, 8minut a pořád dokola) = 2,5 násobek Vámi vybájeného tříminutového intervalu, který nemá nejen l.17, ale naprosto žádná pražská TRAM linka ani během přepravní špičky pracovních dní!

3.) jak tu již někdo napsal není produktivní mimo špičku jezdit v nesmyslně dlouhých intervalech

a) značné procento cestujících to odradí od použití MHD

b) při nárazových akcích (např. i jen pěkné počasí = spousta lidí pocestuje na koupaliště či za jiným sportem/zábavou) by MHD nepobrala ani ty, jež dlouhé intervaly neodradily!

c) to že spoj v koncovém úseku není vytížen ani na 10% neznamená automaticky, že za celou 1 cestu nebyl v průměru vytížen minimálně na 50%, protože v jeho centrální části zaplněnost neklesla pod 75%!

4.) jízdní řády neurčuje DPP, ale město - repektive jím pověřený ROPID = DPP, zde šetřit nemá pravomoc! (Ovšem sám vím, že zde by se dalo šetřit zavedením tzv. překryvných linek = 1 linka pojede z 1."periferie", před centrem její interval začne půlit 2.linka, za centrem skončí 1.linka a 2.linka dojede do 2."periferie".)

5.) DPP může šetřit např. tím, že za provedení pravidelných činností, které si může zajistit sám nebude platit zisk soukromým subjektům (tak jak viditelně za poslední rok = "za p. Ďuriše" dělá - viz např. v článku zmíněný prodej jízdních dokladů ve vestibulech metra)!

+2/0
8.10.2014 1:01

M29i42l30a59n 46M44a78j40e96r22č56í34k 1870150344896

Ještě musím dodat, že zavedení tzv. překryvných linek by navíc mohlo přispět k větší:

1.) pravidelnosti MHD - zablokování trasy (poruchou/nehodou, zaparkovaným autem v profilu TRAM TRATĚ ....) na jedné "periferii" by neovlivnilo (nepřerušilo či jen nezdrželo) přepravu na 2. "periferii"!

2.) přímé (bez přestupu) směrové nabídce na "periferiích", protože např. ty Modřany by místo neustálého spojení směr Staroměstská měly polovinu spojení směrem Karlák, Václavák., neboť 17 by jezdila Levského - Výstaviště Holešovice a druhá linka (např.l 27) Nádraží Braník - Vozovna Kobylisy a k tomu l.3 Levského - Palmovka a druhá linka (např. l.13) Nádraží Braník - Kobylisy (metro)/(nástupní) Březiněveská (+ náhradou za stažení poloviny spojů l.3 z úseku Palmovka-Kobylisy/Březineveská by mohlo být prodloužení l.12 z Palmovky na Březiněveskou = zavedení přímého spojení oblasti Bulovky s Holešovicemi).

To je však jen zjednodušená ukázka možného řešení mnohem složitější problematiky (např. je nesmyslné, že většina či dokonce veškeré spoje do/z jedné "periferie" se "potkávají" na opačné straně centra - např. Sídliště Řepy - Anděl jezdí l.9,10 a (mimo špičku prac. dní jen od Kotlářky) 16, kdy dál polovina spojů (l.9) jede Újezd - Václavák - Olšanské náměstí a druhá polovina spojů (l.10 a 16) Palačák - Karlák - IPP - Mírák - Flora a pak se zase všechny sjedou v úseku Nákladové Nádraží Žižkov - Biskupcova (křižovatka Ohrada), kde když se přeruší (nehodou) doprava směr centrum, tak se rovnou přeruší veškerá doprava z Anděla na Řepy!

+2/0
8.10.2014 1:33

M17a90r58t26i52n 77P27e73t24r 6493952708289

Když jste to načal, tak by mě zajímalo, jakou úsporu zhruba přinese nasazení jednovozové tramvaje. Jsem poměrně často svědkem, že i na páteřní linku nasadí večer jednovozovou tramvaj a zvlášť v pátek, ale i jiné dny, je natřískaná tak, že se tam člověk nevejde. Tady bych si zase raději připlatil já, ale každý má jiné preference...

+2/0
7.10.2014 23:47

M20i96l93a22n 36M63a16j29e50r22č80í51k 1840340334126

Večerní nasazení jednovozových TRAM - tzv. sól je z provozních důvodů, kdy tyto večer vyjedou z vozoven na tzv. noční směny = po ukončení provozu denních linek (cca po půlnoci) se na konečných změní na linky noční, jejichž provoz  postupně končí (návrat = tzv. zátah do vozoven) cca mezi 4. a 6. ranní.= noční řidiči musí odjezdit cca 2 až 4 hodiny před půlnocí, aby jejich směna na kalendářní den byla v průměru 8 hodin.

Ovšem nejsem přesvědčen, že vždy jsou vypraveny tyto sóla na kapacitně odpovídající denní linky - respektive právě mimo provozní/přepravní špičky by se ukázala výhoda provozu tzv. překryvných linek, kdy na "periferiích" by byl slabší provoz, ale v (širším) centru proti němu dvojnásobný!

0/0
8.10.2014 1:45

M52a93r71t21i51n 33P72e58t91r 6103462148889

R^ Díky za obsažné info, neměl jsem tušení, že je to z tohoto důvodu...

0/0
8.10.2014 8:32

J34o75s10e56f 90F57a83r84m46a61č23k51a 7394352807

Není nad to, když se papaláš sám pochválí. DP je od svého začátku zkorumpovaný podnik, kde si přišel každý z vedení na své. Nejlepší doby zažil za kralování Béma s Janouškem. Oba jsou paradoxně na svobodě. Podobně jako pražský magistrát byl vždy státem ve státě, kterému bylo vždy moře po kolena. I zde se točily miliardy podle modrých zlodějských pravidel. Nic se nezměnilo ani za TOP 09.

+3/−3
7.10.2014 20:38

M36i47r13o67s20l78a51v 77G46r29o16s94s45m67a63n25n 8402689574

Porovnejte však náklady DP za Béma a před ním. Možná budete překvapen...

0/0
7.10.2014 23:58
Foto

D55a84v52i15d 60H83o59m36o36l68a 4552692159113

Vy jste byl taky ve vedení, že to tak dobře víte? :-)

0/0
8.10.2014 8:04

P93a45v73e62l 92F51a28r93a 9287377284681

Zlevnění jízdného v Praze? To je paradox, nejlevnější hromadná doprava v Čechách vzhledem k počtu kilometrů a ještě ji chtějí zlevnit! Co by za takové měsíční jízdenky dali lidé používající autobusy při cestě do práce na venkově.

+13/−2
7.10.2014 20:28

J27a40n 22K77r57k 1241517323312

takze aerolinky by meli litat prakticky zadarmo? vzhledem k poctu kilometru toho pokryji daleko nejvice! :)

0/−5
7.10.2014 20:35

P13a76v73e54l 29F63a15r15a 9987527524871

Přímou úměru zvládneš, ovšem dle reakce to je asi tak všechno. ;-)

+3/0
7.10.2014 20:40

R51a42d20e67k 23J82a67n70a33t59a 9335116264602

Jízdné tvoří pouze 1/4 nákladů. Pokud byste ho zrušil, tak stačí dotace zvýšit o 33%, spíše však méně, protože odpadnou náklady na pokladny, jízdenkové automaty, revizory.

Ostatně Praha provozuje spoustu jiných služeb, za které žádné poplatky nevybírá. Ulice, chodníky, parky, dětská hřiště...

0/−2
7.10.2014 21:14

M19i73l62a72n 36M89a81j36e74r89č54í16k 1560660394396

osobně jsem názoru, že jízdné v pražské MHD změnu potřebuje a pro některé cestující by to mohlo i znamenat zlevnění, protože je (dle mne) nespravedlivé, že  existuje:

1.) jednorázové - respektive krátkodobé přestupní jízdné,  které má dvojí časovou platnost

- jednu, během níž člověk jen velmi výjimečně dojede z "periferie" do centra (či opačně)

- druhou na 90minut, což zpravidla (zejména s využitím metra) stačí bohat na projetí z jednoho konce Prahy na zcela opačný konec Prahy

2.) časové (měsíční až roční) "kupóny"  jen na celé území Prahy = stejné jízdné platí ten co jezdí pravidelně po jedné městské části (max nejbližších s ní sousedících) a ten co denně dojíždí z jednoho konce Prahy na ten zcela opačný = ten druhý jmenovaný je proti tomu prvnímu výrazně zvýhodněn, porovnáme-li jimi zaplacené jízdné na ujetou vzdálenost/čas jimi strávený v MHD s cenou jednorázového jízdného, jenž by za ní utratili.

PS: navíc je otázka, jestli nemá určitá část MHD být opravdu zdarma - jde o to, že Praha je v celku rovna kraji = celá MHD zdarma je totální nesmysl, ale MHD zdarma v centru, odkud je záhodno vypudit IAD (individuální automobilovou dopravu), protože:

a) není tam dost místa pro její parkování

b) není tam dost místa, aby v současných svých počtech neomezoval/nezdržovala MHD

0/−3
8.10.2014 2:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.