Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Blankou by po otevření měla jezdit autobusová linka, trasa se řeší

Tunelem Blanka by brzy po jeho prosincovém otevření mohla začít jezdit autobusová linka MHD. Ropid, který organizuje dopravu v metropoli, s tím počítá. Vedení města nyní shání povolení a řeší, jak novou linku zaplatit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58a17r86t67i69n 86P78e72c75i21n96a 4371673

Hlavně je v tunelu jaksi problém se zastávkami MHD:-P

0/0
10.11.2014 11:38

F33r11a31n91t39i57š49e36k 72V85a68n31ě41k 1787954497297

Opravdu jen právní problémy. Buď je tunel bezpečný a může v něm jet jakýkoliv BUS a nebo tam prostě nemůže jet žádný a to včetně zájezdových atd.. A případě uzavření Blanky, tak se ty dny kdy se Blanka uzavře, tak se odkloní a pojede dle výlukového jízdního řádu a s prodlouženou jízdní dobou a nebo se zruší úplně. Stejně jako u tramvají, když je vyloučený nějaký úsek. Skutečně umělé problémy, které mají zdůvodnit proč to nejde.

0/0
11.10.2014 12:04

A94n41t65o32n90í36n 92M48a17c69k 1788231241944

Blanka je klasickým případem loupeže za bílého dne. Co páni Hudečku a vám podobní?Rv

0/0
11.10.2014 10:59

T26o41m68á37š 83Z29e79m43a77n 3275578844305

Při srovnání původních plánů a konečné ceny to zas taková hrůza není.

0/0
11.10.2014 13:06

K28a46r37e18l 82J32a55r25o65s70l44a42v 74P37r53o31c87h69á22z58k90a 7516886722504

Autobusy by měly jezdit KAŽDÝM tunelem. Mělo by to být tím vůbec základním prvotním předpokladem ke schválení jeho výstavby. Trasa by měla procházet VEŘEJNOU diskuzí nejméně ROK před jeho otevřením. Pro případ jeho uzavření by měla nepřetržitě sloužit paralelní povrchová linka s intervalem 60 - 120 minut. V okamžiku uzavření by se na ní intervaly odpovídajícím způsobem zkrátily a podpovrchová by byla pochopitelně mimo provoz. Konečná by měla být v BLÍZKOSTI frekventovaného bodu zájmu, ne na něm. Prostě jelo by to ještě o 1 zastávku dál a bylo by to trošku stranou. O takové PŘESTUPNÍ stanice jakou koumáci vymysleli například na DEJVICKÉ, kdy vystoupíte z metra nebo z tramvaje a půl hodiny bez jakéhokoliv vodítka hledáte stanici autobusu opravdu nikdo nestojí. Žiji v Praze po mnoho desetiletí, a o dopravu se zajímám. Jak asi dlouho tu stanici hledá někdo kdo není z Prahy? Mezi Malovankou a Trojou by měla linka několikrát vyjet na povrch tak, aby ji mohlo využívat co nejvíce zájemců. Ze začátku by zde měl být nasazen dlouhý řídký interval, a po týdnu po měsíci by se měl za chodu upravovat podle zájmu, který bude pochopitelně jen postupně narůstat, tak jak se na ni cestující zvyknou spoléhat.

0/−2
11.10.2014 6:09

P22a30v49e61l 62S48o74b15o15t74k11a 5790604

Je to zvláštní, hledat takto pro tunel využití :-)

0/0
10.10.2014 22:51

J95a89n 67F78i60a70l34a 7934187905359

"Běžná linka MHD dnes žádným tunelem nejezdí" - to není pravda. Tramvaje jezdí Vyšehradským tunelem.

+5/0
10.10.2014 21:55

M21i88r57o44s36l39a76v 56G64r67o69s11s16m63a12n31n 8692369684

A co třeba metro?

+3/0
10.10.2014 22:20

J62o51s51e37f 72J31ů90z21a 1898288483557

Pokud linka bude, lidé jí jezdit budou. Ale převezme je především metru, což není dobře. A spolehlivost bude nejspíš podprůměrná, takže pokud by některou oblast obsluhovala jako jediná linka, lidé tam rádi nebudou. V Praze 6 máme odstrašující případ Bílé Hory s jedinou nespolehlivou tramvají 22.

0/0
10.10.2014 21:16

T13o39m24á50š 73K89n39a78i75f97l 6543250927360

Proč by mela byt spolehlivost podprumerna?

0/0
10.10.2014 21:40
Foto

M88a61r25t58i48n 64Š67u49b38r82t 1685611844235

Protože původní návrh té linky byl v trase OC Zličín - Zličín - Sídliště Řepy - Nemocnice Motol - Vypich - Hradčanská - Poliklinika Prosek - Letňany - Tupolevova - Staré Letňany - Kbely. Už ve Zličíně je to schopné chytnout 5 minut, dalších 5-10 v Kukulov před Vypichem, kde teď už je zúžení na 1 pruh za křižovatkou, v opačném směru Holešovičky, Tupolevova, Vysočanská, Liberecká. Navíc tunel skutečně bude během špiček omezován na vjezdech, při každém zastaveném vozidel, nehodě, náznaku kolony, zvýšených emisích krátkodobě uzavírán a nikomu se v takové situaci nebude chtít stát v busu někde v koloně.

+2/−1
10.10.2014 21:52

P44a27v85e37l 25F21o65l71t90á22n 4370412404

Protože to tvrdí Jůza.

+2/−1
10.10.2014 22:42

J56o92s64e96f 36J43ů46z42a 1388958413797

Důvody vypsal pan Šubrt a nevidím důvod, proč je opakovat. Výpadky na dlouhých linkách můžete pozorovat každou chvíli. Dokážete kromě rádoby vtipného zdůvodnění věcně oponovat argumentaci pana Šubrta?

+1/0
11.10.2014 11:07

T83o87m63á11š 40Z81e21m15a25n 3445578214265

Doufám, že neuvažují o bus pruhu, ikdyž s Hudečkam ovládaným automatem bych věřil i v cyklopruh..

+7/−4
10.10.2014 21:13

T98o80m69á26š 69K12n30a17i33f20l 6553720857420

To me napadlo jako první... Hudecek je toho schopnej.

+3/0
10.10.2014 21:40

J27i47ř79í 15M31u54ž57í41k 5336127702602

Podle mne by se místo levého pruhu mohl vybudovat tramvajový pás... ;-)

0/0
10.10.2014 22:02

J40i26ř35í 24V22i45m52r 5793367620750

:-) taky mě to napadlo

0/0
11.10.2014 8:42

R25o68b92e20r72t 59H76o17m37o53l49k93a 2660452382351

Je to obrovsky potencial, pomerne jednoduse a efektivne by se dalo propojit Nadrazi Holesovice - Hradcanska - Andel. Ale jen tyhle 3 zastavky, aby to nebyla promarnena prilezitost jako linka 125, ktera vymeta kdejake kotehulky, coz je sice super, ale neprilis "expresni". Kdyby ji presmerovali na trasu Smichov-Kacerov/Roztyly-Skalka, pak OK.

+3/0
10.10.2014 20:36

T66o68m66á57š 67Z55e19m71a14n 3815198964205

Možná to natáhnout od Nemocnice krč - Anděl - Dejvice - Troja.

V tomhle směru spojení nestojí za moc.

0/0
10.10.2014 21:12
Foto

M30a15r15t64i71n 63Š46u38b43r84t 1815551934425

Spojení Nádraží Holešovice - Anděl je dosti kvalitně dostupné metrem s přestupem na Florenci, spojení Nádraží Holešovice - Hradčanská jde zajistit tramvajovou linkou. Oboje rychlostně srovnatelné s tím autobusem, zejména proto, že než se bus vymotá přes Trojský most do Blanky a vyjede z Blanky ven na Hradčanskou či na Knížecí, tramvají i metrem tam budete taky. Navíc ten bus by byl podstatně méně spolehlivý, tj. taková linka by žádný význam neměla.

Přemýšlím o citaci z článku, že je jisté, že bus vjede do tunelu na Malovánce a vyjede v Troji. Taková jistota je poněkud absurdní, když na Malovánce zdaleka není tolik lidí, kteří by chtěli jet do prostoru od Bulovky dál přes Prosek do Letňan apod. Pokud by bus vjel do tunelu na Malovánce, minul by úplně zdrojové oblasti lidí v oblasti Střešovic a Dejvic, včetně Hradčanské. Pokud bus do tunelu vjede, tak až za Hradčanskou na vjezdu U Vorlíků.

Aby měl bus komplexem Blanka smysl, musí nabídnout něco, co dnes jde projet MHD výrazně složitěji a pomaleji. Nejvíce vytíženým se jeví spojení Bohnice/Čimice - Hradčanská, které zajišťuje cestujícím, že nemusí využívat k přestupu na metro velmi hlubokou stanici Kobylisy a pak znovu vylézat na tramvaj na Vltavské a pak znovu pro cestu na Dejvickou přestupovat na Hradčanské, nebo jezdit metrem až přes Muzeum. Na takovém spojení je rychlostní zisk vyšší než 10 minut při jedné jízdě.

Problémů je ovšem spousta. Vjezdy do tunelu budou na obou koncích běžně regulovány. Není možné v tunelu připustit kolony z důvodu bezpečnosti. Ale na vjezdech není prostor pro samostatné řadící pruhy pro busy, takže bus si na nájezdech často nějakou kolonu odstojí. Pokud se zdržení při takové jízdě přiblíží těm deseti minutám, tak takový bus atraktivní nebude, stejně jako když bude občas jezdit při uzavírce tunelu třeba Veletržní ulicí. To pak nemá žádnou přidanou hodnotu.

Obecně je pokušení udělat tu linku silnou v krátkém intervalu a nahradit s ní třeba na severu linku 200. Ale pak případnou nepravideln

+2/−1
10.10.2014 21:32
Foto

M16a90r31t67i77n 83Š19u84b21r68t 1145181694595

Ale pak případnou nepravidelnost schytá i obsluha pro ty lidi, kteří nadále budou chtít busem jen k metru Kobylisy. Přidat další linku je zas v tom celém úseku plýtváním. Navíc linka by měla jezdit i ve směru z centra okolo Katastrálního úřadu a k tomu by byly potřeba úpravy křižovatek a tramvajové trati v Klapkově ulici, což se bleskově stihnout nedá.

Dále jsou i varianty vedení na Prosek a do Letňan a Kbel, ale tam linka zase vytahuje další lidi z již dnes pásmovaného úseku linky C metra a vytahovat lidi z metra v koncovém úseku není zrovna to, co je ekonomické, zvláště, když tam druhou půlku lidí z metra tahají logicky busy směrem k metru B.

+1/−1
10.10.2014 21:34

R96o16b48e44r39t 94H80o90m96o33l82k84a 2110722222121

Ano, mate pravdu, dokonce to jezdim skoro denne (Holesovice-Andel). Ale tady by slo o jizdu bez prestupu a celkove jako odlehcovaci varianta pomerne vytizeneho spojeni. Tramvaj se tam ve spicce promotava cca pul hodiny a neustale cukani v kolonach neni uplne nejpohodlnejsi zpusob prepravy. O vytizenosti metra a delce prestupu se bavit ani nemusime... Kolony na vjezdech jsou teoreticky mozne, ale uvidime co na to praxe...

0/0
10.10.2014 23:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.