Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Blankou by po otevření měla jezdit autobusová linka, trasa se řeší

Tunelem Blanka by brzy po jeho prosincovém otevření mohla začít jezdit autobusová linka MHD. Ropid, který organizuje dopravu v metropoli, s tím počítá. Vedení města nyní shání povolení a řeší, jak novou linku zaplatit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a73r84t15i80n 36P76e88c51i14n20a 4261523

Hlavně je v tunelu jaksi problém se zastávkami MHD:-P

0/0
10.11.2014 11:38

F72r11a24n25t26i35š32e66k 13V21a10n44ě62k 1587584667717

Opravdu jen právní problémy. Buď je tunel bezpečný a může v něm jet jakýkoliv BUS a nebo tam prostě nemůže jet žádný a to včetně zájezdových atd.. A případě uzavření Blanky, tak se ty dny kdy se Blanka uzavře, tak se odkloní a pojede dle výlukového jízdního řádu a s prodlouženou jízdní dobou a nebo se zruší úplně. Stejně jako u tramvají, když je vyloučený nějaký úsek. Skutečně umělé problémy, které mají zdůvodnit proč to nejde.

0/0
11.10.2014 12:04

A32n82t75o68n25í22n 42M19a41c78k 1638871261804

Blanka je klasickým případem loupeže za bílého dne. Co páni Hudečku a vám podobní?Rv

0/0
11.10.2014 10:59

T23o31m68á18š 40Z81e55m79a80n 3645908514385

Při srovnání původních plánů a konečné ceny to zas taková hrůza není.

0/0
11.10.2014 13:06

K32a55r32e68l 15J66a67r37o51s11l39a40v 90P82r46o61c47h15á85z89k88a 7416366312754

Autobusy by měly jezdit KAŽDÝM tunelem. Mělo by to být tím vůbec základním prvotním předpokladem ke schválení jeho výstavby. Trasa by měla procházet VEŘEJNOU diskuzí nejméně ROK před jeho otevřením. Pro případ jeho uzavření by měla nepřetržitě sloužit paralelní povrchová linka s intervalem 60 - 120 minut. V okamžiku uzavření by se na ní intervaly odpovídajícím způsobem zkrátily a podpovrchová by byla pochopitelně mimo provoz. Konečná by měla být v BLÍZKOSTI frekventovaného bodu zájmu, ne na něm. Prostě jelo by to ještě o 1 zastávku dál a bylo by to trošku stranou. O takové PŘESTUPNÍ stanice jakou koumáci vymysleli například na DEJVICKÉ, kdy vystoupíte z metra nebo z tramvaje a půl hodiny bez jakéhokoliv vodítka hledáte stanici autobusu opravdu nikdo nestojí. Žiji v Praze po mnoho desetiletí, a o dopravu se zajímám. Jak asi dlouho tu stanici hledá někdo kdo není z Prahy? Mezi Malovankou a Trojou by měla linka několikrát vyjet na povrch tak, aby ji mohlo využívat co nejvíce zájemců. Ze začátku by zde měl být nasazen dlouhý řídký interval, a po týdnu po měsíci by se měl za chodu upravovat podle zájmu, který bude pochopitelně jen postupně narůstat, tak jak se na ni cestující zvyknou spoléhat.

0/−2
11.10.2014 6:09

P13a85v89e67l 90S33o40b91o65t19k50a 5350224

Je to zvláštní, hledat takto pro tunel využití :-)

0/0
10.10.2014 22:51

J95a59n 74F78i83a89l77a 7354937295179

"Běžná linka MHD dnes žádným tunelem nejezdí" - to není pravda. Tramvaje jezdí Vyšehradským tunelem.

+5/0
10.10.2014 21:55

M74i94r73o11s20l11a10v 79G29r81o24s97s76m13a20n18n 8722309504

A co třeba metro?

+3/0
10.10.2014 22:20

J56o33s65e87f 39J16ů16z98a 1628118373567

Pokud linka bude, lidé jí jezdit budou. Ale převezme je především metru, což není dobře. A spolehlivost bude nejspíš podprůměrná, takže pokud by některou oblast obsluhovala jako jediná linka, lidé tam rádi nebudou. V Praze 6 máme odstrašující případ Bílé Hory s jedinou nespolehlivou tramvají 22.

0/0
10.10.2014 21:16

T94o21m94á92š 88K23n38a90i85f89l 6673210237280

Proč by mela byt spolehlivost podprumerna?

0/0
10.10.2014 21:40
Foto

M55a63r70t20i69n 36Š77u69b62r29t 1445871674125

Protože původní návrh té linky byl v trase OC Zličín - Zličín - Sídliště Řepy - Nemocnice Motol - Vypich - Hradčanská - Poliklinika Prosek - Letňany - Tupolevova - Staré Letňany - Kbely. Už ve Zličíně je to schopné chytnout 5 minut, dalších 5-10 v Kukulov před Vypichem, kde teď už je zúžení na 1 pruh za křižovatkou, v opačném směru Holešovičky, Tupolevova, Vysočanská, Liberecká. Navíc tunel skutečně bude během špiček omezován na vjezdech, při každém zastaveném vozidel, nehodě, náznaku kolony, zvýšených emisích krátkodobě uzavírán a nikomu se v takové situaci nebude chtít stát v busu někde v koloně.

+2/−1
10.10.2014 21:52

P56a10v72e32l 33F69o29l14t86á89n 4810262854

Protože to tvrdí Jůza.

+2/−1
10.10.2014 22:42

J40o81s45e20f 47J42ů75z45a 1948398363327

Důvody vypsal pan Šubrt a nevidím důvod, proč je opakovat. Výpadky na dlouhých linkách můžete pozorovat každou chvíli. Dokážete kromě rádoby vtipného zdůvodnění věcně oponovat argumentaci pana Šubrta?

+1/0
11.10.2014 11:07

T66o92m75á76š 16Z34e86m66a37n 3285628654965

Doufám, že neuvažují o bus pruhu, ikdyž s Hudečkam ovládaným automatem bych věřil i v cyklopruh..

+7/−4
10.10.2014 21:13

T90o18m41á64š 80K54n33a39i54f42l 6593250857670

To me napadlo jako první... Hudecek je toho schopnej.

+3/0
10.10.2014 21:40

J52i71ř72í 30M77u15ž39í57k 5926227792982

Podle mne by se místo levého pruhu mohl vybudovat tramvajový pás... ;-)

0/0
10.10.2014 22:02

J53i97ř32í 73V84i53m11r 5153767930890

:-) taky mě to napadlo

0/0
11.10.2014 8:42

R71o10b81e89r17t 77H88o19m63o62l24k46a 2590222332181

Je to obrovsky potencial, pomerne jednoduse a efektivne by se dalo propojit Nadrazi Holesovice - Hradcanska - Andel. Ale jen tyhle 3 zastavky, aby to nebyla promarnena prilezitost jako linka 125, ktera vymeta kdejake kotehulky, coz je sice super, ale neprilis "expresni". Kdyby ji presmerovali na trasu Smichov-Kacerov/Roztyly-Skalka, pak OK.

+3/0
10.10.2014 20:36

T14o78m38á41š 42Z37e56m10a64n 3685878574195

Možná to natáhnout od Nemocnice krč - Anděl - Dejvice - Troja.

V tomhle směru spojení nestojí za moc.

0/0
10.10.2014 21:12
Foto

M19a73r61t10i72n 48Š86u97b60r67t 1825571264845

Spojení Nádraží Holešovice - Anděl je dosti kvalitně dostupné metrem s přestupem na Florenci, spojení Nádraží Holešovice - Hradčanská jde zajistit tramvajovou linkou. Oboje rychlostně srovnatelné s tím autobusem, zejména proto, že než se bus vymotá přes Trojský most do Blanky a vyjede z Blanky ven na Hradčanskou či na Knížecí, tramvají i metrem tam budete taky. Navíc ten bus by byl podstatně méně spolehlivý, tj. taková linka by žádný význam neměla.

Přemýšlím o citaci z článku, že je jisté, že bus vjede do tunelu na Malovánce a vyjede v Troji. Taková jistota je poněkud absurdní, když na Malovánce zdaleka není tolik lidí, kteří by chtěli jet do prostoru od Bulovky dál přes Prosek do Letňan apod. Pokud by bus vjel do tunelu na Malovánce, minul by úplně zdrojové oblasti lidí v oblasti Střešovic a Dejvic, včetně Hradčanské. Pokud bus do tunelu vjede, tak až za Hradčanskou na vjezdu U Vorlíků.

Aby měl bus komplexem Blanka smysl, musí nabídnout něco, co dnes jde projet MHD výrazně složitěji a pomaleji. Nejvíce vytíženým se jeví spojení Bohnice/Čimice - Hradčanská, které zajišťuje cestujícím, že nemusí využívat k přestupu na metro velmi hlubokou stanici Kobylisy a pak znovu vylézat na tramvaj na Vltavské a pak znovu pro cestu na Dejvickou přestupovat na Hradčanské, nebo jezdit metrem až přes Muzeum. Na takovém spojení je rychlostní zisk vyšší než 10 minut při jedné jízdě.

Problémů je ovšem spousta. Vjezdy do tunelu budou na obou koncích běžně regulovány. Není možné v tunelu připustit kolony z důvodu bezpečnosti. Ale na vjezdech není prostor pro samostatné řadící pruhy pro busy, takže bus si na nájezdech často nějakou kolonu odstojí. Pokud se zdržení při takové jízdě přiblíží těm deseti minutám, tak takový bus atraktivní nebude, stejně jako když bude občas jezdit při uzavírce tunelu třeba Veletržní ulicí. To pak nemá žádnou přidanou hodnotu.

Obecně je pokušení udělat tu linku silnou v krátkém intervalu a nahradit s ní třeba na severu linku 200. Ale pak případnou nepravideln

+2/−1
10.10.2014 21:32
Foto

M85a93r84t98i64n 80Š74u72b72r44t 1665431714445

Ale pak případnou nepravidelnost schytá i obsluha pro ty lidi, kteří nadále budou chtít busem jen k metru Kobylisy. Přidat další linku je zas v tom celém úseku plýtváním. Navíc linka by měla jezdit i ve směru z centra okolo Katastrálního úřadu a k tomu by byly potřeba úpravy křižovatek a tramvajové trati v Klapkově ulici, což se bleskově stihnout nedá.

Dále jsou i varianty vedení na Prosek a do Letňan a Kbel, ale tam linka zase vytahuje další lidi z již dnes pásmovaného úseku linky C metra a vytahovat lidi z metra v koncovém úseku není zrovna to, co je ekonomické, zvláště, když tam druhou půlku lidí z metra tahají logicky busy směrem k metru B.

+1/−1
10.10.2014 21:34

R22o11b58e67r79t 45H12o62m51o97l71k24a 2710492302301

Ano, mate pravdu, dokonce to jezdim skoro denne (Holesovice-Andel). Ale tady by slo o jizdu bez prestupu a celkove jako odlehcovaci varianta pomerne vytizeneho spojeni. Tramvaj se tam ve spicce promotava cca pul hodiny a neustale cukani v kolonach neni uplne nejpohodlnejsi zpusob prepravy. O vytizenosti metra a delce prestupu se bavit ani nemusime... Kolony na vjezdech jsou teoreticky mozne, ale uvidime co na to praxe...

0/0
10.10.2014 23:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.