Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Blankou by po otevření měla jezdit autobusová linka, trasa se řeší

Tunelem Blanka by brzy po jeho prosincovém otevření mohla začít jezdit autobusová linka MHD. Ropid, který organizuje dopravu v metropoli, s tím počítá. Vedení města nyní shání povolení a řeší, jak novou linku zaplatit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a29r93t45i55n 97P50e67c74i95n95a 4171673

Hlavně je v tunelu jaksi problém se zastávkami MHD:-P

0/0
10.11.2014 11:38

F21r42a68n36t94i45š29e26k 23V67a59n96ě40k 1737404127907

Opravdu jen právní problémy. Buď je tunel bezpečný a může v něm jet jakýkoliv BUS a nebo tam prostě nemůže jet žádný a to včetně zájezdových atd.. A případě uzavření Blanky, tak se ty dny kdy se Blanka uzavře, tak se odkloní a pojede dle výlukového jízdního řádu a s prodlouženou jízdní dobou a nebo se zruší úplně. Stejně jako u tramvají, když je vyloučený nějaký úsek. Skutečně umělé problémy, které mají zdůvodnit proč to nejde.

0/0
11.10.2014 12:04

A87n30t90o96n34í37n 53M52a69c89k 1188831721714

Blanka je klasickým případem loupeže za bílého dne. Co páni Hudečku a vám podobní?Rv

0/0
11.10.2014 10:59

T40o78m68á90š 38Z94e10m60a50n 3975538514135

Při srovnání původních plánů a konečné ceny to zas taková hrůza není.

0/0
11.10.2014 13:06

K80a76r94e11l 20J93a43r93o14s28l47a30v 44P44r98o51c91h58á36z14k83a 7866346982944

Autobusy by měly jezdit KAŽDÝM tunelem. Mělo by to být tím vůbec základním prvotním předpokladem ke schválení jeho výstavby. Trasa by měla procházet VEŘEJNOU diskuzí nejméně ROK před jeho otevřením. Pro případ jeho uzavření by měla nepřetržitě sloužit paralelní povrchová linka s intervalem 60 - 120 minut. V okamžiku uzavření by se na ní intervaly odpovídajícím způsobem zkrátily a podpovrchová by byla pochopitelně mimo provoz. Konečná by měla být v BLÍZKOSTI frekventovaného bodu zájmu, ne na něm. Prostě jelo by to ještě o 1 zastávku dál a bylo by to trošku stranou. O takové PŘESTUPNÍ stanice jakou koumáci vymysleli například na DEJVICKÉ, kdy vystoupíte z metra nebo z tramvaje a půl hodiny bez jakéhokoliv vodítka hledáte stanici autobusu opravdu nikdo nestojí. Žiji v Praze po mnoho desetiletí, a o dopravu se zajímám. Jak asi dlouho tu stanici hledá někdo kdo není z Prahy? Mezi Malovankou a Trojou by měla linka několikrát vyjet na povrch tak, aby ji mohlo využívat co nejvíce zájemců. Ze začátku by zde měl být nasazen dlouhý řídký interval, a po týdnu po měsíci by se měl za chodu upravovat podle zájmu, který bude pochopitelně jen postupně narůstat, tak jak se na ni cestující zvyknou spoléhat.

0/−2
11.10.2014 6:09

P70a21v62e91l 29S39o55b36o82t11k48a 5880234

Je to zvláštní, hledat takto pro tunel využití :-)

0/0
10.10.2014 22:51

J22a82n 61F77i95a84l64a 7714897735659

"Běžná linka MHD dnes žádným tunelem nejezdí" - to není pravda. Tramvaje jezdí Vyšehradským tunelem.

+5/0
10.10.2014 21:55

M25i51r56o60s92l76a75v 92G17r75o20s98s72m81a51n35n 8272899874

A co třeba metro?

+3/0
10.10.2014 22:20

J18o25s49e52f 69J22ů90z10a 1348558133197

Pokud linka bude, lidé jí jezdit budou. Ale převezme je především metru, což není dobře. A spolehlivost bude nejspíš podprůměrná, takže pokud by některou oblast obsluhovala jako jediná linka, lidé tam rádi nebudou. V Praze 6 máme odstrašující případ Bílé Hory s jedinou nespolehlivou tramvají 22.

0/0
10.10.2014 21:16

T16o49m71á28š 63K23n14a79i31f18l 6713230307150

Proč by mela byt spolehlivost podprumerna?

0/0
10.10.2014 21:40
Foto

M16a50r78t33i12n 22Š45u72b83r76t 1175351164175

Protože původní návrh té linky byl v trase OC Zličín - Zličín - Sídliště Řepy - Nemocnice Motol - Vypich - Hradčanská - Poliklinika Prosek - Letňany - Tupolevova - Staré Letňany - Kbely. Už ve Zličíně je to schopné chytnout 5 minut, dalších 5-10 v Kukulov před Vypichem, kde teď už je zúžení na 1 pruh za křižovatkou, v opačném směru Holešovičky, Tupolevova, Vysočanská, Liberecká. Navíc tunel skutečně bude během špiček omezován na vjezdech, při každém zastaveném vozidel, nehodě, náznaku kolony, zvýšených emisích krátkodobě uzavírán a nikomu se v takové situaci nebude chtít stát v busu někde v koloně.

+2/−1
10.10.2014 21:52

P33a63v83e91l 81F30o17l88t65á42n 4780172624

Protože to tvrdí Jůza.

+2/−1
10.10.2014 22:42

J75o83s38e93f 40J80ů55z91a 1858928833757

Důvody vypsal pan Šubrt a nevidím důvod, proč je opakovat. Výpadky na dlouhých linkách můžete pozorovat každou chvíli. Dokážete kromě rádoby vtipného zdůvodnění věcně oponovat argumentaci pana Šubrta?

+1/0
11.10.2014 11:07

T79o17m92á13š 98Z43e86m16a77n 3725238844175

Doufám, že neuvažují o bus pruhu, ikdyž s Hudečkam ovládaným automatem bych věřil i v cyklopruh..

+7/−4
10.10.2014 21:13

T39o37m32á85š 43K89n66a68i43f37l 6193170917780

To me napadlo jako první... Hudecek je toho schopnej.

+3/0
10.10.2014 21:40

J41i75ř36í 76M71u96ž97í97k 5536377802722

Podle mne by se místo levého pruhu mohl vybudovat tramvajový pás... ;-)

0/0
10.10.2014 22:02

J38i79ř73í 75V69i15m65r 5793557720260

:-) taky mě to napadlo

0/0
11.10.2014 8:42

R64o63b17e49r85t 22H48o59m75o89l35k93a 2360462952861

Je to obrovsky potencial, pomerne jednoduse a efektivne by se dalo propojit Nadrazi Holesovice - Hradcanska - Andel. Ale jen tyhle 3 zastavky, aby to nebyla promarnena prilezitost jako linka 125, ktera vymeta kdejake kotehulky, coz je sice super, ale neprilis "expresni". Kdyby ji presmerovali na trasu Smichov-Kacerov/Roztyly-Skalka, pak OK.

+3/0
10.10.2014 20:36

T17o45m41á38š 33Z42e16m19a93n 3395638634425

Možná to natáhnout od Nemocnice krč - Anděl - Dejvice - Troja.

V tomhle směru spojení nestojí za moc.

0/0
10.10.2014 21:12
Foto

M47a85r23t60i29n 62Š60u16b42r90t 1585661244425

Spojení Nádraží Holešovice - Anděl je dosti kvalitně dostupné metrem s přestupem na Florenci, spojení Nádraží Holešovice - Hradčanská jde zajistit tramvajovou linkou. Oboje rychlostně srovnatelné s tím autobusem, zejména proto, že než se bus vymotá přes Trojský most do Blanky a vyjede z Blanky ven na Hradčanskou či na Knížecí, tramvají i metrem tam budete taky. Navíc ten bus by byl podstatně méně spolehlivý, tj. taková linka by žádný význam neměla.

Přemýšlím o citaci z článku, že je jisté, že bus vjede do tunelu na Malovánce a vyjede v Troji. Taková jistota je poněkud absurdní, když na Malovánce zdaleka není tolik lidí, kteří by chtěli jet do prostoru od Bulovky dál přes Prosek do Letňan apod. Pokud by bus vjel do tunelu na Malovánce, minul by úplně zdrojové oblasti lidí v oblasti Střešovic a Dejvic, včetně Hradčanské. Pokud bus do tunelu vjede, tak až za Hradčanskou na vjezdu U Vorlíků.

Aby měl bus komplexem Blanka smysl, musí nabídnout něco, co dnes jde projet MHD výrazně složitěji a pomaleji. Nejvíce vytíženým se jeví spojení Bohnice/Čimice - Hradčanská, které zajišťuje cestujícím, že nemusí využívat k přestupu na metro velmi hlubokou stanici Kobylisy a pak znovu vylézat na tramvaj na Vltavské a pak znovu pro cestu na Dejvickou přestupovat na Hradčanské, nebo jezdit metrem až přes Muzeum. Na takovém spojení je rychlostní zisk vyšší než 10 minut při jedné jízdě.

Problémů je ovšem spousta. Vjezdy do tunelu budou na obou koncích běžně regulovány. Není možné v tunelu připustit kolony z důvodu bezpečnosti. Ale na vjezdech není prostor pro samostatné řadící pruhy pro busy, takže bus si na nájezdech často nějakou kolonu odstojí. Pokud se zdržení při takové jízdě přiblíží těm deseti minutám, tak takový bus atraktivní nebude, stejně jako když bude občas jezdit při uzavírce tunelu třeba Veletržní ulicí. To pak nemá žádnou přidanou hodnotu.

Obecně je pokušení udělat tu linku silnou v krátkém intervalu a nahradit s ní třeba na severu linku 200. Ale pak případnou nepravideln

+2/−1
10.10.2014 21:32
Foto

M22a62r88t47i80n 42Š68u68b92r47t 1365831354405

Ale pak případnou nepravidelnost schytá i obsluha pro ty lidi, kteří nadále budou chtít busem jen k metru Kobylisy. Přidat další linku je zas v tom celém úseku plýtváním. Navíc linka by měla jezdit i ve směru z centra okolo Katastrálního úřadu a k tomu by byly potřeba úpravy křižovatek a tramvajové trati v Klapkově ulici, což se bleskově stihnout nedá.

Dále jsou i varianty vedení na Prosek a do Letňan a Kbel, ale tam linka zase vytahuje další lidi z již dnes pásmovaného úseku linky C metra a vytahovat lidi z metra v koncovém úseku není zrovna to, co je ekonomické, zvláště, když tam druhou půlku lidí z metra tahají logicky busy směrem k metru B.

+1/−1
10.10.2014 21:34

R73o42b76e27r18t 95H22o56m87o18l22k84a 2760332562381

Ano, mate pravdu, dokonce to jezdim skoro denne (Holesovice-Andel). Ale tady by slo o jizdu bez prestupu a celkove jako odlehcovaci varianta pomerne vytizeneho spojeni. Tramvaj se tam ve spicce promotava cca pul hodiny a neustale cukani v kolonach neni uplne nejpohodlnejsi zpusob prepravy. O vytizenosti metra a delce prestupu se bavit ani nemusime... Kolony na vjezdech jsou teoreticky mozne, ale uvidime co na to praxe...

0/0
10.10.2014 23:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.