Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější MHD, nové metro, více školek. Strany v Praze našly první shodu

ANO, ČSSD a Trojkoalice už hlásí první programové shody pro případnou budoucí spolupráci v pražském zastupitelstvu. Prioritou by mělo být více školek v metropoli, výstavba metra D z Písnice na náměstí Míru či levnější jízdné v městské dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R13o32m28a84n 72P24o48l49á33č76e60k 5766509355

Největší vtip je v tom, že to stejně zaplatíme přes daně. Tramvaj, metro ani autobus levněji nepojedou a ŽÁDNÝ dopravce to nebude dotovat ze svého. ( v PID je více než destíka dopravců), takže dosype město na prokazatelné ztrátě...

Ale jako politický bod dobrý. Dost hejkalů bude nadšených.

+1/−1
19.10.2014 22:23

A82n55e92t69a 27M23a34l40á 6221260725

Nějak nevidím ten návrh na zlevnění MHD, vidím zas jen stupidní zvýhodnování určoté skupiny obyvatel.... jako by to nestačilo už teď.

+3/−1
18.10.2014 12:10

O53t61o 11Č58e34r45m11á78k 9656122455225

Tedy, takových chytrých hlav tady, který přesně vědí, jak Prahu pozvednou, jak v MHD, tak metru, parkování, bezpečnosti, řešení obchvatu. Se divím, že jste nekandidovali, ty vaše super nápady by lidi jistě přilákaly vás volit ;-D a jako mávnutím proutku byste vše hnedka vyřešili ;-D

0/−3
18.10.2014 0:22

R81a63d51e64k 77N25o48v20a32k 9134923949160

propojením D1 a D11 mají na mysli stabu 511 SOKP nebo nějaký paskvil na 101čce jako to zkouší u Kralup?

+3/−1
17.10.2014 23:56

P32a71v20e11l 21H57l69a85v48s73a 4519244749718

...výstavba propojení hradecké a brněnské dálnice, které by odvedlo dopravní zátěž ze Spořilova

to chtějí asi skoro všichni, ale kudy cestička? jestli jinak než je stávající projektovaná 511, tak dalších 15 let se do země nekopne

+3/−1
17.10.2014 22:26

K93a91r43e10l 33D93r64d25a 6133735337449

Skvěle! Nižší roční předplatné je výborná zpráva. Dobrá motivace k placenému cestování i k omezení osobních aut.

  Jinak statistika pro 1.233 tis. cestujících: 29% jezdí zdarma, 11% na jízdenky, 21% na měsíční předplatné, 17% na čtvrtletní předplatné, 16% na roční předplatné.

  Počítám, že se nyní vyplatí všem šetřit na roční předplatné. ;-)

+1/−1
17.10.2014 17:56

Ř60e43h22o84ř 36V54l85a36s62á19k 2234324571656

Jako nic proti slevám na MHD (i když důchodce úplně zdarma fakt nechápu), ale kde na to vezmou? To budou muset naopak začít podstatně víc obírat automobilisty.

+6/−1
17.10.2014 17:25

P28e27t43r31a 59Š27m72í25d74o87v75á 4792642687163

Nechápu zlevnění jízdného. Řekla bych, že to, kolik stojí teď, je absolutně v pořádku. V málokterých městech je MHD tak levná jako v Praze. Zajímalo by mě, kde vezmou peníze, které jim budou logicky po zlevnění chybět..

+4/−4
17.10.2014 17:25
Foto

M53a58r32t54i27n 40Š17u54b30r25t 1465201744915

Tak to je objektivní konec pražské MHD... Pokud i města typu Ostrava, Varšava či Budapešť, s kolikrát nižší nabídkou a kvalitou MHD, mají ceny ročních jízdenek v přepočtu od 6 000 výše, tak jít pod 4 000 je ekonomická sebevražda. Spolu s určitým zvýšením počtu cestujících to bude znamenat nutnost zvýšení roční dotace nejméně o 2 miliardy a to v současné ekonomické situaci města nebude legrace. Navíc DP je po krk v dluzích za vozidla a potřeboval by spíše navýšení úhrad za vozokilometry u všech trakcí, stejně jako ostatní dopravci, aby z toho mohl generovat zisk na úhradu nákupu vozového parku.

+8/−4
17.10.2014 15:35

K83a77r20e51l 66D74r46d81a 6803235157719

Asi jste se přepočítal. Mně to vychází u cca 200 tis. držitelů ročních jízdenek na ztrátu 220 mil. Kč. Přitom počet držitelů mírně klesá a tímto by se měl zájem o nákup jízdenek zvýšit.

  Například tržby z pokut dělají cca 220 mil. ročně. V zásadě lze více pokutovat a více motivovat k nákupu jízdného a ztráta se nepozná. ;-)

  A pokud neumíte počítat, dostalo mě složení zaměstnanců DPP a jejich platy. DPP má 4100 řidičů, 3200 dělníků a 2800 TH pracovníků. Přitom DPP mají jen 511 VŠ. Většina zaměstnanců je vyučených a SŠ. Nejvyšší platy mají TH zaměstnanci, v průměru 39.000 Kč měsíčně, celkem 1.320 mld. Kč ročně.

  Chtěl bych být středoškolákem v kanceláři u DPP a nosit domu 39.000 Kč. ;-D

  Jak to, že z 2800 lidí TH pracovníků má jen 511 vysokoškolské vzdělání? Doprava neláká yntelygenty? :-)

  Těch úvodních 220 mil. představuje roční plat pro 470 těchto dobře placených středoškoláků DPP, co neumí ani počítat. Co spustit nějakou tu reorganizaci a kanceláře DPP trochu vyluxovat? Kdyby chybělo ve stavu DPP 15% dobře placených kuliferdů, poznalo by se to vůbec? ;-)

+1/−1
17.10.2014 17:28

Ř44e68h34o18ř 55V88l27a30s19á59k 2894774391356

Těch 39 000,- to asi nebude čistá mzda, ne?

0/−1
17.10.2014 17:30

K21a71r23e15l 23D17r96d32a 6893205647379

Čistá průměrná vychází na 29 - 31 tis. podle počtu dětí. 

  I tak, žiji v přesvědčení, že si SŠ či vyučený donese v Česku domu 15 tis. na ruku čistého maximálně. Za 15 tis. dělají v Praze i VŠ.

  Že by vedení DPP mělo platy 300-500 tis. měsíčně a průměr to výrazně zkreslovalo?

+1/0
17.10.2014 18:09

R97o92m68a71n 76P19o48l55á95č47e30k 5216689565

Zkuste si na prace.cz zadat výplatu 25 hrubého a kolik pak z toho budou náklady na zaměstnance pro společnost. ;-)

0/0
19.10.2014 22:21
Foto

M92a54r82t34i86n 42Š21u41b63r74t 1675751984965

Tak "transformace DP" v tomto směru probíhá už cca 15 let a stále se ještě nepodařila. Pokud byste jí dokázal udělat ihned podle vašich představ, budete kouzelník, ale současně nepochybně budete svědkem dosti zajímavé stávky.

Myslím, že jste do výpočtu nezahrnul několik věcí. Jednak taková cena roční jízdenky by nepochybně skutečně nalákala lidi, kteří si dnes kupují jednotlivé jízdné, měsíční jízdné, či čtvrtletní jízdné. Tj. nešlo by jen o propad z příjmů u ročních jízdenek způsobený slevou, ale o razantní propad v příjmech za ostatní jízdenky. Přechod na roční není v tomto případě ziskem města, ale další ztrátou. Určitě by došlo k určitému nárůstu přepravených osob a bylo by nutné adekvátně posílit určité spoje, což přináší potřebu dalších provozních nákladů. Současně by se radikálně změnil poměr v cenách za jízdné v Praze a v regionu, vzájemné ceny mezi PID a třeba cenami Českých drah, které by způsobily vážné narušení funkce integrovaného systému, protože Střední Čechy na srovnatelný pokles dlouhodobých cen jízdného prostě nemají a nemohou jej dotovat. Dvě miliardy jsou jen hrubý odhad, lze se spíše obávat, že to bude víc. Musíme si uvědomit, že jen zprovoznění metra A příští rok samo o sobě zvedá náklady na MHD o více než 300 milionů Kč ročně, případný bus tunelem Blanka o 30 milionů Kč ročně apod. Tj. už i bez snižování jízdného máme dost problémů, jak ty peníze na provoz shánět. Navíc potřebujeme peníze na start stavby toho metra D a takto si i poslední dostupné zdroje prostě omezujeme.

+3/−2
17.10.2014 22:09

K73a21r77e24l 52D28r90d33a 6613475827809

Jako cestující a Pražan bych revoluci v jízdném uvítal. Argumenty, proč nic takového nejde mi přijdou jako podraz. Raději bych uvítal ochotu se nad tím alespoň pozitivně zamyslet. A místo toho, vy se bojíte, že bude v MHD víc cestujících? Nejste úplně mimo?

  Především, 4 mld. co se vyberou u DPP na jízdném, padnou na platy zaměstnanců DPP. Tím je tento  podnik a na nule, co se týká jízdného.

  Jinak podle mě fungují "akce" a "nechci tu slevu zadarmo". Na základě "obchodního humbuku" lze předpokládat, že se vybere reálně víc peněz za jízdné. Ostatně, která česká rodina má na to, aby právě 1. ledna vysázela na stůl 8-16 tis. za jízdné? Oslovujete i tak jen část trhu, řekněme 20-25% cestujících. Počítám, že předplatné konečně doteče mladým, co dnes jezdí na SMS a na černo.

  Jinak tržby za jízdné DPP klesají, nejvíce u čtvrtletních a celoročních časových jízdenek. Kam pak mizí cestující z pražské MHD? Demografie?

  Argumentace s PID mi uniká. Nevidím zde významný příjem DPP. Jde snad o to, že je pražská časová jízdenka součástí časové jízdenky v PID a České dráhy by musely jít s cenou také dolu? Ale roční časové jízdné tady neexistuje. Prosím o komentář.

  A jinak např. Praha nově přišla o peníze z rozpočtu ve prospěch Středních Čech. Tak by je mohli dát Středočeši do lepší dopravy, ne? ;-)

+1/0
18.10.2014 11:25

O38n83d38ř72e51j 11S46e66m24e52c49k65ý 8321326258655

Převážná většina těch THP nesedí nikde v kancelářích, ale jedná se o provozní pracovníky. Např. dispečery, výpravčí, téměř veškerý staniční personál metra, revizory atd.

+2/0
18.10.2014 2:13

K39a93r13e11l 19D51r80d83a 6693165687509

Proto dotaz, zda by jich 15% chybělo? O provozu DPP nic nevím. Jen bych čekal, že práci 4100 řidičů by nemuselo zajišťovat 6000 dalších pracovníků. Přijde mi to jako vysoce neefektivní podnik. Jak kdyby fabrika měla ve výrobě 200 dělníků a k tomu si držela 300 šéfů a úředníků.

+1/0
18.10.2014 10:00

M64i68c92h44a51l 16P13a37v12l89á32t 9653383424829

Prazske MHD by pomohlo jedine zdrazeni a oni budou zlevnovat. :o)

+5/−5
17.10.2014 14:19

M31i70l22a90n 29V13l34č92e66k 7433806708866

jěstě kolotoče o matějské zdarma nebo max. za korunu

+7/−1
17.10.2014 14:02

F12i54l13i44p 42H94a11l55m59a15n 7247259285861

kdo to všechno zaplatí? zvýšíme daně? Poplatky za parkování? za nemovitosti?

Na to Vám kašlu, nemám zájem aby jste přerozdělovali moje peníze, přerozdělím je radši sám.

Kdyby hste místo toho vyřešili, že metro bude bez řidičů podle nejmodernějších technologií aby se ušetřilo, kdyby jste vyřešili systém modrých zon, kdyby jste místo výstavby nových bytů vytvořili systém na řádný prodej těch existujících, byl bych vám vděčenější!

+4/−1
17.10.2014 13:52

J63a49r70o46s71l75a68v 59M22e56d24u48n47a 6392758357110

tak to abychom o víkendu doma u oken otevřeli ústa, až poletí ta... pečená vodňanská kuřata

+8/−1
17.10.2014 13:24

P69e44t26r 35Š56k85o87d33a 5437400364710

Zlevnění roční jízdenky je fajn, ale čím se to vykompenzuje? Měli by zrušit ty velkorysé slevy pro důchodce, protože takový luxus dnes v Praze není na místě.

+12/−2
17.10.2014 13:06

J65a97r75o11s25l70a53v 95M95e18d93u28n51a 6412558307920

co na to vaši rodiče?

+2/−13
17.10.2014 13:24

P57e71t78r 33U13l53l79m11a61n16n 2627828237382

Co by na to měli? Všude, kde MHD není, nedělá důchodcům nejmenší problém jet nakoupit autem(což je vždycky dražší, než zde cesta MHD) a tady nemají na lístek na MHD?

+14/−1
17.10.2014 13:42

M45i41r86o55s58l48a47v 32Z68i31k39m14u60n49d 7979823244393

Kompenzace spočívají v odstranění nehospodárností v organizaci tramvajové nebo autobusové dopravy, téměř na každé lince jsou minimálně dvě vozidla včetně řidiče zbytečně navíc - vidíte to na konečné, kde stojí několik vozidel téže linky současně ... v zemi s nejlépe organizovanou dopravou > Švýcarsko > stojí na konečné pouze jedno vozidlo, do něhož se dá nastupovat ihned po příjezdu > mají tam pouze jeden označník, pobyt na konečné je tak 70 % intervalu mezi spoji, během této doby dokáže řidič použít sociální zařízení (prostě nezbytná lidská potřeba) nebo si pořídit v automatu drobné občerstvení. Nikomu nevadí, že ve vozidle sedí cestující a řidič nikde ... a to jistě nejsou v zemi helvétského kříže benevolentnější bezpečností předpisy než v tuzemsku, spíše naopak ...

+3/0
17.10.2014 16:12
Foto

M67a39r84t68i56n 48Š61u53b94r98t 1625631894225

Hmm, tak v Praze bohužel máme už střídané přestávky na trase. To má třeba u tramvají za následek, že má na konečné jen minimální obratové časy na dorovnání případného zpoždění, právě těch třeba 70 % intervalu, takže stále více spojů odjíždí už z výchozí zastávky zpožděných. Tj. se zavedením této vymoženosti se zhoršila pravidelnost provozu a možnosti dispečinku jej operativně ovlivňovat. V centru často nemůže odklánět linky a musí je nechat stát, bo musí vozy dovézt na střídání na Anděl, Pavlák, či Palmovku, kde má řidiče. V tak hustém provozu, jaký Praha má, by právě dispečink dnes byl vděčný za každou soupravu na lince navíc.

+1/−1
17.10.2014 22:14

P82e79t58r 86U64l84l96m80a55n35n 2127578937982

„A rádi bychom, aby zdarma jezdili navíc i rodiče na rodičovské dovolené, aby se jim snáze cestovalo po Praze,“8-o To je jako co tohle?

+10/0
17.10.2014 12:42

M91i39l13o78s90l32a25v 82J52a75n83o48u92š14e53k 3476683143418

Klasicke CSSD zblebty no. Zdroje jsou...

+6/−1
17.10.2014 13:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.