Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější MHD, nové metro, více školek. Strany v Praze našly první shodu

ANO, ČSSD a Trojkoalice už hlásí první programové shody pro případnou budoucí spolupráci v pražském zastupitelstvu. Prioritou by mělo být více školek v metropoli, výstavba metra D z Písnice na náměstí Míru či levnější jízdné v městské dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R84o78m29a35n 84P18o85l81á94č52e29k 5866849155

Největší vtip je v tom, že to stejně zaplatíme přes daně. Tramvaj, metro ani autobus levněji nepojedou a ŽÁDNÝ dopravce to nebude dotovat ze svého. ( v PID je více než destíka dopravců), takže dosype město na prokazatelné ztrátě...

Ale jako politický bod dobrý. Dost hejkalů bude nadšených.

+1/−1
19.10.2014 22:23

A81n53e47t82a 54M77a79l66á 6641620155

Nějak nevidím ten návrh na zlevnění MHD, vidím zas jen stupidní zvýhodnování určoté skupiny obyvatel.... jako by to nestačilo už teď.

+3/−1
18.10.2014 12:10

O12t56o 59Č58e59r52m22á59k 9106622505555

Tedy, takových chytrých hlav tady, který přesně vědí, jak Prahu pozvednou, jak v MHD, tak metru, parkování, bezpečnosti, řešení obchvatu. Se divím, že jste nekandidovali, ty vaše super nápady by lidi jistě přilákaly vás volit ;-D a jako mávnutím proutku byste vše hnedka vyřešili ;-D

0/−3
18.10.2014 0:22

R44a85d24e84k 67N18o80v22a43k 9944643279520

propojením D1 a D11 mají na mysli stabu 511 SOKP nebo nějaký paskvil na 101čce jako to zkouší u Kralup?

+3/−1
17.10.2014 23:56

P33a77v88e10l 61H27l24a66v29s81a 4619364329448

...výstavba propojení hradecké a brněnské dálnice, které by odvedlo dopravní zátěž ze Spořilova

to chtějí asi skoro všichni, ale kudy cestička? jestli jinak než je stávající projektovaná 511, tak dalších 15 let se do země nekopne

+3/−1
17.10.2014 22:26

K98a17r37e84l 52D41r96d12a 6963405927219

Skvěle! Nižší roční předplatné je výborná zpráva. Dobrá motivace k placenému cestování i k omezení osobních aut.

  Jinak statistika pro 1.233 tis. cestujících: 29% jezdí zdarma, 11% na jízdenky, 21% na měsíční předplatné, 17% na čtvrtletní předplatné, 16% na roční předplatné.

  Počítám, že se nyní vyplatí všem šetřit na roční předplatné. ;-)

+1/−1
17.10.2014 17:56

Ř57e83h49o71ř 16V90l41a16s36á74k 2324584481446

Jako nic proti slevám na MHD (i když důchodce úplně zdarma fakt nechápu), ale kde na to vezmou? To budou muset naopak začít podstatně víc obírat automobilisty.

+6/−1
17.10.2014 17:25

P36e87t24r13a 61Š58m45í72d80o15v15á 4202222857543

Nechápu zlevnění jízdného. Řekla bych, že to, kolik stojí teď, je absolutně v pořádku. V málokterých městech je MHD tak levná jako v Praze. Zajímalo by mě, kde vezmou peníze, které jim budou logicky po zlevnění chybět..

+4/−4
17.10.2014 17:25
Foto

M30a80r58t17i49n 69Š39u27b57r75t 1705931264175

Tak to je objektivní konec pražské MHD... Pokud i města typu Ostrava, Varšava či Budapešť, s kolikrát nižší nabídkou a kvalitou MHD, mají ceny ročních jízdenek v přepočtu od 6 000 výše, tak jít pod 4 000 je ekonomická sebevražda. Spolu s určitým zvýšením počtu cestujících to bude znamenat nutnost zvýšení roční dotace nejméně o 2 miliardy a to v současné ekonomické situaci města nebude legrace. Navíc DP je po krk v dluzích za vozidla a potřeboval by spíše navýšení úhrad za vozokilometry u všech trakcí, stejně jako ostatní dopravci, aby z toho mohl generovat zisk na úhradu nákupu vozového parku.

+8/−4
17.10.2014 15:35

K34a83r78e46l 17D14r19d86a 6923775437759

Asi jste se přepočítal. Mně to vychází u cca 200 tis. držitelů ročních jízdenek na ztrátu 220 mil. Kč. Přitom počet držitelů mírně klesá a tímto by se měl zájem o nákup jízdenek zvýšit.

  Například tržby z pokut dělají cca 220 mil. ročně. V zásadě lze více pokutovat a více motivovat k nákupu jízdného a ztráta se nepozná. ;-)

  A pokud neumíte počítat, dostalo mě složení zaměstnanců DPP a jejich platy. DPP má 4100 řidičů, 3200 dělníků a 2800 TH pracovníků. Přitom DPP mají jen 511 VŠ. Většina zaměstnanců je vyučených a SŠ. Nejvyšší platy mají TH zaměstnanci, v průměru 39.000 Kč měsíčně, celkem 1.320 mld. Kč ročně.

  Chtěl bych být středoškolákem v kanceláři u DPP a nosit domu 39.000 Kč. ;-D

  Jak to, že z 2800 lidí TH pracovníků má jen 511 vysokoškolské vzdělání? Doprava neláká yntelygenty? :-)

  Těch úvodních 220 mil. představuje roční plat pro 470 těchto dobře placených středoškoláků DPP, co neumí ani počítat. Co spustit nějakou tu reorganizaci a kanceláře DPP trochu vyluxovat? Kdyby chybělo ve stavu DPP 15% dobře placených kuliferdů, poznalo by se to vůbec? ;-)

+1/−1
17.10.2014 17:28

Ř83e12h44o65ř 94V78l55a60s16á93k 2734504971746

Těch 39 000,- to asi nebude čistá mzda, ne?

0/−1
17.10.2014 17:30

K95a70r66e37l 90D64r28d65a 6553305367739

Čistá průměrná vychází na 29 - 31 tis. podle počtu dětí. 

  I tak, žiji v přesvědčení, že si SŠ či vyučený donese v Česku domu 15 tis. na ruku čistého maximálně. Za 15 tis. dělají v Praze i VŠ.

  Že by vedení DPP mělo platy 300-500 tis. měsíčně a průměr to výrazně zkreslovalo?

+1/0
17.10.2014 18:09

R14o80m45a42n 86P79o72l72á84č37e81k 5906799905

Zkuste si na prace.cz zadat výplatu 25 hrubého a kolik pak z toho budou náklady na zaměstnance pro společnost. ;-)

0/0
19.10.2014 22:21
Foto

M47a65r11t40i19n 37Š47u42b18r47t 1305651864785

Tak "transformace DP" v tomto směru probíhá už cca 15 let a stále se ještě nepodařila. Pokud byste jí dokázal udělat ihned podle vašich představ, budete kouzelník, ale současně nepochybně budete svědkem dosti zajímavé stávky.

Myslím, že jste do výpočtu nezahrnul několik věcí. Jednak taková cena roční jízdenky by nepochybně skutečně nalákala lidi, kteří si dnes kupují jednotlivé jízdné, měsíční jízdné, či čtvrtletní jízdné. Tj. nešlo by jen o propad z příjmů u ročních jízdenek způsobený slevou, ale o razantní propad v příjmech za ostatní jízdenky. Přechod na roční není v tomto případě ziskem města, ale další ztrátou. Určitě by došlo k určitému nárůstu přepravených osob a bylo by nutné adekvátně posílit určité spoje, což přináší potřebu dalších provozních nákladů. Současně by se radikálně změnil poměr v cenách za jízdné v Praze a v regionu, vzájemné ceny mezi PID a třeba cenami Českých drah, které by způsobily vážné narušení funkce integrovaného systému, protože Střední Čechy na srovnatelný pokles dlouhodobých cen jízdného prostě nemají a nemohou jej dotovat. Dvě miliardy jsou jen hrubý odhad, lze se spíše obávat, že to bude víc. Musíme si uvědomit, že jen zprovoznění metra A příští rok samo o sobě zvedá náklady na MHD o více než 300 milionů Kč ročně, případný bus tunelem Blanka o 30 milionů Kč ročně apod. Tj. už i bez snižování jízdného máme dost problémů, jak ty peníze na provoz shánět. Navíc potřebujeme peníze na start stavby toho metra D a takto si i poslední dostupné zdroje prostě omezujeme.

+3/−2
17.10.2014 22:09

K56a28r55e23l 38D30r74d73a 6243725167929

Jako cestující a Pražan bych revoluci v jízdném uvítal. Argumenty, proč nic takového nejde mi přijdou jako podraz. Raději bych uvítal ochotu se nad tím alespoň pozitivně zamyslet. A místo toho, vy se bojíte, že bude v MHD víc cestujících? Nejste úplně mimo?

  Především, 4 mld. co se vyberou u DPP na jízdném, padnou na platy zaměstnanců DPP. Tím je tento  podnik a na nule, co se týká jízdného.

  Jinak podle mě fungují "akce" a "nechci tu slevu zadarmo". Na základě "obchodního humbuku" lze předpokládat, že se vybere reálně víc peněz za jízdné. Ostatně, která česká rodina má na to, aby právě 1. ledna vysázela na stůl 8-16 tis. za jízdné? Oslovujete i tak jen část trhu, řekněme 20-25% cestujících. Počítám, že předplatné konečně doteče mladým, co dnes jezdí na SMS a na černo.

  Jinak tržby za jízdné DPP klesají, nejvíce u čtvrtletních a celoročních časových jízdenek. Kam pak mizí cestující z pražské MHD? Demografie?

  Argumentace s PID mi uniká. Nevidím zde významný příjem DPP. Jde snad o to, že je pražská časová jízdenka součástí časové jízdenky v PID a České dráhy by musely jít s cenou také dolu? Ale roční časové jízdné tady neexistuje. Prosím o komentář.

  A jinak např. Praha nově přišla o peníze z rozpočtu ve prospěch Středních Čech. Tak by je mohli dát Středočeši do lepší dopravy, ne? ;-)

+1/0
18.10.2014 11:25

O76n35d89ř68e87j 74S56e98m26e62c63k25ý 8201986368715

Převážná většina těch THP nesedí nikde v kancelářích, ale jedná se o provozní pracovníky. Např. dispečery, výpravčí, téměř veškerý staniční personál metra, revizory atd.

+2/0
18.10.2014 2:13

K72a96r21e31l 91D92r26d65a 6803685617589

Proto dotaz, zda by jich 15% chybělo? O provozu DPP nic nevím. Jen bych čekal, že práci 4100 řidičů by nemuselo zajišťovat 6000 dalších pracovníků. Přijde mi to jako vysoce neefektivní podnik. Jak kdyby fabrika měla ve výrobě 200 dělníků a k tomu si držela 300 šéfů a úředníků.

+1/0
18.10.2014 10:00

M26i73c50h37a33l 25P59a21v51l48á59t 9543193864629

Prazske MHD by pomohlo jedine zdrazeni a oni budou zlevnovat. :o)

+5/−5
17.10.2014 14:19

M92i64l40a12n 39V93l12č10e26k 7603846118826

jěstě kolotoče o matějské zdarma nebo max. za korunu

+7/−1
17.10.2014 14:02

F18i33l86i29p 23H96a82l51m22a35n 7907939485241

kdo to všechno zaplatí? zvýšíme daně? Poplatky za parkování? za nemovitosti?

Na to Vám kašlu, nemám zájem aby jste přerozdělovali moje peníze, přerozdělím je radši sám.

Kdyby hste místo toho vyřešili, že metro bude bez řidičů podle nejmodernějších technologií aby se ušetřilo, kdyby jste vyřešili systém modrých zon, kdyby jste místo výstavby nových bytů vytvořili systém na řádný prodej těch existujících, byl bych vám vděčenější!

+4/−1
17.10.2014 13:52

J29a33r47o66s21l15a40v 32M10e50d65u31n64a 6232728337750

tak to abychom o víkendu doma u oken otevřeli ústa, až poletí ta... pečená vodňanská kuřata

+8/−1
17.10.2014 13:24

P48e24t75r 12Š28k60o39d41a 5227130204800

Zlevnění roční jízdenky je fajn, ale čím se to vykompenzuje? Měli by zrušit ty velkorysé slevy pro důchodce, protože takový luxus dnes v Praze není na místě.

+12/−2
17.10.2014 13:06

J39a48r18o89s78l82a75v 78M93e72d94u52n85a 6332468637900

co na to vaši rodiče?

+2/−13
17.10.2014 13:24

P41e69t78r 88U58l51l78m72a21n11n 2727188357982

Co by na to měli? Všude, kde MHD není, nedělá důchodcům nejmenší problém jet nakoupit autem(což je vždycky dražší, než zde cesta MHD) a tady nemají na lístek na MHD?

+14/−1
17.10.2014 13:42

M11i29r51o70s11l57a41v 84Z40i95k54m81u74n29d 7339263944243

Kompenzace spočívají v odstranění nehospodárností v organizaci tramvajové nebo autobusové dopravy, téměř na každé lince jsou minimálně dvě vozidla včetně řidiče zbytečně navíc - vidíte to na konečné, kde stojí několik vozidel téže linky současně ... v zemi s nejlépe organizovanou dopravou > Švýcarsko > stojí na konečné pouze jedno vozidlo, do něhož se dá nastupovat ihned po příjezdu > mají tam pouze jeden označník, pobyt na konečné je tak 70 % intervalu mezi spoji, během této doby dokáže řidič použít sociální zařízení (prostě nezbytná lidská potřeba) nebo si pořídit v automatu drobné občerstvení. Nikomu nevadí, že ve vozidle sedí cestující a řidič nikde ... a to jistě nejsou v zemi helvétského kříže benevolentnější bezpečností předpisy než v tuzemsku, spíše naopak ...

+3/0
17.10.2014 16:12
Foto

M74a49r79t43i41n 91Š79u95b38r27t 1675801134695

Hmm, tak v Praze bohužel máme už střídané přestávky na trase. To má třeba u tramvají za následek, že má na konečné jen minimální obratové časy na dorovnání případného zpoždění, právě těch třeba 70 % intervalu, takže stále více spojů odjíždí už z výchozí zastávky zpožděných. Tj. se zavedením této vymoženosti se zhoršila pravidelnost provozu a možnosti dispečinku jej operativně ovlivňovat. V centru často nemůže odklánět linky a musí je nechat stát, bo musí vozy dovézt na střídání na Anděl, Pavlák, či Palmovku, kde má řidiče. V tak hustém provozu, jaký Praha má, by právě dispečink dnes byl vděčný za každou soupravu na lince navíc.

+1/−1
17.10.2014 22:14

P68e73t93r 32U44l61l45m16a59n56n 2387818437762

„A rádi bychom, aby zdarma jezdili navíc i rodiče na rodičovské dovolené, aby se jim snáze cestovalo po Praze,“8-o To je jako co tohle?

+10/0
17.10.2014 12:42

M76i59l48o94s16l57a42v 84J29a66n87o58u89š14e29k 3236273583918

Klasicke CSSD zblebty no. Zdroje jsou...

+6/−1
17.10.2014 13:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.