Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější MHD, nové metro, více školek. Strany v Praze našly první shodu

ANO, ČSSD a Trojkoalice už hlásí první programové shody pro případnou budoucí spolupráci v pražském zastupitelstvu. Prioritou by mělo být více školek v metropoli, výstavba metra D z Písnice na náměstí Míru či levnější jízdné v městské dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R53o26m55a38n 13P80o29l87á46č54e25k 5386779885

Největší vtip je v tom, že to stejně zaplatíme přes daně. Tramvaj, metro ani autobus levněji nepojedou a ŽÁDNÝ dopravce to nebude dotovat ze svého. ( v PID je více než destíka dopravců), takže dosype město na prokazatelné ztrátě...

Ale jako politický bod dobrý. Dost hejkalů bude nadšených.

+1/−1
19.10.2014 22:23

A80n48e60t71a 39M54a72l72á 6241660615

Nějak nevidím ten návrh na zlevnění MHD, vidím zas jen stupidní zvýhodnování určoté skupiny obyvatel.... jako by to nestačilo už teď.

+3/−1
18.10.2014 12:10

O64t55o 85Č81e71r12m64á42k 9956162175595

Tedy, takových chytrých hlav tady, který přesně vědí, jak Prahu pozvednou, jak v MHD, tak metru, parkování, bezpečnosti, řešení obchvatu. Se divím, že jste nekandidovali, ty vaše super nápady by lidi jistě přilákaly vás volit ;-D a jako mávnutím proutku byste vše hnedka vyřešili ;-D

0/−3
18.10.2014 0:22

R38a81d56e47k 61N67o11v82a21k 9594493149870

propojením D1 a D11 mají na mysli stabu 511 SOKP nebo nějaký paskvil na 101čce jako to zkouší u Kralup?

+3/−1
17.10.2014 23:56

P31a28v90e24l 90H81l27a97v56s84a 4819214299318

...výstavba propojení hradecké a brněnské dálnice, které by odvedlo dopravní zátěž ze Spořilova

to chtějí asi skoro všichni, ale kudy cestička? jestli jinak než je stávající projektovaná 511, tak dalších 15 let se do země nekopne

+3/−1
17.10.2014 22:26

K70a38r80e83l 34D11r98d14a 6383715607239

Skvěle! Nižší roční předplatné je výborná zpráva. Dobrá motivace k placenému cestování i k omezení osobních aut.

  Jinak statistika pro 1.233 tis. cestujících: 29% jezdí zdarma, 11% na jízdenky, 21% na měsíční předplatné, 17% na čtvrtletní předplatné, 16% na roční předplatné.

  Počítám, že se nyní vyplatí všem šetřit na roční předplatné. ;-)

+1/−1
17.10.2014 17:56

Ř74e62h72o80ř 46V64l71a90s88á84k 2664844211346

Jako nic proti slevám na MHD (i když důchodce úplně zdarma fakt nechápu), ale kde na to vezmou? To budou muset naopak začít podstatně víc obírat automobilisty.

+6/−1
17.10.2014 17:25

P94e39t17r20a 27Š65m77í42d10o83v17á 4312772527743

Nechápu zlevnění jízdného. Řekla bych, že to, kolik stojí teď, je absolutně v pořádku. V málokterých městech je MHD tak levná jako v Praze. Zajímalo by mě, kde vezmou peníze, které jim budou logicky po zlevnění chybět..

+4/−4
17.10.2014 17:25
Foto

M56a64r27t42i53n 27Š54u16b66r98t 1245361184965

Tak to je objektivní konec pražské MHD... Pokud i města typu Ostrava, Varšava či Budapešť, s kolikrát nižší nabídkou a kvalitou MHD, mají ceny ročních jízdenek v přepočtu od 6 000 výše, tak jít pod 4 000 je ekonomická sebevražda. Spolu s určitým zvýšením počtu cestujících to bude znamenat nutnost zvýšení roční dotace nejméně o 2 miliardy a to v současné ekonomické situaci města nebude legrace. Navíc DP je po krk v dluzích za vozidla a potřeboval by spíše navýšení úhrad za vozokilometry u všech trakcí, stejně jako ostatní dopravci, aby z toho mohl generovat zisk na úhradu nákupu vozového parku.

+8/−4
17.10.2014 15:35

K75a97r73e72l 16D44r31d70a 6383875537909

Asi jste se přepočítal. Mně to vychází u cca 200 tis. držitelů ročních jízdenek na ztrátu 220 mil. Kč. Přitom počet držitelů mírně klesá a tímto by se měl zájem o nákup jízdenek zvýšit.

  Například tržby z pokut dělají cca 220 mil. ročně. V zásadě lze více pokutovat a více motivovat k nákupu jízdného a ztráta se nepozná. ;-)

  A pokud neumíte počítat, dostalo mě složení zaměstnanců DPP a jejich platy. DPP má 4100 řidičů, 3200 dělníků a 2800 TH pracovníků. Přitom DPP mají jen 511 VŠ. Většina zaměstnanců je vyučených a SŠ. Nejvyšší platy mají TH zaměstnanci, v průměru 39.000 Kč měsíčně, celkem 1.320 mld. Kč ročně.

  Chtěl bych být středoškolákem v kanceláři u DPP a nosit domu 39.000 Kč. ;-D

  Jak to, že z 2800 lidí TH pracovníků má jen 511 vysokoškolské vzdělání? Doprava neláká yntelygenty? :-)

  Těch úvodních 220 mil. představuje roční plat pro 470 těchto dobře placených středoškoláků DPP, co neumí ani počítat. Co spustit nějakou tu reorganizaci a kanceláře DPP trochu vyluxovat? Kdyby chybělo ve stavu DPP 15% dobře placených kuliferdů, poznalo by se to vůbec? ;-)

+1/−1
17.10.2014 17:28

Ř96e20h96o33ř 81V46l38a47s71á39k 2604274211196

Těch 39 000,- to asi nebude čistá mzda, ne?

0/−1
17.10.2014 17:30

K68a31r19e44l 28D90r14d36a 6643615467919

Čistá průměrná vychází na 29 - 31 tis. podle počtu dětí. 

  I tak, žiji v přesvědčení, že si SŠ či vyučený donese v Česku domu 15 tis. na ruku čistého maximálně. Za 15 tis. dělají v Praze i VŠ.

  Že by vedení DPP mělo platy 300-500 tis. měsíčně a průměr to výrazně zkreslovalo?

+1/0
17.10.2014 18:09

R89o97m82a59n 54P29o19l71á80č26e67k 5946699635

Zkuste si na prace.cz zadat výplatu 25 hrubého a kolik pak z toho budou náklady na zaměstnance pro společnost. ;-)

0/0
19.10.2014 22:21
Foto

M18a96r86t17i76n 63Š38u86b52r26t 1435721354175

Tak "transformace DP" v tomto směru probíhá už cca 15 let a stále se ještě nepodařila. Pokud byste jí dokázal udělat ihned podle vašich představ, budete kouzelník, ale současně nepochybně budete svědkem dosti zajímavé stávky.

Myslím, že jste do výpočtu nezahrnul několik věcí. Jednak taková cena roční jízdenky by nepochybně skutečně nalákala lidi, kteří si dnes kupují jednotlivé jízdné, měsíční jízdné, či čtvrtletní jízdné. Tj. nešlo by jen o propad z příjmů u ročních jízdenek způsobený slevou, ale o razantní propad v příjmech za ostatní jízdenky. Přechod na roční není v tomto případě ziskem města, ale další ztrátou. Určitě by došlo k určitému nárůstu přepravených osob a bylo by nutné adekvátně posílit určité spoje, což přináší potřebu dalších provozních nákladů. Současně by se radikálně změnil poměr v cenách za jízdné v Praze a v regionu, vzájemné ceny mezi PID a třeba cenami Českých drah, které by způsobily vážné narušení funkce integrovaného systému, protože Střední Čechy na srovnatelný pokles dlouhodobých cen jízdného prostě nemají a nemohou jej dotovat. Dvě miliardy jsou jen hrubý odhad, lze se spíše obávat, že to bude víc. Musíme si uvědomit, že jen zprovoznění metra A příští rok samo o sobě zvedá náklady na MHD o více než 300 milionů Kč ročně, případný bus tunelem Blanka o 30 milionů Kč ročně apod. Tj. už i bez snižování jízdného máme dost problémů, jak ty peníze na provoz shánět. Navíc potřebujeme peníze na start stavby toho metra D a takto si i poslední dostupné zdroje prostě omezujeme.

+3/−2
17.10.2014 22:09

K97a16r21e23l 73D36r26d29a 6753905237919

Jako cestující a Pražan bych revoluci v jízdném uvítal. Argumenty, proč nic takového nejde mi přijdou jako podraz. Raději bych uvítal ochotu se nad tím alespoň pozitivně zamyslet. A místo toho, vy se bojíte, že bude v MHD víc cestujících? Nejste úplně mimo?

  Především, 4 mld. co se vyberou u DPP na jízdném, padnou na platy zaměstnanců DPP. Tím je tento  podnik a na nule, co se týká jízdného.

  Jinak podle mě fungují "akce" a "nechci tu slevu zadarmo". Na základě "obchodního humbuku" lze předpokládat, že se vybere reálně víc peněz za jízdné. Ostatně, která česká rodina má na to, aby právě 1. ledna vysázela na stůl 8-16 tis. za jízdné? Oslovujete i tak jen část trhu, řekněme 20-25% cestujících. Počítám, že předplatné konečně doteče mladým, co dnes jezdí na SMS a na černo.

  Jinak tržby za jízdné DPP klesají, nejvíce u čtvrtletních a celoročních časových jízdenek. Kam pak mizí cestující z pražské MHD? Demografie?

  Argumentace s PID mi uniká. Nevidím zde významný příjem DPP. Jde snad o to, že je pražská časová jízdenka součástí časové jízdenky v PID a České dráhy by musely jít s cenou také dolu? Ale roční časové jízdné tady neexistuje. Prosím o komentář.

  A jinak např. Praha nově přišla o peníze z rozpočtu ve prospěch Středních Čech. Tak by je mohli dát Středočeši do lepší dopravy, ne? ;-)

+1/0
18.10.2014 11:25

O32n51d55ř59e34j 32S36e51m37e74c48k21ý 8451126298635

Převážná většina těch THP nesedí nikde v kancelářích, ale jedná se o provozní pracovníky. Např. dispečery, výpravčí, téměř veškerý staniční personál metra, revizory atd.

+2/0
18.10.2014 2:13

K90a84r52e43l 15D44r44d63a 6953915147559

Proto dotaz, zda by jich 15% chybělo? O provozu DPP nic nevím. Jen bych čekal, že práci 4100 řidičů by nemuselo zajišťovat 6000 dalších pracovníků. Přijde mi to jako vysoce neefektivní podnik. Jak kdyby fabrika měla ve výrobě 200 dělníků a k tomu si držela 300 šéfů a úředníků.

+1/0
18.10.2014 10:00

M70i84c54h40a56l 52P40a12v44l25á50t 9943613894159

Prazske MHD by pomohlo jedine zdrazeni a oni budou zlevnovat. :o)

+5/−5
17.10.2014 14:19

M78i51l29a38n 31V92l21č84e40k 7363266108276

jěstě kolotoče o matějské zdarma nebo max. za korunu

+7/−1
17.10.2014 14:02

F78i98l95i72p 13H95a93l17m66a73n 7857159105231

kdo to všechno zaplatí? zvýšíme daně? Poplatky za parkování? za nemovitosti?

Na to Vám kašlu, nemám zájem aby jste přerozdělovali moje peníze, přerozdělím je radši sám.

Kdyby hste místo toho vyřešili, že metro bude bez řidičů podle nejmodernějších technologií aby se ušetřilo, kdyby jste vyřešili systém modrých zon, kdyby jste místo výstavby nových bytů vytvořili systém na řádný prodej těch existujících, byl bych vám vděčenější!

+4/−1
17.10.2014 13:52

J75a23r51o52s21l60a76v 39M69e66d59u55n81a 6722488327450

tak to abychom o víkendu doma u oken otevřeli ústa, až poletí ta... pečená vodňanská kuřata

+8/−1
17.10.2014 13:24

P29e77t90r 65Š94k96o21d77a 5437330304780

Zlevnění roční jízdenky je fajn, ale čím se to vykompenzuje? Měli by zrušit ty velkorysé slevy pro důchodce, protože takový luxus dnes v Praze není na místě.

+12/−2
17.10.2014 13:06

J44a70r87o83s14l48a50v 64M24e17d29u45n95a 6362568497670

co na to vaši rodiče?

+2/−13
17.10.2014 13:24

P75e26t25r 11U78l87l92m32a79n52n 2917728187502

Co by na to měli? Všude, kde MHD není, nedělá důchodcům nejmenší problém jet nakoupit autem(což je vždycky dražší, než zde cesta MHD) a tady nemají na lístek na MHD?

+14/−1
17.10.2014 13:42

M72i92r34o31s26l93a41v 74Z53i12k35m19u71n37d 7329883774813

Kompenzace spočívají v odstranění nehospodárností v organizaci tramvajové nebo autobusové dopravy, téměř na každé lince jsou minimálně dvě vozidla včetně řidiče zbytečně navíc - vidíte to na konečné, kde stojí několik vozidel téže linky současně ... v zemi s nejlépe organizovanou dopravou > Švýcarsko > stojí na konečné pouze jedno vozidlo, do něhož se dá nastupovat ihned po příjezdu > mají tam pouze jeden označník, pobyt na konečné je tak 70 % intervalu mezi spoji, během této doby dokáže řidič použít sociální zařízení (prostě nezbytná lidská potřeba) nebo si pořídit v automatu drobné občerstvení. Nikomu nevadí, že ve vozidle sedí cestující a řidič nikde ... a to jistě nejsou v zemi helvétského kříže benevolentnější bezpečností předpisy než v tuzemsku, spíše naopak ...

+3/0
17.10.2014 16:12
Foto

M20a97r54t40i96n 97Š90u77b25r75t 1635751574395

Hmm, tak v Praze bohužel máme už střídané přestávky na trase. To má třeba u tramvají za následek, že má na konečné jen minimální obratové časy na dorovnání případného zpoždění, právě těch třeba 70 % intervalu, takže stále více spojů odjíždí už z výchozí zastávky zpožděných. Tj. se zavedením této vymoženosti se zhoršila pravidelnost provozu a možnosti dispečinku jej operativně ovlivňovat. V centru často nemůže odklánět linky a musí je nechat stát, bo musí vozy dovézt na střídání na Anděl, Pavlák, či Palmovku, kde má řidiče. V tak hustém provozu, jaký Praha má, by právě dispečink dnes byl vděčný za každou soupravu na lince navíc.

+1/−1
17.10.2014 22:14

P92e90t34r 14U31l81l54m24a58n14n 2887928227102

„A rádi bychom, aby zdarma jezdili navíc i rodiče na rodičovské dovolené, aby se jim snáze cestovalo po Praze,“8-o To je jako co tohle?

+10/0
17.10.2014 12:42

M16i82l34o35s21l93a73v 26J71a57n26o70u54š68e63k 3476833283968

Klasicke CSSD zblebty no. Zdroje jsou...

+6/−1
17.10.2014 13:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.