Diskuze

Levnější MHD, nové metro, více školek. Strany v Praze našly první shodu

ANO, ČSSD a Trojkoalice už hlásí první programové shody pro případnou budoucí spolupráci v pražském zastupitelstvu. Prioritou by mělo být více školek v metropoli, výstavba metra D z Písnice na náměstí Míru či levnější jízdné v městské dopravě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Největší vtip je v tom, že to stejně zaplatíme přes daně. Tramvaj, metro ani autobus levněji nepojedou a ŽÁDNÝ dopravce to nebude dotovat ze svého. ( v PID je více než destíka dopravců), takže dosype město na prokazatelné ztrátě...

Ale jako politický bod dobrý. Dost hejkalů bude nadšených.

1 1
možnosti

A65n74e43t39a 47M43a17l83á

18. 10. 2014 12:10

Nějak nevidím ten návrh na zlevnění MHD, vidím zas jen stupidní zvýhodnování určoté skupiny obyvatel.... jako by to nestačilo už teď.

3 1
možnosti

O43t28o 57Č57e27r59m86á32k

18. 10. 2014 0:22

Tedy, takových chytrých hlav tady, který přesně vědí, jak Prahu pozvednou, jak v MHD, tak metru, parkování, bezpečnosti, řešení obchvatu. Se divím, že jste nekandidovali, ty vaše super nápady by lidi jistě přilákaly vás volit ;-D a jako mávnutím proutku byste vše hnedka vyřešili ;-D

0 3
možnosti

R53a19d15e65k 94N87o57v22a95k

17. 10. 2014 23:56

propojením D1 a D11 mají na mysli stabu 511 SOKP nebo nějaký paskvil na 101čce jako to zkouší u Kralup?

3 1
možnosti

...výstavba propojení hradecké a brněnské dálnice, které by odvedlo dopravní zátěž ze Spořilova

to chtějí asi skoro všichni, ale kudy cestička? jestli jinak než je stávající projektovaná 511, tak dalších 15 let se do země nekopne

3 1
možnosti

K36a96r54e93l 26D84r88d84a

17. 10. 2014 17:56

Skvěle! Nižší roční předplatné je výborná zpráva. Dobrá motivace k placenému cestování i k omezení osobních aut.

  Jinak statistika pro 1.233 tis. cestujících: 29% jezdí zdarma, 11% na jízdenky, 21% na měsíční předplatné, 17% na čtvrtletní předplatné, 16% na roční předplatné.

  Počítám, že se nyní vyplatí všem šetřit na roční předplatné. ;-)

1 1
možnosti

Jako nic proti slevám na MHD (i když důchodce úplně zdarma fakt nechápu), ale kde na to vezmou? To budou muset naopak začít podstatně víc obírat automobilisty.

6 1
možnosti

Nechápu zlevnění jízdného. Řekla bych, že to, kolik stojí teď, je absolutně v pořádku. V málokterých městech je MHD tak levná jako v Praze. Zajímalo by mě, kde vezmou peníze, které jim budou logicky po zlevnění chybět..

4 4
možnosti
Foto

Tak to je objektivní konec pražské MHD... Pokud i města typu Ostrava, Varšava či Budapešť, s kolikrát nižší nabídkou a kvalitou MHD, mají ceny ročních jízdenek v přepočtu od 6 000 výše, tak jít pod 4 000 je ekonomická sebevražda. Spolu s určitým zvýšením počtu cestujících to bude znamenat nutnost zvýšení roční dotace nejméně o 2 miliardy a to v současné ekonomické situaci města nebude legrace. Navíc DP je po krk v dluzích za vozidla a potřeboval by spíše navýšení úhrad za vozokilometry u všech trakcí, stejně jako ostatní dopravci, aby z toho mohl generovat zisk na úhradu nákupu vozového parku.

8 4
možnosti

K22a36r66e15l 22D74r44d91a

17. 10. 2014 17:28

Asi jste se přepočítal. Mně to vychází u cca 200 tis. držitelů ročních jízdenek na ztrátu 220 mil. Kč. Přitom počet držitelů mírně klesá a tímto by se měl zájem o nákup jízdenek zvýšit.

  Například tržby z pokut dělají cca 220 mil. ročně. V zásadě lze více pokutovat a více motivovat k nákupu jízdného a ztráta se nepozná. ;-)

  A pokud neumíte počítat, dostalo mě složení zaměstnanců DPP a jejich platy. DPP má 4100 řidičů, 3200 dělníků a 2800 TH pracovníků. Přitom DPP mají jen 511 VŠ. Většina zaměstnanců je vyučených a SŠ. Nejvyšší platy mají TH zaměstnanci, v průměru 39.000 Kč měsíčně, celkem 1.320 mld. Kč ročně.

  Chtěl bych být středoškolákem v kanceláři u DPP a nosit domu 39.000 Kč. ;-D

  Jak to, že z 2800 lidí TH pracovníků má jen 511 vysokoškolské vzdělání? Doprava neláká yntelygenty? :-)

  Těch úvodních 220 mil. představuje roční plat pro 470 těchto dobře placených středoškoláků DPP, co neumí ani počítat. Co spustit nějakou tu reorganizaci a kanceláře DPP trochu vyluxovat? Kdyby chybělo ve stavu DPP 15% dobře placených kuliferdů, poznalo by se to vůbec? ;-)

1 1
možnosti

Prazske MHD by pomohlo jedine zdrazeni a oni budou zlevnovat. :o)

5 5
možnosti