- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zase se řeší následek místo příčiny. Napovím: Běchovice.
Hluk z aut na rychlostních silnicích vyřeší opravdu jen protihlukové stěny. Ale co hluk v centru města? Dokud budou v centru kočičí hlavy a dokud budou stavební práce povoleny od 7.00, nic se nezlepší.
takže budeme začít stavby až od 10:00, až se všichni vyspí a zároveň budeme nadávat, že uzavírky trvají strašně dlouho
„Klíčem pro Spořilov je hlavně dokončení okruhu kolem Prahy,“ říká primátor Tomáš Hudeček
A co pro to TOP09 na radnici za 2 roky udělala? Vůbec nic. Jen dokázala prohrát soud s developerem, který snad ani prohrát nešel. A tak to vypadá, že okruh už nebude dostavěn nikdy. Prostě vrátili Prahu, ale v dezolátním a těžko řešitelném stavu. A to zvládli jen za 2 roky, jiným stranám to trvá dvojnásobek času.
no s tou prohou bych byl opatrný.
Chyba byla, že když na základě VŘ vysoutěžili jednu podobu, měli se jí držet a pokud byly změny tak velké a zásadní, celé to zrušit a vysoutěžit dle nového, skutečného projektu.
Soud akorát řekl, že vícepráce mají proplatit. Oni je nerozporovali, chtěli pouze odsouhlasení jejich proplacení
já na -20 km/h, pak by auta ten hluk pohlcovala
Kdyby byli na Spořilově co k čemu, tak se seberou (stačil by jeden panelák) a zajdou do do Běchovic místním vysvětlit.
Okruh už mohl letos stát celý... Jenže Běchovice, jenže Suchdol. Ať žije NIMBY.
Ona se krásně kreslí alternativní trasa (viz ráno Stropnická-Žilková v rozhlase), když máte mapu, kde je za hranicí Prahy jen bílá plocha.
Hluk je podružný, dá se na něj zvyknout, ale JAK ŘEŠIT EMISE Z AUT? TY ZABÍJEJÍ TISÍCE LIDÍ.
Proč máme limity hluku a emisí dané zákony? Stejně se v Praze nikde nedodržují. U frekventovaných ulic jsou "rakovinové domy", kde je násobně vyšší úmrtnost. Jak to hodlají naši zastupitelé řešit? V posouzení vlivu staveb na životní prostředí (EIA) je často uvedena hodnota škodlivin "vyšší než XX". Ale už neuvedou, zda přesahuje zákonné limity 2x, 5x, nebo vícekrát.
A ten o černé sanitce už jste slyšel?
Bydlím poblíž Jižní spojky, přesto tu nejvíce smrdí 2 věci:
Grily s dřevěným uhlím když je teplo.
Komín jednoho ze sousedů topícího pevnými palivy když je zima..
Prostě to chce severní obchvat. To je celý problém.. už nejmíň 20 let.
Tak třeba za tohle bych snad někoho vážně zavřel, kdopak asi stojí za OS v ulici V Holešovičkách:
"Technická správa komunikací sice letos v ulici vyměnila povrch vozovky a magistrát za zhruba sedmnáct milionů korun vyměňuje okna v okolních domech, ale situaci bude podle magistrátu třeba do budoucna řešit ještě jinak."
Tam byla rušná ulice možná ještě dřív než auta, jezdila tam tramvaj. Najednou dáváme tichý asfalt, měníme okna a dokonce snad budeme ulici zakopávat . Komu je třeba řádně zhodnotit majetek za peníze daňových poplatníků? Kdo tam koupil u silnice nemovitost a teď si všiml, že tam jezdí auta? Tu padesátku co si tam někdo "obhájil" jim vážně přeju. Nahoru si každý podřadí a jede hezky pomalu aby stačil řádně zakouřit, dolu stojí zase na brzdě a vyrábí tak tuny karcinogeního prachu.
Co až vznikne OS (se stejným vlivem), na každé druhé křižovatce v Praze a bude chtít zakopat třeba Letenské náměstí i s výjezdem z tunelu pod zem a to včetně tramvaje, která bezprostředně pod oknem nadělá mnohem víc hluku než třeba ten kamion....
Bude někdy na magistrátu v Praze, konečně někdo neúplatný a nejlépe s mozkem v hlavě? Dostihnou někdy Béma, nebo Hudečka jejich činy a rozhodnutí, mají vůbec nějakou zodpovědnost...
Ty domy v ulici V Holešovičkách vyrostly v době, kdy byl automobilový provoz (a tedy i hluk z něj) naprosto minimální. Ani tu tramvaj s tím nelze srovnat, protože ta nejezdí trvale.
Jediný rozumný způsob jak řešit problémy s automobilovým provozem ve městě, je tento provoz omezit jen na nezbytně nutný. Buď byrokratickými restrikcemi, nebo mýtem (dostatečně vysokým, aby to odráželo míru, jakou jízda auta po městě obtěžuje své okolí).
Dost dobře náchápu několik věcí:
a) Spořilov - tím už kamiony do kopce neprojíždějí, snížila se rychlost z přiměřené 80 na nesmyslných 50 a přesto si melou své. Navíc si tahle podařená čtvrť svévolně zavřela spojku do Záběhlic. Myslím, že zde by se investovat nemělo dokud nedostanou rozum (podobně jako by neměla jít ani koruna do Suchdola, Běchovic a Březiněvce - tedy obcí blokujících Prežský okruh)
b) Ulice v Holešovičkách - jak souvisí omezení stavby protihlukových stěn v centru s ulicí V Holeošvičkách, když ta v centru opravdu není, dokonce ani v tom širším. To je stejné "centrum" jako jsou Háje..
d) Kde v Braníku je obytná zástavba u Jižní spojky? na jedné straně jsou koleje a hřbitov, na druhé proluka a jeden kancelářský věžák..
d) Ad 5. května - je výstavba stěn spojena s návratem sedmdesátky? Ne? Tak proč to stavět...
"Kde v Braníku je obytná zástavba u Jižní spojky?"
Pokud se tam projdete, tak zjistíte, že hluk z Jižní spojky je dost silně slyšet po celém jižním svahu Braníka a Krče. Jako byste byl v divadle a ta silnice byla pódium.