Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vznikající pražská koalice hledala shody. Kývla na levnější jízdné v MHD

Na pražském magistrátu se v pondělí ANO, ČSSD a Trojkoalice domluvily na základních bodech programu možné koalice. Shodly se na stavbě metra D či snížení ceny ročního jízdného. Domluvily se i na nulové toleranci hazardu v Praze a na přísnější ochraně nezastavěných území.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K20a23r25e52l 35D87r53d95a 6133365487449

Pár údajů. Když se zavádělo bezplatné jízdné (29% cestujících), tak se zdražovaly jednotlivé jízdenky na pokrytí ztráty. Jde o děti do 15 let a seniory od 65 let. Která ze skupin je větší? Podle mě děti. Změna životního stylu. Dnes se do školy jezdí přes půl Prahy MHD. Jízdné zdarma je bonusem pro peněženku rodičů.

  Tržby z jízdného dělají cca 4 mld. Kč ročně. Tržba je z 59% tvořena časovými jízdenkami a ze 41% jednotlivými jízdenkami. Přitom na jízdenky jezdí jen 11% cestujících. Podle mě Praha neumí dostat turisty do MHD. (Nebude to o ceně.)

  Nově je populární časové jízdné na 5 měsíců a jeho prodej stoupá. U čtvrtletních a ročních časových jízdenek zase klesá. Zdá se, že Pražané přišli na fintu jak ušetřit za jízdné během 2 měsíců letní dovolené. Což roční předplatné umožňuje jen obtížně. Z ročního předplatného zpravidla tak měsíc každému propadne.

0/0
21.10.2014 9:52

R14a32d65e45k 69J92a25n95a60t76a 9335446734782

Nemyslím si, že by děti do školy začaly MHD jezdit protože je to zadarmo. Pokud rodiče vozí děti do škjoly autem, tak to není kvůli ceně jízdného (ta byla i tak zanedbatelná), ale kvůli hypertrofovanému strachu o děti.

Jinak platnost ročního kuponu se dá přerušit. Ale málokdo o tom ví.

0/0
21.10.2014 10:36

K73a28r32e39l 23D26r34d66a 6573695347889

Děti jezdí do školy protože jde o jazykovky, víceletá gymnázia a výběrové školy. Změna životního stylu. Tak to bylo myšleno. O státní základky "za rohem" stojí rodiče z nouze.

  Pokud jde o přerušení, ono si stačí přečíst podmínky, aby bylo jasné, že to nefunguje. Normální šikana, aby o to nikdo nestál. Kdysi jsem četl, že o přerušení zažádá asi 1000 lidí ročně. Nechápu, že to nejde přes internet.

  "Platnost roční jízdenky PID lze přerušit 2x za dobu platnosti, na dobu minimálně 14 dnů, maximálně na 60 dnů za obě přerušení, o dobu přerušení bude prodloužena doba platnosti časové jízdenky. Přerušení lze provést až 60 dnů dopředu, tato služba je zpoplatněná manipulačním poplatkem 60 Kč.

  Navštivte jedno z kontaktních míst, vezměte si s sebou kartu opencard a občanský průkaz. Obsluha s vámi sepíše dokument "Souhlas s přerušením platnosti ročního kuponu". Doporučujeme před podpisem Souhlas pozorně zkontrolovat!"

0/0
22.10.2014 1:30

B21r92o28n39i64s82l97a41v 21G78a74b78r79y16š 6835884740

Co to je za blábol? Proč by se mělo zlevňovat jízdné? Nejsou ti politici na hlavu a Pražáci rozmazlení? Jezdí pořád autem, ale budou naříkat na to, že je MHD drahá? Měli byste se podívat i jinam než do Jesenice nebo Horoměřic.

Praha má cenu za roční kupon stejnou jako Brno, ale před nimi je ještě Ústí nad Labem (4 845 Kč), Liberec (5 520 Kč), Ostrava (5 225 Kč)... a vítězem se stává... Chomutov a Jirkov (5 565 Kč)!

+3/−4
20.10.2014 20:23

K24a61r48e28l 90D24r73d31a 6843145197319

Někdo s tím zlevňováním musí začít. Dobrý příklad hodný následování. Nenadávejte Pražákům, nadávejte své radnici v Jirkově. ;-D

0/0
21.10.2014 9:09

B87r96o97n87i10s67l36a83v 66G57a93b78r89y79š 6425174530

Já bydlím v Krnově. ;-) V Chomutově a Jirkově jsem byl jednou v životě. :-)

0/0
21.10.2014 9:18

K63a44r45e27l 82D67r93d20a 6363725737379

Pěkně demonstrujete proč Hudeček v Praze dojel při volbách. Olomoučák, co byl v Praze "jednou v životě", ale ví nejlépe, jak má fungovat. ;-)

0/0
21.10.2014 10:02

B25r89o61n23i36s12l57a86v 80G81a28b82r31y48š 6405944890

Nechápu, proč mě s ním srovnáváte. Já se přece Chomutovu nesnažím nijak pomoci. Ale protože se dopravní technologií zabývám téměř 20 let, tak už dokážu odhadnout, kde je chyba. Existují v ČR další města velikosti podobné chomutovskému souměstí, kde je doprava na mnohem vyšší úrovni.

Nicméně pokud máte lepší nápad, jak organizovat dopravu, rád se poučím. :-)

0/0
21.10.2014 10:06

P34e22t33r 93N87e77s60v54a85d51b78a 2254295156579

Hlavně by měli dohlédnout na hospodaření dopravního podniku. Pak teprve zlevňovat jízdné a hlavně kterékoliv ne jen to roční:-/

+3/0
20.10.2014 19:04

R98a20d92e30k 78J87a38n66a15t14a 9945756624632

Většinu nákladů na odbavovací systém (tisk jízdenek, automaty, prodejní okénka, provize SMS operátorům) způsobují právě jednotlivé jízdenky. Časová roční jízdenka vyžaduje akorát nabití jednou ročně. Taky se jedná o platbu předem, což je tadky dlvod, aby to bylo levnější. Navíc si ji pořizují Pražané, tj. ti, co zvolili pražské zastupitele, takže její zlevnění má politickou logiku. Proč zlevňovat jízdné návštěvníkům Prahy?

+3/0
20.10.2014 20:11

P98e98t46r 55N79e41s81v49a24d90b95a 2724455756569

Možná právě proto že nevyužívají MHD denně "365" dni v roce. Za elektriku platíte taky méně když jí více spotřebujete? Asi ne že? :-/ Jaký náklad bude na tisk jedné jízdenky "0,0001 hal". ? Proto stojí desítky korun? Navíc roční jízdné v Praze je už teď sakra levné. Navíc z Pražáků které znám včetně sebe nemá roční kupon nikdo a že jich neznám málo :-/

0/−2
20.10.2014 20:29

B70r45o11n65i97s77l72a48v 29G11a69b54r34y93š 6365814720

Takže dáváte přednost dražší automobilové dopravě? Kéž by si aspoň každý desátý řidič řekl, že tím autem jet nemusí.

0/0
20.10.2014 20:50

P64e78t33r 87N79e26s82v59a77d66b38a 2534155866909

Auto potřebuji 7 dní  v týdnu. Ne jen v práci na popojížďky tak po pracovní době kdy mám pohotovost. A když už jedu MHD nestačím se divit jak je to drahé ve čtyřech lidech dát za cestu jedním směrem přes 100,- to je vážně úlet.

0/0
21.10.2014 20:28

R65a30d39e56k 34J40a61n96a11t31a 9725166594392

A na kolik (přepočítejte to např. na den), vás vyjde to auto? A na kolik by vás vyšlo, kdybyste ho používal jen tak málo často, jak používáte MHD?

Pravidelní cestující MHD platí 13 Kč denně. Za to by autem dokázal jezdit jen kouzelník.

0/0
21.10.2014 20:52

P21e93t89r 96N68e89s71v20a77d47b57a 2314495246279

Umíte číst? "Auto potřebuji 7 dní  v týdnu. Ne jen v práci na popojížďky tak po pracovní době kdy mám pohotovost." Vážně nemůžu používat auto tam málo jako MHD.

0/0
21.10.2014 21:00

R93a81d89e57k 64J67a43n37a15t52a 9255406474702

Však ho mějte, já vám ho neberu. Já se jen ptal, na kolik vás vyjde (se vším všudy). Pokud byste si to totiž spočítal, tak by vám nepřišlo 100 Kč za občasnou (!) jízdu MHD moc.

0/0
21.10.2014 21:40

B89r78o93n19i53s27l36a26v 58G25a88b31r75y58š 6285784850

Ti, co auto potřebují ke své živnosti nebo k zaměstnání, mají samozřejmě výjimku, protože se bez něj neobejdou. Pochybuju však, že je jich v Praze tolik. Určitě se najde alespoň 10 % takových cest, které je možné nahradit veřejnou dopravou bez ztráty kytičky.

0/0
21.10.2014 21:37

R82a40d57e85k 13J78a34n69a81t56a 9365566684622

Většina nákladů na MHD má fixní charakter, bez ohledu na to kolik lidí jí jezdí (zejména to nejdražší, metro) . Nejdražši je vždy řešení výkyvů.Takže je logické, že jsou zvýhodněni ti, kdo se koupí ročního kupónu zavážou k pravidelnému cestování.

A asi znáte jiné Pražáky než já. Každopádně toto snížení by víc takových mohlo přesvědčit přestat obtěžovat spoluobčany ježděním autem po městě.

+3/0
20.10.2014 21:14

T46o56m79á39š 75B66l52a54h15o73š 6766547735980

OVCE potřebují sliby a státní péči.

Možná sníží jízdné, není známo o kolik. Ale k tomu patřičně zvýší daně, což už ovce nezajímá.

+2/−1
20.10.2014 18:24

J49i77n21d61r56a 33V46o53š64t40a 1414914909402

asi jsem ovce, ale zas vím tolik, že magistrát daně fakt nezvýší;-D

+3/0
20.10.2014 18:52

K29a57r54o68l32i68n30a 67M38a12r47i48e 20H25l87a12v80s39o11v78á 6944829175573

ano, jste ovce - v přímé gesci hlavního města je daň z nemovitosti

0/0
20.10.2014 21:28

R44a16d16e22k 19J36a74n44a34t59a 9635736534282

To ano, ale tuto daň už beze změny zákona Praha zvyšovat nemůže. Už totiž uplatňuje nejvyšší možný koeficient 5.0

0/0
20.10.2014 22:25

R98a14d75e79k 57J52a33n54a85t97a 9435486524382

No, o kolik se jízdné má snížit, máte napsáno v článku. A je to dokonce stejná částka, jakou měla Trojkoalice ve volebním programu a na předvolebních plakátech.

0/0
20.10.2014 20:12

P21e60t38r 49Č61e71r61m73á33k 9238615259910

Super... Opravdu nevím kde před volbami proklamovali že budou "klidňovat"(rozumněji omezovat) dopravu. MHD ať je klidně zadarmo, ale ne za stavu kdy jí klesá rok od roku počet cestujících, kupují nové autobusy za stamiliony, a to všechno dotujeme x miliardama z rozpočtu.

+1/−2
20.10.2014 17:55

J21i72ř74í 89Č37e48r16n84ý 7812796891

Smyslem je vytíženost MHD na úkor aut.

0/0
20.10.2014 18:17

P16e36t10r 90Č82e60r36m21á92k 9358915949480

O smyslu není pochyb, o tom že takové snažení v této situaci nemá smysl také.

0/−1
20.10.2014 18:20

P13e45t14r 65K37o52l12á56ř 2448907184621

Já četl, že "hledali schody" ... To by jim klidně poradil ...

+2/0
20.10.2014 17:50

F73r34a67n58t25i89š14e74k 55Z69l71a64t34o73h41l39á10v87e80k 3281464827934

Tak jako tak, s Březinou v zádech se nedá neušpinit. Jsem zvědav, jak bude ANO v příštích volbách bojovat proti sobě.

+4/0
20.10.2014 17:34

P87e45t70r 80K25o51l46á14ř 2798657104731

Ještě si mohli pozvat Janouška s Rittigem a Hrdličkou, shodu by našli raz dva ...

+1/0
20.10.2014 17:52

P97e62t85r 34Š76k76o15d43a 5377880444930

Zatím se mi to líbí. Zásadně nesouhlasím s jízdným zadarmo pro důchodce, ale to je asi tak všechno, co s tím můžu udělat. Zlevnění ročního jízdného je fajn, ale kde na to vemou, to teda nevím.

+1/−1
20.10.2014 17:07

T53o18m41á65š 12B35r93á92z68d16a 6887540186812

Peťko, to jsi si to ale u důchodců zavařil!

Prosímtě, co blbneš?

Co se do nás navážíš, kolikpak si vyděláš Ty a kolik myslíš že dostáváme máme my?

Stejně si vozíš zadnici v auťáku sám a způsobuješ kolony v Praze!

Tak raději přemýšlej, kde na to "oni" teda "vemou". Ha.;-D

+1/0
20.10.2014 21:04

T45o31m78á28š 75Š65a60p19o53v26a16l97o48v 2234494609101

Roční jízdné je v Praze velice levné. Nechápu, proč ho zlevňovat. Spíš udělat levnější jednodenní, to by bodlo.

+8/−1
20.10.2014 16:59

J42i58n26d69r21a 73V29o81š48t86a 1934864619282

protože zastupitelé logicky míří na Pražany, kteří mají většinou předplatní jízdenky, než na lidi, kteří používají jednorázové, protože to jsou buď turisti nebo lidé z okolí Prahy.

+5/0
20.10.2014 17:17

T38o58m74á55š 12Š74a33p63o25v33a31l80o53v 2874584499911

To je pravda. Nicméně jízdné je stejně dostatečně levné. Radši by měli zefektivnit chod DPP a snížit počet zaměstnanců.

+1/0
20.10.2014 18:46

J94i23ř95í 83K14r60e47j31č81í89k 2417668914176

Zefektivňuje a snižuje se nepřetržitě posledních asi 10 let, tam už neni co...

0/0
20.10.2014 22:02

M36i38l68a43n 61M27a60j71e11r45č20í97k 1730660394446

dovolím si nesouhlasit - kolik skutečně soukromých dopravců (DPP je sice akciovka, ale 100% vlastněná městem - veřejnou organizací) má z cca 11tisíc zaměstnanců hned cca 3 tisíce = víc jak 1/3 v kancelářích?

Osobně jsem přesvědčen, že žádný!

0/0
20.10.2014 23:40

J87i73ř34í 12K73r88e53j79č81í29k 2427718954906

Když odhlédnu od toho, že vám ty počty trochu nejdou, odpovím otázkou - kolik soukromých dopravců má v ČR cca 11 tisíc zaměstnanců ?

0/0
21.10.2014 11:41

V23r93a58t59i27s31l88a91v 77D42i19v85i29š 5797984726579

nebydlím v Praze, nemusí mne to trápit. Ovšem postavička pana přítele Březiny, by mne jako obyvatele Prahy, trápila, děsila, pronásledovala i ve spaní. Je to neuvěřitelně výkonný muž, ve všech směrech.

+16/0
20.10.2014 16:57

F65r50a93n18t59i53š71e28k 30Z62l89a65t12o69h48l96á30v62e62k 3561934247744

Kalousek, byť v Praze na kandidátce není, vadí, Březina ne. Ale on nám to Kejl vysvětlí, až dostane noty od Bureše. On taky dlouho nevystačí s tvrzením "Nevedel som, že je pán Bžšezina na kandidátke".

+5/0
20.10.2014 17:23
Foto

P84a52v98e60l 12F48r19u55m51e26r90t 5737484267448

Naprostá koko...a. Praha má, co se týče předplatních kuponů, bezkonkurenčně nejlevnější jízdné široko daleko (vzhledem k rozsahu sítě MHD a poskytovaných služeb). Hm ale super, příští rok se otevře metro do Motola, jehož provoz bude stát nesrovnatelně víc než provoz srovnatelné povrchové dopravy (protože metro je prostě dražší), stále se pořizují nové tramvaje, jejichž sofistikovaná údržba je poněkud dražší než bouchnout kladivem do staré T3 a do toho výpadek z jízdného způsobený naprosto populistickým rozhodnutím.

Když už, tak by mohli něco udělat s cenami jednorázových jízdenek, které už tak levné nejsou, obzvláště ta jednodenní za 110 Kč už je hnedle na úrovni zápaďáckých cen.

+11/−3
20.10.2014 16:46

M28a84r98t15i54n 12Š68u39l86c 2767179260795

No 110 Kč je třeba 1/2 ceny celodenního lístku ve Vídni nebo v Mnichově, takže levné pořád ještě jsou. Navíc stojí jako 3,5 lístku na 90 minut nebo 2 na 90 minut a 2 na 30 minut, komu se nevyplatí celodenní, může jezdit na jednotlivé lístky.

Ale jinak uznávám, že ten výpadek cca 150 mil. za slevu na ročních lístcích se bude těžko nahrazovat:-(

+1/0
20.10.2014 17:31

F81r77a20n94t19i55š78e42k 74Z11l72a67t27o23h79l19á59v52e56k 3321814457274

V Londýně stojí celodenní jízdné 7Ł Kdo jede víc jak třikrát v průběhu dne, tomu se to už vyplácí. Takhle bych viděl nastavené jízdné v Praze a spousta jízd načerno by zmizela.

+3/0
20.10.2014 17:37

R37a18d25e69k 39J50a39n30a24t71a 9125396704432

Málokdo v Praze jede "víc jak třikrát v průběhu dne", když si uvědomíte, že standardní jízdenka platí 90 minut. Cena 110 Kč je určena pro turisty, kteří si to koupí, i když se to přiliš nevyplatí, protože je to jednoduchý a 4 eura jsou pod jejich rozlišovací schopnost.

0/0
20.10.2014 20:16

T22o63m53á17š 87B48r52á33z14d81a 6437510256172

A znáte tzv. London Oyster card?

Ta je, řekl bych fakt výhodná.

Jen to chce si zjistit výhody.

0/0
20.10.2014 21:08

M67a56r72e33k 59T95ů73m76a 4802468636722

ANO, prostě Prahu zadlužíme!!Rv

+10/−4
20.10.2014 16:40

F45r59a42n46t13i51š77e78k 87Z19l43a68t37o38h39l87á65v90e64k 3571164877154

Prostě to zařídí.

+1/−1
20.10.2014 17:24

L17a13d55i66s47l83a25v 88Č75e35b50i84š 3789876531486

Minulý primátor byl z Olomouce, teď tady bude vládnout slovena a co příště, někdo z Ukrajiny nebo z Vietnamu?

+1/−1
20.10.2014 16:40

V95á47c72l38a88v 67H62o88s89c67h 8456468912791

a neni to jedno????

+4/0
20.10.2014 16:45

L71i18b86o53r 54F41i94l48á32k 3220505353283

80% pražáků jsou navátiny, ta o co jde?

0/−1
20.10.2014 18:44

Z79d61e13n88ě13k 86D12u20f18e20k 2494424778

Tak jelikož využívám MHD denně, tak by bylo levnější roční jízdné fajn.

0/0
20.10.2014 16:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.