Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Inspekce vyšetřuje střet policejního auta s tramvají, hledá svědky

Generální inspekce bezpečnostních sborů se obrátila na veřejnost se žádostí o pomoc. Hledá svědky nehody, při které se 17. října střetla v Olšanské ulici na pražském Žižkově tramvaj linky číslo 9 s policejním vozem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K10a86r36e61l 45D55r28d84a 6523685597869

Jako příčinu sešrotování a škod vidím mizernou práci DPP při projektování a rekonstrukci Olšanské a experiment s otevřeným kolejovým svrškem "na lidech", co zde DPP realizoval.

  Nehoda by na asfaltu vypadala úplně jinak. Ale jak se auto dostalo do kolejiště a štěrku, stalo se neovladatelnou překážkou a škoda je na všech stranách mnohem větší.

  Kočičí hlavy kloužou. Na malém přejezdu v Česku musí být dvě víka od kanálu. To přes které pravděpodobně jeli policajti vypadá na řádnou rozpadlou ďuznu. Po rekonstrukci tratě v Olšanské se tu už rozpadají pangejty... Na google lze najít uvolněný a šikmý pangejt přímo zde na přejezdu (krátce po rekonstrukci) a také barvu nejspíš po podobné nehodě v opačném směru. Kdo ví, jaký byl technický stav vozovky? 

  Počátkem nehody mohlo být hupsnutí auta při nájezdu na koleje a ztráta jeho ovladatelnosti.

0/0
28.10.2014 13:21

J54i35ř64í 53K44r28e78j41č74í93k 2347768884476

;-D ;-D ;-D To doufám nemyslíte úplně vážně...

0/0
28.10.2014 16:59

K84a58r69e85l 43D24r92d90a 6433855927389

Inspiroval jste mě. ;-)

0/0
28.10.2014 23:44

J22i98ř27í 89K11r37e38j21č70í15k 2927848984286

Nemyslim že tam co dlouze vyšetřovat, spíš se tonoucí chytá stébla. :-/

Z jedný strany pošta, z druhý O2, takže všude kamer jak nasr...

Tramvaj má odřený pravý čelo, auto se omotalo přes prostředek až na levej bok, takže muselo bejt v pohybu, tudíž pohádku o stání na kolejích můžeme klidně smést ze stolu

+4/0
25.10.2014 16:38

K21a41r16e80l 18D93r86d51a 6313515947149

Pošta je vzdálená 150 metrů, O2 75 metrů... I Vaše další úvahy jsou tak přesné? V každém případě, obávám se, že na kameře to není.

0/0
28.10.2014 12:43

J82i11ř26í 67K91r50e59j52č84í91k 2487458814356

Vzdálenost 150 neřkuli 75 metrů je podle vás pro kamerový záznam limitní ? Ale jděte... ;-D

0/0
28.10.2014 16:57

K59a98r46e56l 29D57r25d37a 6303185907249

Já tady žádné kamery namířené na poměrně vzdálenou křižovatku nevidím. O2 je navíc za stromy. Pošta je tak daleko, že nemá důvod tady něco zabírat.

0/0
28.10.2014 23:42

J74i60ř32í 40K89r32e13j58č16í86k 2267658314916

Pošta je 130 metrů, O2 70 metrů, poliklinika 75 metrů, na všech třech budovách kamery jsou, o kvalitu záznamu bych se nebál...

0/0
29.10.2014 21:59

D67e40n35i70s 81N62o94v26a55k 5504691958900

I kdybych to videl jasne tak bych musel byt idiot se do toho chtit zaplest

0/0
25.10.2014 15:58
Foto

D95a67v35i80d 67M52a63t29ě50j61ů 2695272877238

Nejsem sice ocitym svedkem udalosti, ale vim naprosto presne, jak k tomu doslo - policajt nedal pri otaceni pres koleje prednost tramvaji. Vubec netusim, co GIBS vubec resi.

+8/−1
25.10.2014 14:45

M50a44r36i95e 86Š50í42p41k58o16v37á 5492592884147

Jednoznačně to tak bylo. Potřebují najít někoho, kdo dosvědčí, že tramvaj neměla na kolejích co dělat!:-)))

+1/0
26.10.2014 17:11

J77a69k44u72b 76R61o88u19s 3943300974942

Doufám, že si tohle švestky odskáčou.

+4/−1
25.10.2014 12:09

T21o98m87á70š 50B40e11n34d98a 4660379280607

Dobrý, se vyklepe a prodá se to s 60000 km jako nebourane po důchodci. -----

Jinak ta škoda je reálná, výbava toho auta nebude zadarmo - radar, kamery atd. a tramvaj bude mít poškozeny podvozek, možná i rám a škoda bude i na kolejích.

+3/0
25.10.2014 11:40

L64u98b79o84š 47O36t93t 3576910110114

Pravděpodobně bude obviněn řidič tramvaje, který nezodpovědně natáhl koleje do cesty policejnímu vozu......

+10/0
25.10.2014 10:46

T80o23m19á53š 16B70e59n43d97a 4400479210597

Spíš nepřizpůsobil jízdu stavu a povaze kolejí, kdo ví jestli měl na kolech předepsanou hloubku vzorku.

+5/0
25.10.2014 11:42

E20v26z49e71n 27S62o47u67k19u73p 1197344706588

No stane se... I řidič policajt je člověk...

+4/0
25.10.2014 10:27

M40a30r28i20e 72Š72í93p23k58o39v10á 5532842564837

A kecá se spolujezdcem, a přehlídne tramvaj. Ano, za blbost se platí (a nehází se to na nikoho).

0/0
26.10.2014 17:15

E22v88z14e65n 81S53o10u25k43u47p 1747604386638

Ano, souhlasím, ať za svou blbost zaplatí tak, jako každý jiný...

+1/0
26.10.2014 18:32

M59a71r84i95e 96Š49í19p36k81o17v89á 5402982524767

Přesně tak.

0/0
26.10.2014 19:14

O77n13d14ř17e67j 65M87a61r49e58k 9682350647469

Škoda na postarší policejní ojetině je milión? Pořizovací cena max 500 000, reálná současná cena 150 000, pěkné počty. Plasty na tramvaji tak 20 000.

+2/−8
25.10.2014 9:24

V66a72c56l59a75v 82W77a70n88d35e84r97e25r 8918646559542

zrovna jsem chtel napsat totez....ale pak jsem si uvedomil, ze je to placeno ze statniho a tak je klidne mozne ze se koupi i stara plecka traba za miliony dva. (Jeden se strci do kasy tomu co ten nakup schvali a ten druhy pak panu podnikatelovi. A pak ze dane a socialni stat nepreje podnikani, ze? ;-D)

+1/−2
25.10.2014 9:29

O70n92d34ř13e47j 32M82a59r60e54k 9632260407189

Já měl shodou okolností taky Oktávku s číslem, co začínalo na 9A5. :-) Už je chudinka dávno pryč. :-)

0/0
25.10.2014 9:32

F86r68a77n23t81i35š93e42k 79K29u28b37á31s39e96k 7759628762509

To bude ona!! ;-D

+1/0
25.10.2014 9:49

Z42d75e70n18e91k 94B79e32d55n37a59r 7947206387799

Pořizovací cena bude nepochybně větší. odně záleží jakou auto mělo výbavu. Už z toho že mu vystřelilo asi 8 airbegů, bych řekl, že za 500 000 být nemohlo. Škoda se určí velmi lehko z tabulek odpisů. Auto bylo vybavené nejspíš radarem a další technikou. 1 000 0000 jako škoda je reálná. 

Tak tramvaj si vystoupila z kolejí, takže problém bude nepochybně i na podvozku nejspíš je kompletně hnutá. Víc než vašich 20 000 stojí to vysypané sklo. 30 000 000 škoda se mi také zdá vysoká, ale je možná, pokud je hnutá nosná konstrukce vozu.

+5/−1
25.10.2014 9:52

O30n81d83ř83e76j 85M75a57r21e98k 9182150517629

Auvajs. No tak pane specialisto, já tam vidím dva vystřelené boční airbagy, základní laciné žárovkové světlomety, černé nelakované kliky, černé nelakované boční lišty, plechová kola. Nejsem specialista na Škodovky, ale tohle je to nejzákladnější, co se dělalo, maximálně tam bude navíc mříž a vixlajvantové zadní sedadlo. A speciální cena pro erár. Takže možná ani těch 500 000.

+2/−2
25.10.2014 10:07

T41o32m33á34š 29K63n54a20i28f44l 6463200267110

Hlavně, ze ty jsi specialista....

+1/−2
25.10.2014 11:25

T46o10m96á71š 98V70e43s85e47l81ý 2553683581911

Ty jsi skutečně specialista, jen co je vidět. Vystřelené boční airbagy jsou pro hlavu, které jsou vidět a jsou vidět i vzadu. Mimoto většina těchto aut má v sobě policejní techniku za 250 táců. Ale jak vidno, IQ bahna, když vidíte 20 000 škodu na tramvaji.

+2/0
25.10.2014 15:15
Foto

M92a31r26t47i68n 32Š47u32b18r41t 1785151564955

Ona ta tramvaj má jaksi na každém kole motor, brzdy a další vymoženosti, protože na nízkopodlažním voze to není moc kam jinam dát. tj. když se se čtyřmi koly postupně něco srazí a celkem 8 kol ze 16 vyletí z kolejí, tak se poškodí tolik dosti drahých součástek a motorů, že ty náklady na opravu letí tak proklatě nahoru, že to nad 10 mega bude určitě. Kromě toho může být poškozen celý článek, zavěšení skříně na dvou podvozcích apod.

+12/0
25.10.2014 10:14
Foto

R61u29d38o65l67f 40P21o10l81a17n67e51c65k68ý 3333614893435

Pane Marku, vy jste ale odborník... Máte v autě zabudovanou vysílačku, radar, počítač, maják, upravený motor, lepší ochranné prvky atd.? Každá sranda něco stojí a věřte tomu, že policejní auto má tolik úprav, o jakých se vám ani nezdá.

Co se týče tramvaje, tak kamarád u DP dělá, a tak jsem se dozvěděl, že cena této tram je cca 70 miliónů, například čelní sklo stojí asi čtvrt miliónu. Utrpěl hlavně spodek, podvozky, a u těchto tram je takřka vše vedeno právě spodem. Jen cena bočního skla je cca 30000 a pokud dobře vidím, jap rozbitá dvě. Tato tramvaj má unikátní systém pohonu, kdy každé kolo má svůj vlastní motor a vše je řízeno elektronicky. Vypadá to na poškození dvou podvozku, tedy osmi motorů, mohlo dojít k poškození celého systému, konstrukce...

Do ceny škody je nutné také započítat náklady na opravu, a ty nejsou malé. Vedlejší škodou je pak poškození traťového zařízení - koleje a sloup.

+8/0
25.10.2014 10:50

O26n71d63ř58e85j 53M26a93r84e97k 9412730347759

Cena celé tramvaje je 70 miliónů a čelní sklo stojí čtvrt miliónu? Proč tak málo, já bych za čelní sklo účtoval aspoň dvacet mega. A vypadá to na poškození osmi motorů? Úžasný rentgenový pohled, blahopřeji, ale není to málo Rudolfe? Není jich třeba 64 totálně rozmačkaných? A poškozený sloup? Jasně, škoda je odhadována na autě a tramvaji - sloup je součástí kterého z nich? To už kamarád neříkal? :-)  A kolik má to policejní auto úprav, o kterých se mi ani nezdá? Vyjmenoval jste ty zcela běžné, co třeba opravdu nějakou, o které se mi nezdá? A ještě jedna otázka - police koupí 20 nových aut za 9 600 000. Mě vychází jedno pod půl mega, Vám jedno na víc jak mega - kde bude ta chybička? A teď mluvíme o šest let staré ojetině, co bude za chvíli na odpis.

+2/−9
25.10.2014 12:44

J62a12r17o42s35l59a17v 38F62r36a63n85t35i67š50e39k 63B66r75ü19m80m94e15r 1281136663120

Chápete, že je to jen nástřel, prostě odhad od oka? Až se to bude vyčíslovat ve vyšetřování, pořádně se prošetří tramvaj, a zapojí se pojišťovma, tak bude známá škoda.

0/0
25.10.2014 15:08

P18e53t66r 82V86e31s68e19l90ý 2449568983866

Marek, Marek, oni jsou fakt vydlabaný. Než se tu budete permanentně ztrapňovat, nastudujte si něco o tom, voni chytráku.

+2/0
25.10.2014 15:45

J35i82ř46í 14K51r56e90j89č40í98k 2727728334936

Vůbec nic vám nebrání dodat to okno levněji... :-P

+1/0
25.10.2014 16:34

J21a95r36o97s60l40a53v 88K35a95d34l54e41c 5681849622171

Myslím, že staré repasované T3 by sloužili v pohodě a levněji dál a dál....

0/0
25.10.2014 13:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.