Diskuze

Nenastupuj, když se zavírají, varuje dopravní podnik na dveřích tramvají

Dopravní podnik hlavního města Prahy připravil pro své cestující novou bezpečnostní kampaň. Chce v ní upozornit na úrazy, které vznikají při nástupu a výstupu z tramvají a na nebezpečí při dobíhání spojů. Dvacítku vozů proto polepil novými obrázky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A když je řidič svine a zavírá brzo tak co se da delat

0 0
možnosti

A že nejčastější problém nebudou ani ti méně pohybliví riskující svým nástupem mimo první dveře či dveře s plošinou v nízkopodlažní části osazené kamerou, ale:

1.) ti nastupující/vystupující s kočárkem, kteří tento svůj záměr nedali na vědomí při vjezdu do zastávky (občas se stane že dali při odjezdu z té předchozí, ale ve starších i rekonstruovaných typech TRAM a snad i BUS to je dáváno řidiči jen zvukově = ten při řešení dopravních situací během jízdy mezi jednotlivými zastávkami na to mohl lehce zapomenout)

2.) zakecení/zapomnětliví vystupující vyskakující z vozů v době zavírání dveří, kdy už i doslova celá zastávka do nich mohla dokázat nastoupit!?

3.) cestující dobíhající velmi z boku = míst kde nemohli být řidičem viděni

ZEJMÉNA V BODECH 2 A 3 DOCHÁZÍ K SILOVÉMU OTEVÍRÁNÍ ZAVÍRAJÍCÍCH SE DVEŘÍ, JEŽ HROZÍ JEJICH POŠKOZENÍM - V LEPŠÍM PŘÍPADĚ NUTNOSTÍ JEJICH OPRAVY ŘIDIČEM NA MÍSTĚ, V HORŠÍM JEJICH NOUZOVÝM ZAVŘENÍM A ZAJIŠTĚNÍM = ZNEPROVOZNĚNÍM A V NEJHORŠÍM (naštěstí nejojedinělejším) PŘÍPADĚ VYLOŽENÍ VŠECH CESTUJÍCÍCH A MANIPULAČNÍM ODJEZDEM VOZU NA OPRAVU, protože poškozené dveře nelze zajistit v zavřené poloze.

Myslím, že každý řidič TRAMvaje v Praze Vám řekne, že závada dveří (z uvedených důvodů) je v současnosti nejčastější závadou, jenž musel řešit (ostatní závady jsou dnes poměrně ojedinělé - jinak nejčastěji ovšem různé závady se asi projevují  na nejnovějším typu TRAM 15T, které souvisejí s neseštelováním nějakých jejich komponent = jde to na reklamaci výrobci.)

=

1.) děje se to násobně více než zranění/vláčení cestujících sevřených dveřmi

2.) uvedené chování je porušení SPP ( http://www.ropid.cz/tarif/smluvni-prepravni-podminky-pid-%28metro,-tramvaje,-lanova-draha,-autobusy,-plavidla%29__s189x1218.html  ), bod 4.2 - povinnosti cestujícího, odst.13 "...NENÍ ZEJMÉNA DOVOLENO", odrážky k ""opírat se o DVEŘE VOZIDLA, BRÁNIT JEJICH OTEVÍRÁNÍ A ZAVÍRÁNÍ" + s "NÁSILNĚ OTEVÍRAT ELEKTRICKY OVLÁDANÉ DVEŘE, zábrany a závory"

0 0
možnosti

K83a70r13e32l 44D78r28d19a

28. 10. 2014 11:49

Počítám se mezi oběti chybného nastupování. Pravidelně se mi stávalo, že jsem dobíhal metro a rozplácl jsem se o právě zavřené dveře. ;-D

  A kde byla chyba? Vždy jsem spoléhal na to, že slyším hlášení z vozu "dveře se zavírají", a to i na nástupišti a podle toho řídím dobíhání a nastupování a ono najednou ne. Jestli jsem ohluchl? Stačí hluk od druhé soupravy či něco podobného a já najednou netušil, kdy se dveře vlastně zavírají.

   (A je to moji hluchotou? Nedošlo k nějaké technické úpravě? Snížení hlasitosti či vypojení reproduktoru, co to pouštěl z vagónu ven? Nebo je to vlastnost M1 na "C"čku (od roku 2003)? Nebo jsem ohluchl díky cvičení s tlakem v M1?)

  Museli mi známí vysvětlit, že i metro má světelné znamení. Vážně! Je tak prťavé, že mě samo o sobě nenapadlo. Je nad každými dveřmi a je vidět i z nástupiště. Nyní tedy jedu dobíhání podle něj. Jak svítí, koukám být ve vagónu. Je spíš s podivem, že jsem se o něm nikde nedočetl, nikde žádné upozornění... A fakt jsem jako beran narážel jeden čas pravidelně do zavřených dveří metra. (A metrem jezdím 20 let.)

  Tak vidím ještě jedno opatření. Osvětu, která akceptuje chování cestujících a ne školometské přepravní řády. Protože to, co je třeba u článku "světelné znamení a již žádné nastupování" je pěkný přežitek a nikdo se tím neřídí. Tak k čemu je pak kampaň, co něco takového propaguje?

  Samozřejmě nečekám příručku pro dobíhání (i když), ale třeba nenápadnou informaci, jak dobíhat bezpečně. Třeba: "Jak se rozsvítí světelné znamení, dveře se zavřou za 3 sekundy. Cestující je povinen urychleně ukončit výstup a nástup." Tak nějak... ;-)

Pro inspiraci, jak to vidí někteří cestující:

http://sport.lidovky.cz/bezci-predhonili-metro-v-praze-blackrunners-fm3-/ostatni-sporty.aspx?c=A141027_182821_ln-sport-ostatni_makr

0 0
možnosti

Hlavně by měli chytat ty inteligenty, co si tohle dovolí i v metru. Případně tam dokonce podrží dveře někomu dalšímu. Teď to z nějakých důvodů nikdo neřeší.

0 1
možnosti

nechtěl byste např. tyto "zrůdy" střílet?

0 1
možnosti

K94a30r43e84l 69D14r92d33a

28. 10. 2014 7:16

Nerozumím. V Praze je zvykem urychlovat nástup cestujících zapnutím zvukového znamení. Jsem vychován řidiči MHD nastupovat za této situace naprosto běžně. To je letitý stav.

  A oproti diskusi, vadí mi vyčkávání tramvají na zastávce "do času". Jak se má cestující podle "přepravních řádů" vlastně bezpečně zachovat?

  Dobíhání cestujících řidiči v Praze roky nerespektují. Cestující na to nemá právo. Situace se pomalu mění k lepšímu. Mám pocit, že řidiči začínají být více ohleduplní. Dle řádů ale platilo, že k přepravě je určen jen cestující, co si poctivě počkal na spoj na zastávce. Ostatní nemají nárok a jde jen o jejich asertivitu a rychlost.

  Ale co s tramvají, co čeká 1-2 minuty na zastávce? Jsem daleko. Já dopředu nevím, že bude čekat tak dlouho a proto ji nedobíhám. Když dojdu blíž, tak mi to už nedá a koukám nastoupit. Akorát, že řidič sleduje pouze čas, pak jedno pípnutí bouchnutí dveří a odjezd. Často lidem, co právě přišli na zastávku, před nosem. Jaký smysl má pak takové jednání? Naštvat?

  Měl jsem zato, že smyslem té čekající tramvaje je odjet ze zastávky podle jízdního řádu, a tedy nabrat i cestující co během čekání dorazí. Jenže tady vzniká nebezpečná situace, kdy řidič z nějakého důvodu už s dalšími nastupujícími cestujícími nepočítá.

  Myslím, že situace je zralá na nějakou novou signalizaci. Navrhoval bych tři zvuková a světelná znamení, pak 5 vteřin čekání s otevřenými dveřmi a pak klasické znamení a zavření dveří. To by umožnilo přicházejícím lidem rychle nastoupit nebo nástup vzdát. (Obdoba vyzvánění před zahájením představení v divadle.) Jinak se slušnosti při vyčkávání do času asi nedobereme. ;-)

0 0
možnosti

K26a86r90e31l 48D40r78d30a

28. 10. 2014 7:33

Jinak nastupuji často na zastávce, kde tramvaje vyčkávají do času, dík zimě často se zavřenými dveřmi. Opravdu slast. Tramvaj na zastávce plná lidí. Pro mě je daleko. Většina tramvají tady nečeká a hned odjíždí. Takže už nespěchám s pocitem, že dobíháním ji rozhodně nestihnu.

  Volným krokem přicházím na zastávku sledován 50 čekajícími cestujícími. A ejhle, asi se čeká jen na mě a řidič mi umožňuje nástup. Z pohledů ostatních cestujících mám pocit, že mi vzkazují, že protekce je svinstvo a ředitel DPP by taky mohl jezdit autem. Sám si připadám jako zločinec. ;-D

  (Pokud by tramvaj cinkla, že jako za vteřinu jede, tak popoběhnu a vyhnu se trapné situaci. Nebo v klidu počkám na další. Mohlo by to být řešením?) ;-)

0 0
možnosti

U metra je jednoduché se dostat přes zavírající se dveře, tam stačí vložit ruku, u tramvají je to jiná, možná i proto jsou ty úrazy, neboť lidé si neuvědomují ten rozdíl a jdou nebojácně do toho.

0 0
možnosti

E32v51ž14e71n 22P98o13l93á58k

28. 10. 2014 12:22

U metra by mělo byt jednoduché dostat za toto především mastnou pokutu.

0 0
možnosti

P34e81t45r 24H94e79l56l93e80r

27. 10. 2014 19:48

Pro řidiče bych očekával kampaň: "Nezavírej, když nastupují!" :-)

11 3
možnosti

To je ten nekonečný souboj. Čekat na dobíhače na každé zastávce? Ano jednomu udělám radost, ale naštvu těch 30 co v té tramvaji už mám a oni přijedou později kvůli jednomu.

5 2
možnosti

M53a73r91e27k 53K81l96u83f66a

27. 10. 2014 19:44

To je strašná hloupost! Tramvaj má blokování rozjezdu při otevřených dveřích. Je tam nastaveno, aby při nedovřených dveřích (a to jen třeba 2 cm) neodjistily čelisťové brzdy. Tím se tramvaj nerozjede. Takže zase někdo kalí vodu. Pokud není zanedbána řádná údržba vozu, žádné vlečení tramvajovým vozem nehrozí!  Rv;-O

1 8
možnosti

Případy z minulosti mluví jinak. Nějaká tolerance tam je i podle norem. Řešení je prosté ... nestrkat tam batohy nohy, ruce...Ale to by přece vyžadovalo nějakou povinost od lidí, kterým dnes jejich povinosti naprosto nic neříkají.

2 0
možnosti

Letos 6,2 případů?

0 0
možnosti

Pokud DP ví, že ke zraněním dochází nejčastěji u typů KT a T6, tak by v rámci řešení mohl na tyto vozy nasadit řidiče, kteří nemají vnitřní zrcátka otočená do stropu, aby jim náhodou někdo nekoukal do kabiny, a kteří vědí, že signál "nevystupujte" se používá až po ukončení výstupu a nástupu a ne po celou dobu stanicování jako znamení "hejbněte sebou, mám zpoždění".

8 1
možnosti

A jak Vám pomůže v T6 zrcátko do salonu, když někoho zavřete v druhém voze v posledních zkosených dveřích ;-D.

0 0
možnosti

Ja bych po 22 hodine odvysilal podobne spoty jako jsou od UAMK a podobne zahranicni, naturalisticke z prostredi MHD. Nejaky nalepky na dverich jsou naprosto neucinny a na houby.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  19.4 13:45

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu

24. dubna 2024  16:28

Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...

Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy

20. dubna 2024  16:24

Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

Basketbalistky USK zvládly třetí finále bez problémů, titul mají na dosah

26. dubna 2024  19:30,  aktualizováno  21:17

Basketbalistky USK Praha porazily doma ve třetím ligovém finále Žabiny Brno 83:61. V sérii vedou...

Létaly židle, lidé je pohřbívali. Volejbalisté Ústí ale baráž senzačně otočili

26. dubna 2024  20:48

Křepčili, jako by vyhráli titul, poskakovali s fanoušky, v extázi jim nabíhaly na krku žíly....

Posílili jsme opatření, tvrdí pořadatel maratonu. Minule závodníci kolabovali

26. dubna 2024  16:38

Přes osm tisíc běžců, z toho přibližně polovina ze zahraničí, a zhruba 200 milionů zisku pro českou...

„Dobrý informátor usnadňuje ochranu státu.“ Jak první republika bojovala s trolly

26. dubna 2024

Premium „Ueberfallkommanda“, psi pro policejní patroly na periferii a obušky pro četníky, přepadové tiskové...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...