Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nenastupuj, když se zavírají, varuje dopravní podnik na dveřích tramvají

Dopravní podnik hlavního města Prahy připravil pro své cestující novou bezpečnostní kampaň. Chce v ní upozornit na úrazy, které vznikají při nástupu a výstupu z tramvají a na nebezpečí při dobíhání spojů. Dvacítku vozů proto polepil novými obrázky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O31s43k18a41r 22Š30t23e90j78f26a 2703417367679

A když je řidič svine a zavírá brzo tak co se da delat

0/0
28.10.2014 19:34

M12i56l98a85n 97M27a55j16e26r55č11í59k 1160370174516

A že nejčastější problém nebudou ani ti méně pohybliví riskující svým nástupem mimo první dveře či dveře s plošinou v nízkopodlažní části osazené kamerou, ale:

1.) ti nastupující/vystupující s kočárkem, kteří tento svůj záměr nedali na vědomí při vjezdu do zastávky (občas se stane že dali při odjezdu z té předchozí, ale ve starších i rekonstruovaných typech TRAM a snad i BUS to je dáváno řidiči jen zvukově = ten při řešení dopravních situací během jízdy mezi jednotlivými zastávkami na to mohl lehce zapomenout)

2.) zakecení/zapomnětliví vystupující vyskakující z vozů v době zavírání dveří, kdy už i doslova celá zastávka do nich mohla dokázat nastoupit!?

3.) cestující dobíhající velmi z boku = míst kde nemohli být řidičem viděni

ZEJMÉNA V BODECH 2 A 3 DOCHÁZÍ K SILOVÉMU OTEVÍRÁNÍ ZAVÍRAJÍCÍCH SE DVEŘÍ, JEŽ HROZÍ JEJICH POŠKOZENÍM - V LEPŠÍM PŘÍPADĚ NUTNOSTÍ JEJICH OPRAVY ŘIDIČEM NA MÍSTĚ, V HORŠÍM JEJICH NOUZOVÝM ZAVŘENÍM A ZAJIŠTĚNÍM = ZNEPROVOZNĚNÍM A V NEJHORŠÍM (naštěstí nejojedinělejším) PŘÍPADĚ VYLOŽENÍ VŠECH CESTUJÍCÍCH A MANIPULAČNÍM ODJEZDEM VOZU NA OPRAVU, protože poškozené dveře nelze zajistit v zavřené poloze.

Myslím, že každý řidič TRAMvaje v Praze Vám řekne, že závada dveří (z uvedených důvodů) je v současnosti nejčastější závadou, jenž musel řešit (ostatní závady jsou dnes poměrně ojedinělé - jinak nejčastěji ovšem různé závady se asi projevují  na nejnovějším typu TRAM 15T, které souvisejí s neseštelováním nějakých jejich komponent = jde to na reklamaci výrobci.)

=

1.) děje se to násobně více než zranění/vláčení cestujících sevřených dveřmi

2.) uvedené chování je porušení SPP ( http://www.ropid.cz/tarif/smluvni-prepravni-podminky-pid-%28metro,-tramvaje,-lanova-draha,-autobusy,-plavidla%29__s189x1218.html  ), bod 4.2 - povinnosti cestujícího, odst.13 "...NENÍ ZEJMÉNA DOVOLENO", odrážky k ""opírat se o DVEŘE VOZIDLA, BRÁNIT JEJICH OTEVÍRÁNÍ A ZAVÍRÁNÍ" + s "NÁSILNĚ OTEVÍRAT ELEKTRICKY OVLÁDANÉ DVEŘE, zábrany a závory"

0/0
29.10.2014 0:02

K12a85r85e13l 14D86r17d29a 6243205407759

Počítám se mezi oběti chybného nastupování. Pravidelně se mi stávalo, že jsem dobíhal metro a rozplácl jsem se o právě zavřené dveře. ;-D

  A kde byla chyba? Vždy jsem spoléhal na to, že slyším hlášení z vozu "dveře se zavírají", a to i na nástupišti a podle toho řídím dobíhání a nastupování a ono najednou ne. Jestli jsem ohluchl? Stačí hluk od druhé soupravy či něco podobného a já najednou netušil, kdy se dveře vlastně zavírají.

   (A je to moji hluchotou? Nedošlo k nějaké technické úpravě? Snížení hlasitosti či vypojení reproduktoru, co to pouštěl z vagónu ven? Nebo je to vlastnost M1 na "C"čku (od roku 2003)? Nebo jsem ohluchl díky cvičení s tlakem v M1?)

  Museli mi známí vysvětlit, že i metro má světelné znamení. Vážně! Je tak prťavé, že mě samo o sobě nenapadlo. Je nad každými dveřmi a je vidět i z nástupiště. Nyní tedy jedu dobíhání podle něj. Jak svítí, koukám být ve vagónu. Je spíš s podivem, že jsem se o něm nikde nedočetl, nikde žádné upozornění... A fakt jsem jako beran narážel jeden čas pravidelně do zavřených dveří metra. (A metrem jezdím 20 let.)

  Tak vidím ještě jedno opatření. Osvětu, která akceptuje chování cestujících a ne školometské přepravní řády. Protože to, co je třeba u článku "světelné znamení a již žádné nastupování" je pěkný přežitek a nikdo se tím neřídí. Tak k čemu je pak kampaň, co něco takového propaguje?

  Samozřejmě nečekám příručku pro dobíhání (i když), ale třeba nenápadnou informaci, jak dobíhat bezpečně. Třeba: "Jak se rozsvítí světelné znamení, dveře se zavřou za 3 sekundy. Cestující je povinen urychleně ukončit výstup a nástup." Tak nějak... ;-)

Pro inspiraci, jak to vidí někteří cestující:

http://sport.lidovky.cz/bezci-predhonili-metro-v-praze-blackrunners-fm3-/ostatni-sporty.aspx?c=A141027_182821_ln-sport-ostatni_makr

0/0
28.10.2014 11:49

E12v80ž25e31n 58P46o90l50á86k 3168678901153

Hlavně by měli chytat ty inteligenty, co si tohle dovolí i v metru. Případně tam dokonce podrží dveře někomu dalšímu. Teď to z nějakých důvodů nikdo neřeší.

0/−1
28.10.2014 8:40

J25a27r62o39s61l23a85v 82M37e24d84u54n33a 6632248497790

nechtěl byste např. tyto "zrůdy" střílet?

0/−1
28.10.2014 9:59

J71i86n86d78ř13i44c39h 78Š11k69o45p66e63k 4955281940965

nestačilo by pokutovat ?

+1/0
28.10.2014 11:40

K87a69r53e88l 61D95r54d92a 6743665407759

Myslím, že je slušnost podržet dveře. Předběhnu holku, já to stíhám, ona ne, tak ji dveře samozřejmě podržím. Nebo skupinka turistů, netuší která bije, a ještě všichni nenastoupili...

  Samozřejmě mluvím o pár vteřinkách...

0/0
28.10.2014 12:12

E35v81ž75e10n 16P43o79l13á35k 3218818331603

Jenže těch vašich pár vteřinek rozhodí provoz na celé lince a může trvat i půl hodiny, než se dostane do normálu. Opravdu velice slušné, zdržet pro jednu holku tisíce lidi.

+1/0
28.10.2014 12:15

K60a53r49e25l 72D28r65d59a 6353745547949

Ale jděte. Stání ve stanici se neměří na milisekundy a řidič musí mít možnost umožnit nástup třeba vozíčkářům, kočárkům, kolům i těm skupinkám školáků či turistů. Tedy vteřina podržení dveří provoz metra neohrozí.

  A pokud opilci večer drží dveře dlouho, při 10 minutových interval také o nic nejde.

0/0
28.10.2014 23:55

M90i19l89a41n 85M38a76j97e12r75č86í69k 1650570614476

Skupinka turistů má kurnik-šopa vědět, která bije = nemá lézt jako stádo hus po jednom jedněmi dveřmi, ale má se rozprostřít alespoň ke všem dveřím jednoho vagónu a tyto využít ke svému nástupu a následně i výstupu z vozidla MHD!

+1/0
28.10.2014 12:46
Foto

M90a70r76t87i30n 38Š10u52b15r76t 1115481734255

Ano, takové chování vede třeba k tomu, že se na lince C nestihne vlak obrátit na Ládví, nebo zpozdí provoz tak, že najednou třeba 8 - 10 souprav jede zpožděných v řádu minut, což na C znamená, že pojedou přecpané a s dalšími stanicemi budou přecpané stále víc, budou zastavovat v tunelech apod. Pokud je ráno interval na C nějakých 105 sekund a někde podržíte dveře na 10 sekund a na další stanici opět, už máte skoro o čtvrtinu víc lidí pro váš vlak na pobrání a pak už se to začne zdržovat vlivem toho počtu lidí a na čtvrté stanici už se to začne projevovat na pravidelnosti provozu celé trasy. Jako chápu podržet dveře večer, když je interval 10 minut, ale ve špičce kdy to jede po minutě a půl to je služba jednomu člověku a současně naschvál v jednom okamžiku většinou tak 5 000 lidí v okolních soupravách...

0/0
28.10.2014 21:24

K98a16r31e15l 25D34r89d71a 6493825157349

10 sekund je hrozně moc. Odhaduji to "standardní" podržení na 1-2 sekundy.

  Nemyslím si, že lze množství lidí plánovat. Je to nahodilý parametr. Určitě má vliv na pravidelnost metra, zpoždění a zastavování souprav v tunelech atd. Ale nevěřím, že by hrálo roli zdržení odjezdu o 1-2 sekundy. Podle mě musí provoz s větší tolerancí stání v zastávce počítat a do toho by se mělo vejít i krátké podržení dveří.

  A samozřejmě, ve špičce je to větší problém. Jenže skutečná špička je na C jen 1 hodinu kolem 7:00 v pracovní den. Všude jinde lze upřednostnit slušnost.

0/0
29.10.2014 0:11
Foto

M57a84r65t79i59n 25Š65u28b68r63t 1975661734615

Dneska jsem to schválně měřil a krátké podržení na Muzeu a na Hlaváku způsobilo oproti Pavláku už na Hlavním nádraží zpoždění 35 sekund.

0/0
29.10.2014 9:52

K19a47r36e18l 36D38r33d86a 6753805477609

Nevěřím, že 2-4 sekundy udělají automaticky na dvou zastávkách 35 sekund. Jak? Přičítáte davy lidí u kterých ale nemáte jistotu, že by tam nebyly i kdyby jel vlak na čas?

  Aby Vaše tvrzení platilo, muselo by se provádět měření dlouhodobě v rámci nějakého výzkumu. Jinak je to zase jen subjektivní fáma lidí od dopravních podniků.

  Jak to vidíte s tou špičkou? Stačí se takového chování vyvarovat kolem té 7-mé hodiny?

  Na Hájích jsem byl svědkem jak si holka podržela dveře a nastoupila. Šlo o vteřinu. Čekající řidič metra na nástupišti dostal naprostý záchvat a řval tam nadávky i když byla souprava už pryč. Uff...

  Pokud je to problém, dokažte to a udělejte na takovéto téma osvětu. Ale jak je u DPP zvykem, nejprve se uplatní hulvátství, nadávky a šikana cestujících, a ti přitom nevěřícně koukají, kdo je to vozí. To, že je to třeba vážný problém, se z takového chování ale nedozví. A popravdě, nějaký přepravní řád, co to zakazuje, je každému ukradený. Já považuji přidržení dveří za slušnost. (Ostatně, je to v souladu s Guthem-Jarkovským.) ;-)

0/0
29.10.2014 12:51

K41a37r57e28l 30D93r81d95a 6803255857359

Nerozumím. V Praze je zvykem urychlovat nástup cestujících zapnutím zvukového znamení. Jsem vychován řidiči MHD nastupovat za této situace naprosto běžně. To je letitý stav.

  A oproti diskusi, vadí mi vyčkávání tramvají na zastávce "do času". Jak se má cestující podle "přepravních řádů" vlastně bezpečně zachovat?

  Dobíhání cestujících řidiči v Praze roky nerespektují. Cestující na to nemá právo. Situace se pomalu mění k lepšímu. Mám pocit, že řidiči začínají být více ohleduplní. Dle řádů ale platilo, že k přepravě je určen jen cestující, co si poctivě počkal na spoj na zastávce. Ostatní nemají nárok a jde jen o jejich asertivitu a rychlost.

  Ale co s tramvají, co čeká 1-2 minuty na zastávce? Jsem daleko. Já dopředu nevím, že bude čekat tak dlouho a proto ji nedobíhám. Když dojdu blíž, tak mi to už nedá a koukám nastoupit. Akorát, že řidič sleduje pouze čas, pak jedno pípnutí bouchnutí dveří a odjezd. Často lidem, co právě přišli na zastávku, před nosem. Jaký smysl má pak takové jednání? Naštvat?

  Měl jsem zato, že smyslem té čekající tramvaje je odjet ze zastávky podle jízdního řádu, a tedy nabrat i cestující co během čekání dorazí. Jenže tady vzniká nebezpečná situace, kdy řidič z nějakého důvodu už s dalšími nastupujícími cestujícími nepočítá.

  Myslím, že situace je zralá na nějakou novou signalizaci. Navrhoval bych tři zvuková a světelná znamení, pak 5 vteřin čekání s otevřenými dveřmi a pak klasické znamení a zavření dveří. To by umožnilo přicházejícím lidem rychle nastoupit nebo nástup vzdát. (Obdoba vyzvánění před zahájením představení v divadle.) Jinak se slušnosti při vyčkávání do času asi nedobereme. ;-)

0/0
28.10.2014 7:16

K27a85r81e55l 56D44r17d64a 6403635257519

Jinak nastupuji často na zastávce, kde tramvaje vyčkávají do času, dík zimě často se zavřenými dveřmi. Opravdu slast. Tramvaj na zastávce plná lidí. Pro mě je daleko. Většina tramvají tady nečeká a hned odjíždí. Takže už nespěchám s pocitem, že dobíháním ji rozhodně nestihnu.

  Volným krokem přicházím na zastávku sledován 50 čekajícími cestujícími. A ejhle, asi se čeká jen na mě a řidič mi umožňuje nástup. Z pohledů ostatních cestujících mám pocit, že mi vzkazují, že protekce je svinstvo a ředitel DPP by taky mohl jezdit autem. Sám si připadám jako zločinec. ;-D

  (Pokud by tramvaj cinkla, že jako za vteřinu jede, tak popoběhnu a vyhnu se trapné situaci. Nebo v klidu počkám na další. Mohlo by to být řešením?) ;-)

0/0
28.10.2014 7:33

M45i41l55a75n 10M70a18j84e41r97č82í38k 1690490424146

teď nevím, jestli to nepřípadá jen mne, že si ve svých dvou navazujících příspěvcích protiřečíte:

A.) POŽADUJETE VYMYSLET NĚJAKÉ ZNAMENÍ VYČKÁVÁNÍ

1.) to mimochodem je velmi jednoduché, ale není vůbec rozšířené, protože každá TRAMvaj je jako vozidlo účastnící se provozu na pozemních komunikacích vybavena směrovkami (žel někteří vedoucí/instruktoři/dispečeři prosazují heslo "nenadužívávejte je proti tzv. silničnímu zákonu = nepoužívejte je mimo odbočování"), ale taková zaplá pravá směrovka může jasně znamenat:

a) při stanicování v zastávce s nástupní plochou ve vozovce - cestující můžou vstupovat do vozovky / podélně jedoucí auta (či jiná vozidla) musí zůstat stát za TRAMvají!

b) při stání/čekání u zastávkového ostrůvku (či na zastávce na samostatném tělese mimo vozovku) -  trvalé puštění = čekám do času / můžete mne zkusit doběhnout (ovšem pokud nebudete zavčas řidičem zpozorováni, tak vám může stejně ujet) nebo  párkrát "probliknutí" = řidič zpozoroval dobíhajícího a dává mu najevo, že na něj ještě počká (v některých případech už může znít výstraha dveří či se tyto i zavírat - ono ji je to někdy složité vyrušit - např. dveře se zavírají zapnutým automatickým zavíráním po detekci uvolnění prostoru v nich nebo pomocí vyklopení "řídící páky" a její navrácení do základní polohy by sice výstrahu vypnulo, ale také dveře "natvrdo" zavřelo, ale někdy i poté je stále možný nástup - svítili vnější tlačítka dveří, tak řidič je uvolnil a příslušné dveře se po jejich stisknutí otevřou - ono proč taky kvůli jednomu "dobíhači" větrat všemi dveřmi vytápěný salón)

B) ZLOBÍTE SE NA ŘIDIČE, ŽE KVŮLI ČEKÁNÍ NA VÁS, VÁS OSTATNÍ OSOBY NA ZASTÁVCE I VE VOZE VRAŽDÍ POHLEDEM, PROTOŽE TO POVAŽUJÍ ZA PROTEKCI VÁS

ovšem ono to tak ve skutečnosti i bude - málo kdy se stane, že při vyčkávání spoje tzv. do času (dle JŘ) dobíhači nastoupí přesně včas - nečeká-li vůz ještě po jejich nastoupení dál, tak je to většinou znamením, že už nějakou chvíli mohl jet dál (ovšem není znamením, že jede pozdě)

0/0
28.10.2014 10:16

M83i77l80a92n 61M10a90j50e55r77č39í40k 1720820294776

.... ono totiž v Praze platí, že přeprava přesná je jízda spoje v odchylce od jízdního řádu 0 až +179 sekund, jenže maximální odchylka jsou vlastně 3 minuty (které se lehce dají nabrat vystáváním/vyčkáváním na pouhých 3 křižovatkách kvůli těsně uteklým volnům - u BUS zeleným na signalizacích) a ty již mohou být podstatné pro nestihnutí nějakého přestupu na návaznou (nejpravděpodobněji autoBUSovou) linku, která nebude mít tak hustý interval jako většina TRAMvajových linek!

0/0
28.10.2014 10:24

K22a16r82e88l 47D16r95d20a 6163105927289

Za B)... nezlobím. Jen mi to přijde takové divné. Za počkání a nabrání jsem samozřejmě rád.

  Protiřečím si. První situace se stává na Hlavním nádraží, kde nastupuje plno cestujících a ujíždění tramvají v rámci vyčkávání je časté. Přitom řidič musí vidět přicházet skupinku cestujících od metra a zpravidla kouká odjet bez ohledu na ně.

  Druhá situace se mi stává v Olšanské a zpravidla večer mimo špičku.

  Na Hlavním nádraží přichází většina cestujících k tramvaji zprava. V Olšanské to bývá různé. Cestující startují z obou chodníků. Vyčkávající tramvaj by musela svítit všemi směrovkami. (Asi jako je tlačítko "trojúhelník" v autě - havarijní stání.)

  Pokud by vyčkávající tramvaj byla takto nějak označena, byla by to pomoc. Určitě bych ji dobíhal i z cca 100 metrové vzdálenosti. Dnes prostě nevím jak se chovat.

  (A už jsem byl upozorněn, že mám špatný odhad. Vyčkávání nebývá 1-2 minuty, ale spíš 20-40 sekund. I tak, stovka se dá dát za 15 vteřin.) ;-)

0/0
28.10.2014 10:54

M12i53l85a17n 12M13a80j62e81r31č89í44k 1500150304326

asi to vezmu odzadu:

A) výstražná světla jsou výstražná světla (současně zapnuté směrovky do obou stran) i u TRAMvají (jako vozidla účastnícího se silničního provozu) "= nemohu jet dál pro překážku na komunikaci/trati či vlastní poruchu" (potažmo = informace pro:

a) kolegu za ní "prosím pojď se zeptat co se děje a případně mi pomoc"

b) silniční vozidla za ní "jsem dočasně překážkou - máš právo mne s opatrností objet i zleva po protisměrné koleji), žel:

1.) nejstarší typy TRAM v Praze "výstražky" z jedné kabiny nezapnout (mělo by existovat nepraktické nesmyslné "obejití", kdy ve dvojci TRAM v prvním voze se zapnou směrovky do jednoho a v druhém do druhého směru)

2.) většina řidičů TRAM se asi bojí nařčení z nadužívání směrovek a výstražná světla ve vhodných situacích nepoužívají, byť mají TRAM s jejich spuštěním otočením jediného spínače (pak je tam také riziková situace, že výstražky přestanou svítit při snaze odstranit závadu pomocí totálního restartu vozu včetně dočasného odpojení baterie = pokud řidič následující TRAM se nepřišel informovat co se děje, tak může nesmyslně nabít dojmu, že se již pojede)

B) na hlaváku se sice moc nevyskytuji (při vlastní cestě na/z něj využívám buď =M=C či TRAM l.3 ze zast. Jindřišská), ale snad tam nejezdí všichni TRAM jen na Žižkov = používají někteří i TRAM 5 a 26 ze Žižkova - v protisměru (směrem k Masaryčce, Nam.Republiky, Dlouhé Třídě ....) = i tam k TRAM PŘICHÁZEJÍ LIDÉ ZLEVA.

PODSTATNÉ JE VĚDĚT, ŽE VÝHLED ŘIDIČE DO BOKŮ OD VOZIDLA TRAM či BUS (POTAŽMO KOMUNIKACE NA NÍŽ SE NALÉZÁ) JE VELMI OMEZENÝ A SMĚREM DOLEVA TAKŘKA NEMOŽNÝ = je nesmyslné nějakým znamením slibovat někomu vlevo od vozu, že na něj počká, když o něm nemůže vědět  (např. plzeňské DP má na svém webu komiksový příběh úsměvnou formou seznamující lidi s "úskalími řidiče MHD" - na 3. straně z 6ti je i zákres zorných úhlů řidiče - http://www.pmdp.cz/zabava/komiksovy-pribeh/  )

0/0
28.10.2014 12:06

M40i77l21a58n 77M15a25j63e65r53č66í76k 1810700864606

ovšem všimněte si, že TRAM mají (na rozdíl od autoBUSů) vlevo většinou výrazně menší zpětné zrcátko než to vpravo pro sledování nástupní strany = zorný úhel bude vlevo výrazně menší

0/0
28.10.2014 12:52

K17a71r47e11l 90D32r38d69a 6123665947909

B) Máte pravdu. I v tomto směru se zde vyčkává. Nicméně, většina příchozích cestujících z metra opravdu míří na Žižkov. V opačném směru jsem problém s ujížděním cestujícím nezaznamenal.

  Pak nejde o slibování. Dobíhání je vždy bez záruky. Jde spíš o to i na dálku vědět, že tramvaj vyčkává. Nemusí jít nutně o směrovky. Na tom Hlavním nádraží by třeba i pomohlo znamení o zavření dveří, pak 5 vteřin čekání a pak teprve znamení a zavírání dveří.

  Vedlo by to k tomu, že by přicházející skupinka popoběhla a nastoupila a ne že by ji tramvaj před nosem ujela. Ale možná právě o to jde, nedělat si komplikace s dobíhajícími na poslední chvíli třeba i z důvodu bezpečnosti. Ale je to takové zbytečné hulvátství.

0/0
29.10.2014 0:33

K25a48r48e42l 85D72r78d38a 6883445497969

Hlavní nádraží. Chodník se dělí u pomníku cca 50 m od zastávky. Kdo jde na Masaryčku či jede do centra jde vlevo, kdo na Žižkov jde vpravo. Chodci přichází na zastávky v různých směrech pokaždé z jiného konce ulice Bolzanova. Soudím podle skupinky, která míří na Žižkov. Těžko říct, na kterou stranu míří víc cestujících.

0/0
29.10.2014 15:51

M37i31c50h58a46l 13H80i21r43k39a 4377776660283

U metra je jednoduché se dostat přes zavírající se dveře, tam stačí vložit ruku, u tramvají je to jiná, možná i proto jsou ty úrazy, neboť lidé si neuvědomují ten rozdíl a jdou nebojácně do toho.

0/0
28.10.2014 1:11

E40v18ž48e51n 55P21o19l34á48k 3278148331903

U metra by mělo byt jednoduché dostat za toto především mastnou pokutu.

0/0
28.10.2014 12:22

P18e90t58r 70H71e31l50l73e68r 5813796334984

Pro řidiče bych očekával kampaň: "Nezavírej, když nastupují!" :-)

+11/−3
27.10.2014 19:48

R84o83m56a84n 21P69o74l67á42č70e88k 5466889385

To je ten nekonečný souboj. Čekat na dobíhače na každé zastávce? Ano jednomu udělám radost, ale naštvu těch 30 co v té tramvaji už mám a oni přijedou později kvůli jednomu.

+5/−2
27.10.2014 19:50

B86o12h82u32s53l22a21v 71K29r84á67l65í56k 2261530709366

Tady nejde ani tak o dobíhače, jako o ty, co včas čekali a chtějí nastupovat. I když v některých zastávkách s úzkým přeplněným nástupištěm (Karlák, Národní třída) je někdy i pro čekajícího problém probojovat se k tramvaji, která zastaví jako druhá.

+12/0
27.10.2014 20:01
Foto

P68a27v56e35l 35F77r62u16m44e58r33t 5757304697338

S probojováváním se k druhé soupravě je to obzvláště na stavebně imbecilně řešených zastávkách typu Hradčanská fakt děs. Ale zrovna v tomto konkrétním případě řidiči na lidi čekají, takže tady rozhodně žádný problém z jejich strany není, spíš bych něco řekl architektům či projektantům, kteří zfušovali Hradčanskou, ačkoliv tam bylo plno prostoru na lepší řešení.

Jinak k tomu přivření, kdyby v tramvajích typu T3 měl řidič stoprocentně předcházet přivření, tak na každé zastávce (i v okrajových částech, kde obvykle moc lidí nevystupuje) musí čekat nejmíň 15 vteřin, jestli náhodou nějaká špatně pohyblivá osoba nebude vystupovat z 2. vozu, protože vnitřkem až do 2. vozu prostě nevidí (obzvlášť přes ty neprůhledné stěny kabin řidičů v Praze u tramvají T3). A tady je to prostě o tom, aby lidi taky sami mysleli především na své vlastní zdraví a pokud možno nastupovali do 1. vozu, když jsou na tom pohybově hůře (obzvlᚍ když vědí, že budou vystupovat na nějaké málo frekventované zastávce, kde se moc nečeká).

A obecně k čekání, kdyby měli řidiči čekat na lidi na zastávkách jako IPP, tak všechny tramvaje stojí. A skutečně nejde jen o dobíhače, ale když se lidi za každou cenu musí narvat do přecpané tramvaje, ikdyž těsně za ní jede prázdnější (což se někdy stává třeba na lince 22), je to taky na palici a v takovém případě je i mírné popohánění ze strany řidičů v podobě výstrahy v pořádku. A to, když tramvaj kvůli jednomu člověku ztvrde na křížení s magistrálou u IPP je pro většinu cestujících uvnitř (pokud je narváno) poněkud nepříjemné.

+1/0
28.10.2014 0:16

M82i92l62a70n 85M58a36j21e86r22č63í71k 1270550234576

".....

A obecně k čekání, kdyby měli řidiči čekat na lidi nazastávkách jako IPP, tak všechny tramvaje stojí. A skutečně nejde jen odobíhače, ale když se lidi za každou cenu musí narvat do přecpané tramvaje, ikdyž těsně za ní jede prázdnější (což se někdy stává třeba na lince 22), je totaky na palici a v takovém případě je i mírné popohánění ze strany řidičů vpodobě výstrahy v pořádku.

...."

K uvedenému musím z mé znalosti příslušných předpisůupozornit na (zejména velkými písmeny zvýrazněné):

Smluvní přepravní podmínky PID, bod 4.2 - Povinnosticestujícího, odst. 13.) "CESTUJÍCÍMU PŘI PŘEPRAVĚ V ZÁJMU ZAJIŠTĚNÍBEZPEČNOSTI JEHO I OSTATNÍCH OSOB NENÍ ZEJMÉNA DOVOLENO:

a. nastupovat nebo vystupovat, pokud je dávána zvuková nebosvětelná návěst, a NASTUPOVAT DO VOZIDLA, KTERÉ JE PLNĚ OBSAZENO NEBO JE ZAOBSAZENÉ PROHLÁSIL ŘIDIČ nebo pověřená osoba; ..... " (viz:http://www.ropid.cz/tarif/smluvni-prepravni-podminky-pid-%28metro,-tramvaje,-lanova-draha,-autobusy,-plavidla%29__s189x1218.html   )

= pro mne dávaná zvuková nebo světelná návěst - tzv. výstraha neznamenážádné popohánění, ale "natvrdo" řidičovo prohlášení vozidla zaobsazené!

Žel vím, že si toto neuvědomují nejen snad všichni cestující, aledokonce i mnozí řidiči.

0/−1
28.10.2014 0:51

J23a70r44o29s29l41a12v 61M34e30d26u19n62a 6862958987240

žít na 100,000000000% prodle předpisů, to je lehkost!

0/0
28.10.2014 10:00

M43a81r63e63k 82K84l76u42f16a 3698234704166

To je strašná hloupost! Tramvaj má blokování rozjezdu při otevřených dveřích. Je tam nastaveno, aby při nedovřených dveřích (a to jen třeba 2 cm) neodjistily čelisťové brzdy. Tím se tramvaj nerozjede. Takže zase někdo kalí vodu. Pokud není zanedbána řádná údržba vozu, žádné vlečení tramvajovým vozem nehrozí!  Rv;-O

+1/−8
27.10.2014 19:44

R44o60m31a11n 20P14o85l49á14č50e89k 5106469645

Případy z minulosti mluví jinak. Nějaká tolerance tam je i podle norem. Řešení je prosté ... nestrkat tam batohy nohy, ruce...Ale to by přece vyžadovalo nějakou povinost od lidí, kterým dnes jejich povinosti naprosto nic neříkají.

+2/0
27.10.2014 19:48
Foto

M41a27r57t10i26n 64Š56u83b72r58t 1925401844665

Slabá ručka, nebo třeba berle se bohužel i při těchto opatřeních může dostat mezi dveře, mezi jejich gumové svislé konce a tam být sevřena tak, že si tato zařízení myslí, že je skutečně dovřeno... Jelikož se to již při funkčním zařízení stalo a v Praze pořád jezdí dost vozů staršího typu, tak všichni víme, že na to spoléhat nelze. Holt nelze ty dveře dělat tak, že budou zavírat úplně napevno a přiléhat k sobě pevnými částmi, protože to by zas při zavření lámaly lidem ruce...

+3/0
27.10.2014 19:49

B86o22h71u88s90l28a85v 65K86r60á76l90í22k 2731380419726

Detekce uzavření by jistě mohla být citlivější, ale to by se pak neustále stávalo, že by se tramvaj nerozjela, ani když by měla všechny dveře zavřené.

+1/0
27.10.2014 20:03

J63a45r30o45s25l57a68v 95H15e58j60n87a 4717181799

Letos 6,2 případů?

0/0
27.10.2014 19:34

B29o29h62u91s78l11a18v 27K77r74á39l96í33k 2341520819546

Pokud DP ví, že ke zraněním dochází nejčastěji u typů KT a T6, tak by v rámci řešení mohl na tyto vozy nasadit řidiče, kteří nemají vnitřní zrcátka otočená do stropu, aby jim náhodou někdo nekoukal do kabiny, a kteří vědí, že signál "nevystupujte" se používá až po ukončení výstupu a nástupu a ne po celou dobu stanicování jako znamení "hejbněte sebou, mám zpoždění".

+8/−1
27.10.2014 19:25

R40o84m38a93n 64P30o70l64á12č91e84k 5686349775

A jak Vám pomůže v T6 zrcátko do salonu, když někoho zavřete v druhém voze v posledních zkosených dveřích ;-D.

0/0
27.10.2014 19:35

B25o52h95u71s92l20a46v 61K71r54á28l51í69k 2851600459706

Pomůže k odhalení těch řidičů, kteří mají dění v soupravě zcela na háku. Oni to budou dost často titíž řidiči, kteří prostě nepřemýšlejí o tom, co se jim může dít v zadním voze.

+2/−1
27.10.2014 19:39

R62o75m16a56n 85P78o85l63á97č91e37k 5766189335

Ač jsem velký kritik řidičů, tak si jděte někdy do vozovny až bude den otevřených dveří a zkuste u T6 se podívat do zrcátka z kabiny.;-)

+3/0
27.10.2014 19:47

B57o53h96u23s54l36a62v 58K71r17á78l23í83k 2741230599846

Možná že k tomu ani nemusím čekat na den otevřených dveří. Třeba už jsem si to dávno vyzkoušel.

0/0
27.10.2014 20:05

J13i65ř31í 32K92r28e31j39č72í20k 2177938284196

Kdyby jo, tak nemáte tak hloupé připomínky...

0/0
27.10.2014 23:00

M84i62l31a69n 97M72a71j16e19r17č13í14k 1970760714946

Dle Vašich hloupých připomínek tak akorát v naprosto zcela prázdném voze, kde jste nezjistil, že (aniž by Vám někdo stál za dveřmi kabiny = totálně zaclonil výhled do salónu vozu) se v tzv. normálně/vysoko podlažních TRAMvajích (či i autoBUSech) nižší osoba stojící na schodech již (od čela vozu) v 2 dveřích velmi lehce schová za sedačkami před nimi! Takže dohlédnoutí na dění od kabiny ještě u vzdálenějších dveří přes vnitřní zrcátko je takřka nemožné!

A dohlédnutí na dění u zadních dveří pomocí vnějšího zrcátka je také omezené - většina TRAMvají má krajní dveře v půdorysně zkosené (zužující se části) = zadní dveře jsou za mírným rohem/záhybem a u kloubových autoBUSů tak většinou je celý tzv. vlek = část za kloubem, protože do většiny zastávek není pro ně dostatečně dlouhý nájezd umožňující srovnání této části s nástupní hranou!

+1/0
28.10.2014 1:09

J20i50ř47í 16K33r20e86j10č64í34k 2757838804266

Nejde o konkrétní typy vozů, zrovna vozy T6 a KT8 s tím budou mít nmenší problémy než nejstarší T3SU a M, ale o způsob chování cestujících...

0/0
27.10.2014 23:03

O54l64d52ř97i92c60h 61M15a24t86o22u96š 2567232289

Ja bych po 22 hodine odvysilal podobne spoty jako jsou od UAMK a podobne zahranicni, naturalisticke z prostredi MHD. Nejaky nalepky na dverich jsou naprosto neucinny a na houby.

+2/0
27.10.2014 18:49

G88a30b53r66i77e98l 66H55o21r85t73e74n 9301149723964

Spíš bych ocenil kampaň ve stylu "Pozor! Tuto tramvaj řídí idiot, který vás klidně skřípne do dveří!". Naposledy v pátek by to byla pravda, protože na Letné nastupovala paní o berlích a v čase mezi signálem a zavřením dveří prostě neměla šanci to stihnout, tak jsem dveře - naprosto v rozporu s předpisy - podržel.:-P

+18/−4
27.10.2014 18:45

M87i35l91a62n 48V60o98s83t21r42ý 6149356604924

Tak to jsou v Praze asi hodně špatně udělané přepravní podmínky, protože když vezmu podmínky jinde tak osoba se sníženou schopností pohybu (tedy třeba ta paní) musí jinde dát před nástupem znamení řidiči že hodlá do vozu nastupovat a stejně tak při výstupu (pokud nenastupuje a nevystupuje dveřmi u řidiče) musí dát znamení, že vystupuje... ;-)

+1/−1
27.10.2014 19:03

G35a63b73r81i74e14l 31H26o12r27t87e18n 9401229283844

Nastupovala do zadních dveří druhého vozu, těžko tedy mohla něco signalizovat. Od toho tam má řidič kamery, aby se podíval...

+2/0
27.10.2014 19:05

M41i10l51a89n 34V71o63s59t79r37ý 6309696554454

Jenže těch obrazovek tam na to nemá dost... ;-) Když se podívám na fotku do kabiny řidiče tak tam jsou dvě, u každých dveří je kamera tudíž pokud neví, že zrovna u posledních dveří druhého vozu nastupuje stará paní tak ji tam vůbec nemusí mít zapnutou...

Jinak signalizovat se má při příjezdu vozu do zastávky (stejně jako to dělají s kočárkem), samozřejmě tohle není v přepravních podmínkách Prahy, tudíž tam nic takového neplatí... ale jinde ano a podle mě to je asi lepší...

viz: http://www.praha.eu/public/a0/b6/2b/733678_40826_poprve_15t_tramvaj_03.jpg

Tohle jsem si zjistil jednou když takhle důchodce nastupoval do vozidla skoro 10 minut a to i když mu řidič říkal, že hned za ním jede nízkopodlažní vůz... nu nedal si říct a následně tam stála slušná kolona... ;-D naštěstí jsem nikam nespěchal, ale pár lidí bylo docela naštvaných a drahému pánovi to také řekli... osobně jsem jim to tehdy neměl za zlé... ;-)

0/0
27.10.2014 19:15

G93a40b94r28i59e20l 11H48o39r68t74e70n 9321749733394

Čili naznačenou možnost, že je řidič zmínený idiot, naprosto vylučujete?:-)

0/0
27.10.2014 20:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.