Diskuze

Nenastupuj, když se zavírají, varuje dopravní podnik na dveřích tramvají

Dopravní podnik hlavního města Prahy připravil pro své cestující novou bezpečnostní kampaň. Chce v ní upozornit na úrazy, které vznikají při nástupu a výstupu z tramvají a na nebezpečí při dobíhání spojů. Dvacítku vozů proto polepil novými obrázky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A když je řidič svine a zavírá brzo tak co se da delat

0 0
možnosti

A že nejčastější problém nebudou ani ti méně pohybliví riskující svým nástupem mimo první dveře či dveře s plošinou v nízkopodlažní části osazené kamerou, ale:

1.) ti nastupující/vystupující s kočárkem, kteří tento svůj záměr nedali na vědomí při vjezdu do zastávky (občas se stane že dali při odjezdu z té předchozí, ale ve starších i rekonstruovaných typech TRAM a snad i BUS to je dáváno řidiči jen zvukově = ten při řešení dopravních situací během jízdy mezi jednotlivými zastávkami na to mohl lehce zapomenout)

2.) zakecení/zapomnětliví vystupující vyskakující z vozů v době zavírání dveří, kdy už i doslova celá zastávka do nich mohla dokázat nastoupit!?

3.) cestující dobíhající velmi z boku = míst kde nemohli být řidičem viděni

ZEJMÉNA V BODECH 2 A 3 DOCHÁZÍ K SILOVÉMU OTEVÍRÁNÍ ZAVÍRAJÍCÍCH SE DVEŘÍ, JEŽ HROZÍ JEJICH POŠKOZENÍM - V LEPŠÍM PŘÍPADĚ NUTNOSTÍ JEJICH OPRAVY ŘIDIČEM NA MÍSTĚ, V HORŠÍM JEJICH NOUZOVÝM ZAVŘENÍM A ZAJIŠTĚNÍM = ZNEPROVOZNĚNÍM A V NEJHORŠÍM (naštěstí nejojedinělejším) PŘÍPADĚ VYLOŽENÍ VŠECH CESTUJÍCÍCH A MANIPULAČNÍM ODJEZDEM VOZU NA OPRAVU, protože poškozené dveře nelze zajistit v zavřené poloze.

Myslím, že každý řidič TRAMvaje v Praze Vám řekne, že závada dveří (z uvedených důvodů) je v současnosti nejčastější závadou, jenž musel řešit (ostatní závady jsou dnes poměrně ojedinělé - jinak nejčastěji ovšem různé závady se asi projevují  na nejnovějším typu TRAM 15T, které souvisejí s neseštelováním nějakých jejich komponent = jde to na reklamaci výrobci.)

=

1.) děje se to násobně více než zranění/vláčení cestujících sevřených dveřmi

2.) uvedené chování je porušení SPP ( http://www.ropid.cz/tarif/smluvni-prepravni-podminky-pid-%28metro,-tramvaje,-lanova-draha,-autobusy,-plavidla%29__s189x1218.html  ), bod 4.2 - povinnosti cestujícího, odst.13 "...NENÍ ZEJMÉNA DOVOLENO", odrážky k ""opírat se o DVEŘE VOZIDLA, BRÁNIT JEJICH OTEVÍRÁNÍ A ZAVÍRÁNÍ" + s "NÁSILNĚ OTEVÍRAT ELEKTRICKY OVLÁDANÉ DVEŘE, zábrany a závory"

0 0
možnosti

K61a55r85e66l 20D36r30d73a

28. 10. 2014 11:49

Počítám se mezi oběti chybného nastupování. Pravidelně se mi stávalo, že jsem dobíhal metro a rozplácl jsem se o právě zavřené dveře. ;-D

  A kde byla chyba? Vždy jsem spoléhal na to, že slyším hlášení z vozu "dveře se zavírají", a to i na nástupišti a podle toho řídím dobíhání a nastupování a ono najednou ne. Jestli jsem ohluchl? Stačí hluk od druhé soupravy či něco podobného a já najednou netušil, kdy se dveře vlastně zavírají.

   (A je to moji hluchotou? Nedošlo k nějaké technické úpravě? Snížení hlasitosti či vypojení reproduktoru, co to pouštěl z vagónu ven? Nebo je to vlastnost M1 na "C"čku (od roku 2003)? Nebo jsem ohluchl díky cvičení s tlakem v M1?)

  Museli mi známí vysvětlit, že i metro má světelné znamení. Vážně! Je tak prťavé, že mě samo o sobě nenapadlo. Je nad každými dveřmi a je vidět i z nástupiště. Nyní tedy jedu dobíhání podle něj. Jak svítí, koukám být ve vagónu. Je spíš s podivem, že jsem se o něm nikde nedočetl, nikde žádné upozornění... A fakt jsem jako beran narážel jeden čas pravidelně do zavřených dveří metra. (A metrem jezdím 20 let.)

  Tak vidím ještě jedno opatření. Osvětu, která akceptuje chování cestujících a ne školometské přepravní řády. Protože to, co je třeba u článku "světelné znamení a již žádné nastupování" je pěkný přežitek a nikdo se tím neřídí. Tak k čemu je pak kampaň, co něco takového propaguje?

  Samozřejmě nečekám příručku pro dobíhání (i když), ale třeba nenápadnou informaci, jak dobíhat bezpečně. Třeba: "Jak se rozsvítí světelné znamení, dveře se zavřou za 3 sekundy. Cestující je povinen urychleně ukončit výstup a nástup." Tak nějak... ;-)

Pro inspiraci, jak to vidí někteří cestující:

http://sport.lidovky.cz/bezci-predhonili-metro-v-praze-blackrunners-fm3-/ostatni-sporty.aspx?c=A141027_182821_ln-sport-ostatni_makr

0 0
možnosti

Hlavně by měli chytat ty inteligenty, co si tohle dovolí i v metru. Případně tam dokonce podrží dveře někomu dalšímu. Teď to z nějakých důvodů nikdo neřeší.

0 1
možnosti

nechtěl byste např. tyto "zrůdy" střílet?

0 1
možnosti

K44a25r47e37l 58D22r56d60a

28. 10. 2014 7:16

Nerozumím. V Praze je zvykem urychlovat nástup cestujících zapnutím zvukového znamení. Jsem vychován řidiči MHD nastupovat za této situace naprosto běžně. To je letitý stav.

  A oproti diskusi, vadí mi vyčkávání tramvají na zastávce "do času". Jak se má cestující podle "přepravních řádů" vlastně bezpečně zachovat?

  Dobíhání cestujících řidiči v Praze roky nerespektují. Cestující na to nemá právo. Situace se pomalu mění k lepšímu. Mám pocit, že řidiči začínají být více ohleduplní. Dle řádů ale platilo, že k přepravě je určen jen cestující, co si poctivě počkal na spoj na zastávce. Ostatní nemají nárok a jde jen o jejich asertivitu a rychlost.

  Ale co s tramvají, co čeká 1-2 minuty na zastávce? Jsem daleko. Já dopředu nevím, že bude čekat tak dlouho a proto ji nedobíhám. Když dojdu blíž, tak mi to už nedá a koukám nastoupit. Akorát, že řidič sleduje pouze čas, pak jedno pípnutí bouchnutí dveří a odjezd. Často lidem, co právě přišli na zastávku, před nosem. Jaký smysl má pak takové jednání? Naštvat?

  Měl jsem zato, že smyslem té čekající tramvaje je odjet ze zastávky podle jízdního řádu, a tedy nabrat i cestující co během čekání dorazí. Jenže tady vzniká nebezpečná situace, kdy řidič z nějakého důvodu už s dalšími nastupujícími cestujícími nepočítá.

  Myslím, že situace je zralá na nějakou novou signalizaci. Navrhoval bych tři zvuková a světelná znamení, pak 5 vteřin čekání s otevřenými dveřmi a pak klasické znamení a zavření dveří. To by umožnilo přicházejícím lidem rychle nastoupit nebo nástup vzdát. (Obdoba vyzvánění před zahájením představení v divadle.) Jinak se slušnosti při vyčkávání do času asi nedobereme. ;-)

0 0
možnosti

K38a49r62e60l 61D19r35d81a

28. 10. 2014 7:33

Jinak nastupuji často na zastávce, kde tramvaje vyčkávají do času, dík zimě často se zavřenými dveřmi. Opravdu slast. Tramvaj na zastávce plná lidí. Pro mě je daleko. Většina tramvají tady nečeká a hned odjíždí. Takže už nespěchám s pocitem, že dobíháním ji rozhodně nestihnu.

  Volným krokem přicházím na zastávku sledován 50 čekajícími cestujícími. A ejhle, asi se čeká jen na mě a řidič mi umožňuje nástup. Z pohledů ostatních cestujících mám pocit, že mi vzkazují, že protekce je svinstvo a ředitel DPP by taky mohl jezdit autem. Sám si připadám jako zločinec. ;-D

  (Pokud by tramvaj cinkla, že jako za vteřinu jede, tak popoběhnu a vyhnu se trapné situaci. Nebo v klidu počkám na další. Mohlo by to být řešením?) ;-)

0 0
možnosti

U metra je jednoduché se dostat přes zavírající se dveře, tam stačí vložit ruku, u tramvají je to jiná, možná i proto jsou ty úrazy, neboť lidé si neuvědomují ten rozdíl a jdou nebojácně do toho.

0 0
možnosti

E70v76ž40e42n 76P36o56l98á86k

28. 10. 2014 12:22

U metra by mělo byt jednoduché dostat za toto především mastnou pokutu.

0 0
možnosti

P55e36t69r 12H90e72l96l79e26r

27. 10. 2014 19:48

Pro řidiče bych očekával kampaň: "Nezavírej, když nastupují!" :-)

11 3
možnosti

To je ten nekonečný souboj. Čekat na dobíhače na každé zastávce? Ano jednomu udělám radost, ale naštvu těch 30 co v té tramvaji už mám a oni přijedou později kvůli jednomu.

5 2
možnosti

M48a14r81e27k 68K84l83u96f16a

27. 10. 2014 19:44

To je strašná hloupost! Tramvaj má blokování rozjezdu při otevřených dveřích. Je tam nastaveno, aby při nedovřených dveřích (a to jen třeba 2 cm) neodjistily čelisťové brzdy. Tím se tramvaj nerozjede. Takže zase někdo kalí vodu. Pokud není zanedbána řádná údržba vozu, žádné vlečení tramvajovým vozem nehrozí!  Rv;-O

1 8
možnosti

Případy z minulosti mluví jinak. Nějaká tolerance tam je i podle norem. Řešení je prosté ... nestrkat tam batohy nohy, ruce...Ale to by přece vyžadovalo nějakou povinost od lidí, kterým dnes jejich povinosti naprosto nic neříkají.

2 0
možnosti

Letos 6,2 případů?

0 0
možnosti

Pokud DP ví, že ke zraněním dochází nejčastěji u typů KT a T6, tak by v rámci řešení mohl na tyto vozy nasadit řidiče, kteří nemají vnitřní zrcátka otočená do stropu, aby jim náhodou někdo nekoukal do kabiny, a kteří vědí, že signál "nevystupujte" se používá až po ukončení výstupu a nástupu a ne po celou dobu stanicování jako znamení "hejbněte sebou, mám zpoždění".

8 1
možnosti

A jak Vám pomůže v T6 zrcátko do salonu, když někoho zavřete v druhém voze v posledních zkosených dveřích ;-D.

0 0
možnosti

Ja bych po 22 hodine odvysilal podobne spoty jako jsou od UAMK a podobne zahranicni, naturalisticke z prostredi MHD. Nejaky nalepky na dverich jsou naprosto neucinny a na houby.

2 0
možnosti