Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Otazníky kolem jízdného v pražské MHD: Kdy zlevní? A na jak dlouho?

Pokud se vyplní sliby vznikající „pražské vlády“ ANO, Trojkoalice a ČSSD, mohli by cestující v městské hromadné dopravě v metropoli výrazně ušetřit na ročním jízdném - úspora by měla činit 1100 korun. Lidé proto váhají, zda si do té doby mají „lítačku“ kupovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34i76l93a77n 51N53o67v36á34k 6715490311

nový způsob plnění volebních slibů alá trojkoalice ... zlevníme MHD, ale tak, že se to vlastně nikomu nevyplatí, protože Ropid neumí přenastavit jedno číslo v ceníku dřív jak za čtvrt roku, takže roční kupon zlevníme v březnu, ačkoliv počítám že tak 90% lidí si ho kupuje už v prosinci ... ale co jste asi tak očekávali? Samovznícení starosty Varšavy?;-D

0/0
6.11.2014 8:36

M38i82l50a70n 71N77o78v32á45k 6285600781

jo a protože březnové zlevnění nepřinese nárůst prodeje aspoň o 3568 % (nebo tak nějak podobně) tak je tak v říjnu zase zdraží ...tam to ale samozřejmě Ropid zvládne přecenit přes noc a bez varování :-P

0/0
6.11.2014 8:45

P90a48v70e69l 23J89u12r76á21n16y32i 9936862309901

Nechápu,proč zlevňují pouze roční kupon.Ano možná si naivně myslí,že,když zlevní pouze ten,tak si ho lidi koupí.Jenže spousta lidí včetně mě,by si ho i koupila,ale nemají na něj a nemají ani na čtvrtletní,takže si kupují měsíční kupon a jsou rádi za to!Takže si myslím,že to moc lidí do MHD nenaláká.Naopak,když už zlevňují mají zlevnit i ostatní druhy kuponů a né jen jeden druh!!!!!!

0/−3
5.11.2014 12:57

K28a11r32e25l 43D32r78d61a 6123475797739

Protože smyslem je přimět lidi k nákupu ročního kupónu. Který má tu nevýhodu, že ho poměrně dost propadne. Dovolené, služebky, marodění, cesty autem... Svým způsobem je ta sleva i oprávněná. Pro řidiče je to navíc dobrá motivace k nepoužívání auta.

+3/0
5.11.2014 15:56

M58a64r54e83k 44T25u37r85n92o35v68e61c 7575872110246

No jestli to nechápete, tak si pořádně přečtěte ten článek. No a taky jak pan Drda píše...

A jestli na ten roční kupón fakt nemáte, tak bych Vám opravdu doporučoval se nad tím zamyslet a zkusit krátkodobě ušetřit na něčem jiném. Spousta lidí by dost ušetřila, kdyby třeba přestala kouřit (neříkám, že je to Váš případ). Já jenom že v tomhle případě by se Vám to fakt vyplatilo. Pokud si kupujete měsíční kupóny, stojí Vás to ročně 6600 Kč. S ročním kupónem byste 1850 Kč ušetřil. To by se Vám docela vyplatilo si na ten roční kupón vzít třeba i úvěr - i kdybyste to třeba splácel celý rok a úrok byl 25 procent, pořád na tom 600 Kč vyděláte...

Přijde mi to jak "nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci"...

0/0
9.11.2014 2:24

P88e91t88r 26P54e35t90r 6213502748733

"Hodně Pražanů totiž o letních prázdninách dává přednost autu a MHD si neplatí"

Ale to má důvod a to ten, že se omezují jízdní řády, když prý není taková poptávka. Tak co se divíte?

+5/−1
5.11.2014 9:06

J36a58n 45M32o75h16y39l70a 6972449119811

Ta poptávka není "prý" nižší. Ona je zcela jasně a měřitelně nižší.

+1/−1
5.11.2014 13:28

K73a68r78e66l 27D86r43d33a 6543155337359

ANO - konečně jsem je pochopil. Předvolební sliby a "nechci tu slevu zadarmo". Dopraváci se slevě brání zuby nehty. Takže vymyslí obstrukci se 2-3 měsíci a nikdo na ně nemá. Kdo koupí 1-2x měsíční a pak levnější roční, utratí to samé, jako za drahou roční. Pokud se začne prodávat v únoru, bude zájemců rozhodně méně a ne více, takže experiment selže a příští rok se vrátíme k plné ceně. ;-D

  Volební slib ANO byl splněn. Kverulanti z řad dopraváků si potvrdí svoji svatou pravdu. A obelhaný volič nemůže říct ani popel, vše slíbené bylo splněno. Rv;-D

+4/−3
5.11.2014 8:20

M21a36r39t98i84n 38W95a48l22l48n31e56r 6315370344600

Roční stojí 4750 Kč, to cca 400 Kč na měsíc. Za čtvrtletí 1200 Kč. Čtvrtletní stojí 1480 Kč. Za tři měsíce tedy 280 Kč přeplatíš.

Nová roční by měla stát o 1100 Kč méně, tudíž úspora by byla, pokud by nové jízdenky byly zavedeny do 3.čtvrtletí následujícího roku.

Počítám samozřejmě s tím, že pokud roční koupím v květnu, bude mi platit do května dalšího roku.

+4/0
5.11.2014 9:01

J75o23s41e44f 31B73r11o82ž31e80k 7843865242631

No to asi počítáte špatně. Protože Open Card chtějí postupně zrušit a v roce 2016 už být nemá, tak když ji koupíte příští rok v květnu, tak bude platit jen do konce roku. A pokud koupíte papír, tak máte smůlu - ten papír je na kalendářní rok. Takže ať to bude jak bude, nikdy se to nevyplatí. Je to jen "ochcávačka" - jak by řekl prezident.

0/−1
5.11.2014 13:10

M47a96r58e60k 93T78u66r26n32o75v86e79c 7545492180136

Nepočítá. I pokud by Opencard zrušili, tak zakoupený kupón by nepropadl. Ta karta je v tomhle případě jen nosič - nosič informace o tom, že Vy jste zaplatil Dopravnímu podniku za to, že Vás bude rok vozit. Pokud by Vám bylo znemožněno poskytnutí plnění (služby), je to soudně napadnutelné. A v DPP i na magistrátu to dobře ví. I kdyby Vám měli poměrnu část peněz vrátit nebo třeba poslat nějaký papírový kupón přesně na dobu, která Vám chybí, tak to udělají.

Navíc proč píšete, že v roce 2016 už Opencard být nemá, když v článku se píše, že město ji chce zachovat minimálně do roku 2016?

0/0
9.11.2014 2:28

O53n85d52ř21e59j 52M32y12š54k35a 3484244459478

Pokud chcete, aby si lidi koupili roční kupón a využívali MHD i během letních prázdnin, tak se hlavně postarejte o to, aby měl člověk i v této době stejný rozsah služeb. Do té doby budu patřit mezi lidi, kteří v létě jezdí i za cenu vyšších nákladů autem. Furt lepší mít jednu cestu do práce v prázdnější Praze autem za 25 min, než se mačkat v MHD s prodlouženými intervaly, muset vícekrát přestupovat a jet jednu cestu hodinu. Ušetřený čas lze pak věnovat třeba tomu, že člověk vypadne někam na kolo atd.

+11/0
5.11.2014 8:20

K41a47r87e28l 69D63r40d98a 6603465807319

Tak to asi těžko. I dopraváci mají dovolené. Navíc je to rozumné, jezdit podle množství cestujících. Nejedou třeba školy. To je cca 40% cestujících.

  A je fakt, že kdo plánuje odpoledne po práci třeba koupaliště, auto je jistota. Jinak se to nestíhá. (I když, já to třeba MHD dávám dobře, jen musím celý den tahat věci na plavání. Auto je auto.)

  Podle mě jde spíš o šetřílky, co přes léto nekupují časové kupóny. (Trapně je má přitom DPP v nabídce. Kupóny pro dospělé, studenty a seniory bez letních měsíců. A pak je to třeba řešit... K nepochopení.) Takže jde spíš o to přimět lidi zaplatit i za léto. MHD používat ale nemusí. ;-D

  Já to tak dělám roky. Nadávám, že přerušení ročního kupónu je pěkná obstrukce, takže se použít moc nedá. Konečně bych se slevou ročního kupónu dostal výhodu právě za ty letní měsíce, kdy MHD moc nejezdím. Což mi přijde velmi rozumné. ;-)

  (K tomu bych vzápětí zrušil možnost přerušení ročního kupónu.) ;-D

+1/−1
5.11.2014 8:45

P72a33v41e77l 87N58e70d70ě37l61a 5836690374971

Mě by zajímalo, odkud přišel ten nesmysl, že o prázdninách jezdí méně lidí. Ano jsou prázdniny, ale i tak přece žáci jezdí po Praze. A úbytek jiných studentů, podle mě nahradí turisté a cizinci. Takže jakýpak odliv lidí?

+3/0
5.11.2014 10:29

K81a23r22e62l 41D77r97d61a 6213565797929

Podle mě je to ověřené. To si snad ROPID přeměřil. Ostatně, je to i poznat při běžném cestování. Turistů v MHD je vcelku zanedbatelné množství. Běžnou populaci určitě nenahradí. (Na jízdenky jezdí cca 10% cestujících.) 

  Žáci SŠ, studenti VŠ, senioři i mnozí dospělí časovou jízdenku přes prázdniny nemají. A plnohodnotná jízdenka není velkou motivací k užívání MHD. Takže odliv cestujících je určitě velký i díky "nevstřícnosti" DPP a Prahy, což by se touto slevou mohlo směrem k dospělým cestujícím trochu narovnat.

+1/0
5.11.2014 15:43

K12r37y80š79t61o20f 43L71a93n60í41k 1279730645535

nechapu tu ulevu pro majitele psu. namisto aby se magistrat snazil pocet psu v praze snizovat, vychazi jim vstric.

+12/−1
5.11.2014 7:56

K17a48r58e33l 74D65r38d85a 6423465497899

Když vidím "stěhování národů" každý víkend, docela by mě zajímalo, zda se někdo obtěžuje v Praze platit za zavazadlo a zda se to kontroluje. Rušil bych tento poplatek.

  Se psy to bude asi podobné. Platit za psa v tašce nebo neplatit? Kontroluje to někdo? Asi je jednodušší to zrušit. Běžným pejskařům to pomůže. I když jako šikanu na nejrůznější feťáky a bezdomovce, bych poplatek za psa rád držel.

  Jenže, kdo kdy zažil, že by revizor problematického cestujícího vyhodil pro nezaplacení jízdného? Když někdo problematický páchne přes celou tramvaj, tak revizor pravidelně nikde. Jednou jsem viděl, jak nad bezdomovcem mávl revizor rukou a vůbec ho nekontroloval. Takže poplatky jsou pak jen šikanou slušných cestujících.

+3/0
5.11.2014 8:31

M10a38r69e95k 60T96u35r48n37o98v43e10c 7525522620436

Jo, poplatek za zavazadlo mi také přijde divný. To je jak u nějaké nízkonákladové aerolinky... :-)

Nevím ale, jestli to někdy revizoři vůbec řeší...

A jinak ještě na doplnění - ti co mají předplatný kupón (nebo jízdenku na 1 den a víc) dle přepravních podmínek automaticky mají nárok na přepravu jednoho zavazadla zdarma. Takže Pražáci s Opencard, co jedou s kufrem na letiště si asi proto nic nekupují. (Konkrétně odstavec z webu DPP: "Jízdenky platné 1 a více dní opravňují v rámci své časové a pásmové platnosti k bezplatné přepravě jednoho z předmětů podléhajících placení přepravného s výjimkou vlaků zařazených do PID. Nevztahuje se na přepravu psů.")

0/0
9.11.2014 2:34

P37a16v73e13l 17N12e41d33ě35l24a 5436530224361

víte, kolik je to voličů? Ideální pro ANO

0/−1
5.11.2014 10:30

E52d19u65a59r45d 45H55e33j41l83e72k 8216116530156

pražáci jsou holt vždycky ti nejchytřejší, tady se nedá nic dělat-každý pražák se cítí být mistrem světa-my ostatní jsme jenom hlupáci.!!8-o

0/−10
5.11.2014 7:37

S30a27r11a 61B30e82n10y23o23v75a 8659835571681

Vy máte velký problém s pražáky že?) Tak se nastěhujte , budete taky pražák/náplava/ a budete taky nejchytřejší a nebudete psát blbiny:)

+6/0
5.11.2014 7:40

M17i86c69h87a90l 63Š86r76o21u68b89e31k 8364616673820

no, vy opravdu jste...

+3/0
5.11.2014 10:19

J89a11r79o12s51l23a29v 39M46e70d67u61n96a 6512588757660

my, Pražané, ano -jak vy, kvazipražák nebo antipražák, to je mi šumafuk

0/0
5.11.2014 11:36

I41v77o 95H95l10o42u63s83e93k 7643438770396

"I když se totiž novému vedení města podaří schválit levnější jízdné ještě letos, společnosti Ropid zabere nějaký čas, než na nové ceny dokáže přejít. „Většinou to zabere dva až tři měsíce,“ vysvětluje ředitel Ropidu Pavel Procházka." - nechápu, co jim tak dlouho trvá v době počítačů :-))

+9/0
5.11.2014 6:21

V81r30á20t70n61ý 46K54a21r97e48l 7350715450423

taky nechápu, přepíšou prostě jedno číslo....

+4/0
5.11.2014 7:03

P86e30t44r 43M71e92j31z92l96í82k 8888344661110

Se zdražením by byli hotovi přes noc:-/

+8/0
5.11.2014 7:12

J72a69n 92M19o67h83y34l23a 6502989129321

Třeba už jen přetisknout a vyměnit veškeré plakáty a jiná místa,kde je přehled cen a to jsou dnes skoro všechny zastávky.

+1/0
5.11.2014 10:28

M30a98r89e74k 60T66u70r69n62o10v66e59c 7875142240286

No tak by to na nějakých plakátech chvíli nebylo aktuální. No a co? Hlavně že by se to opravilo na webu, v účtovacím systému a eshopu.

A to jako když je přelepí a pak to bude trvat ještě dva měsíce, než tu slevu fakt zavedou, tak to není problém? Vždyť by to na těch plakátech bylo také v rozporu se skutečností... Nebo by po tu dobu byly ty plakáty na zastávkách vždycky dva? Nebo nějaký speciální plakát na toto období, kde by bylo explicitně uvedeno, že do určitého data je to za tuhle cenu a pak od toho data za jinou?

0/0
9.11.2014 2:37

I47v10o 68G36o85v37a73n 1353839727

Když už s tím nová koalice vylezla, tak to musí udělat co nejdříve, protože si roční kupon nikdo nekoupí. I pro bohaté je úspora 1100,- Kč značná a radši si počkají a co ještě obyčejní lidi 8-o.

0/0
4.11.2014 23:51

R19a83d98e45k 53J95a42n64a32t37a 9305876664172

Problém je, že čím déle na tu slíbenou levnou roční čekáte (a platíte si proto místo roční jízdenky dražší měsiční jízdenky), tím méně výhodně to čekání je, až se někdy dostanete do bodu, kdy se čekat nevyplatí (slovní úloha pro základní školu :-)).

A protože nevíte, kdy se politici rozhoupou (výmluva "Ropid zabere nějaký čas, než na nové ceny dokáže přejít." je chabá, když jsou všechny roční kupony elektronické, není třeba nic tisknout), tak má tato akce prvky společesnké kurzové sázky :-)

+8/0
5.11.2014 1:08

I22v67o 55G73o71v67a24n 1963369237

Dva nebo tři měsíce si každý počká a platnost ročenky se mu nezkrátí, bude pořád 12 měsíců, ty chytrolíne.

+1/0
5.11.2014 8:16

P35e76t47r 40P86e88t16r 6753252228733

nezkrátí ale momentálně se vyplatí si koupit dvakrát/třikrát čtvrtletní než jednu nezlevněnou celoroční, čím déle se bude čekat tak tím menší rozdíl bude až nakonec dojdete zase do bodu, kdy bude i nezlevněná celoroční levnější než čekání na slevu.

0/0
5.11.2014 9:17

P37a97t77r39i38k 98Š46e17b15e78s54t93a 4643282226755

Jeden můj kamaárd mi na toto řekl:

Jako pražák nechápu, proč z mých daní se bude vozit skoro milion gastarbaiterů ze středních čech, ústecka a třeba i z ostravska, co denně dojíždí do práce do prahy,  za pakatel v metru... bohužel nelze mít jiné ceny podle bydliště - protože EU :-(RvRvEURvRv

ZDRAŽIT METRO NA 100 KČ ZA JÍZDENKU NEBO 3000 KČ ZA MĚSÍC, a zrušit daň z nemovitosti, poplatek za odpady a další místní nesmysly. ZPOPLATNIT VJEZD VOZIDLŮM DO PRAHY NA 500 KORUN DEN, s výjimkou trvale bydlících občanů...

... a já jako pražák ho vcelku i chápu...

+1/−16
4.11.2014 23:44

R98a70d47e65k 70J53a21n55a47t30a 9265516574102

MHD je ze tří čtvrtin placená z rozpočtu hlavního města Prahy. Do toho rozpočtu ovšem nepadají peníze z nebe, ale z rozpočtu státu. A to tak, že Praha dostává na jednoho obyvatele až 4x více (cca 30 tisíc Kč ročně) než malé obce!

Jako zdůvodnění tohoto nepoměru se nejčastěji uvádí právě to, že infrastrukturu velkých měst užívají i lidé z okolních menších obcí. Takže váš příspěvek je mimo, bez znalosti věci.

+13/0
5.11.2014 0:56

D32a20n37y 77S23c30o47t68t 8914221293418

pan Šebesta je zaslepený tupec co vůbec netuší kdo kde a proč platí daně, dokonce ani neví že spousta sociálních služeb, obchodů atd. by se ve městě zrušilo kdyby ten milion lidí nepřijel a nenakupoval, neutrácel... a tak vůbec, škoda slov pro ňoumy :-)

0/0
5.11.2014 10:02

V18l10a58d77i76m91í31r 28F62i63b69i74g52e20r 5554291391164

Ale ten milion gatarbaiterů pracuje ve firmách se sídlem v Praze které odvádí daně a část jde samozřejmě i do Pražského rozpočtu, navíc tam utratí část svých příjmů.

+6/0
5.11.2014 7:03

M88i19c39h91a58l 17P35a72v16l92á44t 9893703884879

To je snuska nesmyslu. Ale obecne mate pravdu v tom, ze pro zlevnovani MHD neni duvod, na miste by bylo naopak mirne zdrazeni.

0/−1
5.11.2014 8:32

D93a60n89y 36S84c65o56t75t 8144881753898

s tím nelze souhlasit - MHD musí být levnější, respektive musí mít víc výhod než nevýhod, aby se omezily celkem akutní zácpy na důležitých tazích (nevadí jen zaměstnancům, ale sanitkám, hasičům, zásobování obchodů atd...), stejně tak jeden autobus se sto lidmi vyprodukuje mnohem méně spalin než 20 aut s týmž počtem (samozřejmě je běžnější jeden či dva cestující v autě než pět, chtěl jsem uvést extrémně pozitivní stav, u metra nebo tramvaje nemá smysl cokoliv psát). Tím nebude tolik přidušených pražáků, bude méně nemocí dýchacího ústrojí i rakovin atd... všechno souvisí se vším a je to odvislé od toho, aby se lidem opravdu vyplatilo dojet s MHD než jet autem. Kompletním zdražením všeho by se dosáhlo negativního vlivu - odstěhování firem za město, snížení dostupnosti všech služeb - od sportovních center po doktory a školy, nákupní domy by neměly odbyt když by si autem do města nikdo nedovolil kvůli drahému vjezdu jet atd.  Je krátkozraké myslet že zdražení je řešení, obvykle to vede k útlumu všeho. Praha by na tom krutě prodělala a vydělal jen Středočeský kraj. On to má magistrát celkem dobře spočítané kde můžou ještě přitáhnout a kde už je to přes čáru a prodělali by na tom kalhoty :-)

0/0
5.11.2014 10:12

P97e70t33r 21P18e75t43r 6153932688123

a zdražit tam pohonné hmoty, protože ve městě je obecně mnohem větší spotřeba a větší náklady na čistotu prostředí.

Takhle jste to myslel?

V Praze má obecně hodně lidí trvalé a bydlí jinde nebo na okraji v satelitech atd. Pokud by se začalo přerozdělování peněz řešit důsledně tak by Praha přišla o hodně peněz a vy byste byl první, kdo by se v diskuzích rozčiloval.

Ti, co dojíždí za prací do Prahy zase vydělávají a firma odvádí daně ze zisku, takže z toho taky něco je. Nehledě na fakt, že firmy platí vždycky o dost větší poplatky jako fyzické osoby takže to za své zaměstnance zaplatí v tomhle.

+1/0
5.11.2014 9:23

P17e24t86r 15H13a42n33z11a73l 6422896860630

Přesně nechápu, na čem se ušetří? Když si totiž vezmu některé spoje (typicky 177 na Opatov, Cčko ráno...) tak tam se více lidí nevejde. Bude tedy potřeba je posílit, což bude znamenat další náklady. Nebo jsem v tomhle mimo?

+2/−1
4.11.2014 22:41

R79a24d49e39k 98J20a67n67a47t97a 9585396114982

Ve špičce není třeba nikoho lákat, to jsou radiály tak zasekané, že už stejně MHD jezdí každý kdo může, v tyto časy je podíl MHD na dopravním výkonu nejvyšší. Jak máte v článku vysvětleno, snaží se zlevněním ročních jízdenek zvýšit počet těch, co budou mít MHD už předem "zaplacenou", takže ji spíš využijí i mimo špičku, kdy by jinak jeli autem.

Jinak obecně čím více lidí využívá (byť dotovanou) MHD, tím menší je potřeba budovat stále více a více silnic. A silniční stavby ve městě jsou ještě mnohem dražší než někde mimo město ...

+3/0
5.11.2014 1:03

L74i87b63o73r 11B87e56n56á13t82s91k23ý 3842278347951

Je krasne, stejně jako v Brně, kdy si volici uvědomí, ze se nic nezmění, ale pouze se peníze přesunou jinam. Do dneska Magistrát dotoval dopravu a pokud se zlevni bude dotovat dále a více. Jezdím autem a nenutí to měnit. Takže výsledek - více peněz do dopravy některou jsou všichni zvyklí a pro par lidi úsporu ný druhou stranu méně peněz do infrastruktury tzn.např. Chodníků

0/−2
4.11.2014 22:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.