Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Otazníky kolem jízdného v pražské MHD: Kdy zlevní? A na jak dlouho?

Pokud se vyplní sliby vznikající „pražské vlády“ ANO, Trojkoalice a ČSSD, mohli by cestující v městské hromadné dopravě v metropoli výrazně ušetřit na ročním jízdném - úspora by měla činit 1100 korun. Lidé proto váhají, zda si do té doby mají „lítačku“ kupovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i68l73a36n 54N50o60v79á66k 6925250111

nový způsob plnění volebních slibů alá trojkoalice ... zlevníme MHD, ale tak, že se to vlastně nikomu nevyplatí, protože Ropid neumí přenastavit jedno číslo v ceníku dřív jak za čtvrt roku, takže roční kupon zlevníme v březnu, ačkoliv počítám že tak 90% lidí si ho kupuje už v prosinci ... ale co jste asi tak očekávali? Samovznícení starosty Varšavy?;-D

0/0
6.11.2014 8:36

M98i21l77a35n 28N35o93v59á45k 6455870751

jo a protože březnové zlevnění nepřinese nárůst prodeje aspoň o 3568 % (nebo tak nějak podobně) tak je tak v říjnu zase zdraží ...tam to ale samozřejmě Ropid zvládne přecenit přes noc a bez varování :-P

0/0
6.11.2014 8:45

P22a98v29e98l 41J93u71r51á67n23y27i 9666762799241

Nechápu,proč zlevňují pouze roční kupon.Ano možná si naivně myslí,že,když zlevní pouze ten,tak si ho lidi koupí.Jenže spousta lidí včetně mě,by si ho i koupila,ale nemají na něj a nemají ani na čtvrtletní,takže si kupují měsíční kupon a jsou rádi za to!Takže si myslím,že to moc lidí do MHD nenaláká.Naopak,když už zlevňují mají zlevnit i ostatní druhy kuponů a né jen jeden druh!!!!!!

0/−3
5.11.2014 12:57

K49a72r79e28l 26D93r79d91a 6843205687259

Protože smyslem je přimět lidi k nákupu ročního kupónu. Který má tu nevýhodu, že ho poměrně dost propadne. Dovolené, služebky, marodění, cesty autem... Svým způsobem je ta sleva i oprávněná. Pro řidiče je to navíc dobrá motivace k nepoužívání auta.

+3/0
5.11.2014 15:56

M40a10r16e93k 56T79u96r24n54o31v60e48c 7715302730426

No jestli to nechápete, tak si pořádně přečtěte ten článek. No a taky jak pan Drda píše...

A jestli na ten roční kupón fakt nemáte, tak bych Vám opravdu doporučoval se nad tím zamyslet a zkusit krátkodobě ušetřit na něčem jiném. Spousta lidí by dost ušetřila, kdyby třeba přestala kouřit (neříkám, že je to Váš případ). Já jenom že v tomhle případě by se Vám to fakt vyplatilo. Pokud si kupujete měsíční kupóny, stojí Vás to ročně 6600 Kč. S ročním kupónem byste 1850 Kč ušetřil. To by se Vám docela vyplatilo si na ten roční kupón vzít třeba i úvěr - i kdybyste to třeba splácel celý rok a úrok byl 25 procent, pořád na tom 600 Kč vyděláte...

Přijde mi to jak "nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci"...

0/0
9.11.2014 2:24

P84e93t21r 57P47e21t53r 6863652268703

"Hodně Pražanů totiž o letních prázdninách dává přednost autu a MHD si neplatí"

Ale to má důvod a to ten, že se omezují jízdní řády, když prý není taková poptávka. Tak co se divíte?

+5/−1
5.11.2014 9:06

J81a42n 16M44o88h71y78l41a 6502619299691

Ta poptávka není "prý" nižší. Ona je zcela jasně a měřitelně nižší.

+1/−1
5.11.2014 13:28

K85a78r65e68l 28D21r40d56a 6943295467179

ANO - konečně jsem je pochopil. Předvolební sliby a "nechci tu slevu zadarmo". Dopraváci se slevě brání zuby nehty. Takže vymyslí obstrukci se 2-3 měsíci a nikdo na ně nemá. Kdo koupí 1-2x měsíční a pak levnější roční, utratí to samé, jako za drahou roční. Pokud se začne prodávat v únoru, bude zájemců rozhodně méně a ne více, takže experiment selže a příští rok se vrátíme k plné ceně. ;-D

  Volební slib ANO byl splněn. Kverulanti z řad dopraváků si potvrdí svoji svatou pravdu. A obelhaný volič nemůže říct ani popel, vše slíbené bylo splněno. Rv;-D

+4/−3
5.11.2014 8:20

M89a98r21t77i28n 56W28a38l40l18n25e80r 6485850714750

Roční stojí 4750 Kč, to cca 400 Kč na měsíc. Za čtvrtletí 1200 Kč. Čtvrtletní stojí 1480 Kč. Za tři měsíce tedy 280 Kč přeplatíš.

Nová roční by měla stát o 1100 Kč méně, tudíž úspora by byla, pokud by nové jízdenky byly zavedeny do 3.čtvrtletí následujícího roku.

Počítám samozřejmě s tím, že pokud roční koupím v květnu, bude mi platit do května dalšího roku.

+4/0
5.11.2014 9:01

J92o88s32e79f 65B34r34o77ž80e51k 7343745342691

No to asi počítáte špatně. Protože Open Card chtějí postupně zrušit a v roce 2016 už být nemá, tak když ji koupíte příští rok v květnu, tak bude platit jen do konce roku. A pokud koupíte papír, tak máte smůlu - ten papír je na kalendářní rok. Takže ať to bude jak bude, nikdy se to nevyplatí. Je to jen "ochcávačka" - jak by řekl prezident.

0/−1
5.11.2014 13:10

M75a61r94e98k 53T88u60r10n22o93v42e89c 7385772620846

Nepočítá. I pokud by Opencard zrušili, tak zakoupený kupón by nepropadl. Ta karta je v tomhle případě jen nosič - nosič informace o tom, že Vy jste zaplatil Dopravnímu podniku za to, že Vás bude rok vozit. Pokud by Vám bylo znemožněno poskytnutí plnění (služby), je to soudně napadnutelné. A v DPP i na magistrátu to dobře ví. I kdyby Vám měli poměrnu část peněz vrátit nebo třeba poslat nějaký papírový kupón přesně na dobu, která Vám chybí, tak to udělají.

Navíc proč píšete, že v roce 2016 už Opencard být nemá, když v článku se píše, že město ji chce zachovat minimálně do roku 2016?

0/0
9.11.2014 2:28

O30n42d48ř64e62j 16M96y66š50k65a 3744424959758

Pokud chcete, aby si lidi koupili roční kupón a využívali MHD i během letních prázdnin, tak se hlavně postarejte o to, aby měl člověk i v této době stejný rozsah služeb. Do té doby budu patřit mezi lidi, kteří v létě jezdí i za cenu vyšších nákladů autem. Furt lepší mít jednu cestu do práce v prázdnější Praze autem za 25 min, než se mačkat v MHD s prodlouženými intervaly, muset vícekrát přestupovat a jet jednu cestu hodinu. Ušetřený čas lze pak věnovat třeba tomu, že člověk vypadne někam na kolo atd.

+11/0
5.11.2014 8:20

K31a53r14e70l 42D63r84d48a 6413825247919

Tak to asi těžko. I dopraváci mají dovolené. Navíc je to rozumné, jezdit podle množství cestujících. Nejedou třeba školy. To je cca 40% cestujících.

  A je fakt, že kdo plánuje odpoledne po práci třeba koupaliště, auto je jistota. Jinak se to nestíhá. (I když, já to třeba MHD dávám dobře, jen musím celý den tahat věci na plavání. Auto je auto.)

  Podle mě jde spíš o šetřílky, co přes léto nekupují časové kupóny. (Trapně je má přitom DPP v nabídce. Kupóny pro dospělé, studenty a seniory bez letních měsíců. A pak je to třeba řešit... K nepochopení.) Takže jde spíš o to přimět lidi zaplatit i za léto. MHD používat ale nemusí. ;-D

  Já to tak dělám roky. Nadávám, že přerušení ročního kupónu je pěkná obstrukce, takže se použít moc nedá. Konečně bych se slevou ročního kupónu dostal výhodu právě za ty letní měsíce, kdy MHD moc nejezdím. Což mi přijde velmi rozumné. ;-)

  (K tomu bych vzápětí zrušil možnost přerušení ročního kupónu.) ;-D

+1/−1
5.11.2014 8:45

P75a37v47e74l 94N56e25d95ě31l91a 5356680164691

Mě by zajímalo, odkud přišel ten nesmysl, že o prázdninách jezdí méně lidí. Ano jsou prázdniny, ale i tak přece žáci jezdí po Praze. A úbytek jiných studentů, podle mě nahradí turisté a cizinci. Takže jakýpak odliv lidí?

+3/0
5.11.2014 10:29

K63a38r58e87l 23D28r14d46a 6713885857679

Podle mě je to ověřené. To si snad ROPID přeměřil. Ostatně, je to i poznat při běžném cestování. Turistů v MHD je vcelku zanedbatelné množství. Běžnou populaci určitě nenahradí. (Na jízdenky jezdí cca 10% cestujících.) 

  Žáci SŠ, studenti VŠ, senioři i mnozí dospělí časovou jízdenku přes prázdniny nemají. A plnohodnotná jízdenka není velkou motivací k užívání MHD. Takže odliv cestujících je určitě velký i díky "nevstřícnosti" DPP a Prahy, což by se touto slevou mohlo směrem k dospělým cestujícím trochu narovnat.

+1/0
5.11.2014 15:43

K44r98y98š80t10o65f 50L70a40n68í28k 1749690285265

nechapu tu ulevu pro majitele psu. namisto aby se magistrat snazil pocet psu v praze snizovat, vychazi jim vstric.

+12/−1
5.11.2014 7:56

K98a54r38e27l 44D63r72d10a 6553895527689

Když vidím "stěhování národů" každý víkend, docela by mě zajímalo, zda se někdo obtěžuje v Praze platit za zavazadlo a zda se to kontroluje. Rušil bych tento poplatek.

  Se psy to bude asi podobné. Platit za psa v tašce nebo neplatit? Kontroluje to někdo? Asi je jednodušší to zrušit. Běžným pejskařům to pomůže. I když jako šikanu na nejrůznější feťáky a bezdomovce, bych poplatek za psa rád držel.

  Jenže, kdo kdy zažil, že by revizor problematického cestujícího vyhodil pro nezaplacení jízdného? Když někdo problematický páchne přes celou tramvaj, tak revizor pravidelně nikde. Jednou jsem viděl, jak nad bezdomovcem mávl revizor rukou a vůbec ho nekontroloval. Takže poplatky jsou pak jen šikanou slušných cestujících.

+3/0
5.11.2014 8:31

M94a87r39e65k 57T88u36r21n25o96v50e91c 7695282450396

Jo, poplatek za zavazadlo mi také přijde divný. To je jak u nějaké nízkonákladové aerolinky... :-)

Nevím ale, jestli to někdy revizoři vůbec řeší...

A jinak ještě na doplnění - ti co mají předplatný kupón (nebo jízdenku na 1 den a víc) dle přepravních podmínek automaticky mají nárok na přepravu jednoho zavazadla zdarma. Takže Pražáci s Opencard, co jedou s kufrem na letiště si asi proto nic nekupují. (Konkrétně odstavec z webu DPP: "Jízdenky platné 1 a více dní opravňují v rámci své časové a pásmové platnosti k bezplatné přepravě jednoho z předmětů podléhajících placení přepravného s výjimkou vlaků zařazených do PID. Nevztahuje se na přepravu psů.")

0/0
9.11.2014 2:34

P93a19v82e28l 93N11e14d91ě43l71a 5516140714971

víte, kolik je to voličů? Ideální pro ANO

0/−1
5.11.2014 10:30

E52d89u56a95r55d 81H10e13j70l85e43k 8176116120136

pražáci jsou holt vždycky ti nejchytřejší, tady se nedá nic dělat-každý pražák se cítí být mistrem světa-my ostatní jsme jenom hlupáci.!!8-o

0/−10
5.11.2014 7:37

S46a56r26a 27B43e15n45y17o34v74a 8929825461311

Vy máte velký problém s pražáky že?) Tak se nastěhujte , budete taky pražák/náplava/ a budete taky nejchytřejší a nebudete psát blbiny:)

+6/0
5.11.2014 7:40

M85i46c31h48a27l 53Š59r44o72u71b62e38k 8894486963840

no, vy opravdu jste...

+3/0
5.11.2014 10:19

J86a10r11o87s95l24a34v 86M38e92d17u82n32a 6312618987620

my, Pražané, ano -jak vy, kvazipražák nebo antipražák, to je mi šumafuk

0/0
5.11.2014 11:36

I80v84o 48H21l67o82u58s52e11k 7823538630156

"I když se totiž novému vedení města podaří schválit levnější jízdné ještě letos, společnosti Ropid zabere nějaký čas, než na nové ceny dokáže přejít. „Většinou to zabere dva až tři měsíce,“ vysvětluje ředitel Ropidu Pavel Procházka." - nechápu, co jim tak dlouho trvá v době počítačů :-))

+9/0
5.11.2014 6:21

V24r96á19t48n86ý 91K80a58r35e70l 7220445200343

taky nechápu, přepíšou prostě jedno číslo....

+4/0
5.11.2014 7:03

P46e76t22r 51M20e63j74z18l62í57k 8738284261520

Se zdražením by byli hotovi přes noc:-/

+8/0
5.11.2014 7:12

J45a94n 40M80o32h33y77l19a 6722829439681

Třeba už jen přetisknout a vyměnit veškeré plakáty a jiná místa,kde je přehled cen a to jsou dnes skoro všechny zastávky.

+1/0
5.11.2014 10:28

M27a14r55e23k 36T75u57r58n22o75v88e41c 7435102390156

No tak by to na nějakých plakátech chvíli nebylo aktuální. No a co? Hlavně že by se to opravilo na webu, v účtovacím systému a eshopu.

A to jako když je přelepí a pak to bude trvat ještě dva měsíce, než tu slevu fakt zavedou, tak to není problém? Vždyť by to na těch plakátech bylo také v rozporu se skutečností... Nebo by po tu dobu byly ty plakáty na zastávkách vždycky dva? Nebo nějaký speciální plakát na toto období, kde by bylo explicitně uvedeno, že do určitého data je to za tuhle cenu a pak od toho data za jinou?

0/0
9.11.2014 2:37

I43v60o 74G67o74v38a23n 1393399407

Když už s tím nová koalice vylezla, tak to musí udělat co nejdříve, protože si roční kupon nikdo nekoupí. I pro bohaté je úspora 1100,- Kč značná a radši si počkají a co ještě obyčejní lidi 8-o.

0/0
4.11.2014 23:51

R55a36d13e39k 17J50a45n69a62t48a 9315966704672

Problém je, že čím déle na tu slíbenou levnou roční čekáte (a platíte si proto místo roční jízdenky dražší měsiční jízdenky), tím méně výhodně to čekání je, až se někdy dostanete do bodu, kdy se čekat nevyplatí (slovní úloha pro základní školu :-)).

A protože nevíte, kdy se politici rozhoupou (výmluva "Ropid zabere nějaký čas, než na nové ceny dokáže přejít." je chabá, když jsou všechny roční kupony elektronické, není třeba nic tisknout), tak má tato akce prvky společesnké kurzové sázky :-)

+8/0
5.11.2014 1:08

I39v68o 15G98o47v31a92n 1713759227

Dva nebo tři měsíce si každý počká a platnost ročenky se mu nezkrátí, bude pořád 12 měsíců, ty chytrolíne.

+1/0
5.11.2014 8:16

P87e90t25r 83P94e63t70r 6123852718593

nezkrátí ale momentálně se vyplatí si koupit dvakrát/třikrát čtvrtletní než jednu nezlevněnou celoroční, čím déle se bude čekat tak tím menší rozdíl bude až nakonec dojdete zase do bodu, kdy bude i nezlevněná celoroční levnější než čekání na slevu.

0/0
5.11.2014 9:17

P33a91t63r69i52k 93Š39e77b96e17s98t53a 4343402926895

Jeden můj kamaárd mi na toto řekl:

Jako pražák nechápu, proč z mých daní se bude vozit skoro milion gastarbaiterů ze středních čech, ústecka a třeba i z ostravska, co denně dojíždí do práce do prahy,  za pakatel v metru... bohužel nelze mít jiné ceny podle bydliště - protože EU :-(RvRvEURvRv

ZDRAŽIT METRO NA 100 KČ ZA JÍZDENKU NEBO 3000 KČ ZA MĚSÍC, a zrušit daň z nemovitosti, poplatek za odpady a další místní nesmysly. ZPOPLATNIT VJEZD VOZIDLŮM DO PRAHY NA 500 KORUN DEN, s výjimkou trvale bydlících občanů...

... a já jako pražák ho vcelku i chápu...

+1/−16
4.11.2014 23:44

R60a90d31e42k 56J56a78n46a64t35a 9435106644532

MHD je ze tří čtvrtin placená z rozpočtu hlavního města Prahy. Do toho rozpočtu ovšem nepadají peníze z nebe, ale z rozpočtu státu. A to tak, že Praha dostává na jednoho obyvatele až 4x více (cca 30 tisíc Kč ročně) než malé obce!

Jako zdůvodnění tohoto nepoměru se nejčastěji uvádí právě to, že infrastrukturu velkých měst užívají i lidé z okolních menších obcí. Takže váš příspěvek je mimo, bez znalosti věci.

+13/0
5.11.2014 0:56

D54a67n33y 28S80c81o39t77t 8854881463908

pan Šebesta je zaslepený tupec co vůbec netuší kdo kde a proč platí daně, dokonce ani neví že spousta sociálních služeb, obchodů atd. by se ve městě zrušilo kdyby ten milion lidí nepřijel a nenakupoval, neutrácel... a tak vůbec, škoda slov pro ňoumy :-)

0/0
5.11.2014 10:02

V52l12a72d76i28m34í79r 37F90i45b16i89g16e38r 5134431961514

Ale ten milion gatarbaiterů pracuje ve firmách se sídlem v Praze které odvádí daně a část jde samozřejmě i do Pražského rozpočtu, navíc tam utratí část svých příjmů.

+6/0
5.11.2014 7:03

M54i55c77h63a48l 32P69a65v78l18á91t 9633693674419

To je snuska nesmyslu. Ale obecne mate pravdu v tom, ze pro zlevnovani MHD neni duvod, na miste by bylo naopak mirne zdrazeni.

0/−1
5.11.2014 8:32

D54a21n33y 69S32c46o28t26t 8284841183608

s tím nelze souhlasit - MHD musí být levnější, respektive musí mít víc výhod než nevýhod, aby se omezily celkem akutní zácpy na důležitých tazích (nevadí jen zaměstnancům, ale sanitkám, hasičům, zásobování obchodů atd...), stejně tak jeden autobus se sto lidmi vyprodukuje mnohem méně spalin než 20 aut s týmž počtem (samozřejmě je běžnější jeden či dva cestující v autě než pět, chtěl jsem uvést extrémně pozitivní stav, u metra nebo tramvaje nemá smysl cokoliv psát). Tím nebude tolik přidušených pražáků, bude méně nemocí dýchacího ústrojí i rakovin atd... všechno souvisí se vším a je to odvislé od toho, aby se lidem opravdu vyplatilo dojet s MHD než jet autem. Kompletním zdražením všeho by se dosáhlo negativního vlivu - odstěhování firem za město, snížení dostupnosti všech služeb - od sportovních center po doktory a školy, nákupní domy by neměly odbyt když by si autem do města nikdo nedovolil kvůli drahému vjezdu jet atd.  Je krátkozraké myslet že zdražení je řešení, obvykle to vede k útlumu všeho. Praha by na tom krutě prodělala a vydělal jen Středočeský kraj. On to má magistrát celkem dobře spočítané kde můžou ještě přitáhnout a kde už je to přes čáru a prodělali by na tom kalhoty :-)

0/0
5.11.2014 10:12

P42e22t51r 78P94e80t44r 6443892238883

a zdražit tam pohonné hmoty, protože ve městě je obecně mnohem větší spotřeba a větší náklady na čistotu prostředí.

Takhle jste to myslel?

V Praze má obecně hodně lidí trvalé a bydlí jinde nebo na okraji v satelitech atd. Pokud by se začalo přerozdělování peněz řešit důsledně tak by Praha přišla o hodně peněz a vy byste byl první, kdo by se v diskuzích rozčiloval.

Ti, co dojíždí za prací do Prahy zase vydělávají a firma odvádí daně ze zisku, takže z toho taky něco je. Nehledě na fakt, že firmy platí vždycky o dost větší poplatky jako fyzické osoby takže to za své zaměstnance zaplatí v tomhle.

+1/0
5.11.2014 9:23

P62e49t16r 61H54a70n45z36a75l 6482576600270

Přesně nechápu, na čem se ušetří? Když si totiž vezmu některé spoje (typicky 177 na Opatov, Cčko ráno...) tak tam se více lidí nevejde. Bude tedy potřeba je posílit, což bude znamenat další náklady. Nebo jsem v tomhle mimo?

+2/−1
4.11.2014 22:41

R78a72d73e15k 35J39a58n78a39t71a 9375526374392

Ve špičce není třeba nikoho lákat, to jsou radiály tak zasekané, že už stejně MHD jezdí každý kdo může, v tyto časy je podíl MHD na dopravním výkonu nejvyšší. Jak máte v článku vysvětleno, snaží se zlevněním ročních jízdenek zvýšit počet těch, co budou mít MHD už předem "zaplacenou", takže ji spíš využijí i mimo špičku, kdy by jinak jeli autem.

Jinak obecně čím více lidí využívá (byť dotovanou) MHD, tím menší je potřeba budovat stále více a více silnic. A silniční stavby ve městě jsou ještě mnohem dražší než někde mimo město ...

+3/0
5.11.2014 1:03

L95i82b35o33r 51B41e32n69á30t26s83k72ý 3542818587421

Je krasne, stejně jako v Brně, kdy si volici uvědomí, ze se nic nezmění, ale pouze se peníze přesunou jinam. Do dneska Magistrát dotoval dopravu a pokud se zlevni bude dotovat dále a více. Jezdím autem a nenutí to měnit. Takže výsledek - více peněz do dopravy některou jsou všichni zvyklí a pro par lidi úsporu ný druhou stranu méně peněz do infrastruktury tzn.např. Chodníků

0/−2
4.11.2014 22:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.