Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Otazníky kolem jízdného v pražské MHD: Kdy zlevní? A na jak dlouho?

Pokud se vyplní sliby vznikající „pražské vlády“ ANO, Trojkoalice a ČSSD, mohli by cestující v městské hromadné dopravě v metropoli výrazně ušetřit na ročním jízdném - úspora by měla činit 1100 korun. Lidé proto váhají, zda si do té doby mají „lítačku“ kupovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i10l23a46n 43N91o23v42á49k 6615450161

nový způsob plnění volebních slibů alá trojkoalice ... zlevníme MHD, ale tak, že se to vlastně nikomu nevyplatí, protože Ropid neumí přenastavit jedno číslo v ceníku dřív jak za čtvrt roku, takže roční kupon zlevníme v březnu, ačkoliv počítám že tak 90% lidí si ho kupuje už v prosinci ... ale co jste asi tak očekávali? Samovznícení starosty Varšavy?;-D

0/0
6.11.2014 8:36

M73i54l48a52n 71N85o59v34á91k 6285230441

jo a protože březnové zlevnění nepřinese nárůst prodeje aspoň o 3568 % (nebo tak nějak podobně) tak je tak v říjnu zase zdraží ...tam to ale samozřejmě Ropid zvládne přecenit přes noc a bez varování :-P

0/0
6.11.2014 8:45

P46a21v39e71l 38J64u59r55á90n75y39i 9126142749801

Nechápu,proč zlevňují pouze roční kupon.Ano možná si naivně myslí,že,když zlevní pouze ten,tak si ho lidi koupí.Jenže spousta lidí včetně mě,by si ho i koupila,ale nemají na něj a nemají ani na čtvrtletní,takže si kupují měsíční kupon a jsou rádi za to!Takže si myslím,že to moc lidí do MHD nenaláká.Naopak,když už zlevňují mají zlevnit i ostatní druhy kuponů a né jen jeden druh!!!!!!

0/−3
5.11.2014 12:57

K37a23r71e89l 62D44r69d15a 6133775177179

Protože smyslem je přimět lidi k nákupu ročního kupónu. Který má tu nevýhodu, že ho poměrně dost propadne. Dovolené, služebky, marodění, cesty autem... Svým způsobem je ta sleva i oprávněná. Pro řidiče je to navíc dobrá motivace k nepoužívání auta.

+3/0
5.11.2014 15:56

M89a37r16e29k 13T24u63r21n50o72v98e96c 7125492150446

No jestli to nechápete, tak si pořádně přečtěte ten článek. No a taky jak pan Drda píše...

A jestli na ten roční kupón fakt nemáte, tak bych Vám opravdu doporučoval se nad tím zamyslet a zkusit krátkodobě ušetřit na něčem jiném. Spousta lidí by dost ušetřila, kdyby třeba přestala kouřit (neříkám, že je to Váš případ). Já jenom že v tomhle případě by se Vám to fakt vyplatilo. Pokud si kupujete měsíční kupóny, stojí Vás to ročně 6600 Kč. S ročním kupónem byste 1850 Kč ušetřil. To by se Vám docela vyplatilo si na ten roční kupón vzít třeba i úvěr - i kdybyste to třeba splácel celý rok a úrok byl 25 procent, pořád na tom 600 Kč vyděláte...

Přijde mi to jak "nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci"...

0/0
9.11.2014 2:24

P44e89t88r 96P80e20t30r 6313862528423

"Hodně Pražanů totiž o letních prázdninách dává přednost autu a MHD si neplatí"

Ale to má důvod a to ten, že se omezují jízdní řády, když prý není taková poptávka. Tak co se divíte?

+5/−1
5.11.2014 9:06

J17a33n 49M49o18h93y93l53a 6522229679321

Ta poptávka není "prý" nižší. Ona je zcela jasně a měřitelně nižší.

+1/−1
5.11.2014 13:28

K22a76r68e60l 33D98r18d77a 6213705707179

ANO - konečně jsem je pochopil. Předvolební sliby a "nechci tu slevu zadarmo". Dopraváci se slevě brání zuby nehty. Takže vymyslí obstrukci se 2-3 měsíci a nikdo na ně nemá. Kdo koupí 1-2x měsíční a pak levnější roční, utratí to samé, jako za drahou roční. Pokud se začne prodávat v únoru, bude zájemců rozhodně méně a ne více, takže experiment selže a příští rok se vrátíme k plné ceně. ;-D

  Volební slib ANO byl splněn. Kverulanti z řad dopraváků si potvrdí svoji svatou pravdu. A obelhaný volič nemůže říct ani popel, vše slíbené bylo splněno. Rv;-D

+4/−3
5.11.2014 8:20

M11a37r11t71i55n 47W27a32l31l14n42e89r 6635300654890

Roční stojí 4750 Kč, to cca 400 Kč na měsíc. Za čtvrtletí 1200 Kč. Čtvrtletní stojí 1480 Kč. Za tři měsíce tedy 280 Kč přeplatíš.

Nová roční by měla stát o 1100 Kč méně, tudíž úspora by byla, pokud by nové jízdenky byly zavedeny do 3.čtvrtletí následujícího roku.

Počítám samozřejmě s tím, že pokud roční koupím v květnu, bude mi platit do května dalšího roku.

+4/0
5.11.2014 9:01

J78o10s65e36f 50B94r44o54ž68e51k 7973195192831

No to asi počítáte špatně. Protože Open Card chtějí postupně zrušit a v roce 2016 už být nemá, tak když ji koupíte příští rok v květnu, tak bude platit jen do konce roku. A pokud koupíte papír, tak máte smůlu - ten papír je na kalendářní rok. Takže ať to bude jak bude, nikdy se to nevyplatí. Je to jen "ochcávačka" - jak by řekl prezident.

0/−1
5.11.2014 13:10

M80a82r33e41k 71T95u32r32n45o51v83e66c 7595652390506

Nepočítá. I pokud by Opencard zrušili, tak zakoupený kupón by nepropadl. Ta karta je v tomhle případě jen nosič - nosič informace o tom, že Vy jste zaplatil Dopravnímu podniku za to, že Vás bude rok vozit. Pokud by Vám bylo znemožněno poskytnutí plnění (služby), je to soudně napadnutelné. A v DPP i na magistrátu to dobře ví. I kdyby Vám měli poměrnu část peněz vrátit nebo třeba poslat nějaký papírový kupón přesně na dobu, která Vám chybí, tak to udělají.

Navíc proč píšete, že v roce 2016 už Opencard být nemá, když v článku se píše, že město ji chce zachovat minimálně do roku 2016?

0/0
9.11.2014 2:28

O38n12d93ř74e87j 57M50y14š27k31a 3374454459158

Pokud chcete, aby si lidi koupili roční kupón a využívali MHD i během letních prázdnin, tak se hlavně postarejte o to, aby měl člověk i v této době stejný rozsah služeb. Do té doby budu patřit mezi lidi, kteří v létě jezdí i za cenu vyšších nákladů autem. Furt lepší mít jednu cestu do práce v prázdnější Praze autem za 25 min, než se mačkat v MHD s prodlouženými intervaly, muset vícekrát přestupovat a jet jednu cestu hodinu. Ušetřený čas lze pak věnovat třeba tomu, že člověk vypadne někam na kolo atd.

+11/0
5.11.2014 8:20

K51a82r76e62l 62D44r80d53a 6453835167549

Tak to asi těžko. I dopraváci mají dovolené. Navíc je to rozumné, jezdit podle množství cestujících. Nejedou třeba školy. To je cca 40% cestujících.

  A je fakt, že kdo plánuje odpoledne po práci třeba koupaliště, auto je jistota. Jinak se to nestíhá. (I když, já to třeba MHD dávám dobře, jen musím celý den tahat věci na plavání. Auto je auto.)

  Podle mě jde spíš o šetřílky, co přes léto nekupují časové kupóny. (Trapně je má přitom DPP v nabídce. Kupóny pro dospělé, studenty a seniory bez letních měsíců. A pak je to třeba řešit... K nepochopení.) Takže jde spíš o to přimět lidi zaplatit i za léto. MHD používat ale nemusí. ;-D

  Já to tak dělám roky. Nadávám, že přerušení ročního kupónu je pěkná obstrukce, takže se použít moc nedá. Konečně bych se slevou ročního kupónu dostal výhodu právě za ty letní měsíce, kdy MHD moc nejezdím. Což mi přijde velmi rozumné. ;-)

  (K tomu bych vzápětí zrušil možnost přerušení ročního kupónu.) ;-D

+1/−1
5.11.2014 8:45

P67a92v39e27l 71N97e13d83ě83l48a 5526790434521

Mě by zajímalo, odkud přišel ten nesmysl, že o prázdninách jezdí méně lidí. Ano jsou prázdniny, ale i tak přece žáci jezdí po Praze. A úbytek jiných studentů, podle mě nahradí turisté a cizinci. Takže jakýpak odliv lidí?

+3/0
5.11.2014 10:29

K80a39r65e83l 48D81r28d27a 6293565317249

Podle mě je to ověřené. To si snad ROPID přeměřil. Ostatně, je to i poznat při běžném cestování. Turistů v MHD je vcelku zanedbatelné množství. Běžnou populaci určitě nenahradí. (Na jízdenky jezdí cca 10% cestujících.) 

  Žáci SŠ, studenti VŠ, senioři i mnozí dospělí časovou jízdenku přes prázdniny nemají. A plnohodnotná jízdenka není velkou motivací k užívání MHD. Takže odliv cestujících je určitě velký i díky "nevstřícnosti" DPP a Prahy, což by se touto slevou mohlo směrem k dospělým cestujícím trochu narovnat.

+1/0
5.11.2014 15:43

K59r86y66š60t48o41f 40L17a13n14í30k 1219760685515

nechapu tu ulevu pro majitele psu. namisto aby se magistrat snazil pocet psu v praze snizovat, vychazi jim vstric.

+12/−1
5.11.2014 7:56

K15a87r78e83l 73D78r78d94a 6373735127419

Když vidím "stěhování národů" každý víkend, docela by mě zajímalo, zda se někdo obtěžuje v Praze platit za zavazadlo a zda se to kontroluje. Rušil bych tento poplatek.

  Se psy to bude asi podobné. Platit za psa v tašce nebo neplatit? Kontroluje to někdo? Asi je jednodušší to zrušit. Běžným pejskařům to pomůže. I když jako šikanu na nejrůznější feťáky a bezdomovce, bych poplatek za psa rád držel.

  Jenže, kdo kdy zažil, že by revizor problematického cestujícího vyhodil pro nezaplacení jízdného? Když někdo problematický páchne přes celou tramvaj, tak revizor pravidelně nikde. Jednou jsem viděl, jak nad bezdomovcem mávl revizor rukou a vůbec ho nekontroloval. Takže poplatky jsou pak jen šikanou slušných cestujících.

+3/0
5.11.2014 8:31

M34a25r11e19k 89T45u53r79n82o37v62e34c 7915912750906

Jo, poplatek za zavazadlo mi také přijde divný. To je jak u nějaké nízkonákladové aerolinky... :-)

Nevím ale, jestli to někdy revizoři vůbec řeší...

A jinak ještě na doplnění - ti co mají předplatný kupón (nebo jízdenku na 1 den a víc) dle přepravních podmínek automaticky mají nárok na přepravu jednoho zavazadla zdarma. Takže Pražáci s Opencard, co jedou s kufrem na letiště si asi proto nic nekupují. (Konkrétně odstavec z webu DPP: "Jízdenky platné 1 a více dní opravňují v rámci své časové a pásmové platnosti k bezplatné přepravě jednoho z předmětů podléhajících placení přepravného s výjimkou vlaků zařazených do PID. Nevztahuje se na přepravu psů.")

0/0
9.11.2014 2:34

P41a97v35e76l 45N76e96d16ě51l86a 5786180714171

víte, kolik je to voličů? Ideální pro ANO

0/−1
5.11.2014 10:30

E81d86u69a61r44d 78H39e12j87l86e61k 8666416250516

pražáci jsou holt vždycky ti nejchytřejší, tady se nedá nic dělat-každý pražák se cítí být mistrem světa-my ostatní jsme jenom hlupáci.!!8-o

0/−10
5.11.2014 7:37

S35a14r89a 50B25e70n44y80o35v50a 8919275751421

Vy máte velký problém s pražáky že?) Tak se nastěhujte , budete taky pražák/náplava/ a budete taky nejchytřejší a nebudete psát blbiny:)

+6/0
5.11.2014 7:40

M54i67c55h73a40l 49Š82r26o29u83b92e14k 8714456903960

no, vy opravdu jste...

+3/0
5.11.2014 10:19

J16a74r19o29s89l29a47v 91M30e81d77u95n28a 6462728447570

my, Pražané, ano -jak vy, kvazipražák nebo antipražák, to je mi šumafuk

0/0
5.11.2014 11:36

I75v47o 93H43l90o98u69s82e78k 7403588110426

"I když se totiž novému vedení města podaří schválit levnější jízdné ještě letos, společnosti Ropid zabere nějaký čas, než na nové ceny dokáže přejít. „Většinou to zabere dva až tři měsíce,“ vysvětluje ředitel Ropidu Pavel Procházka." - nechápu, co jim tak dlouho trvá v době počítačů :-))

+9/0
5.11.2014 6:21

V54r24á95t42n46ý 30K81a84r44e48l 7920465540503

taky nechápu, přepíšou prostě jedno číslo....

+4/0
5.11.2014 7:03

P29e45t33r 98M12e25j17z52l97í27k 8628574981700

Se zdražením by byli hotovi přes noc:-/

+8/0
5.11.2014 7:12

J34a56n 38M48o32h46y13l47a 6462279139271

Třeba už jen přetisknout a vyměnit veškeré plakáty a jiná místa,kde je přehled cen a to jsou dnes skoro všechny zastávky.

+1/0
5.11.2014 10:28

M29a60r42e11k 73T61u16r63n31o89v41e85c 7185802960316

No tak by to na nějakých plakátech chvíli nebylo aktuální. No a co? Hlavně že by se to opravilo na webu, v účtovacím systému a eshopu.

A to jako když je přelepí a pak to bude trvat ještě dva měsíce, než tu slevu fakt zavedou, tak to není problém? Vždyť by to na těch plakátech bylo také v rozporu se skutečností... Nebo by po tu dobu byly ty plakáty na zastávkách vždycky dva? Nebo nějaký speciální plakát na toto období, kde by bylo explicitně uvedeno, že do určitého data je to za tuhle cenu a pak od toho data za jinou?

0/0
9.11.2014 2:37

I24v93o 26G38o76v82a66n 1813899937

Když už s tím nová koalice vylezla, tak to musí udělat co nejdříve, protože si roční kupon nikdo nekoupí. I pro bohaté je úspora 1100,- Kč značná a radši si počkají a co ještě obyčejní lidi 8-o.

0/0
4.11.2014 23:51

R74a29d92e90k 96J10a62n98a77t69a 9355946984422

Problém je, že čím déle na tu slíbenou levnou roční čekáte (a platíte si proto místo roční jízdenky dražší měsiční jízdenky), tím méně výhodně to čekání je, až se někdy dostanete do bodu, kdy se čekat nevyplatí (slovní úloha pro základní školu :-)).

A protože nevíte, kdy se politici rozhoupou (výmluva "Ropid zabere nějaký čas, než na nové ceny dokáže přejít." je chabá, když jsou všechny roční kupony elektronické, není třeba nic tisknout), tak má tato akce prvky společesnké kurzové sázky :-)

+8/0
5.11.2014 1:08

I96v65o 69G59o93v32a83n 1103569707

Dva nebo tři měsíce si každý počká a platnost ročenky se mu nezkrátí, bude pořád 12 měsíců, ty chytrolíne.

+1/0
5.11.2014 8:16

P60e38t45r 16P94e15t66r 6263712968783

nezkrátí ale momentálně se vyplatí si koupit dvakrát/třikrát čtvrtletní než jednu nezlevněnou celoroční, čím déle se bude čekat tak tím menší rozdíl bude až nakonec dojdete zase do bodu, kdy bude i nezlevněná celoroční levnější než čekání na slevu.

0/0
5.11.2014 9:17

P48a80t40r95i66k 65Š24e88b10e30s61t94a 4483672506865

Jeden můj kamaárd mi na toto řekl:

Jako pražák nechápu, proč z mých daní se bude vozit skoro milion gastarbaiterů ze středních čech, ústecka a třeba i z ostravska, co denně dojíždí do práce do prahy,  za pakatel v metru... bohužel nelze mít jiné ceny podle bydliště - protože EU :-(RvRvEURvRv

ZDRAŽIT METRO NA 100 KČ ZA JÍZDENKU NEBO 3000 KČ ZA MĚSÍC, a zrušit daň z nemovitosti, poplatek za odpady a další místní nesmysly. ZPOPLATNIT VJEZD VOZIDLŮM DO PRAHY NA 500 KORUN DEN, s výjimkou trvale bydlících občanů...

... a já jako pražák ho vcelku i chápu...

+1/−16
4.11.2014 23:44

R66a49d92e37k 15J69a98n68a22t98a 9165376264412

MHD je ze tří čtvrtin placená z rozpočtu hlavního města Prahy. Do toho rozpočtu ovšem nepadají peníze z nebe, ale z rozpočtu státu. A to tak, že Praha dostává na jednoho obyvatele až 4x více (cca 30 tisíc Kč ročně) než malé obce!

Jako zdůvodnění tohoto nepoměru se nejčastěji uvádí právě to, že infrastrukturu velkých měst užívají i lidé z okolních menších obcí. Takže váš příspěvek je mimo, bez znalosti věci.

+13/0
5.11.2014 0:56

D88a88n13y 37S40c49o97t62t 8254821133698

pan Šebesta je zaslepený tupec co vůbec netuší kdo kde a proč platí daně, dokonce ani neví že spousta sociálních služeb, obchodů atd. by se ve městě zrušilo kdyby ten milion lidí nepřijel a nenakupoval, neutrácel... a tak vůbec, škoda slov pro ňoumy :-)

0/0
5.11.2014 10:02

V59l13a94d23i55m15í74r 52F70i76b13i55g90e80r 5404471671614

Ale ten milion gatarbaiterů pracuje ve firmách se sídlem v Praze které odvádí daně a část jde samozřejmě i do Pražského rozpočtu, navíc tam utratí část svých příjmů.

+6/0
5.11.2014 7:03

M95i25c30h87a31l 54P66a31v35l61á97t 9623223614879

To je snuska nesmyslu. Ale obecne mate pravdu v tom, ze pro zlevnovani MHD neni duvod, na miste by bylo naopak mirne zdrazeni.

0/−1
5.11.2014 8:32

D16a16n82y 85S18c39o55t34t 8304281423828

s tím nelze souhlasit - MHD musí být levnější, respektive musí mít víc výhod než nevýhod, aby se omezily celkem akutní zácpy na důležitých tazích (nevadí jen zaměstnancům, ale sanitkám, hasičům, zásobování obchodů atd...), stejně tak jeden autobus se sto lidmi vyprodukuje mnohem méně spalin než 20 aut s týmž počtem (samozřejmě je běžnější jeden či dva cestující v autě než pět, chtěl jsem uvést extrémně pozitivní stav, u metra nebo tramvaje nemá smysl cokoliv psát). Tím nebude tolik přidušených pražáků, bude méně nemocí dýchacího ústrojí i rakovin atd... všechno souvisí se vším a je to odvislé od toho, aby se lidem opravdu vyplatilo dojet s MHD než jet autem. Kompletním zdražením všeho by se dosáhlo negativního vlivu - odstěhování firem za město, snížení dostupnosti všech služeb - od sportovních center po doktory a školy, nákupní domy by neměly odbyt když by si autem do města nikdo nedovolil kvůli drahému vjezdu jet atd.  Je krátkozraké myslet že zdražení je řešení, obvykle to vede k útlumu všeho. Praha by na tom krutě prodělala a vydělal jen Středočeský kraj. On to má magistrát celkem dobře spočítané kde můžou ještě přitáhnout a kde už je to přes čáru a prodělali by na tom kalhoty :-)

0/0
5.11.2014 10:12

P38e83t68r 71P93e17t34r 6113712318913

a zdražit tam pohonné hmoty, protože ve městě je obecně mnohem větší spotřeba a větší náklady na čistotu prostředí.

Takhle jste to myslel?

V Praze má obecně hodně lidí trvalé a bydlí jinde nebo na okraji v satelitech atd. Pokud by se začalo přerozdělování peněz řešit důsledně tak by Praha přišla o hodně peněz a vy byste byl první, kdo by se v diskuzích rozčiloval.

Ti, co dojíždí za prací do Prahy zase vydělávají a firma odvádí daně ze zisku, takže z toho taky něco je. Nehledě na fakt, že firmy platí vždycky o dost větší poplatky jako fyzické osoby takže to za své zaměstnance zaplatí v tomhle.

+1/0
5.11.2014 9:23

P51e98t96r 35H27a52n97z14a54l 6762936910280

Přesně nechápu, na čem se ušetří? Když si totiž vezmu některé spoje (typicky 177 na Opatov, Cčko ráno...) tak tam se více lidí nevejde. Bude tedy potřeba je posílit, což bude znamenat další náklady. Nebo jsem v tomhle mimo?

+2/−1
4.11.2014 22:41

R28a85d78e54k 88J41a44n78a90t98a 9425116174282

Ve špičce není třeba nikoho lákat, to jsou radiály tak zasekané, že už stejně MHD jezdí každý kdo může, v tyto časy je podíl MHD na dopravním výkonu nejvyšší. Jak máte v článku vysvětleno, snaží se zlevněním ročních jízdenek zvýšit počet těch, co budou mít MHD už předem "zaplacenou", takže ji spíš využijí i mimo špičku, kdy by jinak jeli autem.

Jinak obecně čím více lidí využívá (byť dotovanou) MHD, tím menší je potřeba budovat stále více a více silnic. A silniční stavby ve městě jsou ještě mnohem dražší než někde mimo město ...

+3/0
5.11.2014 1:03

L25i34b38o91r 25B22e98n58á83t46s18k63ý 3812318307171

Je krasne, stejně jako v Brně, kdy si volici uvědomí, ze se nic nezmění, ale pouze se peníze přesunou jinam. Do dneska Magistrát dotoval dopravu a pokud se zlevni bude dotovat dále a více. Jezdím autem a nenutí to měnit. Takže výsledek - více peněz do dopravy některou jsou všichni zvyklí a pro par lidi úsporu ný druhou stranu méně peněz do infrastruktury tzn.např. Chodníků

0/−2
4.11.2014 22:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.