Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj přejela na pražském Žižkově ženu ležící v kolejišti

Krátce po půlnoci z úterý na středu se na pražském Žižkově odehrála tragická dopravní nehoda. Řidič tramvaje zde přejel ženu ležící v kolejišti za přechodovým pásem, ta následně zraněním podlehla. Policisté prověřují možnost, že chodkyně chtěla spáchat sebevraždu, řidiče nicméně podezřívají z trestného činu usmrcení z nedbalosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K92a79r82e78l 60D84r36d88a 6433435287859

DPP a radnice Prahy 3 si tady prosadily otevřený kolejový svršek. Což je ve městě pěkné svinstvo. Po rekonstrukci tady lidi přelézali koleje a dost často v tom štěrku padali "na ústa" protože přechody pro ně nikdo nepostavil. I po rekonstrukci jsou zde třeba všechny přechody pro chodce bariérové. Rv

  Teprve dodatečně asi půl roku po rekonstrukci se dodělávaly přechodové pásy pro chodce mezi tramvajovými ostrůvky. Senioři měli problém se dostat z tramvaje na polikliniku. Tak se myslí a uvažuje u dopraváků z DPP! Rv

  Podle fotek se nehoda stala na jednom z těchto pásů. Chodkyně patrně sešla do kolejí a upadla v kolejišti. Nebo se přerazila o nějaký nedomyšlený pangejt v této opičí dráze dopravních podniků. Rv

  Jsem zvědav kolik sešrotovaných policejních aut, zničených tramvají a mrtvých lidí bude třeba, aby se v Olšanské udělala normální rekonstrukce trati a ulice se stala použitelnou i pro chodce, a nejen pro arogantní tramvajovou dopravu.

  Počítám, že k tomu dojde se stavbou obytného komplexu. Protože mrtví nejsou dobrou reklamou pro prodej bytů pro rodiny s dětmi na stejném přechodu. Opakovaně tímto děkuji fušeřině z dílny DPP. Rv;-)

+2/−5
5.11.2014 15:04

R77a28d18e18k 54T36o46m84a22s44e92k 5783120188745

Když pominu, že normální člověk tam do žádných pangejtů nepadá (hlavně proto, že tam nejsou), tak nevím, co Vám tam opravdu vadí? Je to naprosto normálně řešené místo, nikterak nepřátelské k chodcům. Pokud paní nebyla pod vlivem nebo nechtěla svůj život ukončit sama, tak se jedná o přirozenou selekci dle přírodního receptu. Víte, možná ne každý je fyzicky a duševně stavěn na to, aby přežil v "džungli" velkoměsta.

A arogantní tramvajová doprava? Co je to? ;-D

+6/0
5.11.2014 15:38

K95a67r70e41l 98D84r58d67a 6683645787529

Pangejt má v češtině dva významy, krajnice - strouha nebo okraj silnice - obrubník. Uvažuji obrubníky a další bariéry. Ostatně, otevřený kolejový svršek v Olšanské je řádná strouha. Hned několik vedle sebe. Přelézám je pravidelně. Nic přátelského pro chodce na tom není.

  "...upozorňujeme, že na přechodu pro chodce nemá chodec přednost před tramvají..." Tohle poslouchám 50x denně. A poslouchají to i řidiči tramvají, co poráží auta a přejíždějí chodce po Praze. ;-D

+1/−4
5.11.2014 16:27

E28v46ž98e73n 40P71o42l74á30k 3568108791853

Tramvajová trať má být použitelná pro chodce a proto nejlevnější a nejdéle životnou konstrukci? Aspoň se sebevrahům bude na koleji lépe ležet a neschopní policisté budou šrotováni na rovném podkladu.

0/0
5.11.2014 18:55

K82a43r56e57l 86D14r76d51a 6193405317729

Na to, že tady řidiči tramvají "zvládnou" na stejném úseku vážnou dopravní nehodu týdně, to ani s jejich schopnostmi nevypadá dobře. ;-)

0/0
5.11.2014 20:09

M11i28l10a28n 60M48a52j75e83r28č48í23k 1690620164686

a víte kolik krát tam TRAM za den projede?

Ve špičce prac. dnů tam jede l.9 po 4 minutách (teď tam kvůli reko TT Štefánikova polovinu jejích spojů nahrazuje l.20) a l.26 po 8minutách = 22,5x jedním směrem = 45x v obou směrech x 8hodin (špička je cca mezi 7. až 10. a 15. až. 20.hodinou) = 360 průjezdů tramvají jen za 8 špičkových hodin prac. dne (cca 648 průjezdů oběma směry za celý denní provoz) x 5 prac.dnů v týdnu = 1800 (3240) = i kdyby byla pravda 1x vážné nehody TRAM v totožném úseku (což není - dva konkrétní týdny, mezi nimiž byl jiný týden nejsou relevantní vzorek, na rozdíl od měsíce, čtvrtletí, pololetí a roku), tak je to v desetinách promile z ostatních bezproblémových průjezdů!

+3/0
5.11.2014 22:37

K42a54r48e67l 89D55r26d51a 6123195817609

Vaše počty jsou srandovní, navíc nemají s nehodou souvislost. Přesně je to nyní ve všední den 324 průjezdů jedním směrem za cca 20 hodin. Takže 648 oběma směry a 3240 týdně (za 5 dnů). Ještě tady bývala noční doprava, ale už zde asi není.

  A když to mám otevřené, poslední 9 tady projíždí ve čtvrt na jednu. Tohle byla poslední 26. Stát se ten pád o 10 minut později, měla paní na probrání a odchod 5,5 hodiny. Takto to vypadá, že se snažila stihnout poslední spoj.

  V Olšanské nebo na Olšanském náměstí je nehoda tramvaje každou chvíli. Když to srovnám s automobilovým provozem, jsou zde nehody tramvají nejspíš častější. Což je u hromadného dopravního prostředku varující. Tramvaj by měla havarovat "maximálně jednou za deset let".

  (Padat na Ruzyni letadla dvakrát do měsíce, asi bychom létat přestali.)

0/0
6.11.2014 7:25

M12i10l18a16n 76M11a38j53e41r56č68í18k 1570140124646

vase srovnani tram s leteckym provozem neni srandovni, ale totalne absurdni - letadlo muze havarovat jen s jinym letadlem ci (jako nedavno v rusku) maximalne vozidlem na letistni plose rizenym velmi poucenou osobou, jez neco zavazneho porusila. ovsem ty tram (az na vyjimky) nebouraji mezi sebou ci busy dp, ale s okolnimi ucastniky tzv. silnicniho provozu, kteri velmi casto porusuji provozni pravidla. no a ridici tram jsou take jenom lide = nejsou vestci, kdo co kde neocakavatelneho zase provede. a kdyby meli ocekavat i nemozne, s teroreticky moznych prihod, tak ve vysledku nevylezou ani z postele, natoz sedli do kabiny tram a s tou (obsazenou lidmi) se rozjeli!

0/0
6.11.2014 8:53

M94i43l87a33n 97M17a19j63e90r63č81í55k 1110580254506

dodavam, ze s leteckym provozem nesnese srovnani ani tzv. velka draha = zeleznice, pro neojedinele urovnove prejezdy!

s drazny dopravy se s leteckym provozem muze srovnavat jedine tak metro.

+1/0
6.11.2014 10:47

K66a91r72e83l 19D41r45d67a 6333625367859

Neberte to doslova, dal jsem to sem jako příklad. Spíš mi přijde nehodovost tramvají vysoká a měla by být podle mě nižší. Na tom by se mělo zapracovat. (Třeba lépe nastavit semafory na Olšanském náměstí. Či uvažovat snížení rychlosti tramvají u přejezdů v Olšanské.)

0/0
6.11.2014 20:59

J84i40ř19í 85K52r61e56j68č31í57k 2617948904546

...nebo zvýšit tresty za způsobení dopravní nehody pro řidiče IAD...

0/0
6.11.2014 21:07

K25a23r29e82l 51D82r40d28a 6513645407279

A ještě rozšířit kapacity Bohnické léčebny pro společensky nebezpečné zaměstnance DPP... samá potřebná opatření. ;-D

0/0
7.11.2014 7:07

J54i62ř96í 29K10r45e80j32č77í59k 2537948124496

Společensky nebezpečný jste tu akorát vy... :-/

0/0
9.11.2014 0:10

J12i56ř29í 18K39r77e92j64č26í31k 2487508204526

Řidiči tramvají zvládnou ? No zatim to zvládaj chodci či řidiči IAD úplně sami, aneb takhle funguje přirozená selekce.

Teď už jen aby příští kusem nebyl nějakej Drda... ;-D

0/0
6.11.2014 18:02

K55a66r88e54l 55D35r16d92a 6703115577269

O čem tady asi neustále mluvím? Jsem asi jediný obyvatel Olšanské a jde mi tady díky Vám a DPP o život. ;-D

0/0
6.11.2014 20:53

J23i67ř75í 64K69r33e79j11č80í82k 2987428354626

Díky mě ani DPP ne, to vy sám a vaše chování je největším nebezpečím pro vás samého...

0/0
6.11.2014 20:55

J34i89ř46í 75K79r58e34j37č75í21k 2707988494766

Není zač a dávejte pozor, život není zcela bezpečný a sotva z něj někdo vyvázne živý... :-P

Rekonstrukce ulice proběhne až na ní TSK či MČ najde dostatek financí.

0/0
6.11.2014 18:04

K42a18r85e27l 60D22r63d34a 6883615617259

Špatná odpověď. Rv;-D

0/0
6.11.2014 20:54

J70i18ř71í 72K67r55e28j92č10í26k 2567938304976

Rozumím tomu, že vás pravda neuspokojuje. Pokud jste chtěl slyšet, že jste nesmrtelný, tak je mi líto... :-P

0/0
6.11.2014 20:57

K91a85r90e63l 92D70r82d13a 6673715957809

Naposledy tady byla diskuse kolem Holešovic. Taktika DPP je jasná. "My nic, to TSK a MČ". TSK a MČ mají stejnou taktiku. Takže nad každou dopravně-stavební akcí v Praze se rozpoutá úřednické obstrukční kolečko papírování, kdy problém koukají DPP, TSK a MČ přehodit jeden na druhého. Tím se vyčerpá čas. Nakonec z provozních důvodů sáhne DPP po nejlevnějším a nejhorším řešení, ale to důležité, lze doložit, že to není tak zcela vina DPP. Umíte v tom chodit...

  Pokud ale tohle označujete za "pravdu", využijte prosím také laskavé péče Bohnické léčebny. ;-D

0/0
7.11.2014 7:22

J81i22ř97í 98K11r84e24j64č87í25k 2647138524246

Ještě jste zapomněl na PČR... :-P

0/0
9.11.2014 0:09

M79i56c75h26a61l 90K95u61c30h76t43a 6343674894412

Nebyla paní od policie?

0/−1
5.11.2014 14:35

S67a50r10a 75S86o73u16c93k11o25v71a 7795658202762

Chudák řidič. Někdo si mu lehne na koleje, on se tomu deb*lovi snaží pomoct a ještě ho obviní. Co je tohle za kocourkov? Pevné nervy řidiči pro boj s českým soudnictvím!

+9/0
5.11.2014 14:25

L31u86k21á77š 90H36l36i51s20n14i83k29o91v30s65k76ý 1263335328308

Sebevrahy by měli popravovat. Chudák řidič.

+1/0
5.11.2014 13:32

A74l64b37e65r50t 73V62l74a11c89h 8206401518522

Úspěšné sebevrahy!

0/0
5.11.2014 14:59

J55i55ř23í 89K98r15a40m97p88l 4706124546236

není potřeba popravovat ...

+2/0
5.11.2014 15:36

L72a44d47i54s56l42a89v 11M65a59t54u37l27a 3731609490302

A co prevence recidivy?

0/0
5.11.2014 17:07

P92e53t77r 48H73e20l63l36e34r 5273886754744

Očekávám zákon, který bude nařizovat, aby lidé ležící na kolejích měli povinně reflexní prvky.

+5/−1
5.11.2014 12:59

A65l63b94e59r88t 40V62l44a63c96h 8616511898942

R^

0/0
5.11.2014 14:59

M67i61c81h41a78l 57C68h77a57l76u73p98a 6338830289323

Obléknout se musí během pádu nebo stačí až na zemi? :-)

0/0
5.11.2014 21:32

R25a10d34e89k 93T89o41m66a83s30e86k 5843390568255

Jako by nestačilo trauma, že někoho přejel. Navrch ho ještě budou vyšetřovat. Práce pro dopravní podnik musí být snová.

+16/0
5.11.2014 11:48

M96i83l24o94s73l52a85v 19K28a16n87t15o28r85e88k 1169777251419

Olšanské náměstí, tam je celkem dobře osvětleno, že by ani tmavé oblečení nemělo být na závadu. Je spíše podezřelé, že je to další nehoda  v této oblasti (po polilicajtech), kde je možná i příčina, že tramvaják se plně nevěnoval plně řízení. Ale nebyl jsem u toho.

+1/−7
5.11.2014 11:23

R80a60d26e98k 11T76o29m24a56s58e70k 5833470108605

Nepleťte si Olšanskou ulici a Olšanské náměstí. Toto je téměř u Nákladového nádraží a opravdu to není tak dobře osvětlená lokalita.

+3/0
5.11.2014 11:48

M75i25l19o88s54l78a39v 89K16a83n15t83o23r79e94k 1249187691969

Teď jsem se prohlédl fotky z místa nehody a je to skutečně jen o pár metrů blíž než byla nehoda s policajty. Ale na fotkách je vidět, že VO bylo dostatečné. Tak nevím

0/0
5.11.2014 13:58

J75i63ř80í 83K23r27e53j37č38í60k 2567318494156

No zrovna dle fotek je tam tma jak v pr...řiti a osvětlují to převážně modré majáky... :-/:-/

0/0
6.11.2014 18:06

K66a19t73k96a 88D70l61o50u70h19á 5252944912163

Sebevrazi by měli brát ohled na ostatní a nezpůsobovat jim psychickou újmu tím, že je vtáhnou do řešení svých osobních problémů. Jak k tomu přijde řidič nebo vlakvedoucí, že se musí koukat na konec jejich života ?

+12/0
5.11.2014 11:14

P44e61t44r 61P23á50l34k95a 6943406950702

přesně, dejte jim to befelem.R^

Ideálně by na to mohl vyjít nějaký zákon, že sebevrah, který svým činem nebere ohled na ostatní, dostane 3 roky natvrdo.

0/0
5.11.2014 11:34

R39o59b61e65r78t 56Č69e30r27v29e97n44ý 5341929700670

Chudák řidič :-(

+10/−1
5.11.2014 11:06

V27á34c47l92a76v 25H93o18v98u79r69e24k 3429103272700

Takže to shrnu.. Ženská, buď ožralá, zfetovaná a nebo se zdravotní indispozicí leží v noci na kolejích. A řidič mnohatunového kolosu, který dle infa dodržel všechny předpisy a nebyl pod vlivem, ji bohužel přejede. Jak je možné, že někoho vůbec napadne řidiče obvinit a nebo o tom jen uvažovat? Kde to žijeme? Za chvilku budeme mít strach jen vyjít ven, co kdyby o nás někdo zakopl, spadl a zažaloval nás za těžkou úmu na zdraví..

+24/−2
5.11.2014 10:51

M20a49r41t59i62n 39K23o59v73á40ř 2275426250155

Nečilte se... To je úplně normální, že policie musí v první chvíli vzít v potaz i to, že tramvaják měl šanci zastavit, ale třeba nebyl dost pozorný.. V tomto přídě se to nepotvrdí a žádné obvinění nebude...

+4/0
5.11.2014 11:17

K98a13t33e72ř78i45n61a 58H33a23l64a53š65k98o85v55á 1865265113377

presne tak, kazdy ridic, ktery se bohuzel takto tragicky potka s chodcem, je podezrely z usmrceni z nedbalosti a na zaklade vysetrovani je bud vec odlozena, protoze se neprokaze jeho pochybeni, nebo naopak obvinen v pripade, ze neco zanedbal.

0/0
5.11.2014 12:17

P34a84v61e21l 15P86e21l87c 2289463975

Žijeme ve státě, kde dyž se stane nehoda, tak ji policie vyšetřuje. Že ji ten tramvaják neviděl, je vzhledem k místu ale hodně podezdřelé. Kolem té zastávky je tolik světel, že když tam v noci cestou z práce čekám na tramvaj, mohu si v klidu číst knihu.

+1/0
5.11.2014 11:18

J61o91s92e79f 66H89a69n31y80á18š 2604269283

Zkuste alespoň jednu, třeba i noční, směnu coby řidič tramvaje. Pak mi napište své dojmy a poznatky. Jsem zvědav, co budete říkat.

+10/0
5.11.2014 11:30

J93i19r72i 23J72a27v52u11r41e86k 7806242512216

Ať se vám to líbí nebo ne, problém je v tom, že právě všechny předpisy nedodržel - nezastavil před překážkou v kolejišti. Takže se teď vyšetřuje "proč". Výsledkem může být, že to jeho chyba je, i to, že to jeho chyba není.

+1/0
5.11.2014 12:25

E66v91ž34e73n 39P86o24l13á60k 3728288291643

On teoreticky zastavit opravdu mohl, a za cenu několika desítek zraněných uvnitř vozu.

0/0
5.11.2014 18:57

J27i93r29i 28J72a67v43u27r95e23k 7966242112926

To doufám, že ne. Jak nebude záchranná brzda na tachografu, tak bude značný problém. Buďte v klidu, při použití magnetické brzdy (a nic lepšího k dispozici neměl) se žádné desítky zraněných nekonají. A věřím, že když se rozhodl brzdit, tak šel nadoraz.

+1/0
5.11.2014 21:05

M96a30r15t22i65n 24Š78t12ě39p56á44n31e38k 3137903573101

Posilam pozdravy vsem bezohlednym sebevrahum (at uz byla nebo ne). Tramvajak za nic nemuze, ma prednost, ona v cernem mimo prechod a stejne muze skoncit ve vezeni (i kdyz nejspis ne). To je proste naprd.

+5/0
5.11.2014 10:49

T94o53m61á35š 16S21e68d17m55i18h93r70a77d36s58k38ý 7934279827559

To, že je někdo podezřelý ze spáchání trestného činu ještě neznamená, že bude i zahájeno trestní stíhání. Podle popisu případu v článku silně pochybuji, že zahájeno v tomto případě bude. Ležela tam sama, v noci v tmavém oblečení, on ji přejel, hned zastavil a šel jí pomoct.

+4/0
5.11.2014 10:40

D60u62š14a85n 24P64a72v82l51í38č39e35k 4474226120705

Jak můžou stíhat řidiče, když tramvaj má přednost, a to i na přechodu. Nechápu...

+5/−1
5.11.2014 10:35

F48r66a89n18t45a 14T19i16m83a41n 7600298851910

Ne vždycky - pokud mají chodci na přechodu zelenou, tak třeba v Ostravě musí stát i tramvaje

+1/−1
5.11.2014 10:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.