Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro na Zličín jezdí už 20 let. S poslední stanicí se zprvu nepočítalo

Už dvacet let vozí Pražany metro z Nových Butovic na Zličín. Málokdo ví, že linka měla původně končit o stanici dříve ve Stodůlkách. Další zajímavostí je, že ve všech pěti nových stanicích se už od projektování počítalo s výtahy, což byla tehdy novinka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57o27s22e47f 67Z76e54d19i30z61o56v 6777436724332

Za 20 let ale také ještě nikdy nikdo ten prosklený most neumyl a tak z jedoucho vlaku zanedlouho nebude nic vidět. Jediné co je vyčistěno je 100m v každé koleji pro zastavení vlaku při zážitkové turistice.

+1/0
12.11.2014 14:07

T93o41m11á50š 20Z68e98m85a68n 3465768854305

Se zastávkou Letňany (která je v článku zmíněna) problém není, problém je s Prosekem/Střížkovem, které jsou zbytečné - obě na jedné ulici a nesmyslně se tam kroutí metro směrem k trase B.

Naopak je dobře když metro vybíhá co nejdále od centra.

+1/−2
11.11.2014 18:39

O96n51d67ř28e21j 15N32o80v19á77k 9817384729909

Těch stanic na jedné ulici najdete povícero :-)  .Florenc x Křižíkova, Radlická x Jinonice, Můstek x Muzeum ....

+2/0
11.11.2014 20:20

T98o63m76á14š 59Z67e94m56a56n 3155488374975

Můstek a Muzeum jsou ovšem na 3 různých linkách.

Spíše Pankrách a pražského povstání, která jsou od sebe cca 5 minut pěšky.

+1/0
11.11.2014 20:34

M86i91c70h15a28l 35C59h87a88l93u39p23a 6458850269813

Tak záleží spíš na vzdálenosti než jestli to je jedna ulice. V podstatě na jedné ulici je Florenc, Křižíkova, Invalidovna, trochu bokem Palmovka, Českomoravská a Vysočanská. Kdyby se ta ulice dál nepřejmenovala, tak i Kolbenova :-).

0/0
12.11.2014 20:53

V37o92j42t95ě43c76h 17Ř22í47h91a 4127896743750

Škoda ,  že to neprotáhli až na letiště Ruzyń

0/0
11.11.2014 18:02

H52y49n66e92k 22T71r15o97j40a42n 1441681673219

Nové Mbutovice?

0/0
11.11.2014 17:54

F19r23a62n62t24i91š79e60k 17L80u93f19t 5837579664366

Komunisti už tenkrát plánovali Ikeu na Zličíně, takže museli vědět že bude převrat. Pak že prej revoluce

+5/−1
11.11.2014 16:59

O32t69o22m22a50r 88T56h51o73m53a 2755387616105

Odbočka ve Stodůlkách je ve hvězdách, protože nic než pole tam nenajdete,

a to málo co tam stojí (nebo se staví) je bez problému v pěším dosahu k novému vestibulu.

0/0
11.11.2014 15:54

L60e74o 18V95a13n34ě39k 6493747813948

Ten titulek mi přijde dost těžko uvěřitelný ;-D

0/0
11.11.2014 15:49

O91n42d85ř98e12j 86N56o41v14á19k 9747554549699

Jeden známý mi vyprávěl, jak moh mít ve Zličíně "před pár lety" garsonku zadarmo. Odmítl ji se slovy - kdo by chtěl bydlet v takové díře, kam jezdí autobus jednou za půl hodiny.:-P

+4/0
11.11.2014 16:06

D29a66v20i87d 70Z26a51h97r17a29d28n11í86č54e42k 3957827936401

Jako obyvatel Prahy 5 si dovolím za sebe zhodnotit z pohledu uživatele. Stanice Nové Butovice je dost hnusná (myšleno po vyjití po schodech). Není to taková katastrofa jako Smíchovské nádraží, ale zlepšit tam jde defacto vše. Mimochodem v Butovicích výtah není, je tam jen extrémně pomalá jezdící plošina. Částečně prosklený tunel mezi Butovicemi a Hůrkou se mi moc líbí. A k těm vynikajícím komunistickým plánovačům jen dodám, že ne vždy se zadařilo. Např. hned vedle ve stanice Jinonice vedou eskalátory do prázdna, či spíše k dnes již zaniklé továrně Waltrovka. Komunisté hold upřednostnili dělníky před obyvatelstvem. Obytné domy dlouhá léta byly minumálně cca 800m+ daleko (dnes již stavby pokročily až k metru).

+3/−4
11.11.2014 15:27

O27n58d56ř70e51j 71N65o28v95á57k 9897854299629

Jen několik poznámek.

1. článek NENÍ o stanici Nové Butovice ani o stanici Jinonice, ale o stanicích Hůrka, Luka, Lužiny a Zličín.

2.prosklený tubus je mezi Hůrkou a Lužinami

3. komunističtí plánovači jistě nepočítali s revolucí a s tím, že Waltrovka jednou zanikne, naopak metro k takové továrně bylo v tehdejší době jistě velké plus

4. zastávka Jinonice má z druhé strany též vysokou školu a obytné budovy, což je i pro studenty plus (možnost jezdit metrem), když už tam nikde nejezdí tramvaj, resp. tramvaj končí na Radlické, což není blízko a navíc do kopce

5. v Jinonicích na místě zaniklé Waltrovky se dnes už zase staví - kanceláře, byty atd. atd., takže ten "výlez" určitě bude mít uplatnění

+14/0
11.11.2014 15:37

D36a83v66i28d 61Z14a65h53r92a35d65n80í10č10e12k 3977177366791

Za poznámky děkuji. S tím tubusem máte pravdu, je mezi Hůrkou a Lužinami. O Butovicích jsem psal proto, že jsou v článku často zmiňovány a obdobný oslavný trachtát zaslouží ukázat i protipól. Co mě ale pobavilo je vaše protiřečení v bodě 3,4 a  5 . Na jednu stranu komunisti nevěděli, že Waltrovka krachne, na druhou ale vše výborně naplánovali, jelikož tušili že se v poli u metra za 30 let postaví vysoká škola a kanceláře? Asi tušíte, že tady jste trošku ustřelil. Ta škola se tam pro vaši zajímavost postavila kvůli metru a ne naopak. Tzn. když teď uděláte stanici v poli, časem se jistě najde někdo, kdo v blízkosti metra něco postaví. Já ale na rozdíl od vás obdobné nesmysly adorovat nebudu, zvláště to obhajovat stavbami, které vznikly až 30 let po metru. Takže 30 let tu máme stanici Jinonice a pokud jste se chtěl do Jinonic opravdu dostat, ještě jste musel popojet autobusem.

+1/−5
11.11.2014 16:44

O24n37d20ř72e94j 68N26o14v97á54k 9497264439989

Žádné protiřečení tam není.

Vy říkáte, že komunističtí plánovači byli mimo, když udělali výlez z metra k dnes již zaniklé Waltrovce - na to já argumentuji, že nemohli vědět, že Waltrovka zanikne.

A navíc k tomu dodávám, že na místě Waltrovky se znovu staví, takže ten výlez metra - byl - dnes není - zase bude - užitečný.

Většina těch stanic metra za Smíchovským nádražím měla / má nezastavěné okolí anebo část.

- Radlická - kdysi parkoviště, dnes centrála banky

- Nové Butovice - kdysi pole, dnes spousta hnusných kancelářských budov

- Stodůlky - z jedné strany dodnes pole

- Zličín - kdysi úplně v polích, dnes nákupní centra.

Podle mého názoru se ti plánovači poučili (jestli to tak lze nazvat) a pochopili, že prioritou je spojení pro lidi a až potom mohou stavět dále paneláky, nechtěli opakovat minulé hrůzy.

Takže samotná skutečnost, že stanice metra vedou polema, není zas tak špatná. Lepší, než nejprve postavit paneláky a nutit tisíce lidí jezdit autobusem. Takže ano, počítali s tím, že za 30 let tam budou školy, obchody, byty .... byť dle jejich plánů a představ.

+4/0
11.11.2014 16:55

I47v60o 70J74a77n30á88č74e72k 8643303151702

Já bych si teda dovolil reagovat trochu obecně, není lepší nejdříve postavit komunikace obecně a až poté stavby jako takové? Nedávno jsem viděl v jedné hodně vzdálené zemi komplet připravený prostor o velikosti pěkných pár desítek tisíc metrů komplet ulice, semafory a metro a po domech ani památky. Myslím si, že je to lepší než zstavět a teprve pak řešit jak se tam kdo dostane.

+3/0
11.11.2014 17:01

J70a65n 25M96o50h62y15l14a 6352259209711

Vcelku souhlasím, jen je to občas trochu do extrému, jako desetiproudá dálnice v Barmě uprostřed pralesa na kraji města :D

0/0
11.11.2014 18:58

A59l44e10x66a97n53d18r 32K81o62s48t41k33a 8392158906494

Ps, neměli náhodou komanči spíš v plánu na Zličíně postavit další sídliště nebo tak něco? A jak za pár let zapláčeme na adresu těch, kteří nedotáhli metro k letišti.

0/0
12.11.2014 7:29

R63e54n51é 89C96v54r47k81a56l 9986639376936

Na Zličíně přímo ne, ale JZM mělo mít dvojnásobnou velikost, zabírat pole kolem Řeporyj, Krteňského kostelíka a Třebonic. Tam právě byla směrována i odbočka metra za Stodůlkami - více Vám napoví plánované názvy stanic na větvi - Chaby a Horka.

0/0
12.11.2014 14:16
Foto

O22n45d59ř13e27j 85F88u17c74h21s 2213818883185

Však ono je to v plánu stále. Projekt se jmenuje Západní město a nyní je z něj realizovaná malá částička na severu těch polí pod názvem Britská čtvrť. BTW, pokud se něco nezměnilo, tak v územním plánu je na tu odbočku metra na západní město územní rezerva.

0/0
13.11.2014 16:59
Foto

O27n83d73ř20e56j 24F63u70c69h67s 2803618893625

jo, tady více... http://www.zapadni-mesto.cz/

0/0
13.11.2014 17:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.