Diskuze

Do Prahy zamíří vánoční strom, letos ze soukromé zahrádky

Dřevorubci v Nespekách na Benešovsku porazili mohutný smrk, který bude dominovat vánočním trhům na Staroměstském náměstí. Organizátoři trhů strom do Prahy přivezou v úterý, od soboty bude ozdobený velikán i svítit. Podle dendrologů z brněnské univerzity je smrk v perfektním stavu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J78a44n 21M97o31t96ů17r74e78k

24. 11. 2014 8:12

A že se odpůrci kácení nezamyslí nad tím, že pán vlastně přírodě dal prostor, místo aby ho vzal sekačkou při sekání zahrady, když to byl ještě pidistromek, tak mu dal prostor na 70 let. Přes 70 let tu mohl stát strom. To je dobře, ne?

0 0
možnosti
JM

J39a92n 39M28o17t23ů66r29e51k

24. 11. 2014 7:57

No a bude ten strom pod těmi ozdobami vidět a nebo zase zaplácán světly a vším možným tak, že by pod tím mohla být železná konstrukce a nikdo by to nepoznal?

6 0
možnosti
JM

J35a26n 10M89a69c27u26r36a

24. 11. 2014 7:56

Obhájci stromů - je vidět, že nejste moudří. V naší zemi je momentálně přebytek stromů, přebytek zalesněných ploch. Na to konto ubývá lučin, mokřadů, mýtin a pastvin a tudíž ubývá i ptáků a hlavně hmyzu (zejména převzácných a překrásných motýlů), kteří louky potřebují k životu. Nebo si snad myslíte, že v lese či na pečlivě sekaném trávníku žijí motýli? Zkuste vědět víc, než se začnete hloupě veřejně vyjadřovat. Jinak opravdová škoda je ovocného stromu, který kvete a vábí hmyz, plus dává plody, které opět může konzumovat hmyz a ptactvo. Ale škoda nevyhovujícího jehličnanu??

1 0
možnosti
JM

J58a42n 36M17o49t67ů90r32e45k

24. 11. 2014 7:59

Jo jo, všichni jen les,les, les..... Ale jak píšte, luk, mokřadů a mýtin si nikdo nevšímá... Navíc spousta lesů je uměle vysazená a určená k porážce. A dřeva máme přebytek.

0 0
možnosti
ŠČ

Nechápu. Mnoho let se kácejí nejkrásnější a nejzdravější stromy (mnohé z nich nic a nikoho neohrožují), jen aby měl tu "čest" stát někde pár týdnů na náměstí a pak se pořeže a skončí bůhví kde. To jich skutečně máme tolik ?Rv

2 5
možnosti
JM

J13a94n 88M50o61t44ů31r38e13k

24. 11. 2014 7:55

A kolik let to takhle už sledujete? Jak jste přišel na to "mnohé z nich nic a nikoho neohrožují" ? - já vám to nevyvracím, jen chci vědět, jak jste k tomuto závěru došel. Osobně bych si jen dle nějakých novinových článků  a fotek nedovedl troufnout posoudit, zda ohrožuje či neohrožuje....

0 0
možnosti
KD

K79a79r59e98l 74D80r60d12a

24. 11. 2014 6:39

Měl jsem na vesnici podobný za oknem a kolem tři domy. Důvod k sundání byl stejný. Dnes platí, že se musí zase žádat o povolení. Soused to stihl před změnou legislativy. Ušetřil si práci a běhání na úřad. A patrně to byla hlavní motivace, déle nečekat. Kmen prodal a to částečně pokrylo náklady za kácení. Větve tady má na spálení v kamnech. Nádherný smrk a je z něj kupka paliva. Tedy odchod s žádnou parádou. ;-)

  V Praze na sídlišti jsem zažil nedávno vichřici. Špatně udržovaná zeleň, stáří kolem 35 let. Vyvrátila pár stromů. Hodně stromům se ulomily větve či celá koruna a padalo to do oken a na auta. Před oknem mám borovici, co se zlomila vejpůl a koruna ji ulétla. Pěkná paseka.

  Údržba na to naběhla a do dvou dnů bylo vše uklizeno. Kdo to nezažil, vůbec netušil, že zde byla kalamita. "Sadaři" ty ulámané větve pak začistili, jinak ty stromy stojí dál. Je to tady teď jak na Marsu. Jsou tu dál stromy, kterým chybí koruna. Nechápu. Smysl takové "údržby zeleně, resp. životního prostředí" mi uniká. Nechat stát poškozené stromy s pocitem, že si "příroda pomůže" a to uprostřed města? Rv

0 0
možnosti
MS

Jen ho zkuste alespoň trochu vkusně ozdobit, vloni strom na Staromáku byl přezdobený a nevkusný:-/

6 0
možnosti
JM

J46a89n 58M63a52c85u54r15a

24. 11. 2014 7:52

Máte pravdu. A nejen vloni. Pod takovou přezdobenou hrůzou ani nemusí stát pravý strom, protože to přes ty tuny kýče ani není poznat, že tam něco je. Stačila by kovová konstrukce a nebylo by to ani poznat, že tam není živý strom. Proto nechápu to "pečlivé vybírání" pěkného stromu, když po jejich úpravách je to jenom přervaná hrůza.

1 0
možnosti
PC

Škoda toho stromu. Pán jak je starý, tak je .... Zbytečné, neuctivé, nevhodné. Ale člověk si nedá říci, dokud sám sebe nevyhubí. Nikdo se toho stromu neptal, kvůli naší rozmařilosti... Škoda slov.

4 16
možnosti
TV

"Nikdo se toho stromu neptal" ;-D Co je neuctivé na tom pokácet vysoký strom, který může potenciálně ohrozit dům, že by na něho spadnul (to už se tak stává, že občas starší stromy spadnou), to fakt nechápu? Já bych všechno neuctivé kácení dřevin zakázal, vyhlásíme celou ČR za národní park a zachráníme lidstvo ;-D

7 1
možnosti
KT

Krásný strom. Škoda ho....

17 4
možnosti
PD

Zbytečná rozmařilost. Na tento účel je vzrostlého stromu škoda. Souhlasím s pánem pode mnou, ať si vysadí živý strom.

13 9
možnosti
Foto

Pan by ho pokácel stejně, ohrožoval nedaleké stavení.

6 0
možnosti
RT

R34a53d14e56k 62T44r62n

23. 11. 2014 17:08

Nepochopím, proč nemůžou na Staromáku vysadit smrk ať sám roste a pak z něj dělat živý vánoční strom....jde vysadit i vzrostlejší 8-o

20 6
možnosti
JS

Ano to by šlo, ale je tady něco, co tomu bohužel brání........vandalové.:-(

10 0
možnosti