Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šťastné a veselé. Automobilka Škoda vyplatí tučné vánoční prémie

V kraji to bude spíše výjimka, ale zaměstnanci mladoboleslavské škodovky se mohou radovat. Největší středočeská firma letos rozdala zaměstnancům štědré vánoční odměny. Další takové přijdou nejspíš hned na jaře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a55n 76K78v25a19p40i50l 7361881413

"Diky odborarum maji vyssi platy kazdy rok." Zadny odborar nikdy nevidelal ani korunu. Odborari jsou ropuchy na prameni. Kdyby nebylo odboru a polokomunisticke vlady tak platy jsou daleko vyssi.

+1/−2
14.12.2014 20:26

M89i90r27o32s78l15a28v 66H53ý25l 5805977449309

že neumíte pravopis, se ve vašem případě snoubí s neschopností pochopit psaný text

+2/0
15.12.2014 10:36

P43a82v59e78l 41H75o81l94u77b 1599924414194

;-D;-D;-D;-D;-D Tučné prémie. Kolik že to mají ve VW? Loni téměř 5000 Eur. Takže Škoda krmí VW, ale ten jen žere, zpátky nic...:-/

+1/−3
14.12.2014 15:53

L67i58b37o91r 11V34e37n22g17l20á56ř 4874725822504

tak když je to málo a někomu se to nelíbí, může to dát na charitu. nelze srovnávat česko a německo

0/−1
14.12.2014 21:47

A93n70t71o74n77i44n 94K74u56l89h56a57n64e18k 5956490717844

Nelze,ale dela se to, hlavne kdyz prodavate. A vlada nam take neustale rika, ze cenove jsme se teprve srovnali s Nemeckem. :-/

0/0
15.12.2014 10:20
Foto

M73i18r97o93s87l87a96v 19S91t31e74i48n32e53r 6138974533835

Za dobrou práci muší být i dobrá odměna. Tak těm Kvasinským mohu jenom pogratulovat, mám už druhý rok jejich Yeti 4x4 nafťák a můžu jim sdělit jenom chválu. V

+4/−1
13.12.2014 18:45

D88e31n65i40s 33W63i61t44z20k76u 5793562989237

a jéje,za chvilku zas vytáhnete,že je to lepší auto než e klasse

+3/−1
13.12.2014 19:25

V17á25c86l19a41v 94V75á83v85r80a 5346139531817

Kdybych mohl poradit těm mladým klukům co neoplývají chytrostí jako kdysi já v matematice na škole, a budou se muset jít učit řemeslu, aby si vybrali elektrotechnika, elektromechanika, elektrikáře, vyučili se a případně udělali max dlouho nástavbu, přemístili se do blízkosti MB a intenzívně a aktivně se snažili dostat do automobilky jako úcdrábář. mNaučit se programovat robotiku je sranda a automatizaci v automobilce druhá. Chce to jen logicky myset. Opravdu nic víc. Sebekázeň a bezpečnost práce, znalost jazyka - anglina je zlatá.

Pracovat na sobě. Umět se reprezentovat. Sezení doma v koutku a být skromný se nevyplácí a vede tak k živoření.

Papíry. Resumé tedy seznam všech škol, školení,  které jsem absolvoval a k tomu všemu "Doprovodný dopis" kde se píše něco o mně. Hobby. rodina, znalosti i mimo obor, Napsat to, co může firmu zajímat a zaujmout. Nejsi tucťák! Na pohovor slušně oblečený, upravený, jemná vůně není projev úchylky, čisté nehty, upravený účes. Nemusím snad psát že střízlivý.. Jde vám přece o práci O VÁŠ MOŽNÁ CELÝ ŽIVOT a ne dělat haura?

Popravdě kdo z vás to tak dělá? Kdo ten job opravdu chce a co pro to udělá?

thyronx na seznamu cz

+2/−2
13.12.2014 18:40

R50a34d14i60m 19P51o65l81á63š17e76k 9746393359539

Bylo by možná zajímavé, kdyby někdo z personálního v Škodovce upřesnil, kolik takových se na jedno takové místo do Škodovky hlásí.

0/0
14.12.2014 7:00

V86á42c21l73a74v 34V25á37v26r88a 5226879231467

V amerických automobilkách jsou odbory UAW partnerrem automobilek. Kontrakt mezi automobilkami se podepisuje jednou za 4 roky a s ním všechno včetně platů. Vyjednávání jsou tvrdá a mzdové a pracovní podmínky odpovídají situaci autmobilek - tedy trhu.

Když budou mít nereálné požadavky, bude se propouštět. Jiná cesta neexistuje a naopak. Udržet si job stojí za to být i několik let na mzdě 36 USD/hod pro řemeslníky a 28 na linkách a pomocných pracech..

Řemeslníci si ve Fordu, GM i Chrysleru tak přijdou s přesčasy ročně na víc než 2 miliony Kč hrubého v přepočtu. Při daních kolem 25% to není až tak zlé. I já pracoval posledních 16 let pro Forda a dnes žiju s královským důchodem a penzí tady na Floridě.

Odbory by ovšem neměly vydírat. Slušná firma bere odbory jako partnera a vzájemná dohoda může uštřit firmě i zaměstnancům majlant.

+3/−1
13.12.2014 18:04

P79a59v98e60l 18H62o68l52u75b 1949894714504

Odbory by neměly vydírat? A proč vydírají a zdírají samotné firmy???:-/:-/

0/−1
14.12.2014 16:00

R43a33d11i64m 30P45o58l42á93š90e90k 9786173269199

Když lidi ty auta kupujou .... a jsou ochotni v ceně auta platit i ty mzdy...proč ne.

+1/0
13.12.2014 17:34

J76o44s29e39f 77B68a26l36o26u74n 4780266905271

Když se ve zboží nebudou platit mzdy tak kdo bude nakupovat8-o????

0/0
13.12.2014 17:38

R88a45d78i83m 62P73o93l92á86š56e66k 9766873479659

Já tím myslím, že to jsou vysoce nadprůměrné mzdy, třeba proti podobně manuálně pracujícím na Ostravsku.

Možná mimo linek Hyundai v Nošovicích.

+1/−2
13.12.2014 17:49

M17i69c39h54a52l 42Š98e60v69č42í72k 8733166744

Naprostá většina automobilek v Evropě a USA platí podstatně více.

+2/−1
13.12.2014 18:07

V47á55c66l41a51v 75V12á55v98r32a 5626459821517

na tom Michale něco je.

A teď ta druhá část. Proč je tak dobře platí i všude jinde?

Já vím, že skvělé platy se v Čechách nepromíjí.

+1/0
13.12.2014 18:17

M42a81r20t91i37n 88J60i66r19o86u45s74e56k 7466285245298

Všechny automobilky v ČR mají zahraničního majitele. Zisk je enormní a to, co nedostanou na mzdách zaměstnanci v ČR, ačkoli jsou stejně výkonní, jako ti v mateřských zemích je použito púro nadstandardní platy zaměstnanců v mateřských zemích. Normální vztach kolonizovaná-kolonialní země.

+2/0
13.12.2014 22:11

M11a29r85t22i19n 21J19i56r95o88u15s23e39k 7326885965258

;-€

Vztah.

0/0
13.12.2014 22:14

M18i37c59h62a80l 78Š84e85v87č57í53k 8153106544

No nevím co ti Václave na to napsat. Já reagoval na to srovnání s manuálem na Ostravsku. Jelikož jsem sám zaměstnancem Škody, tak vím, že představa lidí o tom, že automobilka je jen montážní linka jsou liché. Na linkách dnes pracuje jen malá část zaměstnanců. Například jen ve vývojovém centru Škody pracuje cca 1700 inženýrů. Ve svařovnách jsou tisíce robotů a stovky seřizovačů a údržbářů, kteří se o ně starají. Atp. Já sám pracuji v údržbě strojního zařízení.

0/0
13.12.2014 22:35

R19a80d18i42m 43P62o64l29á71š97e81k 9796923709619

Nepleťte si nutnou obsluhu a údržbu montážní linky či vývoj nového s vlastní výrobou.

Doba, kdy do automobilky v první řadě přiváželi surové plechy a nosníky, ingoty a  jiné  polotovary a automobilka měla vlastní slévárnu, kovárnu, automatovnu, lisovnu, sedlárnu, dřevomodelárnu  atd a přivážených hotových dílů bylo z hmotnosti vozu jen pár procent - pneumatiky, elektromotorky a jiná elektroinstaklace a jiné speciální věci je dávno pryč.

0/0
14.12.2014 6:56

R94a57d22i85m 58P30o19l85á68š47e47k 9176373329339

Vlastní zaměstnanci automobilky jsou placeni dobře. Jenže to je jen velmi malý zlomek lidí, kteří ty auta dělají.

Na jednoho zaměstnance montážní linky automobilky , s nadprůměrným platem, připadá 10 nebo možná i 50 zaměstnanců všech těch firem, které pro tu montážní linku vyrábějí komponenty.

A to už je o něčem jiném. To jsou díky propracovanému systému jakosti jen komodity. Stačí když někde jinde o tisícovku kilometrů dál je možnost ten dílec vyrábět o procento levněji, rozjede se řízení jakosti a do půl roku ve výrobní hale té původní firmy houkají sovy a vyrábí se v hale té druhé firmy, co to dodá o to procento levněji. Přirozeně že tyto fabriky se vždy postaví v místech, kde jsou lidi v podstatě rádi, že vůbec nějakou práci za mizerný plat mají a díky vzájemné konkurenci zajištěné právě tím systémem řízení jakosti firmy vyrábějící komponenty ani žádný prostor na navyšování platů nemají.

0/0
13.12.2014 18:32

V61á13c89l88a59v 14V57á24v55r62a 5626529171877

kvallitní výrobek mohou vyrobit pouze skvěle nadprůměrně placení zaměstnanci pro které je kvalita absolutně první věc.

Také musí kdykoliv zaplnit - astoupit místo kdekoliv na lince a tedy ovládat všechny práce na lince. Zaměstnanec automobilky má a vždy bude mít nepoměrně lepší ohodnocení než jakékoliv jiné zaměstnání. Manuální nevyjímaje.

Kdo má zájem může to zkusit.

Jako elektrikář jsem musel umět naprogramovat jakýkoliv robot (a měl jsem na úseku dost přes sto..) nebo průmyslovou automatiku s RS Logix 5000, PLC a pod. Poslední školení v angličtině jak jinak? jsem měl v 65 letech mého věku. A to bylo studování mnohaset stránkových biblí.. + "hands on" programování panelview, celých částí linek, bezpečnost provozu..Všichni, celá parta se musela učit za pochodu. Vždyť nová technika a technologie přicházejí doslova každý měsíc. Svařovací roboty, stříkací, od několika výrobců.. práce to je zodpovědná a havárie robotu se trestá. To není sranda když se linka i na pár minut zastaví. To jsou těžké prachy.

Ne, to není zodpovědnost kopáče s krumpáčem a lopatou. To není o tom že na lince zaměstnanec šroubuje jeden šroub celý život jako opice a bere majlant.

0/0
13.12.2014 18:14

R63a97d97i90m 25P35o61l94á92š24e95k 9876713319729

Pracovníci, pro které je kvalita absolutně první věc a skvěle nadprůměrně placení pracovníci, to spolu vůbec nesouvisí.

Nadprůměrně placení pracovníci jsou všude tam, kde má firma odbyt a kde zároveň je ta firma koncový výrobce originálního výrobku. Takže prodejní ceny jsou stanovené podle toho, kolik jsou zákaznícu ochotni zaplatit a jsou vysoko nad výrobními náklady.

Špatně placení zaměstnanci  jsou všude tam, kde má firma problém s odbytem nebo kde vyrábí komoditu, tudíž za v podstatě výrobní cenu jen navýšenou o minimální marži absolutně nezbytnou k přežívání firmy.

Ale všude je více či méně úspěšný tlak na co nejvyšší kvalitu.

0/0
13.12.2014 18:46

V95á24c57l91a49v 73V30á76v13r81a 5116909101977

v ceně auta dělají mzdy velmi zhruba 3-max 4%.

Škoda že podobné analýzy v Evropě neexistují.

0/0
13.12.2014 18:05

R39a94d67i65m 78P80o83l49á18š45e17k 9976983189959

Jestli to jsou jen mzdy oné montovny hotových komponent, kterými dnešní automobilky v podstatě  jsou, tak tomu ty 3 - 4 % odpovídají.

0/0
13.12.2014 18:35

J73a63r25o85s91l81a66v 47K94r24k47o89š77k31a 3872439347709

Tak již je mi jasné proč má vítězná ODS v Mladé Boleslavi 15 mandátů a starostuR^;-D To bolševici z KSČM jen 3 Rv

+4/−1
13.12.2014 15:58

J93a93r84o10s30l15a52v 90S21k74r48i56v42a75n30e67k 6165170

Me to jasne neni, proc?

+1/0
13.12.2014 16:15

J47i74ř24í 15E56r37b29e70n 1633434936707

Protože když jsou lidi spokojeni a nemusí se klepat strachy o živobytí, nemají důvod hledat útěchu u komunistů. To by si měli uvědomit funkcionáři ODS a TOP 09 v celé republice - pokud chtějí ve volbách uspět, musejí si počínat tak, aby z toho měli prospěch zejména řadoví zaměstnanci a živnostníci, kteří by je pak mohli volit.

+2/−1
13.12.2014 16:33

V86l57a73d73i37s23l12a88v 62B93u79r49y89š54e72k 3553676152234

no tak funkcionáři si to jistě uvědomují, nenapadá mě ale, jak mohou ovlivnit prosperitu a potažmo mzdy v továrnách, tak aby lidi byli spokojení a namuseli se klepat strachy o živobytí a neměli důvod hledat útěchu u komunistů

+2/0
13.12.2014 16:49

J56i62r80k35a 85H95o79n87c37ů 2724114431888

Podporou zdravého podnikatelského prostředí?

0/0
13.12.2014 16:56

V57l27a13d61i97s68l12a92v 54B14u28r84y79š43e65k 3653816562244

proč ne, pokud budou k tomu mít dostatečně silný mandát voličů, což nemají, proč ne

+1/0
13.12.2014 17:02
Foto

M94i37r79o24s34l76a47v 86S41t42e23i61n89e92r 6458594423375

Funkcionáři, česky bafuňáři nebo kafálové, se Škodovkou naštěstí nemají nic co dělat. Kdysi chtěl Škodu Auto rozkulačit jakýsi Václav Klaus, ale nepodařilo se, díky Bohu.

Prosperitu firmy ovlivní především její vedení- zde VW ve Wolfsburgu jako matka, Škoda Auto jako dcera. Ve Škodě Auto pak rozhoduje, jak dalece jsou zaměstnanci se svojí firmou loyální. Pokud vznikne názor, že jsme všichni ve firmě na jedné lodi, je to dobrý začátek. A za dobrý džob se také vyplatí, trochu více se namáhat. Chceme ukázat konkurenci, co umíme- vynese to i firmu, ve které pracujeme a ta musí ukázat i uznání. Metoda cukru a biče zatím fungovala všude. Dávejte koníčkovi cukr a bude vás milovat a táhnout, jak jen může.

+2/0
13.12.2014 18:58

V68á93c69l46a20v 63V18á76v17r11a 5256469311707

v Čechách se hledá uspokojení u politických stran, nebo dokonce u státu? Tak to je socialismus..

To u nás útěcha se hledá u Armády Spásy. A ti co pracují se musí starat sami o svůj job. To není o tom jestli je u moci republikán nebo "demokrad".

Ne, zákoník práce - zaplaťpánbu - nemáme. Stát se nám do záležitostí firem nesmí míchat. Ten má jiné starost.

+1/0
13.12.2014 18:21

R89a54d29i93m 29P46o88l36á31š30e25k 9606213899669

Až na to, že když u Vás to odboráři přeženou, tak automobilka jde do kytek.

Viz třeba krize GM před pár lety, způsobená mimo jiné obrovskými závazky GM vyplácet svým bývalým zaměstnancům důchody desítky let po tom, kdy to příslušní odborářští bossové a manažeři firmy domluvili, benefity za tu domluvu dávno zinkasovali a z odborů a z firmy dávno odešli.

0/0
13.12.2014 18:54
Foto

M94i86r96o16s33l54a86v 30S34t90e69i59n26e98r 6408854263955

Škoda, pro Klausovu stranu je už pozdě, TOPka je zase profláklá kvůli svému chemikovi. Asi se vyplatí, soustředit se na ANO.

0/0
13.12.2014 19:00

V90á89c10l47a26v 65V22á89v78r66a 5476259941127

to je ono svedem to na politiku.

Ono to třeba nebude v politických stranách ale v lidech. Těm zas ale nerozumíš ty. Zamysli se nad sebou.

0/0
13.12.2014 18:15

J95a85r49o16m37í49r 25R47o44s66e97c68k37ý 7766396205312

8-o

0/0
13.12.2014 15:57

T88o38m44á25š 97V75e93r48n79e49r 1205644187625

V čem je problém?

0/0
13.12.2014 16:50

M86a74r73t57i29n 23J89i79r87o55u75s52e64k 7806275955838

Za takovou odměnu by byla ve Wolfsburgu stávka. Pracovitým němcům totiž pásy jedou 3x rychleji, než v MB a tak mají trojnásobné platy i odměny, ačkoli se auta VW i Škoda ve svých kategoriích prodávají ve srovnatelné cenové hladině. Co je v ČR špatně??

0/−5
13.12.2014 15:56

V22l49a56d26i36s65l67a80v 87B73u21r87y69š74e36k 3793586452814

nic není špatně, to je realita o které zjevně nic nevíte

+4/0
13.12.2014 16:04

M62a13r80t89i18n 98J58i56r68o32u33s39e67k 7616535355518

Vy to zjevně víte, čím to je. Nechám si od vás poradit! :-P

0/0
13.12.2014 22:16

V68l16a69d48i17s89l48a34v 26B68u98r85y10š25e84k 1319812247314

zkusím to, moc si však od toho neslibuju, nejdříve zapomeňte na všechny komunistický poučky, že za práci musí být spravedlivá odměna, tak to možná funguje v KLDR, tady ne, ve svobodné zemi s tržním hospodářstvím je mzda výhradní dohodou mezi zaměstnavatelem a zaměstnanecem, zaměstnavatel se logicky snaží platit co nejméně a zaměstnanec má zájmy přesně opačné, výsledkem je pak dohoda, která se vám nelíbí, platy se však určitě nestanovují podle rychlosti pásů a ani ceny výrobků, dokonce může nastat pro vás nepochopitelná situace, že řidič autobisu má jimý plat na Kubě, jiný v Rakouku a jiný v Polsku

0/0
14.12.2014 7:56

V19l67a65d17i37s17l20a22v 65B49u80r29y17š31e10k 3373896392214

zaměstnavatel řidiče autobusu rozhodně nezohledňuje při přijímání nového řidiče váhu autobusu, jeho rychlost, počet přepravených cestujících a ani cenu jízdenky či cenu nafty, ty jsou součástí jiných dohod a na plat řidiče nemají vliv, ten se ve svobodné zemi stanoví dohodou, nikdo přetom nikoho k ničemu nenutí

0/0
14.12.2014 8:35

V23l94a90d51i82s81l89a57v 81B31u17r53y46š79e38k 3133426102494

je to úplně stejný, jako když si tu škodovku jdete koupit, logicky ji budete chtít koupit co nejlevněji, obchodník bude mít zájem přesně opačný, může vzniknout nějaká dohoda v podobě kupní ceny a třeba v Číně může ta dohoda být úpně jiná, vám to příjde nespravedlivý, jenže taková je realita o které zjevně nic nevíte

0/0
14.12.2014 8:43

V61á21c10l78a35v 68V75á86v78r78a 5786259571417

v rychlosti pásu to nebude. Člověk je jen člověk a vyrobí na jedné lince asi 500 - 550 aut za 8mi hodinovou šichtu.

Má-li linek víc vyrobí víc. Na lince se v žádné automobilce nedá FLÁKAT.

Organizace práce musí být taková že linka celých 8 hodin jede a jediné výpadky jsou poruchy - závady - a to ješyě zřídka.

Problémy jako nedostatek materiálu, nebo nestandartní materiál, jsou neomluvitelné.

+1/0
13.12.2014 18:26
Foto

M51i13r18o23s75l23a34v 54S27t62e40i44n42e37r 6828374923965

Ve Wolfsburgu pracuje i velké množství Turků. Jsou šikovní zejména na techniku. Kolik mají ve Škodě Auto cikánů?

0/0
13.12.2014 19:03

M93i88r89e58k 11V94o22d26i24c16k13a 9777129520915

A zamestnanci firmy o 300 lidech v Olomouckem kraji dostanou <> nastojato...

+1/0
13.12.2014 15:31

Z95d14e37n35ě94k 28H34a35n37z65l 1821266942344

Doporučuji si zajít na stránky odboru kovomb a přečíst si tam týdeník Odborář co vychází ve Škodě a zjistíte,že to tak růžové není a problémů je víc než dost

+1/0
13.12.2014 15:11

V42l58a94d50i85s27l62a52v 61B53u16r28y62š96e20k 3483236832374

článek není o tom, že by to tam bylo růžové, o tom tam není ani zmíňka, je o tom, že letos mají prémie vyšší než loni, nic míň, nic víc, za rok to může být třeba zase jinak

+2/0
13.12.2014 16:02

P90e50t41r 78U10r66a11m 1742640633307

S tou investici do budoucna to moc neprehanejte, protoze nabirani kvalifikovanych pracovniku do technickeho vyvoje je uz vic jak dva roky zmrazene (az na naproste vyjimky). Diky prirozenym odchodum jich tak stale ubyva.

+4/0
13.12.2014 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.