Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šťastné a veselé. Automobilka Škoda vyplatí tučné vánoční prémie

V kraji to bude spíše výjimka, ale zaměstnanci mladoboleslavské škodovky se mohou radovat. Největší středočeská firma letos rozdala zaměstnancům štědré vánoční odměny. Další takové přijdou nejspíš hned na jaře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a15n 78K50v29a39p23i16l 7741741783

"Diky odborarum maji vyssi platy kazdy rok." Zadny odborar nikdy nevidelal ani korunu. Odborari jsou ropuchy na prameni. Kdyby nebylo odboru a polokomunisticke vlady tak platy jsou daleko vyssi.

+1/−2
14.12.2014 20:26

M44i53r21o76s26l63a49v 44H84ý46l 5875247529279

že neumíte pravopis, se ve vašem případě snoubí s neschopností pochopit psaný text

+2/0
15.12.2014 10:36

P68a56v98e71l 30H44o66l91u15b 1689194754694

;-D;-D;-D;-D;-D Tučné prémie. Kolik že to mají ve VW? Loni téměř 5000 Eur. Takže Škoda krmí VW, ale ten jen žere, zpátky nic...:-/

+1/−3
14.12.2014 15:53

L65i52b72o18r 81V40e24n20g93l78á49ř 4964315582334

tak když je to málo a někomu se to nelíbí, může to dát na charitu. nelze srovnávat česko a německo

0/−1
14.12.2014 21:47

A39n40t59o90n36i33n 60K82u23l43h54a40n21e51k 5486520677494

Nelze,ale dela se to, hlavne kdyz prodavate. A vlada nam take neustale rika, ze cenove jsme se teprve srovnali s Nemeckem. :-/

0/0
15.12.2014 10:20
Foto

M92i83r91o21s37l16a82v 38S16t73e77i59n74e97r 1845425618743

Za dobrou práci muší být i dobrá odměna. Tak těm Kvasinským mohu jenom pogratulovat, mám už druhý rok jejich Yeti 4x4 nafťák a můžu jim sdělit jenom chválu. V

+4/−1
13.12.2014 18:45

D18e27n49i46s 15W69i59t74z36k10u 5123672559357

a jéje,za chvilku zas vytáhnete,že je to lepší auto než e klasse

+3/−1
13.12.2014 19:25

V80á57c38l74a41v 27V12á53v17r96a 5266859141627

Kdybych mohl poradit těm mladým klukům co neoplývají chytrostí jako kdysi já v matematice na škole, a budou se muset jít učit řemeslu, aby si vybrali elektrotechnika, elektromechanika, elektrikáře, vyučili se a případně udělali max dlouho nástavbu, přemístili se do blízkosti MB a intenzívně a aktivně se snažili dostat do automobilky jako úcdrábář. mNaučit se programovat robotiku je sranda a automatizaci v automobilce druhá. Chce to jen logicky myset. Opravdu nic víc. Sebekázeň a bezpečnost práce, znalost jazyka - anglina je zlatá.

Pracovat na sobě. Umět se reprezentovat. Sezení doma v koutku a být skromný se nevyplácí a vede tak k živoření.

Papíry. Resumé tedy seznam všech škol, školení,  které jsem absolvoval a k tomu všemu "Doprovodný dopis" kde se píše něco o mně. Hobby. rodina, znalosti i mimo obor, Napsat to, co může firmu zajímat a zaujmout. Nejsi tucťák! Na pohovor slušně oblečený, upravený, jemná vůně není projev úchylky, čisté nehty, upravený účes. Nemusím snad psát že střízlivý.. Jde vám přece o práci O VÁŠ MOŽNÁ CELÝ ŽIVOT a ne dělat haura?

Popravdě kdo z vás to tak dělá? Kdo ten job opravdu chce a co pro to udělá?

thyronx na seznamu cz

+2/−2
13.12.2014 18:40

R67a55d55i78m 88P73o43l49á98š55e77k 9326613629799

Bylo by možná zajímavé, kdyby někdo z personálního v Škodovce upřesnil, kolik takových se na jedno takové místo do Škodovky hlásí.

0/0
14.12.2014 7:00

V82á35c48l28a51v 78V27á69v19r11a 5436719641197

V amerických automobilkách jsou odbory UAW partnerrem automobilek. Kontrakt mezi automobilkami se podepisuje jednou za 4 roky a s ním všechno včetně platů. Vyjednávání jsou tvrdá a mzdové a pracovní podmínky odpovídají situaci autmobilek - tedy trhu.

Když budou mít nereálné požadavky, bude se propouštět. Jiná cesta neexistuje a naopak. Udržet si job stojí za to být i několik let na mzdě 36 USD/hod pro řemeslníky a 28 na linkách a pomocných pracech..

Řemeslníci si ve Fordu, GM i Chrysleru tak přijdou s přesčasy ročně na víc než 2 miliony Kč hrubého v přepočtu. Při daních kolem 25% to není až tak zlé. I já pracoval posledních 16 let pro Forda a dnes žiju s královským důchodem a penzí tady na Floridě.

Odbory by ovšem neměly vydírat. Slušná firma bere odbory jako partnera a vzájemná dohoda může uštřit firmě i zaměstnancům majlant.

+3/−1
13.12.2014 18:04

P51a30v28e64l 95H16o80l53u33b 1789804914404

Odbory by neměly vydírat? A proč vydírají a zdírají samotné firmy???:-/:-/

0/−1
14.12.2014 16:00

R57a81d96i19m 65P49o73l34á71š77e66k 9626833509849

Když lidi ty auta kupujou .... a jsou ochotni v ceně auta platit i ty mzdy...proč ne.

+1/0
13.12.2014 17:34

J45o76s54e11f 78B40a56l35o58u66n 4650556975381

Když se ve zboží nebudou platit mzdy tak kdo bude nakupovat8-o????

0/0
13.12.2014 17:38

R11a69d46i59m 48P68o87l22á91š77e32k 9906843799529

Já tím myslím, že to jsou vysoce nadprůměrné mzdy, třeba proti podobně manuálně pracujícím na Ostravsku.

Možná mimo linek Hyundai v Nošovicích.

+1/−2
13.12.2014 17:49

M60i11c22h65a94l 18Š56e33v79č22í10k 8113556474

Naprostá většina automobilek v Evropě a USA platí podstatně více.

+2/−1
13.12.2014 18:07

V51á98c93l74a95v 69V18á30v13r45a 5816969331847

na tom Michale něco je.

A teď ta druhá část. Proč je tak dobře platí i všude jinde?

Já vím, že skvělé platy se v Čechách nepromíjí.

+1/0
13.12.2014 18:17

M75a78r87t54i76n 82J96i64r52o89u12s30e54k 7456665465478

Všechny automobilky v ČR mají zahraničního majitele. Zisk je enormní a to, co nedostanou na mzdách zaměstnanci v ČR, ačkoli jsou stejně výkonní, jako ti v mateřských zemích je použito púro nadstandardní platy zaměstnanců v mateřských zemích. Normální vztach kolonizovaná-kolonialní země.

+2/0
13.12.2014 22:11

M67a41r74t49i77n 37J25i87r19o44u40s97e76k 7826975845708

;-€

Vztah.

0/0
13.12.2014 22:14

M56i10c34h54a33l 72Š49e85v56č13í71k 8753246714

No nevím co ti Václave na to napsat. Já reagoval na to srovnání s manuálem na Ostravsku. Jelikož jsem sám zaměstnancem Škody, tak vím, že představa lidí o tom, že automobilka je jen montážní linka jsou liché. Na linkách dnes pracuje jen malá část zaměstnanců. Například jen ve vývojovém centru Škody pracuje cca 1700 inženýrů. Ve svařovnách jsou tisíce robotů a stovky seřizovačů a údržbářů, kteří se o ně starají. Atp. Já sám pracuji v údržbě strojního zařízení.

0/0
13.12.2014 22:35

R62a65d96i23m 64P57o44l97á50š71e66k 9666483669669

Nepleťte si nutnou obsluhu a údržbu montážní linky či vývoj nového s vlastní výrobou.

Doba, kdy do automobilky v první řadě přiváželi surové plechy a nosníky, ingoty a  jiné  polotovary a automobilka měla vlastní slévárnu, kovárnu, automatovnu, lisovnu, sedlárnu, dřevomodelárnu  atd a přivážených hotových dílů bylo z hmotnosti vozu jen pár procent - pneumatiky, elektromotorky a jiná elektroinstaklace a jiné speciální věci je dávno pryč.

0/0
14.12.2014 6:56

R75a16d14i44m 82P88o66l22á92š43e67k 9356633319349

Vlastní zaměstnanci automobilky jsou placeni dobře. Jenže to je jen velmi malý zlomek lidí, kteří ty auta dělají.

Na jednoho zaměstnance montážní linky automobilky , s nadprůměrným platem, připadá 10 nebo možná i 50 zaměstnanců všech těch firem, které pro tu montážní linku vyrábějí komponenty.

A to už je o něčem jiném. To jsou díky propracovanému systému jakosti jen komodity. Stačí když někde jinde o tisícovku kilometrů dál je možnost ten dílec vyrábět o procento levněji, rozjede se řízení jakosti a do půl roku ve výrobní hale té původní firmy houkají sovy a vyrábí se v hale té druhé firmy, co to dodá o to procento levněji. Přirozeně že tyto fabriky se vždy postaví v místech, kde jsou lidi v podstatě rádi, že vůbec nějakou práci za mizerný plat mají a díky vzájemné konkurenci zajištěné právě tím systémem řízení jakosti firmy vyrábějící komponenty ani žádný prostor na navyšování platů nemají.

0/0
13.12.2014 18:32

V53á22c93l71a77v 41V78á69v42r36a 5366589581617

kvallitní výrobek mohou vyrobit pouze skvěle nadprůměrně placení zaměstnanci pro které je kvalita absolutně první věc.

Také musí kdykoliv zaplnit - astoupit místo kdekoliv na lince a tedy ovládat všechny práce na lince. Zaměstnanec automobilky má a vždy bude mít nepoměrně lepší ohodnocení než jakékoliv jiné zaměstnání. Manuální nevyjímaje.

Kdo má zájem může to zkusit.

Jako elektrikář jsem musel umět naprogramovat jakýkoliv robot (a měl jsem na úseku dost přes sto..) nebo průmyslovou automatiku s RS Logix 5000, PLC a pod. Poslední školení v angličtině jak jinak? jsem měl v 65 letech mého věku. A to bylo studování mnohaset stránkových biblí.. + "hands on" programování panelview, celých částí linek, bezpečnost provozu..Všichni, celá parta se musela učit za pochodu. Vždyť nová technika a technologie přicházejí doslova každý měsíc. Svařovací roboty, stříkací, od několika výrobců.. práce to je zodpovědná a havárie robotu se trestá. To není sranda když se linka i na pár minut zastaví. To jsou těžké prachy.

Ne, to není zodpovědnost kopáče s krumpáčem a lopatou. To není o tom že na lince zaměstnanec šroubuje jeden šroub celý život jako opice a bere majlant.

0/0
13.12.2014 18:14

R87a65d34i82m 29P79o96l67á40š40e81k 9956533139799

Pracovníci, pro které je kvalita absolutně první věc a skvěle nadprůměrně placení pracovníci, to spolu vůbec nesouvisí.

Nadprůměrně placení pracovníci jsou všude tam, kde má firma odbyt a kde zároveň je ta firma koncový výrobce originálního výrobku. Takže prodejní ceny jsou stanovené podle toho, kolik jsou zákaznícu ochotni zaplatit a jsou vysoko nad výrobními náklady.

Špatně placení zaměstnanci  jsou všude tam, kde má firma problém s odbytem nebo kde vyrábí komoditu, tudíž za v podstatě výrobní cenu jen navýšenou o minimální marži absolutně nezbytnou k přežívání firmy.

Ale všude je více či méně úspěšný tlak na co nejvyšší kvalitu.

0/0
13.12.2014 18:46

V95á32c80l75a26v 28V53á71v75r87a 5346959461707

v ceně auta dělají mzdy velmi zhruba 3-max 4%.

Škoda že podobné analýzy v Evropě neexistují.

0/0
13.12.2014 18:05

R18a56d40i17m 60P15o76l43á51š43e51k 9366843819639

Jestli to jsou jen mzdy oné montovny hotových komponent, kterými dnešní automobilky v podstatě  jsou, tak tomu ty 3 - 4 % odpovídají.

0/0
13.12.2014 18:35

J89a80r87o74s88l46a13v 55K82r41k42o43š93k58a 3932949837609

Tak již je mi jasné proč má vítězná ODS v Mladé Boleslavi 15 mandátů a starostuR^;-D To bolševici z KSČM jen 3 Rv

+4/−1
13.12.2014 15:58

J96a31r83o51s87l91a97v 12S62k79r46i34v89a42n71e18k 6855170

Me to jasne neni, proc?

+1/0
13.12.2014 16:15

J45i30ř56í 34E14r11b56e74n 1273704826847

Protože když jsou lidi spokojeni a nemusí se klepat strachy o živobytí, nemají důvod hledat útěchu u komunistů. To by si měli uvědomit funkcionáři ODS a TOP 09 v celé republice - pokud chtějí ve volbách uspět, musejí si počínat tak, aby z toho měli prospěch zejména řadoví zaměstnanci a živnostníci, kteří by je pak mohli volit.

+2/−1
13.12.2014 16:33

V57l48a67d75i87s59l78a47v 92B94u76r86y82š32e19k 3583516102714

no tak funkcionáři si to jistě uvědomují, nenapadá mě ale, jak mohou ovlivnit prosperitu a potažmo mzdy v továrnách, tak aby lidi byli spokojení a namuseli se klepat strachy o živobytí a neměli důvod hledat útěchu u komunistů

+2/0
13.12.2014 16:49

J84i72r86k59a 62H13o72n26c82ů 2934224741378

Podporou zdravého podnikatelského prostředí?

0/0
13.12.2014 16:56

V28l76a32d97i65s23l54a21v 38B47u23r49y53š68e50k 3813906972334

proč ne, pokud budou k tomu mít dostatečně silný mandát voličů, což nemají, proč ne

+1/0
13.12.2014 17:02
Foto

M27i97r97o22s70l88a14v 71S25t42e95i53n79e30r 1485685158103

Funkcionáři, česky bafuňáři nebo kafálové, se Škodovkou naštěstí nemají nic co dělat. Kdysi chtěl Škodu Auto rozkulačit jakýsi Václav Klaus, ale nepodařilo se, díky Bohu.

Prosperitu firmy ovlivní především její vedení- zde VW ve Wolfsburgu jako matka, Škoda Auto jako dcera. Ve Škodě Auto pak rozhoduje, jak dalece jsou zaměstnanci se svojí firmou loyální. Pokud vznikne názor, že jsme všichni ve firmě na jedné lodi, je to dobrý začátek. A za dobrý džob se také vyplatí, trochu více se namáhat. Chceme ukázat konkurenci, co umíme- vynese to i firmu, ve které pracujeme a ta musí ukázat i uznání. Metoda cukru a biče zatím fungovala všude. Dávejte koníčkovi cukr a bude vás milovat a táhnout, jak jen může.

+2/0
13.12.2014 18:58

V21á91c38l54a59v 56V34á72v19r18a 5446319441907

v Čechách se hledá uspokojení u politických stran, nebo dokonce u státu? Tak to je socialismus..

To u nás útěcha se hledá u Armády Spásy. A ti co pracují se musí starat sami o svůj job. To není o tom jestli je u moci republikán nebo "demokrad".

Ne, zákoník práce - zaplaťpánbu - nemáme. Stát se nám do záležitostí firem nesmí míchat. Ten má jiné starost.

+1/0
13.12.2014 18:21

R94a88d57i38m 29P64o60l18á61š51e38k 9786413939439

Až na to, že když u Vás to odboráři přeženou, tak automobilka jde do kytek.

Viz třeba krize GM před pár lety, způsobená mimo jiné obrovskými závazky GM vyplácet svým bývalým zaměstnancům důchody desítky let po tom, kdy to příslušní odborářští bossové a manažeři firmy domluvili, benefity za tu domluvu dávno zinkasovali a z odborů a z firmy dávno odešli.

0/0
13.12.2014 18:54
Foto

M29i14r98o44s81l79a16v 93S71t48e51i86n97e78r 1945365928963

Škoda, pro Klausovu stranu je už pozdě, TOPka je zase profláklá kvůli svému chemikovi. Asi se vyplatí, soustředit se na ANO.

0/0
13.12.2014 19:00

V15á57c90l71a20v 48V50á48v12r40a 5866269801247

to je ono svedem to na politiku.

Ono to třeba nebude v politických stranách ale v lidech. Těm zas ale nerozumíš ty. Zamysli se nad sebou.

0/0
13.12.2014 18:15

J14a44r86o62m20í88r 93R85o89s77e77c62k39ý 7656246445802

8-o

0/0
13.12.2014 15:57

T36o45m52á56š 93V59e93r42n77e75r 1175554667375

V čem je problém?

0/0
13.12.2014 16:50

M55a67r88t90i91n 16J44i93r68o95u85s29e70k 7716845725738

Za takovou odměnu by byla ve Wolfsburgu stávka. Pracovitým němcům totiž pásy jedou 3x rychleji, než v MB a tak mají trojnásobné platy i odměny, ačkoli se auta VW i Škoda ve svých kategoriích prodávají ve srovnatelné cenové hladině. Co je v ČR špatně??

0/−5
13.12.2014 15:56

V72l80a98d86i93s86l43a19v 83B91u29r41y22š86e40k 3323506312944

nic není špatně, to je realita o které zjevně nic nevíte

+4/0
13.12.2014 16:04

M49a73r31t38i46n 41J76i55r69o73u88s31e56k 7156115445738

Vy to zjevně víte, čím to je. Nechám si od vás poradit! :-P

0/0
13.12.2014 22:16

V67l49a61d80i55s80l17a23v 24B62u55r19y55š95e30k 1509892327104

zkusím to, moc si však od toho neslibuju, nejdříve zapomeňte na všechny komunistický poučky, že za práci musí být spravedlivá odměna, tak to možná funguje v KLDR, tady ne, ve svobodné zemi s tržním hospodářstvím je mzda výhradní dohodou mezi zaměstnavatelem a zaměstnanecem, zaměstnavatel se logicky snaží platit co nejméně a zaměstnanec má zájmy přesně opačné, výsledkem je pak dohoda, která se vám nelíbí, platy se však určitě nestanovují podle rychlosti pásů a ani ceny výrobků, dokonce může nastat pro vás nepochopitelná situace, že řidič autobisu má jimý plat na Kubě, jiný v Rakouku a jiný v Polsku

0/0
14.12.2014 7:56

V50l52a62d55i27s40l72a44v 94B70u71r36y21š51e65k 3643106692244

zaměstnavatel řidiče autobusu rozhodně nezohledňuje při přijímání nového řidiče váhu autobusu, jeho rychlost, počet přepravených cestujících a ani cenu jízdenky či cenu nafty, ty jsou součástí jiných dohod a na plat řidiče nemají vliv, ten se ve svobodné zemi stanoví dohodou, nikdo přetom nikoho k ničemu nenutí

0/0
14.12.2014 8:35

V93l91a24d24i31s78l31a46v 23B77u67r80y66š81e11k 3933306142924

je to úplně stejný, jako když si tu škodovku jdete koupit, logicky ji budete chtít koupit co nejlevněji, obchodník bude mít zájem přesně opačný, může vzniknout nějaká dohoda v podobě kupní ceny a třeba v Číně může ta dohoda být úpně jiná, vám to příjde nespravedlivý, jenže taková je realita o které zjevně nic nevíte

0/0
14.12.2014 8:43

V43á49c81l45a21v 52V51á35v43r66a 5896419291807

v rychlosti pásu to nebude. Člověk je jen člověk a vyrobí na jedné lince asi 500 - 550 aut za 8mi hodinovou šichtu.

Má-li linek víc vyrobí víc. Na lince se v žádné automobilce nedá FLÁKAT.

Organizace práce musí být taková že linka celých 8 hodin jede a jediné výpadky jsou poruchy - závady - a to ješyě zřídka.

Problémy jako nedostatek materiálu, nebo nestandartní materiál, jsou neomluvitelné.

+1/0
13.12.2014 18:26
Foto

M75i38r17o35s38l40a76v 94S92t58e66i36n89e15r 1535205578443

Ve Wolfsburgu pracuje i velké množství Turků. Jsou šikovní zejména na techniku. Kolik mají ve Škodě Auto cikánů?

0/0
13.12.2014 19:03

M59i17r35e73k 21V56o13d70i78c52k86a 9797339450485

A zamestnanci firmy o 300 lidech v Olomouckem kraji dostanou <> nastojato...

+1/0
13.12.2014 15:31

Z98d89e53n92ě67k 91H73a26n47z55l 1321776832624

Doporučuji si zajít na stránky odboru kovomb a přečíst si tam týdeník Odborář co vychází ve Škodě a zjistíte,že to tak růžové není a problémů je víc než dost

+1/0
13.12.2014 15:11

V46l80a33d19i54s80l22a54v 11B26u60r32y67š60e33k 3183236352314

článek není o tom, že by to tam bylo růžové, o tom tam není ani zmíňka, je o tom, že letos mají prémie vyšší než loni, nic míň, nic víc, za rok to může být třeba zase jinak

+2/0
13.12.2014 16:02

P87e89t24r 98U26r88a52m 1852890863277

S tou investici do budoucna to moc neprehanejte, protoze nabirani kvalifikovanych pracovniku do technickeho vyvoje je uz vic jak dva roky zmrazene (az na naproste vyjimky). Diky prirozenym odchodum jich tak stale ubyva.

+4/0
13.12.2014 14:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.