Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šťastné a veselé. Automobilka Škoda vyplatí tučné vánoční prémie

V kraji to bude spíše výjimka, ale zaměstnanci mladoboleslavské škodovky se mohou radovat. Největší středočeská firma letos rozdala zaměstnancům štědré vánoční odměny. Další takové přijdou nejspíš hned na jaře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a16n 37K70v19a97p47i58l 7971161163

"Diky odborarum maji vyssi platy kazdy rok." Zadny odborar nikdy nevidelal ani korunu. Odborari jsou ropuchy na prameni. Kdyby nebylo odboru a polokomunisticke vlady tak platy jsou daleko vyssi.

+1/−2
14.12.2014 20:26

M22i61r88o21s76l36a27v 64H34ý56l 5905197929479

že neumíte pravopis, se ve vašem případě snoubí s neschopností pochopit psaný text

+2/0
15.12.2014 10:36

P13a40v98e98l 95H29o45l79u97b 1759664164174

;-D;-D;-D;-D;-D Tučné prémie. Kolik že to mají ve VW? Loni téměř 5000 Eur. Takže Škoda krmí VW, ale ten jen žere, zpátky nic...:-/

+1/−3
14.12.2014 15:53

L20i36b22o35r 75V57e24n62g65l61á49ř 4874835832284

tak když je to málo a někomu se to nelíbí, může to dát na charitu. nelze srovnávat česko a německo

0/−1
14.12.2014 21:47

A72n90t73o17n40i50n 72K27u48l82h41a98n97e12k 5356760857114

Nelze,ale dela se to, hlavne kdyz prodavate. A vlada nam take neustale rika, ze cenove jsme se teprve srovnali s Nemeckem. :-/

0/0
15.12.2014 10:20
Foto

M78i13r12o67s93l50a30v 18S62t83e66i17n34e88r 6878944173795

Za dobrou práci muší být i dobrá odměna. Tak těm Kvasinským mohu jenom pogratulovat, mám už druhý rok jejich Yeti 4x4 nafťák a můžu jim sdělit jenom chválu. V

+4/−1
13.12.2014 18:45

D36e83n74i17s 21W34i86t58z89k55u 5443592639927

a jéje,za chvilku zas vytáhnete,že je to lepší auto než e klasse

+3/−1
13.12.2014 19:25

V54á46c62l75a64v 87V34á65v81r51a 5616779201677

Kdybych mohl poradit těm mladým klukům co neoplývají chytrostí jako kdysi já v matematice na škole, a budou se muset jít učit řemeslu, aby si vybrali elektrotechnika, elektromechanika, elektrikáře, vyučili se a případně udělali max dlouho nástavbu, přemístili se do blízkosti MB a intenzívně a aktivně se snažili dostat do automobilky jako úcdrábář. mNaučit se programovat robotiku je sranda a automatizaci v automobilce druhá. Chce to jen logicky myset. Opravdu nic víc. Sebekázeň a bezpečnost práce, znalost jazyka - anglina je zlatá.

Pracovat na sobě. Umět se reprezentovat. Sezení doma v koutku a být skromný se nevyplácí a vede tak k živoření.

Papíry. Resumé tedy seznam všech škol, školení,  které jsem absolvoval a k tomu všemu "Doprovodný dopis" kde se píše něco o mně. Hobby. rodina, znalosti i mimo obor, Napsat to, co může firmu zajímat a zaujmout. Nejsi tucťák! Na pohovor slušně oblečený, upravený, jemná vůně není projev úchylky, čisté nehty, upravený účes. Nemusím snad psát že střízlivý.. Jde vám přece o práci O VÁŠ MOŽNÁ CELÝ ŽIVOT a ne dělat haura?

Popravdě kdo z vás to tak dělá? Kdo ten job opravdu chce a co pro to udělá?

thyronx na seznamu cz

+2/−2
13.12.2014 18:40

R55a57d34i90m 89P10o89l37á21š32e67k 9516143119949

Bylo by možná zajímavé, kdyby někdo z personálního v Škodovce upřesnil, kolik takových se na jedno takové místo do Škodovky hlásí.

0/0
14.12.2014 7:00

V83á54c86l28a77v 82V68á16v46r42a 5396699671377

V amerických automobilkách jsou odbory UAW partnerrem automobilek. Kontrakt mezi automobilkami se podepisuje jednou za 4 roky a s ním všechno včetně platů. Vyjednávání jsou tvrdá a mzdové a pracovní podmínky odpovídají situaci autmobilek - tedy trhu.

Když budou mít nereálné požadavky, bude se propouštět. Jiná cesta neexistuje a naopak. Udržet si job stojí za to být i několik let na mzdě 36 USD/hod pro řemeslníky a 28 na linkách a pomocných pracech..

Řemeslníci si ve Fordu, GM i Chrysleru tak přijdou s přesčasy ročně na víc než 2 miliony Kč hrubého v přepočtu. Při daních kolem 25% to není až tak zlé. I já pracoval posledních 16 let pro Forda a dnes žiju s královským důchodem a penzí tady na Floridě.

Odbory by ovšem neměly vydírat. Slušná firma bere odbory jako partnera a vzájemná dohoda může uštřit firmě i zaměstnancům majlant.

+3/−1
13.12.2014 18:04

P26a81v29e43l 85H67o62l44u22b 1909214884534

Odbory by neměly vydírat? A proč vydírají a zdírají samotné firmy???:-/:-/

0/−1
14.12.2014 16:00

R50a78d30i77m 69P56o82l23á44š25e44k 9796973879309

Když lidi ty auta kupujou .... a jsou ochotni v ceně auta platit i ty mzdy...proč ne.

+1/0
13.12.2014 17:34

J17o18s69e65f 13B68a58l87o55u60n 4920216515421

Když se ve zboží nebudou platit mzdy tak kdo bude nakupovat8-o????

0/0
13.12.2014 17:38

R75a66d50i18m 35P84o92l11á26š93e88k 9696493959749

Já tím myslím, že to jsou vysoce nadprůměrné mzdy, třeba proti podobně manuálně pracujícím na Ostravsku.

Možná mimo linek Hyundai v Nošovicích.

+1/−2
13.12.2014 17:49

M21i73c30h64a92l 84Š33e45v60č95í42k 8983466534

Naprostá většina automobilek v Evropě a USA platí podstatně více.

+2/−1
13.12.2014 18:07

V20á28c48l56a37v 51V24á27v85r18a 5276799201437

na tom Michale něco je.

A teď ta druhá část. Proč je tak dobře platí i všude jinde?

Já vím, že skvělé platy se v Čechách nepromíjí.

+1/0
13.12.2014 18:17

M58a91r82t13i64n 12J31i24r41o25u19s42e39k 7226405895868

Všechny automobilky v ČR mají zahraničního majitele. Zisk je enormní a to, co nedostanou na mzdách zaměstnanci v ČR, ačkoli jsou stejně výkonní, jako ti v mateřských zemích je použito púro nadstandardní platy zaměstnanců v mateřských zemích. Normální vztach kolonizovaná-kolonialní země.

+2/0
13.12.2014 22:11

M37a64r58t12i75n 13J60i31r25o63u76s24e37k 7816895305308

;-€

Vztah.

0/0
13.12.2014 22:14

M23i46c63h26a89l 13Š24e96v87č58í69k 8103866644

No nevím co ti Václave na to napsat. Já reagoval na to srovnání s manuálem na Ostravsku. Jelikož jsem sám zaměstnancem Škody, tak vím, že představa lidí o tom, že automobilka je jen montážní linka jsou liché. Na linkách dnes pracuje jen malá část zaměstnanců. Například jen ve vývojovém centru Škody pracuje cca 1700 inženýrů. Ve svařovnách jsou tisíce robotů a stovky seřizovačů a údržbářů, kteří se o ně starají. Atp. Já sám pracuji v údržbě strojního zařízení.

0/0
13.12.2014 22:35

R25a19d15i66m 58P94o79l80á76š54e30k 9736813109109

Nepleťte si nutnou obsluhu a údržbu montážní linky či vývoj nového s vlastní výrobou.

Doba, kdy do automobilky v první řadě přiváželi surové plechy a nosníky, ingoty a  jiné  polotovary a automobilka měla vlastní slévárnu, kovárnu, automatovnu, lisovnu, sedlárnu, dřevomodelárnu  atd a přivážených hotových dílů bylo z hmotnosti vozu jen pár procent - pneumatiky, elektromotorky a jiná elektroinstaklace a jiné speciální věci je dávno pryč.

0/0
14.12.2014 6:56

R94a60d91i51m 35P97o42l11á38š67e63k 9716463609929

Vlastní zaměstnanci automobilky jsou placeni dobře. Jenže to je jen velmi malý zlomek lidí, kteří ty auta dělají.

Na jednoho zaměstnance montážní linky automobilky , s nadprůměrným platem, připadá 10 nebo možná i 50 zaměstnanců všech těch firem, které pro tu montážní linku vyrábějí komponenty.

A to už je o něčem jiném. To jsou díky propracovanému systému jakosti jen komodity. Stačí když někde jinde o tisícovku kilometrů dál je možnost ten dílec vyrábět o procento levněji, rozjede se řízení jakosti a do půl roku ve výrobní hale té původní firmy houkají sovy a vyrábí se v hale té druhé firmy, co to dodá o to procento levněji. Přirozeně že tyto fabriky se vždy postaví v místech, kde jsou lidi v podstatě rádi, že vůbec nějakou práci za mizerný plat mají a díky vzájemné konkurenci zajištěné právě tím systémem řízení jakosti firmy vyrábějící komponenty ani žádný prostor na navyšování platů nemají.

0/0
13.12.2014 18:32

V55á64c66l68a96v 43V59á36v68r55a 5486239451687

kvallitní výrobek mohou vyrobit pouze skvěle nadprůměrně placení zaměstnanci pro které je kvalita absolutně první věc.

Také musí kdykoliv zaplnit - astoupit místo kdekoliv na lince a tedy ovládat všechny práce na lince. Zaměstnanec automobilky má a vždy bude mít nepoměrně lepší ohodnocení než jakékoliv jiné zaměstnání. Manuální nevyjímaje.

Kdo má zájem může to zkusit.

Jako elektrikář jsem musel umět naprogramovat jakýkoliv robot (a měl jsem na úseku dost přes sto..) nebo průmyslovou automatiku s RS Logix 5000, PLC a pod. Poslední školení v angličtině jak jinak? jsem měl v 65 letech mého věku. A to bylo studování mnohaset stránkových biblí.. + "hands on" programování panelview, celých částí linek, bezpečnost provozu..Všichni, celá parta se musela učit za pochodu. Vždyť nová technika a technologie přicházejí doslova každý měsíc. Svařovací roboty, stříkací, od několika výrobců.. práce to je zodpovědná a havárie robotu se trestá. To není sranda když se linka i na pár minut zastaví. To jsou těžké prachy.

Ne, to není zodpovědnost kopáče s krumpáčem a lopatou. To není o tom že na lince zaměstnanec šroubuje jeden šroub celý život jako opice a bere majlant.

0/0
13.12.2014 18:14

R64a97d60i87m 97P54o56l40á42š32e92k 9776583219209

Pracovníci, pro které je kvalita absolutně první věc a skvěle nadprůměrně placení pracovníci, to spolu vůbec nesouvisí.

Nadprůměrně placení pracovníci jsou všude tam, kde má firma odbyt a kde zároveň je ta firma koncový výrobce originálního výrobku. Takže prodejní ceny jsou stanovené podle toho, kolik jsou zákaznícu ochotni zaplatit a jsou vysoko nad výrobními náklady.

Špatně placení zaměstnanci  jsou všude tam, kde má firma problém s odbytem nebo kde vyrábí komoditu, tudíž za v podstatě výrobní cenu jen navýšenou o minimální marži absolutně nezbytnou k přežívání firmy.

Ale všude je více či méně úspěšný tlak na co nejvyšší kvalitu.

0/0
13.12.2014 18:46

V93á37c20l82a43v 93V92á15v35r61a 5866589911367

v ceně auta dělají mzdy velmi zhruba 3-max 4%.

Škoda že podobné analýzy v Evropě neexistují.

0/0
13.12.2014 18:05

R53a74d20i43m 56P81o36l31á49š53e81k 9446433539729

Jestli to jsou jen mzdy oné montovny hotových komponent, kterými dnešní automobilky v podstatě  jsou, tak tomu ty 3 - 4 % odpovídají.

0/0
13.12.2014 18:35

J40a85r59o26s42l74a50v 22K60r58k19o72š70k17a 3232879217109

Tak již je mi jasné proč má vítězná ODS v Mladé Boleslavi 15 mandátů a starostuR^;-D To bolševici z KSČM jen 3 Rv

+4/−1
13.12.2014 15:58

J58a15r10o53s34l75a75v 75S49k64r79i96v83a77n60e39k 6845480

Me to jasne neni, proc?

+1/0
13.12.2014 16:15

J35i10ř81í 63E81r66b96e54n 1443814766267

Protože když jsou lidi spokojeni a nemusí se klepat strachy o živobytí, nemají důvod hledat útěchu u komunistů. To by si měli uvědomit funkcionáři ODS a TOP 09 v celé republice - pokud chtějí ve volbách uspět, musejí si počínat tak, aby z toho měli prospěch zejména řadoví zaměstnanci a živnostníci, kteří by je pak mohli volit.

+2/−1
13.12.2014 16:33

V48l10a57d68i66s76l32a74v 16B61u42r64y24š20e37k 3223336192894

no tak funkcionáři si to jistě uvědomují, nenapadá mě ale, jak mohou ovlivnit prosperitu a potažmo mzdy v továrnách, tak aby lidi byli spokojení a namuseli se klepat strachy o živobytí a neměli důvod hledat útěchu u komunistů

+2/0
13.12.2014 16:49

J17i34r55k90a 65H64o76n37c83ů 2144334281178

Podporou zdravého podnikatelského prostředí?

0/0
13.12.2014 16:56

V19l72a42d14i90s31l44a95v 25B73u20r22y75š71e72k 3743426502634

proč ne, pokud budou k tomu mít dostatečně silný mandát voličů, což nemají, proč ne

+1/0
13.12.2014 17:02
Foto

M77i26r10o87s64l95a33v 50S59t67e59i42n11e70r 6208294273945

Funkcionáři, česky bafuňáři nebo kafálové, se Škodovkou naštěstí nemají nic co dělat. Kdysi chtěl Škodu Auto rozkulačit jakýsi Václav Klaus, ale nepodařilo se, díky Bohu.

Prosperitu firmy ovlivní především její vedení- zde VW ve Wolfsburgu jako matka, Škoda Auto jako dcera. Ve Škodě Auto pak rozhoduje, jak dalece jsou zaměstnanci se svojí firmou loyální. Pokud vznikne názor, že jsme všichni ve firmě na jedné lodi, je to dobrý začátek. A za dobrý džob se také vyplatí, trochu více se namáhat. Chceme ukázat konkurenci, co umíme- vynese to i firmu, ve které pracujeme a ta musí ukázat i uznání. Metoda cukru a biče zatím fungovala všude. Dávejte koníčkovi cukr a bude vás milovat a táhnout, jak jen může.

+2/0
13.12.2014 18:58

V11á20c42l28a43v 58V22á49v12r85a 5596379941487

v Čechách se hledá uspokojení u politických stran, nebo dokonce u státu? Tak to je socialismus..

To u nás útěcha se hledá u Armády Spásy. A ti co pracují se musí starat sami o svůj job. To není o tom jestli je u moci republikán nebo "demokrad".

Ne, zákoník práce - zaplaťpánbu - nemáme. Stát se nám do záležitostí firem nesmí míchat. Ten má jiné starost.

+1/0
13.12.2014 18:21

R37a93d66i59m 14P82o71l88á59š33e75k 9966773569219

Až na to, že když u Vás to odboráři přeženou, tak automobilka jde do kytek.

Viz třeba krize GM před pár lety, způsobená mimo jiné obrovskými závazky GM vyplácet svým bývalým zaměstnancům důchody desítky let po tom, kdy to příslušní odborářští bossové a manažeři firmy domluvili, benefity za tu domluvu dávno zinkasovali a z odborů a z firmy dávno odešli.

0/0
13.12.2014 18:54
Foto

M65i38r54o40s82l37a23v 75S39t49e60i68n56e95r 6558914183545

Škoda, pro Klausovu stranu je už pozdě, TOPka je zase profláklá kvůli svému chemikovi. Asi se vyplatí, soustředit se na ANO.

0/0
13.12.2014 19:00

V58á38c80l59a94v 51V97á84v53r97a 5756889881277

to je ono svedem to na politiku.

Ono to třeba nebude v politických stranách ale v lidech. Těm zas ale nerozumíš ty. Zamysli se nad sebou.

0/0
13.12.2014 18:15

J39a21r87o19m29í86r 44R78o79s97e21c66k95ý 7386226605782

8-o

0/0
13.12.2014 15:57

T72o80m55á79š 71V66e66r61n64e51r 1645974127875

V čem je problém?

0/0
13.12.2014 16:50

M29a72r34t77i25n 57J79i50r57o30u26s30e80k 7316695515148

Za takovou odměnu by byla ve Wolfsburgu stávka. Pracovitým němcům totiž pásy jedou 3x rychleji, než v MB a tak mají trojnásobné platy i odměny, ačkoli se auta VW i Škoda ve svých kategoriích prodávají ve srovnatelné cenové hladině. Co je v ČR špatně??

0/−5
13.12.2014 15:56

V81l41a19d36i33s75l73a22v 85B31u98r66y71š54e12k 3823636852554

nic není špatně, to je realita o které zjevně nic nevíte

+4/0
13.12.2014 16:04

M79a90r44t57i91n 58J84i38r67o83u35s52e38k 7276885345888

Vy to zjevně víte, čím to je. Nechám si od vás poradit! :-P

0/0
13.12.2014 22:16

V11l97a29d15i61s32l22a73v 26B63u12r50y34š85e32k 1399212667754

zkusím to, moc si však od toho neslibuju, nejdříve zapomeňte na všechny komunistický poučky, že za práci musí být spravedlivá odměna, tak to možná funguje v KLDR, tady ne, ve svobodné zemi s tržním hospodářstvím je mzda výhradní dohodou mezi zaměstnavatelem a zaměstnanecem, zaměstnavatel se logicky snaží platit co nejméně a zaměstnanec má zájmy přesně opačné, výsledkem je pak dohoda, která se vám nelíbí, platy se však určitě nestanovují podle rychlosti pásů a ani ceny výrobků, dokonce může nastat pro vás nepochopitelná situace, že řidič autobisu má jimý plat na Kubě, jiný v Rakouku a jiný v Polsku

0/0
14.12.2014 7:56

V56l82a82d94i58s83l87a96v 30B11u47r65y92š79e69k 3883696902774

zaměstnavatel řidiče autobusu rozhodně nezohledňuje při přijímání nového řidiče váhu autobusu, jeho rychlost, počet přepravených cestujících a ani cenu jízdenky či cenu nafty, ty jsou součástí jiných dohod a na plat řidiče nemají vliv, ten se ve svobodné zemi stanoví dohodou, nikdo přetom nikoho k ničemu nenutí

0/0
14.12.2014 8:35

V50l19a71d68i28s72l71a91v 69B77u69r54y31š40e50k 3103146762284

je to úplně stejný, jako když si tu škodovku jdete koupit, logicky ji budete chtít koupit co nejlevněji, obchodník bude mít zájem přesně opačný, může vzniknout nějaká dohoda v podobě kupní ceny a třeba v Číně může ta dohoda být úpně jiná, vám to příjde nespravedlivý, jenže taková je realita o které zjevně nic nevíte

0/0
14.12.2014 8:43

V67á94c39l42a14v 37V93á20v71r82a 5756609691917

v rychlosti pásu to nebude. Člověk je jen člověk a vyrobí na jedné lince asi 500 - 550 aut za 8mi hodinovou šichtu.

Má-li linek víc vyrobí víc. Na lince se v žádné automobilce nedá FLÁKAT.

Organizace práce musí být taková že linka celých 8 hodin jede a jediné výpadky jsou poruchy - závady - a to ješyě zřídka.

Problémy jako nedostatek materiálu, nebo nestandartní materiál, jsou neomluvitelné.

+1/0
13.12.2014 18:26
Foto

M92i13r32o86s15l23a49v 36S53t47e95i26n33e28r 6978964493365

Ve Wolfsburgu pracuje i velké množství Turků. Jsou šikovní zejména na techniku. Kolik mají ve Škodě Auto cikánů?

0/0
13.12.2014 19:03

M83i41r96e66k 78V36o95d18i57c80k78a 9877479900635

A zamestnanci firmy o 300 lidech v Olomouckem kraji dostanou <> nastojato...

+1/0
13.12.2014 15:31

Z41d81e14n95ě62k 17H60a93n48z95l 1411916762524

Doporučuji si zajít na stránky odboru kovomb a přečíst si tam týdeník Odborář co vychází ve Škodě a zjistíte,že to tak růžové není a problémů je víc než dost

+1/0
13.12.2014 15:11

V61l23a15d14i48s63l61a43v 21B34u44r48y23š58e18k 3533496502424

článek není o tom, že by to tam bylo růžové, o tom tam není ani zmíňka, je o tom, že letos mají prémie vyšší než loni, nic míň, nic víc, za rok to může být třeba zase jinak

+2/0
13.12.2014 16:02

P18e71t34r 59U10r17a44m 1162870443527

S tou investici do budoucna to moc neprehanejte, protoze nabirani kvalifikovanych pracovniku do technickeho vyvoje je uz vic jak dva roky zmrazene (az na naproste vyjimky). Diky prirozenym odchodum jich tak stale ubyva.

+4/0
13.12.2014 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.