Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlevnění MHD by mělo přinést větší komplikace řidičům, plánuje Dolínek

Zlevnění ročního kuponu v pražské MHD by mohli pocítit řidiči aut, kterým by se vzápětí mohlo ztížit cestování po metropoli. Mohli by tak mít větší motivaci přesedlat právě do tramvají či metra, domnívá se nový radní pro dopravu Petr Dolínek. Praha se v tomto ohledu nechá inspirovat Vídní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a95n 66Č54e25k59a57l 7689145534514

Je typické, že radní neuvažuje o tom, jak něco zlepšit, ale jak něco zkomplikovat...

+1/0
15.1.2015 15:26

P62a35v26e49l 81S67l84a58d18o45v59n38í26k 6987823437436

Ve Vídni zlevnění přineslo DP 100 000 nových předplatitelů. Ale v Praze je nutno se zamyslet, zda při podobném číslu je MHD schopna tolik lidí pojmout. Znamenalo by to nové trasy, linky a častější jízdy. Protože jinak jsou už dnes linky MHD velmi plné, o to se ROPID už několik let vytrvale snaží.

+2/0
4.12.2014 13:27

D87a88v86i96d 29R16y48c88h19e71t43s77k93ý 9376621540870

Ano, to že se řidiči přepravují autem je rozhodně tím že kupón je o litr za rok dražší.

+2/0
3.12.2014 23:07

Z90d59e43n55ě23k 56J18o82n60á94š 9201469576180

Přesně, cena kuponu je proti nákladům jezdění autem zanedbatelná. Prostě někdo jezdit dopravou nebude a rád si za to připlatí a taky je to čase, dokud prostě cesta autem bude výrazně rychlejší....

0/0
12.12.2014 13:02
Foto

J64i31ř40í 68K30r20á18k74o46r39a 9519623

Sledovat dneska ty zmrzlé chudáky, kterak se marně snaží narvat do autobusu či tramvaje a pak si přečíst toto... priceless.

+2/0
2.12.2014 16:58
Foto

V61i45l69i98a72m 26M59l32i71c30h 1871543955388

Jezdím pravidelně do Vídně k zákazníkovi a od r. 2012 je to horror, co udělali s parkováním. Opravdu je výhodnější nechat auto na záchytném parkovišti na předměstí a pokračovat metrem. Ovšem když něco vezu, musí mi už den předem někdo obsadit parkovací místo, když dorazím, tak mě tam pustí a sám zajede na místo na firemním parkovišti, které si platí, takže mu ho nikdo nezabere. Ve Vídni se opravdu toho naučí o dopravě víc, než Zeman v číně o stabilizaci společnosti. ;-)

+2/0
2.12.2014 15:55

T52o51m15a59s 40N15o57v76o32t41n45y 3291966338579

Ono je to asi jak kde, v té Vídni aspoň zaparkuju i na ulici (samozřejmě pokud je místo a ne na celý den, ale na běžné pochůzky to většinou stačí) a ne jako v Praze, kde se natentovali modré zóny, kde ani zaparkovat nesmím. Rozhodně se mi jezdí v současné Vídni lépe, než u nás. Oni tam aspoň tak nějak měli tu infrastrukturu víceméně dobudovanou, zatímco u nás chtějí zelení "inteligenti" omezovat něco, co vlastně ještě není vůbec hotové. Navíc je ve Vídni mnohem více parkovacích garáží a domů než v našich větších městech. Ano, jsou dražší, ale taky tam je jiná kupní síla, takže o tolik dráže to nakonec jejich obyvatele nevyjde.

0/0
2.12.2014 17:11

J32a39n 33D47l48o19u77h41ý 7974439730759

Aha tak to je super zprava. Jsem rad, ze uz v tomhle Kocourkove nebydlim. Umele snizovat propustnost dopravnich tepen v Praze, to muze vymyslet pouze dopravni analfabet;-DRv A co se bude dit, az nastane kolaps MHD jako vcera a dnes, tak to bude slusny pekloR^ Takoveto jednani by melo byt trestne odpovedne, nebot dle me dochazi k zneuziti pravomoci ci urednickemu pochybeni (Dolinek nerozumi tomu co je naplni jeho prace). Jen kazdej chce platit, ale doprava se stale zhorsuje a to umele.Rv

+7/−2
2.12.2014 15:08

B58o44h47u70s18l96a10v 32N62e77d17ě85l98a 6566118150632

Doprava v Praze - prostě ji zrušíme! :-)

+5/0
2.12.2014 14:38

P50e95t93r 28M85i51c32h63á96l73e98k 4299140666498

Tomu nerozumím - když bude víc lidí jezdit metrem, tak se snad autama bude jezdit líp, nebo ne? To jako schválně udělají něco proti řidičům?

+3/0
2.12.2014 14:15
Foto

D61a73v59i42d 57M64a86t83ě58j62ů 2485342387108

Planuji "zklidneni", takze omezovani individualni automobilove dopravy - zakazy, poplatky, zuzovani a snizovani poctu pruhu, atd.

+5/0
2.12.2014 14:37

M83a70r12t91i41n 50A41b67r21m17a48n 4539517311546

tjn, už takle je to jak východoněmecký porno:)

+4/0
2.12.2014 14:49
Foto

D76a68v64i13d 17M65a94t89ě61j53ů 2895902627458

Ze jsou tu zatim vsichni politici a zastupitele od toho, aby lidem komplikovali zivot, to uz vime davno. Ale ze se k tomu jeste takhle blbe priznaji, to me opravdu prekvapilo.

+11/−1
2.12.2014 13:47

B63o98h67u72s10l57a49v 69N28e29d95ě46l68a 6416188110882

No co, je po volbách, teď už jim jsou voliči ukradení, začnou je zajímat až za čtyři roky.

+2/0
2.12.2014 14:39

J52o79s45e15f 20Š27e78m61e41l28í66k 7939351460607

Už za tři a půl !!!

0/0
15.1.2015 15:57
Foto

J78i24ř31í 26R84e17m87e32š 6867146678175

V metru mě reklama DPP informovala, že za rok 2013 přepravili v Praze celou Indii. Tedy že měli cca 1 200 000 000 cestujících! Vzhledem k dotaci téměř 12 000 000 000 Kč to znamená, že na každém cestujícím prodělají cca 10 Kč. Takže monopolní dopravce prodělá 11 miliard a z toho usoudí, že má prostor na slevu. Jelikož firmě DPP rozhodně nezáleží na tvorbě zisku, můžete v té Praze jezdit rovnou "zadarmo". tedy za cca 16 000 000 000 Kč ročně z městského rozpočtu! A když dáte z rozpočtu i taxikářům (např. 1000 taxikářů dostane po 2 000 000 Kč) tak za 2 miliardy bude i taxi "zdarma"! 8-o

+8/−2
2.12.2014 13:46

P63e47t46r 74N93e24u83w58i81r61t55h 2207283315674

Veřejná doprava jako taková není až na vyjímky nikdy zisková. DPP si neurčuje ceny, to určuje objednavatel dopravy, tedy magistrát. Kdyby měl DPP jezdit jen na zisk tak rozhodně neexistují noční linky a okrajové polohy, taktéž v dopravním sedle by jezdilo míň spojů. Městská doprava je dotovaná všude v Evropě, v Praze jízdné pokryje cca 40% nákladů, což je ještě dobrý výsledek, v jiných městech to je i méně. Např. v Tallinu je MHD zdarma, ale to je na rozhodnutí vlády/města. Kdyby se měly všechny náklady krýt z jízdného, tak bude cena trojnásobná a tím pádem by nikdo MHD nejezdil, což znamená že nakonec by žádná MHD ani neexistovala. MYslíte si že by to takto mohlo fungovat? ;-O

+3/0
2.12.2014 18:15

J88a40k69u18b 85P11r38o52k43e93š 6573318742313

Verejna doprava v Praze ziskova byla jeste temer do 2. sv. valky. Ziskova by samozrejme mohla byt a dokonce dostatecne levna. Ale je to jak rikate, jezdit bude jen na linkach kde to ma smysl a v dobu kdy to ma smysl.

0/0
4.12.2014 12:09

P62e59t96r 32H93á90l57a 6734216125566

Je krásné jak jdou cestou zhoršování podmínek autům na místo zlepšování podmínek v MHD.

Ale dokud bude mhd v létě pro lidi v obleku nepoužitelné, tak se prostě bude auty jezdit dál.

+6/0
2.12.2014 13:42

M87i71l66a63n 39M72a43j33e61r76č13í64k 1450780754936

jenže v momentě (jenž dávno v Praze nastal) blokování povrchových tepen/koridorů/ulic přebujelou IAD (individuální automobilovou dopravou) jaksi bez jejího (sebemenšího) omezení zlepšení podmínek povrchové MHD = zejména jejího zrychlení nemůžete dosáhnout!

A všechnu MHD pod zem (do metra) či nad zem (např. na železnici) rozhodně přesunout nejde:

1.) jsou to dopravní systémy, které z principu (udržitelnosti své rychlosti/atraktivnosti) mají omezenou hustotu zastavení = potřebují návaznou povrchovou dopravu, bez níž je nebude využívat tolik cestujících na kolik mají přepravní kapacitu

2.) jsou to investičně, ale i provozně nejnákladnější druhy MHD = čím víc tras budou obsluhovat, tím víc budou MHD růst její fixní náklady

+1/0
13.12.2014 23:59

M38i59c72h64a71e50l 63L34u39k79a88v65s71k69y 6659461788601

... aneb "Nevíme jak to zlepšit, tak to alespoň zrohšíme, aby to nevypadalo že nic neděláme."

+10/0
2.12.2014 13:37

O22n88d36ř95e54j 32Č89a66p45k57a 6281361453544

Přesně tak - pokud někdo jezdí radši autem, protože při současném vedení tras MHD a nastavení intervalů by byl v práci rychleji i na oslovi, nebudeme řešit zrychlení MHD, ale zpomalíme auta pod rychlost osla...

Navíc si moc nedovedu představit metro ve špičce, když by přibyly další desítky tisíc lidí. Jedině že by si nikdo nebral s sebou víc, než peněženku a klíče a ve stanicích by byli nacpávači jako v Japonsku :-)

+7/0
2.12.2014 13:47

T89o35m21á94š 44V18e27s37e97l12ý 2918876197199

Nemáte prosím někdo číslo, kolik se prodá ročních předplatných v Praze?

0/0
2.12.2014 11:40

P93a80v87e47l 92S75t22e39r24b77a 8476836375757

Pražský dopravce přepraví denně asi 3,3 milionu cestujících. V roce 2013 si roční jízdné zakoupilo 168 432 pasažérů, měsíčních „kuponů“ se prodalo 2,27 milionu a čtvrtletních 606 646.

Celkově činily tržby z jízdného v rámci pražské integrované dopravy za rok 2013 4,2 miliardy korun, z toho 3,2 miliardy tvoří všechny druhy předplatných kuponů dohromady.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/konkretni-navrhy-na-kompenzaci-jizdneho-jeste-nepadly-p1t-/praha-zpravy.aspx?c=A141125_160047_praha-zpravy_bur

0/0
3.12.2014 22:51

J95a40k43u71b 44R40o46u45s 3343210564522

Dolínku, ty ekoteroristo, běž do háje!!!!!!!!!!!!RvRvRvRv

+14/−1
2.12.2014 7:02

T48o27m53á28š 77Z26e33m87a74n 3575488194415

A jak se ti řidiči osobáků do MHD vejdou? Možná se ohledbají, že má MHD volnou kapacitu, ale ne mezi 7:00 až 9:00... Metro v tu dobu už víc nepobere a zkrátit intevraly už více nelze.

Naopak, je potřeba aby každý dopravní kanál byl co nejprůchodnější. Včetně té (ekofašisty) nenáviděné osobní silniční dopravy.

p.s. Pamatujete na Holanďana z magickou krabičkou, co meřila prach v ovzduší? Nejvíc naměřil na autobusovém nádraží, kam auta nesmějí..

+20/0
1.12.2014 23:07

T63o66m51a42s 45N82o15v92o49t89n24y 3731256908779

Ten byl i v Brně a vždycky čekal, až pojede jednou za hodinu nějaká stará Avie nebo Tatrovka na stavbu a pak zapnul krabičku. A místní zelení pak z toho dělají výsledky "měření odborníka až Kodaně nebo odkud". No a výsledkem jejich práce je zatím to, že při rekonstrukci té ulice Úvoz se tam vytvořil nový zcela zbytečný cyklo-eko-bus-taxi pruh a samozřejmě nové větší zácpy než dřív...

0/0
2.12.2014 17:14

M75i31l46a57n 11M57a50j10e81r71č38í29k 1390190964796

na metru A a B jsou minimálně ve většině délky (když ne celé) ve špičce delší (až dvojnásobné) intervaly = na těchtodvou trasách lze počet spojů a tedy jejich kapacitu navýšit!

Trase C mohou velmi ulevit jiné (převážně tangenciální = vedené mimo centrum) spojení:

1.) mezi =M=C v oblastí Pankráce (= stanice tohoto jména či jednou s ní sousedících stanic) a =M=B na Smíchovském nádraží (dnes to plní linka BUS č. 118 z Budějovické, ale TRAMvaj se svým novým mostem mezi Podolím a Lihovarem by to zvládla cca za poloviční čas a nabídla by větší kapacitu)

2.) TRAMvaj Opatov =M=C - Spořilov - Slavia - Želivského =M=A (- Palmovka =M=B - Kobylisy =M=C) - Bohnice

3.) Libuš (odkud je dnes velký návoz BUSy na =M=C) - Pankrác =M=C - Náměstí Míru =M=A (- Hlavní nádraží =M=C - Náměstí Republiky) rozhodně to chce podzemní/podpovrchovou dráhu jezdící po klasických železničních kolejích a (do určité míry kompatibilní) s některým ze současných systémů MHD, ale nejsem si zcela jist, jestli to mají být vozidla rozměrově odpovídající vlakům/soupravám jezdícím na =M=A, B, C (vozy o délce cca 20m spojené do cca 100m dlouhých souprav z 5ks) - spíše bych se přikláněl k vozidlům (odvozených od) TRAM (možná i tzv.Forcity, ať již 15T - http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-forcity-praha/   či 28T - http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-28-t/, jenž má mírně rozšířenou karosérii a je z materiálů akreditovaných právě pro provoz pod povrchem, či  26T - http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-26-t/ , která má ještě širší karosérii) kloubové cca 30m dlouhé vozy, které by byly spřahovatelné do souprav po dvou až třech (čímž by se dalo při snížení poptávky mimo přepravní špičku zachovávat, pro cestující atraktivní, krátký interval, ale snižovat kapacitu/odběr energie zkracováním souprav)!

+1/0
14.12.2014 0:46

M17i54l95o85š 90S37e13t70í54k 3149199134440

Jedna věc jsou plány a druhá skutečná realizace. Takže počkáme a uvidíme.

+2/0
1.12.2014 19:37

O48t35a 38B35o19r24e58c65k70ý 3429208261185

Sleva zde prý sleva přilákala do MHD o sto cestujících více, do té doby jich jezdilo s ročním kuponem asi čtyři sta tisíc.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/praha-se-v-mhd-necha-inspirovat-vidni-dsd-/praha-zpravy.aspx?c=A141201_161941_praha-zpravy_bur

Pouze doufám, že jde o překlep. Dále doufám, že i titulek článku je obdobně nesmyslný, i předchozí radnice se zapojily do akce "Za Prahu neprůjezdnou, smradlavou" a jestliže tenhle dopravní "expert" plánuje ještě další zhoršení, pak potěš pánbůh všechny, kteří MHD užívat nemohou

+13/0
1.12.2014 19:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.