Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlevnění MHD by mělo přinést větší komplikace řidičům, plánuje Dolínek

Zlevnění ročního kuponu v pražské MHD by mohli pocítit řidiči aut, kterým by se vzápětí mohlo ztížit cestování po metropoli. Mohli by tak mít větší motivaci přesedlat právě do tramvají či metra, domnívá se nový radní pro dopravu Petr Dolínek. Praha se v tomto ohledu nechá inspirovat Vídní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a25n 90Č97e55k18a95l 7789395524614

Je typické, že radní neuvažuje o tom, jak něco zlepšit, ale jak něco zkomplikovat...

+1/0
15.1.2015 15:26

P85a17v77e12l 49S77l49a51d21o26v16n75í11k 6807173707896

Ve Vídni zlevnění přineslo DP 100 000 nových předplatitelů. Ale v Praze je nutno se zamyslet, zda při podobném číslu je MHD schopna tolik lidí pojmout. Znamenalo by to nové trasy, linky a častější jízdy. Protože jinak jsou už dnes linky MHD velmi plné, o to se ROPID už několik let vytrvale snaží.

+2/0
4.12.2014 13:27

D96a52v33i60d 63R68y48c59h94e59t28s61k29ý 9746221150440

Ano, to že se řidiči přepravují autem je rozhodně tím že kupón je o litr za rok dražší.

+2/0
3.12.2014 23:07

Z65d68e56n43ě19k 81J38o89n22á60š 9431839376640

Přesně, cena kuponu je proti nákladům jezdění autem zanedbatelná. Prostě někdo jezdit dopravou nebude a rád si za to připlatí a taky je to čase, dokud prostě cesta autem bude výrazně rychlejší....

0/0
12.12.2014 13:02
Foto

J83i97ř36í 15K91r96á27k68o27r16a 9899583

Sledovat dneska ty zmrzlé chudáky, kterak se marně snaží narvat do autobusu či tramvaje a pak si přečíst toto... priceless.

+2/0
2.12.2014 16:58
Foto

V87i32l46i13a10m 40M44l21i59c37h 1791503675618

Jezdím pravidelně do Vídně k zákazníkovi a od r. 2012 je to horror, co udělali s parkováním. Opravdu je výhodnější nechat auto na záchytném parkovišti na předměstí a pokračovat metrem. Ovšem když něco vezu, musí mi už den předem někdo obsadit parkovací místo, když dorazím, tak mě tam pustí a sám zajede na místo na firemním parkovišti, které si platí, takže mu ho nikdo nezabere. Ve Vídni se opravdu toho naučí o dopravě víc, než Zeman v číně o stabilizaci společnosti. ;-)

+2/0
2.12.2014 15:55

T21o10m30a83s 20N93o21v60o91t55n36y 3761946468269

Ono je to asi jak kde, v té Vídni aspoň zaparkuju i na ulici (samozřejmě pokud je místo a ne na celý den, ale na běžné pochůzky to většinou stačí) a ne jako v Praze, kde se natentovali modré zóny, kde ani zaparkovat nesmím. Rozhodně se mi jezdí v současné Vídni lépe, než u nás. Oni tam aspoň tak nějak měli tu infrastrukturu víceméně dobudovanou, zatímco u nás chtějí zelení "inteligenti" omezovat něco, co vlastně ještě není vůbec hotové. Navíc je ve Vídni mnohem více parkovacích garáží a domů než v našich větších městech. Ano, jsou dražší, ale taky tam je jiná kupní síla, takže o tolik dráže to nakonec jejich obyvatele nevyjde.

0/0
2.12.2014 17:11

J58a78n 97D54l86o45u34h88ý 7804259310339

Aha tak to je super zprava. Jsem rad, ze uz v tomhle Kocourkove nebydlim. Umele snizovat propustnost dopravnich tepen v Praze, to muze vymyslet pouze dopravni analfabet;-DRv A co se bude dit, az nastane kolaps MHD jako vcera a dnes, tak to bude slusny pekloR^ Takoveto jednani by melo byt trestne odpovedne, nebot dle me dochazi k zneuziti pravomoci ci urednickemu pochybeni (Dolinek nerozumi tomu co je naplni jeho prace). Jen kazdej chce platit, ale doprava se stale zhorsuje a to umele.Rv

+7/−2
2.12.2014 15:08

B10o83h42u39s73l92a91v 76N42e57d33ě94l38a 6656428940692

Doprava v Praze - prostě ji zrušíme! :-)

+5/0
2.12.2014 14:38

P18e63t23r 85M41i61c82h92á15l43e71k 4399830976608

Tomu nerozumím - když bude víc lidí jezdit metrem, tak se snad autama bude jezdit líp, nebo ne? To jako schválně udělají něco proti řidičům?

+3/0
2.12.2014 14:15

D20a19v78i31d 27M62a44t98ě62j88ů 2925632507418

Planuji "zklidneni", takze omezovani individualni automobilove dopravy - zakazy, poplatky, zuzovani a snizovani poctu pruhu, atd.

+5/0
2.12.2014 14:37

M21a90r75t26i35n 66A39b88r71m27a90n 4379957121626

tjn, už takle je to jak východoněmecký porno:)

+4/0
2.12.2014 14:49

D17a78v80i47d 23M26a16t47ě78j59ů 2695552737308

Ze jsou tu zatim vsichni politici a zastupitele od toho, aby lidem komplikovali zivot, to uz vime davno. Ale ze se k tomu jeste takhle blbe priznaji, to me opravdu prekvapilo.

+11/−1
2.12.2014 13:47

B32o89h29u70s11l38a26v 45N72e54d18ě87l91a 6286518350252

No co, je po volbách, teď už jim jsou voliči ukradení, začnou je zajímat až za čtyři roky.

+2/0
2.12.2014 14:39

J98o37s30e80f 51Š79e46m44e92l42í41k 7159701600467

Už za tři a půl !!!

0/0
15.1.2015 15:57
Foto

J16i97ř51í 56R88e97m78e65š 6897616708925

V metru mě reklama DPP informovala, že za rok 2013 přepravili v Praze celou Indii. Tedy že měli cca 1 200 000 000 cestujících! Vzhledem k dotaci téměř 12 000 000 000 Kč to znamená, že na každém cestujícím prodělají cca 10 Kč. Takže monopolní dopravce prodělá 11 miliard a z toho usoudí, že má prostor na slevu. Jelikož firmě DPP rozhodně nezáleží na tvorbě zisku, můžete v té Praze jezdit rovnou "zadarmo". tedy za cca 16 000 000 000 Kč ročně z městského rozpočtu! A když dáte z rozpočtu i taxikářům (např. 1000 taxikářů dostane po 2 000 000 Kč) tak za 2 miliardy bude i taxi "zdarma"! 8-o

+8/−2
2.12.2014 13:46

P54e93t74r 80N32e79u32w49i74r32t50h 2847553355384

Veřejná doprava jako taková není až na vyjímky nikdy zisková. DPP si neurčuje ceny, to určuje objednavatel dopravy, tedy magistrát. Kdyby měl DPP jezdit jen na zisk tak rozhodně neexistují noční linky a okrajové polohy, taktéž v dopravním sedle by jezdilo míň spojů. Městská doprava je dotovaná všude v Evropě, v Praze jízdné pokryje cca 40% nákladů, což je ještě dobrý výsledek, v jiných městech to je i méně. Např. v Tallinu je MHD zdarma, ale to je na rozhodnutí vlády/města. Kdyby se měly všechny náklady krýt z jízdného, tak bude cena trojnásobná a tím pádem by nikdo MHD nejezdil, což znamená že nakonec by žádná MHD ani neexistovala. MYslíte si že by to takto mohlo fungovat? ;-O

+3/0
2.12.2014 18:15

J69a32k55u83b 35P47r19o46k45e39š 6533558592183

Verejna doprava v Praze ziskova byla jeste temer do 2. sv. valky. Ziskova by samozrejme mohla byt a dokonce dostatecne levna. Ale je to jak rikate, jezdit bude jen na linkach kde to ma smysl a v dobu kdy to ma smysl.

0/0
4.12.2014 12:09

P75e59t87r 95H84á71l62a 6704616195656

Je krásné jak jdou cestou zhoršování podmínek autům na místo zlepšování podmínek v MHD.

Ale dokud bude mhd v létě pro lidi v obleku nepoužitelné, tak se prostě bude auty jezdit dál.

+6/0
2.12.2014 13:42

M94i38l95a31n 52M25a28j28e74r32č80í63k 1230600554196

jenže v momentě (jenž dávno v Praze nastal) blokování povrchových tepen/koridorů/ulic přebujelou IAD (individuální automobilovou dopravou) jaksi bez jejího (sebemenšího) omezení zlepšení podmínek povrchové MHD = zejména jejího zrychlení nemůžete dosáhnout!

A všechnu MHD pod zem (do metra) či nad zem (např. na železnici) rozhodně přesunout nejde:

1.) jsou to dopravní systémy, které z principu (udržitelnosti své rychlosti/atraktivnosti) mají omezenou hustotu zastavení = potřebují návaznou povrchovou dopravu, bez níž je nebude využívat tolik cestujících na kolik mají přepravní kapacitu

2.) jsou to investičně, ale i provozně nejnákladnější druhy MHD = čím víc tras budou obsluhovat, tím víc budou MHD růst její fixní náklady

+1/0
13.12.2014 23:59

M64i31c35h71a70e56l 88L86u35k65a22v92s64k75y 6609661598551

... aneb "Nevíme jak to zlepšit, tak to alespoň zrohšíme, aby to nevypadalo že nic neděláme."

+10/0
2.12.2014 13:37

O39n25d66ř30e26j 20Č77a32p78k54a 6611971413864

Přesně tak - pokud někdo jezdí radši autem, protože při současném vedení tras MHD a nastavení intervalů by byl v práci rychleji i na oslovi, nebudeme řešit zrychlení MHD, ale zpomalíme auta pod rychlost osla...

Navíc si moc nedovedu představit metro ve špičce, když by přibyly další desítky tisíc lidí. Jedině že by si nikdo nebral s sebou víc, než peněženku a klíče a ve stanicích by byli nacpávači jako v Japonsku :-)

+7/0
2.12.2014 13:47

T29o50m37á97š 89V61e75s18e12l40ý 2198596607519

Nemáte prosím někdo číslo, kolik se prodá ročních předplatných v Praze?

0/0
2.12.2014 11:40

P66a17v72e34l 34S96t93e35r91b54a 8526126925267

Pražský dopravce přepraví denně asi 3,3 milionu cestujících. V roce 2013 si roční jízdné zakoupilo 168 432 pasažérů, měsíčních „kuponů“ se prodalo 2,27 milionu a čtvrtletních 606 646.

Celkově činily tržby z jízdného v rámci pražské integrované dopravy za rok 2013 4,2 miliardy korun, z toho 3,2 miliardy tvoří všechny druhy předplatných kuponů dohromady.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/konkretni-navrhy-na-kompenzaci-jizdneho-jeste-nepadly-p1t-/praha-zpravy.aspx?c=A141125_160047_praha-zpravy_bur

0/0
3.12.2014 22:51

J93a90k54u48b 45R70o64u65s 3843970894502

Dolínku, ty ekoteroristo, běž do háje!!!!!!!!!!!!RvRvRvRv

+14/−1
2.12.2014 7:02

T52o98m16á17š 69Z74e52m70a59n 3535298634145

A jak se ti řidiči osobáků do MHD vejdou? Možná se ohledbají, že má MHD volnou kapacitu, ale ne mezi 7:00 až 9:00... Metro v tu dobu už víc nepobere a zkrátit intevraly už více nelze.

Naopak, je potřeba aby každý dopravní kanál byl co nejprůchodnější. Včetně té (ekofašisty) nenáviděné osobní silniční dopravy.

p.s. Pamatujete na Holanďana z magickou krabičkou, co meřila prach v ovzduší? Nejvíc naměřil na autobusovém nádraží, kam auta nesmějí..

+20/0
1.12.2014 23:07

T16o94m73a97s 34N14o73v67o84t63n63y 3931486938939

Ten byl i v Brně a vždycky čekal, až pojede jednou za hodinu nějaká stará Avie nebo Tatrovka na stavbu a pak zapnul krabičku. A místní zelení pak z toho dělají výsledky "měření odborníka až Kodaně nebo odkud". No a výsledkem jejich práce je zatím to, že při rekonstrukci té ulice Úvoz se tam vytvořil nový zcela zbytečný cyklo-eko-bus-taxi pruh a samozřejmě nové větší zácpy než dřív...

0/0
2.12.2014 17:14

M66i68l27a31n 81M35a90j86e64r26č11í81k 1520490954406

na metru A a B jsou minimálně ve většině délky (když ne celé) ve špičce delší (až dvojnásobné) intervaly = na těchtodvou trasách lze počet spojů a tedy jejich kapacitu navýšit!

Trase C mohou velmi ulevit jiné (převážně tangenciální = vedené mimo centrum) spojení:

1.) mezi =M=C v oblastí Pankráce (= stanice tohoto jména či jednou s ní sousedících stanic) a =M=B na Smíchovském nádraží (dnes to plní linka BUS č. 118 z Budějovické, ale TRAMvaj se svým novým mostem mezi Podolím a Lihovarem by to zvládla cca za poloviční čas a nabídla by větší kapacitu)

2.) TRAMvaj Opatov =M=C - Spořilov - Slavia - Želivského =M=A (- Palmovka =M=B - Kobylisy =M=C) - Bohnice

3.) Libuš (odkud je dnes velký návoz BUSy na =M=C) - Pankrác =M=C - Náměstí Míru =M=A (- Hlavní nádraží =M=C - Náměstí Republiky) rozhodně to chce podzemní/podpovrchovou dráhu jezdící po klasických železničních kolejích a (do určité míry kompatibilní) s některým ze současných systémů MHD, ale nejsem si zcela jist, jestli to mají být vozidla rozměrově odpovídající vlakům/soupravám jezdícím na =M=A, B, C (vozy o délce cca 20m spojené do cca 100m dlouhých souprav z 5ks) - spíše bych se přikláněl k vozidlům (odvozených od) TRAM (možná i tzv.Forcity, ať již 15T - http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-forcity-praha/   či 28T - http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-28-t/, jenž má mírně rozšířenou karosérii a je z materiálů akreditovaných právě pro provoz pod povrchem, či  26T - http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-26-t/ , která má ještě širší karosérii) kloubové cca 30m dlouhé vozy, které by byly spřahovatelné do souprav po dvou až třech (čímž by se dalo při snížení poptávky mimo přepravní špičku zachovávat, pro cestující atraktivní, krátký interval, ale snižovat kapacitu/odběr energie zkracováním souprav)!

+1/0
14.12.2014 0:46

M86i48l52o70š 71S39e61t21í40k 3149869884140

Jedna věc jsou plány a druhá skutečná realizace. Takže počkáme a uvidíme.

+2/0
1.12.2014 19:37

O22t75a 18B83o52r38e70c93k71ý 3269508771725

Sleva zde prý sleva přilákala do MHD o sto cestujících více, do té doby jich jezdilo s ročním kuponem asi čtyři sta tisíc.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/praha-se-v-mhd-necha-inspirovat-vidni-dsd-/praha-zpravy.aspx?c=A141201_161941_praha-zpravy_bur

Pouze doufám, že jde o překlep. Dále doufám, že i titulek článku je obdobně nesmyslný, i předchozí radnice se zapojily do akce "Za Prahu neprůjezdnou, smradlavou" a jestliže tenhle dopravní "expert" plánuje ještě další zhoršení, pak potěš pánbůh všechny, kteří MHD užívat nemohou

+13/0
1.12.2014 19:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.