Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlevnění MHD by mělo přinést větší komplikace řidičům, plánuje Dolínek

Zlevnění ročního kuponu v pražské MHD by mohli pocítit řidiči aut, kterým by se vzápětí mohlo ztížit cestování po metropoli. Mohli by tak mít větší motivaci přesedlat právě do tramvají či metra, domnívá se nový radní pro dopravu Petr Dolínek. Praha se v tomto ohledu nechá inspirovat Vídní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a76n 13Č56e66k51a54l 7479185644534

Je typické, že radní neuvažuje o tom, jak něco zlepšit, ale jak něco zkomplikovat...

+1/0
15.1.2015 15:26

P11a20v11e55l 75S89l90a54d27o47v16n30í46k 6557273327496

Ve Vídni zlevnění přineslo DP 100 000 nových předplatitelů. Ale v Praze je nutno se zamyslet, zda při podobném číslu je MHD schopna tolik lidí pojmout. Znamenalo by to nové trasy, linky a častější jízdy. Protože jinak jsou už dnes linky MHD velmi plné, o to se ROPID už několik let vytrvale snaží.

+2/0
4.12.2014 13:27

D89a70v30i81d 20R59y98c14h76e73t16s67k23ý 9556981140390

Ano, to že se řidiči přepravují autem je rozhodně tím že kupón je o litr za rok dražší.

+2/0
3.12.2014 23:07

Z10d12e84n72ě55k 76J50o33n43á47š 9101329846190

Přesně, cena kuponu je proti nákladům jezdění autem zanedbatelná. Prostě někdo jezdit dopravou nebude a rád si za to připlatí a taky je to čase, dokud prostě cesta autem bude výrazně rychlejší....

0/0
12.12.2014 13:02
Foto

J59i31ř17í 90K90r42á13k21o48r80a 9739643

Sledovat dneska ty zmrzlé chudáky, kterak se marně snaží narvat do autobusu či tramvaje a pak si přečíst toto... priceless.

+2/0
2.12.2014 16:58
Foto

V91i49l50i73a10m 61M32l10i27c27h 1191883675448

Jezdím pravidelně do Vídně k zákazníkovi a od r. 2012 je to horror, co udělali s parkováním. Opravdu je výhodnější nechat auto na záchytném parkovišti na předměstí a pokračovat metrem. Ovšem když něco vezu, musí mi už den předem někdo obsadit parkovací místo, když dorazím, tak mě tam pustí a sám zajede na místo na firemním parkovišti, které si platí, takže mu ho nikdo nezabere. Ve Vídni se opravdu toho naučí o dopravě víc, než Zeman v číně o stabilizaci společnosti. ;-)

+2/0
2.12.2014 15:55

T19o64m81a57s 80N42o35v15o45t37n46y 3481826328199

Ono je to asi jak kde, v té Vídni aspoň zaparkuju i na ulici (samozřejmě pokud je místo a ne na celý den, ale na běžné pochůzky to většinou stačí) a ne jako v Praze, kde se natentovali modré zóny, kde ani zaparkovat nesmím. Rozhodně se mi jezdí v současné Vídni lépe, než u nás. Oni tam aspoň tak nějak měli tu infrastrukturu víceméně dobudovanou, zatímco u nás chtějí zelení "inteligenti" omezovat něco, co vlastně ještě není vůbec hotové. Navíc je ve Vídni mnohem více parkovacích garáží a domů než v našich větších městech. Ano, jsou dražší, ale taky tam je jiná kupní síla, takže o tolik dráže to nakonec jejich obyvatele nevyjde.

0/0
2.12.2014 17:11

J21a51n 69D43l37o69u59h78ý 7174189810449

Aha tak to je super zprava. Jsem rad, ze uz v tomhle Kocourkove nebydlim. Umele snizovat propustnost dopravnich tepen v Praze, to muze vymyslet pouze dopravni analfabet;-DRv A co se bude dit, az nastane kolaps MHD jako vcera a dnes, tak to bude slusny pekloR^ Takoveto jednani by melo byt trestne odpovedne, nebot dle me dochazi k zneuziti pravomoci ci urednickemu pochybeni (Dolinek nerozumi tomu co je naplni jeho prace). Jen kazdej chce platit, ale doprava se stale zhorsuje a to umele.Rv

+7/−2
2.12.2014 15:08

B45o59h68u83s90l72a25v 92N31e80d45ě63l10a 6576448680172

Doprava v Praze - prostě ji zrušíme! :-)

+5/0
2.12.2014 14:38

P47e93t25r 93M62i78c44h86á79l56e91k 4499300546868

Tomu nerozumím - když bude víc lidí jezdit metrem, tak se snad autama bude jezdit líp, nebo ne? To jako schválně udělají něco proti řidičům?

+3/0
2.12.2014 14:15
Foto

D31a63v28i96d 63M92a11t87ě23j47ů 2285472367758

Planuji "zklidneni", takze omezovani individualni automobilove dopravy - zakazy, poplatky, zuzovani a snizovani poctu pruhu, atd.

+5/0
2.12.2014 14:37

M21a56r34t94i77n 59A73b23r37m96a65n 4529887371936

tjn, už takle je to jak východoněmecký porno:)

+4/0
2.12.2014 14:49
Foto

D80a15v51i33d 52M24a78t12ě56j46ů 2525282967618

Ze jsou tu zatim vsichni politici a zastupitele od toho, aby lidem komplikovali zivot, to uz vime davno. Ale ze se k tomu jeste takhle blbe priznaji, to me opravdu prekvapilo.

+11/−1
2.12.2014 13:47

B11o61h89u30s48l61a19v 65N72e18d96ě62l36a 6846688320502

No co, je po volbách, teď už jim jsou voliči ukradení, začnou je zajímat až za čtyři roky.

+2/0
2.12.2014 14:39

J65o13s32e69f 58Š89e53m55e70l69í33k 7809801980567

Už za tři a půl !!!

0/0
15.1.2015 15:57
Foto

J27i75ř83í 78R67e90m86e75š 6137596668895

V metru mě reklama DPP informovala, že za rok 2013 přepravili v Praze celou Indii. Tedy že měli cca 1 200 000 000 cestujících! Vzhledem k dotaci téměř 12 000 000 000 Kč to znamená, že na každém cestujícím prodělají cca 10 Kč. Takže monopolní dopravce prodělá 11 miliard a z toho usoudí, že má prostor na slevu. Jelikož firmě DPP rozhodně nezáleží na tvorbě zisku, můžete v té Praze jezdit rovnou "zadarmo". tedy za cca 16 000 000 000 Kč ročně z městského rozpočtu! A když dáte z rozpočtu i taxikářům (např. 1000 taxikářů dostane po 2 000 000 Kč) tak za 2 miliardy bude i taxi "zdarma"! 8-o

+8/−2
2.12.2014 13:46

P24e86t51r 69N15e92u20w66i59r73t21h 2457573665604

Veřejná doprava jako taková není až na vyjímky nikdy zisková. DPP si neurčuje ceny, to určuje objednavatel dopravy, tedy magistrát. Kdyby měl DPP jezdit jen na zisk tak rozhodně neexistují noční linky a okrajové polohy, taktéž v dopravním sedle by jezdilo míň spojů. Městská doprava je dotovaná všude v Evropě, v Praze jízdné pokryje cca 40% nákladů, což je ještě dobrý výsledek, v jiných městech to je i méně. Např. v Tallinu je MHD zdarma, ale to je na rozhodnutí vlády/města. Kdyby se měly všechny náklady krýt z jízdného, tak bude cena trojnásobná a tím pádem by nikdo MHD nejezdil, což znamená že nakonec by žádná MHD ani neexistovala. MYslíte si že by to takto mohlo fungovat? ;-O

+3/0
2.12.2014 18:15

J89a70k64u19b 12P48r73o81k54e85š 6213158732803

Verejna doprava v Praze ziskova byla jeste temer do 2. sv. valky. Ziskova by samozrejme mohla byt a dokonce dostatecne levna. Ale je to jak rikate, jezdit bude jen na linkach kde to ma smysl a v dobu kdy to ma smysl.

0/0
4.12.2014 12:09

P34e63t78r 70H24á49l95a 6134786195936

Je krásné jak jdou cestou zhoršování podmínek autům na místo zlepšování podmínek v MHD.

Ale dokud bude mhd v létě pro lidi v obleku nepoužitelné, tak se prostě bude auty jezdit dál.

+6/0
2.12.2014 13:42

M39i38l51a33n 65M26a28j93e78r51č27í45k 1970760294586

jenže v momentě (jenž dávno v Praze nastal) blokování povrchových tepen/koridorů/ulic přebujelou IAD (individuální automobilovou dopravou) jaksi bez jejího (sebemenšího) omezení zlepšení podmínek povrchové MHD = zejména jejího zrychlení nemůžete dosáhnout!

A všechnu MHD pod zem (do metra) či nad zem (např. na železnici) rozhodně přesunout nejde:

1.) jsou to dopravní systémy, které z principu (udržitelnosti své rychlosti/atraktivnosti) mají omezenou hustotu zastavení = potřebují návaznou povrchovou dopravu, bez níž je nebude využívat tolik cestujících na kolik mají přepravní kapacitu

2.) jsou to investičně, ale i provozně nejnákladnější druhy MHD = čím víc tras budou obsluhovat, tím víc budou MHD růst její fixní náklady

+1/0
13.12.2014 23:59

M76i48c31h40a21e64l 80L47u67k46a63v32s13k81y 6289551258231

... aneb "Nevíme jak to zlepšit, tak to alespoň zrohšíme, aby to nevypadalo že nic neděláme."

+10/0
2.12.2014 13:37

O68n64d86ř25e57j 69Č81a18p64k16a 6691981293954

Přesně tak - pokud někdo jezdí radši autem, protože při současném vedení tras MHD a nastavení intervalů by byl v práci rychleji i na oslovi, nebudeme řešit zrychlení MHD, ale zpomalíme auta pod rychlost osla...

Navíc si moc nedovedu představit metro ve špičce, když by přibyly další desítky tisíc lidí. Jedině že by si nikdo nebral s sebou víc, než peněženku a klíče a ve stanicích by byli nacpávači jako v Japonsku :-)

+7/0
2.12.2014 13:47

T14o96m36á59š 59V27e89s17e21l22ý 2108456797359

Nemáte prosím někdo číslo, kolik se prodá ročních předplatných v Praze?

0/0
2.12.2014 11:40

P42a86v93e42l 26S57t72e43r62b50a 8616746335487

Pražský dopravce přepraví denně asi 3,3 milionu cestujících. V roce 2013 si roční jízdné zakoupilo 168 432 pasažérů, měsíčních „kuponů“ se prodalo 2,27 milionu a čtvrtletních 606 646.

Celkově činily tržby z jízdného v rámci pražské integrované dopravy za rok 2013 4,2 miliardy korun, z toho 3,2 miliardy tvoří všechny druhy předplatných kuponů dohromady.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/konkretni-navrhy-na-kompenzaci-jizdneho-jeste-nepadly-p1t-/praha-zpravy.aspx?c=A141125_160047_praha-zpravy_bur

0/0
3.12.2014 22:51

J32a77k85u38b 98R26o42u81s 3983580214252

Dolínku, ty ekoteroristo, běž do háje!!!!!!!!!!!!RvRvRvRv

+14/−1
2.12.2014 7:02

T71o18m14á69š 35Z50e58m68a17n 3285358434665

A jak se ti řidiči osobáků do MHD vejdou? Možná se ohledbají, že má MHD volnou kapacitu, ale ne mezi 7:00 až 9:00... Metro v tu dobu už víc nepobere a zkrátit intevraly už více nelze.

Naopak, je potřeba aby každý dopravní kanál byl co nejprůchodnější. Včetně té (ekofašisty) nenáviděné osobní silniční dopravy.

p.s. Pamatujete na Holanďana z magickou krabičkou, co meřila prach v ovzduší? Nejvíc naměřil na autobusovém nádraží, kam auta nesmějí..

+20/0
1.12.2014 23:07

T42o12m70a80s 77N86o26v63o48t55n45y 3871616228119

Ten byl i v Brně a vždycky čekal, až pojede jednou za hodinu nějaká stará Avie nebo Tatrovka na stavbu a pak zapnul krabičku. A místní zelení pak z toho dělají výsledky "měření odborníka až Kodaně nebo odkud". No a výsledkem jejich práce je zatím to, že při rekonstrukci té ulice Úvoz se tam vytvořil nový zcela zbytečný cyklo-eko-bus-taxi pruh a samozřejmě nové větší zácpy než dřív...

0/0
2.12.2014 17:14

M49i13l86a77n 10M43a58j23e32r47č78í52k 1700630234816

na metru A a B jsou minimálně ve většině délky (když ne celé) ve špičce delší (až dvojnásobné) intervaly = na těchtodvou trasách lze počet spojů a tedy jejich kapacitu navýšit!

Trase C mohou velmi ulevit jiné (převážně tangenciální = vedené mimo centrum) spojení:

1.) mezi =M=C v oblastí Pankráce (= stanice tohoto jména či jednou s ní sousedících stanic) a =M=B na Smíchovském nádraží (dnes to plní linka BUS č. 118 z Budějovické, ale TRAMvaj se svým novým mostem mezi Podolím a Lihovarem by to zvládla cca za poloviční čas a nabídla by větší kapacitu)

2.) TRAMvaj Opatov =M=C - Spořilov - Slavia - Želivského =M=A (- Palmovka =M=B - Kobylisy =M=C) - Bohnice

3.) Libuš (odkud je dnes velký návoz BUSy na =M=C) - Pankrác =M=C - Náměstí Míru =M=A (- Hlavní nádraží =M=C - Náměstí Republiky) rozhodně to chce podzemní/podpovrchovou dráhu jezdící po klasických železničních kolejích a (do určité míry kompatibilní) s některým ze současných systémů MHD, ale nejsem si zcela jist, jestli to mají být vozidla rozměrově odpovídající vlakům/soupravám jezdícím na =M=A, B, C (vozy o délce cca 20m spojené do cca 100m dlouhých souprav z 5ks) - spíše bych se přikláněl k vozidlům (odvozených od) TRAM (možná i tzv.Forcity, ať již 15T - http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-forcity-praha/   či 28T - http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-28-t/, jenž má mírně rozšířenou karosérii a je z materiálů akreditovaných právě pro provoz pod povrchem, či  26T - http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-26-t/ , která má ještě širší karosérii) kloubové cca 30m dlouhé vozy, které by byly spřahovatelné do souprav po dvou až třech (čímž by se dalo při snížení poptávky mimo přepravní špičku zachovávat, pro cestující atraktivní, krátký interval, ale snižovat kapacitu/odběr energie zkracováním souprav)!

+1/0
14.12.2014 0:46

M29i26l30o79š 90S97e25t66í56k 3499439924310

Jedna věc jsou plány a druhá skutečná realizace. Takže počkáme a uvidíme.

+2/0
1.12.2014 19:37

O87t16a 85B93o22r80e55c16k33ý 3939628541335

Sleva zde prý sleva přilákala do MHD o sto cestujících více, do té doby jich jezdilo s ročním kuponem asi čtyři sta tisíc.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/praha-se-v-mhd-necha-inspirovat-vidni-dsd-/praha-zpravy.aspx?c=A141201_161941_praha-zpravy_bur

Pouze doufám, že jde o překlep. Dále doufám, že i titulek článku je obdobně nesmyslný, i předchozí radnice se zapojily do akce "Za Prahu neprůjezdnou, smradlavou" a jestliže tenhle dopravní "expert" plánuje ještě další zhoršení, pak potěš pánbůh všechny, kteří MHD užívat nemohou

+13/0
1.12.2014 19:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.