Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Všechny tramvaje už jedou, na tratě se vrátily elefanty

Doprava v Praze se pomalu stabilizuje. Všech 22 linek je v provozu a na příměstských tratích už jezdí elefanty. Do plného provozu podle původního jízdního řádu by se měla doprava vrátit během noci na čtvrtek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a58r79d48a 47B87r47a97b81e57n96e51c 1750524769966

"Všechny tramvaje už jedou, na tratě se vrátily elefanty"

tak jsme to Putinovi i Zemanovi spočítali

0/0
4.12.2014 9:22

K57a54r10e34l 81D18r44d27a 6593755167699

Za pražskou MHD a mě dávám velké minus za špatnou informovanost. Z rádia padaly informace, které v praxi neplatily. Na zastávkách špatně označené výluky. A když už to jezdilo, tak všude postávali informátoři DPP zcela na nic...

  Pražská doprava připomíná chaotický Kocourkov, který nikdo neřídí. Rv

0/0
4.12.2014 8:44

J82a47r54d11a 96B76r37a67b85e78n98e56c 1640334859826

ale máte novou starostku, ani ta to neuřídila? Tak co jste si to zvolili?

0/0
4.12.2014 9:24
Foto

M64i17l37o61š 83R24e62c88h70t80o76r66o98v20i52č 3492773745497

Pamatuji si, jak kolegové vzpomínali, jak za minulého režimu v mrazivém počasí rozváželi po konečných řidičům horkou polévku. Nechápu, proč se na dobré rozhodnutí tak často zapomíná. A už vůbec nerozumím, že mohl někdo nechat lidi ve vlacích tak dlouho a obyčejný lidský přístup nikde. Koukám, že i nám lidem ochladly naše srdce a kdo projeví hřejivou lidskost je ihned označený za levičáka, nebo přímo za komunistu. Přitom zelná polévka zahřeje tak dobře, a přitom ty náklady nejsou takové, že bychom na ně neměli. Možná by trvalo déle ji připravit, tak když ohřejete fazolovou, čočkovou či jiné podobné z konzervy, můžete rozvážet ihned. Kde se tedy poděla lidská solidarita? No, hlavně, že pomůžeme zahraničním trpícím. Vlastní přece vydrží. :-/

+3/−1
3.12.2014 18:14

M75a11r77t27i83n 57K44u79b44í41k 9937309696813

Nejezdilo to, protože se prý dříve používalo nějaké zařízení v pantografech proti námraze, v rámci šetření to zrušili a výsledek je toto. To samé u ele.lokomotiv. Prostě ušetřili.

+1/−2
3.12.2014 18:10
Foto

M47i73l45o91š 22R14e96c17h27t79o97r34o74v40i39č 3612983365807

Nyní pro byznys vymyslí hybridní mašiny, které pojedou i na alternativní pohon. Odůvodnění zde přece je. ;-)

0/−1
3.12.2014 18:17

M50i87l15a59n 43Š10v66a27g18r36o49v82s45k39ý 9372149755428

http://ekonomika.sme.sk/c/7527128/ceske-drahy-nam-pozicali-dieselove-masiny-pri-namraze-by-sa-im-hodili.html

0/0
3.12.2014 21:52

M82a36t34ě73j 68C83h96l29á59d 3817146505811

Teď je na čase zjistit, proč dispečeři na dráze vůbec neinformovali vlakové čety o závažnosti situace. Jak je možné, že lidem neřekli po několika hodinách čekání ve vlaku co se děje. A už vůbec nerozumím tomu, jak můžou dopustit, že vlak stojí v polích bez povšimnutí pomalu celý den. To mají ČD/ČD Cargo tak málo naftových lokomotiv, že je problém dostat vlaky z polí alespoň do stanice??? Vždycky mě pak mrzí, když slyším jak nevzdělanci a arogantní lidi nadávají průvodčímu za věci, které on nemůže ovlivnit...

0/0
3.12.2014 15:51

M42a66r49t29i93n 41Š23p11á91d 4542859881796

Slyšel jsem o tom mluvit p. Štěpána, vedoucího odboru osobní dopravy, ve včerejších Událostech. Opakoval tam cosi o záloze pouhých 10 lokomotiv na celou republiku, od Carga si samozřejmě něco půjčili, no ale ta komunikace asi byla jaká byla... podle mě kličkoval a k odpovědnosti se měl jen chvílemi (třeba přiznával, že meteorologové ledovku předpověděli, takže o ní věděli). Fakt je, že situace byla vážná a hlavně vznikla náhle. Určitě se něco povedlo líp a něco moc ne... to ovšem musí vyhodnotit zúčastnění příp. kontrolní orgány.

0/0
3.12.2014 16:19

M76i96r61o93s47l35a63v 28Z25i98k56m76u29n31d 7619243494843

Jak neřekli co se děje ... vlak nejede, buď proto, že v troleji není napětí, buď proto, že na odjezdovém / oddílovém návěstidle je návěst zakazující jízdu ...  s tím personál vlaku nic neudělá ... když stojíte s autobusem v koloně na silnici, tak vám taky nikdo neřekne, proč tam stojíte ... resp. řidič vám řekne, že před ním stojí vozidla, takže nemůže jet dál ...

Ano, připravili 10 lokomotiv ... prostě ono jich víc tak rychle připravit nešlo. a to ještě v Praze mají motorové lokomotivy, pro které není "pravidelná práce" a udržují s provozu z jakési nostalgie, správně by měly být zrušeny prodány, protože z ekonomického hlediska se jedná o nepotřebný majetek a údržba stojí peníze ... teoreticky by takové jednání mohlo být považováno jako trestný čin porušování povinností při správě cizího majetku ...

Dep kolejových vozidel je jenom PĚT, tj. v průměru 2 lokomotivy na depo ... (Brno, Česká Třebová, Olomouc, Plzeň, Praha) ... vlaků stálo cca 100, tj. na jednu lokomotivu připadá teoreticky deset vlaků ... k čemu jsou dvě teoretické lokomotivy v obvodu DKV Plzeň, když je potřebujete na střední Moravě ...

ten vlak 144 stál ve stanici, topil svítil ...

Od Carga si lokomotivy půjčit můžete, ale potřebujete k nim strojvedoucí. Strojvedoucí mají pevně určené nástupy, mnozí z nich jezdí do práce vlakem, ale vlak nejede, strojvedoucí se do práce nedostane  ... Zákonem je limitována doba pracovní doby, přes ní nelze, takže když strojvedoucí vyčerpá limit pracovní doby lok zamyká ... Pak se čeká na dalšího pracovníka ...

Strategická chyba se stala v minulosti, kdy se lokomotivy a personál rozdělily mezi osobku a Cargo ...

+1/0
3.12.2014 17:56

J23i66ř53í 16S25t94r19a43k72a 9618416892808

P. Štěpán mluvil o tom, že si nachystali 10 lokomotiv. Nikdo nečekal, že to bude tak masivní. Posléze si půjčili další 10 od Carga. V rozmenzí 1,5 hodiny se zastavilo cca 100 vlaků. Než náhradní lokomotiva může vyrazit na pomoc, musí SŽDC povolit jízdu. Problém je také u Pendolína a dalších souprav, které mají speciální spřáhla na spojení. U pendolína to zabere až 60 minut, než se připojí.

Tím nechci říct, že to nešlo udělat lépe. Nerozumím tomu. Ale asi to nebude tak jednoduché, jak nám to připadá. Ale těch 17 hodin mi přijde hodně. Zvlášť, když ten p. Štěpán od toho pořád odbíhal jinam. Tam to asi fakt zpackali.

0/0
3.12.2014 22:02

O47n83d87ř16e10j 66M64a44r78e86k 9632260677929

Teda to jsem ještě neviděl, že by se rozjely všechny pražské tramvaje, to je nějaká manifestace? :-) Kde vzali tolik řidičů? ;-D

0/−1
3.12.2014 15:40

M51a73r19t60i85n 52Š69p72á31d 4362699801666

Včera prý pro změnu všechny stály.8-o

+1/0
3.12.2014 16:22

O84n13d61ř11e86j 35M27a18r91e41k 9252600567839

Nestály, pár jich jezdilo.

0/0
3.12.2014 16:35

M49i44c79h89a89l 57C12h67a69l63u10p54a 6478210749613

Až někdy odpoledne, ráno snad nejelo nic.

0/0
3.12.2014 19:31

M60a45r29t10i79n 40Š26p84á76d 4892499831596

Tak Leo Express 14:06 na Bohumín ještě odřeknutý, Jančura s nějakou čtvrthodinkou na odjezdu, ale vyjede.

0/0
3.12.2014 13:41

M42a92r10t38i67n 30Š37p51á46d 4792339631266

Další Leo 16:28 taky zrušený, nevyjede ani Jančura 16:44 (zřejmě kvůli obratu soupravy), jinak vše v zásadě v normálu (aspoň kolem Prahy).

0/−1
3.12.2014 16:14

B43o96h11u41s87l16a43v 39H79a78v41r56á13n19e27k 6933227982

vlaky se vrací Rv vracejí

strážníci dohlíží Rv dohlížejí

0/−6
3.12.2014 13:12

M17a27r17k36é69t10a 26H78r90o46u20d24o65v94á 9460624951297

Správné už je (bohužel) obojí.

+2/0
3.12.2014 13:17

M83a45r12t43i49n 29Š61p24á67d 4812639201196

Tvary "dohlížejí" a "vracejí" působí sice lépe, ale správné jsou skutečně i ty druhé dva, a to platí už nějakou chvíli.;-)

+1/−1
3.12.2014 13:31

B56o33h79u25s45l19a16v 36H11a25v18r25á95n29e65k 6233457202

Kdo o tom rozhodl a jaký k tomu měl mandát?

ÚJČ takový mandát nemá. Pravidla vydávaná ÚJČ jsou nezávazná. Je to jen názor několika lidí, kteří mají bohužel prostředky ho šířit. Navíc vymýšlejí naprosté a nelogické nesmysly. Stačí si připomenout ten jejich úlet s psaním názvů ulic (Nad přehradou × Nad Přehradou). V Praze dál píšeme Nad přehradou, jinde jsou "moderní" a píší Nad Přehradou. ÚJČ nic nezjednodušil, jen vytvořil chaos. Bez nahlédnutí do UIR-ADR už správně název ulice "U D/dálnice" nenapíšeme. Poděkovat můžeme b*bci, který si myslel, že je chytřejší než ostatní.

0/−6
3.12.2014 14:18
Foto

P50e22t97r 20H76o95v73o77r87k74a 5559426437

Vaše starosti bych si přál pod stromeček.

+4/−1
3.12.2014 15:15

M24a79r36t62i89n 84Š78p10á53d 4892919811296

Třeba Vám Ježíšek nadělí nějaké podobné...

0/0
3.12.2014 16:20

M92i27c52h10a94l 10C31h71a23l97u20p46a 6558830519673

No a kdo o tom teda rozhoduje? Havránek?

+1/−1
3.12.2014 19:32

B30o41h80u68s80l92a45v 69H65a74v38r65á19n95e32k 6163377562

Racionální důvody. Mnoho podstatných a přídavných jmen má stejný tvar v jednotném i množném čísle. Jak mám rozumět následujícímu:

řemenice se otáčí

svorkovnice se napájí

duše se vrací

osvětlení chodníků, které se nachází na ... 

Jen hlupák může prosazovat tvary otáčí/vrací/atd. v množném čísle jako správné. Diletanti v ÚJČ dokonce zavedli zcela zbytečné pravidlo, že v případě dvojznačnosti je vhodné (doporučuje se) to rozlišovat, tj. řemenice se otáčí × otáčejí. Úžasná logika! Není jednodušší používat v množném čísle důsledně tvary na -ejí?

0/0
4.12.2014 17:29

M12i55c34h87a78l 55C20h71a11l81u25p26a 6448110379413

Aha, takže budeme říkat, že v obchodě stojejí kamna a že se otevírajejí dveře? Jak vyřešíš třeba věty jako "ženu holí stroj", která má tři různé významy?

Ono se to většinou pozná z kontextu. Pokud ne, tak se člověk zeptá.

0/0
4.12.2014 21:14

M33a57r20t23i48n 10Š81p82á43d 4302709641616

S42 z Roztok do Hostivaře je sice odjakživa S41 a v pracovní dny zajíždí jen do Libně, ale hlavně že se rozjela.;-)

0/0
3.12.2014 13:02

M27a74r14t18i97n 80V95o43j42á62č35e57k 9192918628537

dokud nebude report z Psojed jako-by zima ještě nezačalaR^;-D

0/0
3.12.2014 12:40
Foto

J48a40k37u38b 76L72n73ě94n23i18č12k72a 1505532587831

Pragocentristi, máte ujít 2 zastávky a nadáváte jak špačci!!! Ale že v Horní Dolní nejede vůbec nic a nejbližší civilizace je 10 km, to je všem jedno. ;-€

+1/−10
3.12.2014 12:26

L54e19n82k16a 21N18o45v30o40t97n89á 4947846657396

Ano, to mi jedno je, protože nebydlím v Horní Dolní.

+11/0
3.12.2014 12:27

K28a39r94e88l 43J35e83r54o10n18ý93m 6889779337926

No jo, taky v horni dolni nezije 1 milion lidi... Ty centristo

+12/0
3.12.2014 12:29
Foto

J87a14k51u12b 98L19n56ě41n40i94č17k97a 1785812787201

nojo, na Můstku 1 cm sněhu a u Muzea 2 cm a máte zimu jak v Alpách :D

+1/−6
3.12.2014 12:40

L57e78n94k53a 20N58o68v49o29t35n38á 4157126237556

Tak se přestěhujte do Prahy, taky si užijete Alpy v ČR. Možná pak nebudete blbě klofat na webu. ;-D

+10/0
3.12.2014 12:52

M51a17r15t12i90n 43Š62p39á97d 4712979641926

Poslušně hlásím, že nejvyšší bod metropole se nachází v nadmořské výšce 400 metrů.:-)

+1/0
3.12.2014 12:53

K36a37r15e72l 30N97a46s20t81o78u81p39i44l 3110821720791

jojo, tam už jde do tuhýho, s autem jedině s řetězy...:-P

0/0
3.12.2014 12:57

M50a38r26t48i64n 89Š72p78á87d 4762939481966

... na Můstku možná i s botičkou:-P

+1/0
3.12.2014 13:43

M80a22r92e74k 23T90u30r65n83o14v76e44c 7685372330716

399, někde se dokonce prý píše 397. :-)

0/0
3.12.2014 13:55
Foto

J55a41k79u65b 27L30n68ě47n54i70č47k41a 1925422307521

Do Prahy? Já? Jste spadla z Petřína? Nene, východní čechy jsou nejlepší ;)

+1/0
3.12.2014 17:02

J70a84r96d69a 45B68r87a91b52e24n65e34c 1480134949626

a vy paní Novotná klofáte přímo z Prahy? A jste rodilá nebo se i ve vašem případě jedná o naplaveninu?

0/0
4.12.2014 9:28

K49a17r41e44l 24N81a79s60t52o54u30p51i53l 3870711510821

To je akorát tak oblíbený "vtípek" vidláků, kteří ani v té Praze v životě nebyli, natož v Alpách...

+8/−1
3.12.2014 12:56
Foto

J34a73k83u39b 62L35n86ě53n86i23č12k63a 1445982507751

Naopak, v Praze jsem byl, chvilu přebýval a neříkám, že je špatná, jen se v médiích často diskutovalo, jak jste uražení, že vám tramvaj nejede. Toto se dělo po celé republice, ale to se zmínilo jen okrajově. Jen jsem chtěl připomenout, že není jen Praha a zbytek, ale celá Česká republika s velkým maloměstem Prahou :p

+1/0
3.12.2014 17:04
Foto

J83a91k84u10b 85L38n88ě14n46i26č89k47a 1455482647521

oprava - že není špatná!!!!!

0/0
3.12.2014 17:10

M24i50r24o39s20l32a85v 80Z54i90k36m68u77n95d 7189553794753

Názor trochu svérázný, ale v zásadě máte pravdu ... když byla před pár lety celodenní stávka, resp. krom náhodných TRAM jezdících v neznámém jízdním řádu, tak jak "stávkokaz" přišel do práce a jezdil podle svého jízdního řádu, nejezdilo ani metro, trvala mi cesta do práce cca 40 minut po vlastních, zatímco TRAM to trvá cca 20 minut ...

0/0
3.12.2014 18:00

L68e95n85k51a 96N95o84v79o91t46n44á 4497176487586

Hm...ty nejnovější Škodovy by mohli nechat v depech. Jak když jede žebřińák naloženej hrncema. Děsnej kravál. Dělaj to ty plechy kolem kartáčů u kol...:-/

+1/0
3.12.2014 12:17
Foto

J59a49k92u83b 20L64n61ě15n14i55č93k11a 1295362507171

až na to, že tramvaj nemá kola, ale dvojkolí :p

0/0
3.12.2014 12:35

L44e66n69k79a 67N65o72v53o28t54n40á 4397496457146

Děkuji za opravu!

0/0
3.12.2014 12:39

M83a86r20t28i55n 25Š71p69á20d 4162909811946

Takže když někdo nedejbože nařízne osu a kolo fakt ulítne, nazveme to "uletěla pravá část dvojkolí"?8-o

0/0
3.12.2014 12:46

K12a93r64e52l 51N38a10s81t46o68u89p92i76l 3490651650331

v principu sis sám odpověděl, jelikož jsou obě kola pevně spojena osou, tak se to jmenuje dvojkolí....

0/0
3.12.2014 13:01

M31i64l67a50n 20M24a19j18e94r91č71í96k 1590720764836

Až na to, že ty kartáče u kol nejsou připevněné na pleších - všechny kryty podvozků 15T (tak jako celé vnější i vnitřní "pohledové krytí" té TRAM) jsou z laminátu = není v nich takřka žádný kov/plech (výjimkou je jejich uchycení, částečně na dvou místech každého z nich viditelné i zvenčí)!

Kdyby tam ty kryty podvozků (olemované těmi "kartáči) nebyly, tak ten hluk bude ještě větší, protože kryty jej asi přece jen (byť nejspíš minimálně) trochu tlumí.

Ovšem netvrdím, že v podvozcích 15T není jinde chyba. Naopak jsem přesvědčen, že je tam něco postupně se (používáním 15T) uvolňujícího, které působí (čím dál větší) hluk. Nejnovější kusy této TRAM, totiž jsou určitě naopak nejtižší TRAM v Praze.

0/0
3.12.2014 13:29

P76e50t33r 88S86i87m21e45k 6321463289294

trambaji čislo 13 upadlo kolo a spadlo do Vltavy

0/0
3.12.2014 12:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.