Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Všechny tramvaje už jedou, na tratě se vrátily elefanty

Doprava v Praze se pomalu stabilizuje. Všech 22 linek je v provozu a na příměstských tratích už jezdí elefanty. Do plného provozu podle původního jízdního řádu by se měla doprava vrátit během noci na čtvrtek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a70r18d53a 22B67r57a96b15e28n72e54c 1910644659616

"Všechny tramvaje už jedou, na tratě se vrátily elefanty"

tak jsme to Putinovi i Zemanovi spočítali

0/0
4.12.2014 9:22

K29a74r28e41l 93D33r76d81a 6913375867579

Za pražskou MHD a mě dávám velké minus za špatnou informovanost. Z rádia padaly informace, které v praxi neplatily. Na zastávkách špatně označené výluky. A když už to jezdilo, tak všude postávali informátoři DPP zcela na nic...

  Pražská doprava připomíná chaotický Kocourkov, který nikdo neřídí. Rv

0/0
4.12.2014 8:44

J79a98r87d97a 32B79r70a87b15e75n29e38c 1160564789606

ale máte novou starostku, ani ta to neuřídila? Tak co jste si to zvolili?

0/0
4.12.2014 9:24
Foto

M36i56l31o69š 33R32e41c39h69t45o85r84o51v76i59č 7874890752143

Pamatuji si, jak kolegové vzpomínali, jak za minulého režimu v mrazivém počasí rozváželi po konečných řidičům horkou polévku. Nechápu, proč se na dobré rozhodnutí tak často zapomíná. A už vůbec nerozumím, že mohl někdo nechat lidi ve vlacích tak dlouho a obyčejný lidský přístup nikde. Koukám, že i nám lidem ochladly naše srdce a kdo projeví hřejivou lidskost je ihned označený za levičáka, nebo přímo za komunistu. Přitom zelná polévka zahřeje tak dobře, a přitom ty náklady nejsou takové, že bychom na ně neměli. Možná by trvalo déle ji připravit, tak když ohřejete fazolovou, čočkovou či jiné podobné z konzervy, můžete rozvážet ihned. Kde se tedy poděla lidská solidarita? No, hlavně, že pomůžeme zahraničním trpícím. Vlastní přece vydrží. :-/

+3/−1
3.12.2014 18:14

M76a40r25t74i92n 75K66u38b49í14k 9397359286143

Nejezdilo to, protože se prý dříve používalo nějaké zařízení v pantografech proti námraze, v rámci šetření to zrušili a výsledek je toto. To samé u ele.lokomotiv. Prostě ušetřili.

+1/−2
3.12.2014 18:10
Foto

M48i74l44o58š 35R31e32c77h27t73o10r47o40v28i69č 7884430852393

Nyní pro byznys vymyslí hybridní mašiny, které pojedou i na alternativní pohon. Odůvodnění zde přece je. ;-)

0/−1
3.12.2014 18:17

M96i90l70a60n 51Š53v39a18g56r48o62v12s16k46ý 9802229505408

http://ekonomika.sme.sk/c/7527128/ceske-drahy-nam-pozicali-dieselove-masiny-pri-namraze-by-sa-im-hodili.html

0/0
3.12.2014 21:52

M83a51t10ě68j 28C14h93l51á25d 3587916385121

Teď je na čase zjistit, proč dispečeři na dráze vůbec neinformovali vlakové čety o závažnosti situace. Jak je možné, že lidem neřekli po několika hodinách čekání ve vlaku co se děje. A už vůbec nerozumím tomu, jak můžou dopustit, že vlak stojí v polích bez povšimnutí pomalu celý den. To mají ČD/ČD Cargo tak málo naftových lokomotiv, že je problém dostat vlaky z polí alespoň do stanice??? Vždycky mě pak mrzí, když slyším jak nevzdělanci a arogantní lidi nadávají průvodčímu za věci, které on nemůže ovlivnit...

0/0
3.12.2014 15:51

M72a21r65t39i69n 61Š45p47á66d 4642709791336

Slyšel jsem o tom mluvit p. Štěpána, vedoucího odboru osobní dopravy, ve včerejších Událostech. Opakoval tam cosi o záloze pouhých 10 lokomotiv na celou republiku, od Carga si samozřejmě něco půjčili, no ale ta komunikace asi byla jaká byla... podle mě kličkoval a k odpovědnosti se měl jen chvílemi (třeba přiznával, že meteorologové ledovku předpověděli, takže o ní věděli). Fakt je, že situace byla vážná a hlavně vznikla náhle. Určitě se něco povedlo líp a něco moc ne... to ovšem musí vyhodnotit zúčastnění příp. kontrolní orgány.

0/0
3.12.2014 16:19

M86i65r52o98s77l26a62v 52Z61i73k87m65u16n29d 7599813344343

Jak neřekli co se děje ... vlak nejede, buď proto, že v troleji není napětí, buď proto, že na odjezdovém / oddílovém návěstidle je návěst zakazující jízdu ...  s tím personál vlaku nic neudělá ... když stojíte s autobusem v koloně na silnici, tak vám taky nikdo neřekne, proč tam stojíte ... resp. řidič vám řekne, že před ním stojí vozidla, takže nemůže jet dál ...

Ano, připravili 10 lokomotiv ... prostě ono jich víc tak rychle připravit nešlo. a to ještě v Praze mají motorové lokomotivy, pro které není "pravidelná práce" a udržují s provozu z jakési nostalgie, správně by měly být zrušeny prodány, protože z ekonomického hlediska se jedná o nepotřebný majetek a údržba stojí peníze ... teoreticky by takové jednání mohlo být považováno jako trestný čin porušování povinností při správě cizího majetku ...

Dep kolejových vozidel je jenom PĚT, tj. v průměru 2 lokomotivy na depo ... (Brno, Česká Třebová, Olomouc, Plzeň, Praha) ... vlaků stálo cca 100, tj. na jednu lokomotivu připadá teoreticky deset vlaků ... k čemu jsou dvě teoretické lokomotivy v obvodu DKV Plzeň, když je potřebujete na střední Moravě ...

ten vlak 144 stál ve stanici, topil svítil ...

Od Carga si lokomotivy půjčit můžete, ale potřebujete k nim strojvedoucí. Strojvedoucí mají pevně určené nástupy, mnozí z nich jezdí do práce vlakem, ale vlak nejede, strojvedoucí se do práce nedostane  ... Zákonem je limitována doba pracovní doby, přes ní nelze, takže když strojvedoucí vyčerpá limit pracovní doby lok zamyká ... Pak se čeká na dalšího pracovníka ...

Strategická chyba se stala v minulosti, kdy se lokomotivy a personál rozdělily mezi osobku a Cargo ...

+1/0
3.12.2014 17:56

J23i15ř32í 13S19t77r43a18k11a 9838116242888

P. Štěpán mluvil o tom, že si nachystali 10 lokomotiv. Nikdo nečekal, že to bude tak masivní. Posléze si půjčili další 10 od Carga. V rozmenzí 1,5 hodiny se zastavilo cca 100 vlaků. Než náhradní lokomotiva může vyrazit na pomoc, musí SŽDC povolit jízdu. Problém je také u Pendolína a dalších souprav, které mají speciální spřáhla na spojení. U pendolína to zabere až 60 minut, než se připojí.

Tím nechci říct, že to nešlo udělat lépe. Nerozumím tomu. Ale asi to nebude tak jednoduché, jak nám to připadá. Ale těch 17 hodin mi přijde hodně. Zvlášť, když ten p. Štěpán od toho pořád odbíhal jinam. Tam to asi fakt zpackali.

0/0
3.12.2014 22:02

O63n31d60ř49e33j 70M90a70r36e84k 9132930937139

Teda to jsem ještě neviděl, že by se rozjely všechny pražské tramvaje, to je nějaká manifestace? :-) Kde vzali tolik řidičů? ;-D

0/−1
3.12.2014 15:40

M86a17r86t56i81n 60Š44p20á96d 4982629511476

Včera prý pro změnu všechny stály.8-o

+1/0
3.12.2014 16:22

O75n73d16ř84e18j 53M72a14r64e91k 9402940607729

Nestály, pár jich jezdilo.

0/0
3.12.2014 16:35

M83i89c43h41a42l 82C91h40a23l16u80p24a 6168110179493

Až někdy odpoledne, ráno snad nejelo nic.

0/0
3.12.2014 19:31

M10a14r23t72i91n 18Š84p47á37d 4302879281776

Tak Leo Express 14:06 na Bohumín ještě odřeknutý, Jančura s nějakou čtvrthodinkou na odjezdu, ale vyjede.

0/0
3.12.2014 13:41

M63a24r52t26i68n 14Š24p46á35d 4772609141446

Další Leo 16:28 taky zrušený, nevyjede ani Jančura 16:44 (zřejmě kvůli obratu soupravy), jinak vše v zásadě v normálu (aspoň kolem Prahy).

0/−1
3.12.2014 16:14

B41o33h91u77s39l66a33v 50H84a38v87r21á72n79e76k 6693487332

vlaky se vrací Rv vracejí

strážníci dohlíží Rv dohlížejí

0/−6
3.12.2014 13:12

M96a54r12k92é28t61a 45H51r86o64u32d41o10v97á 9360654391337

Správné už je (bohužel) obojí.

+2/0
3.12.2014 13:17

M42a91r87t63i35n 10Š34p56á28d 4752829751356

Tvary "dohlížejí" a "vracejí" působí sice lépe, ale správné jsou skutečně i ty druhé dva, a to platí už nějakou chvíli.;-)

+1/−1
3.12.2014 13:31

B34o62h97u83s44l94a17v 35H46a74v45r48á70n14e42k 6503337882

Kdo o tom rozhodl a jaký k tomu měl mandát?

ÚJČ takový mandát nemá. Pravidla vydávaná ÚJČ jsou nezávazná. Je to jen názor několika lidí, kteří mají bohužel prostředky ho šířit. Navíc vymýšlejí naprosté a nelogické nesmysly. Stačí si připomenout ten jejich úlet s psaním názvů ulic (Nad přehradou × Nad Přehradou). V Praze dál píšeme Nad přehradou, jinde jsou "moderní" a píší Nad Přehradou. ÚJČ nic nezjednodušil, jen vytvořil chaos. Bez nahlédnutí do UIR-ADR už správně název ulice "U D/dálnice" nenapíšeme. Poděkovat můžeme b*bci, který si myslel, že je chytřejší než ostatní.

0/−6
3.12.2014 14:18
Foto

P40e78t77r 42H82o93v73o21r19k15a 5639356457

Vaše starosti bych si přál pod stromeček.

+4/−1
3.12.2014 15:15

M27a40r45t55i58n 34Š71p12á12d 4412489971966

Třeba Vám Ježíšek nadělí nějaké podobné...

0/0
3.12.2014 16:20

M79i37c88h34a87l 18C56h71a49l34u12p45a 6318280159113

No a kdo o tom teda rozhoduje? Havránek?

+1/−1
3.12.2014 19:32

B22o23h60u35s64l40a83v 45H67a25v20r86á43n81e54k 6153407792

Racionální důvody. Mnoho podstatných a přídavných jmen má stejný tvar v jednotném i množném čísle. Jak mám rozumět následujícímu:

řemenice se otáčí

svorkovnice se napájí

duše se vrací

osvětlení chodníků, které se nachází na ... 

Jen hlupák může prosazovat tvary otáčí/vrací/atd. v množném čísle jako správné. Diletanti v ÚJČ dokonce zavedli zcela zbytečné pravidlo, že v případě dvojznačnosti je vhodné (doporučuje se) to rozlišovat, tj. řemenice se otáčí × otáčejí. Úžasná logika! Není jednodušší používat v množném čísle důsledně tvary na -ejí?

0/0
4.12.2014 17:29

M61i35c22h22a34l 35C46h21a38l32u88p82a 6188980699663

Aha, takže budeme říkat, že v obchodě stojejí kamna a že se otevírajejí dveře? Jak vyřešíš třeba věty jako "ženu holí stroj", která má tři různé významy?

Ono se to většinou pozná z kontextu. Pokud ne, tak se člověk zeptá.

0/0
4.12.2014 21:14

M79a22r42t96i84n 65Š76p62á68d 4572339211136

S42 z Roztok do Hostivaře je sice odjakživa S41 a v pracovní dny zajíždí jen do Libně, ale hlavně že se rozjela.;-)

0/0
3.12.2014 13:02

M34a24r24t11i49n 73V98o70j41á61č35e22k 9522158588977

dokud nebude report z Psojed jako-by zima ještě nezačalaR^;-D

0/0
3.12.2014 12:40
Foto

J56a85k87u97b 59L73n55ě45n73i98č49k91a 1255362687581

Pragocentristi, máte ujít 2 zastávky a nadáváte jak špačci!!! Ale že v Horní Dolní nejede vůbec nic a nejbližší civilizace je 10 km, to je všem jedno. ;-€

+1/−10
3.12.2014 12:26

L82e51n79k98a 76N79o83v83o54t64n40á 4487426357526

Ano, to mi jedno je, protože nebydlím v Horní Dolní.

+11/0
3.12.2014 12:27

K14a50r50e26l 52J73e22r56o47n36ý26m 6519759277636

No jo, taky v horni dolni nezije 1 milion lidi... Ty centristo

+12/0
3.12.2014 12:29
Foto

J95a42k21u43b 95L25n46ě10n24i15č15k88a 1305792887701

nojo, na Můstku 1 cm sněhu a u Muzea 2 cm a máte zimu jak v Alpách :D

+1/−6
3.12.2014 12:40

L89e19n67k11a 58N88o83v63o18t42n35á 4377346637336

Tak se přestěhujte do Prahy, taky si užijete Alpy v ČR. Možná pak nebudete blbě klofat na webu. ;-D

+10/0
3.12.2014 12:52

M46a57r38t22i64n 30Š78p38á20d 4922169531106

Poslušně hlásím, že nejvyšší bod metropole se nachází v nadmořské výšce 400 metrů.:-)

+1/0
3.12.2014 12:53

K16a73r97e51l 42N46a94s71t85o56u73p86i73l 3200841160411

jojo, tam už jde do tuhýho, s autem jedině s řetězy...:-P

0/0
3.12.2014 12:57

M81a91r80t78i77n 63Š65p56á52d 4222609951136

... na Můstku možná i s botičkou:-P

+1/0
3.12.2014 13:43

M79a79r60e72k 70T11u88r34n30o59v65e80c 7135202420496

399, někde se dokonce prý píše 397. :-)

0/0
3.12.2014 13:55
Foto

J77a72k14u51b 46L81n31ě46n68i33č81k26a 1715632827391

Do Prahy? Já? Jste spadla z Petřína? Nene, východní čechy jsou nejlepší ;)

+1/0
3.12.2014 17:02

J25a43r44d22a 89B70r39a14b55e67n21e89c 1910534569136

a vy paní Novotná klofáte přímo z Prahy? A jste rodilá nebo se i ve vašem případě jedná o naplaveninu?

0/0
4.12.2014 9:28

K10a74r48e11l 28N56a34s17t74o18u36p87i78l 3510651950771

To je akorát tak oblíbený "vtípek" vidláků, kteří ani v té Praze v životě nebyli, natož v Alpách...

+8/−1
3.12.2014 12:56
Foto

J49a19k49u37b 13L34n44ě38n91i60č74k52a 1265892107221

Naopak, v Praze jsem byl, chvilu přebýval a neříkám, že je špatná, jen se v médiích často diskutovalo, jak jste uražení, že vám tramvaj nejede. Toto se dělo po celé republice, ale to se zmínilo jen okrajově. Jen jsem chtěl připomenout, že není jen Praha a zbytek, ale celá Česká republika s velkým maloměstem Prahou :p

+1/0
3.12.2014 17:04
Foto

J90a34k27u17b 78L39n50ě93n42i93č43k45a 1325392467401

oprava - že není špatná!!!!!

0/0
3.12.2014 17:10

M32i21r49o87s59l35a59v 64Z98i73k24m31u88n77d 7819573604453

Názor trochu svérázný, ale v zásadě máte pravdu ... když byla před pár lety celodenní stávka, resp. krom náhodných TRAM jezdících v neznámém jízdním řádu, tak jak "stávkokaz" přišel do práce a jezdil podle svého jízdního řádu, nejezdilo ani metro, trvala mi cesta do práce cca 40 minut po vlastních, zatímco TRAM to trvá cca 20 minut ...

0/0
3.12.2014 18:00

L61e60n64k83a 85N24o90v41o58t73n83á 4497956977266

Hm...ty nejnovější Škodovy by mohli nechat v depech. Jak když jede žebřińák naloženej hrncema. Děsnej kravál. Dělaj to ty plechy kolem kartáčů u kol...:-/

+1/0
3.12.2014 12:17
Foto

J38a29k86u53b 69L88n78ě83n39i56č52k78a 1845942687781

až na to, že tramvaj nemá kola, ale dvojkolí :p

0/0
3.12.2014 12:35

L21e56n53k57a 88N78o86v59o87t33n75á 4487456727666

Děkuji za opravu!

0/0
3.12.2014 12:39

M24a49r47t49i81n 83Š40p32á25d 4742179941936

Takže když někdo nedejbože nařízne osu a kolo fakt ulítne, nazveme to "uletěla pravá část dvojkolí"?8-o

0/0
3.12.2014 12:46

K17a40r61e83l 15N94a97s53t36o28u15p81i74l 3390631890121

v principu sis sám odpověděl, jelikož jsou obě kola pevně spojena osou, tak se to jmenuje dvojkolí....

0/0
3.12.2014 13:01

M29i95l15a80n 14M42a21j38e53r39č73í16k 1710720574566

Až na to, že ty kartáče u kol nejsou připevněné na pleších - všechny kryty podvozků 15T (tak jako celé vnější i vnitřní "pohledové krytí" té TRAM) jsou z laminátu = není v nich takřka žádný kov/plech (výjimkou je jejich uchycení, částečně na dvou místech každého z nich viditelné i zvenčí)!

Kdyby tam ty kryty podvozků (olemované těmi "kartáči) nebyly, tak ten hluk bude ještě větší, protože kryty jej asi přece jen (byť nejspíš minimálně) trochu tlumí.

Ovšem netvrdím, že v podvozcích 15T není jinde chyba. Naopak jsem přesvědčen, že je tam něco postupně se (používáním 15T) uvolňujícího, které působí (čím dál větší) hluk. Nejnovější kusy této TRAM, totiž jsou určitě naopak nejtižší TRAM v Praze.

0/0
3.12.2014 13:29

P70e84t79r 38S80i41m14e21k 6811183539494

trambaji čislo 13 upadlo kolo a spadlo do Vltavy

0/0
3.12.2014 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.