Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Všechny tramvaje už jedou, na tratě se vrátily elefanty

Doprava v Praze se pomalu stabilizuje. Všech 22 linek je v provozu a na příměstských tratích už jezdí elefanty. Do plného provozu podle původního jízdního řádu by se měla doprava vrátit během noci na čtvrtek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a93r98d66a 53B42r32a20b29e17n37e63c 1620844609656

"Všechny tramvaje už jedou, na tratě se vrátily elefanty"

tak jsme to Putinovi i Zemanovi spočítali

0/0
4.12.2014 9:22

K25a88r51e15l 16D68r88d49a 6863375857279

Za pražskou MHD a mě dávám velké minus za špatnou informovanost. Z rádia padaly informace, které v praxi neplatily. Na zastávkách špatně označené výluky. A když už to jezdilo, tak všude postávali informátoři DPP zcela na nic...

  Pražská doprava připomíná chaotický Kocourkov, který nikdo neřídí. Rv

0/0
4.12.2014 8:44

J24a11r20d15a 64B74r16a63b56e37n20e90c 1270314619296

ale máte novou starostku, ani ta to neuřídila? Tak co jste si to zvolili?

0/0
4.12.2014 9:24
Foto

M34i41l90o69š 16R52e49c53h75t82o78r89o34v19i26č 7664150462923

Pamatuji si, jak kolegové vzpomínali, jak za minulého režimu v mrazivém počasí rozváželi po konečných řidičům horkou polévku. Nechápu, proč se na dobré rozhodnutí tak často zapomíná. A už vůbec nerozumím, že mohl někdo nechat lidi ve vlacích tak dlouho a obyčejný lidský přístup nikde. Koukám, že i nám lidem ochladly naše srdce a kdo projeví hřejivou lidskost je ihned označený za levičáka, nebo přímo za komunistu. Přitom zelná polévka zahřeje tak dobře, a přitom ty náklady nejsou takové, že bychom na ně neměli. Možná by trvalo déle ji připravit, tak když ohřejete fazolovou, čočkovou či jiné podobné z konzervy, můžete rozvážet ihned. Kde se tedy poděla lidská solidarita? No, hlavně, že pomůžeme zahraničním trpícím. Vlastní přece vydrží. :-/

+3/−1
3.12.2014 18:14

M15a16r26t58i96n 19K53u12b68í60k 9417249876473

Nejezdilo to, protože se prý dříve používalo nějaké zařízení v pantografech proti námraze, v rámci šetření to zrušili a výsledek je toto. To samé u ele.lokomotiv. Prostě ušetřili.

+1/−2
3.12.2014 18:10
Foto

M37i30l62o95š 93R56e17c57h69t60o88r91o36v72i31č 7284920342223

Nyní pro byznys vymyslí hybridní mašiny, které pojedou i na alternativní pohon. Odůvodnění zde přece je. ;-)

0/−1
3.12.2014 18:17

M27i24l42a72n 96Š97v47a84g24r51o64v11s86k81ý 9952139185518

http://ekonomika.sme.sk/c/7527128/ceske-drahy-nam-pozicali-dieselove-masiny-pri-namraze-by-sa-im-hodili.html

0/0
3.12.2014 21:52

M96a57t56ě96j 18C27h27l38á46d 3427476895741

Teď je na čase zjistit, proč dispečeři na dráze vůbec neinformovali vlakové čety o závažnosti situace. Jak je možné, že lidem neřekli po několika hodinách čekání ve vlaku co se děje. A už vůbec nerozumím tomu, jak můžou dopustit, že vlak stojí v polích bez povšimnutí pomalu celý den. To mají ČD/ČD Cargo tak málo naftových lokomotiv, že je problém dostat vlaky z polí alespoň do stanice??? Vždycky mě pak mrzí, když slyším jak nevzdělanci a arogantní lidi nadávají průvodčímu za věci, které on nemůže ovlivnit...

0/0
3.12.2014 15:51

M62a68r15t44i81n 61Š83p20á58d 4322749741496

Slyšel jsem o tom mluvit p. Štěpána, vedoucího odboru osobní dopravy, ve včerejších Událostech. Opakoval tam cosi o záloze pouhých 10 lokomotiv na celou republiku, od Carga si samozřejmě něco půjčili, no ale ta komunikace asi byla jaká byla... podle mě kličkoval a k odpovědnosti se měl jen chvílemi (třeba přiznával, že meteorologové ledovku předpověděli, takže o ní věděli). Fakt je, že situace byla vážná a hlavně vznikla náhle. Určitě se něco povedlo líp a něco moc ne... to ovšem musí vyhodnotit zúčastnění příp. kontrolní orgány.

0/0
3.12.2014 16:19

M71i70r43o46s96l30a14v 42Z32i27k69m67u44n64d 7789803184483

Jak neřekli co se děje ... vlak nejede, buď proto, že v troleji není napětí, buď proto, že na odjezdovém / oddílovém návěstidle je návěst zakazující jízdu ...  s tím personál vlaku nic neudělá ... když stojíte s autobusem v koloně na silnici, tak vám taky nikdo neřekne, proč tam stojíte ... resp. řidič vám řekne, že před ním stojí vozidla, takže nemůže jet dál ...

Ano, připravili 10 lokomotiv ... prostě ono jich víc tak rychle připravit nešlo. a to ještě v Praze mají motorové lokomotivy, pro které není "pravidelná práce" a udržují s provozu z jakési nostalgie, správně by měly být zrušeny prodány, protože z ekonomického hlediska se jedná o nepotřebný majetek a údržba stojí peníze ... teoreticky by takové jednání mohlo být považováno jako trestný čin porušování povinností při správě cizího majetku ...

Dep kolejových vozidel je jenom PĚT, tj. v průměru 2 lokomotivy na depo ... (Brno, Česká Třebová, Olomouc, Plzeň, Praha) ... vlaků stálo cca 100, tj. na jednu lokomotivu připadá teoreticky deset vlaků ... k čemu jsou dvě teoretické lokomotivy v obvodu DKV Plzeň, když je potřebujete na střední Moravě ...

ten vlak 144 stál ve stanici, topil svítil ...

Od Carga si lokomotivy půjčit můžete, ale potřebujete k nim strojvedoucí. Strojvedoucí mají pevně určené nástupy, mnozí z nich jezdí do práce vlakem, ale vlak nejede, strojvedoucí se do práce nedostane  ... Zákonem je limitována doba pracovní doby, přes ní nelze, takže když strojvedoucí vyčerpá limit pracovní doby lok zamyká ... Pak se čeká na dalšího pracovníka ...

Strategická chyba se stala v minulosti, kdy se lokomotivy a personál rozdělily mezi osobku a Cargo ...

+1/0
3.12.2014 17:56

J80i13ř73í 36S34t23r89a68k36a 9898606862978

P. Štěpán mluvil o tom, že si nachystali 10 lokomotiv. Nikdo nečekal, že to bude tak masivní. Posléze si půjčili další 10 od Carga. V rozmenzí 1,5 hodiny se zastavilo cca 100 vlaků. Než náhradní lokomotiva může vyrazit na pomoc, musí SŽDC povolit jízdu. Problém je také u Pendolína a dalších souprav, které mají speciální spřáhla na spojení. U pendolína to zabere až 60 minut, než se připojí.

Tím nechci říct, že to nešlo udělat lépe. Nerozumím tomu. Ale asi to nebude tak jednoduché, jak nám to připadá. Ale těch 17 hodin mi přijde hodně. Zvlášť, když ten p. Štěpán od toho pořád odbíhal jinam. Tam to asi fakt zpackali.

0/0
3.12.2014 22:02

O33n31d42ř76e55j 67M12a95r50e69k 9702300457879

Teda to jsem ještě neviděl, že by se rozjely všechny pražské tramvaje, to je nějaká manifestace? :-) Kde vzali tolik řidičů? ;-D

0/−1
3.12.2014 15:40

M73a23r26t29i40n 77Š24p36á92d 4462969441186

Včera prý pro změnu všechny stály.8-o

+1/0
3.12.2014 16:22

O33n16d60ř76e51j 70M40a71r43e23k 9312120357499

Nestály, pár jich jezdilo.

0/0
3.12.2014 16:35

M45i84c61h14a64l 14C76h12a93l22u72p41a 6558290189933

Až někdy odpoledne, ráno snad nejelo nic.

0/0
3.12.2014 19:31

M49a40r57t32i93n 71Š44p18á93d 4772739571126

Tak Leo Express 14:06 na Bohumín ještě odřeknutý, Jančura s nějakou čtvrthodinkou na odjezdu, ale vyjede.

0/0
3.12.2014 13:41

M78a13r97t38i52n 73Š90p17á83d 4922789131556

Další Leo 16:28 taky zrušený, nevyjede ani Jančura 16:44 (zřejmě kvůli obratu soupravy), jinak vše v zásadě v normálu (aspoň kolem Prahy).

0/−1
3.12.2014 16:14

B13o66h63u78s39l84a51v 35H28a81v70r76á27n51e22k 6273957702

vlaky se vrací Rv vracejí

strážníci dohlíží Rv dohlížejí

0/−6
3.12.2014 13:12

M36a13r54k91é42t68a 43H26r76o44u13d41o55v64á 9520894261407

Správné už je (bohužel) obojí.

+2/0
3.12.2014 13:17

M51a39r97t44i72n 60Š53p84á26d 4662749561496

Tvary "dohlížejí" a "vracejí" působí sice lépe, ale správné jsou skutečně i ty druhé dva, a to platí už nějakou chvíli.;-)

+1/−1
3.12.2014 13:31

B93o66h95u18s76l52a58v 74H30a20v95r67á73n90e24k 6493257212

Kdo o tom rozhodl a jaký k tomu měl mandát?

ÚJČ takový mandát nemá. Pravidla vydávaná ÚJČ jsou nezávazná. Je to jen názor několika lidí, kteří mají bohužel prostředky ho šířit. Navíc vymýšlejí naprosté a nelogické nesmysly. Stačí si připomenout ten jejich úlet s psaním názvů ulic (Nad přehradou × Nad Přehradou). V Praze dál píšeme Nad přehradou, jinde jsou "moderní" a píší Nad Přehradou. ÚJČ nic nezjednodušil, jen vytvořil chaos. Bez nahlédnutí do UIR-ADR už správně název ulice "U D/dálnice" nenapíšeme. Poděkovat můžeme b*bci, který si myslel, že je chytřejší než ostatní.

0/−6
3.12.2014 14:18

P73e60t95r 86H53o41v38o67r81k40a 5889836267

Vaše starosti bych si přál pod stromeček.

+4/−1
3.12.2014 15:15

M58a12r86t62i46n 88Š67p44á22d 4732809751186

Třeba Vám Ježíšek nadělí nějaké podobné...

0/0
3.12.2014 16:20

M87i47c14h85a62l 69C75h51a62l81u87p97a 6788520759473

No a kdo o tom teda rozhoduje? Havránek?

+1/−1
3.12.2014 19:32

B83o76h43u41s36l78a19v 71H13a60v12r36á53n38e48k 6313157762

Racionální důvody. Mnoho podstatných a přídavných jmen má stejný tvar v jednotném i množném čísle. Jak mám rozumět následujícímu:

řemenice se otáčí

svorkovnice se napájí

duše se vrací

osvětlení chodníků, které se nachází na ... 

Jen hlupák může prosazovat tvary otáčí/vrací/atd. v množném čísle jako správné. Diletanti v ÚJČ dokonce zavedli zcela zbytečné pravidlo, že v případě dvojznačnosti je vhodné (doporučuje se) to rozlišovat, tj. řemenice se otáčí × otáčejí. Úžasná logika! Není jednodušší používat v množném čísle důsledně tvary na -ejí?

0/0
4.12.2014 17:29

M32i50c30h76a53l 35C23h49a16l48u15p74a 6478190259673

Aha, takže budeme říkat, že v obchodě stojejí kamna a že se otevírajejí dveře? Jak vyřešíš třeba věty jako "ženu holí stroj", která má tři různé významy?

Ono se to většinou pozná z kontextu. Pokud ne, tak se člověk zeptá.

0/0
4.12.2014 21:14

M73a89r14t42i75n 61Š68p93á24d 4592189731256

S42 z Roztok do Hostivaře je sice odjakživa S41 a v pracovní dny zajíždí jen do Libně, ale hlavně že se rozjela.;-)

0/0
3.12.2014 13:02

M19a52r49t75i73n 74V52o96j63á98č88e16k 9222388128327

dokud nebude report z Psojed jako-by zima ještě nezačalaR^;-D

0/0
3.12.2014 12:40
Foto

J97a85k63u26b 37L69n73ě41n10i44č56k88a 1605812397751

Pragocentristi, máte ujít 2 zastávky a nadáváte jak špačci!!! Ale že v Horní Dolní nejede vůbec nic a nejbližší civilizace je 10 km, to je všem jedno. ;-€

+1/−10
3.12.2014 12:26

L15e75n90k39a 61N34o71v44o50t25n76á 4357156527696

Ano, to mi jedno je, protože nebydlím v Horní Dolní.

+11/0
3.12.2014 12:27

K48a39r91e90l 60J31e19r97o80n81ý75m 6449739397956

No jo, taky v horni dolni nezije 1 milion lidi... Ty centristo

+12/0
3.12.2014 12:29
Foto

J18a12k26u59b 39L17n62ě20n92i45č60k91a 1815862547951

nojo, na Můstku 1 cm sněhu a u Muzea 2 cm a máte zimu jak v Alpách :D

+1/−6
3.12.2014 12:40

L15e94n90k86a 49N31o89v47o24t82n66á 4927586787586

Tak se přestěhujte do Prahy, taky si užijete Alpy v ČR. Možná pak nebudete blbě klofat na webu. ;-D

+10/0
3.12.2014 12:52

M36a70r20t28i67n 33Š87p92á39d 4412769801976

Poslušně hlásím, že nejvyšší bod metropole se nachází v nadmořské výšce 400 metrů.:-)

+1/0
3.12.2014 12:53

K25a70r26e25l 92N36a78s38t77o47u19p68i79l 3360211240331

jojo, tam už jde do tuhýho, s autem jedině s řetězy...:-P

0/0
3.12.2014 12:57

M94a27r44t65i12n 64Š21p75á36d 4382819171976

... na Můstku možná i s botičkou:-P

+1/0
3.12.2014 13:43

M56a17r54e18k 48T98u22r49n76o64v52e79c 7975912720196

399, někde se dokonce prý píše 397. :-)

0/0
3.12.2014 13:55
Foto

J98a53k60u81b 24L17n80ě63n63i58č68k60a 1145272107501

Do Prahy? Já? Jste spadla z Petřína? Nene, východní čechy jsou nejlepší ;)

+1/0
3.12.2014 17:02

J55a70r49d61a 60B35r27a71b25e21n54e50c 1780234319656

a vy paní Novotná klofáte přímo z Prahy? A jste rodilá nebo se i ve vašem případě jedná o naplaveninu?

0/0
4.12.2014 9:28

K29a13r27e38l 38N55a25s42t10o72u54p84i50l 3520881710461

To je akorát tak oblíbený "vtípek" vidláků, kteří ani v té Praze v životě nebyli, natož v Alpách...

+8/−1
3.12.2014 12:56
Foto

J51a39k52u30b 32L57n48ě27n43i19č98k95a 1365222837441

Naopak, v Praze jsem byl, chvilu přebýval a neříkám, že je špatná, jen se v médiích často diskutovalo, jak jste uražení, že vám tramvaj nejede. Toto se dělo po celé republice, ale to se zmínilo jen okrajově. Jen jsem chtěl připomenout, že není jen Praha a zbytek, ale celá Česká republika s velkým maloměstem Prahou :p

+1/0
3.12.2014 17:04
Foto

J46a93k84u23b 82L21n27ě25n33i28č60k62a 1725862737671

oprava - že není špatná!!!!!

0/0
3.12.2014 17:10

M65i77r41o71s91l23a97v 80Z69i89k20m22u16n43d 7149463414103

Názor trochu svérázný, ale v zásadě máte pravdu ... když byla před pár lety celodenní stávka, resp. krom náhodných TRAM jezdících v neznámém jízdním řádu, tak jak "stávkokaz" přišel do práce a jezdil podle svého jízdního řádu, nejezdilo ani metro, trvala mi cesta do práce cca 40 minut po vlastních, zatímco TRAM to trvá cca 20 minut ...

0/0
3.12.2014 18:00

L16e16n93k86a 33N68o27v34o14t97n38á 4867646707316

Hm...ty nejnovější Škodovy by mohli nechat v depech. Jak když jede žebřińák naloženej hrncema. Děsnej kravál. Dělaj to ty plechy kolem kartáčů u kol...:-/

+1/0
3.12.2014 12:17
Foto

J34a37k69u44b 51L72n53ě80n85i42č22k30a 1175132277841

až na to, že tramvaj nemá kola, ale dvojkolí :p

0/0
3.12.2014 12:35

L56e25n40k86a 67N61o71v90o18t12n73á 4887936817406

Děkuji za opravu!

0/0
3.12.2014 12:39

M13a54r50t83i19n 76Š76p96á57d 4432629221106

Takže když někdo nedejbože nařízne osu a kolo fakt ulítne, nazveme to "uletěla pravá část dvojkolí"?8-o

0/0
3.12.2014 12:46

K89a55r96e27l 11N80a53s40t48o39u44p66i74l 3960531430691

v principu sis sám odpověděl, jelikož jsou obě kola pevně spojena osou, tak se to jmenuje dvojkolí....

0/0
3.12.2014 13:01

M90i91l60a81n 27M61a61j42e74r79č48í43k 1380340984586

Až na to, že ty kartáče u kol nejsou připevněné na pleších - všechny kryty podvozků 15T (tak jako celé vnější i vnitřní "pohledové krytí" té TRAM) jsou z laminátu = není v nich takřka žádný kov/plech (výjimkou je jejich uchycení, částečně na dvou místech každého z nich viditelné i zvenčí)!

Kdyby tam ty kryty podvozků (olemované těmi "kartáči) nebyly, tak ten hluk bude ještě větší, protože kryty jej asi přece jen (byť nejspíš minimálně) trochu tlumí.

Ovšem netvrdím, že v podvozcích 15T není jinde chyba. Naopak jsem přesvědčen, že je tam něco postupně se (používáním 15T) uvolňujícího, které působí (čím dál větší) hluk. Nejnovější kusy této TRAM, totiž jsou určitě naopak nejtižší TRAM v Praze.

0/0
3.12.2014 13:29

P89e28t55r 76S71i91m11e86k 6711163219484

trambaji čislo 13 upadlo kolo a spadlo do Vltavy

0/0
3.12.2014 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.